FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Amateur Dominic1978's Avatar
    • Ingeschreven: 17/07/2014
    • Bedank: 0
    • 0x bedankt in 0 berichten

Standaard Game toernooien organiseren - tips welkom

Hallo allemaal,

Ik ben Dominic. 36 jaar en sinds enige tijd onderzoek aan het doen naar game toernooien omdat ik deze al enige tijd wil gaan organiseren in het oosten van het land.

Ik post hier omdat ik graag jullie mening zou hebben m.b.t. de grootste aanschaf: beeldschermen. Als beginnend toernooi organisator (in de onderzoekende fase) is het niet helemaal realistisch om uit eigen zak duizenden euro's voor schermen op tafel te leggen. Mijn oog is gevallen op een aantal betaalbare 22 Inch Philips schermen met de volgende specs:

http://nl.hardware.info/productinfo/...testresultaten

Ik zou graag objectieve meningen hebben over of hier toernooien mee te spelen zijn.
    Ik begrijp dat een hoop mensen de voorkeur hebben voor het allernieuwste materiaal wat zij ongetwijfeld thuis hebben staan, maar is met vier monitoren met deze specs een leuk klein toernooi (max 32 spelers) te spelen? Of is de afkeer van iets ouder materiaal zo erg dat er simpelweg niemand zal komen opdagen?

Mijn voorkeur zal uitgaan naar toernooien met verschillende thema's als Sports (Fifa en/of NBA2K), Fighting (Street Figher en/ofTekken en/of Super Smash Bros) en eventueel racing en in een veel later stadium (na uitbreiding van apparatuur) shooters. Alle thema's krijgen als het aan mij ligt een eigen toernooi, maar kunnen bij weinig animo gecombineerd worden. Ik verwacht dat de animo voor Fifa in eerste instantie het grootst zal zijn, waarbij ook veel mensen in mijn directe omgeving interesse hebben in toernooien.

Een andere vraag is of er bijvoorbeeld mensen zijn in het oosten van het land (of elders in het land) die voor het eerst een toernooi organiseren en eventueel mijn hulp kunnen gebruiken. Full disclosure is dan natuurlijk dat ik alle opgestoken kennis zal gebruiken om mijn eigen toekomstige toernooien goed te organiseren

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp.

Site Administrator Jordi's Avatar
    • Ingeschreven: 28/07/2005
    • Leeftijd: 27
    • Bedank: 435
    • 1.823x bedankt in 1.381 berichten

Standaard

Welkom op FIFA Benelux Dominic.
    Ondanks dat ik nog nooit aan een toernooi heb meegedaan, heb ik denk ik wel een goed beeld wat de verwachtingen van gamers kunnen zijn.

1. Vrijwel alle toernooien worden tegenwoordig op consoles gespeeld, zeker als het om FIFA gaat. Hierbij is een fatsoenlijk scherm erg belangrijk, waarbij het niet het belangrijkste is hoe de specs zijn, maar voornamelijk op een 1080p TV die vrij groot is. Ik denk dat 22" relatief erg klein is, denk dat je minimaal 27" zou moeten hebben.
    2. 4 schermen voor 32 spelers lijkt me erg weinig, hierdoor moeten spelers tussen de potjes door erg lang wachten voor zij weer aan de beurt zijn.
    3. Om even terug te komen op de consoles, met de komst van de nieuwe consoles afgelopen jaar is dit de nieuwe standaard. Je zult dus een aantal exemplaren van Playstation 4 of Xbox One moeten aanschaffen.
    4. Heb je al nagedacht over de locatie(s) waar je de toernooien wilt organiseren?
    5. Toernooien worden vaak georganiseerd voor gamers van jong & oud of door de verenigingen. Niet echt een doelgroep die veel geld willen uitgeven aan het organiseren of deelnemen aan een toernooi.
    6. Op toernooien zijn veel mensen, ook met mogelijke minder goede bedoelingen dan gehoopt. Het kan zo zijn dat er met opzet of per ongeluk een voorwerp gestolen wordt of kapot gemaakt. Hier zul je dus extra maatregelen voor moeten treffen.
    7. Je schrijft dat je het niet realistisch vindt om duizenden euro's uit te geven, als ik zelf bovenstaande in beschouwing neem vrees ik toch dat je hierop uit zal komen.

Ik hoop je, ondanks dat ik zoals eerder gezegd geen ervaring heb met het deelnemen of organiseren van toernooien, een aantal inzichten heb gegeven waar je wat aan hebt.
    Volg FIFA Benelux ook op Twitter, Facebook, Google+ en YouTube.

Lees ook de forumregels door.

Amateur NL_MisterDude92's Avatar
    • Ingeschreven: 02/11/2011
    • 1x bedankt in 1 bericht

Standaard

Heey ik zou opzich wel mee willen doen met een toernooi op de Ps3, alleen dan niet op een bepaalde locatie. Gewoon via Online & gewoon zonder geld, voor de fun.

Het toernooi zelf wil ik ook wel organiseren, maar ik moet wel kandidaten hebben natuurlijk. Mij lijkt het aantal tussen de 8-16 personen een mooi aantal. Als je mee wilt doen plaats even een reactie hieronder dan maak ik er werk van.

M.v.g MisterDude

Amateur SukkeddGaming's Avatar
    • Ingeschreven: 24/07/2014
    • Bedank: 1

Standaard

Het lijkt mij ook wel leuk maar ik zo dat dan gewoon onderling doen dat we dan elke dag op het forum posten, hoeveel we hebben gespeeld.
    En dan dat je bijvoorbeeld ook je FUT team mag gebruiken.

SukkeddGaming,

Wereldklasse vamossevilla074's Avatar
    • Ingeschreven: 27/03/2011
    • Bedank: 8
    • 17x bedankt in 16 berichten

Standaard

Ik zie dat jij hier ook al lang ingeschreven bent. Voorheen waren er heel veel mensen online dagelijks op deze site. Toen werden er veel toernooien gespeeld en elke dag vele uitslagen gepost. Hopelijk kan dat in de toekomst weer, misschien nu nog even met Fifa 14 en over 2 maanden toernooien met FIFA 15?

Amateur arjandeslee's Avatar
    • Ingeschreven: 01/08/2014

Standaard

Deslee1 mn psn

Forum Rechten