FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 70
    Just do it! GPMorgan's Avatar
    • Ingeschreven: 04/01/2017
    • Bedank: 25
    • 39x bedankt in 20 berichten

Standaard

@des

De CDM komt inderdaad nog wel is voor op de rand 16 maar dit is naar mijn mening ook in het echt zo als je met een team speelt dat hoog druk zet en met het hele team op de helft van de tegenstander staat ( verdediging op de middenlijn ).

Neem bijvoorbeeld Barca of zelfs Ajax. Ze hebben een langzame opbouw, kort combinatie spel en een vrije vorm. De Backs komen op en de middenvelders gaan altijd combinaties aan. Als je kijkt naar Busquets of naar Schöne die op dit moment als CDM spelen komen ook elke wedstrijd minimaal 1 keer in scoringskans maar, het grote verschil met de standaard sliders en deze instellingen is dat ze niet als een blinde in de spits terecht komen maar net als in het echt aansluiten wanneer je een tijdje de bal hebt rond de 16 van de tegenstander.

Je ziet ook vaak dat Busquets of Schöne een 1-2tje opzetten omdat ze aansluiten en in een voorwaartse beweging zijn. De verdediger van de tegenstander staat vaak stil of loopt achteruit dus is het ook moeilijker verdedigen dan een speler die stil staat. Ook zal je merken met deze instellingen dat je veel L2/LT moet gebruiken om de bal af te schermen ( of pass lijnen af te schermen ) en vast te houden dat spelers aansluiten. Het ligt echt aan je speelstijl de manier hoe je moet spelen.

Op dit moment speel ik met Arsenal en tactisch speel ik als Barca. Rustig opbouwen, korte combinaties en stuk voor stuk opschuiven op het veld maar iedereen heeft wel een vrije vorm. Wat zie je dan vaak, dat wanneer ik rond de 16 kom en de bal rond tik van de rechter naar de linker flank, dat de backs loop acties gaan maken zodat ik de bal kan steken of, ik speel een CDM in die de bal inspeelt op SP als een 1-2tje.

Speel je bijvoorbeeld met een team dat op de counter speelt, dan zal je zien dat je het echt moet hebben van lange ballen en dat alleen je voorste spelers een scoringskans krijgen. De CDM zal in een verdedigende tactiek altijd blijven hangen. Uiteraard als je lang de bal vast houd naar een diepte pass sluiten de verdedigers aan, maar dan moet je echt wel de bal een tijdje hebben. Dit is in het echt ook zo want als team sluit je altijd, zelfs met 10 man aan en uiteindelijk wil je de bal zo ver mogelijk van je goal hebben.

rondom passen, ja het klopt, het is wennen en je maakt nu zelf ook foute passes, te hard of niet in de goede richting. Je merkt ook echt het verschil tussen een goede en slechte passer. Ook als een speler nog in beweging is of net in beweging gaat kan je al een foute pass geven. Voor mij is dit ook de leuke uitdaging en heb je geen last meer van scripts die foute passes veroorzaken.

Klopt, aanvallers als ze 1 op 1 komen is het met een top speler bijna altijd raak. Je zult merken dat mindere teams echt meer kansen nodig hebben en het beste naar mijn mening dat de spitsen veel meer kansen krijgen en maken, het killer instinkt hebben ze nu wel zoals @Raindog al aangaf te missen in zijn beleving met standaard settings.

Een mooi voorbeeld, ik speelde een thuiswedstrijd tegen Leicester City, had de vorige wedstrijd 1-0 verloren van Man U, en stond met de rust 1-0 voor. Ze hadden 1 van richting veranderd schot en dat was het. Had veel bal bezit en 2-3 goed uitgespeelde kansen waarvan 1 goal. In de 2e helft kreeg ik de deksel op de neus en Leicester City was een totaal andere ploeg. Top spelers met en stukje efficiëntie... kijk zelf:

Scoreverloop:

Zoals je ziet was de 2e helft de voorhoede van Leicester dodelijk. Ze kregen niet veel kansen maar waren uiterst efficiënt.
    Al hun top voorhoede spelers pakten een Goaltje mee. Musa maakte gelijk, daarna Slimani en een ( terechte ) penalty van Mahrez, toen was ik het spoor echt bijster haha. Begon geforceerd te spelen, veel passes gingen fout en in de omschakeling deden Slimani en Vardy mij echt de das om. Was echt geschrokken want heb echt sins jaren nog niet met z'n uitslag van de CPU verloren. Na deze wedstrijd had ik trouwens een Bloedeloze 0-0 tegen Everton ( thuis ).

Daarnaast heb ik nog even een foto gemaakt van mijn Controller instellingen waarmee ik speel.

Alles heb ik op manual staan.

Ik hoop dat ik iedereen weer een beetje mee heb geholpen voor nu. Zal een deze dagen is een paar goede tips geven hoe te spelen en omtrent custom tactics ( ook voor de CPU ).
    Laatst gewijzigd door GPMorgan; 08/01/2017 om 04:31.

2. Bedankt GPMorgan (2x):

Begiristain (08/01/2017),des (08/01/2017)

Amateur falonso's Avatar
    • Ingeschreven: 03/09/2016
    • Bedank: 12
    • 12x bedankt in 12 berichten

Standaard

Ik heb een paar potjes met de sliders gespeeld, in eerste instantie was ik bang dat het niet zou helpen omdat de sliders makkelijker staan dan dat ik ze eerst zelf had. Ik speelde met erg onrealistische sliders, dat merkte ik ook heel duidelijk, maar het was de enige manier om te zorgen dat ik het ook af en toe moeilijk zou hebben. Ik speelde met deze sliders Fulham van de mat met Newcastle United. Het leek mij een beetje onrealistisch, maar ik weet niet hoe goed Fulham nu is. Daarna had ik het moeilijker met mijn B-ploeg tegen Newport en de A-ploeg tegen Huddersfield. Ik krijg echter amper schoten tegen, de tegenstander is vrij lang aan het breien waardoor mijn verdediging weer in positie is en ik makkelijk de bal af kan pakken. Heb je daar misschien ook tips voor, om meer kansen tegen te krijgen?

Ik merk wel dat deze sliders een stuk realistischer zijn dat het normale spel. Ik moet het nog proberen met passen en schieten op manual, dat maakt het wel weer lastiger. Het zou alleen ook leuk zijn als de tegenstanders wat kansen creëren, ook al ben ik misschien de betere ploeg.

Standaard

@falonso - Om meer tegengoals te krijgen zal je toch het hele plaatje moeten gebruiken. Als je bijvoorbeeld alleen de slider setting gebruikt maar de controller instellingen nog op standaard hebt staan (automatisch) en zonder Custom Tactics voor CPU, dan is het nog gemakkelijker als met de standaard sliders want de computer maakt ook meer fouten met deze instellingen.

Zelf speel ik ( en raad ik aan ) om met deze instellingen het is te proberen:

1) Spelsnelheid op Langzaam, helft 10 minuten en niveau op legendarisch.
    2) Slider settings zoals op Pagina 1 vermeld
    3) Controller instellingen allemaal op manual (alles)
    4) Custom Tactics voor de AI die hier te vinden zijn.

Als je het op deze manier doet zal je zien dat je echt tegendoelpunten gaat krijgen.

Gisteren speelde ik deze wedstrijd in mijn CM, De wedstrijd Man City - Arsenal. Zelf bestuurde ik Arsenal en de CPU Man City.

Ik raad je is aan om deze wedstrijd te proberen. Speel je zelf met Arsenal (uit) en gebruik je de instellingen zoals hierboven vermeld (1 t/m 4).

De Custom Tactics van Man City kun je hier vinden.

Dit was trouwens mijn uitslag, ben benieuwd naar die van jou.

Zoals je kunt zien gewoon kansloos verloren. Je zult ook zien met de Custom Tactics dat je Man City nog nooit zo hebt ervaren. Ze spelen zoals Pep ze laat spelen. Hoge druk, snel en kort combinaties en je zult merken dat klasse spelers als De Bruyne in een veel hoger tempo kunnen spelen als een normale speler. Ik had het verdomd moeilijk en kwam er gewoon bijna niet uit.

Daarnaast had ik na deze wedstrijd ook nog een leuke pot tegen Bournemouth. Won met 0-2 maar het was een harde wedstrijd. De CPU had 4 gele kaarten en 1 rode kaart. Daarnaast veel tackles en hard spel.

5. Bedankt GPMorgan (2x):

db1512 (11/01/2017),Spoon0612 (11/01/2017)

Moderator Raindog's Avatar
    • Ingeschreven: 26/10/2006
    • Bedank: 1.134
    • 2.027x bedankt in 1.815 berichten

Standaard

Ziet er echt geweldig uit, ik ben al aan het twijfelen om dit toch niet in mijn huidige carrière al toe te passen. Ik vind alleen 10 min per helft wel erg lang, vooral omdat ik sowieso al niet heel veel tijd voor FIFA heb. Nu speel ik met 6 min per helft.

7. Bedankt Raindog:

GPMorgan (11/01/2017)

Professioneel Spoon0612's Avatar
    • Ingeschreven: 07/01/2017
    • Bedank: 94
    • 137x bedankt in 136 berichten

Standaard

Ik heb ook contact gehad met Morgan en we kunnen heerlijk over CM praten. Ik heb bijna alles zo gedaan zoals hij zei. Enkel de passes, voorzetten heb ik op semi staan. Al vind ik voorzetten sowieso vernaaid in fifa17 of je ze nu op manual, semi of automatisch hebt staan. Verder ervaar ik super veel plezier. Ik ben dus begonnen in de Ligue 1. Daar hebben ze nog geen custom tactics voor maar ik heb nu al een aantal duels de tactics gebruikt van oa. Man City, Bayern Munchen en Dortmund. Heerlijke tegenstand ondervonden maar nog niet kansloos eraf. Verdedigend ben ik beter dan aanvallen

De speelhelft heb ik op 5 minuten staan, dat is voor iedereen anders denk ik. Zo ben je al snel een kwartier onderweg voor een potje. Aangezien ik samenwoon en toch elke dag minimaal 1 wedstrijd wil spelen en het gezellig wil houden kan ik slechts 10 minuten doen he, haha.

Hulde voor @GPMorgan

toevoeging : ligue 1 stond er wel tussen maar was niet zichtbaar voor mij op de telefoon, nu wel vanaf de laptop
    Laatst gewijzigd door Spoon0612; 11/01/2017 om 16:57.

9. Bedankt Spoon0612:

GPMorgan (11/01/2017)

Wereldklasse db1512's Avatar
    • Ingeschreven: 22/01/2014
    • Bedank: 363
    • 327x bedankt in 317 berichten

Standaard

Heb de wedstrijd die je voorstelde ook gespeeld, City tikte me de eerste helft echt helemaal scheel! Uiteindelijk voor rust de schade kunnen beperken tot 2-0 om in uiteindelijk in de laatste 10 minuten er nog een 2-2 uit te slepen. Moet er wel bij zeggen dat ik passing, shooting enzo op semi heb staan. @GPMorgan super bedankt voor al je gameplay toevoegingen!
    Volg mijn manager story met Atlético Madrid
    https://fifabenelux.com/forum/showth...%E9tico-Madrid
    Ava by CR7Fan07

11. Bedankt db1512:

GPMorgan (11/01/2017)

Standaard

@Raindog - Dank u! Kan ik me voorstellen. Persoonlijk neem ik elke dag 1,5 uur de tijd om 3 potjes te spelen. Als je minder tijd hebt is 6 minuten perfect. Persoonlijk vind ik 10 minuten de perfecte balans maar 6 minuten is ook goed. Eigenlijk niet korter omdat je ook langer de tijd nodig hebt om een aanval op te zetten. Je kunt het al wel voorstellen dat de kansen dan veel minder zijn als met 10 minuten maar, iedereen natuurlijk vrij in zijn eigen keuze.

Over je twijfel, ik wist het wel wat ik zou doen.

@Spoon0612 - Dank u! Ja zeker, als mannen een zelfde interesse hebben praten ze soms nog meer als vrouwen, sta soms verstelt van mezelf en eigenlijk is het belachelijk haha. Daarnaast ben blij dat je een veel betere spelervaring beleeft en veel meer plezier hebt, daar doen we het tenslotte voor.

Klopt, voorzetten zijn *** maar ik moet zeggen dat ik wel meer succes heb met harde lage voorzetten. Hooge voorzetten zijn vaak voor de keeper of te zacht/hard. Moet wel toegeven dat de harde lage voorzet alleen werkt als je uit een omschakelmoment komt. Als de hele 16 vol staat heeft het zelden zin. In dit geval kun je beter een harde pass geven en in een keer schieten ( beste geplaatst schot ).

Klopt, Ligue 1 zijn al bijna alle teams toegevoegd. Ze moeten er nog een paar. De Eredivisie en andere competities volgen ook nog maar de 5 grootste heb je. Je merkt inderdaad echt verschil in tactics van de CPU. En over dat kansloos afgaan, dat komt nog wel haha Mag ik vragen welk team je jou carrière mee gestart bent?

Over de speelhelft kan ik alleen maar zeggen, iedereen zijn persoonlijke voorkeur. Ik ken je probleem van samenwonen, heb gelukkig een niet al te moeilijke vrouw des huizes, ze is gelukkig zelf ook een voetbal liefhebber en heeft ook zelf genoeg te doen dus heb er gelukkig niet zoveel last van ;-) . Persoonlijk hou ik het ook op 3 potjes per dag ( als ik de tijd heb ). Nu is deze maand gelukkig niet de drukste, maar er zullen ook weer periodes komen dat het me niet lukt om een week of 2 te spelen. Dus voor nu moet ik maar zoveel mogelijk genieten

@db1512 - Graag gedaan! Ben blij dat je nu een uitdaging ervaart in plaats van "weer" een potje FIFA. Knap dat je terugkomt tot 2-2. Je zult ook wel hebben gemerkt dat City nu heel anders speelt als met de Custom Tactics van EA zelf, wat vind je daarvan? Naar mijn mening maakt dit het ook moeilijker. Je moet echt uit de hoge druk uitvoetballen als je nu tegen Man City speelt. Nu heb je passen/schieten nog op Semi staan, moet je is proberen met Manual. Je zult zien wanneer je dan achter staat, je echt rustig moet blijven want als je overhaast gaat spelen gaan veel passes fout. Voor je het weet sta je nog verder achter. Dat laatste is wat ik ook een geweldige toevoeging vind, als je op Automatisch speelt of Semi, dan komen de meeste passes altijd aan ( soms een scripted foute pass ). Speel je op manual, en ga je gehaast spelen, ga je echt meer fouten maken en ze komen door jou eigen spel, niet door een script van EA. Zelfde geldt natuurlijk voor alle overige settings ( schieten, voorzet, diepte pass, aanname ).

Ik zag dat je een carrière hebt met AC Milan, ze hebben ook de custom tactics voor de Serie A voor elk team. Ben wel benieuwd hoe het dan zou gaan tegen top teams als Juve. Heb persoonlijk nog maar 1 keer tegen een team uit de Serie A gespeeld, en dat was AS Roma voor de CL. Uitwedstrijd was 0-0 en de 2e (thuis)wedstrijd won ik met 2-0. Ik vond het zelf een lastige tegenstander en ze hadden beide potten ook makkelijk kunnen winnen. Moeilijk om een kans te krijgen tegen hun en zelf met goed combinatie voetbal en Dzeko als aanspeelpunt komen ze wel tot goede kansen.

13. Bedankt GPMorgan:

db1512 (12/01/2017)

Wereldklasse db1512's Avatar
    • Ingeschreven: 22/01/2014
    • Bedank: 363
    • 327x bedankt in 317 berichten

Standaard

@GPMorgan Ik heb tot een week terug nog weinig met de instellingen van Fifa lopen geknoeid dus voorheen speelde ik altijd op automatisch, probeer nu eerst aan semi te wennen alvorens over te stappen op manual. De meer realistische speelstijl van City sprak mij zeer aan, al merkte ik op het eind wel dat ik gemakkelijk met Sanchez de diepte in kon doordat ze met veel ruimte in hun rug spelen.

Hoe kan ik deze custom tactics toepassen in een carrière? Van te voren alles handmatig instellen en dan bij het starten van de carrière selecties op handmatig zetten?
    Volg mijn manager story met Atlético Madrid
    https://fifabenelux.com/forum/showth...%E9tico-Madrid
    Ava by CR7Fan07

Standaard

@db1512

Hoe kan ik deze custom tactics toepassen in een carrière? Van te voren alles handmatig instellen en dan bij het starten van de carrière selecties op handmatig zetten

Je kunt het op 2 manieren doen.

1) Als je een 2e controller hebt dan kun je voor elke wedstrijd de opstelling en de custom tactics veranderen. Je connect de 2e controller en speelt als gast. Bij het selecteren van "sides" zet je de 2e controller op het team van de CPU. Daarna kun je zoals gezegd de opstelling en tactics veranderen. Nadat je dat hebt gedaan start je de wedstrijd. Voor de aftrap druk op "pauze" en zet je de controller van de CPU (2e controller) weer in het midden zodat de CPU het team gaat besturen.

2) De 2e manier is de manier die je net al aangaf. Alleen hier zitten wel nadelen aan. Als eerste moet je alle default team sheets aanpassen en dat is best veel werk. Ten tweede speelt op deze manier de CPU nog lang niet altijd met de sterkste opstelling. Dit komt omdat de CPU ook rekening houdt met spelers die moe zijn of uit vorm. Als derde minpuntje ondervond ik dat de CPU 1/2 van de 10 potjes de Custom Tactics niet hanteert. Als laatste minpunt is dat je een nieuwe carrière moet starten waar je bij de 1e optie gewoon je huidige carrière kunt voortzetten.

Als je geen 2e controller hebt dat werkt alleen de 2e manier.

al merkte ik op het eind wel dat ik gemakkelijk met Sanchez de diepte in kon doordat ze met veel ruimte in hun rug spelen.
    Klopt, zoals het hoort. Het kost City veel energy (elk team) om hoog druk te zetten. Naarmate de wedstrijd worden de spelers moe en kunnen ze het niet allemaal meer belopen, ruimtes in de rug worden groter en als je dan een snel mannetje als Sanchez hebt, die kan daar goed gebruik van maken. Ook zal je zien dat een team die niet hoog staat, je het echt met combinatie voetbal moet doen en er zelden of geen ruimte in de rug is.

Hier heb ik een mooi voorbeeld van City in Real life. Was tegen Chelsea thuis waar ze 1-3 op de broek kregen. Je moet vanaf minute 2:00 het filmpje bekijken. De stand is op dat moment 1-1 en kijk hoe Chelsea 2x City pakt. Je zult zien dat beide doelpunten die City tegen krijgt precies hetzelfde zijn als jij aangaf, veel ruimte in de rug.

Edit: voor betere kwaliteit kun je beter die filmpje bekijken. De 2e en 3e goal zijn te zien vanaf minute 1:30
    Link: Manchester City - Chelsea
    Laatst gewijzigd door GPMorgan; 12/01/2017 om 18:11.

Semi-pro FloydLandis's Avatar
    • Ingeschreven: 10/07/2013
    • Bedank: 115
    • 34x bedankt in 34 berichten

Standaard

Moet je de edits aan de teams als savefile wegzetten?
    Wanneer ik namelijk de nieuwe spelersselecties download, zet fifa teams waarvan ik het stadion heb aangepast weer terug naar de standaard stadions.
    Wanneer ik dit doe en de huidig aangepast selecties neem, blijven de stadion aanpassingen behouden.

Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten