FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 119
    Amateur Schinvelder's Avatar
    • Ingeschreven: 18/09/2017
    • Bedank: 1
    • 24x bedankt in 24 berichten

Standaard

Hartelijk dank voor alle reacties! Het is inderdaad mooi om te zien dat bijna de hele selectie van Parma uit Italianen bestaat, wat natuurlijk uitzonderlijk is in het hedendaagse voetbal.
    Dan nu een bijzondere aanwinst voor Parma, het is echter geen speler...

Oude vrienden bieden Cannavaro helpende hand

Groot nieuws vandaag uit Parma. De club heeft vandaag naar buiten gebracht dat het samen met de Argentijnse voetbalclub Estudiantes een samenwerkingsverband heeft afgesloten. Bij de Argentijnse club staan bekende gezichten aan het roer: Sport directeur van Estudiantes is niemand minder dan oud-middenvelder Juan Sebastian Veron, die samen met Cannavaro de UEFA CUP in 1999 wist te veroveren. Veron heeft drie weken geleden Hernan Crespo, de voormalig topspits van onder meer Parma, Internazionale en Chelsea FC, als trainer benoemd van Estudiantes. Ook Crespo maakte deel uit van de selectie van Parma die in 1999 de UEFA CUP won.

Juan Sebastian Veron en Hernan Crespo na de gewonnen Coppa Italia finale in 2002.

De mannen gingen na het succes geleidelijk aan allemaal hun eigen weg. De vriendschap is echter nooit verdwenen, ze hebben de achttien jaren die volgde nog heel goed contact gehouden met elkaar. Het leek Veron dan ook een goed idee om deze stap te zetten: “Fabio (Fabio Cannavaro, red.) en ik hebben nog altijd een hele goede band met elkaar. Toen ik hoorde dat hij gevraagd was om Parma te coachen zag ik hier een mooie mogelijkheid voor ons allemaal in, zeker nu Hernan Crespo onze nieuwe trainer is. We hebben contact opgenomen met Fabio en het bestuur van Parma en dit is voor beide clubs een geweldige kans om verder te groeien. Wij als Estudiantes gaan Parma ondersteunen en begeleiden in de zoektocht naar Zuid-Amerikaans talent en vice versa. Verder kunnen we mededelen dat zowel ons samenwerkingsverband als het nieuwe seizoen volgende week gaat beginnen met een oefenwedstrijd in het Stadio Ennio Tardini tussen Parma en Estudiantes. Wij kijken heel erg uit naar deze samenwerking.”

Ook Fabio Cannavaro is enthousiast over de samenwerking: “Ik denk dat dit een uitstekende mogelijkheid is voor zowel Estudiantes als voor Parma. Alle betrokkenen dragen Parma een warm hart toe, iedereen wil dat Parma weer terug aan de top komt. Met de hulp van het samenwerkingsverband zal dit nog sneller gaan dan aanvankelijk verwacht werd. Ik ben Juan (Juan Sebastian Veron, red.) heel erg dankbaar dat hij met dit idee naar onze club is gekomen, en ik hoop dat we er volgende week een schitterende opening van gaan maken met z’n allen.” Aldus Fabio Cannavaro tegen de sportkrant La Gazetta Dello Sport.

In de volgende update worden de eerste échte aanwinsten van de selectie van Parma gepresenteerd en zijn de eerste oefenwedstrijden gespeeld.
    Laatst gewijzigd door Schinvelder; 01/10/2017 om 12:15.

Amateur JLAV's Avatar
    • Ingeschreven: 18/12/2015
    • Bedank: 3
    • 17x bedankt in 16 berichten

Standaard

Perfect geschreven moet ik zeggen. Je manier van schijven bevalt mij wel eerlijk gezegd. Een puntje: De foto klopt niet, hier bij staat namelijk "Juan Sebastian Veron en Hernan Crespo na de gewonnen UEFA CUP finale in 1999 " Terwijl dit volgens mij de Italiaanse beker is op de foto.

Standaard

@JLAV Hartstikke bedankt voor je reactie, heb het even opgezocht en je hebt gelijk, heb het direct aangepast!

Professioneel Daniël.'s Avatar
    • Ingeschreven: 23/02/2017
    • Bedank: 36
    • 91x bedankt in 91 berichten

Standaard

Mooi stukje en ook goed geschreven. Mooi voor Parma dat ze kunnen samenwerken met Estudiantes. Hopelijk levert deze samenwerking ook een paar goede Argentijnse talenten op.

Moderator Begiristain's Avatar
    • Ingeschreven: 14/01/2011
    • Bedank: 1.187
    • 1.207x bedankt in 1.083 berichten

Standaard

Origineel stuk! Mooi dat je zo al die namen samen brengt in je verhaal.
    Neem eens een kijkje bij onze Manager Stories!

Wereldklasse Matthias~'s Avatar
    • Ingeschreven: 15/10/2010
    • Bedank: 595
    • 183x bedankt in 150 berichten

Standaard

Weer een goed en interessant stuk. Dit is een goede zaak voor Parma. Op deze manier kan je met een paar mooie talentjes werken van Estudiantes, die dan bij jou kunnen uitgroeien tot de gewenste pionnen voor jouw team.

Wereldklasse db1512's Avatar
    • Ingeschreven: 22/01/2014
    • Bedank: 363
    • 327x bedankt in 317 berichten

Standaard

Mooi stuk weer, denk dat dit een story met een club als Parma ook interessant maakt. Hoewel de meesten van ons de huidige spelersgroep amper of niet kennen weet je toch de interesse te behouden door de grote namen die de club ooit had weer in te zetten. Ben benieuwd wat er uit deze samenwerking gaat komen.
    Volg mijn manager story met Atlético Madrid
    https://fifabenelux.com/forum/showth...%E9tico-Madrid
    Ava by CR7Fan07

Professioneel Ryanajax's Avatar
    • Ingeschreven: 03/10/2015
    • Bedank: 13
    • 67x bedankt in 67 berichten

Standaard

Mooi dat je een samenwerking met een ander club op zou kunnen starten. Ik denk dat het je ploeg goed zal doen.

Standaard

Iedereen bedankt voor de reacties! Het samenwerkingsverband is inderdaad een geweldige mogelijkheid voor Parma dat zich op deze manier kan versterken met Zuid-Amerikaans talent.
    In het volgende stuk staat wie de eerste aanwinsten van het team zijn en de uitslagen van de oefenwedstrijden.

Sassuolo herenigt broeders Cannavaro

De langverwachte transfer van Paolo Cannavaro naar Parma Calcio 1913 is officieel afgerond. Beide partijen zijn het eens geworden over een contract voor één jaar, met een optie op nog een extra jaar. De 35-jarige mandekker wordt bij Parma herenigt met zijn broer Fabio, die onlangs is gepresenteerd als de nieuwe trainer van Parma.

Sinds de presentatie van F. Cannavaro als trainer wakkerden meteen de geruchten aan dat ook P. Cannavaro terug zou keren naar Parma. Hij stond tenslotte tussen ’99 en ’06 ook al onder contract bij “I Gialloblu”. De oud-verdediger van onder meer Napoli en Hellas Verona zei tegenover de krant La Gazetta Dello Sport: “Ik ben hartstikke blij dat ik weer terug ben bij deze fantastische club. Ik heb voorheen al zeven schitterende jaren gehad in dit shirt, ondanks dat er vaak buiten het veld veel gedoe was. (Parma dat bijna failliet ging in ’04, red.) Natuurlijk is het ook geweldig om weer van dezelfde club deel uit te maken als mijn broer. Ik heb er het volste vertrouwen in dat wij als Parma onder zijn leiding voor verrassingen kunnen gaan zorgen.”

Maar daar bleef het niet bij. Parma heeft ook Luca Mazzitelli overgenomen van Sassuolo. De verdedigende middenvelder, die ook als centrale middenvelder uit de voeten kan, tekent een contract voor vier seizoenen bij de club uit de Serie B. Op de vraag waarom Mazzitelli opvallend een stap terug doet naar de Serie B antwoordde hij: “Met Fabio Cannavaro als trainer ben ik ervan overtuigd dat we binnen twee seizoenen promoveren. We hebben al een goede selectie en die wordt alleen maar beter met de huidige aankopen. Ik zie dit niet als een stap terug maar meer als een investering voor de toekomst. Ik kan niet wachten om voor Parma op het veld te staan.”

Het nieuwe seizoen is ook officieel geopend. Bij de opening, die plaatsvond in het Stadio Ennio Tardini, werd een oefenwedstrijd gespeeld tegen het Estudiantes van coach Hernan Crespo. Na negentig lange en warme minuten stond er een 2-2 eindstand op het bord. Ceravolo en Baraye waren de doelpuntenmakers aan de kant van Parma, Schunke en Pavone maakten de doelpunten voor Estudiantes.
    Na afloop maakte beide teams er een groot feest van en werd het nieuwe seizoen op een goede manier ingeluid.
    Hieronder staan de uitslagen van de drie oefenwedstrijden die het team van Fabio Cannavaro speelde na de seizoensopening:

Parma vs Empoli 1-1
    32’ 0-1 Pasqual (afstandsschot)
    55’ 1-1 Dezi (afstandsschot)

Geen sterke wedstrijd. Voor de rust was het spel van het team van Cannavaro ronduit slecht en had het geluk dat het “maar” 0-1 stond bij rust. Een afstandsschot van M. Pasqual stuiterde via de binnenkant van de paal binnen. Na de thee herpakte het team zich en tien minuten in de tweede helft schoot J. Dezi de gelijkmaker tegen de touwen na een mooi een-tweetje met F. Ceravolo. Vervolgens had Parma nog genoeg kansen om er 2-1 van te maken, maar dat was gezien de eerste helft onverdiend geweest.

Fiorentina vs Parma 0-0

Ondanks dat Fiorentina een divisie hoger speelt dan Parma was daar niks van te merken. Fiorentina stond achterin goed, maar kreeg in de voorste linie niets klaargespeeld. Parma had precies hetzelfde probleem en dus was het een wedstrijd om snel te vergeten.

Teramo vs Parma 0-3

06’ 0-1 Di Cesare (hoekschop)
    23’ 0-2 Siligardi (pen.)
    44’ 0-3 Barilla (intikker)

Prima overwinning van het team van Fabio Cannavaro op Teramo, dat uitkomt in de derde divisie van Italië. V. Di Cesare knikte al vroeg de 0-1 tegen de touwen uit een hoekschop van J. Dezi. Na iets meer dan 20 minuten spelen werd L. Siligardi naar de grond gewerkt in het strafschopgebied en hij benutte de penalty even later zelf door de doelman van Teramo naar de andere hoek te sturen. Vlak voor de rust werd het ook nog 0-3 door een intikker bij de tweede paal van A. Barilla, die totaal over het hoofd werd gezien door de verdediging van Teramo. In de tweede helft waren er nog enkele kansen voor Parma, maar de bal ging er niet meer in en dus was de eindstand 0-3.

In de volgende update gaat Parma deelnemen aan een voorbereidingstoernooi en wordt de selectie nog verder uitgebreid met een nieuwe speler.
    Laatst gewijzigd door Schinvelder; 07/10/2017 om 05:36.

Professioneel Daniël.'s Avatar
    • Ingeschreven: 23/02/2017
    • Bedank: 36
    • 91x bedankt in 91 berichten

Standaard

Leuk dat je de andere Cannavaro hebt gehaald. Dat past ook wel goed in het verhaal. Je oefenresultaten zijn ook niet slecht en dat gelijke spel tegen Fiorentina is ook erg knap. Succes in het voorbereidingstoernooi.

Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten