FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 49 van de 49
    Moderator Begiristain's Avatar
    • Ingeschreven: 14/01/2011
    • Bedank: 1.187
    • 1.207x bedankt in 1.083 berichten

Standaard

Zal wel een mooie stap zijn. Twijfel wel of de complete staf wel weer zo'n goed idee is.
    Neem eens een kijkje bij onze Manager Stories!

2. Bedankt Begiristain:

Rick' (18/11/2017)

Ajax watcher Rick''s Avatar
    • Ingeschreven: 15/05/2012
    • Leeftijd: 24
    • Bedank: 322
    • 72x bedankt in 70 berichten

Standaard

Dank voor alle positieve reacties! Vandaag een uitgebreid interview met de kersverse bondscoach. Veel leesplezier toegewenst!

Exclusief interview: Ronald Koeman, de nieuwe leider van Oranje

Naarden, 2 februari 2018

Sinds twee weken is hij de nieuwe leider van Oranje. In gesprek met Joep Schreuder licht Ronald Koeman tegen de NOS voor het eerst sinds zijn aanstelling zijn visie, ideeŽn en keuze voor Oranje toe. Koeman ziet zichzelf niet als de verlosser, maar geeft wel toe dat er belangrijke periode voor het Nederlandse voetbal aankomt.

In zijn villa in Naarden ontvangt Ronald Koeman ons, om alvast vooruit te blikken op de komende periode en om terug te kijken op de periode die Koeman de afgelopen maanden doormaakte. ‘’Mijn ontslag bij Everton kwam natuurlijk niet totaal onverwacht, na een matige seizoensstart weet je dat de druk toeneemt. Je hoopt dan op het vertrouwen, vooral na mijn succesvolle eerste jaar bij de club. Dat vertrouwen bleef helaas uit. Daardoor heb ik in de afgelopen periode wel heerlijk kunnen genieten van mijn gezin. De tijd in Engeland is voor de familieband niet ideaal geweest. Mede daarom ben ik blij dat ik nu vaker in de buurt van mijn familie ben’’, aldus Koeman.

Newcastle United

‘’Het klopt dat ik pas vrij laat iets hoorde van de KNVB. In de tussentijd kwamen er al een aantal aanbiedingen binnen bij mijn zaakwaarnemer Rob Jansen. Daar zat nooit echt iets tussen, tot Newcastle United zich meldde. Een terugkeer naar de Premier League zag ik onder bepaalde voorwaarden wel zitten, maar rond dezelfde tijd meldde ook Eric Gudde zich bij mij. Hij gaf aan dat ik de eerste keuze was voor de KNVB, maar dat er eerst nog een aantal beslissingen moesten worden genomen. Ik heb toen aan Newcastle United laten weten dat ik wilde wachten op de KNVB. Newcastle koos toen Dick Advocaat, een vrij logische keuze wat mij betreft.’’

‘’Uit de gesprekken met Eric Gudde en Fred Rutten sprak direct veel vertrouwen. Ik sta volledig achter de visie en de ideeŽn die zij in de komende jaren willen gaan uitrollen binnen de bond. We moeten van ver komen, maar we moeten het ook zeker niet overdrijven. Een klein land als Nederland kan nou eenmaal niet elke generatie vier of vijf absolute topspelers leveren. Op dit moment is de spoeling wat dunner, maar dat hoeft niet te betekenen dat de resultaten ook direct heel veel minder worden. Dat was de afgelopen jaren helaas wel het geval, en dat betreuren we allemaal’’, zo zegt Koeman.

Oranje

‘’De lijn die Dick (Advocaat red.) het afgelopen jaar heeft ingezet heeft in ieder geval voor redelijke resultaten gezorgd. Helaas bleek het net niet genoeg om ons te plaatsen voor het komende WK. Nu is het aan ons om het spel herkenbaarder te maken, het vertrouwen te laten toenemen en de doorstroom van jeugdig talent te stimuleren. Dat laatste betekend niet dat we direct volledig gaan doorselecteren, in het Nederlands Elftal moeten nog altijd de beste spelers van dat moment spelen, maar daar waar mogelijk zullen we de grootste Nederlandse talenten zeker gaan testen.’’

De 54-jarige Koeman wil zich verder niet vastpinnen op ťťn systeem. ‘’4-3-3 zal altijd de uitgangsbasis zijn, maar wanneer wij denken dat de kans op een goed resultaat hoger is in een ander systeem dan is dat zeker een optie. Met name aanvallend zien we dat de doorstroom van jeugdig talent de laatste jaren een beetje hapert, waarom zou je dan met vleugelspelers blijven spelen als we die misschien helemaal niet meer hebben.’’

Engeland en Spanje

Eind maart zal Koeman zijn debuut maken als bonscoach tegen Engeland in de Johan Cruijff ArenA. In dezelfde week oefent Oranje ook tegen een andere WK-favoriet: Spanje. Koeman kijkt uit naar het de wedstrijden met de twee grootmachten. ‘’Het zijn direct wedstrijden waarin we bepaalde spelers en ideeŽn uitstekend kunnen proberen. Daarna oefenen we in juni waarschijnlijk nog twee keer en dan moeten we er in september al staan, als de kwalificatie voor het EK 2020 begint. Daar moeten we koste wat het kost bij zijn, er komt dus een belangrijke periode aan.’’

Begin volgende maand zal Koeman voor het eerst zijn selectie bekend maken. Daar zullen best een paar verassende namen tussenzitten, maar het zal in grote lijnen lijken op de selecties van de vorige bondscoach. ‘’Wanneer mijn periode als bondscoach geslaagd is? Daar ga ik nu niet op in, laten we over een aantal jaren nog maar eens rustig gaan zitten en oordelen of het geslaagd is geweest’’, aldus een afsluitende Ronald Koeman.
    Laatst gewijzigd door Rick'; 18/11/2017 om 18:55.

Professioneel DaniŽl.'s Avatar
    • Ingeschreven: 23/02/2017
    • Bedank: 36
    • 91x bedankt in 91 berichten

Standaard

Mooi dat het toch Koeman is geworden. In mijn ogen dť man om Oranje weer richting de (sub)top te helpen. Je interview is ook goed geschreven. Ik heb ťťn foutje uit je tekst kunnen halen: 'EK' in de paragraaf "Oranje" moet natuurlijk 'WK' zijn. Ik ben benieuwd naar de selectie die Koeman zal samenstellen.

5. Bedankt DaniŽl.:

Rick' (18/11/2017)

Standaard

Voorselectie Oranje: Sneijder ontbreekt, Boetius en Kongolo keren terug

Zeist, 9 maart 2018

De KNVB heeft vanmiddag de voorselectie voor de oefenwedstrijden met Engeland in Spanje eind van deze maand bekend gemaakt. Recordinternational Wesley Sneijder ontbreekt, terwijl Jean-Paul Boetius en Terence Kongolo na een lange afwezigheid terug keren in de voorselectie van Oranje.

Oranje speelt op 23 maart eerst vriendschappelijk in de Johan Cruijff ArenA tegen WK-ganger Engeland. Vervolgens oefent de ploeg van Ronald Koeman in Madrid tegen Spanje. Dat duel wordt gespeeld in het nieuwe stadion van Atlťtico Madrid. Koeman gaf eerder al tegen de NOS aan dat hij beide duels wilt gaan gebruiken om spelers en systemen uit te proberen.

De afwezigheid van Sneijder in de voorselectie lijkt het einde van het tijdperk van de 132-voudig international van Oranje. Sneijder gaf eerder zelf nog aan nog altijd open te staan voor een plek in de selectie van Koeman. De volledige voorselectie is hieronder terug te vinden.

Professioneel DaniŽl.'s Avatar
    • Ingeschreven: 23/02/2017
    • Bedank: 36
    • 91x bedankt in 91 berichten

Standaard

Opvallende keuze van Koeman om Sneijder thuis te laten. Hij is natuurlijk niet meer zo goed als enkele jaren geleden, maar kan in mijn ogen nog steeds van waarde zijn met zijn ervaring en traptechniek. Kongolo hoort in mijn ogen ook thuis bij Oranje. Hij speelt dan niet bij Monaco, maar je hoeft niet altijd voor je club te spelen om geselecteerd te worden (zie Cillessen en Janssen). BoŽtius hoort in mijn ogen (nog) niet thuis in Oranje, maar misschien verrast hij me wel.

8. Bedankt DaniŽl.:

Rick' (23/11/2017)

Professioneel Ryanajax's Avatar
    • Ingeschreven: 03/10/2015
    • Bedank: 13
    • 67x bedankt in 67 berichten

Standaard

Sneijder thuislaten zou ook mijn keuze zijn. Door selecteren en daarmee afscheid nemen van de oudgediende lijkt me niet meer dan logisch. Hoe veel man zitten er normaal in de officiŽle selectie? Dacht namelijk aan 23 maar er zijn nu 33 spelers bij de voorselectie gehaald, vallen er nog tien af dan?

Standaard

Lukt het met je story @Rick'?

Standaard

Mag helaas een slotje op @Begiristain .. Heb het de komende periode helaas te druk met school en werk.
    ✖️✖️✖️ ''Waar je kan zijn wie je wilt en kan zeggen wat je mot.'' ✖️✖️✖️

Standaard

Mocht je weer verder willen, PM mij dan even @Rick'.

13. Bedankt Begiristain:

Rick' (05/01/2018)

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Forum Rechten