FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 12 van de 43 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 422
    Professioneel Spoon0612's Avatar
    • Ingeschreven: 07/01/2017
    • Bedank: 94
    • 137x bedankt in 136 berichten

Standaard

West Ham United

Seizoen 1 (januari 2018)

Heb eindelijk de knoop door gehakt. Al edities lang twijfelde ik om met WHU een carriere te beginnen, deze editie is het er eindelijk van gekomen. Een club met een mooie historie en een zeer trouwe achterban, een nieuw stadion en de altijd mooie corpsrood met blauw tenue. Een selectie waar zeker nog rek in zit, vele mogelijkheden heeft qua systeem maar ook waar veel aan gesleuteld kan worden.

In de voorbereiding begon ik met 4-2-3-1 en het traditionele 4-4-2. Wat mij vooral bezig hield was de voorste linie. Als ik met een spits speelde dan was dat voornamelijk Javier Hernandez, snel, wendbaar en een neusje voor de goal maar totaal geen aanspeelpunt. Carroll heeft dit wel maar is traag, geen techniek. Ideaal voor 4-4-2 maar dan vind ik de veld bezetting het minst. Gaan de weg de eerste seizoenshelft ben ik overgestapt naar 3-5-2. Waarin we zonder balbezit in principe met vier verdedigers spelen (doorgaans ; Masuaku, Ogbonna, Fonte en Reid. In balbezit heeft Masuaku de vrijheid op de linkerflank. Dit allemaal door de zware knie blessure die Arnautovic op liep. We begonnen in een 4-2-3-1 opstelling, waarin ik dus vond dat Hernandez vaak te makkelijk werd verdedigd door twee centrale verdedigers. Arnautovic was de LM en sloot vaak aan bij de Mexicaanse spits. Op rechts is Antonio een zekerheid, eerst als RM nu meer als RVV. Voorin was ik dus zoekende met Carroll, Arnautovic en Sakho. Sinds een aantal duels speel ik met Andre Ayew naast Chicharito. We spelen op de counter, drie centrale verdedigers, twee vleugelverdedigers Masuaku en de iets dieper staande Antonio. Een verdedigende middenverlder Kouyate en Edimilson Fernandes (schakel tussen verdediging en aanval). Achter de spits is mijn sterspeler Lanzini de man van de passes maar vooral ook de doelpunten (9 reeds). De twee snelle aanvallers zijn dus J.Hernandez en A.Ayew.

Na 21 duels staan we verrassend derde, elf duels gewonnen en tien gelijk, ongeslagen dus. Soms meer geluk dan wijsheid. Uit bij Southampton een 2-0 achterstand weg gepoetst en diep in blessure tijd de 1-1 gemaakt thuis tegen Chelsea. Uit bij Bournemouth verspeelde we in blessuretijd een 0-2 voorsprong.

Met deze formatie bestrijden we dus de Premier League. In balbezit hebben we veel mogelijkheden, over de flanken maar ook vooral door de as. Zonder bal spelen we compact en azen we op een vlijmscherpe counter.

Selectie
    Doelman : Twee ervaren keepers, Hart (30) gehuurd van Manchester City. Een leider, heerlijk om erbij te hebben en mogelijk definitief inlijven. Adrian (30) is hersteld van een zware blessure en was voorheen eerste doelman, ervaren reserve keeper momenteel. Wellicht op zoek naar een talent volle (Engelse) doelman.

Defensie : Veel ervaring met Fonté (33), Ogbonna (29) en Reid (28), Collins is een veteraan (34) maar speelde tot nu toe niet. Met Oxford (18) hebben we nog een toptalent in "huis" momenteel wel verhuurd aan BMG. De vleugelverdedigers zijn op rechts Zabaleta (32) (ervaren back maar zit in de herfst van zijn carriere), Byram (23) talentvol en maakte al de nodige minuten. Antonio (27) laatst genoemde speelde al als spits, rechterflank aanvaller en nu vleugelverdediger. Op links hebben we Cresswell (27) en Masuaku (23) die enorm belangrijk is voor mijn counter voetbal.

Middenveld : In principe hebben we veel verdedigende middenvelders met Kouyate (27), Noble (30), Obiang (25) en Rice (18). Edimilson Fernandes (21) is de revelatie van WHU. Hij zorgt voor de spelverdeling en de versnelling in de opbouw. Lanzini (24) zet de lijnen voorin uit, zeer technisch, snel en doelgericht, ook oog voor zijn medespeler. Met Haksabanovic (18 lm/cam) en Domingos Quina (17 cam) hebben we nog twee goede talenten in huis.

Offensie : Als flankspeler gebruik ik Arnautovic (28) op links maar is voorlopig geblesseerd. Achter hem speelde we voorheen met Andre Ayew (27), op rechts begonnen met Antonio die nu dus meer verdedigend speelt, Samuelson (20) is nog een aardig talent. Daar komt dan ook meteen het gebrek aan vleugelspelers naar boven waardoor we dus uit eindelijk 3-5-2 zijn gaan spelen. Als spitsen spelen we met J.Hernandez (29), Carroll (28), Sakho (27) en hebben we Toni Martinez (20) nog achter de hand.

Versterking (verlanglijst)
    Jack Harrison (20 RM, 70/84) talentvolle Engelse flankspeler die momenteel actief is in Amerika.
    Ben Brereton (18 Spits/RM, 66/84) talentvolle spits, aangezien de gehele voorhoude eind twintig is, tijd voor verjoning.
    Jack Wilshere (25 CAM/CM, 81/83) op een zijspoor belandt bij Arsenal. Was eerder verhuurd aan Bournemouth en heeft een aflopend contract.
    Angus Gunn (21 K, 69/80) talentvolle doelman van Man. City, verhuurd maar ik zie geen toekomst voor hem bij City net als Hart.
    Dean Henderson (20 K, 66/82) het zelfde als Gunn maar dan bij Man. Utd.
    Laatst gewijzigd door Spoon0612; 20/11/2017 om 22:37.
    Zie hier mijn Manager Story

Moderator Raindog's Avatar
    • Ingeschreven: 26/10/2006
    • Bedank: 1.134
    • 2.027x bedankt in 1.815 berichten

Standaard

Ziet er goed uit! Mooi ook dat je Fernandes volop kansen geeft. Onderschat echter Carroll’s techniek niet, afgelopen weekend heeft hij met een combinatie van kracht en techniek nog op magistrale wijze 4 man afgehouden. Wilshere zou ik een heel mooie aankoop vinden, maar zou hij de ontwikkeling van Fernandes niet in de weg staan?

Professioneel Spoon0612's Avatar
    • Ingeschreven: 07/01/2017
    • Bedank: 94
    • 137x bedankt in 136 berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raindog Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit! Mooi ook dat je Fernandes volop kansen geeft. Onderschat echter Carroll’s techniek niet, afgelopen weekend heeft hij met een combinatie van kracht en techniek nog op magistrale wijze 4 man afgehouden. Wilshere zou ik een heel mooie aankoop vinden, maar zou hij de ontwikkeling van Fernandes niet in de weg staan?
    Dat is wel het dilemma. Ik neem eerst altijd een kijkje in de eigen selectie voordat ik echt aankopen wil gaan doen. Fernandes maakt echt enorme stappen en Quina krijgt ook zijn tijd nog wel. Momenteel is Lanzini enorm belangrijk en scoort dus veel, ik verwacht dat er interesse komt in januari en anders aan het einde van het seizoen. Fernandes kan ik doorschuiven als CAM, heeft alles voor die positie. Quina kan in de luwte doorgroeien. Hierdoor is er ruimte voor Wilshere.

Nu is Reid geblesseerd geraakt en heb ik Kouyate een linie naar achter gehaald. Obiang speelt dan als verdedigende middenvelder. Eventueel kan Wilshere dus ook op het middenveld samen met Fernandes, misschien zit er dan te veel voetbal in ipv de juiste balans. Ik moet er nog eens goed over nadenken.
    Zie hier mijn Manager Story

Moderator Raindog's Avatar
    • Ingeschreven: 26/10/2006
    • Bedank: 1.134
    • 2.027x bedankt in 1.815 berichten

Standaard

Goede oplossing wel, Kouyate achteruit schuiven. Echt goed bezig! Ik krijg er zin van om zelf met de Hammers te starten.

5. Bedankt Raindog:

Spoon0612 (23/11/2017)

Amateur DavinEland's Avatar
    • Ingeschreven: 03/11/2016
    • Bedank: 6
    • 10x bedankt in 10 berichten

Standaard

Na lang twijfelen over de trainer bij Barca, wat misschien sommige van jullie hebben kunnen lezen, ben ik toch voor een ander avontuur gegaan. Dit om te voorkomen dat mijn carrière teveel ging lijken op die van @Joostvans.

AC Milan

Silvio Berlusconi, 31 jaar lang eigenaar/president van AC Milan, heeft de club op 13 april 2017 verkocht aan de Chinese investeerder Li Yonghong voor maar liefst 740 miljoen euro(!). En in mijn FIFA 18 carrière gaat deze Li Yonghong ‘Rossoneri’ proberen terug te brengen waar het hoort, in de top van het Europese voetbal. Hij moet daarom op zoek gaan naar mensen die AC Milan in hun hart dragen, maar die ook de kwaliteiten hebben om de club hogerop te helpen in deze slechte tijden. Een club produceren waar je niet meer omheen kan, met een eigen speelstijl en spelers creëren die door het vuur gaan voor ‘hun’ AC Milan. Er wordt niet meer gekocht om te kopen, maar er wordt zorgvuldig gekeken naar spelers die de ploeg beter maken. Ook zal de eigen jeugd meer de kans krijgen, zodat er nieuwe Franco Baresi’s of Paolo Maldini’s opstaan bij ‘Rossoneri‘.

Het begin van een gezond tijdperk bij Milan. Silvio Berlusconi die het presidentschap overgeeft aan de Chinese investeerder Li Yonghong.

De eerste actie van Li Yonghong was het aanstellen van een nieuwe coach. Een coach die het nieuwe gezicht van Milan moet dragen, een die ze kennen binnen de club en weet wat het is om een topclub onder zijn hoede te hebben. Na de dramatische reeks trainers die hiervoor de revue passeerde is deze keer gegaan voor een oud speler met ervaring in het trainersgilde. Niemand minder dan/als Frank Rijkaard gaat de rood-zwarte ploeg onder zijn hoede nemen. De Nederlandse oefenmeester die eerder actief was bij FC Barcelona, maar kwam na zijn ontslag bij de nationale ploeg van Saudi-Arabië zonder werk te zitten en stond te springen om aan de slag te gaan in Italië.

Frank Rijkaard, hier nog bondscoach van Saudi-Arabië, moet met zijn voetbal knowhow en zijn liefde voor Rossoneri de club weer omhoog helpen.

De selectie die er totaal anders uitziet dan vorig seizoen, zal onder Rijkaard weer volledig op de schop gaan. Niet paniekaankopen zullen de kans krijgen in San Siro, maar de eigen pupillen van de club moeten de strepen terug verdienen. Zo zal niet de gehuurde Yannick Kessié, maar kind van de club Manuel Locatelli zich op het middenveld moeten settelen. Natuurlijk zullen ook jongens als Patrick Crutone en Davide Calabria de kans krijgen om een vaste kracht te worden in het ‘nieuwe’ AC Milan. Ook wordt er gekeken naar spelers die door het slechte transferbeleid vertrokken uit San Siro. Denk aan: Hicham Mastour, Bryan Cristante en Andrea Bertolacci. Verder zal door de aanstelling van Frank Rijkaard worden gekeken naar de nieuwe Gullit, van Basten of de nieuwe Rijkaard zelf vanuit Nederland.

Rijkaard (links), van Basten (midden) en Gullit (rechts) in hun tijd bij AC Milan. Kan Rijkaard een nieuw Nederlands trio creëren en de successen herbeleven.
    Laatst gewijzigd door DavinEland; 22/11/2017 om 01:28.

Amateur Boskamp's Avatar
    • Ingeschreven: 26/10/2016
    • Bedank: 18
    • 9x bedankt in 9 berichten

Standaard

Bijzondere keuze om voor Rijkaard te kiezen, daar ik dacht dat hij juist geen trainer meer wilde zijn. Maar voor Milan zou hij wellicht wel de deur open houden, denk ik. Natuurlijk een legende daar en iemand die de club weer als vanouds kan maken. Ziet er verder goed uit; Kessié zou ik trouwens nog wel gewoon gebruiken, IRL is hij alleen gehuurd om de FFP te omzeilen, maar willen ze hem sowieso wel kopen.

Maar afijn; Milan heeft natuurlijk een complete renovatie ondergaan, dus een mooie uitdaging om de club weer naar de top te brengen! Succes!

Amateur DavinEland's Avatar
    • Ingeschreven: 03/11/2016
    • Bedank: 6
    • 10x bedankt in 10 berichten

Standaard

@Boskamp - Rijkaard heeft inderdaad aangegeven geen hoofdcoach meer te willen worden, maar gaf ook aan dat de deur op een kier staat als er een mooie club komt. Zo wil ik met Rijkaard het oude Milan weer terug krijgen door een mooie mix spelers te creëren. Deze mix zal uit grote lijnen bestaan uit Italiaanse en Braziliaanse spelers, zoals dat ook in het begin was van deze eeuw. Ook zal ik opzoek gaan naar de nieuwe Seedorf, die met zijn kracht en voetbalvisie de leiding moet nemen op het middenveld.
    Laatst gewijzigd door DavinEland; 22/11/2017 om 16:36.

Amateur Boskamp's Avatar

Standaard Liverpool F.C. - 1 januari 2019 (Winterstop S2)

Het was na mijn eerdere update weer tijd voor een nieuwe, kleine, update! Ik ben inmiddels beland in de winterstop van het tweede seizoen en het gaat vooralsnog erg goed. Anfield is een onneembare vesting, Liverpool staat op de tweede plaats (2 pt. achter Chelsea) en het voetbal is genieten. In de Champions League zijn we weer door naar de knock-out fase, na een groep met Valencia, Bayer Leverkusen en Celtic. Ook in beide Engelse cups spelen we nog mee.

In het vorige seizoen kwamen we nog tot een knappe 3e plaats, maar ontbrak het Liverpool aan defensieve kwaliteit. Met name Karius/Mignolet, de linksback(s) en reserves kwamen tekort. Zo hebben we in de zomerstop flink geld uitgegeven aan o.a. Keïta, Butland en Hector om de basis te versterken. En waar we in het vorige seizoen vooral 4-2-3-1 speelden, is de formatie enigszins aangepast naar een vorm van 4-3-3, om Mané en Salah dieper te plaatsen en ze zo nog beter en gemakkelijker in stelling te kunnen brengen. De combinatie van aankopen en formatie zorgen voor een ijzersterke basis. Alleen in het 'tweede elftal' krijgen we nog te veel goals tegen, dat te wijten is aan met name het gebrek aan snelheid bij Lovren. Hier is een vervanger voor gehaald.

Wissels: Karius (83), J. Gomez (78), de Vrij (84), Henderson (84), Wijnaldum (83), Oxlade-Chamberlain (82), Origi (83).

Transfers
    Om de defensieve zorgen te verminderen heb ik Stefan de Vrij (84) aangekocht en Lovren juist verkocht. In de ideale situatie zal de Vrij in het vervolg plaats gaan nemen naast van Dijk (á la Alderweireld - Vertonghen voor Spurs/België), maar zal zich in de basis moeten knokken t.o.v. Matip, die gewoon erg sterk speelt. Er is in elk geval een 3e top-CV bij om mee te kunnen rouleren.

Coutinho
    In de maand november liep ik tegen iets aan wat ook IRL al het geval is geweest; Philippe Coutinho wil vertrekken. Waar ik Can z'n contract heb kunnen verlengen, is dat bij Coutinho niet het geval en liggen de kapers al op de kust, zoals Barcelona, Real Madrid en Bayern München. In de winterstop zal ik hem nog aan zijn contract houden, maar zal ik hem denk ik (moeten) laten gaan aan het einde van het seizoen. Erg jammer, aangezien hij dé motor in mijn team is. Hopelijk kan hij met een kampioenschap weg.

In het verdere verloop van het seizoen hoop ik, zoals vooraf vastgesteld, zo lang mogelijk mee te doen om de titel en de halve finale van de Champions League halen. De enige echte kandidaat voor de titel is Chelsea, aangezien de nummer 3 Spurs op 10 (!) punten volgt. In de eerstvolgende update zal ik overigens ook meer vertellen over de jeugdafdeling, maar vele talenten zijn nog niet klaar voor het grote werk.

Tips/opmerkingen? Ik hoor ze graag!
    Laatst gewijzigd door Boskamp; 24/11/2017 om 17:15.

Semi-pro itsblurb's Avatar
    • Ingeschreven: 20/06/2017
    • Bedank: 69
    • 41x bedankt in 41 berichten

Standaard

Ziet er prima uit. Ik hoop dat je dit seizoen weer de titel kan winnen, en als ik je selectie zie is het ook zeker niet onrealistisch. Jammer dat je Coutinho moet laten gaan. Ik heb alleen één vraag: waarom heb je de Vrij niet in je vaste wedstrijdselectie? Moet hij nog komen of is hij nog niet goed genoeg?

Amateur Boskamp's Avatar

Standaard

@itsblurb - Ah, juist ja. De Vrij zit uiteraard wel bij de wedstrijdselectie. Heb het even aangepast.

Pagina 12 van de 43 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten