FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 42 van de 42 EersteEerste ... 32404142
Resultaten 411 tot 415 van de 415
    Professioneel Ryanajax's Avatar
    • Ingeschreven: 03/10/2015
    • Bedank: 13
    • 67x bedankt in 67 berichten

Standaard

Bedankt voor jullie reacties!
    @tomcleanmountain Ik weet nog niet zeker of ik ook in FIFA 19 met een story begin. Zal er een beetje vanaf hangen tot hoeverre er interesse in is en hoeveel tijd ik hiervoor heb. Als ik met een story start zal dit waarschijnlijk met een team uit de Bundesliga of Serie A.

Brendan Rodgers heeft een interview gegeven in voorbereiding op het WK.

Mogelijke beste bondscoach ooit waakt voor opportunisme: ‘’We hebben nog helemaal niets bereikt.’’

Brendan Rodgers kan met het Schotse elftal iets unieks presteren. De Schotten haalde nog nooit de tweede ronde van een WK voetbal en aankomend WK lijkt de perfecte kans om daar verandering in te brengen. In een uitgebreid interview bespreekt de Noord-Ier het aankomende WK, de plus en min punten van de selectie en blikt hij vooruit op zijn toekomst.

Brendan Rodgers, allereerst welkom. Laat ik maar meteen beginnen, hoe voelt u zich als bondscoach van Schotland op dit moment?

‘’Bondscoach zijn in het algemeen is al iets speciaals. Om bondscoach te zijn van Schotland voelt voor mij als een eer. Ik heb natuurlijk enkele jaren al gewoond in Schotland in mijn tijd bij Celtic en heb daar altijd van genoten. Het is dus mooi om van dit land de coach te mogen zijn.’’

Zoals u al aangeeft heeft u eerder in Schotland gewerkt bij Celtic, evenals nu waren ook daar u prestaties uitstekend. Waar denkt u dat de reden daarvoor is?

‘’Laat ik een ding voorop stellen: We hebben nog helemaal niets bereikt met Schotland. Tuurlijk hebben we het WK gehaald, maar dat is niet het ultieme doel, dat is het overleven van de groepsfase. In mijn ogen was dat bij Celtic hetzelfde. Het grootte doel was het overwinteren in de Champions League, maar dat is niet gelukt.’’

Op die manier schetsend kan er ook gesteld worden dat ieder groot doel niet bereikt is in de laatste jaren onder u leiding. Ziet u dat dan als falen?

‘’Voor dat specifiek is het falen ja, maar in het algemeen niet. Mijn tijd als bondscoach is succesvol gebleken en ook bij Celtic heb ik de nodige successen geboekt, echter is het droomdoel nog niet behaald. Misschien omdat deze niet realistisch genoeg is maar je moet durven dromen en geen genoegen nemen met wat je hebt.’’

Als ik het goed merk bent u iemand dit tot het uiterste gaat om uw doel te bereiken en niet snel tevreden is, zoals bijvoorbeeld bij de laatste twee oefenwedstrijden tegen Roemenië en Zwitserland, is dat juist?

‘’Er zit zeker een kern van waarheid in en ik werk graag naar een doel toe. Omdat te behalen moet alles kloppen en dan ben je niet vaak tevreden. De oefenwedstrijden die u noemt zijn daar perfecte voorbeelden van. We winnen van zowel Roemenië en Rusland met 3-2. Tegen de Roemenen kan er gesteld worden dat het knappe comeback is, al vind ik dat we te gemakkelijk twee treffers incasseren. Tegen Rusland geldt hetzelfde. Na de 2-0 en 3-1 geven we ontzettend snel een doelpunt weg, dat mag niet gebeuren.’’

Dat zal dus een punt zijn waar u met de selectie aan gaat werken. Zijn er verder nog punten die verbetert moeten of zijn er vooral beslissingen waarbij u de knop moet doorhakken op basis van wie er mee gaat naar het WK? Denkt u bijvoorbeeld dat Tom Cairney een optie is?

‘’Om allereerst over Tom te beginnen, zoals het er nu uitziet gaat op tijd fit zijn voor het WK. Als dit echt het geval is, is er natuurlijk geen enkele twijfel dat hij mee gaat. Verder moet ik zeker moet ik nog keuzes maken op bepaalde posities, maar daar ga ik nu niet heel diep op in. Daarnaast zullen we nog trainen op wat tactische punten en de puntjes op de i willen zetten.’’

Dat klinkt als een duidelijk verhaal. Het lijkt alsof alles goed is en wordt voorbereid. Denkt u ook al aan uw toekomst na het WK, ligt dat bij Schotland? Of kunnen we u binnenkort weer bij een club aan het werk zien?

‘’Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik de ambitie heb om te slagen bij een topclub en ik de Premier League een geweldige competitie vindt. Als de kans zich voordoet en het goed voelt zal ik zeker terug willen keren bij een club. Nu ligt mijn focus echter op Schotland, naar het WK zie ik wel verder.’’

Het is dus nog even afwachten voor ons. Ik wens u met Schotland en in de toekomst in ieder geval het beste.

‘’Hartelijk dank, ik zal mijn uiterste best doen om u als Schot trots te maken op het WK.’’ Zo sloot de coach af met een knipoog.

Daarnaast zijn ook de laatste oefenwedstrijden gespeeld.

Turkije-Schotland 2-2
    12min Fulton (Griffiths) 0-1
    33mn M. Robertson (Griffiths) 0-2
    54min Karaman (Musa) 1-2
    72min Ozyakup (Ünder) 2-2

Schotland-Bolivia 3-0

4min Phillips (Armstrong) 1-0
    42min McBurnie (rebound) 2-0
    77min Gauld (McKay) 3-0

Professioneel Daniël.'s Avatar
    • Ingeschreven: 23/02/2017
    • Bedank: 36
    • 91x bedankt in 91 berichten

Standaard

Goed interview! Rodgers komt realistisch naar voren. Hopelijk weet hij met Schotland de tweede ronde van het WK te halen. Ook mooi dat Cairney naar alle waarschijnlijkheid mee kan naar Qatar. Rodgers heeft wel gelijk over het vasthouden van voorsprongen, aangezien dat ook weer misging tegen Turkije. Dat is nog een puntje om aan te werken.

Professioneel Ryanajax's Avatar
    • Ingeschreven: 03/10/2015
    • Bedank: 13
    • 67x bedankt in 67 berichten

Standaard

Bedankt voor je reactie!

De WK poules zijn bekend!

Hierna zal nog één update volgen voor het WK daadwerkelijk begint. Het WK zal ook meteen de afsluiting zijn van mijn story dit jaar.

Is er eigenlijk al iemand van plan om volgend jaar met een story te beginnen?

Professioneel Daniël.'s Avatar
    • Ingeschreven: 23/02/2017
    • Bedank: 36
    • 91x bedankt in 91 berichten

Standaard

Gunstige loting inderdaad. Portugal is ook zonder Ronaldo nog steeds een sterk team en favoriet om deze poule te winnen. Egypte en Australië schat ik niet veel hoger in dan jouw team, dus de achtste finales behalen is zeker een reëel doel. Succes!

Ik zit er al een beetje over na te denken of ik ook in FIFA 19 een story ga beginnen. Ik begin elk jaar altijd met Ajax en misschien dat ik ook dit jaar weer een Ajax-story. Een andere optie is Liverpool.

Amateur tomcleanmountain's Avatar
    • Ingeschreven: 25/07/2018
    • Bedank: 1
    • 0x bedankt in 0 berichten

Standaard

Mooi stukje, de groepsfase overleven moet te doen zijn!
    Ik ga beginnen met een HSV story, heb het eerste stukje zelfs al klaar.

Pagina 42 van de 42 EersteEerste ... 32404142

Forum Rechten