FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Amateur AndersDanToen's Avatar
    • Ingeschreven: 19/09/2017
    • Bedank: 0
    • 0x bedankt in 0 berichten

Standaard

Bedankt voor de reacties wederom! Ik zal nu tot aan de dag dat Fifa 18 uit komt elke dag proberen een stukje te plaatsen. Vanaf dan zal ik kijken hoeveel ik kan posten, dit is natuurlijk mede afhankelijk van hoeveel tijd ik heb om mijn Fifa carrière te spelen. Ik zal jullie door een aantal vragen te stellen aan de nieuwe Ajax trainer kennis leren maken met de persoon Erik ten Hag en zijn visie/doelen bij zijn nieuwe club.

Erik ten Hag – Wie is deze van eigen kunnen overtuigde trainer?

Journalist: U heeft uzelf natuurlijk volledig op de kaart gezet door vorig seizoen een geweldig seizoen met FC Utrecht te draaien. Hierin zouden wij u omschrijven als een trainer met veel zelfvertrouwen, die zich niet aanpast aan tegenstanders maar juist van eigen kracht uit gaat. Zouden wij hiermee de plank mis slaan?

Erik ten Hag: Ik kan niet anders zeggen dat ik het hier volledig mee eens ben. Bij clubs als FC Utrecht en zeker AFC Ajax moet je naar mijn mening altijd uitgaan van eigen kracht, zeker op nationaal niveau. Waarom zou je anders heel het seizoen aan een bepaalde tactiek vasthouden? Je speelt een bepaald tactisch strijdplan omdat je denkt dat je hiermee kunt winnen, dus zou ik het vreemd vinden als ik per tegenstander het plan aan zal passen. Dat ik een trainer ben met veel zelfvertrouwen lijkt me niet helemaal vreemd, aangezien ik heb bewezen dat ik goede resultaten met een club kan behalen. Ik zou mezelf dan ook niet omschrijven als iemand die boven de groep staat, ik probeer eerder één te zijn met de groep. Mijn motto is dan ook: ‘Wie geen plezier heeft, kan niet presteren’. Daar wil ik mee zeggen dat er ook op het voetbalveld plezier mag worden gemaakt. Jij gaat toch ook niet graag naar je werk wanneer je een saaie opdracht hebt?

Journalist: Zo te merken ben ik dan bij jou aan het juiste adres, Erik. *haha*. Heeft u bepaalde doelen meegekregen van de beleidsbepalers en bent u het daar zelf ook mee eens?

Erik ten hag: Ik ben natuurlijk niet in de positie om mezelf nu al tegen het bestuur uit te spreken. Onzin natuurlijk, en natuurlijk heb ik doelstellingen meegekregen van het bestuur. Doelstellingen zijn er namelijk altijd, dat hoeft niet eens zo zeer prestatie gericht te zijn. Wat het bestuur heeft uitgesproken naar mij hou ik liever voor mezelf, mijn eigen doelstellingen daarentegen kan ik je wel prijs geven. Het grootste doel van mezelf is om met deze topclub kampioen van de Eredivisie te worden. Ik denk dat we hier de juiste groep voor hebben, ook al is met Davy natuurlijk een van onze belangrijkste spelers vertrokken. Hier tegenover staat natuurlijk wel de komst van Klaas-Jan Huntelaar, dit zal erg positief zijn denk ik. De transferperiode is natuurlijk nog bijna twee maanden open dus wie weet wat er nog allemaal staat te gebeuren. Buiten het winnen van de Eredivisie vind ik de KNVB beker erg belangrijk, maar wil ik hier ook vooral spelers die wat minder aan de bak komen laten spelen. Dit betekend echter niet dat we de beker niet serieus nemen. Naast onze nationale competities is het voor een club als Ajax natuurlijk altijd uiterst belangrijk om deel te nemen aan een Europese competitie. Het liefst natuurlijk de Champions League, maar dat spreekt voor zich.

Journalist: U spreekt nogal mysterieus over de transferperiode die nog twee maanden open is. Staat er nog veel te gebeuren bij dit Ajax?

Erik ten Hag: U weet zelf ook dat na de goede prestaties van afgelopen seizoen in Europa er veel spelers van ons op de radar staan bij Europese topclubs. Het is altijd afwachten of iets concreet wordt of niet. Ook zijn we zelf druk bezig om de selectie op een gerichte manier te versterken, maar hier wil ik verder niets over kwijt.

Journalist: Tot slot bent u natuurlijk een trainer die houd van aanvallend voetbal, hoog druk zetten en u schroomt niet om jonge talenten de kans te geven. Denkt u dat hier bij Ajax ook de mogelijkheid toe is, ondanks een mogelijke leegloop?

Erik ten Hag: Ik blijf me erover verbazen dat journalisten van uw kaliber retorische vragen durven te stellen. Heeft Ajax ooit anders proberen te spellen dan aanvallen, met hoog druk. En waar breken de meeste talenten door, ik geloof ook in onze hoofdstad. Maar om antwoord op uw vraag te geven, zonder dat ik hier heel mijn tactiek al open en bloot op tafel leg: Bij een club als Ajax wordt uiteraard verwacht dat we het Nederlandse schoolvoetbal op de mat leggen. Het lijkt me vanzelfsprekend dat we met drie spitsen zullen aantreden, of dit nou is in een 4-3-3 of 3-4-3 formatie. Dit zal natuurlijk wel mede afhankelijk zijn van de groep die er komt te staan.

Journalist: Hartelijk bedankt en heel veel succes komend seizoen.

Erik ten Hag: Bedankt en tot ziens.

Na dit interview verschenen er vanuit verschillende hoeken publicaties dat de nieuwe Ajax-trainer arrogant zou overkomen en zichzelf neerzette alsof hij de Champions League als trainer al had gewonnen. AFC Ajax kwam hierop meteen met een officieel statement naar buiten via alle officiële kanalen:

Wij weten dat Erik het allemaal niet zo op zichzelf gericht heeft bedoeld. Erik heeft vorig jaar aangetoond een prima trainer te kunnen zijn en is een erg zelfkritische man die er niet vies van is om zichzelf af en toe eens in de spiegel aan te kijken. Wij hebben het volste vertrouwen in onze nieuwe hoofdtrainer en betreuren de media die zulke aannames de wereld in brengen’

Volgende keer: Mutaties van AFC Ajax

Professioneel Daniël.'s Avatar
    • Ingeschreven: 23/02/2017
    • Bedank: 36
    • 91x bedankt in 91 berichten

Standaard

Leuk en origineel interview. Goed om te zien dat Ten Hag gewoon zegt wat hij wil zeggen. Ik ben benieuwd naar je volgende stukje.

Wereldklasse db1512's Avatar
    • Ingeschreven: 22/01/2014
    • Bedank: 363
    • 327x bedankt in 317 berichten

Standaard

Leuk interview, denk dat je met Ten Hag ook een goede trainer voor Ajax hebt uitgekozen. Ga je in je carrière proberen om je wél voor de CL/EL te plaatsen of schakel je Europees voetbal uit in het eerste seizoen?

Puntje van kritiek op je interview:
    - Journalist: Zo te merken ben ik dan bij jou aan het juiste adres, Erik. *haha*. Heeft u bepaalde doelen meegekregen van de beleidsbepalers en bent u het daar zelf ook mee eens? In deze zin spreek je Ten Hag aan bij zijn voornaam terwijl je hem het hele interview met U aanspreekt, je kan er dan beter voor kiezen om een minder formele toon in je interview aan te houden of hem met meneer Ten Hag oid aanspreken.
    Volg mijn manager story met Atlético Madrid
    https://fifabenelux.com/forum/showth...%E9tico-Madrid
    Ava by CR7Fan07

Moderator Begiristain's Avatar
    • Ingeschreven: 14/01/2011
    • Bedank: 1.187
    • 1.207x bedankt in 1.083 berichten

Standaard

Mooi interview! Ben het eens met db1512. Leuke aanstelling met Ten Hag. Heeft bij Utrecht zijn kunsten kunnen vertonen, benieuwd of dat ook op hoger niveau lukt.
    Neem eens een kijkje bij onze Manager Stories!

Wereldklasse Matthias~'s Avatar
    • Ingeschreven: 15/10/2010
    • Bedank: 595
    • 183x bedankt in 150 berichten

Standaard

Hlmm, een interessant gesprek om te lezen met Ten Hag, de nieuwe coach. Ook ik sluit mij aan bij db1512 i.v.m. formeel en informeel taalgebruik in je interview. Hopelijk kan hij voor Ajax hetzelfde gaan betekenen als wat hij heeft betekend voor Utrecht.

Professioneel Ryanajax's Avatar
    • Ingeschreven: 03/10/2015
    • Bedank: 13
    • 67x bedankt in 67 berichten

Standaard

Goede trainer, heeft met Utrecht natuurlijk laten zien wat hij kan. Toch weet ik niet of hij mijn eerste keus was geweest, heb bij hem altijd het gevoel dat hij tegen Ajax is. Maar ja, Peter Bosz was ook een Feyenoorder en die zou ik maar al te graag weer terug zien. Succes dus

Moderator Begiristain's Avatar
    • Ingeschreven: 14/01/2011
    • Bedank: 1.187
    • 1.207x bedankt in 1.083 berichten

Standaard

Lukt het met je story @AndersDanToen?

--

Deze manager story is wegens inactiviteit verplaatst naar het gesloten forum. Mocht je weer verder willen, PM mij dan even.
    Laatst gewijzigd door Begiristain; 31/10/2017 om 12:45.
    Neem eens een kijkje bij onze Manager Stories!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten