FIFA Benelux levert de community al 20 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Tutorial:Uitlijnen

Magnus Philosophus Casper's Avatar
    • Ingeschreven: 24/10/2008
    • Leeftijd: 25
    • Bedank: 144
    • 257x bedankt in 210 berichten

Standaard Tutorial:Uitlijnen

Omdat Damian moeite had met uitlijnen, heb ik voor hem een korte tutorial gemaakt. Echter denk ik dat heel veel mensen er iets van kunnen leren, dus maak ik hem openbaar. Uitlijnen is belangrijk, omdat het jouw stukje wat mooier doet ogen. Ik geef je een voorbeeld met tekst, plaatje en titel. Maar in uitgebreidere psd's is dit ook van toepassing (met banners en dergelijke).

Stap1: Je hebt titel, tekst een plaatje. Zorg dat het een mooi geheel vormt, door het plaatje (meestal) te centeren. Rooster krijg je met cntrl+h. Op een of andere reden doet die het opeens niet bij mij, maar bij jou zal die het wel moeten doen.

Stap 2: Zorg dat je tekst uitgelijnd staat met je foto. Dit doe je door simpel te nudgen (layer bewegen) totdat die goed staat.

Aan de rode lijn is te zien dat de tekst op dezelfde 'breedte' staat als de foto.

Stap3: Doe hetzelfde met de titel. In het voorbeeld moet je er ook voor zorgen dat de ruimte aan de bovenkant is gelijk staat met de ruimte aan de onderkant (in de donkere balk).

Rode lijn geeft weer aan dat het goed staat. Slechts onduidelijk door de donkere border op donkere achtergrond.

Ik hoop dat dit nu duidelijk is. Voor eventuele vragen, stuur een privébericht naar me. Succes.

EDIT: Kan dit topic gepint worden? Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Archibald; 29/10/2011 om 21:51.

2. Bedankt Casper (6x):

Begiristain (25/10/2011),Damian' (25/10/2011),Jesse (25/10/2011),Lars' (26/10/2011),misterlucky96 (25/10/2011),Ruben (25/10/2011)

Tabarez Chavanel's Avatar
    • Ingeschreven: 27/03/2011
    • Bedank: 60
    • 105x bedankt in 86 berichten

Standaard

Goede Tutorial.

Love Football Play FIFA misterlucky96's Avatar
    • Ingeschreven: 02/10/2010
    • Bedank: 11
    • 44x bedankt in 40 berichten

Standaard

Zeer handige Tutorial, handig voor de mensen die een story willen beginnen.

Moderator Begiristain's Avatar
    • Ingeschreven: 14/01/2011
    • Bedank: 1.187
    • 1.207x bedankt in 1.083 berichten

Standaard

Goed gedaan Importanté
    Neem eens een kijkje bij onze Manager Stories!

Site Administrator Jordi's Avatar
    • Ingeschreven: 28/07/2005
    • Bedank: 435
    • 1.823x bedankt in 1.381 berichten

Standaard

Waarom dat doen als je ook een tekst-veld kan maken waarin je vervolgens makkelijk de optie centreren aan kan klikken? Hierbij verschuift de selectie ook automatisch naar goede breedte als je al in de buurt zit.
    Volg FIFA Benelux ook op Twitter, Facebook, Google+ en YouTube.

Lees ook de forumregels door.

Magnus Philosophus Casper's Avatar
    • Ingeschreven: 24/10/2008
    • Bedank: 144
    • 257x bedankt in 210 berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jordi Bekijk Berichten
    Waarom dat doen als je ook een tekst-veld kan maken waarin je vervolgens makkelijk de optie centreren aan kan klikken? Hierbij verschuift de selectie ook automatisch naar goede breedte als je al in de buurt zit.
    Omdat het plaatje meestal een clipping mask is, zal als het goed hij niet gelijk komen te staan met de afbeelding. Ook als je banners gebruik (waar dus geen losse onderdelen inzitten), gaat jouw manier niet. Mij lijkt persoonlijk de manier zoals in de tutorial beschreven staat het makkelijkste. Mocht iemand een andere manier hebben, laat het hem op die manier doen. Dit is slechts om beginners op weg te helpen.
    Avatar made by Basboy4 - Soccer-graphics.nl

Forum Rechten