PDA

Bekijk Volledige Versie : FIFA 18 Realistic Gameplay / Realistische Spelervaring

GPMorgan
03/10/2017, 20:17
Best FifaBeneluxers,

Na een tijdje afwezigheid door omstandigheden en met de komst van de nieuwe FIFA 18 ben ik weer bovenwater gekomen. Ik moet zeggen dat FIFA 18 best een goede game is dit jaar, alleen het kan natuurlijk altijd beter. De Slider set is nog in ontwikkeling en ik zal hem ook updaten. Daarnaast zal ik ook persoonlijke voorkeuren geven voor een betere ervaring.

Settings/Instellingen

Spelsnelheid
Als eerste moet je de spelsnelheid zetten op "slow/langzaam". Je kunt het wel op normaal zetten maar persoonlijk vind ik de beleving op langzaam het beste.

Tijd
De tijd voor een helft zet ik op 15 minuten maar dat is een persoonlijke voorkeur. Je kunt hem ook op 10 of 20 zetten.
Minder kan ook maar persoonlijk vind ik 15 minuten perfect voor een goede pot plus de balance is perfect.

Niveau
Met deze setup kun je het beste Professioneel, Wereldklasse of Legendarisch spelen. Als je bijvoorbeeld Professioneel speelt, dan maakt de CPU minder tackles als op Wereldklasse of Legendarisch. Ook heb je automatisch een voorsprong met sprinten. In dit geval moet je de slider "sprint speed/snelheid" 1 of 2 punten hoger zetten voor de CPU zodat je gelijkwaardig bent aan de CPU. Ook moet je de slider "Marking" van de CPU een paar punten hoger zetten.

FIFA 18 Operation Sports Sliders | Version 6 (1.07 Update)
World Class/Legendary, 10-15 Mins, Slow Speed
as of 12/10/17

Sprint Speed - 50/50 - Had to bump this up because the lower sprint and acceleration were in part in creating the 1) slidey animation and 2) the backpedal, followed by forward pedal.

Acceleration - 50/50 - See above for sprint. Also wanted true fatigue back. Animations seem much smoother as well since putting these back to 50.

Shot Error - 50/50 - Too many posts hit before, even on 51. Still happens, but can't go under 50.

Pass Error - 55/55 - As suggested, we bumped this up from 52 and it's great to see the CPU being more humanized, but definitely not losing its attacking prowess or variety in play.

Shot Speed - 50/50 - Same as above for Shot Error. Feel like I saw a lot more backward save animations with the higher shot speed.

Pass Speed - 50/50 - Big difference here. Yes, driven pass will be attempted, but not always successful. Takes some getting used to as well, but at least it keeps the ball alive and passing feels less labored now than before.

Injury Frequency - 64/64 - less players walking off the pitch, and more recovering from injuries. Credit to @Mark (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=10218)0r .

Injury Severity - 4/4 - still plenty of severe injuries and variety of injuries. Credit to @Mark (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=10218)0r .

GK Ability - 50/50 - Had to get this back to 50. Honestly, I feel that the GK animations must be in sync with the shot speed + error chosen. This is why I feel the GK made so many more saves at a lower value. They would be late in reacting, yet somehow still get their gloves to the ball.

Marking - 50/50 - Happy to bump this back up to a normal value of 50/50. No issues with positioning, and no over/under marking with weird animations.

Run Frequency - 20/22 - As suggested, moved this down from 50/52, but keeping the 2 pt discrepancy for the CPU. This allows them get the crosses in and also promotes the same variety before. Overall, good balance with this lower run frequency - and of course seeing plenty of runs.

Height- 55/55 - This had to go down from 65. With it at 65, it was too easy to get from defensive third to defensive third. The midfield was bypassed too easily, especially with the pass speed + length, etc. The real key with this value was also to help the crossing game. This now allows the CPU and User runs to be more timed into the box, and that can result in crosses into space, versus crosses that loop up in the air lazily and meet someone's head...head on.

Length- 40/40 (previous 45/40) - Had to drop this back down to an even level. Think the 40/45 was working nicely, but eventually the CPU just started to get past the length too often. Now, evened out again, like version 5, there is a lot more midfield play. Building numbers defensively and offensively is real key now.

Width- 60/60 - Anytime we raise width, there is always a concern that it's going to be too wide, and players won't stay goal-side. Well, FIFA is already designed to be more narrow, so raising the width here, relative to the height + length, just works. They real key was to ensure that the marking was less...magnetic. Noticed on 50 width that the players were just falling over eachother, and performing that weird backpedal/forwardpedal animation. At 60 width, we're now in a great spot, and there's also no need for a discrepancy since the HLW are all the same.

FB Positioning - 50/50 - FB's were getting up the pitch too quickly, and running into the midfield, not to mention being able to be found very easily with a switch ball.

FT Control - 65/65 - Had some hesitation with this suggestion, but upon review, it's great. You just never know what can happen. Elite players are humanized still, but not so much that it inhibits their class. The pass speed at 50 also keeps the ball alive, and when the CPU chooses a unrealistic driven pass, the recipient's first touch will determine the next action versus just automatically able to turn or pass off to a runner. Happy with this.

Vertaling:
Engels https://cdn3.iconfinder.com/data/icons/142-mini-country-flags-16x16px/16/flag-united-kingdom.png / Nederlands https://cdn3.iconfinder.com/data/icons/142-mini-country-flags-16x16px/16/flag-the-netherlands.png
Sprint Speed - Sprint Snelheid
Acceleration - Versnelling
Shot Error - Gemiste Schoten
Pass Error - Foutieve Passes
Shot Speed - Snelheid Schoten
Pass Speed - Pass Snelheid
Injury Frequency - Blessuregevoeligheid
Injury Severity - Ernst Blessure
GK Ability - Vaardigheid Doelman
Marking - Positie Kiezen: Dekking
Run Frequency - Positie Kiezen: Sprintfrequentie
Height - Positie Kiezen: Hoogte Linie
Length - Positie Kiezen: Lengte Linie
Width - Positie Kiezen: Breedte Linie
FB Positioning - Positie Kiezen: Positie Vleugenverdedigers
FT Control - Fouten Bij Balaanname

Controller Instellingen
Met de controller instellingen kun je het makkelijker maar ook moeilijker maken. Standaard staan de controller settings altijd op Full Automatisch. In dit geval hoef je dus alleen maar te schieten, ook al mik je met je joystick naast goal, de bal zal altijd op goal gaan. Persoonlijk vind ik deze instellingen niet waardig omdat de fouten die gemaakt worden, door FIFA gedaan worden. Voor de beginners zou ik adviseren om rustig op te bouwen. Begin eerst is met Schieten op "Semi" en passen nog op Automatisch.Later zet je passen ook op Semi ( de rest ook zoals voorzet en dieptepass ) en bouw je het verder uit naar helemaal Manual. Hier heeft iedereen zijn eigen keuze natuurlijk in en je moet zoeken naar wat jou het beste ligt. Persoonlijk heb ik alles op manual.

Ik hoop dat ik hier fanatieke CM spelers een leukere ervaring kan bieden. Persoonlijk geniet ik volop van deze speelstijl.

Als je vragen omtrent dit onderwerp hebt dan help ik je graag ermee waar ik kan. Ook hoor ik graag ervaring van spelers die het gaan proberen en voor degene die vorig jaar er ook al mee speelden.

Daarnaast is hulp ook altijd welkom dus als je een betere slider setting vind laat het weten in dit topic.

Veel speel plezier toegewenst!

Credits:
Custom Sliders (https://forums.operationsports.com/forums/ea-sports-fifa-sliders/915625-fifa-18-os-community-sliders.html)

Spoon0612
03/10/2017, 22:10
Ik heb hier zoveel aan gehad in fifa17, ben sinds vrijdag bezig in Fifa18 wat jog vrij pril is. Hierdoor heb ik nog geen juiste beoordeling over de AI. Ik ben over een tijdje zeker benieuwd wat er anders kan/moet. CarriŤre mode ben ik gestart met West Ham United. Eerst drie uit duels gehad, United 0-0, Southampton 2-2, Newcastle 1-1. Eerste thuis duel met 3-0 gewonnen van Huddersfield. Alle vier verschillende wedstrijden gespeeld, mede ook door verandering van systeem. Tegenstanders hadden ook hele andere instelling. United was dominant maar defensief kwetsbaar. Southampton speelde snel en aanvallend. Newcastle terug houdend, counter voetbal en Huddersfield zetten hoog druk. Benieuwd naar de echte top tegenstanders zoals Chelsea en City. Hopelijk word ik compleet overlopen.

GPMorgan
08/11/2017, 15:30
Best FifaBeneluxers,

Inmiddels een paar patches verder met de nieuwe FIFA is er ook een nieuwe set gekomen. Ik heb deze inmiddels toegevoegd in de eerste post van dit topic. De oude set kun je eventueel nog wel gebruiken maar raadt ik niet aan.
Spoon0612 - Dank voor de reactie. Ik vindt het tof om te horen dat je er zelf zoveel aan hebt gehad. Persoonlijk ben ik erg blij met de laatste set (5) aangezien deze verreweg de beste slider set is en is gebaseerd op de laatste patch. Als je deze nieuwe set test ben ik benieuwd naar jou ervaring ( en eventueel van anderen ). Trouwens ik speel wel

Begiristain
08/11/2017, 15:39
Hoe vind je het spel nu beter spelen met deze laatste set? Loopt het spel soepeler of heb je meer vrijheid in je eigen ding?

Spoon0612
08/11/2017, 19:21
Run frequency staat wel heel erg laag, heeft dat met uithoudingsvermogen te maken? Injury ook laag, worden anders te hevig?

Spoon0612
27/11/2017, 12:28
De AI site doet het niet meer?

Martkrc
04/12/2017, 16:34
Ik heb het aangepast naar deze set up, het voetbal is idd realistischer en ik maak minder makkelijk goalen, alleen heb ik nu als probleem dat ik amper goalen of kansen tegen krijg eigenlijk.. iemand hier nog last van of tips/oplossingen?

Spoon0612
04/12/2017, 19:01
Je krijgt sowieso weinig kansen tegen vind ik. Of je nu met deze setting speelt of 50-50. Je kan de shot error aanpassen. Alleen merk ik dat de twee a drie kansen die de AI heeft altijd een afmaakt.

GPMorgan
12/12/2017, 23:28
Hoe vind je het spel nu beter spelen met deze laatste set? Loopt het spel soepeler of heb je meer vrijheid in je eigen ding?

Met de huidige set vind ik eigenlijk voor het eerst dat FIFA echt top speelt. In de voorgaande sets kwam het steeds dicht in de buurt van het "ideale spel" maar net ervoor kwam FIFA elke keer met een nieuwe update die roet in het eten gooide. Elke patch/update veranderd ook weer de gameplay, animaties plus hoe de sliders reageren. Ik moet zeggen dat in update 1.07 ( laatste ) het echt een goede set is met een hoge moeilijkheidsgraad plus realistisch spel ( hoe verdedigers lopen qua lijn en instappen, positionering, opbouw spel van de CPU etc ).

Ook zijn er bijvoorbeeld ( Eindelijk!!! ) meer overtredingen, kaarten en schiet de CPU veel meer van afstand wat een grote plus is.
Ik heb deze set deze week een paar keer gespeeld met mijn Man City carriŤre en ik was verstelt hoe het weg speelde.
Waar ik bij de vorige sets vrijwel alles makkelijk won, ging het hier veel moeilijker plus ik krijg veel meer tegendoelpunten.

Ik speelde o.a. tegen Feyenoord voor de CL en ging er met 4-2 af ( totaal gele kaarten 9 ) na een comfortabele 2-0 voorsprong. Ook top wedstrijd tegen Bayern ( 3-2 winst / tot. 5 gele kaarten ) en tegen Man Utd 2-1 eraf. Stond na 4 minuten al 2-0 achter, kansloos. Het was een hele moeilijke wedstrijd. Man Utd speelde vooral op de counter en verdedigde subliem en het was moeilijk om ruimte te vinden of er door te komen. Deze pot was echt een vervelende wedstrijd en dat is lang geleden dat ik dat heb gehad tegen de CPU.

Als laatste; de doelpunten die ik krijg zijn ook elke keer anders, geen scripted goals waar FIFA bekend om staat.

@Spoon0612 (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=25960) -

Run frequency staat wel heel erg laag, heeft dat met uithoudingsvermogen te maken? Injury ook laag, worden anders te hevig?

In de nieuwe set is de RF nog steeds laag. Een hoge RF resulteert in dat de CPU veel langs ze zijlijn gaat rennen met de bal. Een lage RF resulteert in de betere variatie in het spel van de CPU. Tuurlijk rennen ze nog wel, maar veel mindere mate plus zoals aangegeven het heeft invloed op de opbouw van de CPU.

Daarnaast staat de Injury FQ+Severity ook hoger en lager. Nu krijg je veel meer variatie in blessures en herstellen spelers veel meer van blessures. Heb nu soms wel potjes mer 3-4-5 ( tot. beide kanten ) blessures maar veelal kleine blessures waar ze vaak nog wel om kunnen doorspelen of eruit moeten maar dan hebben ze maar 5-7 dagen blessure.

Daarnaast heb ik achter de nieuwe set de uitleg laten staan waarom er voor de waarden wordt gekozen, op die manier kun je zien waarom er voor een bepaalde waarde is gekozen en maakt het veel duidelijker voor iedereen.

De AI site doet het niet meer?

Klopt. Helaas is de oprichter ermee gestopt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd geen CTT meer gebruik, alleen nog pas ik de opstelling soms aan zodat de top spelers altijd spelen. CTT heeft dit jaar veel minder invloed op hoe de CPU speelt/opbouwt, dus het heeft ook minder zin om het toe te passen. Het komt het spel/gameplay niet meer te goede ( waar dat vorige edities wel zo was ) en dat is ook de reden waarom de oprichter van projec10 ermee gestopt is.

Je krijgt sowieso weinig kansen tegen vind ik. Of je nu met deze setting speelt of 50-50. Je kan de shot error aanpassen. Alleen merk ik dat de twee a drie kansen die de AI heeft altijd een afmaakt.
Probeer de nieuwe set is Spoon, ben benieuwd wat je ervan vind. Naar mijn mening heb je die problemen niet meer met deze set. Geen scripted goals meer en je merkt ook echt dat een top speler kansen beter afmaakt dat een speler van een lager niveau. Het licht ook aan de kans ( afstand schot / 1 vs 1 ),

Spoon0612
13/12/2017, 15:59
Ik ga de wijzigingen toevoegen en meteen proberen vanavond.

DaniŽl.
13/12/2017, 16:49
Daarnaast staat de Injury FQ+Severity ook hoger en lager. Nu krijg je veel meer variatie in blessures en herstellen spelers veel meer van blessures. Heb nu soms wel potjes mer 3-4-5 ( tot. beide kanten ) blessures maar veelal kleine blessures waar ze vaak nog wel om kunnen doorspelen of eruit moeten maar dan hebben ze maar 5-7 dagen blessure.
Komen langdurige blessures (2+ maanden) dan nog wel eens voor? Ik vind het namelijk wel realistisch als er per seizoen 1 ŗ 2 spelers langdurig aan de kant staan. Daarnaast is dat ook de uitgelezen mogelijkheid om eens nieuwe spelers uit te proberen.

GPMorgan
13/12/2017, 18:08
Komen langdurige blessures (2+ maanden) dan nog wel eens voor? Ik vind het namelijk wel realistisch als er per seizoen 1 ŗ 2 spelers langdurig aan de kant staan. Daarnaast is dat ook de uitgelezen mogelijkheid om eens nieuwe spelers uit te proberen.

Absoluut kan dat en het gebeurd ook alleen in wedstrijden had je vaak weinig blessures en als je ze kreeg dan waren het vaak 2+ maanden met de standaard sliders (50/50). Met deze instellingen heb je blessures na contact maar herstellen de spelers in het veld plus veel meer variatie in blessures. Soms kan een speler wel een wedstrijd uitspelen maar is hij daarna 5 dagen uitgeschakeld. Dit maakt het veel realistischer dan altijd de "scripted blessure" die je in het begin van het seizoen krijgt met 1-2 spelers ( 2 maanden+ ). Zoals gezegd zijn ze er nu ook nog wel maar ook veel kleine blessures zoals in het echt.

Ik ga de wijzigingen toevoegen en meteen proberen vanavond.
Top! Ben benieuwd naar je ervaring Spoon0612 .

GPMorgan
14/12/2017, 16:36
Na mijn post van gisteren heb ik nog een paar potjes gedaan.
Hieronder post ik een paar screenshots van de wedstrijd statistieken van die potjes.
De wedstrijden zijn gespeeld met de huidige slider set en patch 1.07. Ik speel zelf met Man City.

https://i.imgur.com/qRLAKtI.jpg

Het is een hele lange tijd geleden dat ik met zulke cijfers verloren heb. Ik kwam op 2-0 voorsprong en de rust stand was 2-1. Na rust werden we helemaal weggespeeld. 2-6 als eind uitslag. Ik deed alles wat ik kon, maar het was gewoon kansloos. Spurs speelde met 5 man achterin en ze wisten alles goed dicht te houden. Kon maar geen man meer situatie creŽren wat heel frustrerend was. Daarnaast moet ik ook toegeven dat Spurs goed gebruik maakte van mijn meer aanvallande instelling nadat ik 2-4 achter kwam.

https://i.imgur.com/Au75SbS.jpg

Mijn tweede wedstrijd was tegen Bournemouth en dat is in mijn CM geen laagvlieger. Ze staan op de 6e plaats en dat was ook te zien want ze speelde best goed. Het grappige van deze wedstrijd was dat ik met rust 4-1 voor stond. Je zou zeggen kat in het bakkie maar ze kwamen knap terug en het werd de laatste 10 minuten nog erg spannend. Ik speel op 15 min per helft en dan duurt 80 tot 90ste minuut nog best lang maar gelukkig konden we de voorsprong behouden.

Ik moet zeggen dat ik toch moeilijk de boel dicht houd omdat de CPU echt elke aanval anders opbouwt plus vaker van afstand schiet ( Kijk naar de afbeelding waar je kunt zien vanaf waar er gescoord is ). Ook is de CPU veel gevarieerder in hun opbouw. Soms goede combinaties, soms de lange bal en het is echt afhankelijk van de kwaliteit van een team hoe goed ze alles uitvoeren. Als je kijkt naar de "Pass Accuracy" dan is de altijd rond de 80-85% en bij mindere teams 70-75%. Je ziet ook dat bijv tegen Spurs hun het dubbele aantal kansen hebben gecreŽerd. Als ik dit vergelijk met standaard instellingen van FIFA, dan kreeg de CPU vaak 1-2-3 kansen en scoren ze 2 keer. Daarnaast ook elke wedstrijd wel een kleine blessure. De CPU maakt ook veel meer tackles.

Nog een tip; Als je het nog iets moeilijker wilt maken kun je "Marking" ook op 55/55 zetten. Dan zal de CPU nog meer schoten van jou blokken en dichter op je zitten.

Spoon0612
14/12/2017, 18:14
Ik heb er inmiddels vier potjes mee gespeeld. Ik vind de tegenstand een stuk beter, tot nu toe een keer de nul weten te houden. Veel diepe cross passes en veel directer spel dan voorheen. Tanks GPMorgan

Raindog
15/12/2017, 07:59
Ik ben er ook mee gestart, maar door gebrek aan tijd nog maar twee matchen kunnen spelen. Het bevalt me echter wel!