FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Resultaten 1 tot 4 van de 4
    Amateur tomkaka22's Avatar
    • Ingeschreven: 08/02/2015
    • Bedank: 0
    • 0x bedankt in 0 berichten

Standaard Beste counter formatie + tactics

Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar de 'beste' counter formatie. Is er iemand die tips heeft of ergens goede ervaringen mee heeft? Tuurlijk ligt het ook voor een groot deel aan de speler zelf maar bepaalde tactieken zullen zeker helpen.

En qua custom tactics. Is de standaard instelling van 'Counter' al goed genoeg? Of beter wat aanpassingen. Hoor graag van jullie.

Witte Leeuw Jesse's Avatar
    • Ingeschreven: 06/09/2009
    • Leeftijd: 25
    • Bedank: 504
    • 424x bedankt in 366 berichten

Standaard

Dat ligt echt helemaal aan wat jij lekker vind spelen. Als je met twee snelle buitenspelers kan counteren, met eventueel een kopsterke spits er tussen, is dat de juiste formatie. Wat ik echter lekkerder vindt; met twee snelle spitsen en daar een goede nummer 10 achter. Denk aan bijvoorbeeld Sanchez naast Walcott in de spits, met Özil daarachter, die ze met steekballen weg kan sturen.
    Telstar IJmuiden 'Trots van Kennemerland '

Amateur arj-n's Avatar
    • Ingeschreven: 03/05/2016
    • Bedank: 0
    • 7x bedankt in 7 berichten

Standaard

4312!

Professioneel Spoon0612's Avatar
    • Ingeschreven: 07/01/2017
    • Bedank: 94
    • 137x bedankt in 136 berichten

Standaard

Het ligt ook aan je instellingen bij instructies en tactiek. Als je de tactiek al op counter zet dan kiezen je spelers al snel voor diepe loop acties, je zal dan ook de lange bal vaker moeten hanteren.

Ik zelf speel altijd vanuit een 4-3-3 met variatie, wat inhoud dat ik zeer zeker tot messcherpe counters kom maar voornamelijk vanuit de combinatie een aanval opzet. Counters zijn ook afhankelijk van je tegenstander. Tegen compact spelende teams moet je vooral gokken op een tegen aanval wanneer zij in jou aanvalsgebied zijn.
    Zie hier mijn Manager Story

Forum Rechten