PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamburger SV ~~ Terug naar de top! ~~ Jesse

Jesse
15/03/2018, 10:53
Thomas Tuchel moet HSV behoeden van degradatie

http://i65.tinypic.com/be7btk.jpg

De kogel is door de kerk. De Duitse voetbalclub Hamburger SV gaat het seizoen 2017-2018 in met een nieuwe hoofdtrainer. De club maakt via haar officiële kanalen bekend een driejarige verbintenis aan te gaan met Thomas Tuchel, die eind vorig seizoen werd ontslagen bij Borussia Dortmund.

De Duitse oefenmeester spreekt van een grote uitdaging: “Hamburger SV is een prachtige club met een rijke historie, grote achterban en een prachtig stadion. Een gevallen club die zeker meer verdient dan waar ze staan. We gaan met deze selectie een nieuw proces in en het uiteindelijke doel is om binnen twee jaar weer mee te doen om Europees voetbal,” aldus Tuchel.

"Er zal veel moeten veranderen willen we weer een rol spelen in het Duitse en Europese voetbal," voegt de hoofdcoach daaraan toe. Die Rothosen eindigden afgelopen seizoenen structureel onderin het rechterrijtje, met uitzondering van het seizoen 2012-2013, waar de zevende plek werd bemachtigd. "Het is nu zaak om van die uitzondering een gewoonte te maken," besluit Tuchel.

De selectie van de oud-verdediger van onder andere FC Augsburg vertrekt aankomende maandag naar Nederland voor een oefentoernooi waar onder andere Ajax, PSV, Galatasaray en Watford aan mee doen. De perfecte kans om te kijken waar de selectie van de 44-jarige Tuchel op het moment staat en waar eventueel nog versterkingen moeten worden gehaald.

Daniël.
15/03/2018, 13:51
Leuk dat er meer stories gemaakt worden! Het is jammer om te zien dat een club als HSV de laatste jaren zo slecht presteert, naar in mijn ogen is Tuchel een uitstekende keuze om de club weer naar Europee voetbal te leiden. Veel succes verder!

db1512
15/03/2018, 15:07
Ben benieuwd, HSV is nou niet de eerste club waar ik aan zou denken voor Tuchel daar ik denk dat hij wel bij een betere club terecht kan maar voor HSV is dit natuurlijk een toptrainer. Is tegenwoordig natuurlijk wel weer zo dat er zoveel goede trainers rondlopen dat ook clubs die momenteel wat minder presteren gewoon zulke namen kunnen halen. Met Arp hebben ze ook nog eens een van de grootste spitsen talenten van Fifa rondlopen, succes!

itsblurb
15/03/2018, 15:48
Leuke club voor een story. Zeer opvallende keuze dat Tuchel voor HSV kiest. Denk dat hij ook bij hogere clubs een contract had kunnen tekenen. Echter is dit natuurlijk wel een mooi project. In ieder geval veel succes met je story.

Ryanajax
16/03/2018, 17:59
Opvallende maar leuke keuze inderdaad! Hopelijk weet Tuchel HSV daadwerkelijk op de rit te krijgen. Veel succes!

Jesse
17/03/2018, 09:07
Bedankt voor jullie reacties. db1512 & itsblurb Ik heb ook aardig lang nagedacht over deze aanstelling en ben er van op de hoogte dat hij best naar een 'betere' club zou kunnen, maar ik ben me er ook van bewust dat de hele Bundesliga zo dicht bij elkaar ligt. Ik noem bijvoorbeeld een Wolfsburg dat eerst op de achtste plek eindigt (2015-2016) en dan het seizoen daarop zestiende. Of Mainz, eerst zesde, jaar daarop vijftiende.. Het ligt allemaal redelijk dicht bij elkaar, dus ik ben ervan overtuigd dat met wat goede aankopen HSV een prima club voor Tuchel zou kunnen zijn.

Hier een kleine samenvatting van de Champions Trophy. WIlde dit niet teveel uitlichten, maar vind het toch belangrijk te melden dus hier een klein stukje.

Champions Trophy goed leermoment voor Tuchel en zijn selectie

Twee weken nadat bekend werd dat Thomas Tuchel de nieuwe manager van Hamburger SV is geworden, reisde de selectie en staf af naar Nederland, waar in de Johan Cruijff ArenA en De Kuip een oefentoernooi gespeeld gaat worden. Grote kans om de selectie even uit te lichten en te testen.

Debuutwedstrijd: Het Italiaanse Bologna.
Bologna is de eerste tegenstander in de groepsfase van de Champions Trophy, het oefentoernooi in Nederland. In De Kuip in Rotterdam is het Aaron Hunt die HSV op een 1-0 voorsprong zet, middels een schot van buiten het strafschopgebied in de achtste minuut. Na 22 minuten zette Erick Pulgar Bologna langszij, door een corner snoeihard binnen te koppen. Vlak voor rust was het Chris Wood die Hamburger SV met een voorsprong de rust in stuurde.
Met een heel ander elftal voor beide ploegen wisten de teams het publiek verder niet te vermaken. Zowel HSV als Bologna leken de concentratie en de organisatie totaal kwijt te zijn, wat resulteerde tot een saaie tweede helft met niet al teveel kansen. Er werd verder niet meer gescoord en zo won Thomas Tuchel met zijn HSV zijn eerste wedstrijd.

Wedstrijd twee: De Europa League finalist
De eerste wedstrijd van HSV onder Thomas Tuchel werd gewonnen, maar de eerste echte test kwam in de tweede wedstrijd, toen de Europa League finalist van vorig jaar, Ajax, de Duitsers in eigen huis ontving. Een grote kans voor Tuchel om wat andere spelers te testen, evenals een nieuw systeem. Waar de uitploeg vorige wedstrijd 4-2-3-1 speelde, testen ze nu een 5-3-2 opstelling, om de Amsterdammers het spel te laten maken. De verdedigende speelstijl van de Duitsers wierp zijn vruchten af. Ajax wist, ondanks een vroege voorsprong door Kasper Dolberg niet hoe ze door de muur van verdedigers moesten komen. Lang leek het erop dat HSV de winst zou pakken, na goals van Lewis Holtby en Vasilije Janjičić, maar Mateo Cassierra, die nog koud in het veld stond, zorgde voor de 2-2 einduitslag.

http://i68.tinypic.com/333zhp5.jpg
Mateo Cassierra zorgt op aangeven van Matthijs de Ligt voor de gelijkmaker, drie minuten na zijn invalbeurt

Wedstrijd drie: Girona FC
Door het gelijke spel in de tweede wedstrijd van het toernooi tegen Ajax werd de derde wedstrijd van cruciaal belang. HSV en Ajax stonden gedeeld eerste met vier punten uit twee wedstrijden en Girona FC en Bologna speelden in hun onderlinge wedstrijd gelijk en kwamen zo op beide één punt, zodat alle vier de clubs nog zicht hebben op de knock out fase. Dit was echter voor Thomas Tuchel geen reden om zijn opstelling niet aan te passen en zo kwam een verrassende 4-3-3 formatie het veld op. In de eerste helft gebeurde er niet heel veel, tot de blessuretijd. Na een combinatie over een aantal schijven was het Sejad Salihović die van dichtbij de 1-0 ruststand op het bord zette. Na 57 minuten kwam de Spaanse ploeg met een man minder te staan, na een schandalige overtreding van David Timor op André Hahn. Tien minuten voor tijd besliste dezelfde Salihović de wedstrijd door de bal van dichtbij langs doelman José Suarez te schuiven; 2-0.

Wedstrijd vier: Tweede Nederlandse tegenstander
In de halve finale is HSV geloot aan PSV Eindhoven, terwijl de andere wedstrijd een confrontatie is tussen Ajax en het Engelse Watford. Opvallend is dat Thomas Tuchel een volledig jeugdelftal de weide op stuurt in een 4-4-2 systeem. Bij PSV wel de gebruikelijke namen. De Nederlanders kwamen in eigen land na een halfuur spelen op voorsprong, toen Steven Bergwijn na een knappe solo tegendraads het net vond. Vlak voor rust verdubbelde Marco van Ginkel de marge met een schot net buiten de zestien. Tuchel stuurde zeven nieuwe gezichten het veld in om wat aan deze score te doen. De nieuwe strategie van HSV, in een 4-3-2-1 opstelling, wierp meteen zijn vruchten af toen André Hahn in de 56e minuut de spanning terugbracht; 2-1. Na een lange aanvalsspurt van de Duitsers maakte Bart Ramselaar aan alle spanning een eind door met een afstandsschot de linkerbovenhoek te vinden en de eindstand op 3-1 te bepalen. HSV ligt eruit.

http://i66.tinypic.com/16c5ao2.jpg
André Hahn brengt met de 2-1 de spanning terug in de wedstrijd

Conclusie van de trainer: Zoals er misschien al opgemerkt was hebben we een aantal speelstijlen geprobeerd. Met drie middenvelders, met vier middenvelders, met één spits, met twee spitsen, met een nummer tien, zonder nummer tien, etc. De ene formatie pakte wat anders uit dan de andere, maar dat is juist goed in een oefentoernooi. Elke speler is aan bod gekomen en getest. Ik heb door dit toernooi een erg goed beeld van mijn selectie gekregen, zowel van de sterke punten die we zeker gaan benutten, als van de zwakke plekken. Deze gaan we proberen te verbeteren.

Daniël.
17/03/2018, 10:37
Jammer dat je de Champions Trophy niet hebt kunnen winnen. Wel mooi om te zien dat je iedere selectiespeler een kans hebt gegeven. Ik ben benieuwd wie er in je vaste basiselftal komen te staan. Succes verder!

Begiristain
17/03/2018, 12:55
Hele verrassende, maar o zo goede keuze voor een story! Tuchel een heel uitgesproken trainer, die aast op revanche. HSV dan echt een prima project!

db1512
17/03/2018, 14:23
Mooi stuk waarin je ook goed uitlegt wat je met je selectie allemaal getest hebt. Het is jammer dat je niet van PSV hebt weten te winnen, maar je hebt nu dus wel een goed beeld van de selectie en dat is uiteindelijk wel het belangrijkste van de voorbereiding.

Jesse
19/03/2018, 11:41
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad het oefentoernooi goed gebruikt om elke speler te testen en ook vijf verschillende formaties zijn getest. Hieruit kwam ik tot de volgende conclusie, buiten de piepjonge spelertjes die worden uitgeleend, maar daar vond ik een groot stuk niet voor nodig. Aan het einde van de transferperiode komt er een handig overzicht van de in- en uitgaande transfers met een mooi overzicht van de selectie.

Tuchel wijst drietal de deur

De komst van nieuwe trainer Thomas Tuchel bij Hamburger SV zorgt voor heel wat activiteit op de transfermarkt. Zo zou hij drie spelers vandaag in een gesprek na de eerste training sinds de Champions Trophy, het oefentoernooi in Nederland waar de halve finale behaald werd, laten weten dat ze uit mogen kijken naar een nieuwe club.

Naar verluidt zou dit gaan om Sven Schipplock, Sejad Salihović wiens beide contracten na dit seizoen aflopen, en Mohamed Gouaida. Laatstgenoemde liet in de media weten de aanstelling van Tuchel in twijfel te trekken en kan dus zodoende op zoek naar een nieuwe werkgever. Vooral de naam van Salihović komt als een verrassing, aangezien de middenvelder de Duitse club met twee doelpunten de winst bezorgde tegen Girona FC in de Champions Trophy.

http://i64.tinypic.com/nzr7zr.jpg
Het ene moment nog belangrijk met twee goals, het andere moment op zoek naar een nieuwe club

Op de vraag of de Duitse club zelf nog spelers gaat aantrekken kon de oefenmeester duidelijk zijn. “Er staan een aantal spelers op mijn verlanglijst. Of deze ook financieel haalbaar zijn zal moeten blijken,” aldus de oud-verdediger. “In ieder geval zijn we nog op zoek naar een sterke centrale verdediger en creatieve middenvelder. Verder gaan we kijken waar er eventueel spelers afvallen. Er worden een aantal spelers benaderd en daar zullen dan ook vervangers voor zouden moeten komen.”

Zoals gezegd is Thomas Tuchel op zoek naar een verdediger en een middenvelder. Wie zien jullie graag komen?
Volgend stukje: De eerste aankoop van Tuchel! Op wie hopen jullie?

Ryanajax
19/03/2018, 13:47
Niet verrassend dat je die drie spelers laat gaan. Ben benieuwd wie de aankoop wordt, kan zelf zo geen aankoop verzinnen.

itsblurb
19/03/2018, 14:02
Prima voorbereiding! Ook mooi dat je bijna al je spelers een kans heb gegeven. Het is inderdaad niet heel vreemd dat die drie spelers mogen vertrekken bij de club. Ben benieuwd wie je nieuwe aankoop is!

Ymk8
19/03/2018, 18:50
mooie story. Als het financieel haalbaar is zou ik gaan voor Nigel de Jong.

Jesse
22/03/2018, 09:37
Bedankt voor jullie reacties. Ymk8, De Jong zit nu nog net bij Mainz, dat gaat hem dus niet worden.

Tuchel haalt ervaren verdediger naar Hamburg

De eerste aankoop van Thomas Tuchel bij Hamburger SV is rond. De club maakt via de officiele kanalen bekend dat een overeenkomst bereikt is met Per Mertesacker, die aan de ploeg van de nieuwe hoofdcoach van extra ervaring moet voorzien.

De verdediger komt voor onbekend bedrag over van het Engelse Arsenal, waar hij meer dan honderdvijftig wedstrijden gespeeld heeft. Na zelfs een tijdje aanvoerder te zijn geweest is de 32-jarige Duitser langzaamaan uit de basis verdrongen door Laurent Koscielny en Shkodran Mustafi.

http://i68.tinypic.com/10z3i38.jpg

Mertesacker, die bij Die Rothosen met rugnummer 3 gaat spelen, zegt het volgende over de transfer: “Ik was al langer van plan terug te keren in de Bundesliga, maar toen meneer Tuchel deze week naar Londen kwam werd ik overtuigd. Hij vertelde mij het project waar hij met HSV in wil stappen en vertelde mij dat ik daarin een grote rol kan spelen.”

Ook de 44-jarige oefenmeester is zeer tevreden met de aankoop. “Per is natuurlijk een speler met behoorlijk wat ervaring, zowel nationaal als internationaal. Hij kent het klappen van de zweep en ik hoop dat hij dit ook weet over te dragen aan de jonge talentjes als Rick van Drongelen en Jann-Fiete Arp,” aldus de manager.

De geruchten gaan dat Tuchel nog op zoek is naar een centrale middenvelder en zou hiervoor een aantal potentiele namen bekijken. Ruud Vormer, Donny van de Beek, Tonny Vilhena en Rachiedly Bazoer zijn enkele Nederlandse namen die op de schaduwlijst van de club uit Hamburg staan.

Tuchel kiest dus voor ervaring. Goede aankoop?
Wie zien jullie graag komen voor het middenveld?

db1512
22/03/2018, 11:52
Vind Mertesacker altijd veel te traag waardoor ik betwijfel of hij echt veel toevoegt aan je selectie. Heeft ook erg veel duels voor Werder Bremen in de benen waardoor ik hem ook niet zo snel bij HSV zie spelen. Voor op het middenveld lijkt Vormer me wel een leuke aankoop, samen met Vilhena lijkt hij mij de enige realistische optie. Van de Beek is voorlopig nog niet uitgeleerd bij Ajax en kan voor zijn ontwikkeling beter in Amsterdam blijven, Bazoer speelt bij Wolfsburg bij een ploeg die op dezelfde plek staat als HSV de laatste jaren dus zit m.i. niet echt verbetering voor hem in om naar HSV te gaan.

itsblurb
22/03/2018, 13:47
Opzich is Mertesacker een prima aankoop, alleen hij is echt verschrikkelijk traag. Ben dus benieuwd of het wat gaat worden. Zoals db1512 ook al zegt; Vormer en Vilhena zijn de enige realistische spelers van het lijstje. Denk zelf dat Thomas ook een mooie optie is.

Daniël.
22/03/2018, 16:13
Ik ben het met db1512 eens dat de aankoop niet super realistisch is gezien zijn verleden bij Werder. Voor de ervaring is hij echter een prima speler. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.