FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30
    Legendarisch Joostvans's Avatar
    • Ingeschreven: 14/06/2011
    • Bedank: 915
    • 343x bedankt in 333 berichten

Standaard Career Mode Challenge: de Argentijnse Primera División

Van harte welkom bij de nieuwste Career Mode Challenge! Ditmaal gaan we aan de slag met een competitie die weinigen van ons goed zullen kennen; de Argentijnse Primera División. In plaats van ons te beperken tot één club is ditmaal de keuze voor de club volledig vrij, dat maakt het interessanter om ook de verhalen van de anderen te volgen. Wie weet krijg je daarvoor inspiratie voor je eigen carrière! Omdat dat effect te maximaliseren lijkt het me handig als iedereen een eigen club neemt en zo weinig mogelijk met dezelfde clubs start. Reserveren kan je via dit topic en overleg even met degene die al gestart is met een bepaalde club wanneer je op dezelfde club bent uitgekomen. Tot slot voeren we alle transfers die bij je club ‘in het echt’ hebben plaatsgevonden deze zomer (een handige website die je daarvoor kan gebruiken is www.transfermarkt.nl) door. Zo start je in feite in het seizoen 2017/2018. Erg veel succes toegewenst!

Gereserveerde clubs

@Joostvans - River Plate
    @itsblurb - Independiete
    @db1512 - Racing Club
    @Juventino - Boca Juniors
    @RJ_MikiFan - Vélez Sarsfield

River Plate

Een legendarische Zuid-Amerikaanse club en de grote aartsrivaal van Boca Juniors (ben benieuwd naar het eerste treffen @Juventino). River Plate bracht in het verleden topspelers als Javier Mascherano, Gonzalo Higuaín, Joaquim Correa, Manuel Lanzini, Erik Lamela, Giovanni Simeone en Emanuel Mammana voort uit de eigen jeugdopleiding en was in het verleden ook bijvoorbeeld de club van Radamel Falcao en trainer Diego ‘Cholo’ Simeone. Het nieuwe seizoen gaat van start met een clublegende als nieuwe oefenmeester. Iemand die als speler het idool was van Lionel Messi en de wereld veroverde bij clubs als Valencia, Real Zaragoza en Benfica, maar bovendien voort kwam uit de bekende jeugdopleiding van River Plate. Pablo Aimar is zijn naam. Ken je hem niet? Kijk en huiver!

Tot grote verbazing van de voetbalwereld degradeerde het legendarische River Plate een paar jaar geleden uit de Argentijnse Primera División. Het hoongelach van rivaal Boca Juniors was tot in de buitenwijken van Buenos Aires (La Boca) te horen. Toch richtte River Plate zich op; promotie in het eerste seizoen op het tweede niveau was een feit en twee jaar later stond men met de landstitel op zak te vieren in de straten van de Argentijnse hoofdstad. River Plate was weer de grootste in het land en keerde terug als meest populaire club in Argentinië. In het volgende seizoen werd de wederopstanding compleet; winst in de Copa Libertadores en een verloren WK-finale van Barcelona. Nu moet onder Pablo Aimar deze ontwikkeling doorgezet worden. Succes op nationaal en internationaal vlak, maar bovendien moet aartsrivaal Boca Juniors worden verslagen. Liever twee keer van de aartsrivaal winnen en in de middenmoot eindigen dan kampioen worden en verliezen in El Superclásico.

Deze zomer verloren we sterspeler en boegbeeld Sebastián Driussi aan Zenit St. Petersburg. Een pijnlijk verlies waar de trouwe supporters van de club nog flink van balen. Hoewel Santos Borré als vervanger van Atletico Madrid werd binnengehaald lijkt er nog wel het nodige te moeten gebeuren op de transfermarkt. Het ontbreekt op dit moment aan creativiteit, eigenlijk een speler zoals Pablo Aimar dat was. Sierlijk, misschien niet altijd defensief van waarde, maar aanvallend het grote brein achter iedere aanval. Dat brengt me bij de eerste versterking voor dit elftal; Juan Fernando Quintero. Misschien een bekende naam bij een aantal van jullie, hij gold bij Pescara namelijk als toptalent en weet nog dat ik er flink van baalde toen FC Porto hem voor de neus van Barcelona en Juventus wegkaapte. Helaas ging zijn carrière niet als gehoopt. Hij flopte bij FC Porto, kwam niet aan de bak op huurbasis bij Stade Rennes en keerde in september 2016 op huurbasis terug naar Colombia. Quintero is een echte gevoelsvoetballer. Met het nodige zelfvertrouwen is hij tot de meest wilde dingen in staat, maar zakt ver weg op het moment dat hij zich niet thuis voelt bij een club. Hoewel hij op FIFA 17 nog op huurbasis bij Medellín speelt heb ik hem via clubtransfers naar River Plate gehaald. Weet dat dat in principe verboden is bij deze CMC-topics, maar wil al jaren met deze jongen in een carrière aan de slag. Hij is de nieuwe belichaming van trainer Pablo Aimar; sierlijk, defensief niet altijd van waarde, maar in staat tot de meest waanzinnige dingen op het veld wanneer hij vertrouwen krijgt. En dat krijgt hij bij River Plate in deze carrière. In een centrale rol op het middenveld of in een compleet vrije rol in een 4-2-2-2 kan hij zijn carrière nieuw leven inblazen. Een andere mogelijke transfer is een terugkeer van een kind van de club. Diego Buonanotte gold bij River Plate als één van de grootste talenten in het voetbal, maar wist door blessureleed en mentale problemen niet verder te komen dan Málaga, Granada, AEK Athene en nu zelfs het Chileense Universidad Católica. Een andere optie is het jeugdige talent Ezequiel Barco (Independiente), dat op huurbasis met optie tot koop naar de club kan komen. Met zijn snelheid en creativiteit is hij een groot gevaar vanaf de vleugel. Tot slot merk ik in de eerste vriendschappelijke wedstrijden dat er centraal voorin vooral kwantiteit is, maar weinig kwaliteit. Santos Borré en Alario zijn de enige twee aanvallers van echte klasse, ik zit er dus aan te denken om Lautaro Martínez (Racing Club) aan te trekken en hem net als bijvoorbeeld Falcao of Higuaín te ontwikkeling tot aanvaller van absolute wereldklasse.

Bank: A. Batalla (69), J. Moreira (73), J. Pinola (75), L. Ponzio (76), D. Buonanotte* (78) / E. Barco* (68), T. Andrade (68), L. Martínez* (72)

Andere belangrijke reserves zijn: L. Lollo (75), L. Martínez Quarta (65), L. Olivera (63), E. Palacios (60), M. Larrondo (75), C. Azqui (71) en R. Mora (75)

Ben erg benieuwd naar jullie carrières. Erg veel succes gewenst en heb veel zin in deze uitdaging!
    Laatst gewijzigd door Joostvans; 12/08/2017 om 22:17.

2. Bedankt Joostvans:

Juventino (13/08/2017)

Finno Alla Fine Juventino's Avatar
    • Ingeschreven: 14/12/2015
    • Bedank: 98
    • 33x bedankt in 33 berichten

Standaard

Boca Juniors

Boca Juniors is een club uit La Boca, een wijk uit de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. De club wordt gezien als een vam de grootste zoniet de grootste club van Argentinië. Ze wonnen maar liefst 30 keer een landstitel alleen River Plate deed dat vaker River won er namelijk 36. De derby tussen deze twee teams word de Superclasicos genoemd en word beschouwd als één van de grootste derby's ter wereld. De club is opgericht door Italiaanse immigranten en ze konden het in 1905 niet eens worden over de clubkleuren. In 1907 spraken de eigenaars af dat de kleuren van het eerste schip dat de haven van Buenos Aires binnenvaarde als clubkleuren werden genoemd. Het werd een Zweeds schip dat de haven als eerst binnenvaarde waardoor de clubkleuren blauw en geel werden.

Diego Armando Maradona is één van de vele grote namen die voor de club speelde. De Argentijn verdiende bij Boca een transfer na FC Barcelona. Hij keerde later terug bij de Argentijnse topclub en sloot hier zijn carrière af. In het seizoen 2017/2018 keert hij weer terug dit keer als trainer. Hier een van de (als sommige zo beschouwd) beste voetballer ooit en nieuwe trainer van Boca Juniors.

https://m.youtube.com/watch?v=wsGvOUeh404

De basisiopstelling waarmee ik het seizoen begin. Lucas Janson werd overgenomen van CA Tigre hij moet de linkerflank bespelen. Verder gaat er nog een nieuwe keeper komen. Tiago Volpi lijkt de favoriet.
    Juve, storia di un grande amore, bianco chea abbraccia il nero. Toro che si alza davvero. Juve per sempre sarà.

Sign made by @Alkan_GS

4. Bedankt Juventino:

Joostvans (12/08/2017)

Standaard

@Juventino, dat ziet er geweldig uit! Je lijkt een sterkere verdediging te hebben dan je grote rivaal (River Plate), hopelijk kunnen mijn nieuwe aankopen (Quintero, Buonanotte/Barco en Lautaro Martínez) en de huidige aanvallers een gat in die verdediging slaan. Leuk dat je voor Diego Maradona hebt gekozen, al had ik Martin Palermo (een clublegende daar) ook een interessante keuze gevonden.

Interessante quote trouwens:

'Pablo Aimar is de enige speler op dit moment ter wereld waarvoor ik zou betalen om hem te zien spelen' (Diego Maradona over de coach van de rivaal in deze Challenge)

Standaard

@Joostvans Ik vind mijn centrale duo niet geweldig misschien gaat hier nog een aankoop komen. Heb ook na Palermo gekeken maar vond Maradona een leukere keuze.
    Juve, storia di un grande amore, bianco chea abbraccia il nero. Toro che si alza davvero. Juve per sempre sarà.

Sign made by @Alkan_GS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juventino Bekijk Berichten
    @Joostvans Ik vind mijn centrale duo niet geweldig misschien gaat hier nog een aankoop komen. Heb ook na Palermo gekeken maar vond Maradona een leukere keuze.
    Dat ligt er natuurlijk aan wat je nog op de bank hebt zitten. Welke andere centrale verdedigers heb je nog tot je beschikking? Dit is juist het leuke aan deze Challenge, ik heb geen flauw idee uit mijn hoofd hoe de selectie van Boca er precies uitziet. Heb je al in je eigen stadion gespeeld? In mijn ogen het mooiste stadion van FIFA 17.

Heb trouwens besloten om zowel Buonanotte als Ezequiel Barco (op huurbasis met optie tot koop van drie miljoen euro) binnen te halen. Ook Juan Fernando Quintero en Lautaro Martínez zijn nu speler van River Plate. Boca Juniors gaat het lastig krijgen! Denk dat vier transfers ook wel het maximale is wat je moet willen in één transferperiode, dus kap er meteen mee voor deze transferperiode.

Ben trouwens erg benieuwd naar de andere ploegen, daar zullen ongetwijfeld ook leuke spelers rondlopen die het ons erg lastig gaan maken dit seizoen.

Wereldklasse db1512's Avatar
    • Ingeschreven: 22/01/2014
    • Bedank: 363
    • 327x bedankt in 317 berichten

Standaard

Ziet er mooi uit @Juventino en @Joostvans ik zal morgen ook maar eens aan de slag. Hoe doen jullie het trouwens met het eerste seizoen? Simuleren jullie het eerste seizoen en beginnen jullie dan pas met spelen of beginnen jullie direct? Is het trouwens ook de bedoeling om in dit topic met elkaar te discussiëren over potentiële aankopen of gaan we daar de oorspronkelijk voor bedoelde topics voor gebruiken?
    Volg mijn manager story met Atlético Madrid
    https://fifabenelux.com/forum/showth...%E9tico-Madrid
    Ava by CR7Fan07

Standaard

@Joostvans ik heb verder nog Tubio, 26 jaar, 73 rated, Insuarralde, 31 jaar, 74 rated en Magallan, 22 jaar, 69 rated. Zoek eigenlijk nog een jonge, talentvolle Argentijn, Italiaan, Mexicaan, Colombiaan of Spanjaard. Ik heb nig niet in mijn eigen stadion gespeeld. Ben trouwens van plan het pre-season gewoon te simulren vind de teams in mijn toernooi niet leuk en dit was bij elk toernooit het geval. Ik was ook geïnteresseerd in Barco ben uiteindelijk gegaan voor Janson omdat hij er direct kon staan in tegenstelling tot Barco.
    @db1512 Ik begin gewoon direct vind het onnodig om het eerste seizoen te simuleren. Wat bereft de topics lijkt mij het handigst om in dat te doen in de topics die daar voor bedoeld zien. Anders wordt het denk ik erg onoverzichtelijk.

Sign made by @Alkan_GS

Standaard

@db1512, we beginnen gewoon in het eerste seizoen. Het lijkt me niet nuttig als je eerst een heel seizoen moet simuleren (inclusief alle problemen met mogelijke spelers die willen vertrekken, transfers bij andere clubs, blessures, etc.). Verder maakt het mij niet uit op welke plek transfers bediscussieerd worden, wat mij betreft mag dat best in dit topic. Zie het straks maar als een soort handboek voor de Argentijnse divisie en dus ook veel discussie over mogelijke transfers binnen die competitie. Kijk uit naar je werk met je nieuwe Argentijnse club!

Semi-pro itsblurb's Avatar
    • Ingeschreven: 20/06/2017
    • Bedank: 69
    • 41x bedankt in 41 berichten

Standaard

CA Independiente

CA Independiente is een Argentijnse voetbalclub uit Avellaneda, in de regio Groot-Buenos Aires en wordt beschouwd als een van de Grote Vijf van Argentinië. De club werd opgericht op 1 januari 1905. Independiente heeft inmiddels veertien Argentijnse titels gewonnen en de club wordt hiermee alleen overtroffen door River Plate en Boca Juniors. Bovendien won Independiente zeven keer de Copa Libertadores. Van 1972 tot 1975 was de Argentijnse club ieder jaar de sterkste van Zuid-Amerika. De eeuwige rivaal van Independiente is stadsgenoot Racing Club de Avellaneda.

Independiente staat ook bekend om hun jeugd. Bekende spelers zoals; Sergio Agüero, Lucas Biglia en Diego Forlán komen allemaal uit de jeugdopleiding van deze Argentijnse grootmacht. Door financiële problemen zakte de club de laatste jaren af van een kandidaat voor de titel naar een subtopper. In het seizoen 2013 waren de problemen zo groot dat de club voor het eerst in haar bestaan degradeerde naar de tweede divisie van Argentinië. Het seizoen daarop wist de club meteen terug te keren naar de hoogste divisie nadat ze derde eindigde in de tweede klasse.

Diego Forlán is (zo als ik al eerder vertelde) eén van de bekende namen die afkomstig is van de club. De spits speelde vier jaar in het eerste van Independiente. Forlán kwam in zijn carrière ook nog uit voor mooie clubs als: Manchester United, Villareal, Atletico Madrid en Internazionale.Velen van jullie zullen
    hem vooral kennen van het WK 2010. Ik heb in mijn carrière met Independiente ervoor gekozen om Diego Forlán als coach te benoemen.

Bank: Albil (64), Sánchez Miño (72), Silva (72), Bellocq (69), Erviti (74), Meza (73), Gigliotti (75)

Belangrijke reserves: Pizzini (67), Breitenbruch (64), Bustos (69), Fernández (71), Gutiérrez (71)

Standaard

River Plate

Na een succesvol North American All Stars-toernooi in de Verenigde Staten begint de Argentijnse Primera División. Eindelijk! De eerste resultaten zijn bemoedigend, zeker Quintero pakt meteen de leidersrol op het middenveld.

River Plate – Banfield: 3-1
    ’25 Juan Fernando Quintero 1-0
    ’29 Martín Lucero 1-1
    ’58 Juan Fernando Quintero 2-1
    ’73 Marcelo Larrondo 3-1

Talleres – River Plate: 1-1
    ’30 Jonathan Menéndez 1-0
    ’79 Lucas Alario 1-1

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten