PDA

Bekijk Volledige Versie : Wensen FIFA 10 - PC

Chris
02/04/2009, 21:05
FIFA Benelux is eind deze maand in de gelegenheid om een van de FIFA producers te interviewen. In dit interview hebben we de mogelijkheid om Wensen en Verbeteringen voor FIFA 10 aan te dragen.

Mocht je zelf nieuwe features wensen of ideeen hebben over verbeteringen. Laat het ons dan weten in dit topic. Om het topic overzichtelijk te houden verzoeken we om niet in discussie te gaan over features die iemand voorstelt.

Hou tijdens het plaatsen van een reactie dezelfde opbouw zoals hieronder beschreven. Zorg waar nodig voor een goede onderbouwing.

In dit topic mogen wensen voor de PC

Chris
02/04/2009, 21:06
Gameplay

...

Benelux

...

Graphics

...

Career Mode

....

Be a Pro

....

FIFABas
02/04/2009, 21:26
- Jupiler league
- Warmlopers
- bewegende add's (LEDborden)
- bekende trainers
- Nederlands Elftal
- Champions league..
- UEFA Cup.

Moet ik verder gaan?

Casper
02/04/2009, 21:30
In het algemeen;

Het moet gewoon veel 'echter'.

Jeremy
02/04/2009, 21:32
Het is jullie denk ik niet helemaal duidelijk hoe we de wensen overzichtelijk kunnen houden

Bijvoorbeeld:

Gameplay

Meer realistische bewegingen en interactie met spelers. De bewegingen zien er namelijk nog erg onnatuurlijk uit.

Het liefste op bovenstaande manier de wensen invullen.

Herjan
02/04/2009, 23:12
Meer Nederlandse stadions waaronder de kuip, Philips Stadion, DSB Stadion, De galgenwaard, Euroborg, Grolsche Veste, Geldredome, wil natuurlijk niet zeggen dat alle genoemde stadions erin moeten, zal wel leuk zijn.

De intellegentie van je mede spelers mag van mij wel omhoog, als je medespeler een bal van je afmaakt of tegen je opbotst is niet egt handig.

Een ding is cker, de Jupiler League komt er zowiezo niet in maar het is wel een leuke bij komst.

verder heb ik nog een idee voor EA, als je nou eens add ons erbij kan kopen, zoals stadions en Jupiler League of bepaalde teams ofzo, dat zou wel leuk zijn, dan kunnen ze na dat Fifa 2010 uit is een ontwikkelings team de opdracht geven die add ons te maken, of samen gaan werken met vrijwillige fifa fans ofzo.

Mister
02/04/2009, 23:28
Career-mode

- Dat het weer moeilijk moet worden om zomaar bij een topclub te coachen. Zo moet je echt je best doen om bij je droomclub te kunnen zitten, waardoor het ook realistischer wordt.
- Elke week een soort kranten-artikel, waarin allerlei dingen te zien zijn (transfer-geruchten, interviews etc.).
- Champions League en UEFA Cup

Menno
03/04/2009, 07:13
Aanvulling op Melvin:

Career-mode

- Dat het weer moeilijk moet worden om zomaar bij een topclub te coachen. Zo moet je echt je best doen om bij je droomclub te kunnen zitten, waardoor het ook realistischer wordt.
- Elke week een soort kranten-artikel, waarin allerlei dingen te zien zijn (transfer-geruchten, interviews etc.).
- Murgu moet weer gewoon Mutu worden en sponsors als Calsberg en BetWin moeten er gewoon weer in.
- Meer faces en stadions, vooral in NL:P
- Upgrades van sc Heerenveen spelers.:)

Guzzie
03/04/2009, 09:36
Gameplay

Schoten, tackles en reddingen veel realistischer

Benelux

-

Graphics

Publiek in verschillende kleuren - hadden ze in 2003 zelfs.. - Dug out's, warmlopers etc.

Career Mode

Ook op Next-Gen moet je rugnummers kunnen veranderen

Be a Pro

-

frank1991
03/04/2009, 10:19
Gameplay
realistische scheidsrechters net als de Xbox en PS3 versie, in de pc versie loopt die alleen maar rond verder niks,
en je moet de shirt van de scheidsrechter kunnen kiezen, bijvoorbeeld als ik met chelsea de gele shirt kies en de scheidsrechter draagt dan ook geel, dan denk ik dat die mijn spelers is. en als je het niet kan kiezen moet je het tenminste kunnen zien voor de wedstrijd.

Career Mode

- de career mode moet helemaal veranderen, het is nu al jaren hetzelfde met weinig verschil.
- doelstellingen moeten moeilijker haalbaar zijn, niet dat je met een team elke seizoen alles wint.
- meer verwachtingen van het bestuur.

- meer stadions

- player celbrations net als in de Xbox en PS3 versie

Dit zijn een heleboel verwachtingen, ik verwacht ze niet allemaal in fifa 10, maar ik wil ze graag wel in de toekomt zien in fifa.

.Lars
03/04/2009, 13:29
FIFA 10 Nextgen maken zou geweldig zijn, schijt aan die lui die het dan niet aankunnen.. Die moeten maar een beetje met de tijd mee gaan.
Ook moet het allemaal nog realistischer, zoals warmlopers enz

Guzzie
03/04/2009, 13:39
FIFA 10 Nextgen maken zou geweldig zijn, schijt aan die lui die het dan niet aankunnen.. Die moeten maar een beetje met de tijd mee gaan.
Ook moet het allemaal nog realistischer, zoals warmlopers enz

Dat is precies de reden dat ze het niet doen, de helft van de spelers zou dan wegvallen en die gaan heus niet allemaal een nieuwe PC kopen. Ofterwel: Verlies voor EA.

jortje8
03/04/2009, 15:18
Gameplay
het moet veel realistischer.
...
Career Mode
veel realistischer
...
Graphics
mag wat mooier maar voor de PC vind ik ze al mooi.
...

Be a Pro
Je moet als speler aanbiedingen krijgen voor andere clubs.
....

grootste eis: houd het op single core en niet op duo core.

Jordi
03/04/2009, 16:39
Gameplay

Arena mode
Meer trucjes
Ultimate Team er in.
Schwalbes kunnen uitvoeren.
Zelf kunnen kiezen of je keeper naar voren haalt (bijvoorbeeld al in 67e minuut)
Nu fluit een scheidsrechter vaak heel laat voor Buitenspel, soms moet hij sneller fluiten en soms ook door laten gaan.

Benelux

Nederlands Elftal
Meer Nederlandse en Belgische gezichten
Meer Nederlandse stadions
Meer Commentaar zinnen

Graphics

Beter onderscheid in scheidsrechter en shirts teams
Mogelijkheid om zelf weer en omstandigheden te kiezen
Kloppende weersomstandigheden (bijv. Champions League op avonden en bij de Eredivisie 3 speeldagen)
Fanatieker publiek (meer horen zingen, harder horen zingen, rivaliteit in het stadion tussen thuis- en uitsupporters)
Ook fakkels en wc rollen als sfeer.
Next Generation graphics

Career Mode

Verbeterde Engine
Meer interactie met de manager
Spelers huren en verhuren (ook voor maar een half seizoen)
Realistische transfermarkt
Create-A-Team
Net zoals bij Be A Pro een B - Team hebben (Jong Feyenoord bijvoorbeeld) om meer talenten te krijgen. (Dit kunnen gewoon de reserves zijn.
Meer mogelijkheden wat betreft uitbreiden van je stadion.
Jeugd complex kunnen bouwen.

Be a Pro

Meer dan 4 seizoenen
De keeper kunnen zijn

Pascal
03/04/2009, 16:45
Gameplay

"Advanced Penalty System"
"Fight the Refs"

Benelux

Jupiler league natuurlijk, maar die zal wel nooit komen
De Kuip!

Graphics

Vettere Juichende animaties, zoals die van Ultimate Team maar dan in Fifa 10 standaard.

Career Mode

Trainingen, een beetje zoals ze op de NDS zijn

Be a Pro

Mag ietsje makkelijker op de PC.

Geert,
04/04/2009, 12:02
Aanvulling op Melvin:

Career-mode

- Murgu moet weer gewoon Mutu worden en sponsors als Calsberg en BetWin moeten er gewoon weer in.
- Meer faces en stadions, vooral in NL:P
- Upgrades van sc Heerenveen spelers.:)

Dat van calsberg en Bwin, die zitten er wel in, maar je moet op engels spelen.. op NL staan ze er niet in..

ElmarFR
04/04/2009, 12:43
Gameplay

- De scheidsrechter moet meer doen

Benelux

- De Kuip
- Jupiler League
- Spelers als Wijnaldum en Vermeer moeten omhoog
- Nederlands Elftal
- Het liefst een compleet andere commentator, geen Youri en Evert, doe mij maar Theo Reitsma ofzo

Graphics

- Mooiere kits
- Santiago Bernabeu
- Meer en betere faces
- Warmlopers
- Niet die fotografen etc achter het doel als een soort kartonnen poppetjes die nooit bewegen, maak ze beter of laat ze weg
Career Mode

- Aankopen en transfermarkten realistischer (dus niet dat Ajax ronaldinho koopt)
- Echte chants, ik hoor soms van dat gemurmel, maar het betekent niks, ik heb zelfs al een keer het hamas lied gehoord met zon toeter erbij
- Tifo acties
- Échte jeugdspelers, en geen Lushi, Maxharraj en alle andere standaard shit
- Meer doen dan alleen wedstrijden spelen enzo

Menno
04/04/2009, 13:49
Dat van calsberg en Bwin, die zitten er wel in, maar je moet op engels spelen.. op NL staan ze er niet in..

ja duuhh. Ik speel natuurlijk de Nederlanse versie..

Guzzie
04/04/2009, 18:32
Gameplay

- De scheidsrechter moet meer doen

Benelux

- De Kuip
- Jupiler League
- Spelers als Wijnaldum en Vermeer moeten omhoog
- Nederlands Elftal
- Het liefst een compleet andere commentator, geen Youri en Evert, doe mij maar Theo Reitsma ofzo

Graphics

- Mooiere kits
- Santiago Bernabeu
- Meer en betere faces
- Warmlopers
- Niet die fotografen etc achter het doel als een soort kartonnen poppetjes die nooit bewegen, maak ze beter of laat ze weg
Career Mode

- Aankopen en transfermarkten realistischer (dus niet dat Ajax ronaldinho koopt)
- Echte chants, ik hoor soms van dat gemurmel, maar het betekent niks, ik heb zelfs al een keer het hamas lied gehoord met zon toeter erbij
- Tifo acties
- Échte jeugdspelers, en geen Lushi, Maxharraj en alle andere standaard shit
- Meer doen dan alleen wedstrijden spelen enzo

De rechten van Santiago Bernabeu zijn in handen van Konami (PES), dus dat kan je op je buik schrijven. Wijnaldum en Vermeer kon men nooit weten dat ze dit seizoen veel zouden spelen, vandaar dat ze zo laag zijn.

Maarten
04/04/2009, 20:21
Als je nu een wedstrijd begint in carrière en je ziet bij "team kiezen" dat de shirts op elkaar lijken, moet je eerst terug naar het hoofdmenu om dat te veranderen, dat vind ik persoonlijk vrij irritant, en ik hoop dat dat ook beter wordt in 2010:P

Stijn
04/04/2009, 20:48
* Create-a-team
* Veel ingame edit-mogelijkheden (zie PES)

dagoman
04/04/2009, 20:51
gameplay
ruzies tussen spelers(en scheids)
dat je kan bepalen hoe je je doelpunt kan vieren
keuze uit meer tacktieken

grapics
je ziet echte trainers
next gen

career mode
persconferensies
trainingen echt uitvoeren
je kan bonscoach worden
je kan de tweede team ook coachen

be a pro
eerst op de bank beginen
pas na een tijdje aanvoerder worden
er uitgewisseld kunnen worden
als je rood krijgt dat je dan niet naar de rest van de wedstrijd hoeft te kijken
dat blesures niet meteen over gaan
in een nationale elftal kan gaan
transfers

jortje8
04/04/2009, 22:08
gameplay
ruzies tussen spelers(en scheids)
dat je kan bepalen hoe je je doelpunt kan vieren wanneer wil je dit dan kiezen?
keuze uit meer tacktieken zoals?

grapics
je ziet echte trainers
next gen

career mode
persconferensies hoe wil je deze dan gaan doen?
trainingen echt uitvoeren hetzelfde als hierboven!
je kan bonscoach worden
je kan de tweede team ook coachen ik denk niet dat veel mensen hier behoefte aan hebben

be a pro
eerst op de bank beginen je wilt bij rood neit meer de wedstrijd kijken, maar wil je wel de wedstrijd kijken als je nog op de bank zit?
pas na een tijdje aanvoerder worden
er uitgewisseld kunnen worden als je bij barcelona begint (en je bent dan nog 60. dus dan wordt je altijd gewisseld om dan je zo slecht bent)
als je rood krijgt dat je dan niet naar de rest van de wedstrijd hoeft te kijken
dat blesures niet meteen over gaan
in een nationale elftal kan gaan
transfers

geef even antwoord op de dikgedrukte vragen heirboven

dagoman
05/04/2009, 00:12
dat je kan bepalen hoe je je doelpunt kan vieren wanneer wil je dit dan kiezen?
zoals het bij next gen is

keuze uit meer tacktieken zoals?
spelers laten vrij lopen bij aanval

persconferensies hoe wil je deze dan gaan doen?
typen en bij mail een en kranten reacties

trainingen echt uitvoeren hetzelfde als hierboven!
bijvoorbeeld dat je bij voorzetten tien keer een goeie voorzet moet geven bij (graag daarbij gevoegde) training in cariere

je kan de tweede team ook coachen ik denk niet dat veel mensen hier behoefte aan hebben
wat moet hier beantwoorden

eerst op de bank beginen je wilt bij rood neit meer de wedstrijd kijken, maar wil je wel de wedstrijd kijken als je nog op de bank zit?
voor de mensen die het wel willen zien een keuzedat je het kan overslaan of niet

er uitgewisseld kunnen worden als je bij barcelona begint (en je bent dan nog 60. dus dan wordt je altijd gewisseld om dan je zo slecht bent)
maar als je nuttig bent gaan ze je ook soms opstellen

sjakie94+
05/04/2009, 10:53
Gameplay
-Realistiser.
-Ultimated team

Benelux
-Meer online georganiseerde toernooien voor op de pc.
-Nederlands elftal
-Jupiler league
Graphics
-Meer echte schoen van nike, adidas, etc.
-Betere verhouding van de spelers kwá goedheid.
-Betere faces
-Betere sfeer in het stadion.

Career Mode
-Een b-team bijv. jong ajax en dat je daar ook spelers van kunt
contracteren in bijv. ajax 1.
-Wedstrijden in de eredivisie bijv. op vrijdag zaterdag en zondag.
-Trainingen echt uitvoeren bijv. als een speler op de training heel vaak scoort dat hij dan beter word in afmaken.
-Trainer kunnen worden van de b-teams(jong ajax etc.) en bondscoach kunnen worden.
-Een krant met transfergeruchten etc. waar je zelf ook stukjes in kan schrijven.

Be a Pro
-In het nationaal team gaan.
-Getransfert kunnen worden.
-Be a Pro online: Je een online mode hebt waarbij je met 10 of 11 spelers in een team kan en dat je dus één speler bent. Andere vragen om de bal en dat je dan naar hun kunt spelen. Misbruik? Als iemand te veel ego speelt en niet speelt naar de mensen die om de bal vragen, dat de mensen uit zijn team hem dan kunnen kicken.

Herjan
05/04/2009, 11:33
het zal inderdaad wel chill zijn als je in het spel zelf ook je eigen teams kan maken, misschien dat iemand dat nog herrinnert van fifa 2000

Pascal
05/04/2009, 13:36
het zal inderdaad wel chill zijn als je in het spel zelf ook je eigen teams kan maken, misschien dat iemand dat nog herrinnert van fifa 2000

Dat kan ook al hoor.:rolleyes:

sjakie94+
05/04/2009, 14:38
Career Mode
-Als je je cariere begind dat je en team kan samenstellen van bijv. 20 miljoen en dat je dan geld moet verdienen om betere spelers te kunnen kopen

frederik850
05/04/2009, 15:24
bij elke goal een beoordeling van 1 tot 5 sterren,uefa cup,champions league,een competitie waarin je zelf de ploegen kan kiezen en dan ook nog spelers kan kopen bv.
ook meer extraatjes zoals transfer v/d week,mooiste goal v/d week en een moeilijker niveau als legendary, magic ofzoiets en training bij de career mode

Black_N°_1
05/04/2009, 20:10
Gameplay

Ook op PC een uitgebreide analyse van een wedstrijd, met statistieken over veldbezetting en spelers.

Graphics

Wat mij betreft denk ik dat er vooral een grote progressie mogelijk is op vlak van de randverschijnselen van een match. Ik mis het echte voetbalgevoel in fifa nog steeds door de monotone supporters en randverschijnselen. Het is hier al aangehaald, maar het zou leuk zijn als je effectief spelers ziet opwarmen, als er veel meer (afwisselende) sfeer en songs, interactie met het gebeuren op het veld, ... Ook de uitzinnigheid van een publiek bij een (winnende) topmatch en finales mis ik echt wel. Hoewel er al vrij veel keuze is bij de show na een doelpunt is daar ook nog progressie mogelijk.
Pas als echt werk wordt gemaakt van deze randverschijnselen, dan zal ik echt een volledig voetbalgevoel hebben bij het spelen van fifa.

Artic King
06/04/2009, 15:21
Ik denk dat een realistische 'manager-mode' ook veel zal toevoegen aan het spel. Vertrouwen(/moreel), wisselbeleid, basisplekken, vorm, behaalde resultaten etc moeten invloed hebben op de prestaties van het team als geheel en het individu. Niet te veel, anders gaat het teveel lijken op FM. Maar Manager moet meer worden dan omstebeurt een onafhankelijke wedstrijd spelen.

Voorzetten moet voorzetten worden ipv crossings. Gameplay in zijn geheel kan nog steeds verbeteren. Al dat soort basis gaat bij mij voor die zinloze extra's.

Transfers moeten ook realistischer. Je zou met FC Twente nooit C. Ronaldo & Co mogen kunnen halen. Sportief vlak moet meespelen bij transfers. Om het samen te vatten: het moet onmogelijk worden om met elk willekeurig team elke willekeurige speler te halen.

osthaman
06/04/2009, 17:11
Graphics
- De sfeer in het stadion moet inderdaad beter. De supporters moeten niet 90 minuten langen alleen maar staan en met hun handen zwaaien. Zoals hierboven wordt beschreven krijg je pas echt het voetbalgevoel als de sfeer beter is.
- Afwisseling in de seizoenen. In januari ook bijvoorbeeld in de sneeuw voetballen of op een slechter veld.
- Spelers gaan warmlopen op het moment dat je in team management een wissel doorvoert.
- Scheidsrechters en grensrechters actiever. Ook bekende scheidsrechters erin, zoals Markus Merk of De Bleeckere.

Gameplay
- De mogelijkheid om in een carriere na één jaar zelf een nieuw uitshirt te ontwerpen voor je club. Na een aantal jaar is het heel saai als je steeds dezelfde tenues hebt.
- Grote spelers mogen niet meer naar kleine clubs kunnen. Ik had met Tottenham Messi gehaald, dat is natuurlijk een beetje raar.
- Geen goede tranfservrije spelers die je zo maar over kunt nemen. Kortom, tranfersbeleid moet uitgebreider en realistischer.
- In een carriere niet elke wedstrijd op een zaterdag spelen. Ajax bijvoorbeeld speelt de ene week op zondag, en dan weer eens op zaterdagavond. En dan moet het 's avonds natuurlijk wel donker zijn.
- Nog een moeilijker spelniveau.
- Carriere moeilijker, ikzelf en volgens mij veel andere gebruikers ook worden elk jaar kampioen, dat is natuurlijk niet echt leuk.
- Realistischere standen. Niet Chelsea 10de bijvoorbeeld en Hull 3de...

Als ik nog meer bedenk post ik het wel

frank1991
07/04/2009, 11:50
de individuele statiestieken per speler, aantal passes, schoten enz. en aan het eind van elke wedstrijd moet er een man of the match gekozen worden.

kilaaa
07/04/2009, 12:23
- publiek meer levendig ( nu als je scoort zie je het publiek helemaal niet juichen )

- meer nederlandse stadions, als het er 1 is dan het liefst de amsterdam arena

- een optie dat je het thuis stadion van een club kan veranderen ( ik wil met ajax liever in de allianz arena spelen dan in zo`n afgetrapt stadion )

- meer geld tijdens de carriere mode ( dat je bijvoorbeeld elk seizoen de begroting van de club erbij krijgt zoals het in het echt ook is ) nu krijg je alleen bonussen van toernooien enzo maar daar kan je niet echt spelers van kopen

- de netten nog iets realistischer, ze zijn soms nog wat te statisch, als je een goal maakt moet het hele net trillen

- het nederlands elftal erin

- de gameplay nog iets realistischer, nu als je een snelle speler hebt bijvoorbeeld eto`o dan ren je iedereen eruit en soms lijkt het nog bij passen, voorzetten of corners dat de bal voorbestemd is voordegene die hem krijgt of kopt

- een uitdaging mode erin ( in fifa 08 was dat je met een 2 - 0 achterstand bijvoorbeeld begon en je dat om moest buigen in een overwinning enzo ) dat is in fifa 09 weggelaten

- een trainingsmode, gewoon dat je met je club kleine trainingspartijtjes kan doen of slalommen om pionnen en targets om in het doel te schieten zoiets.

- betere aanpak met mensen die hun kabel eruit trekken als ze achter staan online

- een officiele champions league mode

- meer toernooien ( nu kan je alleen maar de cup toernooien spelen van de desbetreffende competitie ) ook wat internationale landen toernooien erbij

- schwalbes ( zal er wel niet inkomen want fifa is offencieel gelicenseerd en willen niet het voorbeeld nemen van vals spelen daarom staat er op de reclame borden langs het veld "fair play" )

- ultimate team mode er helemaal in ( en niet weer dat uitmelk gedoe van dat je met points goude pakjes kan kopen enzo, want nu duurt het een euwigheid voordat je 1 goud pakje kan kopen, dan raak je weer geirriteerd en door die irritatie koop je die points om die pakjes te kopen, heeft EA weer slim bedacht om nog meer geld van de consument af te troggelen ) zoals in het verleden een road to the world cup editie uitbrengen dan weer een world cup editie ( had ook in 1 gekund ) en een speciale champions league editie allemaal ideeen om nog meer geld eruit te kunnen halen

- veel te weinig regen wedstrijden of sneeuw wedstrijden, ik speel soms gewoon een heel seizoen in de zon

- bij champions league wedstrijden dat je in de avond speelt, nu speel je bijvoorbeeld de kwartfinale in de strakke zon, dan krijg je niet echt het champions league gevoel

dagoman
08/04/2009, 16:52
gameplay

fans moeten verschillende bewegingen maken en ze moeten meer uitjouwen en juichen

grapics

als je een speler maakt dan echte bijvoorbeeld nike schoenen kunnen geven

career mode

jeugdspelers krijgen als je te weinig spelers hebt
het moet moeilijker zijn om spelers zoals messi te kopen
tenu's kunnen veranderen elk seizoen

darryl010
08/04/2009, 18:52
Ik vind het wel leuk allemaal zo, maar wat ik toch zou willen is:

-Mogelijkheid van het maken van Schwalbes , dit kon altijd bij This is Football op de Ps2 (bestaat volgens mij nu niet meer), maar dit vond ik altijd wel iets leuks.

sanderovic
08/04/2009, 20:53
Fifa 09 is tof op de console's, mijn wens voornaamste wens is dat FIFA voor de pc meer op de console FIFA gaat lijken. Dus veel animatie's, goeie graphics, etc.

popjessjo
09/04/2009, 18:21
Mijn idee: Meer leagues zoals de Jupiler league (FC zwolle!! :cool::cool:)

Beaucaron
10/04/2009, 00:20
Eigenlijk is het simpel. Als je de huidige 09 versie van de PC en de PS3 vergelijkt, is het al een wereld van verschil. De scheidsrechter moet realisctischer, en waarom moeten de schermpjes ( tijdens het spelen ), anders zijn bij de PC? Ook begin je met de PC versie van Be A Pro niet in een tweede elftal, en is de optie dat je alle dingen als pressie etc. kan instellen alleen op de next-gen doorgevoerd. Zo worden er dingen aangeprezen, die niet op de PC komen, maar wel bij de PS3 en Xbox360. Ik zou wel eens willen weten waarom dat zo is, en of dat niet gewoon in één lijn gemaakt kan worden.

Guzzie
10/04/2009, 09:28
Mijn idee: Meer leagues zoals de Jupiler league (FC zwolle!! :cool::cool:)

Het is al zo vaak gezegt, maar ik zal het nog wel eens uitleggen.

Tot nu toe heeft EA alleen van de grootste voetballanden de tweede competitie in het spel gezet, dus Engeland, Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk. Waarom zou de EA dan nu een flutcompetitie als de Jupiler League erin zetten? Ze gaan eerder bezig met andere competities (Rusland, Argentinië, Griekenland) voordat competities als de Jupiler League in het spel komen.

helmoet
10/04/2009, 10:52
- publiek meer levendig ( nu als je scoort zie je het publiek helemaal niet juichen )

- meer nederlandse stadions, als het er 1 is dan het liefst de amsterdam arena

- een optie dat je het thuis stadion van een club kan veranderen ( ik wil met ajax liever in de allianz arena spelen dan in zo`n afgetrapt stadion )

- meer geld tijdens de carriere mode ( dat je bijvoorbeeld elk seizoen de begroting van de club erbij krijgt zoals het in het echt ook is ) nu krijg je alleen bonussen van toernooien enzo maar daar kan je niet echt spelers van kopen

- de netten nog iets realistischer, ze zijn soms nog wat te statisch, als je een goal maakt moet het hele net trillen

- het nederlands elftal erin

- de gameplay nog iets realistischer, nu als je een snelle speler hebt bijvoorbeeld eto`o dan ren je iedereen eruit en soms lijkt het nog bij passen, voorzetten of corners dat de bal voorbestemd is voordegene die hem krijgt of kopt

- een uitdaging mode erin ( in fifa 08 was dat je met een 2 - 0 achterstand bijvoorbeeld begon en je dat om moest buigen in een overwinning enzo ) dat is in fifa 09 weggelaten

- een trainingsmode, gewoon dat je met je club kleine trainingspartijtjes kan doen of slalommen om pionnen en targets om in het doel te schieten zoiets.

- betere aanpak met mensen die hun kabel eruit trekken als ze achter staan online

- een officiele champions league mode

- meer toernooien ( nu kan je alleen maar de cup toernooien spelen van de desbetreffende competitie ) ook wat internationale landen toernooien erbij

- schwalbes ( zal er wel niet inkomen want fifa is offencieel gelicenseerd en willen niet het voorbeeld nemen van vals spelen daarom staat er op de reclame borden langs het veld "fair play" )

- ultimate team mode er helemaal in ( en niet weer dat uitmelk gedoe van dat je met points goude pakjes kan kopen enzo, want nu duurt het een euwigheid voordat je 1 goud pakje kan kopen, dan raak je weer geirriteerd en door die irritatie koop je die points om die pakjes te kopen, heeft EA weer slim bedacht om nog meer geld van de consument af te troggelen ) zoals in het verleden een road to the world cup editie uitbrengen dan weer een world cup editie ( had ook in 1 gekund ) en een speciale champions league editie allemaal ideeen om nog meer geld eruit te kunnen halen

- veel te weinig regen wedstrijden of sneeuw wedstrijden, ik speel soms gewoon een heel seizoen in de zon

- bij champions league wedstrijden dat je in de avond speelt, nu speel je bijvoorbeeld de kwartfinale in de strakke zon, dan krijg je niet echt het champions league gevoel

Ben het hellemaal met je eens.!!

marmarv
10/04/2009, 12:01
de swalbe en als die swalbe te opzichtig is dat je een kaart krijgt

richard5363
10/04/2009, 16:56
1. een veel beter commentaar
2. maar animatie van het publiek en trainers van beide partijen
3. de tegenstander ook wat meer overtredingen laten maken dat deze ook wat meer gele en rode kaarten krijgen.
4. origineele trainers.
5. meer echte gezichten in alle teams.
6. ook voor de wedstrijd ook het stadion eens van buiten laten zien.
7. het vrij spelen van oudere uit shirts.
8. training tussen de wedstrijden zelf live uitvoeren.
9. in coach ook het uiterlijk van de speler nog kunnen aan passen bv ander kapsel.

dagoman
12/04/2009, 18:26
gameplay

bij blesures een brankaard en dokters zien komen en de spelers helpen
chwalbes kunnen doen
zaalvoetbal en straatvoetbal mode
bij training kunnen oefenen met verdedigen
argentijns russies competities

Career Mode
bijvoorbeeld in geval bij fifa 09 dat arshavin vrije speler is

Ursel
14/04/2009, 13:40
Gameplay
Idd, een aantal warmlopers met realistische dug-outs, etc. zou mooi zijn.
Maar vooral ook het juichen kan beter en nog belangrijker: Na het winnen van Champions League, competitie, beker, etc. etc. wordt dat nu niet echt serieus gevierd. Waar is het podium gebleven en de medailles, bekers en noem maar op! Ook leuk ipv al die nepnamen in het spel: REALISTISCHE JEUGDAFDELING.

Benelux
Eerste divisie, stadions, NEDERLANDS ELFTAL!!!!!!!!!

Graphics
Publiek mag wel wat realistischer

Career Mode
Budget zelf in te stellen, zodat een ieder zelf kan beslissen hoe realistisch dat gedeelte is. Meer tectische mogelijkheden zou leuk zijn.

Kan nog wel ff doorgaan, maar laten we niet vergeten dat het al heel wat is dat wij allemaal op deze manier ons geliefde voetbalspelletje ook op de pc kunnen spelen.

Tot slot: Mag Youri Mulder er uit?!

dutchboy
15/04/2009, 14:41
gameplay vond ik best goed alleen het spel mag nog wat sneller zodat je echt kan counteren en dat je de keeper met vrije trappen beter kan besturen want vaak kan dat niet en dan is er geen houden meer aan lol.

graphics vond ik goed alleen het publiek mag wel wat aan gedaan worden zoals sjaaltjes en vlaggen en dat ze opstaan enz .

career mode was altijd al goed niet dat ik daarvoor het spel heb gekocht
ze kunnen beter meer aandacht aan online besteden dat is de drijf veer van elk spel waar mensne het voor kopen.

online de connectie kan tien keer beter heb vaak dat ik niet kan spelen en dan moet ik heel lang wachten voordat ik een potje kan doen en ik heb een goeie internet connectie en een hele zware pc ik kan alles draaien dus jah soms doet ie het wel goed en soms niet maar kan nog flink aan gewerkt worden.en dat je net als bij pro evolution soccer ook formaties kan veranderen online dan want nu kan dat alleen van tevoren en dat kan maar voor een aantal teams dus daar heb je niks aan want als je nu een rode kaart krijgt dan kun je de formatie niet bijwerken en dat kan bij pro wel,en meer wissel spelers want in het echt hebben ze ook een grotere bank dan word de wedstrijd nog meer tacktiek omdat je meer keus hebt dan,en spelers die onsportief zijn die lopen te klooien moeten harder gestraft worden.
nederlands elftal is enigste met de niet echte namen en dat is toch wel jammer en dat heeft pro wel ,zou wel leuk zijn als je bijv knockout toernooi in zou doen dat je 8 tegen 8 speelft en de laaste 2 die over blijven strijden voor de beker is maar een idee maarja keep the good work going jullie hebben iniedegeval van pro al gewonnen want jah die was helemaal niks dit jaar en ik was voormalig een pro fan maar fifa is nu wel beter en als jullie de online mode flink onder de loep nemen ook met bijv betere muziek zoals trance en club of bekende voetbal liedjes dan komt het helemaal goed met de nieuwe fifa ik ga hem zeker halen laterz groeten michel :laugh::);)

Doof1987
17/04/2009, 15:10
Als EA nu eens doet zoals met de Sims, maak uitbreidingspakketten die mensen dan kunnen kopen. Iedere maand of ieder kwartaal ofzo een nieuwe update cd.

In 1e maand bijvoorbeeld bepaalde competities er extra bij of ballen, zo gek je maar kan bedenken.

R-Torres
17/04/2009, 19:25
Als EA nu eens doet zoals met de Sims, maak uitbreidingspakketten die mensen dan kunnen kopen. Iedere maand of ieder kwartaal ofzo een nieuwe update cd.

In 1e maand bijvoorbeeld bepaalde competities er extra bij of ballen, zo gek je maar kan bedenken.

Dan heb ik liever gratis patches ;)
Maar als Fifa 10 nou NEXT-GEN wordt :) dan zou het wel chill zijn :smile1:

Dolledog
17/04/2009, 19:27
-Het is ook leuk om weer in de kranten tegen te komen dat er belangstelling is vanuit grotere clubs.

-Bondscoach mode in speltype coach.

-Dat je midden in het seizoen door belangstelling weg kan gaan.

patieajax
28/04/2009, 10:11
ander commentaar mooier plubliek krantje bij carriere mode over transfers enzo

Pascal
28/04/2009, 21:17
Ik vind het wel leuk allemaal zo, maar wat ik toch zou willen is:

-Mogelijkheid van het maken van Schwalbes , dit kon altijd bij This is Football op de Ps2 (bestaat volgens mij nu niet meer), maar dit vond ik altijd wel iets leuks.

Ik geloof dat dit Next Gen in fifa 09 ook weer kan, dit moeten ze idd ook op PC doen.

jortje8
03/05/2009, 21:05
Het is misschien een Detail. Maar ik vind dat de verdedigers mee moeten komen met een corner (dus in het 16 metergebied). en dat de middenvelders dan in moeten zakken tot op de middelijn.

CR9Productions
03/05/2009, 23:25
In fifa 09 op Next Gen kan je geen schwalbes maken hoor
Alleen met Pes 2009(Xbox 360 PS3 PC )

Pascal
04/05/2009, 14:54
In fifa 09 op Next Gen kan je geen schwalbes maken hoor
Alleen met Pes 2009(Xbox 360 PS3 PC )

Dat.
Kan.
Wel.

Ik ken mensen met een Xbox360 die schwalbes maken in fifa09. Op FV stond een poos geleden een screenshot van Suarez (het zal ook niet) die zich laat vallen in het strafschopgebied in Fifa 09.

Jary
05/05/2009, 13:13
Ik denk dat EA echt veel meer aandacht met besteden aan de Be a Pro mode.
Ik speel al zeer lang FIFA, maar als ik Be a Pro mode wil gaan doen, start ik nu echt Pr* Ev*luti*on S*cc*r op

Guzzie
06/05/2009, 18:13
Dat.
Kan.
Wel.

Ik ken mensen met een Xbox360 die schwalbes maken in fifa09. Op FV stond een poos geleden een screenshot van Suarez (het zal ook niet) die zich laat vallen in het strafschopgebied in Fifa 09.

Daar lijkt het alsof, het is geen echte schwalbe.

bartel91
09/05/2009, 18:24
en als je een speler maakt dat hij soms in een wedstrijd opeens zwart wordt
dat moet weg

ronaldoos
18/05/2009, 20:43
Gameplay
Alles Realistischer
Benelux

Graphics
scoreborden die echt werken....
Career Mode
Misschien ook een scheidsrechters mode
Be a Pro
Schwalbes erin.....

zonnebanke
28/05/2009, 20:42
mss zou het wel fijn zijn dat de sponsorbedragen mee evolueren naar mate je club het goed doet in je speltype coach. als je bijvoorbeeld met een kleinere club kampioen speelt en bekers wint, dat dan ook de bedragen van het sponsor geld omhoog gaan, zodat er ook betere spelers kunnen worden veroorloofd.
(nu kan je dat ook maar moet je goed zijn op transfer gebied :-) )
wel ja, dit zou wel fijn zijn moest het er komen

Pascal
28/05/2009, 21:41
Het publiek moet weer zoals in Fifa 2003, met fakkels en zwaaiende vlaggen.

Raindog
29/05/2009, 14:26
In managermode zou het leuk zijn moest er telkens voor de wedstrijd, bij team management, een verslag komen van de afgelopen trainingsweek. Op die manier kan er in de managermode ook met vorm gewerkt worden. Zo kan dan een speler die de vorige match 2x gescoord heeft een hoog vormpeil hebben, en een speler die 3 maand geblesseerd was een laag vormpeil hebben. Uiteraard moet er ook een deel fictief zijn, zodat je al wat vaker gedwongen wordt te roteren.

Jingeljingelaar
29/05/2009, 15:37
Coach;
Bondscoach kunnen worden.
Niet gelijk bij een topclub kunnen beginnen, netzoals FIFA05.
Realistische transfers.
Betere jeugdafdeling, échte beloften teams.

Gameplay;
Schwalbe's.
Goalcelebration ook op de PC.
Nog moeilijkere moeilijkheidsgraad.
ANDERE COMMENTATOR!

Erik=D
30/05/2009, 12:06
Met andere commentator ben ik het eens want het is AALTIJD dezelfde

Rene tak
30/05/2009, 13:42
Mijn idee, wat me gewoon leuk lijkt...is meer competities!
Bv de derde bundesliga of mss wel meer!
kan ook in de ander competities
Jupilerleageau klinkt mss helemaal niet intressant maar voor de gamer zelf is het wel aantrekkelijker.
En ik hou er van om kleine dingen te doen net als shirts zelf creeren maar danbehoudt van de shirt recklame of die dan erbij kiezen.
ook vind ik hogere selectie beter bv tot 40 man.
Verder zou ik er niet veel aan veranderen. wellicht strengere bestuur ten behoeve van resultaten!
Wat denken jullie?

Beaucaron
01/06/2009, 21:21
- Sfeer in stadions ( Vlaggen, fakkels, o.i.d )
- Bondscoach kunnen worden
- PC Versie dezelfde opties geven als next-gen. Qua grafisch is het verschillend, dat is logisch, maar waarom ook andere opties?
- Speltype coach onder handen nemen

Casper
02/06/2009, 08:16
Mijn idee, wat me gewoon leuk lijkt...is meer competities!
Bv de derde bundesliga of mss wel meer!
kan ook in de ander competities
Jupilerleageau klinkt mss helemaal niet intressant maar voor de gamer zelf is het wel aantrekkelijker.
En ik hou er van om kleine dingen te doen net als shirts zelf creeren maar danbehoudt van de shirt recklame of die dan erbij kiezen.
ook vind ik hogere selectie beter bv tot 40 man.
Verder zou ik er niet veel aan veranderen. wellicht strengere bestuur ten behoeve van resultaten!
Wat denken jullie?

Waarom wil je 40 man in je selectie. Als ik een goed team heb heb ik er meestal niet meer als 25. Strenger bestuur lijkt mij wel leuker. Ik was een keer met PSV als 9e geëindigd en ik mocht gewoon blijven zitten. (wel de beker gewonnen:P)

darryl010
02/06/2009, 15:50
Hier staat een mooi stukje over FIFA 10 + diverse geruchten over het spel

http://electronica.infonu.nl/spellen-en-consoles/37028-fifa-de-voetbalgame-alle-edities-fifa-10.html

Pascal
02/06/2009, 17:15
- Er moet meer onzin in.
De Cheatmode van fifa 2000 en indoor voetbal, moet gewoon terug.
- Oksel fix
die uitgerekte stukken als iemand zijn arm omhoog doet moeten verbeterd worden.
- Chants van meer clubs
Die standaard chants komen me de strot uit
- Youri + Evert 2.0
Ze moeten vaker verschillende dingen zeggen (er zitten wel dingen over Feyenoord in het spel (kijk maar met Sound Master), maar waarom hoor ik die nooit?). Ook moeten ze niet zeggen dat het bijna een penalty is als de keeper een vrije trap krijgt.

Maickd88
15/06/2009, 13:50
Gameplay

Meer nederlandse stadions dat zeker

Meer beweging in publiek

warmlopende spelers

en misschien een optie om te zeiken tegen de scheidsrechter zou wel geinig zijn :P
Champions league
meer tijdens avonden spelen zoals dat meestal gebeurd op zaterdag en zondag natuurlijk overdag.

Remmiee
23/06/2009, 20:13
Career:

-Ik vind dat Bondscoach erin moet maar dat je dat niet zomaar kan doen daar moet bijv. de KNVB je voor vragen.
-2e Team bijv. Jong Heerenveen.
-Meer Kranten en Tijdschriften en Transfergeruchten.

ElmarFR
23/06/2009, 20:26
Gameplay

Benelux

De KUIP!
Meer chants
Meer faces
VEEL beter commentaar, dit is echt dramatisch

Graphics

Alles om het veld moet vele malen beter (publiek, coaches, grensrechters, stadions, etc.)

Career Mode

Strenger bestuur

Bondscoach kunnen worden lijkt me gangsta :praise:

Marko.FCT
23/06/2009, 20:47
Gameplay

Next-Gen voor alle consoles!

Benelux

...

Graphics

Echter Publiek.

Career Mode

Realistischer dus dat RKC niet 1ste kan worden bijv.

Be a Pro

langer en dat je ook kan transfereren.

Remmiee
26/06/2009, 17:22
Worden deze wensen ook aan de Fifa makers voorgelegt??

Chris
26/06/2009, 18:48
De wensen zijn inmiddels voorgelegd aan de FIFA producers.

Aan een behoorlijk aantal wensen doen ze ook daadwerkelijk wat.

Lees onze First Look over FIFA 10 (http://www.fifabenelux.com/nieuws.php?id=2219)

haasje33
01/07/2009, 10:38
Gameplay
Soepelere besturing
Jupiler League
UEFA Champions League (officieel)
Graphics
Betere faces
Career Mode
Realistischer
Be a Pro
Realistischer

josverboom
04/07/2009, 15:48
1.de salarissen moeten echter
bij Manchester krijgt iedere speler gemiddeld 0,6 Miljoen per wedstrijd.
dat haalt zelfs Sergio Ramos niet
2. de sponsors moeten meer geld betalen om te sponsoren.
3. meerdere sponsors kiezen.

marco-f
20/07/2009, 11:57
Meer stadions, WK's en EK's moeilijker spelers kopen.
realistische stand.
bij mij stond Sparta 4e en PSV 15e
realistische transfers,persconferenties

Be a pro moet veeel beter.
Become a Legend op pes is zoveel vetter.
je begint bij een amateurclub, je speelt 1 wedstrijd.
dan kun je naar 3 clubs en dan moet je zorgen dat je in de basis komt.
je kan de opstelling NIET bepalen, als je het goed doet kan je naar een topclub.
veel leuker.

thysj
20/07/2009, 15:36
Gameplay
Soepelere besturing
Jupiler League
UEFA Champions League (officieel)
Graphics
Betere faces
Career Mode
Realistischer
Be a Pro
Realistischer

Champions league mag niet, EA heeft die licentie niet gekocht van de UEFA, PES heeft die licentie vorig jaar al gekocht.

martijnpa
20/07/2009, 15:39
Ik vind ook dat je een grensrechter ziet vlaggen voor bijv: buitenspel, hoekschop of een overtreding.

Pieter076
27/07/2009, 11:51
Gameplay

Juichen zoals op PS3 en XBox

Benelux

Meer faces in eredivisie en jupiler league (BE)
Play-offs

Career Mode

Betere doelstellingen

Be a Pro

Interlands
Transfers

KwakZOR
27/07/2009, 12:13
Ook ik zal maar even wat aandragen. al zal het waarschijnlijk pas in fifa2011 verwerkt kunnen worden:

Gameplay
Kan beter, maar is de eerste 2 maanden eigenlijk niet veel mis mee

Benelux
Nederlands elftal zou leuk zijn, hopen dat de KNVB eens mee gaatwerken.

Graphics
Hoeft niet veel beter, ziet er nu erg goed uit en maak je het nog mooier dan wordt het spel veel te zwaar waardoor de gameplay slecht wordt.

Career Mode
Trainingen per speler, zo kan je bijvoorbeeld de ene spits op afwerken laten trainen en de andere op koppen. Ook zou het zo mogelijk moeten zijn om spelers die geen wedstrijd spelen (denk aan jeugdspelers) wel te laten trainen.

Transfer markt, uiteraard realistischer en niet dat je na 4 seizoenen spelers als kaka, ronaldinho, robinho, c. ronaldo enzo in de Eredivisie tegenkomt, terwijl clubs als R Madrid en Barcelona amper nog spelers boven de 80 hebben.

Transfer periode, niet bieden per wedstrijd, maar gewoon per werkdag, zodat je in januari altijd grofweg 20 pogingen hebt om een speler binnen te halen. (nu is het soms dat je slechts 2 wedstrijden in Januari hebt.

Planning van de wedstrijden, ieder seizoen in engeland vallen de FA cup wedstrijden op de zelfde dag als de wedstrijden van de competitie, niet echt realistisch denk ik. verder komt het nu ook wel eens voor dat je in 7 dagen tijd 4 wedstrijden hebt, ook dat mag van mij wel verbetert worden.

Tot slot zou ik het leuk vinden als het mogelijk wordt om in de rust tegen de spelers te praten, bijvoorbeeld dat je uit 5 a 6 standaard zinnen kan kiezen om tegen je spelers te zeggen. uiteraard moet dit dan ook invloed hebben op het spel van de 2de helft.

Be a Pro
kan er eigenlijk wel uit, want ik zie geen uitdaging laat staan een doel, speel dan liever gewoon een wedstrijd met maar 1 speler.

cedrick bauduin
04/08/2009, 14:45
1meschien fantasie competities met verschilldende clubs uit de hele wereld bij elkaar
2realistiser bevoorbeeld bloed bij een gewonde speler
3 meer vreugde dansen
4online spelen
5zelf competities starten dat al zeker!! (anders speel ik het niet!)
6dat er docters op het veld komen bij een blesure
7meer trucjes
8dat de spelers zo kinderen mee pakken aan de hand bij het begin van de wedstrijd.
ps: bedankt om zo wensen te maken!

cedrick bauduin
04/08/2009, 14:46
oooh en dat je trainingen kunt bekijken!

cedrick bauduin
04/08/2009, 14:47
telkens een aanvaller een middevelder en een verdediger aanduiden voor de training per match

cedrick bauduin
04/08/2009, 14:48
het hele seizoen transferen! niet zo transfer tijd!

cedrick bauduin
05/08/2009, 10:08
eum ja oneindige uithoudings vermogen zoals bij fifa08

Max
05/08/2009, 11:57
eum ja oneindige uithoudings vermogen zoals bij fifa08

het hele seizoen transferen! niet zo transfer tijd!

Dan maak je het makkelijker en is het niet realistisch.

En je hoeft niet 5x achter elkeer te posten nje kan ook je bericht berwerken.

gamertje
13/08/2009, 09:41
Misschien dat je het hele seizoen kan onderhandelen over spelers en dat ze dan pas komen. In de eerste transferperiode.

Als je op een speler bied bijvoorbeeld: Kuyt dat je dan een speler in ruil dan doen bijv. Stekelenburg of bijv. een talent als Bojan een seizoen kan verhuren.

Sjoerd
13/08/2009, 11:41
Ja dat lijkt me ook wel een goed plan dat je wel kan bieden, en dat ie pas in de transferperiode overkomt,
en een ruil optie . dat is wel bij pes.

etolino
13/08/2009, 12:50
Dat je spelers een half jaar kan verhuren, dat je spelers kan ruilen, ...

Beaucaron
14/08/2009, 15:34
Ik heb een aantal puntjes, waarvan er sommige niet al te drastisch zijn denk ik, en hopelijk dat ze nog in FIFA 10 kunnen worden toegepast voor de PC.

- Vrije spelers altijd kunnen contracteren, nu kan dat niet, maar worden ze automatisch toegevoegd aan de verlanglijst. Realistisch zou zijn als die spelers altijd haalbaar zijn.

- Spelers die in het echt worden uitgeleend blijven altijd bij de andere club. Stel dat Cristiano Ronaldo nog maar een talent is, en verhuurt wordt aan Ajax. Dan begint de carrière bij FIFA ook voor Ronaldo bij Ajax. Maar in seizoen 2,3,4 etc. blijft hij daar ook gewoon. Het zou naar mijn inziens beter zijn om verhuurde spelers ook speciaal in te voeren, zodat ze óók bij FIFA 10 na één seizoen weer terug keren naar hun eigen club.

- Het ook mogelijk maken je aanvoerder tijdens de wedstrijd aan te passen. Nu wordt eigenlijk automatisch de rechtsback, of een andere verdediger aangewezen als je aanvoerder wordt gewisseld. Of een optie maken waar je ook je tweede en derde aanvoerder kan selecteren.

- Voordat je een carrière start moet je een hoofdcoach maken. Nu is dat alleen een hoofd selecteren. Het zou ook leuk zijn om een gehele trainer te kunnen kiezen, dus ook met wat voor kleding deze persoon draagt. Dat eventueel in het veld ook af en toe laten zien. Ik denk dat dat de realiteit van de trainer verhoogt, en de speler echt het gevoel geeft de trainer de zijn van die ploeg die hij bestuurt.

Hopelijk kan er wat mee gedaan worden :smile1:

MaartenAir
14/08/2009, 17:40
Op http://fifa.easports.com/nlNL/features.action kun je zien wat er nieuw is in FIFA 10. Ze hebben al een paar dingen bekend gemaakt.
- Russische competitie zit erin
- Elk team heeft een eigen speelstijl waarop je je kunt aanpassen door een andere speelstijl te hanteren
- Je scout geeft voor de wedstrijd informatie over de tegenstander. Op welke spelers moet je het meeste letten, welke speelstijl spelen ze en hoe kun je ze het beste bestrijden
- Alle spelers en keepers hebben snellere, realistischere reflexen op de situaties en zijn meer geconcentreerd op de bal en zijn medespelers
- Speltype coach realistischer. Er wordt rekening gehouden met de kwaliteit van het team en dat zorgt voor realistische competitiestanden en bekercompetities

Voor meer informatie kijk op die site, graag reacties!

KwakZOR
14/08/2009, 21:49
Ik heb een aantal puntjes, waarvan er sommige niet al te drastisch zijn denk ik, en hopelijk dat ze nog in FIFA 10 kunnen worden toegepast voor de PC.

- Vrije spelers altijd kunnen contracteren, nu kan dat niet, maar worden ze automatisch toegevoegd aan de verlanglijst. Realistisch zou zijn als die spelers altijd haalbaar zijn.

- Spelers die in het echt worden uitgeleend blijven altijd bij de andere club. Stel dat Cristiano Ronaldo nog maar een talent is, en verhuurt wordt aan Ajax. Dan begint de carrière bij FIFA ook voor Ronaldo bij Ajax. Maar in seizoen 2,3,4 etc. blijft hij daar ook gewoon. Het zou naar mijn inziens beter zijn om verhuurde spelers ook speciaal in te voeren, zodat ze óók bij FIFA 10 na één seizoen weer terug keren naar hun eigen club.

- Het ook mogelijk maken je aanvoerder tijdens de wedstrijd aan te passen. Nu wordt eigenlijk automatisch de rechtsback, of een andere verdediger aangewezen als je aanvoerder wordt gewisseld. Of een optie maken waar je ook je tweede en derde aanvoerder kan selecteren.

- Voordat je een carrière start moet je een hoofdcoach maken. Nu is dat alleen een hoofd selecteren. Het zou ook leuk zijn om een gehele trainer te kunnen kiezen, dus ook met wat voor kleding deze persoon draagt. Dat eventueel in het veld ook af en toe laten zien. Ik denk dat dat de realiteit van de trainer verhoogt, en de speler echt het gevoel geeft de trainer de zijn van die ploeg die hij bestuurt.

Hopelijk kan er wat mee gedaan worden :smile1:

Misschien voor FIFA2011 dat er wat mee gedaan wordt, fifa2010 is al zeker 2 a 3 maanden af en wordt alleen nog maar getest.

KwakZOR
14/08/2009, 21:51
Op http://fifa.easports.com/nlNL/features.action kun je zien wat er nieuw is in FIFA 10. Ze hebben al een paar dingen bekend gemaakt.
- Russische competitie zit erin
- Elk team heeft een eigen speelstijl waarop je je kunt aanpassen door een andere speelstijl te hanteren
- Je scout geeft voor de wedstrijd informatie over de tegenstander. Op welke spelers moet je het meeste letten, welke speelstijl spelen ze en hoe kun je ze het beste bestrijden
- Alle spelers en keepers hebben snellere, realistischere reflexen op de situaties en zijn meer geconcentreerd op de bal en zijn medespelers
- Speltype coach realistischer. Er wordt rekening gehouden met de kwaliteit van het team en dat zorgt voor realistische competitiestanden en bekercompetities

Voor meer informatie kijk op die site, graag reacties!

Dat scout verslag is wel leuk, maar denk niet dat ik er iets mee ga doen. In fifa 2009 werd mij beloofd dat spelers als Gerard sneller van afstand zouden schieten, nou ik heb heel wat wedstrijden tegen liverpool gespeeld, maar heb er niks van gemerkt. Zo zal het ook wel gaan met de dingen waar ik volgens mijn scout op moet letten...,

MaartenAir
15/08/2009, 14:33
Dat scout verslag is wel leuk, maar denk niet dat ik er iets mee ga doen. In fifa 2009 werd mij beloofd dat spelers als Gerard sneller van afstand zouden schieten, nou ik heb heel wat wedstrijden tegen liverpool gespeeld, maar heb er niks van gemerkt. Zo zal het ook wel gaan met de dingen waar ik volgens mijn scout op moet letten...,

Ben ik helemaal met je eens. Veel dingen die de scout zegt kloppen niet, maar hopelijk zal hij nu wel een keer gelijk hebben. Zou wel leuk en handig zijn als hij de waarheid spreekt! :)