FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39
    Legendarisch Abel''s Avatar
    • Ingeschreven: 14/09/2011
    • Leeftijd: 21
    • Bedank: 126
    • 147x bedankt in 141 berichten

Standaard

Twee stukjes deze keer:

Zware CL-loting Arsenal

Arsenal heeft drie erg lastige tegenstanders geloot in de Champions League. De ploeg van Louis van Gaal werd gekoppeld aan Schalke 04, Olympique Marseille en Olympiakos. De vier ploegen zijn ingedeeld in poule A, waarvan de loting werd gedaan door Michel Platini, de voorzitter van de UEFA.

Sir Chips Keswick en van Gaal waren aanwezig bij de loting in Monaco. Ondanks de zware loting, ziet van Gaal kansen voor zijn ploeg: ‘Ik denk dat we verplicht zijn aan onszelf en aan onze fans om eerste te worden in de poule. Met alle respect, maar ik denk dat wij gewoon het meeste kwaliteit in onze selectie hebben. Ik verwacht in ieder geval dat alle thuiswedstrijden gewonnen worden. Ook wil ik minstens één uitwedstrijd winnen en het liefst blijven we natuurlijk ongeslagen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.’

De voorzitter van The Gunners was het met van Gaal eens: ‘Het zijn natuurlijk sterke tegenstanders, maar Arsenal is een grote club met veel kwaliteit. Deze tegenstanders zijn allemaal te pakken, ons doel is ook om de halve finale te halen en om dat te bereiken moeten we ons in ieder geval plaatsen voor de achtste finales. Daarna zien we wel waar het schip strandt.’

Speelschema Arsenal:
    Marseille (thuis)
    Olympiakos (uit)
    Schalke 04 (thuis)
    Olympiakos (thuis)
    Marseille (uit)
    Schalke 04 (uit)

Arsenal verliest op Craven Cottage

Arsenal heeft voor de eerste keer dit seizoen punten verloren. In de uitwedstrijd tegen Fulham werd er met 1-0 verloren. Gezien het wedstrijdbeeld verdiende Arsenal het om te winnen, maar na twaalf minuten maakte Konstantinos Mitroglou het enige doelpunt van de wedstrijd.

The Gunners hadden zoals altijd het meeste balbezit, maar Fulham kwam er af en toe gevaarlijk uit in de tegenaanval. Nadat Theo Walcott op Maarten Stekelenburg stuitte, glipte Steven Sidwell lang Per Mertesacker. Sidwell zag Mitroglou vrijlopen en gaf een diepe bal. De Griek ontsnapte aan de buitenspelval doordat Kieran Gibbs niet goed stond op te letten en hij omspeelde Wojciech Szczęsny. Mitroglou kon zo binnentikken en deed dat dan ook. Na de 1-0 veranderde het spelbeeld niet. Arsenal had balbezit en af en toe een kans, maar Fulham was het gevaarlijkst door counters.

Dat Louis van Gaal tekeer was gegaan in de rust, was wel duidelijk. Arsenal begon de tweede helft met veel meer pit en dit leverde bijna meteen een goal op: Mesut Özil gaf, zoals we van hem gewend zijn, een prachtig balletje op Olivier Giroud, die de licht geblesseerde Christian Benteke verving. De Fransman nam de bal echter verkeerd aan en daardoor was het gevaar voor Fulham geweken. De wedstrijd leek gespeeld, totdat Walcott vlak voor tijd na een geweldige solo de paal raakte. De eindstand was wel hetzelfde als de ruststand: 1-0.

Coach van Gaal was ontevreden over het resultaat: ‘We hebben gespeeld zoals ik wil dat we spelen, maar het resultaat is natuurlijk niet goed. Ik zag tegen Tottenham al dat we niet goed omgaan met de kansen die we krijgen en dat is vandaag weer gebleken. Het is natuurlijk heel vervelend dat er zoveel kansen gemist worden, maar overal valt op te trainen. Het is voor mij dus duidelijk waar we de komende week op gaan trainen,’ besloot de Amsterdammer.
    Laatst gewijzigd door Abel'; 20/04/2014 om 16:20.

Eendracht maakt macht Cazorlagunner's Avatar
    • Ingeschreven: 02/03/2013
    • Leeftijd: 20
    • Bedank: 107
    • 339x bedankt in 332 berichten

Standaard

Twee prima stukjes.
    In het tweede stukje heb ik een foutje ontdekt: als je iemand zonder voornaam noemt, dan moet het tussenvoegsel met een hoofdletter. 'Van Gaal' in plaats van 'van Gaal' (laatste alinea)

Sig made by: CR7Fan07

COYS! TomFsoccer's Avatar
    • Ingeschreven: 12/02/2011
    • Bedank: 296
    • 261x bedankt in 247 berichten

Standaard

Goede stukjes maatje!

Standaard

Bedankt voor de reacties! @Cazorlagunner en @TomFsoccer
    Nieuw stukje:

Hangeland en Richards naar Arsenal

Arsenal heeft op de Transfer Deadline Day nog twee spelers binnengehaald. Micah Richards komt over van Manchester City en Brede Hangeland vertrekt bij Fulham. Beide spelers worden gehaald om de defensie te versterken. Richards speelt het liefst rechts achterin, terwijl Hangeland een centrale positie prefereert.

Dat Richards tekent, betekent waarschijnlijk voor Bacary Sagna dat hij niet veel aan spelen toe zal komen dit seizoen. Louis van Gaal beaamde dit: ‘We waren al een tijdje op zoek naar een nieuwe rechtsback. Micah stond boven aan ons verlanglijstje en we zijn blij dat hij heeft gekozen om naar Londen te verhuizen. Dat hij bij ons tekent, zal inderdaad betekenen dat Bacary niet meer op speeltijd hoeft te rekenen. Hij heeft aangegeven zijn aflopende contract niet te verlengen en we gaan er alles aan doen om hem in de winterstop te verkopen, zodat we nog wat geld voor hem krijgen. Bij afwezigheid van Micah zal ik eerst Carl Jenkinson de kans geven. Mochten Micah en Carl nou allebei afwezig zijn, dan zal ik overwegen om Bacary weer op te stellen.’

De coach was ook blij met het aantrekken van Hangeland: ‘We moesten nog een centrale verdediger hebben want die positie is erg dun bezet in onze selectie. Zeker met het drukke schema, wil ik veel mogelijkheden om te rouleren hebben. Brede was een voor de hand liggende keuze, aangezien hij al in Londen woonde en hij in de nadagen van zijn carrière niet te beroerd is om af en toe op de bank plaats te nemen,’ sluit de coach van Arsenal de persconferentie af. Richards komt naar verluidt voor zo’n €8 miljoen over. Hij tekent een 4-jarig contract, terwijl Hangeland Arsenal €2,9 miljoen heeft gekost. De Noor tekent voor twee jaar en zal zijn carrière waarschijnlijk bij The Gunners afsluiten.

Wereldklasse kevanovic99's Avatar
    • Ingeschreven: 08/11/2012
    • Bedank: 215
    • 170x bedankt in 166 berichten

Standaard

Goed stukje en mooie aankoop van Richards!
    OH OH DEH HAAG, MOOIE STAD ACHTÂH DE DUINEN. SCHILDERSWIJK, LANGE POTEN EN HET PLEIN. OH OH DEN HAAG IK ZAL MET NIEMAND WILLEN RUILEN METEEN GAAN HUILEN ALS IK GEEN HAGENEES ZAL ZIJN.
    DEN HAAG... DEN HAAG

Wereldklasse db1512's Avatar
    • Ingeschreven: 22/01/2014
    • Bedank: 363
    • 327x bedankt in 317 berichten

Standaard

Mooie aankopen en prima stukjes, loting valt toch wel een beetje mee? Zo zwaar vind ik hem niet, je moet gewoon eerste kunnen worden in de poule!
    Volg mijn manager story met Atlético Madrid
    https://fifabenelux.com/forum/showth...%E9tico-Madrid
    Ava by CR7Fan07

Standaard

Bedankt @kevanovic99 @db1512. De loting is inderdaad niet te zwaar om door te kunnen gaan, maar we hadden zeker mindere tegenstanders kunnen treffen!

Sunderland 0-2 Arsenal
    40' 0-1 Lukas Podolski
    90' 0-2 Brede Hangeland

Arsenal 3-1 Stoke City
    25' 1-0 Alex Oxlade-Chamberlain
    71' 2-0 Tomáš Rosický
    82' 3-0 Abou Diaby
    90' 3-1 Ryan Shotton

Arsenal op valreep langs Marseille

Arsenal heeft haar eerste groepswedstrijd in de Champions League gewonnen. Olympique Marseille werd met 2-1 verslagen. Het spel van de ploeg uit Londen was beter dan dat van de Fransen, maar de winst werd pas laatst in de wedstrijd over de streep getrokken.

Zoals we gewend zijn van Arsenal had het het meeste balbezit, maar er werden niet veel kansen gecreëerd. Na een klein half uur spelen kon de eerste grote kans in de wedstrijd genoteerd worden. Jack Wilshere speelde Christian Benteke aan, kreeg de bal snel terug en kreeg ruimte om te schieten. De Engelsman raakte de bal goed maar Steve Mandanda redde knap op zijn inzet. Arsenal zakte wat in en liet Marseille af en toe komen, wat in de 0-1 resulteerde. Jérémy Morel rondde knap af na een goed uitgevoerde counter van L’OM. Vlak voor het rustsignaal kreeg Benteke nog een kans na een voorzet van Santi Cazorla, maar de Belg gleed weg en zo was zijn kans verkeken. De spelers van Arsenal kregen een striemend fluitconcert om de oren, toen ze op weg gingen naar de kleedkamers.

Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld: Arsenal was de betere ploeg en kreeg zo nu en dan een kans. Wilshere zag zijn poging weer gestopt worden en Aaron Ramsey schoot rakelings naast het doel van Mandanda. Na een aantal gemiste kansen, was het na 68 minuten spelen dan eindelijk raak. Mesut Özil profiteerde van een misser van Nicolas N’Koulou en maakte zijn eerste doelpunt voor The Gunners. Het publiek ging er weer achter staan en vlak voor tijd werd het ook nog 2-1 voor de ploeg van Louis van Gaal. Walcott kwam op langs de zijlijn en zette laag en hard voor. In eerste instantie leek het alsof Benteke de bal langs Mandanda gleed, maar uit de herhaling bleek dat het een eigen doelpunt van Lucas Mendes was.

De oefenmeester van Arsenal was opgelucht dat er toch nog drie punten werden behaald: ‘We hebben hard gewerkt als ploeg, elkaars fouten opgelost en elkaar positief gecoacht. Natuurlijk hadden we met grotere cijfers moeten winnen, maar uiteindelijk zijn de drie punten het belangrijkst en ik ben blij dat we die binnen hebben,’aldus Van Gaal. Sommige supporters beginnen te morren over Benteke, omdat hij al een aantal wedstrijden droog staat. Van Gaal kan dat echter niet begrijpen: ‘Christian is een belangrijke speler voor ons. Het klopt dat hij al een tijdje niet heeft gescoord, maar het is een erg belangrijke schakel in ons team. Ook als hij niet scoort, is hij een goed aanspeelpunt. Hij is erg balvast en loopt altijd goed vrij, wat ook weer ruimte creëert voor medespelers. Hij heeft alleen nog maar gescoord in de eerste competitiewedstrijd, maar als we hem wat tijd geven komen die doelpunten echt wel. Het werkte voor hem natuurlijk ook niet mee dat hij problemen met zijn hamstring kende, maar het lijkt erop dat hij weer helemaal fit is.’
    Laatst gewijzigd door Abel'; 20/04/2014 om 22:37.

COYS! TomFsoccer's Avatar
    • Ingeschreven: 12/02/2011
    • Bedank: 296
    • 261x bedankt in 247 berichten

Standaard

Goed stukje en goede resultaten ook!

Wereldklasse db1512's Avatar
    • Ingeschreven: 22/01/2014
    • Bedank: 363
    • 327x bedankt in 317 berichten

Standaard

Mooie story en goede resultaten! Ga zo door!
    Volg mijn manager story met Atlético Madrid
    https://fifabenelux.com/forum/showth...%E9tico-Madrid
    Ava by CR7Fan07

Standaard

Bedankt! @TomFsoccer @db1512

Arsenal bekert verder ten koste van Southampton

Arsenal heeft in de eerste ronde van de League Cup Southampton met 2-0 verslagen. Beide doelpunten kwam op naam van Christian Benteke, die daarmee een punt zette achter zijn doelpuntloze periode van vijf wedstrijden.

Louis van Gaal had een aantal spelers rust gegeven, maar Benteke stond ‘gewoon’ in de basis en zette meteen al een prima aanval op. Na een goede steekpass van Benteke schoot Alex Oxlade-Chamberlain naast het doel van Artur Boruc. The Gunners bleven druk zetten op de helft van Southampton en na 27 minuten spelen resulteerde dit in de 1-0. Lukas Podolski stuurde Benteke weg en de Belg maakte oog in oog met Boruc geen fout. The Saints beten zo nu en dan nadrukkelijk van zich af, maar tot een doelpunt kwam het niet. Als Arsenal de bal had, was het voor Southampton erg moeilijk om hem terug te veroveren vanwege het goede positiespel dat de ploeg uit Londen speelde. Coach Van Gaal zag dit aan vanaf de bank en af en toe was er een zeldzame glimlach te zien bij de Amsterdammer.

Southampton had in de rust een donderpreek gehad van Mauricio Pochettino, want het zette meteen druk en speelde veel feller dan in de eerste helft. Arsenal was echter goed in staat om onder de druk uit te voetballen, wat voor veel ruimte op het veld zorgde. Het was even wachten op een doelpunt, maar in de 71e minuut scoorde Benteke weer na een knappe solo. Hij kreeg de bal weliswaar gelukkig langs Southampton-verdediger Dejan Lovren, maar met een fraaie stift verschalkte Bentegoal Boruc. De 2-0 was de genadeklap voor Southampton, want nadat Arsenal de voorsprong verdubbeld had hebben we niet meer veel van The Saints gezien.

Van Gaal was, zoals gewoonlijk de laatste weken, erg tevreden over zijn team: ‘We hebben weer een prima prestatie neergezet. Ik hoop dit bekertoernooi uiteindelijk te winnen en als we dit spel elke wedstrijd laten zien gaan we zeker ver komen. We zullen nog even nagenieten van deze overwinning, maar dan moet de knop om naar de volgende wedstrijd,’ aldus De IJzeren Tulp.

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten