PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw promotiesysteem

Menno
01/07/2009, 06:54
Vernieuwd promotie-plan

http://i43.tinypic.com/acz76r.png

Uitleg onderwerpen

Toewijding: Als je laat zien dat je ijverig bent en er veel voor wilt doen om te promoveren, dan heb je zeker toewijding. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Spelling: Als je weinig spelfouten maakt en mooie woorden gebruikt, lezen je stukjes lekkerder. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Variatie: Als je er voor zorgt dat je je stukjes goed afwisselt, is het leuker om je Story's te lezen. Kom dus niet met een stuk of vijf wedstrijdverslagen op rij, maar ook met ander nieuws. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Interpunctie: Als je goed weet om te gaan met het toepassen van leestekens lezen je stukjes lekker vlot. Dat leest aangenaam en is zeker een pluspunt. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Realisme: Als jouw Story realistisch is, gaan meer mensen je verhaal volgen. Het is een belangrijke graadmeter voor je Story omdat het aangeeft dat je echt probeert de werkelijkheid na te spelen. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Originaliteit: Als je mooie stukken maakt die nog nooit eerder vertoond zijn, levert dit respect op bij andere leden. Dit laat zien dat je echt een leuk verhaal wilt maken en er ook over nadenkt. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Grafisch: Als je sites mooi weet te bewerken en misschien zelf ook sites
kan maken, lezen je stukken veel meer uit om gelezen te worden. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Frequentie: Als je regelmatig een nieuw stuk post, blijven je lezers geboeid. Hoe meer stukjes hoe beter, maar dan moeten ze er wel goed uit blijven zien. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Feedback: Als je goed kan omgaan met de reacties die je krijgt, en jezelf daardoor weet te verbeteren, bouw je respect op bij andere leden. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Continuiteit: Als je je Story lang weet vol te houden, is dat zeker een knappe prestatie. Dit verhoogt het leesplezier, omdat je zo ook spannnde momenten mee zal maken in je Story. Beoordeling: 1 t/m 10 punten.

Regels

- Als je op deze lijst meer dan 75 punten scoort, promoveer je. Dit is tevens je enige kans om te promoveren, dat kan niet via Manager Story van de Maand.

- Denk je dat jouw Story goed genoeg is voor promotie? Stuur Guzzie of Menno een privébericht met de vraag of ze jouw Story willen bekijken. Kondig dit ook aan in je Story, zodat andere leden op de hoogte zijn.

- Scoor je meer dan 75 punten, dan promoveer je. Scoor je minder dan 75 punten, dan moet je minstens één maand wachten totdat je jouw Story weer kunt laten beoordelen.

- De Story Moderators (Guzzie en Menno) zijn de personen die de beoordeling maken. Ze zullen in overleg de lijst invullen en kijken of je goed genoeg bent om te promoveren. De beoordeling moet klaar zijn binnen vijf dagen.

Ben je het hier volkomen mee oneens? Stuur een privébericht naar Guzzie of Menno.

Thijs
01/07/2009, 08:33
Blijven die story's die nu in MS V/D Week staan erin of word alles opnieuw bij de Managers geplaatst? Dat lijkt me wel zo eerlijk.

Jim
01/07/2009, 08:45
Vind zelf ook dat iedereen weer 'terug' moet worden geplaatst. Het is een nieuw systeem dus zal iedereen zich daarvoor moeten bewijzen.

hagentje100
01/07/2009, 10:49
Ben het met de bovenstaande eens. Als de MOTW's terug worden geplaatst zullen ze zich opnieuw moeten bewijzen en dus meer inzet tonen. Goed plan Menno en Joost! ;)

Timinho
01/07/2009, 16:24
Vind ik dit eigenlijk geen goed plan, maar ik leg me erbij neer.

Ik vind wel dat iedereen teruggeplaats moet worden en het manager forum eens flink opgeschoond moet worden. We hebben 12 stories, dit kan toch zeker teruggebracht worden naar 2 pagina's.

hagentje100
01/07/2009, 16:59
Ik vind wel dat iedereen teruggeplaats moet worden en het manager forum eens flink opgeschoond moet worden. We hebben 12 stories, dit kan toch zeker teruggebracht worden naar 2 pagina's.
Inderdaad. 80% van de openstaande storys kunnen wel dicht, daar is al wéken niets meer mee gebeurt.

Jordi
01/07/2009, 17:01
Eigenlijk moet er dan automatisch een tabel worden gevormd, zodat je zelf niet hoeft te werken met paint / photoshop / the gimp etc.

Casper
01/07/2009, 17:03
- Scoor je meer dan 75 punten, dan promoveer je. Scoor je minder dan 75 punten, dan moet je minstens één maand wachten totdat je jouw Story weer kunt laten beoordelen.

dus er word één keer per maand een analise gemaakt van de story's?

Note: Dit is niet negatief, maar ik wil dit wel even weten.

Timinho
01/07/2009, 18:06
Eigenlijk moet er dan automatisch een tabel worden gevormd, zodat je zelf niet hoeft te werken met paint / photoshop / the gimp etc.

Gewoon een Excel-bestandje ofzo?

hagentje100
01/07/2009, 19:20

Kun je niet gewoon de tabel van hierboven kopieren-plakken-invullen?

Of bedoel je het anders?

Jordi
01/07/2009, 20:22
Kun je niet gewoon de tabel van hierboven kopieren-plakken-invullen?

Of bedoel je het anders?

Ik bedoel het wel ongeveer, maar nu is het een afbeelding.

Jim
01/07/2009, 20:26
Excel-bestand met tabellen? Dit lijkt wel een kantoor te worden. Dan is Menno het koffievrouwtje. :P

Menno
01/07/2009, 20:51
Ik bedoel het wel ongeveer, maar nu is het een afbeelding.

Het is een PSD, die de Manager Story Moderators bezitten. Maak je hier maar geen zorgen over. ;)

@ CASPER: Je kunt je Story laten analiseren wanneer jij dat wilt. Dan zullen de Story Moderators binnen minimaal vijf dagen doen. Het is geen noodzaak dat je het om de maand doet, maar dat mag wel.

Omdat iedereen voor terugplaatsing is, zal ik daar vanavond voor zorgen. Dan begint iedereen weer met een schone lei. Vraag is wel: Hoe beoordelen we Guzzie en mij? ;)

hagentje100
01/07/2009, 20:53
Het is een PSD, die de Manager Story Moderators bezitten. Maak je hier maar geen zorgen over. ;)

@ CASPER: Je kunt je Story laten analiseren wanneer jij dat wilt. Dan zullen de Story Moderators binnen minimaal vijf dagen doen. Het is geen noodzaak dat je het om de maand doet, maar dat mag wel.

Omdat iedereen voor terugplaatsing is, zal ik daar vanavond voor zorgen. Dan begint iedereen weer met een schone lei. Vraag is wel: Hoe beoordelen we Guzzie en mij? ;)

Jullie beöordelen elkaar ofzo?

Ach, lijkt me eigenlijk wel duidelijk dat jullie bij de hoogste rankschikking horen ;)

Casper
01/07/2009, 20:56
Jullie beöordelen elkaar ofzo?

Ach, lijkt me eigenlijk wel duidelijk dat jullie bij de hoogste rankschikking horen ;)

Ja dat klopt. Misschien kunnen jullie jezelf door moderatorren laten beoordelen. (klinkt best fout :P)

Thijs
01/07/2009, 21:00
Misschien kunnen jullie jezelf objectief bekijken, want jullie hebben een manier van beoordelen. Gewoon kijken alsof het iemand's anders story is.

Menno
01/07/2009, 21:02
Misschien kunnen jullie jezelf objectief bekijken, want jullie hebben een manier van beoordelen. Gewoon kijken alsof het iemand's anders story is.

Als iedereen het hier mee eens is, vind ik het best.

EDIT: Ik heb zojuist alle Story's teruggeplaatst naar de Managers en er voor gezorgd dat daar niets meer staat dan dit topic: http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?p=89049#post89049. Dit topic heb ik trouwens aangepast zodat het allemaal weer up-to-date is. Er moet nog even een nieuwe naam komen voor het subforum dat nu nog Managers van de Week heet en misschien verandert de naam van het subforum Managers ook wel. Dit zal ik overleggen met Guzzie en Chris.

Jim
01/07/2009, 21:32
Als Menno en Joost beoordeeld moeten worden, wil ik dat eventueel doen. ^^ (en nog iemand als die wil)

Freddy
01/07/2009, 23:31
Als Menno en Joost beoordeeld moeten worden, wil ik dat eventueel doen. ^^ (en nog iemand als die wil)

Als koffievrouwtje of Als Manager story:P

Thijs
01/07/2009, 23:35

Het probleem dan is dat jij dingen anders bekijkt dan Menno en Guzzie, maar als die dit goed vinden maakt het mij niks uit.

Guzzie
01/07/2009, 23:40
Als koffievrouwtje of Als Manager story:P

Hahaha kill jij moet echt snel humor krijgen vriend!

OT: Lijkt me goed Jim. Daar zullen we het later wel over hebben. Waarschijnlijk gaat het zo dat Menno mij beoordeeld en andersom.

Feyenoordfan1
02/07/2009, 00:38
Wat een onzinsysteem dit. Veel te ingewikkeld met die punten enzo. Ik vindt dat Menno en Guzzie aan het eind van iedere maand is goed moeten gaan nadenken wie er echt een kwaliteit story brengt (gelet op alle punten uit post #1) zo gaat het denk ik het eerlijkt.

Maar dat vindt ik natuurlijk

Menno
02/07/2009, 14:06
Wat een onzinsysteem dit. Veel te ingewikkeld met die punten enzo. Ik vindt dat Menno en Guzzie aan het eind van iedere maand is goed moeten gaan nadenken wie er echt een kwaliteit story brengt (gelet op alle punten uit post #1) zo gaat het denk ik het eerlijkt.

Maar dat vindt ik natuurlijk

Je vindt het te ingewikkeld, ik denk daar anders over. Eigenlijk gaat het precies als Manager Story van de Week, alleen dan enkel in de laatste week van de maand. Bijkomstig is dat je niet op alle Story's kunt stemmen, maar op vijf Story's die uitgekozen zijn door de Manager Story Moderators. Dus eigenlijk zijn er maar twee dingen verandert.

En die punten zijn naar mijn mening niet ingewikkeld, maar overzichtelijk. Zo voorkom je dat je bepaalde dingen te zwaar laat wegen in je beoordeling.

Over het promoveren: Guzzie zal mij beoordelen en ik zal hem beoordelen. We proberen met Manager Story van de Maand objectief te zijn en alle Story's te bekijken zonder naar de eigenaar te kijken: inclusief onze Story's.

Stuur mij of Guzzie een PM voor beoordeling en misschien ben je wel de eerste die promoveert!

Menno
03/07/2009, 20:29
Exsuses voor de dubbelpost.

FV.Aluarth is de eerste persoon die gepromoveerd is naar de Super Stories. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is?

FV.Aluarth
04/07/2009, 13:58

FV.Aluarth is de eerste persoon die gepromoveerd is naar de Super Stories. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is?
Ja hoor, ben het er wel mee eens :P

hagentje100
04/07/2009, 14:03

Jazeker, lijkt me duidelijk ;)

Nogmaals gefeliciteerd Aluarth! :amuse:

Guzzie
06/07/2009, 14:49
Na Timinho is nu ook Menno gepromoveerd, waarmee het totale aantal Manager Stories in het topic Super Stories op drie wordt gebracht.