FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Tennis Story

Banned Pieter94's Avatar
    • Ingeschreven: 22/09/2011
    • Leeftijd: 26
    • Bedank: 332
    • 122x bedankt in 106 berichten

Standaard Tennis Story

Beste,
    Ik ga een tennis story bijhouden en hoop jullie leuke stukjes voor te schrijven.

Zo, ik ben begonnen aan mijn vaste rituelen voor een tenniswedstrijd, een paar potjes Wii Sports tennis op de Wii. Nadat ik mijn armen wat los geslagen heb, eet ik vaak twee kadetjes met gebakken ei met spek. Voor mij is dit vaste routine, het helpt mij zeker om mij optimaal voor te bereiden op een belangrijke tweestrijd.
    Nu vul ik de adresgegevens van de organiserende tennisvereniging in op de TomTom, zodat ik niet verdwaal op de weg. Ik ben uitgenodigd voor de ‘Unicef Open’ in Rosmalen en deze invitatie heb ik dankbaar aangenomen. Door mijn huidige ranking was ik niet gekwalificeerd voor dit toernooi, toch heb ik een ‘wildcard’ ontvangen van de organisatie.
    Dit is een belangrijke dag, want ik ga mijn debuut maken op de ATP Tour, het circuit waar alle toptennissers aan meedoen. Ik regel al mijn zaakjes nog zelf, geen managers of privé sponsoren, geen chauffeur die mij overal naar toe bezorgd of een bodyguard die mij uit de buurt houd van opdringerige fans of roddeljournalisten. Wel heb ik een persoonlijke trainer waarmee ik 32 uur per week op de baan sta, om mijzelf te blijven ontwikkelen.
    Mijn trainer gaat uiteraard met mij mee naar Rosmalen om mij te blijven coachen. Ik ben immers nog jong en heb nog weinig ervaring op het hoogste niveau. Hij moet mij langs Mate Pavic, de nummer 466 van de wereld loodsen. Pavic is vooral bekend van zijn overwinning op Robin Haase, Nederlands beste tennisser en tweevoudig ATP-toernooiwinnaar, vorig jaar op het gras van Rosmalen. De afgelopen week heb ik op Texel getraind, in Den Burg, de grootste stad van Texel, liggen immers de beste grasbanen van Nederland, nou ja, op die van Rosmalen na dan.

Maar nu ben ik dus onderweg vanuit Katwijk naar Rosmalen, een afstand van zo’n 106 kilometer. Halverwege de rit, bij IJsselstein, stop ik even, aangezien mijn coach vanaf daar bij mij in de auto komt. Samen rijden wij het laatste stukje af en omstreeks 14:00 uur komen wij daar aan. Ik hoef pas om zeven uur vanavond te spelen, dus genoeg reden om nog eventjes rustig voor te bereiden op vanavond.

Op één van de bijbanen van het park is er de mogelijkheid om met andere deelnemers in te slaan. Dus stond ik voor de taak om een geschikte ‘sparring-partner’ te vinden, die vond ik in de persoon van Xavier Malisse, een Belg die te vinden is op de 57e plaats van de wereldranglijst van de ATP. Na het inslaan ging ik terug naar mijn verblijfplaats voor het eten, een overheerlijk bord pasta. Vervolgens ga ik naar mijn trainer toe voor de tactische besprekingen. Nadat die zijn besproken is het nog een uur voor de wedstrijd, de zenuwen gieren door mijn lichaam.

Ik ben nu in de kleedkamer mij aan het voorbereiden op het duel tegen Pavic, ik wacht op het moment dat ik omgeroepen wordt door de speaker. Nadat ik zo’n tien minuten in de kleedkamer vertoeft heb, is het grote moment eindelijk aangebroken, ik mag mijn opwachting maken op een ATP-toernooi. Nadat ik de toss gewonnen heb en besloten heb om de wedstrijd zelf te beginnen met serveren, moet ik eerst even inslaan. Zo’n vijf minuten later is de wedstrijd echt begonnen, ik begin met mijn eerste service op het hoogste professionele circuit…

WORDT VERVOLGD

Graag kritiek in de vorm van tips .
    Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Pieter94; 03/09/2012 om 22:27.

Wereldklasse MB45's Avatar
    • Ingeschreven: 05/05/2012
    • Bedank: 616
    • 274x bedankt in 263 berichten

Standaard

Goed geschreven! Ik kan nog geen fouten ontdekken, alleen het zou leuk zijn als je er een afbeelding bij doet

3. Bedankt MB45:

Pieter94 (04/09/2012)

Gooner 'Max's Avatar
    • Ingeschreven: 11/04/2010
    • Bedank: 582
    • 509x bedankt in 450 berichten

Standaard

Gek genoeg voelde ik de 'spanning' die je beschreef voor de wedstrijd. Erg goed gedaan!

5. Bedankt 'Max:

Pieter94 (04/09/2012)

Amateur nickyenzoe's Avatar
    • Ingeschreven: 19/07/2011
    • Bedank: 2
    • 0x bedankt in 0 berichten

Standaard

Leuk geschreven , maar waarom plaats je een tennis story op fifa benelux

Indianenjager Frank''s Avatar
    • Ingeschreven: 25/02/2012
    • Leeftijd: 24
    • Bedank: 144
    • 213x bedankt in 192 berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickyenzoe Bekijk Berichten
    Leuk geschreven , maar waarom plaats je een tennis story op fifa benelux
    Omdat Pieter tennis een leuke sport vind, en we hebben hier ook al een wieler story van een David gehad dus zo gek is het niet.

Leuk stukje Pieter ga zo door.
    'Ja waar staan jullie nu?'
    'Op de plek waar we nu staan'

Philip Cocu, 7 december 2013

8. Bedankt Frank':

Pieter94 (04/09/2012)

Love Football Play FIFA misterlucky96's Avatar
    • Ingeschreven: 02/10/2010
    • Bedank: 11
    • 44x bedankt in 40 berichten

Standaard

Leuk dat je een story begint buiten het voetbal om.
    Nu kunnen mensen lezen hoe een leven in de tennis wereld er uit ziet.
    Ben benieuwd naar het vervolg!
    Ga zo door!!

10. Bedankt misterlucky96:

Pieter94 (04/09/2012)

Wereldklasse Alex's Avatar
    • Ingeschreven: 10/02/2011
    • Leeftijd: 25
    • Bedank: 287
    • 433x bedankt in 360 berichten

Standaard

Ik comment alleen maar omdat je het aan me vraagt om t te doen.. Voor de rest interesseer ik me niet echt in tennis stories. Als ik dat wel zou doen zou ik zelf reageren, denk je niet? Hetzelfde als om bedankjes vragen. Als ik 't nodig vind bedank ik je, anders niet.

Hoop dat je begrijpt dat je voortaan niet meer via msn hoeft te vragen of ik comment of je een bedankje geef, want dat doe ik, op deze keer na, niet als ik 't niet nodig vind.

Love Football Play FIFA misterlucky96's Avatar
    • Ingeschreven: 02/10/2010
    • Bedank: 11
    • 44x bedankt in 40 berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lolsokje Bekijk Berichten
    Ik comment alleen maar omdat je het aan me vraagt om t te doen.. Voor de rest interesseer ik me niet echt in tennis stories. Als ik dat wel zou doen zou ik zelf reageren, denk je niet? Hetzelfde als om bedankjes vragen. Als ik 't nodig vind bedank ik je, anders niet.

Hoop dat je begrijpt dat je voortaan niet meer via msn hoeft te vragen of ik comment of je een bedankje geef, want dat doe ik, op deze keer na, niet als ik 't niet nodig vind.
    Haha ik moest het ook doen, omdat hij het vroeg op msn
    Achjoh heeft tie tenminste reacties op zijn story

13. Bedankt misterlucky96:

Pieter94 (04/09/2012)

The King Archibald's Avatar
    • Ingeschreven: 26/02/2009
    • Bedank: 313
    • 762x bedankt in 579 berichten

Standaard

Zal ook eens reageren hier.

Heb je stuk niet helemaal gelezen, omdat het gewoon niet aangenaam en vlot genoeg gaat. De eerste zin heeft al een rare constructie om mee te beginnen. Soms vergeet je een lidwoord en daarnaast is je synoniemgebruik gewoon zeer matig. Ik -ik , mij - mij, ik - ik, ... Je kan toch wel wat anders typen. Al bij al een matig stuk.
    * Gezelligste Member van het Jaar 2011 *
    * Crewlid van het Jaar 2011 *

15. Bedankt Archibald:

Pieter94 (04/09/2012)

Banned Pieter94's Avatar
    • Ingeschreven: 22/09/2011
    • Bedank: 332
    • 122x bedankt in 106 berichten

Standaard

(De) @Jelle Het is een verhaal die voornamelijk in ik-perspectief is geschreven. Ik kan toch moeilijk schreven Pieter dit, Pieter dat, omdat het verhaal dan in een hij/zij perspectief staat. Ik wil het juist schrijven in mijn belevenis en niet van op een afstandje. Ik zal op de lidwoorden letten.
    @misterlucky96 & @lolsokje Ik hoopte nog dat iemand kritiek/tips zou hebben dus ik vroeg een paar mensen te reageren. En het is mogen, niet moeten reageren .
    @'Max Bedankt, ik hoopte dat ik mijn gevoel kon overbrengen aan de lezer, dit is bij jou dus gelukt.

Bedankt voor de comments.

HET DEBUUT II

Zoals bij bijna al mijn wedstrijden begon ik mijn eerste service in mijn eerste service game met een dubbele fout, een goede binnenkomer dus. Gelukkig herstel ik mij goed en kom ik zonder verdere kleerscheuren mijn eerste game door. Mijn tegenstander, Pavic, pakt zijn game op ‘love’, dat wil zeggen zonder een tegenpunt (40-0). Tot de tiende service game, dus op 5-4 voor mij, wordt er geen services game van de ander afgesnoept. Mede door twee gelukkige netballen, pak ik in de cruciale tiende game van de eerste set op de service van mijn tegenstander. Na zo’n 40 minuten pakte ik dus de eerste set met 6-4. Ik was opgelucht, want ik was bang dat mijn zenuwen mij parte zouden spelen.

Het tweede bedrijf ging wat minder goed, wellicht was het een combinatie van de spanning en mijn overmoedigheid. Ik kon mij minder goed focussen, raakte wat afgeleid door het publiek en verloor hierdoor mijn concentratie. Slechts tweemaal slaagde ik erin om mijn service te behouden, wat resulteerde in een pijnlijk verlies van 2-6 in de tweede set. Direct nadat Pavic zijn setpunt verzilverde, zocht ik oogcontact met mijn trainer, deze gebaarde mij met zijn handen om rustig te blijven. Ik moest mijzelf dus zien te herpakken en over dat verlies van de tweede set te stappen. Één van mijn mindere punten is het mentale gedeelte, vaak knakt er iets in mijn hoofd als ik een set verloren heb. Hierdoor weet ik mij vaak niet meer op te richten voor de volgende set.
    Ik zat op mijn stoel diep na te denken, toen plots de scheidsrechter ‘time’ riep.
    De derde en beslissende gaat beginnen.

Gelukkig pakte ik gelijk mijn eigen service beurt waardoor ik dus niet direct tegen een achterstand aan liep. Pavic is nu aan slag, ik besloot om gelijk druk te zetten op zijn service zodat ik direct de overhand had in de daaropvolgende rally. Deze tactiek werkte, mijn tegenstander kwam niet onder de druk uit en maakte een paar foutjes waardoor de game naar mij ging. Dit bleek een cruciale game te zijn, want net als in de eerste set won ik de set met 6-4. Hierdoor won ik mijn allereerste ATP-wedstrijd met 6-4 2-6 6-4. Met een enorme ‘bigsmile’ liep ik naar het net om Pavic een hand te geven en hem te bedanken voor de wedstrijd. Terwijl ik naar het net liep zag ik mijn coach en mijn ouders uit hun dak gaan, zij snapten dat dit heel belangrijk voor mij was. Een nieuwe fase in mijn carrière is nu dus echt begonnen.

Mijn volgende wedstrijd is tegen de nummer 5 van de wereld, David Ferrer. Ook dit zou voor mij een bijzondere wedstrijd worden aangezien ik Ferrer als een verbeterde versie van mij zie. David en ik hebben beide een goede return en zijn conditioneel onvermoeibaar. Verder kunnen wij beide goed druk zetten vanaf de ‘baseline’.
    Mijn volgende wedstrijd is overmorgen pas, dus ik heb nog voldoende tijd om mij voor te bereiden op het duel met de Spanjaard.

WORDT VERVOLGD
    Laatst gewijzigd door Pieter94; 04/09/2012 om 16:43.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten