PDA

Bekijk Volledige Versie : Shamrock Rovers - Bringing the Champions League to Dublin

JLAV
25/06/2018, 20:34
Hierbij start ik een Carrière met een club uit Ierland die ik al een paar jaar volg, Shamrock Rovers ! In deze carrière wil ik vooral statistieken en grafische beelden laten zien. Verwacht dus niet teveel tekst en snelle uitgebreide updates. Ik wil ook vrij vlot er door heen lopen dus wie weet volgen er wel updates waarin ik terugblik op een gehele maand. De titel spreekt voor zich: Bringing the Champions League to Dublin!

http://i67.tinypic.com/33z36e9.png

Shamrock Rovers Football Club is de meest succesvolle profclub uit Ierland. De groen-witte Rovers werden zeventien keer kampioen in de Premier Division en wonnen vierentwintig keer de Ierse beker. Ondanks dat Shamrock de meeste prijzen in Ierland in de wacht sleepte is het laatste succes alweer uit 2011 toen de ploeg uit Dublin voor het laatst kampioen van Ierland werd. Shamrock speelt haar thuiswedstrijden in het Tallaght Stadium in Dublin, het stadion kan 6000 toeschouwers toelaten voor wedstrijden van de Rovers.

Om direct de grootste verandering toe te passen: Shamrock Rovers verlaat het Tallaght Stadium. Vanaf het seizoen 2018-2019 zal de ploeg de thuis wedstrijden afwerken in het Aviva Stadium 15km verder van de oude thuishaven. Deze verhuizing is nodig voor het binnen halen van het uiteindelijke doel, overwintering in de UEFA Champions League.

Om deze doelstelling te bewerkstelligen zullen er een aantal zaken noodzakelijk zijn te veranderen waaronder het aankoopbeleid. Het niveau in Ierland is te zwak om überhaupt in Europa in rol van betekenis te spelen. Daarom zullen we ons de komende jaren tijdens elke transferperiode versterken met 50% huurspelers en 50% transfervrije spelers. De laatst genoemde categorie zal uiteindelijk de inkomstenbron moeten worden van Shamrock Rovers. De huurspelers die Shamrock elk jaar wil gaan toevoegen aan de selectie zullen voornamelijk afkomstig zijn uit de Premier League, of hier direct een Premier League club aan verbonden gaat worden is nog onduidelijk.

De speelstijl zal afhangen van de competitie waarin de wedstrijd plaatsvindt. Mocht Shamrock zich na het eerste seizoen gaan plaatsen voor een Europese competitie, dan zal de formatie logischer wijze een verdedigende worden. In de Ierse Premier Division willen we daar in tegen gaan domineren. Daarbij is de meest voorliggende tactiek een 4-3-3 opstelling waarbij er vol op de aanval gespeeld gaat worden.

db1512
26/06/2018, 11:19
Ik ben benieuwd, ken de club verder niet dus laat me graag verrassen. Een samenwerking met een Engelse club zou wel erg tof zijn als je dan wat huurspelers met van naam binnen zou kunnen halen.

Ryanajax
01/07/2018, 21:09
Ik ben ook benieuwd wat je hiervan weet te maken, het begin klink in ieder geval veelbelovend!

Begiristain
07/07/2018, 19:38
Ben benieuwd man! In ieder geval een originele clubkeuze.