Ik heb ben inmiddels met Liverpool in februari 2019 (S2) beland en nu de transferperiode erop zit ben ik alvast begonnen met vooruit kijken naar volgend seizoen en de contracten die na dat seizoen af gaan lopen. Een van de namen die na seizoen 3 transfervrij is is Sadio Mané, een van mijn steraanvallers. Vooralsnog wil hij niet verlengen waardoor ik hem na dit seizoen zou moeten verkopen om nog wat aan hem over te houden. Mocht de Senegalees vertrekken ben ik me alvast aan het orienteren op een opvolger. Mijn overige aanvallers zijn momenteel: Mohammed Salah, Roberto Firmino, Julian Brandt, Ben Woodburn en Dominic Solanke. De verhouding is momenteel dat Firmino en Salah praktisch altijd in de basis staan. Mané en Brandt wisselen veel af en degene op de bank komt er vaak in de tweede helft wel in. Er zijn in mijn optiek een aantal opties mocht Mané daadwerkelijk vertrekken.
Het halen van een absolute sterspeler om het elftal een kwaliteitsimpuls te geven, lees Gareth Bale. Bale zit in mijn carrière nog steeds in Madrid en zou bij mij terug kunnen keren in de Premier League. Bale zal komende zomer 29 zijn en nog prima een aantal seizoenen mee kunnen. Real was ook een van de clubs die eerder in mijn carrière al eens een bod op Mané uit bracht dus een ruildeal zou ook nog een mogelijkheid zijn.
Een speler halen die de strijd met Brandt aan moet gaan voor een plek op de flanken. Iemand als Christian Pulisic zou ik hiervoor in gedachten hebben. Pulisic kan op beide flanken uit de voeten en Klopp kent hem van zijn Dortmund tijd. In het verleden werd Pulisic ook al meerdere malen aan Liverpool gelinkt.
Een speler halen die in de toekomst uit kan groeien tot een wereldtopper. Ryan Sessegnon staat hiervoor op de nominatie, hij zou achter Brandt en Salah met Woodburn (die ook op het middenveld minuten maakt) de speelminuten moeten verdelen. Een andere optie zou Jason Sancho kunnen zijn, nadeel is wel dat ik er in de breedte wel op achteruit ga mocht ik voor deze optie gaan.
Wat zien jullie als de beste optie en wat is volgens jullie realistisch? Zelf zie ik er wel wat in om Bale te halen en hem dan vanaf links te laten komen. Onder zijn vleugels kan Woodburn zich dan ontwikkelen om op termijn het stokje over te nemen, Brandt wil ik dan meer vanaf het middenveld laten komen.