PDA

Bekijk Volledige Versie : Brendan Rodgers: Op zoek naar Europees succes

Pagina's : [1] 2

Ryanajax
25/09/2017, 15:56
Welkom bij mijn nieuwe manager story. Deze keer door de ogen van trainer Brendan Rodgers. Momenteel trainer van Celtic maar blijft hij dat ook? Je leest het hieronder.

https://www.mupload.nl/img/pcxwydc9tbaia.png

Zoals te zien is, is dit stukje wat anders dan mijn stukjes bij de Crystal Palace MS. Ik wil mijzelf hierin nog verbeteren zodat de stukjes allemaal wat mooier worden. Hoewel het nog wat moeite kost wil ik mijn updates wel vaker op deze manier plaatsen. Daarnaast weet ik niet hoe vaak ik nieuwe stukjes kan plaatsen vanwege school, uitkomen FIFA etc. Deze introductie wilde ik jullie echter niet onthouden.
Mocht iemand tips hebben hoor ik dat graag!

itsblurb
25/09/2017, 16:10
Ik ben benieuwd of Rodgers blijft. Zie het zomaar gebeuren dat hij naar Engeland vertrekt. Grafisch ziet het er in ieder geval sterk uit. Succes!

JLAV
25/09/2017, 16:36
Leuke club & manager. Ben benieuwd hoe je het gaat doen met Celtic :).

Matthias~
25/09/2017, 19:06
Leuke clubkeuze en ook een goede manager om mee te beginnen. Al kan het natuurlijk wel zijn dat hij vertrekt bij Celtic en richting Engeland gaat.

Daniël.
25/09/2017, 19:34
Mooi stukje. Ook grafisch ziet het er goed uit. Hopelijk kan Rodgers er voor zorgen dat Celtic weer eens in de CL weet te overwinteren. Veel succes verder met je story.

Schinvelder
26/09/2017, 02:04
Ziet er erg goed uit, met Rodgers heb je een goede trainer tot je beschikking. Ik ben benieuwd of hij bij Celtic blijft of toch verder gaat kijken!

Ryanajax
30/09/2017, 15:23
Het heeft even geduurd maar hier is mijn volgende update.

https://www.mupload.nl/img/q0osxomcdtotv.png

Zelf heb ik al een foutje ontdekt in de laatste alinea (er mist een komma tussen is en zijn). In de volgende update zal ik de selectie onder de loep nemen en daarna zal er echt begonnen worden. De eerste transferperiode is bij mij dus uitgeschakeld.

db1512
30/09/2017, 17:19
Ben benieuwd wat je hiervan kan maken, met Tierney en Dembele heb je twee goede talenten in je selectie zitten. In de CL wordt het een pittige klus om te overwinteren en moet je het denk ik met Anderlecht uit gaan maken wie er 3e wordt en naar de EL mag.

Daniël.
30/09/2017, 23:07
Hopelijk kun je inderdaad stunten, maar het is wel een erg moeilijke poule.

Tip: ik zou tussen een witregel laten tussen de tekst (en de titel) en het plaatje. Dat ziet er toch iets mooier uit.

Schinvelder
01/10/2017, 06:11
Als je niet doorkomt in de Champions League is het natuurlijk geen schande in een poule als deze. Je hebt wel een iets betere selectie dan Anderlecht naar mijn mening, dus de derde plek en dus Europa League moet zeker haalbaar zijn. Veel succes!

Matthias~
01/10/2017, 13:34
Bayern en PSG zijn toppers en moest je er niet door geraken is dat geen schande. Hopen dat ze eens een mindere dag en dat een stunt mogelijk is, je weet maar nooit. Anderlecht moet te doen zijn, al mag je ze natuurlijk ook niet onderschatten. Plek drie moet haalbaar zijn, dus ik zou gewoon voor Europa League gaan om te beginnen. Stap voor stap..

Ryanajax
03/10/2017, 16:52
De voorbereiding gaat bijna beginnen maar hier eerst een vooruitblik.

Celtic reist af naar Zwitserland tijdens voorbereiding nieuw seizoen

https://www.mupload.nl/img/rda5mutjk53da.jpg

Als voorbereiding op het nieuwe seizoen reizen onder andere Celtic, Fulham en Hannover 96 af naar Zwitserland. Met Sion en Basel als ‘thuis’ spelende teams en Chaves, Norwich City en Benevento als overige teams is het speelveld van acht compleet.

Het toernooi lijkt voor de trainers van de clubs een uitstekende mogelijkheid om de nieuwe aankopen te testen en te zien hoe de ploeg ervoor staat. Vooral voor Brendan Rodgers lijkt dit toernooi een meetpunt voor zijn Celtic.

De Noord-Ier gaf vlak voor de reis naar Zwitserland aan de voorbereiding zeer serieus te nemen. ‘’Met een groot deel van deze groep zijn we vorig seizoen met overmacht kampioen geworden en hebben we de beker gewonnen. Dat was natuurlijk een fantastische prestatie maar het bied geen garanties voor de toekomst, alle clubs blijven zich verbeteren en daar moeten wij in mee. Ook is Europees beter meedraaien een doelstelling dit seizoen, met de teams die we treffen zullen we niet de optimale test hebben maar het geeft wel een beter beeld van wat er nog moet gebeuren.’’

De Schotten zullen wel direct aan de bak moeten, ze zijn namelijk ingedeeld bij de twee thuis teams en Fulham, het oude team van Moussa Dembélé. De andere groep bestaat dan vanzelfsprekend uit: Hannover 69, Chaves, Norwich en Benevento.

De nummers één en twee zullen uiteindelijk doorgaan naar de halve finale om vervolgens te proberen de finale en eremetaal te behalen.

Daarnaast heb ik ook al een overzicht gemaakt over de selectie. De opstelling ben ik nog niet zeker van dus die volgt pas later.

https://www.mupload.nl/img/0psbrhss4g03d.jpg

Schinvelder
03/10/2017, 19:12
Je hebt een aardige selectie, met nog een paar aankopen moet je "gewoon" weer kampioen worden van Schotland en misschien stunten in de Champions League...
Ook een interessante carriereswitch van McGregor trouwens! ;)

Begiristain
03/10/2017, 19:18
Degelijke basis, met genoeg ruimte voor verbeteringen.

Daniël.
03/10/2017, 21:40
Toch wel een aardige selectie waar je zeker kampioen mee hoort te worden. Succes in de voorbereiding!

db1512
03/10/2017, 23:53
Leuke ploegen om tegen te oefenen, met deze selectie moet je natuurlijk gewoon kampioen worden. Denk dat de grootste uitdaging in Europa ligt.

Matthias~
06/10/2017, 02:14
Mooie selectie, hiermee moet je voor mijn part wel kampioen mee spelen. Veel succes met het pre season met Celtic!

Ryanajax
06/10/2017, 18:24
Bedankt voor al jullie reacties! O en Schinvelder die carrière switch van McGregor bevalt me wel hoor.:laugh:

Bij deze de voorbereiding en alvast excuses als de afbeelding wat lastig te lezen is, ik hoop dat ik hier snel een oplossing voor kan vinden.

https://www.mupload.nl/img/cgagzolrjy7pe.png

Celtic-Basel 1-1
12min Sinclair 1-0
22min Itten 1-1

Fulham-Celtic 0-4
5min Hayes (McGregor) 0-1
81min McGregor (Sinclair) 0-2
86min Griffihts (Armstrong) 0-3
89min McGregor (Sinclair) 0-4

Celtic-Sion 1-1
21min Edouard (Miller) 1-0
78min Adryan 1-1

Hannover-Celtic 1-1 (3-2)
44min Fossum 1-0
75min Sinclair (McGregor) 1-1

In de volgende update wordt het seizoen afgetrapt tegen St Johnstone.

Daniël.
06/10/2017, 20:27
Jammer dat je het toernooi niet hebt weten te winnen. Je stukje ziet er opzich wel goed uit alleen is de foto een beetje pixelachtig. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

JLAV
07/10/2017, 14:52
Ik zie helaas heel weinig van de foto.. via welke site upload je je stukjes? Jammer dat je de finale niet haalt, hopelijk kan je het in de competitie beter doen.

Ryanajax
07/10/2017, 16:00
Ik zie helaas heel weinig van de foto.. via welke site upload je je stukjes? Jammer dat je de finale niet haalt, hopelijk kan je het in de competitie beter doen.

Ik gebruik Mupload.com. Normaal zien mijn foto's er redelijk uit maar op de een of andere manier deze totaal niet. Ik ben ook aan het kijken waar het aan kan liggen, mocht je een idee hebben laat het maar weten.

Ryanajax
08/10/2017, 19:33
De eerste competitie wedstijd is gespeeld! Hoe dat afliep lees je hieronder. (Hopelijk is dit plaatje van iets betere kwaliteit.)

https://www.mupload.nl/img/9dklxlzkwayqp.png

Celtic-St.Johnstone 5-0
22min McGregor (Sinclair) 1-0
44min Armstrong (Sinclair) 2-0
67min Dembélé (Sinclair) 3-0
72min McGregor (rebound) 4-0
80min Dembélé (Forrest) 5-0

Daarnaast is hier voor de duidelijkheid ook nog de opstelling.

http://www.footballuser.com/formations/2017/10/1632904_Celtic.jpg
Bank:
De Vries (67)
Gamboa (72)
Ajer (69)
Forrest (75)
Ntcham (72)
Rogic (74)
Griffihts (75)

Daniël.
08/10/2017, 23:03
Mooi dat je het seizoen bent begonnen met zo'n ruime overwinning. Gaat Celtic dan weer zo gemakkelijk kampioen worden? Ga zo door in ieder geval.

Schinvelder
09/10/2017, 04:07
Hele goede seizoensopener, hopelijk de komende wedstrijden meer van hetzelfde!

JLAV
09/10/2017, 08:30
Dit stukje ziet er vanaf mijn telefoon al beter uit. Gelukkig goed gestart dit seizoen.

Ryanajax
09/10/2017, 16:58
Even een andere update/mededeling. Momenteel doet mijn laptop helemaal niets meer, op de laptop staan de stukjes die ik al klaar heb dus ik hoop dat het een tijdelijk probleem is. Daarnaast maak ik ook alle stukjes op de laptop dus excuses als het misschien wat langer duurt voordat ik weer een nieuwe update kan plaatsen.

Ryanajax
12/10/2017, 18:40
Hoewel mijn laptop het nog altijd niet doet heb ik een tussen oplossing gevonden met mijn iPad. Bij deze dus het volgende stukje.

https://www.mupload.nl/img/sqa5rwsger3bd.png

Partrick Thistle-Celtic 0-3
17min Dembélé (Brown) 0-1
45min Dembélé (Sinclair) 0-2
47min Sinclair (McGregor) 0-3

Celtic-Dundee 1-0
34min McGregor (Sinclair) 1-0

Hearts-Celtic 1-6
4min Dembélé (Lustig) 0-1
12min Sinclair (Dembélé) 0-2
45min McGregor (rebound) 0-3
47min Dembélé (Lustig) 0-4
49min Lafferty 1-4
68min Roberts (McGregor) 1-5
93min Forrest (Dembélé) 1-6

Celtic-Ross County 3-1
4min Dembélé (McGregor) 1-0
9min O’Brien (Schalk) 1-1
19min Dembélé (McGregor) 2-1
41min Roberts (rebound) 3-1

Doordat ik met mijn iPad enkele stukjes heb kunnen terug halen kan ik deze story gelukkig alweer voortzetten, echter zijn er twee stukjes niet meer terug te halen dus die zal ik helaas niet kunnen laten zien.

In de volgende update start de Champions League met een thuis wedstrijd tegen Bayern München.

Daniël.
12/10/2017, 19:17
Jammer die problemen met je laptop. Hopelijk kun je die gauw oplossen.
Qua resultaten gaat het uitstekend, dus ga zo door. Op welk niveau speel je eigenlijk?

Matthias~
12/10/2017, 21:21
Spijtig dat je problemen hebt gehad met je laptop. Ik hoop dat je snel een oplossing vind.

Mooie resultaten weer, allemaal overwinningen, dus dat kan niet beter gaan. Keep it up!

Schinvelder
13/10/2017, 01:37
Prima uitslagen weer, op naar Champions League! Hopelijk weet je je laptop tegen die tijd weer aan de praat te krijgen.

JLAV
13/10/2017, 10:05
Hele degelijke uitslagen. Laten we hopen dat je snel terug bent !

Ryanajax
15/10/2017, 11:03
Jammer die problemen met je laptop. Hopelijk kun je die gauw oplossen.
Qua resultaten gaat het uitstekend, dus ga zo door. Op welk niveau speel je eigenlijk?

Legendarisch. Het mooie is wel dat het verschil tussen de topclubs en de wat mindere clubs goed te merken is.

Dan nu de wedstrijd tegen Bayern München, het was de bedoeling dat er ook een voorbeschouwing zou zijn maar die is helaas verdwenen.

https://www.mupload.nl/img/ayxfk2axk1pkw.png

Kilmarnock-Celtic 1-3
7min Brown (Dembélé) 0-1
29min McKenzie (Boyd) 1-1
67min Sinclair (Dembélé) 1-2
90min Dembélé (Sinclair) 1-3

Celtic-Bayern München 1-2
23min Ribéry (James) 0-1
45+2min Dembélé (rebound) 1-1
65min Robben (Lewandowski) 1-2

Daniël.
15/10/2017, 11:25
Jammer van de nederlaag tegen Bayern, al is het knap dat je je zo goed hebt verweerd tegen zo'n topclub. In de competitie gaat het wel erg goed zo te zien met een nieuwe zege op Kilmarnock. Ga zo door!

JLAV
15/10/2017, 17:50
Realistisch gezien is Bayern gewoon een maatje te groot voor Celtic. Wel jammer dat je gelijke stand niet hebt kunnen vast houden. Gewoon op dezelfde weg doorgaan lijkt me :)

Archibald
15/10/2017, 21:19
Een zeer begrijpelijke nederlaag. Een 1-2 is toch zeker iets om fier op te zien.

In de tekst zitten er wel enkele fouten (voornamelijk kommafouten). Je zinnen zijn nogel eentonig met 'Na..' en '... maar ...'. Probeer hier wat meer afwisseling in te vinden. De zin 'onderschept leek te hebben' vind ik ook best bizar. Had hij hem nou onderschept of niet?

Alvast nog veel succes met je story.

Schinvelder
16/10/2017, 03:58
Een 1-2 nederlaag is inderdaad niets om je voor te schamen, knappe prestatie van je team. In de competite gaat het nog altijd erg goed, proberen deze vorm vast te houden!

Matthias~
16/10/2017, 15:38
Geen schande dat je van Bayern hebt verloren. Op zich nog knap dat je ze slechts op 1-2 hebt weten te houden. Je doet het in de competitie ook erg aardig. Blijf die vorm vasthouden.

Ryanajax
17/10/2017, 18:55
Een zeer begrijpelijke nederlaag. Een 1-2 is toch zeker iets om fier op te zien.

In de tekst zitten er wel enkele fouten (voornamelijk kommafouten). Je zinnen zijn nogel eentonig met 'Na..' en '... maar ...'. Probeer hier wat meer afwisseling in te vinden. De zin 'onderschept leek te hebben' vind ik ook best bizar. Had hij hem nou onderschept of niet?

Alvast nog veel succes met je story.

Bedankt voor de tip! Verder ook iedereen bedankt voor zijn reactie.

Door de problemen met mijn laptop, die ondertussen zijn opgelost, ben ik ook het stukje van de wedstrijd tegen Aberdeen verloren. Bij deze dus de uitslag van die wedstijd plus die tegen Motherwell.

Celtic-Aberdeen 3-0
14min Dembélé (McGregor) 1-0
45min Sinclair (rebound) 2-0
93min Dembélé (McGregor) 3-0

Motherwell-Celtic 1-4
14min Rogic (Hayes) 0-1
24min Fisher (Tanner) 1-1
43min Hayes (Rogic) 1-2
53min Forrest (Griffiths) 1-3
73min Forrest (Ntcham) 1-4

Daarnaast is ook de wedstrijd tegen Paris Saint Germain gespeeld. (Omdat ik dit stukje heb gemaakt toen mijn laptop niet wekte is deze wat simpeler dan normaal.)

Paris Saint Germain kent geen problemen met zwak Celtic

https://www.mupload.nl/img/tevxggazaogoc.jpg

Paris Saint Germain heeft ook de tweede wedstrijd in de groepsfase van de Champions League gewonnen, waar het eerder met 3-0 te sterk was voor Anderlecht, kreeg nu Celtic alle hoeken van het veld te zien en met 0-4 afgestraft op eigen veld. Dit alles zonder supertalent Kiliyan Mbappe die de gehele wedstrijd op de bank bleef.

Vanaf de aller eerste seconde was het eigenlijk al duidelijk dat het niet de vraag zou worden wie er zou winnen, maar met hoeveel goals verschil de Parijzenaren het veld af zouden stappen. Hoewel er in de beginfase nog geen echte dreiging was van de bezoekers, hadden ze bij Celtic zeer veel moeite om de bal in de ploeg te houden.

Waar de Schotten in de competitie zeer goed verdedigden en weinig door lieten was het vandaag een gatenkaas waar Edison Cavani als eerst gebruik van wist te maken. In een combinatie met, de weergaloos spelende, Marco Veratti kreeg de Uruguayaan veel te veel ruimte en wist gemakkelijk de verre hoek te vinden. Er waren slechts enkele seconde gespeeld toen Angel Di Maria, die later geblesseerd het veld zou verlaten, de score leek te verdubbelen maar de linkervoet van Craig Gordon voorkwam dat.

De Franse koploper nam wat gas terug en dat leverde zowaar een kans op voor Celtic. Het was Patrick Roberts die te lang twijfelde toen hij oog in oog kwam te staan met Kevin Trapp. De Duitse doelman bleef lang staan en kreeg vervolgens een zwak schot recht op zich afgeschoten. Het leek het laatste wapenfeit van de eerste helft maar Dani Alves had andere plannen. De oud-Barcelona speler stuurde met een splijtende pass Cavani recht op de goal van Gordon af. De doelman van Celtic was totaal kansloos bij het schot van Cavani waardoor de thuisploeg alsnog tegen een 2-0 achterstand aan keek.

In het tweede bedrijf bleef het spelbeeld hetzelfde en kwam de ploeg van Brendan Rodgers er opnieuw niet aan te pas. Het is dan ook niet verassend dat Gordon de gene was die uitblonk voor zijn ploeg. Zo wist hij vaak knap te redden op schoten van onder meer Cavani, Veratti en Neymar. Ook Trapp moest aan de ander kant nog een keer in actie komen, James Forrest maakte exact dezelfde fout als Roberts, waarvoor hij nota bene was ingevallen. Door te lang twijfelen was de hoek te klein geworden en scoren zo goed als onmogelijk.

In de slotfase van het duel wist PSG nog twee keer doel te treffen. In de 87ste minuut was het Layvin Kurzawa die een voorzet van Julian Draxler vogelvrij kon binnen schieten. In de extra tijd wist ook Javier Pastore nog te scoren.

Unai Enery was zeer te spreken over zijn elftal, al bleef hij opvallend kalm en vond het een normale overwinning . “De score had veel ruimer kunnen en misschien wel moeten zijn. We hebben volledige gedomineerd dus de uitslag is niet meer dan terecht. Dat de wil om er bijvoorbeeld 7 of 8-0 van te willen maken er niet is, is geen heel groot probleem. Het seizoen is lang dus je moet ook je krachten sparen en als speler voel je wanneer dat wel en niet kan.”

Na afloop van de wedstrijd tegen Bayern München, dat vanavond met 4-0 van Anderlecht wist te winnen, was Rodgers van mening dat zijn team een punt verdienden daar was vandaag echter geen sprake van. “Dit is een terechte nederlaag, ik kan er niets anders van maken, het klasse verschil was echt te groot. We weten dat als we scherp zijn het iedereen lastig kunnen maken maar we keken te veel op tegen onze tegenstander, dan heb je bij voorbaat al verloren.

Zowel Bayern als Paris Saint Germain staan op zes punten na twee wedstrijden. Celtic en Anderlecht verloren twee keer en staan dus op nul punten. De wedstrijd in België lijkt dus een essentiële voor de derde plek terwijl in Frankrijk de eerste plaats gewonnen kan worden.

Hierbij ook nog de statistieken van de wedstrijd tegen PSG

Celtic-PSG 0-4
22min Cavani (Veratti) 0-1
45min Cavani (Alves) 0-2
87min Kurzawa (Draxler) 0-3
91min Pastore (Lucas) 0-4

Daniël.
17/10/2017, 22:07
Jammer van de ruime nederlaag. De volgende ronde van de CL halen gaat nog heel lastig worden zo. Misschien dan maar voor de EL gaan? In de competitie gaat het gelukkig nog wel erg goed, dus hopelijk kun je die vorm doorzetten.

db1512
17/10/2017, 23:53
Opzicht begrijpelijk dat je van zowel Bayern als PSG verliest. Wel jammer dat het hoopvolle resultaat tegen Bayern (slechts een kleine nederlaag) tegen PSG niet voortgezet kon worden, denk dat je je inderdaad op de derde plaats moet gaan richten.

Schinvelder
18/10/2017, 03:10
In een poule met Bayern en PSG is dit natuurlijk geen schande. Gewoon zorgen dat je derde weet te worden, zodat je kan overwinteren in de EL. Verder gaat het in de competitie wel fantastisch, probeer die vorm vast te houden!

Matthias~
18/10/2017, 20:52
Een schande om tegen Bayern en PSG te verliezen is het zeker niet. Ik denk denk dat het Europa League na Nieuwjaar, ofwel een afscheid van het Europees voetbal voor de rest van het seizoen zal worden. De derde plaats is op zich wel mogelijk, al moet je er nu wel vol voor gaan.

Ryanajax
20/10/2017, 20:22
Bedankt voor jullie reactie! De derde plaats lijkt inderdaad het hoogst haalbare maar daarover later mee. Nu staat de eerste Old Firm op het programma.

Rangers vergeet Celtic pijn te doen en gaat hard onderuit

https://www.mupload.nl/img/oizyydoawvluk.jpg

Celtic heeft de eerste Old Firm van het seizoen weten te winnen. In eigen huis werd aartsrivaal Rangers met 4-1 verslagen, een overwinning met ruime cijfers maar ook zeer geflatteerd.

Beide ploegen hadden voorafgaand aan het duel nog geen wedstrijd verloren, waar Celtic nog helemaal geen punten had laten liggen speelden de Rangers wel al drie keer gelijk. Het verschil tussen de nummer één en twee van de Premiership was voorafgaand zes punten waardoor nog alles mogelijk was. Door de nederlaag van de Rangers is het verschil negen punten, een flinke achterstand zo vroeg in het seizoen.

Slechts drie minuten had Celtic nodig om de score te openen. Nadat de bal wat werd rondgetikt kwam die terecht bij vleugelspeler Patrick Roberts. De Engelsman gaf de bal strak voor en daar wist Callum McGregor dankbaar gebruik van te maken. Door enkel zijn voet tegen de bal te zetten was Wesley Foderingham voor het eerst gepasseerd. Het leek het begin van een mogelijke afstraffing maar de terugval van The Celts was schokwekkend.

Zonder moeite wist Rangers het initiatief over te nemen. Tot echte kansen leide het overwicht in het begin niet. Een echte kans was er echter ook niet nodig om op gelijke hoogte te komen. Een corner van de bezoekers werd verschrikkelijk slecht geraakt door Mikeal Lustig waardoor de bal goed viel voor verdediger Bruno Alves. Die twijfelde geen moment en schoot de bal in de hoek en liet Craig Gordon kansloos.

Na de gelijkmaker waren ze bij Rangers los en kregen ze kansen op de voorsprong. De aller grootste kans was voor Ryan Jack, de Schot stond op vijf meter van het doel maar zag Gordon zijn ietwat zwakke inzet keren. De thuissupporters konden voor even opgrlucht adem halen, Celtic kwam weer wat onder de druk uit maar wist niets meer te creëren.

Beide teams kwamen gemotiveerd uit de kleedkamer en dat was duidelijk te zien. Zoals gebruikelijk was er veel passie en strijd tijdens de Old Firm. De scheidsrechter liet veel doorgaan wat ook hielp in het tempo van de wedstrijd. Zo veerde het spel snel van de ene naar de andere kant. Het kwam dan ook uit het niets toen Stuart Armstrong vanaf afstand de bal perfect in de onderhoek mikte en zijn team op 2-1 zette. Het was het laatste zetje wat Celtic nodig bleek te hebben, zeven minuten later lag namelijk ook de derde erin. Het was opnieuw McGregor die wist te scoren, al was deze een stuk makkelijker. De bal viel voor zijn voeten nadat Fonderingham een schot van Roberts uit het doel hield.

De wedstrijd leek in de pocket voor de Schotse kampioen maar net zoals na de 1-0 zakte het niveau enorm in. Meteen naar de 3-1 had Daniël Candieas de aansluitingstreffer moeten maken maar schot over. Ook Ryan Hardie wist niet te profiteren van geklungel in de defensie van Celtic. Gordon liet wel telkens zien een goede doelman te zijn en hield zijn ploeg op de been. Als laatste was het weer Candieas die een grootte kansen mistte waardoor alle hoop vervlogen was.

Tot overmaat van ramp voor Rangers wist Moussa Dembélé het leed ook nog te vergroten. Met een geweldige lob passeerde hij Fonderingham. Het was de vierde tegentreffer voor hem waarmee hij in één duel net zo veel tegen goals kreeg als alle vorige bij elkaar.

Na afloop was Brendan Rodgers natuurlijk zeer tevreden over het resultaat, de manier waarop was hij niet over te spreken. “Geweldige overwinning, dat als eerste over het resultaat. In mijn optiek is dit qua veldspel de minste dit jaar in de competitie. We hebben vooral geluk gehad dat Rangers ons op belangrijke momenten geen pijn wist te doen. We waren effectiever en daardoor hebben we gewonnen. Dat telt dan uiteindelijk toch het meest.” Zo sloot Rodgers met een knipoog af.

Celtic-Rangers 4-1
3min McGregor (Roberts) 1-0
22min Alves 1-1
54min Armstrong (Roberts) 2-1
61min McGregor (rebound) 3-1
93min Dembélé (McGregor) 4-1

Schinvelder
21/10/2017, 05:13
Lekkere overwinning op je rivaal, waarmee je de voorsprong op de nummer twee vergroot met nu al negen (!) punten. Zo te zien word je fluitend kampioen haha ;).

Begiristain
21/10/2017, 10:41
Heel sterk verslag! Goede opbouw en je neemt de lezer mee in je verhaal. Enkel op wat komma's en een spelfoutje zie ik zo gekke dingen.

Daniël.
21/10/2017, 16:34
Mooie overwinning op de rivaal. Ietwat geflatteerd, zoals je zelf al aangaf, maar de drie punten zijn in ieder geval binnen. Ga zo door!

db1512
21/10/2017, 19:28
Lekkere overwinning op Rangers! Inderdaad een paar kleine (typ)foutjes in je stuk maar dat is niet erg hinderlijk, je beschrijft op een prettige manier wat er in de wedstrijd gebeurd. Sterk wedstrijdverslag en prima lay-out, ben benieuwd naar je volgende stuk.

Ryanajax
22/10/2017, 21:56
Bedankt voor jullie reacties!

Na de wedstrijd tegen Rangers was er een interlandbreak maar daarin kwamen niet al onze spelers in actie.

McGregor-loos Schotland loopt WK 2018 mis na gelijkspel tegen Slovenië

https://www.mupload.nl/img/ju3yvzxgokjsa.jpg

Schotland zal niet te bewonderen zijn in Rusland komende zomer. De Schotten wisten zich tegen Slowakije nog een goede uitgangspositie te verschaffen maar faalde op de laatste speeldag tegen Slovenië. Daardoor zal Schotland opnieuw een wereld kampioenschap moeten missen.

In groep F met Engeland, Slowakije, Slovenië, Litouwen en Malta eindige de ploeg van Gordon Strahan op de derde plek achter Engeland dat zich al nummer één al defenitief plaatste en Slowakije dat moet vrezen voor uitschakeling als slechste nummer twee. Voor Schotland was dat scenario niet aan de orde geweest mits er van de Slovenen werd gewonnen.

In Ljubljana liep het verkeerd af, de wedstrijd eindigde in 2-2. In een evenerend duel wat alles in zich had schoot Celtic speler Leigh Griffiths zijn land na dik een half uur spelen op voorsprong. Het zag er allemaal goed uit voor de Schotten maar invaller Roman Bezjak draaide met twee doelpunten de wedstrijd volledig om en deelde een enorme klap uit aan Schotland. Pas laat werd er nog 2-2 gemaakt door Robert Snodgrass.

Na afloop kreeg bondscoach Strahan het zeer zwaar te voortduren, ondermeer het niet oproepen van Callum McGregor leverde veel commentator op. “Het gebrek aan creativiteit heeft ons genekt, we zochten te langdradig naar een oplossing. Tuurlijk gaat er achterin ook veel fout maar je moet in de eerste helft de wedstrijd al in het slot gooien.” Op de vragen over het niet oproepen van bijvoorbeeld McGregor wilde de bondscoach niet ingaan.

Het was uitgerekend Brendan Rodgers, trainer van Celtic, die voorafgaand aan de twee kwalificatieduels al kritiek had op het selectiebeleid. Zo zei hij na de wedstrijd tegen Rangers het volgende erover. “Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat Callum niet is opgeroepen, hij is momenteel één van de belangrijkste spelers van ons elftal en in de vorm van zijn leven. Ik kan het dan ook niet begrijpen waarom de bondscoach gekozen heeft voor andere spelers. Het is natuurlijk zijn keuze maar ik vind het sneu voor Callum, hij werkt zo ongelofelijk hard en had zijn plaats in de selectie verdiend. Daarnaast ben ik natuurlijk trots dat wij als Celtic hofleverancier zijn en ik hoop en verwacht dat dit in de toekomst niet zal veranderen.”

McGregor zelf bleef kalm onder de situatie. “Het wordt nu allemaal wat groter gemaakt in de media dan het daadwerkelijk is. Het klopt dat ik enorm lekker in mijn vel zit en goed bezig ben maar klaarblijkelijk dacht de coach mij niet nodig te hebben. Ik heb zelf ook niets vernomen waarom ik er niet bij zat, dat is ook voor mij een vraagteken. Ook ik ben natuurlijk teleurgesteld dat we het WK zijn misgelopen maar het is nou eenmaal niet anders. Mijn kans komt nog wel en dan zal ik hem pakken ook.”

De mogelijkheid dat die kansen snel gaan volgen lijkt aanstaande, volgens vele Schotse media lijkt morgen namelijk bekend te gaan worden dat Gordon Strahan ontslagen wordt. Wie hem zou moeten gaan opvolgen is nog onbekend.

Het stukje is eens wat anders dan de 'normale' wedstrijdverslagen en dergelijke maar vond het evengoed wel toepasselijk. In de volgende update staat de cruciale wedstrijd tegen Anderlecht op het programma.

db1512
23/10/2017, 00:29
Leuk dat je de nationale ploeg bij je stuk betrekt, vooral omdat je hofleverancier bent. Wellicht een dubbelrol voor Rodgers?

Schinvelder
23/10/2017, 05:04
Onbegrijpelijk inderdaad dat McGregor niet is opgeroepen met zijn huidge vorm, is een van de beste spelers in jouw team de afgelopen tijd. Het zou mooi zijn als Rodgers Strahan zou vervangen, we zullen zien.

Daniël.
23/10/2017, 10:27
Leuk stuk. Zorgt ook weer voor wat afwisseling. Ik ben benieuwd wie de nieuwe bondscoach wordt. Misschien Rodgers zelf wel?

Ryanajax
24/10/2017, 20:16
Voorlopig lijkt het bondscoachschap nog niet aan de orde maar wie weet in de toekomst. In een later stukje zal ik hier ook nog op terug komen.

Aangezien het voortreffelijk gaat in de competitie en de tegenstanders niet bijster interessant zijn, zijn we alweer aanbeland bij de Champions League wedstrijd tegen Anderlecht. Lukt het ons een goede uitgangspositie te verschaffen in België? Je leest het hier onder.

Strijd tussen Anderlecht en Celtic blijft onbeslist
https://www.mupload.nl/img/vhgl4mnv52pdv.jpg

Anderlecht en Celtic hebben ook het derde duel in de Champions League niet weten te winnen. Waar de eerste twee wedstrijden gingen verloren speelden de twee nu tegen elkaar gelijk. Het lijkt er dus op dat pas in Glasgow beslist gaat worden wie er derde gaat eindige en zo een plek in de Europa League bemachtigt.

Het waren de bezoekers uit Schotland die ijzersterk begonnen, in de tiende minuut schoot Callum McGregor ze namelijk op voorsprong. Op aangeven van Moussa Dembélé, die zichzelf met een mooie schijnbeweging vrij wist te spelen, was het 0-1. Het was ook een terechte voorsprong. De thuisploeg had besloten om zeer defensief te spelen maar de plannen konden al snel de prullenbak in.

Gelukkig voor de supporters had Anderlecht een plan B en dat pakte vele malen beter uit. Lukasz Teodorczyk was de eerste die enigszins wat gevaar kon stichten maar hij zag zijn schot net voorlangs vliegen. Vlak voor rust kreeg de spits een enorme kans in de schoot geworpen, Mikeal Lustig leverde de bal zomaar in. Gelukkig voor de back wist Craig Gordon de bal uit de kruising te houden. Ook de corner was heel gevaarlijk maar dankzij Kieran Tierney, die de bal van de lijn haalde, ging Celtic met een voorsprong de rust in.

Die voorsprong zou na rust niet lang meer staan. Na vijftig minuten kwamen de Belgen op gelijke hoogte. Sofiane Hanni had alle ruimte om een goede voorzet af te leveren bij doelpuntenmaker Alexandru Chipciu die de bal simpel binnen kon lopen.

De gelijkmaker zorgde er eigenlijk voor dat beide ploegen wat terughoudender waren en vooral niet wilde verliezen. Het zorgde er lange tijd voor dat er geen kansen waren. Pas tien minuten voor tijd was er weer een grote kans, het was Dembélé die zijn kopbal op de paal zag belande. Ook Anderlecht was in de slotfase nog een paar keer in de buurt van het doel maar wist geen doelpunt meer te maken.

Brendan Rodgers en René Weiler waren zeer teleurgesteld over het resultaat. De Anderlecht trainer sprak van “een gemiste kans’’ terwijl Rodgers benadrukte dat zijn team te vaak tevreden is met een kleine voorsprong. “Het is iets tussen de oren maar hoe vaak krijgen we niet de 1-1 tegen, te vaak” aldus de Noord-Ier.

Waar het in België gelijk eindigde, wist Bayern München verassend te winnen in Parijs. In de 77ste minuut viel het enigste doelpunt van de wedstrijd gemaakt door Franck Ribéry.

In de komende speelronde kunnen Paris Saint Germain en Bayern München zichzelf al kwalificeren voor de laatste zestien. De Beierse ploeg heeft genoeg aan een punt in België mits Celtic niet wint in Parijs. PSG heeft zelf een overwinning nodig. Voor de andere twee teams is het hopen op een mega stunt maar zolang die uitblijft zal in de laatste groepswedstrijd worden beslist wie er naar de Europa League mag.

Dan nog enkele uitslagen.

Celtic-Hamilton 3-1
27min Dembélé (Roberts) 1-0
43min Bingham (Templeton) 1-1
66min Armstrong (McGregor) 2-1
70min Forrest (Ntcham) 3-1

Anderlecht-Celtic 1-1
10min McGregor (Dembélé) 0-1
50min Chipciu (Hanni) 1-1

Hibernian-Celtic 0-1
70min Dembélé (McGregor) 0-1

In de volgende update wordt er teruggeblikt op het eerste kwart van het seizoen.

db1512
24/10/2017, 23:29
Jammer dat je niet hebt weten te winnen, maakt een vervolg van je Europese campagne erg onzeker. Vind de foto die je hebt gekozen niet erg scherp, ook had een iets grotere foto beter bij je stuk gepast. In sommige zinnen heb je woorden omgedraaid of wat andere foutjes, in je openingsalinea bijvoorbeeld met gingen verloren.

Schinvelder
25/10/2017, 12:01
In de competitie blijf je maar doorgaan met winnen, jammer dat dat in de CL nog niet wil lukken. In je stukje zitten nog een paar taalfouten, maar voor de rest ziet het er prima uit.

gunnerforlife
25/10/2017, 12:07
Sterk bezig in de competitie!
Jammer van het gelijk spel tegen Anderlecht, thuis winnen is de boodschap!
Doe zo verder, sterke MS!

Daniël.
25/10/2017, 15:34
Jammer van het gelijke spel tegen Anderlecht. Hopelijk kun je in eigen huis wel winnen. In de competitie blijf je echter knallen, dus ga zo door!

JLAV
25/10/2017, 15:35
Leuk die afwisseling met de Schotse nationale elftal, jammer dat je niet verder kwam dan een gelijkspel tegen Anderlecht.

Ryanajax
27/10/2017, 20:23
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zelf nog eens het stukje na gelezen en zag ook dat ik wel wat foutjes had gemaakt, zal het voortaan iets beter doorlezen.

Er zijn elf wedstrijden gespeeld in de competitie vandaar nu een overzicht met de resultaten tot nu toe.

https://www.mupload.nl/img/urqjvuracubh7.jpg

Dan nog een overige duel in de competitie.

Celtic-Partick Thistle 3-0
3min Sinclair (Roberts) 1-0
38min Roberts (Sinclair) 2-0
91min Rogic (Forrest) 3-0

Daniël.
28/10/2017, 11:41
Knap dat je alles nog hebt gewonnen. Als je zo door blijft gaan, komt dat kampioenschap zeker goed. Ook mooi dat Dembélé zoveel scoort. Ga zo door!

gunnerforlife
30/10/2017, 12:07
Mooi overzichtje met de stand en de statistieken! Zou mooi zijn om met het maximum van de punten kampioen te worden ;)
Doe zo verder!

Ryanajax
30/10/2017, 15:48

In de competitie draait het geweldig, in de Champions League wat minder. Lukt het ons dat om te draaien? Je leest het hieronder.

https://www.mupload.nl/img/uvuoiglkcy3eg.jpg

PSG-Celtic 4-2
17min Cavani (Di Maria) 1-0
40min Roberts (Dembélé) 1-1
56min Pastore (Cavani) 2-1
66min Roberts (Forrest) 2-2
83min Alves (Kurzawa) 3-2
92min Rabiot (Veratti) 4-2

Het verschil met Anderlecht is drie punten met nog twee duels te gaan. Europees overwinteren lijkt dus lastig maar het blijft mogelijk.

gunnerforlife
30/10/2017, 16:38
Bijzonder jammer dat Anderlecht stunt. Nu moet je winnen tegen Anderlecht en liefst nog een punt pakken tegen Bayern. Dit is zeker mogelijk, kom op!

Daniël.
31/10/2017, 20:36
Jammer dat Anderlecht stunt, maar als jij gewoon van Anderlecht wint en zij verliezen van PSG ga je toch gewoon door? Het is in ieder geval nog gewoon mogelijk om de EL te halen, dus zet hem op!

Ryanajax
01/11/2017, 20:33
De hoop op de derde plaats is inderdaad nog niet volledig vervlogen maar dat Anderlecht won was wel even een tegenvaller.

In de competitie hadden we tot nu toe alles gewonnen maar aan die reeks komt een eind. Weten we onze ongeslagen status wel vast te houden?

Celtic weet nederlaag te voorkomen maar lijdt eerste puntverlies
https://www.mupload.nl/img/jlmvoylpfibwe.jpg

Celtic heeft voor het eerst dit seizoen punten laten liggen, tijdens het uitduel met St. Johnstone kwam de koploper op een 3-1 achterstand maar wist er nog een 3-3 gelijkspel uit te slepen.

Brendan Rodgers had besloten om enkele spelers rust te gunnen na de Champions League wedstrijd in Frankrijk. Dat leek goed uit te pakken toen Tom Rogic zijn team op voorsprong schoot. Het bleek echter een wake-up call voor de thuisploeg die daarna volledige domineerde.

Slechts twee minuten stonden de Celts op voorsprong of Liam Graig had de gelijkmaker binnen geschoten. De speler van Johnstone kreeg, na een mooie actie, te veel ruime waardoor hij de bal gemakkelijk in de verre hoek kon krullen. De nummer vijf van de competitie kwam op gelijke hoogte en voelde dat er meer te halen was. Meer zouden ze krijgen ook.

Na een dik half uur stond de 2-1 op het scorebord dankzij een doelpunt van David Wotherspoon en vlak voor rust was het Steven MacLean die er nog een schepje boven op deed met een geweldig doelpunt. Craig Gordon tikte de bal nog wel aan maar kon de derde tegentreffer niet meer voorkomen.

De maat was vol voor Rodgers, drie wissels en zeer waarschijnlijk een donderspeech in de rust zouden voor de ommekeer moeten zorgen. Dat bleek succesvol. Binnen vijf minuten lag de aansluitingstreffer binnen. Het was invaller Callum McGregor die doel trof op aangeven van mede invaller Moussa Dembélé. De Fransman zou een grote rol spelen bij de gelijkmaker, zijn snoeiharde schot werd gestopt door doelman Alan Mannus maar die zag de bal via zijn eigen rug ongelukkig het doel in rollen. De meegereisde supporters van Celtic gingen volledig uit hun dak en zagen de 3-4 ook nog wel vallen maar die bleef uit.

Ook de spelers van Johnstone wisten niet meer te scoren en zo pakten ze één punten tegen de club waar ze op de eerste speeldag nog met 5-0 door werden afgestraft. “Het is een geweldig resultaat voor ons, al had er meer ingezeten. Wij zijn de eerste die punten af hebben gepakt van Celtic, daar kunnen we zeer trots op zijn.” Aldus Tommy Wright, trainer van St. Johnstone.

Bij gelegenheids aanvoerder McGregor was er geen reden voor vreugde. “In de tweede helft speel je goed genoeg om te winnen maar in de eerste helft laat je het liggen. Je kunt eindeloos speculeren wat er gebeurd was als Moussa, Scott (Dembélé en Sinclair) en ik vanaf de eerste minuut meegespeeld hadden maar dat is nou eenmaal niet zo, de trainer moet soms keuzes maken. We hebben een zwaar duel gehad in Parijs, zowel fysiek als mentaal dus dat hij er voor kiest om te rouleren kan je hem niet kwalijk nemen. Daarnaast staan we nog steeds negen punten los. Dit was een incident en niet het begin van een mindere periode, dat zullen we tegen Hearts bewijzen.”

Naast de wissels startte ook Scott Brown niet, hij was nog steeds niet herstelt van zijn blessure maar lijkt op de weg terug.

Dan is de wedstrijd tegen Hearts ook gespeeld.

St. Johnstone-Celtic 3-3
18min Rogic (Roberts) 0-1
20min Craig (MacLean) 1-1
32min Wotherspoon (Craig) 2-1
45min MacLean (Scougall) 3-1
49min McGregor (Dembélé) 3-2
68min Mannus (eigen goal) 3-3

Celtic-Hearts 5-2
5min Sinclair (Ntcham) 1-0
12min Sinclair (Rogic) 2-0
24min McLaughlin (eigen goal)3-0
26min Sviatchenko (Sinclair)4-0
44min Dembélé (Rogic) 5-0
75min Esmael (Walker) 5-1
81min Boyata rode kaart
84min Walker (Esmael) 5-2

Daniël.
01/11/2017, 21:11
Jammer van het puntverlies, maar het moest er een keer van komen. Je hebt je erna trouwens prima herstelt tegen Hearts. Ga zo door!

db1512
01/11/2017, 23:44
Helaas dat je je perfecte status kwijt bent, al is het natuurlijk logisch dat zelfs Celtic niet alles kan winnen.
Ps. je lijdt een nederlaag ipv leidt ;)

Ryanajax
02/11/2017, 09:39
Bedankt! Heb het even aangepast.

Begiristain
02/11/2017, 10:10
Niet echt goede woorden van McGregor als je kijkt naar teambelang. Als Moussa, Scott en ik vanaf het begin mee hadden gedaan, is nou niet echt lekker voor de wissels.

JLAV
02/11/2017, 18:57
Je kan niet elke wedstrijd winnen, goed om te zien dat je je tegen Hearts al weer herpakt hebt !

gunnerforlife
03/11/2017, 09:12
Spijtig van het eerste puntenverlies, dan maar zonder nederlaag kampioen worden ;)

Ryanajax
03/11/2017, 23:34
Niet echt goede woorden van McGregor als je kijkt naar teambelang. Als Moussa, Scott en ik vanaf het begin mee hadden gedaan, is nou niet echt lekker voor de wissels.

Hij heeft na afloop meteen een lesje mediatraining gehad. ;)

Je kan niet elke wedstrijd winnen, goed om te zien dat je je tegen Hearts al weer herpakt hebt !

Inderdaad, de wedstrijd tegen Hearts was gelukkig ook al stukken beter.

Spijtig van het eerste puntenverlies, dan maar zonder nederlaag kampioen worden ;)

Ik hoop het ;)

Bayern München was de tegenstander in de vijfde groepswedstrijd van de Champions League, lukt het ons te stunten?

Celtic houdt hoop levend met punt in München

https://www.mupload.nl/img/kiw6ev75kcegi.jpg

In de voorlaatste speelronde van de UEFA Champions League hebben Bayern München en Paris Saint Germain zich officieel geplaatst bij de laatste zestien. Voor de Duitsers kostte dat nogal wat moeite, dankzij de 1-2 overwinning van PSG bij Anderlecht was de 2-2 tegen Celtic genoeg voor de knock-out fase.

De ploeg van Carlo Ancelotti begon zeer sterk aan het duel. Binnen zes minuten stond de Beierse club namelijk al op voorsprong. James Rodriguez reageerde snel en schoot de rebound binnen nadat Robert Lewandowski nog op Craig Gordon stuitte. Op het moment van de 1-0 stond Celtic met tien man op het veld. Scott Sinclair was geblesseerd geraakt maar nog niet gewisseld. Na de tegentreffer kwam Jonny Hayes het veld in en was het weer elf tegen elf.

Het was diezelfde Hayes die direct gevaarlijk werd met een schot op de paal. Hij wist daarmee vuur in het spel van de Schotten te brengen wat steeds meer gevaar opleverde. Tot aan de rust zou Celtic de thuisploeg onder druk weten te houden en kansen te creëren, dat alles zonder gevolgen.

Net zoals in de eerste helft waren er ook in het tweede bedrijf zes minuten gespeeld toen het eerste doelpunt viel. Het was Thomas Müller die na de één twee met James feilloos af wist te ronden. De van Real Madrid geleende middenvelder leek al vrij zeker van de titel ‘Man of the Match’ maar niets was minder waar. Twee luttele minuten na de 2-0 lag de aansluitingstreffer er al in. Moussa Dembélé wist Manuel Neuer te passeren. Op aangeven van Patrick Roberts maakte de Franse spits zijn tweede doelpunt in de Champions League.

De 2-1 bracht alle hoop terug bij de spelers van Celtic en de meegereisde uitsupporters. Het duurde echter lang voordat er echte kansen kwamen maar de Schotse ploeg toonde wel de nodige lef. Callum McGregor beloonde het lange wachten uiteindelijk met de gelijkmaker. Met een snoeiharde knal van dichtbij zette de smaakmaker van Celtic de 2-2 op het scorebord en zorgde voor vreugde in het uit vak.

Alsof de derde plaats al binnen was, zo gingen de supporters uit hun dak na het laatste fluitsignaal. Ook Brendan Rodgers was zichtbaar gelukkig en hield dat ook zeker niet verborgen. ‘’We konden dit als team goed gebruiken. We waren in eigenhuis al dichtbij een punt tegen deze ploeg en in Parijs waren we ook zeker niet de mindere. Tegen Anderlecht zal er gewonnen moeten worden om de derde plek te behalen. Hoewel zij genoeg hebben aan een gelijkspel heb ik er alle vertrouwen in dat wij ze gaan verslaan.’’

Met twee punten uit vijf duels staat de ploeg van de Noord-Ier nog wel onderaan maar de Belgische concurrent pakte ook maar vier punten in vijf wedstrijden waardoor de laatste wedstrijd een heuse finale zal worden.

Bayern-Celtic 2-2
6min James (rebound) 1-0
51min Muller (James) 2-0
53min Dembélé (Roberts) 2-1
81min McGregor (Dembélé) 2-2

Scott Sinclair is zeker tot aan het einde van het seizoen uitgeschakeld. Hij zal vervangen moeten worden en laat dat nou net zijn waar de volgende update over gaat. ;)

db1512
04/11/2017, 14:57
Goed resultaat tegen Bayern, maakt de opdracht tegen Anderlecht simpel: winnen. Was afgelopen week aardig onder de indruk van Celtic tegen Bayern, met name die Tierney vond ik als linksback ook erg goed spelen. Ga ervan uit dat je Anderlecht gewoon moet kunnen verslaan. Ben benieuwd wie de vervanger van Sinclair gaat worden, is voor Celtic toch een erg nuttige speler.

DDR
05/11/2017, 08:44
Mooi resultaat tegen een topploeg en wederom een sterk geschreven stukje!

Er moet inderdaad gewonnen worden tegen Anderlecht. Geen onmogelijke opgave. Al was het maar om de titel van je story in leven te houden.

Schinvelder
06/11/2017, 02:41
Goed stuk, prima comeback tegen Bayern. De opdracht is nu heel simpel, gewoon winnen van Anderlecht. Dat moet zeker kunnen lukken gezien de kwaliteit binnen jouw selectie. Succes!

gunnerforlife
06/11/2017, 12:28
Sterk gelijkspel tegen Bayern, nu winnen tegen Anderlecht, moet lukken!

Ryanajax
06/11/2017, 15:39
Bedankt voor jullie reacties! Winnen van Anderlecht is inderdaad het enige wat telt maar daarover later meer.

Het is namelijk 1 december en dus tijd voor wat transfer geruchten.

https://www.mupload.nl/img/ypaxo3qgont6w.jpg

In de volgende update zal er worden voorbeschouwd op de cruciale wedstrijd tegen Anderlecht.

Schinvelder
06/11/2017, 15:57
Prima stuk! Erg leuk dat je binnen de Schotse competitie kijkt voor transfers, voor elke speler is Celtic dan natuurlijk een stap hogerop. Ik ben benieuwd of je alle sleutelspelers weet te behouden, zal lastig worden met al die belangstelling.

Daniël.
06/11/2017, 20:38
Knap dat je een punt hebt weten te pakken tegen Bayern. Nu nog tegen Anderlecht winnen en je gaat de EL in. Wel jammer van de blessure van Sinclair. Ik denk dat Fischer en Kennedy goede vervangers kunnen zijn. Hopelijk kun je ook je belangrijke spelers nog behouden, al zal dat lastig worden.

db1512
07/11/2017, 12:37
Denk dat je inderdaad het beste binnen de eigen competitie kan kijken naar aankopen. Spelers die geflopt zijn in Engeland of leenspelers daar weghalen is ook een goede optie. Oud-huurlingen aan de eredivisie zijn misschien ook interessant, denk aan bijvoorbeeld Zinchenko, Piazon en Kalas.

Begiristain
08/11/2017, 10:39
Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen: ik kijk wat meer naar andere competities voor versterkingen (zo lang je eigen selectie nog wel voor een goed percentage uit Schotten/Schotse competitiespelers bestaat) en zorg er daarmee voor dat de competitie ietsjes sterker wordt, omdat de betere spelers bij hun eigen club blijven.

Ryanajax
08/11/2017, 20:16
Bedankt voor alle reacties! Aangezien ik al verder ben in mijn carrière heeft de transferperiode al plaatsgevonden en moet ik zeggen dat het soms wel lastig was om spelers binnen te halen. Als je enkel spelers uit de eigen competitie haalt, verzwak je de tegenstanders en spelers uit het buitenland zijn vaak wat lastiger wegens het realisme. Toch is het me redelijk gelukt om wat zaken te doen maar daarover later meer.

Het Schotse voetbal is natuurlijk niet de meest interessante competitie van de wereld maar de laatste jaren komt het steeds verder in het verval vandaar dat overwintering in Europa cruciaal kan zijn.

Heel Schotland snakt naar overwintering Celtic in Europa
https://www.mupload.nl/img/e0ld5tndeidsg.jpg

Morgen is het dan eindelijk zover, de laatste poulewedstrijden in de Champions League worden gespeeld. De laatste beslissingen zullen dan in iedere groep vallen en daar zitten enkele cruciale tussen. Zo ook de wedstijd tussen Celtic en Anderlecht. Eén van de twee gaat de Europa League in en de ander is al vroegtijdig uitgeschakeld. De belangen zijn groot, niet alleen voor de teams maar het hele Schotse voetbal staat op het spel.

De glorietijden van Celtic zijn al een tijdje voorbij, in Europa dan welteverstaan. 1967 was het absolute topjaar van de toenmalig Europa Cup 1 ( nu Champions League) winnaar. Naast de Europa Cup werden er ook in Schotland prijzen gewonnen. De titel en de beker zorgden ervoor dat Jock Stein de treble pakte met Celtic. Stein is ook nog altijd één van de meest succesvolle coaches ooit bij Celtic. De man van wie een standbeeld langs het stadion staat wist maar liefst negen titels te pakken. Ook wist hij negen keer de beker en nog zes keer de Scottisch League Cup binnen te slepen. Al zal het winnen van de Europa Cup 1 altijd zijn grootste succes blijven.

In de jaren na de treble wisten de Schotten nog wel eens door te stoten na de finale van het meest prestigieuze toernooi in Europa maar nooit meer te winnen. Dat is zeker geen schande want Celtic was een naam om rekening mee te houden in Europa, ze waren een Europese topclub waar teams liever niet tegen speelden. Samen met Glasgow Rangers waren ze de topploegen van Schotland. Hoewel de aartsrivaal nooit de Europa Cup 1/Champions League in de wacht wist te slepen waren ook zij een grote naam in Europa.

De laatste jaren is het Schotse voetbal echter in een enorm verval geraakt. Waar in de seizoenen 2009-2010 en 2010-2011 de kampioen zich nog ‘gewoon’ rechtstreeks plaatste voor het kampioenenbal is dat nu alles behalve normaal voor de Schotse teams. Celtic moest als kampioen liefst drie kwalificatie rondes afleggen voordat ze überhaupt mochten deelnemen aan het hoofdtoernooi. Waar de nummer vier van Spanje, Sevilla, maar één voorronde hoefde te spelen voor de Champions League mag de nummer vier van Schotland niet eens de Europa League in. Het is het gevolg van het uitblijven van prestaties in Europa en de steeds maar groeiende markt bij de grootte Europese competities.

Volgens kenners is het misgegaan toen Rangers failliet werd verklaart en een doorstart moest maken op het vierde niveau van Schotland. In de tijd van afwezigheid van de rivaal is Celtic oppermachtig geworden. De uitdaging was weg voor de 48-voudig Schots kampioen waardoor er op Europees vlak geen vuist meer gemaakt kon worden. De Old Firm was tijdelijk verdwenen en dat deed ook de kijkcijfers voor de Premiership niet goed, de eentonigheid na het faillissement lijkt de Schotten te zijn opgebroken. Ook dit seizoen is die eentonigheid weer aanwezig want nog voor de winter lijkt het kampioenschap Celtic niet meer te kunnen ontgaan.

Het lijken allemaal reden of excuses voor het uitblijven van successen maar nota bene concurrent Anderlecht bewees met een aantal ander Belgische ploegen dat ook kleiner landen succes kunnen hebben. Zo speelde Anderlecht vorig seizoen nog de kwartfinale van de Europa League terwijl ook Genk dat deed, nadat ze Gent in de achtste finales hadden uitgeschakeld. Het was dat zelfde Gent dat één jaar eerder voor een stunt zorgde door te overwinteren in de Champions League. Het ziet er voor het Belgische voetbal dus stukken beter uit dan het Schotse.

Schijn bedriegt echter ook. Kijkend naar vorig seizoen in de Europa League is het jammerlijk voor Anderlecht dat het als Belgische kampioen niet meer kan uit richten. Manchester United wist het toernooi te winnen en eindigde slechts zesde in de eigen competitie. De ploeg van José Mourinho versloeg Celta de Vigo in de halve finale, tijdens dat seizoen wisten de Spanjaarden echter niets meer uit te richten dan een tiende plaats in de Primera Division. Ook halve finalist Lyon werd vierde in Frankrijk op straatlengte achterstand van de top drie. Stuk voor stuk teams die niets te vertellen hadden in eigen land terwijl ze Europees kans maken op het winnen van een toernooi. Ajax was de uitzondering op de regel. Hoewel ook de Amsterdammers geen kampioen wisten te worden streden ze wel tot de laatste speeldag mee. Met veel passie en strijd werd ook de finale gehaald maar dit seizoen werd de finalist al in de voorrondes uitgeschakeld. Typerend voor een club die na een succes haar beste spelers kwijt raakt aan de grotere machten en ieder seizoen opnieuw kan beginnen.

Het lijkt allemaal zo oneerlijke voor de kleinere landen in Europa die niet de financiële middelen hebben om de topcompetities bij te blijven. De gaten worden groter en alles wordt voorspelbaarder. Ook wordt er steeds meer geklaagd, voorlopig zonder effect. De transfer van Neymar was iets waar veel commotie over was maar als puntje bij paaltje komt is er niets aan de hand. Iets wat vele dwarszit mede omdat ze eigenlijk machteloos zijn. Ook de geruchten over een zogenaamde Super League zijn daar een voorbeeld van. De topteams van Europa in een competitie bij elkaar, eigenlijk dus de Champions League in een competitie format. Voorlopig is er niets concreets maar wie weet komt dat er wel.

Zowel Celtic als Anderlecht zitten dus in een competitie die achter ligt op de andere. De een lijkt echter aan de weg omhoog te zijn begonnen terwijl de ander de vrije val wil proberen te stoppen. Het is aan Celtic, dat een overwinning nodig heeft, om eindelijk weer eens Europees te overwinteren en het Schotse voetbal weer wat lucht te geven. Of het ze gaat lukken? Ze zullen in ieder geval heel Schotland achter zich hebben.

Schinvelder
09/11/2017, 00:37
Goed en orgineel stuk. Zoals te lezen valt wordt de match tegen Anderlecht een hele belangrijke, ik hoop dat de spelers met de druk om kunnen gaan. Het wordt inderdaad weer eens tijd voor overwintering voor de Schotse club. Heel veel succes in ieder geval!

Begiristain
09/11/2017, 11:20
Heel sterk geschreven! Goed overzicht over de historie, het heden en enkele argumenten over de veranderende voetbalwereld. Je hebt een goede schrijfstijl en weet je stukken goed op te bouwen.

Richting het einde zou je misschien iets concreter de bedoeling achter je stuk kunnen verwerken. Qua foutjes kom ik eigenlijk alleen dit tegen:
''Het lijken allemaal reden of excuses voor het uitblijven van successen maar nota bene concurrent Anderlecht bewees met een aantal ander Belgische ploegen dat ook kleiner landen succes kunnen hebben.''

Ga zo door!

Ryanajax
10/11/2017, 15:15
Goed en orgineel stuk. Zoals te lezen valt wordt de match tegen Anderlecht een hele belangrijke, ik hoop dat de spelers met de druk om kunnen gaan. Het wordt inderdaad weer eens tijd voor overwintering voor de Schotse club. Heel veel succes in ieder geval!

Heel sterk geschreven! Goed overzicht over de historie, het heden en enkele argumenten over de veranderende voetbalwereld. Je hebt een goede schrijfstijl en weet je stukken goed op te bouwen.

Richting het einde zou je misschien iets concreter de bedoeling achter je stuk kunnen verwerken. Qua foutjes kom ik eigenlijk alleen dit tegen:
''Het lijken allemaal reden of excuses voor het uitblijven van successen maar nota bene concurrent Anderlecht bewees met een aantal ander Belgische ploegen dat ook kleiner landen succes kunnen hebben.''

Ga zo door!

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas had ik er gister geen tijd meer voor maar vandaag is hier dan toch het stukje over de beslissende wedstrijd.

https://www.mupload.nl/img/i8iquxhnivjcx.jpg

Dundee-Celtic 1-3
6min Griffihts (Rogic) 0-1
36min Vincent (Theijse) 1-1
64min Rogic (Lustig) 1-2
93min Griffihts (Gordon) 1-3

Celtic-Anderlecht 1-0
32min Dembélé (Forrest) 1-0

Er wordt dus overwintert in Europa. Tegen wie we gaan spelen zal binnenkort duidelijk worden.

Schinvelder
10/11/2017, 15:25
Goed gedaan! Erg leuk om te zien dat je weet te overwinteren in Europa. Op die manier blijft de titel van je story ook in leven ;)

itsblurb
10/11/2017, 17:09
Mooi dat Celtic weet te overwinteren in Europa. Toch een van de klassieke Europese topploegen. Ik ben benieuwd hoe ver je kan gaan komen in de Europa League!

db1512
11/11/2017, 15:50
Nice! De EL past toch ook wel beter bij Celtic, hopelijk kun je wat potten breken en loot je niet direct erg zwaar.

Ryanajax
12/11/2017, 17:17

In de competitie loopt het voortvarend en ook onze jeugdopleiding loopt goed. Malcolm Robertson is ons grote talent.

Spelersrapport: Malcolm Robertson kent zeer sterk basisdebuut
https://www.mupload.nl/img/ssemstckcvsno.jpg

Met een 9,1 als beoordeling in zijn eerste wedstrijd tegen Hibernian, heeft Malcolm Robertson indruk gemaakt. De Schotse jeugdspeler gaf één assists en vermaakte het publiek met heerlijke acties. “Eentje voor de toekomst” Aldus Brendan Rodgers.

De pas achttien jarige jongen speelde de wedstrijd als linksbuiten. Dat is echter niet zijn normale positie, bij de wedstrijden in het jeugdteam van Celtic speelt Robertson voornamelijk op tien. Omdat hij tweebenig is durfde Rodgers het wel aan om hem op linksbuiten te zetten. “Hij beschikt over de kwaliteiten om zowel op tien als op de vleugels te spelen, het feit dat hij met rechts en links goed is speelt daarbij een grote rol. Ik sta natuurlijk nauw in contact met de jeugd en hij was altijd al een van de uitblinkers, vandaar dat hij deze kans kreeg.”

Robertson zelf was in de wolken na zijn debuut. “Het is prachtig om op deze manier je debuut te maken. Ik ben al van jongs af aan fan van deze club en om dan op het veld te staan is het mooiste wat er is. Ook de supporters zijn geweldig, hoe zij sfeer maken, dat is ongelofelijk. Ik hoop natuurlijk dat ik vaker in het eerste mee mag doen. Ik wacht geduldig mijn kansen af maar ik wil er wel zo veel mogelijk afdwingen.

Het plaatje is helaas iets minder scherp als dat ik gehoopt had maar is niet van essentieel belang.

Celtic-Hibernian 3-2
14min Griffiths (Robertson)1-0
32min Griffiths (Rogic) 2-0
43min Stokes (Matulevicius)2-1
57min Matulevicius (rebound)2-2
83min Griffiths (Edouard) 3-2

In de volgende update volgt de loting van de Europa League.

itsblurb
12/11/2017, 18:45
Een mooi debuut voor Robertson. Knap dat hij in zijn eerste wedstrijd meteen zo'n hoge beoordeling krijgt. Ben benieuwd of hij kan uitgroeien tot basisspeler in je team.

DDR
12/11/2017, 19:27
Toch de overwintering in Europa. Een goede prestatie toen het er op aan kwam! Ik heb ook je voorbeschouwing op de wedstrijd gelezen. Een erg goed stuk! Ben het ook met je eens dat de huidige opzet van de Champions League er voor zorgt dat rijke clubs uit sterke competities alleen maar rijker en sterker worden. De schotse clubs zijn er zelf ook debet aan zoals je al schrijft, want geen team weet het Celtic lasyigte maken.

db1512
12/11/2017, 23:25
Leuk dat je eerste jeugdspeler doorbreekt, misschien leuk om binnenkort zijn stats even te posten. Om ook nog even op je voorbeschouwende stuk terug te komen. Erg sterk geschreven, dit soort stukken voegen diepte toe aan je verhaal. Je bent echt met een hele leuke en sterke story bezig, KIU!

Schinvelder
13/11/2017, 04:27
Dat is nog eens een fijne binnenkomer voor zo'n jong talent. Klinkt als een topper in wording, als je de tijd hebt inderdaad zijn statistieken plaatsen, ben benieuwd. Weer een prima overwinning verder, al maakte Hibernian het je lastiger dan de vorige tegenstanders zo te zien. In ieder geval, ga zo door!

Daniël.
13/11/2017, 20:28
Mooi dat je alsnog overwintert in Europa. Hopelijk kun je nog ver reiken in de EL. Je stuk over de voorbereiding van Celtic-Anderlecht vond ik trouwens erg sterk geschreven. Het is inderdaad jammer dat de 'sterke' competities zoveel invloed hebben op de opzet van de CL. Verder leuk dat er al een jeugdspeler is doorgebroken. Hopelijk is dit een nieuw toptalentje voor Celtic en Schotland.

Ryanajax
14/11/2017, 18:45
Bedankt voor alle positieve reacties! Over de stats van Robertson, de bedoeling was dat ik deze bij de update zou posten echter ben ik ze kwijt geraakt. Momenteel zit ik al veel verder in het seizoen dus zouden zijn huidige stats een verkeerd beeld opleveren, daarom zal ik ze op het einde van het seizoen nog een keer delen tegelijkertijd met allerlei andere statistieken.

Dan nu de loting voor de laatste 32 van de Europa League.

https://www.mupload.nl/img/2e4yntcbmdu3f.jpg

Met de Turkse ploeg hebben we een pittige tegenstander maar het had nog zwaarder gekund dus op zich gezien is het een redelijke loting.

Dan is er ook nog tegen Kilmarnock gespeeld.

Celtic-Kilmarnock 3-1
8min Hayes (Dembélé) 1-0
28min Hayes (Tierney) 2-0
70min McGregor (Dembélé) 3-0
86min O’Donnell (Dicker) 3-1

itsblurb
14/11/2017, 18:51
Galatasaray is een zeer pittige tegenstander, maar ik denk dat je deze wel kunt winnen. Ook zeer knap van FC Utrecht dat ze door zijn naar de laatste 32, echter denk ik wel dat dit het eindstation zal zijn voor ze.

db1512
14/11/2017, 23:04
Een pittige tegenstander maar zeker niet onmogelijk. Prima overwinning op Kilmarnock.

Schinvelder
15/11/2017, 02:05
Degelijke overwinning op Kilmarnock. De wedstrijden tegen Galatasaray gaan wel mooie wedstrijden worden, ik denk dat je genoeg kans hebt om door te komen.

Daniël.
15/11/2017, 13:03
Mooie zege op Kilmarnock. Galatasaray is een pittige tegenstander, maar je had het moeilijker kunnen treffen. Hopelijk weet je ze uit te schakelen.

Ryanajax
17/11/2017, 18:54
Bedankt voor de reacties!

Er is vlak voor het openen van de transfermarkt nog een wedstrijd gespeeld tegen rivaal Rangers.

https://www.mupload.nl/img/fuyyamuzskkzn.jpg

Ross County-Celtic 0-1
42min Armstrong (McGregor)0-1

Hamilton-Celtic 1-3
9min Griffiths (rebound) 0-1
19min Ntcham (Robertson) 0-2
86min Ntcham (Rogic) 0-3
90min Devlin (Crawford) 1-3

Rangers-Celtic 0-2
49min Dembélé (strafschop)0-1
75min McGregor (Dembélé)0-2

In de volgende update wordt er een versterking binnen gehaald.

itsblurb
17/11/2017, 19:09
Mooi dat je hebt gewonnen van aartsrivaal Rangers. Het kampioenschap is na deze overwinning eigenlijk al veilig gesteld. Ook de overwinningen op Ross County en Hamilton zijn prima.

Schinvelder
18/11/2017, 05:17
De "old firm" alweer in je voordeel beslist, goed bezig! De rest van de wedstrijden zijn bijna nog maar een formaliteit. Nu kun je je wel volledig focussen op Galatasaray, succes!

DDR
18/11/2017, 08:04
De competitie leek al een formaliteit voor dat deze gestart was. Ben voornamelijk benieuwd naar de wedstrijd tegen Galatasaray. Die zijn de laatste jaren toch wat in kwaliteit gezakt, dus voor Celtic moet dit te doen zijn.

db1512
18/11/2017, 14:59
Altijd lekker om van de aartsrivaal te winnen! De resultaten blijven erg goed, hopelijk kan je dit tegen Galatasaray doortrekken.

Daniël.
18/11/2017, 19:48
Mooie overwinningen weer en mooi dat een daarvan tegen de aartsrivaal is. Het kampioenschap moet op deze manier wel goedkomen. Ik ben benieuwd wie de versterking wordt.

Ryanajax
19/11/2017, 19:54
Bedankt voor jullie reacties.

Door de blessure van Scott Sinclair zijn we op zoek gegaan naar een tijdelijke vervanger en die hebben we gevonden.

https://www.mupload.nl/img/gbcr7xoozkozo.jpg

Daarnaast is ook de wedstrijd tegen Motherwell gespeeld en die liep iets minder goed af dan de voorgaande.

Celtic-Motherwell 1-2
31min Dembélé (Roberts) 1-0
52min Moult (Bigirimana) 1-1
93min Bowman (Frear) 1-2

In de volgende update volgt een interview met Brendan Rodgers waarin wordt terug en vooruit gekeken.

itsblurb
19/11/2017, 20:01
Zinchenko is een prima aankoop. Ben benieuwd of hij bij jou wel weet te slagen. Dat verlies tegen Motherwell is pijnlijk en uitzonderlijk. Ben je door de nederlaag nu ook je ongeslagen status kwijt of heb je al een keer verloren in de competitie?

Daniël.
20/11/2017, 01:42
Zinchenko lijkt me, mits hij in vorm is, een goede (tijdelijke) vervanger van Sinclair. Het kwam er bij PSV niet helemaal uit, maar hopelijk bij Celtic wel. Jammer van de nederlaag tegen Motherwell in de slotminuut. Ik ben ook wel benieuwd of dit je eerste nederlaag is.

Schinvelder
20/11/2017, 02:05
Met Zinchenko heb je inderdaad een prima vervanger in huis gehaald voor Sinclair. Het is erg jammer dat je door zo'n laat tegendoelpunt de wedstrijd verliest en je ongeslagen status kwijt bent (als je die nog had?), maar een heel seizoen ongeslagen blijven is natuurlijk heel zeldzaam.

db1512
20/11/2017, 21:03
Goede vervanger, al is het wel een ander type speler. Ben benieuwd hoe Zinchenko het voor je gaat doen.

Ryanajax
21/11/2017, 20:05
Bedankt voor alle reacties!

De nederlaag tegen Motherwell was de eerste dit seizoen in de competitie helaas.

Nog voor het interview met Brendan Rodgers zijn twee dingen belangrijk, zo is met Steven Smith een broodnodig back-up linksback aangetrokken en is de wedstrijd tegen Aberdeen gespeeld.

Aberdeen-Celtic 0-2
47min Dembélé (Tierney) 0-1
69min Dembélé (McGregor) 0-2

Hierbij ook het interview met Rodgers:

Brendan Rodgers: ''Terugkeren bij Liverpool? Dat is uitgesloten’’

https://www.mupload.nl/img/vx5ttwv7vvwoj.jpg

Vandaag wordt er met Brendan Rodgers teruggeblikt en vooruit geblikt op zijn tijd bij Celtic en de mogelijke toekomst. Ook wordt er gesproken over de transferperiode en de Europese prestaties. We laten het woord aan de Celtic trainer zelf, veel lees plezier!

Beste Rodgers, allereerst bedankt dat u wilt meewerken aan dit interview. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het kampioenschap, dat is wel al binnen toch?

‘’Dat zou je normaal gesproken wel zeggen ja. Het verschil is 23 punten met nog elf wedstrijden te gaan tot de kampioenen groep, daar zullen we ook nog vijf maal moeten aantreden dit seizoen. Het is dus nog mogelijk dat we de voorsprong weggeven maar die kans is klein. Al zullen we wel maximaal gefocust moeten blijven.’’

Het ziet er inderdaad niet naar uit dat jullie nog zoveel punten zullen laten liggen. Toch verloor u met Celtic voor het eerst van een Schotse club, Motherwell in dit geval waar lag dat aan? Gebrek aan motivatie?

‘’Gebrek aan motivatie is het zeker niet. We hebben als team veel plezier in wat we doen en willen alles winnen maar dat is helaas niet altijd mogelijk. De nederlaag kwam onverwacht maar was zeker niet onterecht. We waren dit seizoen al eerder enkele keren gelukkig weggekomen en deze keer niet, dat kan gebeuren. In mijn optiek hebben we tegen Aberdeen ook meteen laten zien dat het een incident was en geen vormcrisis.”

In de eigen competitie loopt het dus voortvarend, in Europa was het echter een stuk lastiger. Hoe kijkt u terug op de Champions League?

‘’Ik hoor telkens dat we het zwaar hadden in Europa maar dat is wat overdreven. Er zit natuurlijk een kern van waarheid in maar ik vind dat we ons zeer goed verweerd hebben. Als je tegen teams als Bayern en Paris Saint Germain speelt weet je dat het niet makkelijk wordt. We zijn maar één keer echt kansloos geweest, thuis tegen PSG. Alle andere wedstrijden waren we zeker niet minder dan onze tegenstander en soms zelfs beter. In Frankrijk waren we bij tijd en wijlen de baas op het veld maar daar doe je dan te weinig mee.’’

Nu dus de Europa League met Galatasaray als tegenstander. Hoe schatten jullie de kansen in?

‘’Net zoals in de Champions League zullen we de underdog zijn. Ze hebben een sterk en uitgebalanceerd elftal maar dat hebben wij ook. Zeker in Turkije zal het heel zwaar voor ons worden. Dat we eerst thuis spelen zie ik dan ook wel als een voordeel, we weten dan wat we daar moeten doen en dat is fijn. Echter ben ik ook van mening dat , mits we ons Champions League niveau halen, de kansen 50/50 zijn.

Zoals u al stelt is de selectie zeer uitgebalanceerd, is Celtic dan ook klaar op de transfermarkt of kunt er nog een verassing?

‘’Met Steven Smith en Oleksandr Zinchenko hebben we al twee van onze transfertargets binnen. Ik heb eerder al eens aangegeven dat ik ook nog graag een middenvelder erbij zie komen. Dankzij de komst van Zinchenko hebben we echter al een extra mogelijkheid op zowel de vleugel als het middenveld. Op dit moment speelt er dan ook niets, het is ook niet alleen aan mij om het transferbeleid te bepalen maar er kan altijd nog wat gebeuren.”

Met Moussa Dembélé en Callum McGregor in het elftal wordt er genoeg gescoord. Bent u niet bang dat deze spelers zullen vertrekken?

‘’Tuurlijk zijn Moussa en Callum twee belangrijke pionnen in het elftal maar met het alleen noemen van die namen zou ik de rest echt te kort doen. Eigenlijk is iedere basisspeler er één waarvan ik zou balen bij een vertrek, sterker nog uit de gehele selectie zelfs. We zijn echt een sterke groep en er heerst een goede sfeer. Ik heb daardoor ook de verwachting dat er deze winter niemand vertrekt. Wat er volgend jaar in de zomer gebeurd zijn zorgen voor later.’’

Dat is direct ook het volgende punt waar ik na toe wilde, bent u volgend jaar nog trainer van Celtic?

‘’Zoals het er nu na uitziet wel. Ik zie geen enkele reden om te vertrekken en heb het zeer naar mijn zin hier in Schotland en ook mijn contract loopt nog tot 2021. Ook zijn er geen problemen met de clubleiding of spelers. Zoals ik al eerder zei, er hangt een aangename sfeer en dat is prettig werken.''

Dat klinkt vrij overtuigend, toch blijven er geruchten dat u bondscoach zou worden of zou terugkeren in de Premier League. Is dat wel een droom of doel van u? Ooit terugkeren bij bijvoorbeeld Liverpool of Swansea?

‘’Terugkeren bij Liverpool? Dat is uitgesloten. Ik ben daar niet vrijwillig vertrokken en zal ook niet vrijwillig terugkeren. Voor mijn gevoel heb ik daar naar behoren gepresteerd met een knappe tweede plek die werd overschaduwd door het mislopen van de titel. Ik ban over mijn ontslag niet boos maar ik heb die periode wel afgesloten. Bij Swansea heb ik het ook geweldig gehad en mooie successen geboekt. Daar ben ik als trainer eigenlijk doorgebroken en Swansea zit voor altijd in mijn hart. Daarnaast is de Premier League natuurlijk een geweldige competitie en ik zie mezelf daar ooit nog wel een team trainen. Bondscoach zijn is natuurlijk ook prachtig maar op dit moment ben ik daar nog niet aan toe. Ik kan niet in de toekomst kijken en daarom focus ik me vooral op nu, en nu ben ik gelukkig bij Celtic.’’

Ik wens u alle succes verder bij Celtic en wil u bedanken voor dit interview.

‘’Graag gedaan.’’

Dan om af te sluiten nog de stand na 22 speelronde.

https://www.mupload.nl/img/hfwd6ydtwx9ws.jpg

db1512
21/11/2017, 21:56
Leuk interview! Zou je story natuurlijk een verrassende wending geven mocht je het avontuur in de Premier League weer aan gaan, je zou jongens als Dembele natuurlijk prima mee kunnen nemen naar bijvoorbeeld Swansea.

Daniël.
21/11/2017, 22:16
Leuk en goed geschreven interview. Een tranfer naar de Premier League zou in de toekomst een leuke wending geven aan je story, maar voor nu zou ik inderdaad gewoon bij Celtic blijven. Hopelijk blijven Dembélé en McGregor ook nog deze transferperiode. Ga zo door!

Schinvelder
22/11/2017, 02:07
Prima interview! Momenteel bij Celtic blijven lijkt me wel het beste, is toch een flinke taak om Celtic Europees weer een rol te laten spelen. Als er echter een mooie aanbieding komt uit de Premier League weet je nooit wat er gaat gebeuren natuurlijk. Je staat er in de competitie natuurlijk prima voor. Altijd vreemd om te zien dat de Schotse competitie maar zo weinig teams telt.

Ryanajax
24/11/2017, 19:24

Voorlopig zit alles goed bij Celtic en dan komen ook nog twee spelers de selectie versterken. Nadat er eerder al afscheid werd Nir Bitton, hij speelde nog geen minuut dus we kunnen hem wel missen.

https://www.mupload.nl/img/xuipmfnke6sck.png

Naast deze aankopen kwamen we ook nog enkele keren in actie. Waaronder ook de derde Old Firm van het seizoen.

https://www.mupload.nl/img/ul4jcvn64b2dy.jpg

Celtic-St Johnstone 2-0
49min Griffiths (Hayes) 1-0
55min Griffiths (strafschop) 2-0
82min Gordon stopt strafschop

Partick-Celtic 1-4
18min Dembélé (Brown) 0-1
27min Sammon (McGlinchey) 1-1
38min Dembélé (Armstrong) 1-2
50min Dembélé (McGregor) 1-3
59min Dembélé (Roberts) 1-4

Celtic-Rangers 3-3
22min Herrera (Jack) 0-1
44min Armstrong (Dembélé)1-1
59min Cardoso 1-2
64min Griffiths (Dembélé)2-2
85min Herrera (Jack) 2-3
93min McGregor (Griffiths) 3-3

In de volgende update is de transfermarkt gesloten. Komen er nog verassingen of is de selectie nu rond? De tijd zal het leren.

Schinvelder
25/11/2017, 04:24
Je hebt je prima versterkt. Ik ken de spelers niet, ben benieuwd naar hun statistieken. Je hebt weer prima resultaten geboekt, heerlijke wedstrijd zo te lezen die Old Firm. Het wedstrijdverslag van de Old Firm is alleen niet heel goed te lezen, de tekst is niet heel scherp. Voor de rest een prima update, ik denk niet dat je nog veel nieuwe spelers hebt aangetrokken in de laatste paar dagen, aangezien het simpelweg niet nodig is.

Daniël.
26/11/2017, 13:15
Goede resultaten, alleen jammer van het gelijke spel tegen Rangers. Je verslag is wel erg klein en niet erg scherp, zoals Schinvelder al aangaf. Het kampioenschap lijkt in ieder geval al binnen. Ga zo door!

Begiristain
26/11/2017, 15:53
Vind je stukje ditmaal niet zo heel sterk, moet ik eerlijk zeggen. Foto's hebben een verschillend formaat en staan er wat scheef in. Geen kader om het stuk en je logo loopt over in de foto.

Overigens lijkt het alsof je slim zaken hebt gedaan om je team te versterken.

Ryanajax
26/11/2017, 20:14
Bedankt voor jullie reacties! Ik moet inderdaad erkennen dat mijn stukjes beter hadden gekund/gemoeten.

De transfermarkt is gesloten en er zijn geen last-minute versterkingen meer gekomen. Hier nog een overzicht van de zaken die wel gedaan zijn.

Uit:
Ralston, Miler en McCart uitgeleend
Bitton naar Hannover 96 voor 3,3 miljoen

In:
Zinchenko geleend van Manchester City
Smith voor 300.000 van Kilmarnock
Souttar voor 1,3 miljoen van Hearts
Crawford voorcontract van Hamilton

Overig:
Boateng van Bayern naar Man City voor 68 miljoen
Lemar van Monaco naar AC Milan voor 56,5 miljoen
Casemiro van Real naar Man United voor 55,3 miljoen
Reus van Dortmund naar Barcelona voor 49 miljoen
Martinez van Bayern naar Barcelona voor 46 miljoen

Naar het sluiten van de transfermarkt werd er nog tweemaal tegen Hamilton gespeeld, één keer voor de competitie en één keer voor de beker. Vooral in de competitie wedstrijd was Moussa Dembélé de hoofdrolspeler.

Spelersrapport: Moussa Dembélé, meevoetballende superspits leid perfecte generale Galatasaray in

https://www.mupload.nl/img/y9tsnhycijzqa.jpg

Celtic heeft voor de tweede keer in één week met 3-0 van Hamilton gewonnen. Tijdens het bekerduel speelde de reserves maar in de competitie kwamen de basisspelers gewoon weer opdagen. Het doel was duidelijk, zo snel mogelijk het duel beslissen met het oog op Galatasaray.

Moussa Dembélé had het doel duidelijk begrepen. Met twee assists en één doelpunt nam de Fransman zijn elftal bij de hand. Een staande ovatie tijdens de publiekswissel en een 9,5 als cijfer waren zijn beloningen voor zijn geweldig prestatie. Ook de topscores titel ligt al op hem te wachten, met 24 doelpunten heeft hij de meeste doelpunten terwijl hij ook assists koning Callum McGregor op de hielen zit.

Dembélé was vorig seizoen al een groot talent maar bewijst dit seizoen ook een bepalende kracht te kunnen zijn. “Ik ben veel gegroeid hier bij Celtic en ik ben deze club ook enorm dankbaar dat ze mij al deze kansen geven. De wedstrijd vandaag moest gewonnen worden en als je met assists en doelpunten dan belangrijk kunt zijn, is dat mooi. Daarnaast baal ik wel nog dat ik de paal raak en Callum zijn schot van de lijn gehaald ziet worden, zo ben ik dan ook wel weer. We kijken uit naar Galatasaray en ik hoop dan weer belangrijk te zijn.”

Brendan Rodgers is ook blij met de prestaties van zijn spits. “Dembélé heeft alles wat een spits nodig heeft. Hij heeft een neusje voor de goal maar kan ook perfect mee voetballen. Hij is één van de beste spelers waar mee ik heb gewerkt.” Op vragen over de opstelling liet Rodgers weinig los. De geruchten gaan dat, net zoals in de Champions League, James Forrest en Cristain Gamboa startte ten koste van Mikeal Lustig en Oleksandr Zinchenko.

Bij deze ook de uitslagen.

Hamilton-Celtic 0-3 (beker)
28min Hayes (Edouard) 0-1
81min Ajer (Zinchenko) 0-2
90min Forrest 0-3

Celtic-Hamilton 3-0
9min Hayes (Dembélé) 1-0
33min Dembélé (Hayes) 2-0
50min Zinchenko (Dembélé) 3-0

In de volgende update volgt de eerste wedstrijd tegen Galatasaray.

db1512
26/11/2017, 20:54
Voor Celtic echt een fantastische spits en denk dat hij ook wel een paar stapjes hoger mee zou kunnen, al is de vraag natuurlijk altijd hoe zulke spelers het doen als de tegenstand veel hoger wordt. Succes tegen Galatasaray!

Schinvelder
27/11/2017, 01:33
Denk dat hij na dit seizoen, met de juiste aanbieding, zeker een stap hogerop kan. Dat zou voor jou ook een mooie opdracht zijn om hem te vervangen. Prima voorbereiding gedraaid voor de wedstrijd tegen Galatasaray, veel succes!

Daniël.
27/11/2017, 11:31
Goed stuk en mooi dat Dembélé het zo goed doet. Het zal lastig worden om hem te behouden volgend seizoen. Succes tegen Galatasaray!

Ryanajax
28/11/2017, 17:36
Opnieuw bedankt voor alle reacties!

Ons Europese avontuur gaat verder in de Europa League en Galatasaray is onze tegenstander.

https://www.mupload.nl/img/p4mboxstiwvkw.jpg

Helaas ziet de tekst er weer iets kleiner uit als dat de bedoeling was, mijn excuses hiervoor.

Daarnaast is er ook nog in de competitie gespeeld.

Celtic-Galatasaray 2-2
8min Brown 1-0
23min Rodrigues (Belhanda) 1-1
30min Roberts (Forrest) 2-1
61min Gomis (Feghouli) 2-2

Celtic-Dundee 7-1
2min Dembélé (Rogic) 1-0
17min Dembélé (strafschop) 2-0
24min Dembélé (Armstrong) 3-0
40min Rogic (Dembélé) 4-0
64min Griffiths (Rogic) 5-0
72min Teijesse (Suengwon) 5-1
78min Hayes (Zinchenko) 6-1
88min Griffiths (Rogic) 7-1

Aangezien de competitie wel een gelopen koers lijkt, is de return al de volgende update.

Daniël.
28/11/2017, 20:17
Jammer dat je de voorsprong twee keer hebt weggegeven tegen Galatsararay. In de return moet je nu sowieso scoren, dus het zal een lastig duel worden. Je hebt je wel goed herpakt met die monsterzege op Dundee zeg. Succes in de return!

Schinvelder
29/11/2017, 10:39
In Turkije scoren bij Galatasaray gaat erg lastig worden, maar het zou heel knap zijn als het je lukt. Zonde dat je de wedstrijd niet hebt weten te winnen uiteindelijk, maar geen reden tot paniek. De wedstrijd tegen Dundee is dan wel weer fantastisch. Veel succes in Turkije!

Begiristain
29/11/2017, 11:22
Dat gaat een lastige klus worden in het stadion van Galatasaray, met al die supporters erachter.

Je stukje ziet er verder prima uit. Paar tips:
- je schrijft je update vanuit - een soort van - Galatasaray perspectief als je de titel leest. Echter, is je tekst weer Celtic gebaseerd. Zeker met een eindwoord van Rodgers. Ik zou, persoonlijk, een kant kiezen.
- Beide teams scoorde twee maal 2-2. Is een zin die niet helemaal lekker loopt.

db1512
29/11/2017, 15:10
Wordt een pittige klus in Turkije, maar ik houd hoop dat het goed komt. Ik zou de foto aan de zijkanten in het vervolg wat bijsnijden zodat ze in het verlengde van de tekst lopen, is niet altijd mogelijk maar met deze foto had het wel gekund.

JLAV
29/11/2017, 18:39
0-1 overwinning zou lekker zijn.

DDR
30/11/2017, 17:59
De tekst is wat klein, maar je artikel is verder prima. Ik sluit me aan bij de tips die hierboven genoemd zijn.

In Turkije winnen is nu het enige dat telt. Maakt niet uit als je er 3 om de oren krijgt, zolang je er zelf maar 4 maakt. Tegen Dundee heb je laten zien dat scoren geen probleem is.

Ryanajax
30/11/2017, 20:31

Winnen in Turkije is inderdaad het enige wat telt en of dat gelukt is lees je hieronder.

Sterk Celtic wint van Galatasaray en plaatst zich bij de laatste zestien

https://www.mupload.nl/img/asvpuymn8khdn.jpg

Celtic heeft zich geplaatst voor de achtste finales van de Europa League. Na de 2-2 in Schotland moest er eigenlijk gewonnen worden door de ploeg van Brendan Rodgers. Dat gebeurde dan ook, de Schotten waren met 1-3 te sterk voor Galatasaray. (3-5 totaal score)

Er werd een spannende wedstrijd verwacht tussen twee ploegen die gelijkwaardig zouden zijn. Daar bleek niets van waar, vanaf de eerste seconde was Celtic de baas. Fernando Muslera hield zijn team enkele keren knap op de been. Zo pakte de doelman al binnen vijf minuten twee schoten van Moussa Dembélé en wist hij ook de kopbal van Erik Sviatchenko te keren.

Galatasaray had helemaal niets te vertellen in eigenhuis maar kwam desondanks toch op voorsprong. Patrick Roberts bleef geblesseerd op de grond liggen waarna Scott Brown de bal buiten tikte. Na de wissel van Roberts, Johnny Hayes verving hem, leefde Celtic in de veronderstelling de bal terug te krijgen. De thuisploeg had echter andere plannen. Mariano kwam met een geweldige steekpass richting Younes Belhanda die vervolgens oog in oog met Craig Gordon koeltjes afrondde. De spelers van Celtic waren kwaad en voelde zich bedrogen maar moesten door.

Het duurde slechts acht minuten voordat Celtic weer op gelijke hoogte stond. James Forrest zette zijn motor aan en sprintte met de bal aan zijn voet richting de achterlijn. Dembélé had al positie gekozen in de zestien meter en kopte de voorzet snoeihard raak. Muslera zag de bal wel recht op zich afkomen maar kon dankzij de snelheid niets meer uitrichten. De ietwat geïrriteerde Schotten weliswaar weer langs Galatasaray maar was op basis van uitdoelpunten nog steeds uitgeschakeld.

In het restant van de eerste helft gebeurde er vrijwel niets meer. Direct na rust was Celtic wel gevaarlijk. Sterker nog ze waren ook meteen doeltreffend. Dembélé was ditmaal niet de doelpuntenmaker maar aangever. De Fransman stuurde invaller Hayes weg en die ronde kalm af. De van Aberdeen overgekomen vleugelspeler wachtte lang met zijn schot en liet Muslera eerst een kant kiezen om hem vervolgens te passeren.

De 1-2 was genoeg om door te gaan maar dat weerhield Celtic er niet van om gewoon te blijven aanvallen. Het leverde ze uiteindelijk de 1-3 op. Waar bij de tweede treffer Dembélé aangaf en Hayes scoorde, waren de rollen nu omgedraaid. Hayes mocht zomaar de zestien binnen dribbelen en vond gemakkelijk de geheel vrijstaande spits. Het was voor Dembélé een koud kunstje om de bal binnen te schuiven. De 1-3 was de genade klap, Galatasaray moest er nog drie maken binnen 25 minuten maar ze kwamen niet eens in de buurt.

Ook Celtic liet het erbij zitten en zo eindigde de wedstrijd volkomen terecht in 1-3. Rodgers had na afloop van het duel geen goed woordje over voor de Turkse opponent. ‘’Ik persoonlijk vind het ronduit respectloos om de bal niet terug te geven. Tuurlijk is het geen regel en hoeft het niet maar ik heb mijn spelers verteld dat als we ooit zo moeten winnen, ik liever niet win. Maar ach, het is ook de enige kans die ze gecreëerd hebben, dat zegt veel. We waren veel en veel beter en we zijn terecht door.’’

Celtic kreeg ook nog slecht nieuw te verwerken na de wedstrijd, Patrick Roberts kan de komende twee maanden niet in actie komen wegens een schouderblessure.

Dan de resultaten.

Galatasaray-Celtic 1-3
26min Belhanda (Mariano) 1-0
32min Dembélé (Forrest) 1-1
50min Hayes (Dembélé) 1-2
67min Dembélé (Hayes) 1-3
Hearts-Celtic 0-6
15min Dembélé (McGregor) 0-1
23min McGregor (Hayes) 0-2
32min Hayes (Dembélé) 0-3
47min McGregor (Robertson) 0-4
58min Robertson (Dembélé) 0-5
80min Griffiths (Armstrong) 0-6

In de volgende update volgt de loting!

Daniël.
30/11/2017, 21:53
Geweldig dat je Galatasaray toch hebt weten uit te schakelen. Hopelijk kun je nog ver komen in de EL. Ook in de competitie gaat het nog steeds lekker met die 0-6 overwinning. Ga zo door!

Schinvelder
01/12/2017, 00:28
Zeer knappe prestatie, gefeliciteerd! Nu door naar de volgende ronde, ik ben benieuwd hoe het je daar vergaat. De competitie is met alweer een ruime overwinning toch echt gelopen koers, haha. Het is alleen erg jammer van de blessure van Roberts, die ga je wel missen in de EL. Goed bezig in ieder geval!

db1512
01/12/2017, 17:07
Goed dat je door bent en dat Rodgers uithaalt naar de tegenstander, hoort inderdaad niet zo. Ben benieuwd wie je in de volgende ronde gaat treffen, het zal er wel niet makkelijker op worden.

Ryanajax
03/12/2017, 14:01

De loting voor de achtste finale is geweest en wie we treffen lees je hieronder.

https://www.mupload.nl/img/9bjpwi6pailfa.jpg

Ook is er weer een bekerwedstrijd gespeeld.

Kilmarnock-Celtic (Kwartfinale) 1-3
33min Hayes (rebound) 0-1
40min Jones (Kilte) 1-1
42min Griffiths (rebound) 1-2
63min Broadfoot Rood
91min Forrest (McGregor) 1-3

Na de wedstrijd kregen we het slechte nieuws dat naast Sinclair en Roberts ook Zinchenko de komende maanden geblesseerd is.

Schinvelder
03/12/2017, 15:49
De wedstrijden tegen Marseille gaan alles behalve makkelijk worden, pittige tegenstander. Ook de blessure van notabene Zinchenko komt erg slecht uit, aangezien hij de vervanger van Sinclair was. Ik ben benieuwd hoe je dit probleem gaat oplossen.

Daniël.
03/12/2017, 19:55
Marseille is een lastige tegenstander, maar hopelijk kun je stunten. Mooi dat je door bent in de beker. De 'dubbel' (of misschien zelfs de 'triple') winnen zou mooi zijn. Wel balen van de blessure van ZInchenko. Zo raakt de ziekenboeg alsmaar voller. Hopelijk kun je zijn afwezigheid goed opvangen.

Begiristain
04/12/2017, 18:04
Mooi stukje en goed dat je vanuit een ander perspectief schrijft. Denk dat Marseille wel te kloppen is, maar inderdaad wel een lastige tegenstander. Jammer dat je nu dun bezet bent op de flank met die blessures.

db1512
05/12/2017, 13:16
Pittige loting, al is Marseille ook niet meer wat het geweest is. Denk dat je blij mag zijn dat je Lyon eerst in elk geval ontloopt, schat hen toch in als een favoriet om het toernooi te winnen.
Vind de eerste zin van je stuk een beetje vreemd lopen, daarnaast een paar kleine typefoutjes (bijv. waarschuwede) maar dat is niet storend. Prima stuk weer!

gunnerforlife
05/12/2017, 16:50
Sterk bezig! Voor mij tot nu toe de sterkste story dit jaar!
Benieuwd hoe je het gaat doen tegen Marseille, met die blessures.
Succes!

Ryanajax
05/12/2017, 19:54

Marseille is een pittig loting en het missen van Zinchenko helpt dan ook niet echt. Er moest echter wel gewoon gespeeld worden.

Zwak Marseille komt zeer goed weg tegen oppermachtig Celtic

https://www.mupload.nl/img/2adspv9urfapd.jpg

In de achtste finale van de UEFA Europa League hebben Olympique Marseille en Celtic met 2-2 tegen elkaar gelijkgespeeld in het Orange Vélodrome van Marseille. De Franse thuisploeg zal zichzelf in de handen knijpen met het gelijkspel aangezien ze weinig te vertellen hadden.

De bezoekers uit Schotland toonden direct initiatief en liet al meteen zien heel aardig te kunnen voetballen. Waar Celtic de hele wedstrijd mooie combinaties zou laten zien viel zo niet de eerste treffer. Het was een corner van Jonny Hayes die werd binnen geknikt door de volledig vrij gelaten Stuart Armstrong.

Bij de 0-1 werd Marseille al met de neus op de feiten gedrukt maar dat bleek weinig effect te hebben. Slechts twee minuten na het eerste doelpunt werd de score verdubbeld door Moussa Dembélé. De aanval van Celtic ontstond na een verschrikkelijke fout van Luiz Gustavo. De speler van Marseille liet de bal onder zijn voet doorglippen en daar werd door Armstrong gebruik van gemaakt. James Forrest kreeg de bal en gaf voor op de inlopende Dembélé. Via de paal kopte ook de Fransman raak waardoor er al een 0-2 stand op het bord stond met pas elf minuten gespeeld.

Een monsterzege leek in de maak en onder luid boegeroep en een fluitconcert moest de thuisspelende ploeg op zoek na de aansluitingstreffer maar dat lukte totaal niet. Omdat Celtic uiteindelijk toch wat gas terug nam en de bal iets meer aan Marseille liet, leek het erop dat ze wel wat beter werden maar tot kansen leed het totaal niet.

Er was dan ook een grove fout nodig aan Schotse kant om de tegenstander in de wedstrijd te helpen. Erik Sviatchenko leverde de bal knullig in bij André Zambo die vervolgens de vrijstaande Dimitri Payet wist te vinden. De oud-West Ham speler bleef koeltjes oog in oog met Craig Gordon en verschalkte de doelman voor de 1-2. Zo kwamen ze uit het niets terug in de wedstrijden en groeide het vertrouwen in een resultaat.

Geïrriteerd zocht Brendan Rodgers de kleedkamer op, ondanks de voorsprong was hij zichtbaar niet tevreden. Zijn frustraties waren ook wel terecht. Door wat te laconiek te denken bracht het de tegenstander terug in het duel.

In tegenstelling tot de eerste helft wist de tweede niet direct spektakel op te leveren. Via Dembélé, Hayes, Forrest en Callum McGregor wist Celtic wel dreigend te worden maar niet heel gevaarlijk. Na de wissels van Rodgers leek het overwicht ook op het scorebord zichtbaar te gaan worden. Invallers Olivier Ntcham en Leigh Griffiths stuitte echter beide op Steve Mandanda die zijn team op de been hield.

Ondanks dat het er totaal geen recht op had, wist Marseille toch nog gelijk te maken. Morgan Sanson schoot vanaf randje zestien de bal perfect in de onder hoek. Gordon stond aan de grond genageld en kon alleen maar toezien hoe de bal het doel in vloog. Aangezien het in de aller laatste seconde gebeurde had Celtic ook geen kans meer om iets terug te doen.

Doelpuntenmaker Sanson was blij dat hij belangrijk kon zijn voor zijn team. ‘’Laten we eerlijk zijn, dit was geen geweldige wedstrijd. We waren mentaal wel sterk en gaven niet op. Tot ik dan de 2-2 mag maken is mooi maar dat is mede te danken aan deze uitstekende teamprestatie.’’

Bij het Celtic front waren alleen teleurgestelde gezichten. ‘’Dit mag nooit gebeuren. Je staat 2-0 voor in een uitwedstrijd en je weet dat die uitslag een perfecte uitgangspositie zou zijn. Dat was ook het probleem, het ging misschien iets te makkelijk.’’ Aldus Rodgers.

Volgende week ontmoeten beide teams elkaar op Celtic Park en dan zal de definitieve beslissing vallen.

Daarnaast is er ook tegen Aberdeen gespeeld. Omdat de focus vooral op de Europese wedstrijden ligt liep dat ook niet zo goed af.

Marseille-Celtic 2-2
9min Armstrong (Hayes) 0-1
11min Dembélé (Forrest) 0-2
39min Payet (Zambo) 1-2
92min Sanson (Evra) 2-2

Celtic-Aberdeen 0-1
45min May (Mackay-Steven) 0-1

In de volgende update zal blijken of de 2-2 genoeg is om verder te bekeren.

Daniël.
05/12/2017, 20:27
Jammer dat je de zege tegen Marseille hebt weggegeven en zo je overwicht niet hebt kunnen omzetten in een zege. Ook balen dat je meteen daarna verliest van Aberdeen. Hopelijk kun je het karwei tegen Marseille in eigen huis afmaken en zo de kwartfinales halen. Succes!

Ryanajax
07/12/2017, 18:19
Bedankt voor je reactie!

De eerste wedstrijd wisten we teleurstellend genoeg niet te winnen. Lukt het ons wel om de tweede te winnen?

Celtic dankzij uitgoals door naar kwartfinale ten koste van zwak Marseille

https://www.mupload.nl/img/joif8y8bmpwxi.jpg

Celtic heeft de kwartfinale van de Europa League bereikt. De 1-1 eindstand was voor de Schotten voldoende om door te gaan. Door de 2-2 in Frankrijk en dus een totaal score van 3-3 bekert de ploeg van Brendan Rodgers verder op basis van gescoorde uitdoelpunten. Het is de eerste keer dat Celtic zich weet te plaatsen voor de kwartfinale van het Europese toernooi.

Olympique Marseille was vanaf de aftrap verassend de baas. De bezoekers hadden in het thuisduel niets te vertellen gehad en daarom leken ze nu wel goed te willen starten. De scherpe start van Marseille leverde niet meteen hele grote kansen op maar Celtic moest telkens wel hard werken om kansen te voorkomen. Na een kleine twintig minuten kwam de eerste echte kans. Grégory Sertic schoot vanaf de rand van het strafschopgebied net naast.

Na een tijdje zakte het niveau van Marseille echter drastisch in. Met enkele snelle uitbraken probeerden The Celts gevaarlijk te worden. Dat lukte echter vrijwel niet, James Forrest en Jonny Hayes speelden beide een draak van een wedstijd en wisten Moussa Dembélé of Callum McGregor steeds maar niet te vinden. Af en toe leidde dat tot wat frustraties bij de sterspelers. Zonder Manchester City huurlingen Patrick Roberts en Oleksandr Zinchenko lijkt het spel steeds stroever te verlopen en bevorderen het spel niet.

Om te voorkomen dat de supporters vlak voor rust in slaap dommelde moest er iets gebeuren. Konstanitnos Mitroglu schoot keihard op de lat en de rebound was niet besteed aan Florian Thauvin. De Fransman kreeg de uitgelezen mogelijkheid maar schoot hoog over, wat typerend was voor het spelbeeld. De wedstijd leek eindelijk volledig los te komen maar dat werd ook weer onderbroken door de rust.

Rudi García zou zijn spelers op de feiten hebben gedrukt in de rust, althans dat leek erop. In de 47ste minuut was het namelijk raak voor de Fransen. Dimitri Payet gaf vanaf de zijkant een lage voorzet die niet goed verwerkt werd door Kieran Tierney. De jonge linksback raakte de bal dusdanig dat Thauvin hem binnen kon koppen en Craig Gordon totaal kansloos was. Zo begon Marseille opnieuw sterk maar zakte ook weer ver terug.

Celtic kreeg het heft in handen en zocht veelvuldig naar het doelpunt dat ze de kwartfinale zou bezorgen. Met Malcolm Robertson als invaller nam Rodgers een klein risico maar het bleek goed uit te pakken. Het Schotse jeugdproduct ontsnapte aan de aandacht van de defensie maar kreeg de bal net niet langs Steve Mandanda. De doelman van Marseille kreeg de bal daarentegen ook niet weg, aanvoerder Aymen Abdennour dacht hem daarbij te helpen maar maakte dezelfde fout als Tierney aan de andere kant. Collega aanvoerder Scott Brown kon de bal gemakkelijk in het lege doel koppen en zorgde voor ontlading aan de kant van Celtic.

Zoals je kan verwachten ontstond er een hectische slotfase waarin Olympique Marseille alles op alles wilde zette voor de 1-2. Via een excellerende Thauvin kwamen ze ook nog aardig in de buurt. Eerst zag de rappe vleugelspeler zijn schot nog in het zijnet verdwijnen om vervolgens een strakke voorzet nipt weggetikt te zien worden door Gordon. In de extra tijd werd hij ook nog gevaarlijk met zijn hoofd, een corner van Payet viel perfect maar Thauvin knikte hem net naast.

Celtic plaats zich dus bij de laatste acht van de Europa League. Samen met Feyenoord, Hoffenheim, Athletic Bilbao, Braga, Victoria Guimaraes, Rosenborg en Borussia Dortmund zal er geloot worden voor de kwartfinales. Aanvoerder en man van de wedstrijd Scott Brown was positief over de kansen. ‘’Dit is zwaarbevochten maar over twee wedstrijden niet meer dan verdiend. We hebben met zijn alle geknokt en niet goed gespeeld vandaag maar we zijn door en dat is het enige wat telt. Als je kijkt na de teams die er nog in zitten schat ik Dortmund het beste in, zij zullen misschien wel favoriet zijn maar de rest ligt dichtbij elkaar. We kijken uit naar de loting en hopen dit toernooi een mooi vervolg te geven.’’

Celtic-Marseille 1-1
47min Thauvin 0-1
69min Brown 1-1

In de volgende update de loting plus leuk nieuws.

Daniël.
08/12/2017, 13:30
Knap dat je door bent naar de kwartfinales. En als ik de teams zie die door zijn, heb je zeker kans om de halve finales te bereiken, al zijn Dortmund en Bilbao teams die je liever wilt vermijden. Ga zo door!

Ryanajax
10/12/2017, 20:21
Een leuke update vandaag, er is heugelijke competitie nieuws en de loting van de Europa League!

Als eerste de loting.

https://www.mupload.nl/img/4kmmxnqi5aeri.jpg

Bij de vorige loting koos ik ervoor om door de ogen van de Franse teams te kijken aangezien die allemaal vrij eenvoudig hadden geloot. Ironisch genoeg is er nu geen één meer over. :laugh:

Dan nu iets wat er al lange tijd zat aan te komen.

Celtic pakt landstitel nummer 49!

https://www.mupload.nl/img/n2lwh6p4rdzdj.jpg

Celtic heeft voor de 49ste keer het kampioenschap in de wacht weten te slepen. Op bezoek bij Motherwell moest er gewonnen worden en ondanks een verschrikkelijke start werd er ook met 2-4 gewonnen.

Vanaf speeldag één staat Celtic al bovenaan de ranglijst en al een paar maanden lang was het al vrij zeker dat het kampioenschap binnen gehaald zou worden maar dat gebeurde pas vandaag officieel. ‘’Het is eindelijk binnen, we wisten al een tijdje dat de kans dat we opnieuw kampioen werden groot was maar je moet het toch maar doen. Ik ben blij dat de titel binnen is. Dit is pas het begin, we willen de beker ook nog winnen en ook de Europa League winnen is nog een mogelijkheid. We zullen er alles aan doen om dit seizoen nog veel mooier te maken als dat het nu al is.’’ Zo sprak Brendan Rodgers op de persconferentie.

Begrijpelijk was de euforie van Celtic wel al zal dat niet op basis van de wedstijd zelf zijn geweest. In de zevende minuut scoorde Louis Moult de 1-0. De gehele defensie stond erbij en keek erna, ingrijpen was er namelijk niet bij. Vijf minuten later hadden de bezoekers echter de gelijkmaker er alweer in liggen. James Forrest volleerde de bal hard in de bovenhoek en poetste daarmee de slechte start weg.

In het restant van de eerste helft wist de ploeg van Rodgers Motherwell het totaal niet meer moeilijk te maken en waren ze zelf de onderliggende partij. Het was dan ook niet heel verassend dat de thuisploeg vlak voor rust een nieuwe voorsprong had. Elliot Frear kon een voorzet van Andy Rose volgelvrij in schieten. Motherwell ging zo met de 2-1 op het scorebord rustte.

Malcolm Robertson was het antwoord van Rodgers op de achterstand. De jongeling viel in voor doelpuntenmaker Forrest. Later in de wedstrijd zou ook Leigh Griffiths invallen en die was een stuk succesvoller. Na zeventig minuten gespeeld te hebben schoot de Schot via de binnenkant van de paal raak. De 2-2 was een feit en met nog twintig minuten te gaan was alle hoop terug voor Celtic.

De druk van Celtic op Motherwell bleef toenemen en werd Motherwell uiteindelijk te veel. Robertson probeerde Moussa Dembélé te bereiken vanaf de zijkant maar zijn voorzet werd verwerkt door Cédric Kipré. Gelukkig voor Celtic viel de bal voor de voeten van Callum McGregor en die wist daar wel raad mee. Met een diagonaal schot, plaatste hij de bal in de kruising en hielp zijn team aan de voorsprong. Niet veel later was het Dembélé die de wedstrijd definitief in het slot gooide door zijn 29ste doelpunt in de competitie te maken.

Met in totaal nog acht duels te gaan is het verschil met nummer twee, ST. Johnstone, 25 punten waardoor ze niet meer in te halen zijn en ze zich dus opnieuw kampioen van Schotland mogen noemen.

Dan zijn er ook nog wat meer wedstrijden gespeeld.

Motherwell-Celtic 2-4
7min Moult (Bowman) 1-0
12min Forrest (Hayes) 1-1
45min Frear (Rose) 2-1
70min Griffiths (Brown) 2-2
77min McGregor 3-2
81min Dembélé (Griffiths) 4-2

Hibernian-Celtic 1-1
20min Boyle (Stokes) 1-0
36min Hayes (Dembélé) 1-1

Celtic-Ross County 5-2
4min Schalk 0-1
10min Dembélé (Tierney) 1-1
14min Simunovic (Armstrong) 2-1
22min Dembélé (Strafschop) 3-1
25min Schalk (Dow) 3-2
53min McGregor (Hayes) 4-2
80min McGregor (Dembélé) 5-2 (100ste competitie doelpunt)

In de volgende update wordt er voorbeschouwd op Hoffenheim.

Daniël.
11/12/2017, 16:34
Gefeliciteerd met het kampioenschap! Dat zat er toch wel een tijdje aan te komen. Het valt me op dat er op Dortmund na geen 'grote' clubs meer over zijn in de Europa League. Mocht je Hoffenheim verslaan, dan kan er zomaar een finaleplek in zitten. Ga zo door!

Begiristain
12/12/2017, 09:38
Goed stukje en gefeliciteerd. Op zich is de titel niet meer zo bijzonder voor Celtic, natuurlijk, maar je haalt 'm toch maar weer even. Sluit me bij Daniël aan. Uitgelezen kans op Europees succes.

db1512
13/12/2017, 12:16
Lekker man! Kampioenschapje pakken en een toch wel redelijk gunstige loting in de kwartfinale. Wel erg opvallend dat er amper grote teams nog in het toernooi zitten, maar dat maakt Europees succes zeker mogelijk voor je. Denk dat Hoffenheim een ploeg is die je kan hebben, hopelijk kun je Dortmund ontlopen.

Ryanajax
13/12/2017, 15:54

De wedstrijd tegen Hoffenheim staat voor de deur en twee spelers keren terug van hun blessures, een geschenk uit de hemel of een onoplosbare puzzel?

Herstellende buitenspelers vormen lastige opdracht voor Rodgers

https://www.mupload.nl/img/km9rv5.jpg

In de wedstrijd tegen Galatasaray in februari verliet Patrick Roberts geblesseerd het veld. Een schouderblessure zou hem twee maanden aan de kant houden, een flinke tegenvaller voor Celtic. De echte klap kwam echter anderhalve week later toen ook Oleksandr Zinchenko noodgedwongen het veld moest verlaten. Beide Manchester City huurlingen lagen er met dezelfde blessure uit en de spoeling was al zo dun op de vleugels.

Tot nu toe werd de afwezigheid van de twee aardig opgevangen. Jonny Hayes en James Forrest waren de twee vleugelspelers bij de Schotse ploeg en presteerde niet onaardig. Nu vormt zich echter een probleem, zowel Zinchenko als Roberts is zo goed als hersteld en dat vlak voor de kwartfinale tegen Hoffenheim. Durft Brendan Rodgers het risico te nemen op spelers zonder wedstrijdritme op te stellen of kiest hij voor dezelfde elf als de laatste paar weken? Hij heeft zes opties die we allemaal zullen doornemen.

Hayes-Forrest
Het is de meest voor de hand liggende optie, de twee die al weken fit zijn en spelen in het eerste elftal ‘gewoon’ laten staan. Of Rodgers deze twee laat staan is echter nog maar de vraag. Van buitenaf is er namelijk onvrede over de prestaties van de twee, Forrest wordt omschreven als een ‘blind renpaard’ die af en toe een goed moment heeft terwijl Hayes vooral profiteert van de kwaliteit van andere.

Roberts-Forrest
Nadat Scott Sinclair geblesseerd raakte in de Champions League waren deze twee de vaste buitenspelers in Europese wedstrijden. De snelheid van de Schot moest worden gebruikt aan de rechterkant terwijl Roberts zijn individuele kwaliteiten mocht laten zien aan de linkerkant. Het effect ervan was dat alle counters via rechts liepen en alle aanvallen met een zorgvuldige opbouw via links, heel voorspelbaar maar ook effectief.

Hayes-Roberts
In deze formatie zou de Engelsman weer op zijn vertrouwde rechterkant spelen. Hoewel dit systeem vrijwel nooit uitgeprobeerd is zou het zomaar kunnen werken. De van Aberdeen overgekomen Hayes lijkt namelijk een redelijke klik te hebben met Moussa Dembélé en Callum McGregor wat zich uitbetaalt in doelpunten. Doordat Roberts met zijn linker veel na binnen zal trekken kan ook de snelheid van Cristian Gamboa benut worden. Ideaal dus op papier, maar nog nooit bewezen in de praktijk.

Zinchenko-Forrest
De meest logische combinatie mocht Zinchenko gebruikt worden. De Oekraïner werd binnen gehaald om Sinclair te vervangen aan de linkerkant van het veld en liet zien waarom dat een goede keuze was. Hoewel hij misschien ook op rechts uit de voeten zou kunnen lijkt dat niet te gaan gebeuren. Simpelweg omdat Forrest dan de meest realistische is om hem op rechts te vergezellen zou dit een mogelijkheid zijn.

Hayes-Zinchenko
Eén van de twee opties die waarschijnlijk kansloos is. Beide ambiëren een plek aan de linkerkant maar er zou toch echt iemand op rechts moeten spelen. Daarnaast speelden beide heren ook nauwelijks samen en werd de een vaak voor de ander gewisseld. Al met al geen reden om ze samen op te stellen.

Zinchenko-Roberts
De twee beoogde buitenspelers staan onderaan in deze lijst. De kans dat een trainer besluit om twee spelers die net hersteld zijn van een blessure direct samen te laten spelen is namelijk niet zo groot. Het risico dat er een nieuw kwetsuur ontstaat of de oude vorm er nog niet is, is veel te groot.

Er zijn dus een genoeg keuze voor Rodgers om te kiezen. Op papier lijkt Hayes-Roberts de beste keuze, Hayes-Forrest de meest veilige en lijk Roberts-Forrest de favoriet van de Noord-Ier. Wat zijn keuze ook zal zijn, Celtic zal vol aan de bak moeten tegen Hoffenheim voor een plek bij de laatste vier.

Ook al zijn we kampioen, er moet nog steeds gevoetbald worden in de competitie.

Kilmarnock-Celtic 0-4
21min McGregor (Dembélé) 0-1
45min Brown 0-2
74min Rogic (Dembélé) 0-3
91min Dembélé (Strafschop) 0-4

Daniël.
13/12/2017, 16:43
Mooi stukje over de mogelijke opties op de vleugels. Het zou sneu zijn voor Hayes en Forrest om ze/één van hen op de bank plaats te laten nemen, aangezien ze het toch wel aardig hebben gedaan. Toch zou ik persoonlijk kiezen voor Roberts-Forrest, aangezien Roberts in mijn ogen toch wel beter is dan Hayes. Zinchenko vind ik daarnaast meer een CAM dan een vleugelspeler, dus vandaar mijn keuze voor Roberts-Forrest. Ik ben benieuwd wat je kunt neerzetten tegen Hoffenheim. Succes!

Begiristain
14/12/2017, 13:39
https://fifabenelux.com/wp-content/uploads/2017/09/msvdm.jpg

Deze Manager Story is verkozen tot de beste van de maand november door de leden van FIFABenelux.

Van harte gefeliciteerd!

Aron1997
14/12/2017, 16:54
Zeer knap stuk! Ben dit vandaag beginnen lezen en het zijn erg knappe stukjes en prachtige resultaten. Ben benieuwd of je je sterkhouders kan behouden. Dembélé lijkt zowel topschutter als assistenkoning te worden. Een transfer deze zomer lijkt bijna niet tegen te houden. Hoe doet de andere fransman Edouard het? Lijkt me eigenlijk best een geschikte vervanger en lijkt me niet eens zo een vreemde transfer om hem definitief over te nemen. Verder zat ik ook met het idee dat je in seizoen waarschijnlijk op zoek zult moeten gaan naar een doelman. De vries zakte als ik het goed heb in algemeen en ook Gordon is ondertussen al 35. Heb je iemand op het oog of heb je een toptalent in je jeugdacademie zitten?

Maar echt nogmaals, knap werk en doe vooral zo voort!

Daniël.
14/12/2017, 23:38
Gefeliciteerd met je uitverkiezing tot Manager Story van de Maand, Ryanajax!

Ryanajax
15/12/2017, 18:59
@Aron1997 (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=24672) Bedankt voor je reactie! De sterkhouders behouden zal een heel lastig verhaal worden ben ik bang. Edouard speelt niet zo heel veel om eerlijk te zijn. Daarentegen zou hij zeker een geschikte vervanger kunnen zijn mits hij genoeg groeit. Daarnaast zit ook altijd Griffiths nog bij de selectie. De doelmannen kwestie is inderdaad iets waar ik ook al een tijdje tegenaan loop. Beide heren zijn op leeftijd en zullen binnenkort stoppen. Mijn plan is wel om ze beide bij Celtic te laten stoppen en dan hopen op een talent uit de jeugd die er tot dusver niet is.
Daniël. Thanks! ;)

De eerste wedstrijd tegen Hoffenheim is geweest. De vleugels werden bestreken door Hayes en Roberts, op papier dus het ideale duo maar hielp het ons ook tijdens de wedstrijd.

Superieur Celtic verslaat Hoffenheim in vermakelijk duel
https://www.mupload.nl/img/azh4j02.jpg

Celtic heeft een grote stap gezet richting de halve finale van de UEFA Europa League. Op het eigen Celtic Park werd 1899 Hoffenheim met 3-1 verslagen. Met name Moussa Dembélé speelde een geweldige wedstrijd met twee goals en één assist.

Zoals verwacht startte de bezoekers in de gebruikelijke 5-3-2 opstelling. Om daar goed tegen gewapend te zijn koos Brendan Rodgers ervoor om met Patrick Roberts te spelen. De Engelsman was pas net herstelt van zijn blessure dus zaten er risico’s aan zijn mee spelen maar daar was niets van te zien tijdens de wedstrijd.

Het was namelijk Celtic dat de openingsfase in handen had en direct Hoffenheim onder druk had. Dembélé en Jonny Hayes kwamen net niet tot een schietkans echter kregen de Duitser de bal maar niet weg waardoor Roberts toch voor het eerst gevaar kon stichten. Zijn schot werd geblokt en zo viel de bal opnieuw voor zijn voeten, met een korte draai ontdeed de City-huurling zich van Steven Zuber en gaf de bal goed voor. Dembélé dook vlak voor Olivier Baumann op en knikte eenvoudig binnen, 1-0.

Het doelpunt van de Franse spits wakkerde de uitploeg aan. Het initiatief werd al heel snel overgenomen door de Duitsers die onder leiding van Lars Bender, die afgelopen winter overkwam van Bayer Leverkussen, steeds gevaarlijker werden. Andrej Kramaric probeerde met heel veel gevoel de bal over Craig Gordon heen te plaatsen maar de 34-jarige doelman lette goed op. Vijf minuten later was hij echter kansloos. Spelmaker Bender ronde koelbloedig af nadat hij de aanval zelf had opgezet.

Na de 1-1 bleef Hoffenheim de bovenliggende partij al werd het langzamerhand allemaal wat minder. Celtic wist geen echte counters te produceren en de laatste pass kwam telkens net niet aan waardoor de ploegen met een gelijke stand aan de thee gingen.

In de tweede helft was Celtic absoluut de baas en vermaakte het eigen publiek met geweldig voetbal. De keuze voor Roberts bleek een goede want vooral hij zorgde voor creativiteit en creëerden mogelijkheden. De echt grote kansen bleven het eerste kwartier nog wel uit maar dat nam na de 2-1 niemand ze meer kwalijk. Callum McGregor was de doelpuntenmaker, dankzij een prachtige één twee met Dembélé kreeg de Schot alle ruimte om de bal in de bovenhoek te knallen en dat was exact wat hij deed.

Door de nieuwe achterstand moest de ploeg van Julian Nagelsman weer aan de bak maar daar gaf de thuisploeg geen toestemming voor. Luid toegezongen door het thuispubliek ging Celtic opportunistisch door met aanvallen. Bijna leverde dat succes op voor McGregor. Hayes stuurde de maker van de 2-1 alleen af op Baumann en die liet hij kansloos. Met een zachte stift was de doelman wel gezien maar Zuber redde zijn elftal door de bal vlak voor de lijn weg te rossen.

De uitgelezen kans op de 3-1 werd gemist en even later was Lukas Rupp gevaarlijk met een poging van afstand, het leek een begin van een slotoffensief mar dat kwam er eigenlijk nooit. De kans van Rupp was het enige wapenfeit van Hoffenheim in de tweede helft terwijl de mannen van Rodgers maar door bleven gaan. Op ietwat gelukkige wijze viel de 3-1 uiteindelijk toch. Stuart Armstrong schoot vanaf randje zestien recht tegen Dembélé aan. De spits blokkeerde per ongeluk de uithaal van zijn medespeler maar profiteerde er zelf van door de bal alsnog in het netje te leggen.

‘’Ik ben vooral heel erg trots op de prestatie die het team vandaag heeft geleverd. Je kunt alles kapot analyseren maar we hebben gewoon enorm goed gespeeld en karakter getoond. We hebben verdiend gewonnen maar we zijn er nog niet, volgende week moeten we het afmaken en dat zal niet gemakkelijk worden’’ Dat waren de woorden van Rodgers na afloop van het duel. Celtic is inderdaad nog niet zeker van de halve finale maar staat er van alle ploegen wel het beste bij. Athletic Bilbao- Victoria Guimaraes eindigde in 2-2 terwijl zowel Dortmund-Feyenoord als Rosenborg-Braga in 1-1 eindigde.

Dan is ook nog de halve finale van het bekertoernooi gespeeld.

Celtic-Hoffenheim 3-1
15min Dembélé (Roberts) 1-0
32min Bender (Rupp) 1-1
61min McGregor (Dembélé) 2-1
93min Dembélé (Armstrong) 3-1

Partick-Celtic 1-3 halve finale beker
6min Rogic (Rebound) 0-1
56min Ntcham (Griffiths) 0-2
78min Edwards 1-2
85min Robertson (Griffiths) 1-3

Daniël.
15/12/2017, 22:12
Mooi dat je opnieuw hebt weten te winnen in de Europa League. Je hebt hiermee een grote stap richting de halve finales gezet, al is het natuurlijk nog niet beslist. Hopelijk kun je in Duitsland stand houden. Ben je in de beker nu al door naar de finale of moet je nog een returnwedstrijd spelen?

db1512
17/12/2017, 13:36
Dit is wel een erg grote stap naar de halve finales, klasse! Gefeliciteerd met je uitverkiezing tot MSvdM, terechte winnaar.

Schinvelder
18/12/2017, 07:19
Fantastische prestaties neergezet! Wat is Dembélé toch een klasse speler, haha. Hopelijk weet je op bezoek bij Hoffenheim je voorsprong te verdedigen en kom je door naar de halve finale. Veel succes!

Ryanajax
18/12/2017, 18:11

De return tegen Hoffenheim is gespeeld!

Celtic naar de halve finale ondanks enorme kansen Hoffenheim

https://www.mupload.nl/img/sk6byidj1cea.jpg

1899 Hoffenheim is uitgeschakeld in de Europa League. Het Duitse team moest in eigen huis de 3-1 nederlaag bij Celtic goed maken maar dat lukte niet. Ondanks veel kansen tegen een onherkenbare tegenstander bleven ze steken op 1-1. De ploeg van Julian Nagelsman kwam wel nog met 1-0 voor maar in de blessuretijd besliste James Forrest het duel.

De opstellingen van beide teams waren hetzelfde als een week geleden maar dat is dan ook meteen de enige gelijkenis. Waar Celtic in eigenhuis de sterren van de hemel speelden was het vandaag uitermate zwak en lukte er vrijwel niets. Hoffenheim was de bovenliggende partij maar wist daar in de openingsfase nog niet zo goed mee om te gaan.

De agressie die je zou verwachten bij een ploeg die moet winnen was er totaal niet waardoor de wedstrijd zeer mat en sloom oogde. Uiteindelijk was het dan toch de thuisploeg die wat kansjes kreeg. Via Andrej Kramaric werden ze na dik twintig minuten enkele keren gevaarlijk. Eerst schoot de spits in het zijnet om vervolgens Craig Gordon tot een redding te dwingen.

Celtic stond goed georganiseerd en liet zien ook een wedstrijd te kunnen controleren zonder heel attractief te spelen maar dat was voor de supporters een stuk minder leuk om na te kijken. Moussa Dembélé kreeg de enige echte kans in de eerste helft voor de Schotten. Op aangeven van Kieran Tierney kopte de spits bijna de 0-1 binnen maar doelman Olivier Baumann voorkwam dat. Vlak voor rust was ook Mark Uth nog gevaarlijk met het hoofd, maar hij knikt voorlangs.

Ook in het tweede bedrijf bleef het spelbeeld hetzelfde. Hoewel Hoffenheim tempo moest gaan maken en een opening moest gaan vinden bleef het spel stroperig verlopen. Via opnieuw Kramaric lieten de Duitsers zich nog een klein beetje zien maar meer dan een afstandsschot leek er niet in te zitten. Totdat er eindelijk een aanval goed liep, na een mooie aanval was Eugen Polanski het eindstation en die haalde goed uit. Een geweldige redding van Gordon voorkwam echter de eerste treffer van de wedstrijd.

Veel effect had het echter nier, de corner die volgde vloog er via Havard Nordtveit alsnog in en de spanning was ineens enorm voelbaar aan beide kanten. Tien minuten na de 1-0 was Sandro Wagner met een kopbal heel erg dichtbij de broodnodige tweede treffer maar de bal ging rakelings naast.

In de blessure tijd trok de thuisploeg nog één keer met zijn alle ten strijde, het enige wat het opleverde was de definitieve genadeklap. Na wat tijdreken van Armstrong bij de cornervlag besloot hij toch nog een keer te kijken of er niet meer inzat. Via Dembélé en Scott Brown belandde de bal uiteindelijk bij invaller Forrest die volledig vrij stond. Met een zwak schot tegen de doelman aan scoorde hij wel en gooide het duel in het slot.

Brendan Rodgers was vooral opgelucht. ‘’We hadden besloten om iets terughoudender te zijn, maar dit was overdreven. We hebben een slechte wedstrijd op de mat gelegd maar we zijn door en dat is het aller belangrijkste.’’ Aan de kant van Hoffenheim was er vooral onvrede. ‘’Deze hadden we gewoon moeten winnen. Meer kan ik er eigenlijk niet van maken, dit is ongelofelijk zonde.’’ Aldus aanvoerder Polanski.

Celtic is door de 1-1 één van de vier halve finalisten. De andere drie zijn: Dortmund, Atheltic Bilbao en Braga. Dortmund en Bilbao lijken dus favoriet voor het behalen van de finale maar dan zullen die twee elkaar wel moeten ontlopen bij de loting van morgen.

Daarnaast is er ook tegen Aberdeen gespeeld.

Hoffenheim-Celtic 1-1
70min Nordtveit (Zuber) 1-0
94min Forrest (Brown) 1-1

Celtic-Aberdeen 1-0
57min Dembélé (Hayes) 1-0

Morgen volgt de loting!

Begiristain
19/12/2017, 11:10
Mooi stukje geschreven! Bovenal een goed eindresultaat weten te behalen. Nu ligt de weg vrij voor Europees succes (wat een halve finale eigenlijk ook al is).

Paar kleine schoonheidsfoutjes in je tekst. Heel vaak kan je een zin wat opbreken door , maar te gebruiken. Of een ander synoniem. En bijvoorbeeld Celtic speelden, is natuurlijk fout. Celtic is op dat moment één team, ipv meerdere spelers.

db1512
19/12/2017, 19:16
Vooral Dortmund zal de grote favoriet zijn, mocht je één van die andere twee treffen wordt het denk ik 50/50 of je door gaat. Ben benieuwd wie je tegenstander gaat worden.

Ryanajax
20/12/2017, 16:29

Iets later als dat ik gehoopt had, maar hier volgt dan de loting.

https://www.mupload.nl/img/sme3d0r0b.jpg

db1512
20/12/2017, 22:28
Denk dat je twee gelijk opgaande wedstrijden kan krijgen, hopelijk weet je het naar je eigen voordeel toe te trekken.

Daniël.
21/12/2017, 19:13
Mooi dat je Dortmund hebt kunnen ontlopen, al is Athletic Bilbao natuurlijk ook een erg goede ploeg. Hopelijk weet je de finale te behalen, nu je zo dichtbij bent. Een finale tegen Braga zou het gunstigst zijn, al zou Dortmund ook een geweldige tegenstander zijn. Ga zo door!

Ryanajax
23/12/2017, 16:09

We hadden in de competitie nog een Old Firm te goed. Ondanks dat we kampioen zijn is het natuurlijk altijd lekker om de grote rivaal pijn te doen.

Europees voetbal lastig verhaal voor Rangers dankzij nieuwe tik van Celtic

https://www.mupload.nl/img/boa5f2hz.jpg

De vierde en laatste Old Firm in de Schotse competitie is opnieuw geëindigd in een overwinning voor Celtic. Eerder won de ploeg van Brendan Rodgers al met 2-0 en 4-1 en werd er met 3-3 gelijkgespeeld. Vandaag eindigde het op Celtic Park in 2-1. De nederlaag bezorgt Rangers geen goede vooruitzichten voor de komende bekerfinale, tegen nota bene Celtic, en het komende seizoen.

De Rangers hadden voorafgaand aan het duel zeven punten minder dan nummer twee ST. Johnstone. Met nog drie wedstrijden te gaan leek de tweede worden dus een onmogelijke opgave, derde worden was wel een reële optie. Aberdeen wist in het onderlinge duel van vorige week echter met 0-1 te winnen waardoor dat gat werd verkleint tot één punt. Ook die voorsprong is de ploeg kwijt. Aberdeen versloeg namelijk ST. Johnstone en klom naar de derde stek die recht geeft tot voorronde Europa League.

Hoewel het er op lijkt dat Rangers het allemaal over zichzelf af roept is dat verre van waar. In de wedstrijd tegen Celtic was de Schotse recordkampioen namelijk veel beter dan haar aartsrivaal. Zoals in alle voorgaande Old Firms startte de bezoekers goed. Met een bal op de paal en een schot voorlangs werd Craig Gordon nog niet getest maar wel direct wakker geschud.

Om de vergelijking met de voorgaande wedstrijden dan maar helemaal compleet te maken kwam Celtic maar weer eens onverdiend op voorsprong. Jonny Hayes ontsnapte aan de aandacht van de verdedigers en legde de bal panklaar op het hoofd van Moussa Dembélé. De topscorer kopte hard raak. De 1-0 betekende voor Rangers niet zo veel, stug bleven ze door voetballen en ondanks dat het niet altijd even goed liep bleven ze wel de bovenliggende partij.

In de 39ste minuut bekroonde Ryan Jack al het harde werken van zijn team door van dichtbij Gordon te passeren. Het doelpunt, wat al een tijdje in de lucht hing, was het zetje wat de huidige kampioen nodig leek te hebben om tot een ommekeer te komen. Nog voor rust schoot Dembélé nog op de paal en namen ze het initiatief terug over.

Na de rust was het spel van beide kanten ongelofelijk slecht. Zelfs de gemakkelijke passes over enkele meters kwamen niet aan, loopacties mislukte en er werd belabberd verdedigd maar ook daar werd telkens niet van geprofiteerd. Rangers was nog net iets beter dan Celtic of beter gezegd, Rangers was net iets minder slecht dan Celtic.

Het kwam dan ook totaal uit het niets dat de thuisploeg ineens een strafschop kreeg. Callum McGregor werd binnen de zestien aangetikt door James Tavernier en dat was voor de scheidsrechter genoeg om naar de stip te wijzen. Natuurlijk was het Dembélé die achter de bal ging staan. De Franse spits bleef heel koel en stuurde Wes Foderingham de verkeerde hoek in. Niet veel later leek het erop alsof de doelpuntenmaker zijn hattrick binnen had maar hij vertrok uit buitenspelpositie.

De 2-1 bleek de genadeklap voor Rangers dat in het resterende kwartier geen kans meer wist te creëren. Gesteund door de eigen supporters ploeterde Celtic ook nog een kwartiertje verder om uiteindelijk opgelucht adem te kunnen halen na het laatste fluitsignaal. Waar er bij de spelers vooral opluchting was, was Rodgers not amused naar afloop van de wedstrijd. ‘’Wat we vandaag hebben laten zien is gewoon schandalig. Normaal vergoeden de drie punten een hoop van het slechte spel maar vandaag vind ik het lastig om daar doorheen te kijken. Misschien komt het doordat we al kampioen zijn en de punten er iets minder toedoen.’’ Aldus de Noord-Ierse trainer.

Bij doelman Foderingham kwam de klap hard aan. “Om eerlijk te zijn wordt je hier gewoon moedeloos van. We spelen niet slechter dan Celtic maar verliezen toch gewoon. De strafschop is dan het breekpunt en weet je dat het klaar is.’’

Daarnaast is er ook tegen Motherwell gespeeld.

Celtic-Rangers 2-1
13min Dembélé (Hayes) 1-0
39min Jack (Morelos) 1-1
79min Dembélé (Strafschop) 2-1

Motherwell-Celtic 1-3
36min Fisher (Frear) 1-0
44min Kouassi (Rogic) 1-1
89min Griffihts (Ntcham) 2-1
91min Roberts (Griffihts) 3-1

db1512
23/12/2017, 17:30
Niet de eerste keer dat Rangers meer verdient in de Old Firm in je carrière als ik het me goed herinner, toch lekker om wel gewoon te winnen.

Daniël.
23/12/2017, 18:35
Mooi dat je weer van de grote rivaal hebt gewonnen. Wel jammer voor Rangers dat ze nu waarschijnlijk Europees voetbal mislopen. Ga zo door!

Begiristain
24/12/2017, 13:51
Denk dat Rangers zich behoorlijk kloten voelt, haha. Zeker met die finale nog weer in de planning. Dat zou voor hen wel een ultieme wedstrijd worden.

Ryanajax
27/12/2017, 13:33
Bedankt voor alle reacties! Verder hoop ik dat iedereen een fijne kerst heeft gehad!

Na de nieuwe stroeve zege op Rangers komt Athletic Bilbao op bezoek voor de heenwedstrijd in de halve finale van de Europa League.

Athletic Bilbao zet reuzenstap richting finale met overwinning in Schotland

https://www.mupload.nl/img/w6yfvc3.jpg

Celtic heeft voor het eerst verloren in de Europa League dit seizoen, en dat op een wel heel vervelend moment. Atheltic Bilbao was met 0-1 te sterk op Celtic Park en lijkt daarmee een goede stap te hebben gezet richting de finale van het toernooi. Iker Munian was de maker van de enige treffer.

De spanning was vanaf de eerste seconde om te snijden en dat was duidelijk te zien aan het spel van de thuisploeg. Het was daarom ook meteen Artiz Aduriz die een redelijk open kans kreeg maar de 37-jarige spits schoot wat wild over. Naar mate de wedstrijd vorderde werd ook het spelbeeld steeds duidelijker, beide ploegen wilde de tegenstander onder druk zetten en dat leidde tot veel lange ballen. Het leverde ook veel ruimte op maar daar wisten ze beide niet van te profiteren.

Craig Gordon werd al snel aan het werk gezet door de Baskische bezoekers, Mikeal Susaeta leek van dichtbij binnen te koppen maar met een katachtige reflex wist de doelman de 0-1 te voorkomen. Niet veel later moest zijn collega aan de andere kant in actie komen. Kepa Arrizabalaga bewees zijn team een enorme dienst door een strak schot van Oleksandr Zinchenko uit het doel te houden. De Oekraïner speelde vanaf de tien positie waar hij de geschorste Callum McGregor moest doen vergeten.

Vlak voor rust hield het hele stadion hun adem tot twee keer toe in. Eerst was het Zinchenko die de bal raak leek te schuiven. Yeray haalde de bal echter net voor de lijn weg. Binnen enkele seconde werden de Basken zelf weer gevaarlijk. Susaeta ontdeed zich met een schijnbeweging meteen van het Schotse centrale duo en met veel gevoel plaatste hij de bal in de bovenhoek. Alhoewel dat was de bedoeling, de paal stond nog maar net in de weg en zo kon Celtic opgelucht adem halen.

Bilbao kwam duidelijk het beste uit de rust en was veel sterker als in het eerste bedrijf. De opbouw van Celtic stokte iedere keer op het middenveld en met steeds meer riskante passes riepen ze de tegentreffer over zichzelf af. Munian scoorde de 0-1 en dat was werkelijk een plaatje. Nadat Susaeta Kieran Tierney had geklopt in een sprintduel gaf hij perfect voor op de inlopende doelpuntenmaker. De spelmaker van Bilbao legde de bal vervolgens panklaar om hem prachtig de kruising in te knallen.

Direct na de 0-1 kreeg Celtic de uitgelezen kans op de gelijkmaker. Moussa Dembélé raakte de paal en de rebound was niet besteed aan Jonny Hayes. Twee cruciale missers want andere kansen kregen de Schotten niet meer. De nummer zes van de La Liga voetbalde wel lekker verder en werd via invaller Inigo Lekue nog tweemaal gevaarlijk. Op zijn eerste schot wist Gordon nog redding te bieden terwijl zijn tweede kans net naast vloog.

José Ángel Ziganda was lovend na de wedstrijd. ‘’Ik ben een zeer tevreden man. We hebben een degelijke 0-1 overwinning geboekt en zijn een stap dichter bij de finale. We zijn er natuurlijk nog niet maar dit mogen we in eigenhuis eigenlijk niet weggeven.’’ Aan de kant van Celtic overheerste vooral het gevoel van frustratie, vooral bij Scott Brown. ‘’Dit was ondermaats. We hebben echt bij vlagen goed gespeeld maar het merendeel van de tweede helft was gewoon slecht. Daarvoor leg ik de schuld ook bij mezelf, ik was in balbezit veel te slordig. Gelukkig hebben we volgende week een kans om het goed te maken. Dat zal zwaar worden maar niet onmogelijk.’’ Aldus de aanvoerder van Celtic.

Celtic-Atheltic Bilbao 0-1
61min Munian (Suseata) 0-1

Partick-Celtic 0-4
15min Kouassi (Griffihts) 0-1
30min Griffihts mist strafschop
32min Griffihts (Ntcham) 0-2
43min Forrest (Griffihts) 0-3
57min Rogic (Griffihts) 0-4
67min Gordon stopt strafschop

In de volgende update volgt de allesbeslissende return.

Daniël.
27/12/2017, 17:08
Balen van de nederlaag. Je zult nu minimaal twee keer moeten scoren in Spanje (of gokken op penalty's), dus het zal een hels karwei worden. Hopelijk kun je de achterstand nog ongedaan maken. Tegen Partick heb je in ieder geval een goede generale gedraaid. Succes!

Begiristain
28/12/2017, 15:05
Sterk verslag! Enorm zure verliespartij natuurlijk. Alhoewel 0-1 nog te overzien is, zal het niet gemakkelijk gaan worden in Spanje.

Naudi
30/12/2017, 16:02
Mooi geschrevne! Jammer van je verlies. Hopelijk kun je ginder in de eerste helft vlug scoren om opnieuw spanning te brengen in de partij.

Ryanajax
31/12/2017, 14:05

Mijn laatste stukje dit jaar gaat natuurlijk over de return tegen Bilbao. Lukt het ons om een enorme stunt neer te zetten of stranden we in het zich van de haven?

CELTIC NAAR FINALE DANKZIJ NIEUWE STUNT TEGEN BILBAO

https://www.mupload.nl/img/pi3w1lgnvqc.jpg

Niet Atheltic Bilbao maar Celtic gaat aantreden in de finale van de Europa League. De Schotse club ging een week geleden in eigen huis met 0-1 onderuit, wat een slechte uitgangspositie opleverde. Bilbao werd in San Mamés echter met 1-2 verslagen waardoor de ploeg van Brendan Rodgers zich finalist mag noemen.

Met de gebruikelijk elf aan de start van de wedstrijd schoot Celtic uit de startblokken. Stuart Armstrong was de eerste die het doel van Kepa Arrizabalagna onder vuur mocht nemen, de doelman van Bilbao wist redding te bieden en voorkwam een vroege achterstand. Niet lang erna zou het alsnog 0-1 worden. Patrick Roberts krulde de bal van flinke afstand prachtig op de paal, de terugkaatsende bal was voor Jonny Hayes, die meteen voorgaf op Moussa Dembélé. De Franse spits haalde van dichtbij snoeihard uit en zette zijn team op een terechte voorsprong.

Terwijl alle feestvreugde bij de bezoekers nauwelijks over was, zorgde Beñat ervoor dat de focus weer terug was. Met een afstandsschot raakte hij evenals Roberts de paal, de rebound was niet besteed aan Iker Munían die nipt over schoot. Tijd voor een adempauze na de gemiste kansen was er ook voor de Spanjaarden niet. Dembélé scoorde opnieuw in de negentiende minuut en vergrootte daarmee de voorsprong. Het doelpunt kwam wat gelukkig tot stand, Callum McGregor leek te scoren maar Aymeric Laporte blokte zijn schot. Jammer genoeg voor de Franse verdediger viel de bal voor de voeten van zijn landgenoot en die wist daar wel raad mee.

Dankzij de 0-1 was Celtic langszij gekomen, na de eerdere 0-1 nederlaag. Met de 0-2 waren ze zeker van een finale plek mits de thuisploeg niet op gelijke hoogt zou komen. De Basken moesten aangaan zetten om twee keer te scoren maar er ging achterin enorm veel mis. Bijna iedere in speelpass kon worden onderschept en veel breedteballen mistte precisie. Omdat onder andere Dembélé er niet van wist te profiteren, bleef het bij de 0-2.

Artiz Aduriz was helemaal klaar met het slechte spel van zijn medespelers en schoot op de juiste manier de frustraties van zich af. Uit het niets wist de 37-jarige spits de 1-2 te maken en nog voor de onderbreking bracht hij daarmee de spanning terug in de wedstrijd. In de laatste paar minuten van de eerste helft waren beide ploegen voorzichtig en wilde vooral niet nog een tegentreffer incasseren voor de rust.

Meteen na de rust scoorde Hayes maar hij werd, terecht, teruggefloten wegens buitenspel. Hoewel het op het scorebord niet telde leek het Celtic toch een lekker gevoel te geven. De Schotse kampioen bleef het betere van het spel hebben en bleef vrij gemakkelijk onder de druk van Bilbao uit. Met wat aardige acties probeerde Roberts de wedstrijd nog open te breken maar pas in de slotfase ontstonden er nieuwe kansen.

Invaller James Forrest kopte bijna een voorzet van mede invaller Oleksandr Zinchenko binnen nadat hij goed richting eerste paal liep. Even later was het McGregor de vergat de veilige derde treffer te maken, zijn schot vloog naast. Met veel lange ballen probeerde de thuisploeg een soort slotoffensief te creëren maar Celtic stond achterin enorm sterk en haalde alles direct weg.

Toen het laatste fluitsignaal klonk was er enkel en alleen blijdschap bij de spelers van Celtic en hun meegereisde supporters terwijl de spelers van Athletic Bilbao verslagen op de grond lagen en de supporters zo snel mogelijk het stadion verlieten. De 2-2 totale eindstand was door uitdoelpunten niet genoeg voor de thuisploeg.

‘’De Finale!! Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor, dit voelt nog zo onwerkelijk. We hebben geknokt en gestreden en dat was goed, heel goed zelfs. We hadden het gevoel dat het kon en het is nu gelukt. Ik ga nu weer feest vieren, later kan ik waarschijnlijk een zinniger interview geven’’ zo grapte aanvoerder Scott Brown tegen een Schotse verslaggever direct na de wedstrijd. Rodgers was vooral heel er trots op wat zijn team had gepresteerd en keek uit naar de finale.

Die finale zal worden gespeeld op woensdag 23 mei in Lyon. De tegenstander is zoals verwacht Borussia Dortmund. Met 3-1 en 2-3 werd Braga tweemaal verslagen. (Tot 3-6) Het behalen van de finale is vooral bijzonder voor trainer Peter Bosz, hij haalde vorig seizoen de finale met Ajax en nu met Dortmund. Eén voordeel voor Celtic, die eerder finale van Bosz ging verloren.

Atheltic Bilbao-Celtic 1-2
11min Dembélé (Hayes) 0-1
19min Dembélé (Rebound) 0-2
37min Aduriz (Garcia) 1-2

In de volgende update wordt de competitie afgesloten. Daarna volgen er nog twee finales tegen Rangers en Dortmund.

Daniël.
31/12/2017, 14:59
Geweldig dat je alsnog de finale hebt weten te halen. Dit is toch wel een enorme boost voor het Schotse voetbal sinds de finaleplek van Rangers in 2008. Hopelijk weet Celtic nu wel aan het langste eind te trekken, al zal je aan Borussia Dortmund een lastige kluif hebben. Succes!

Begiristain
02/01/2018, 09:49
Heel sterk resultaat! Wat is Dembelé dan toch belangrijk voor je ploeg. Nog twee lastige wedstrijden in het vooruitzicht, maar wel een winning mood.

Ymk8
02/01/2018, 11:44
hallo
hoe krijg je de "krantenkoppen in je tekst?

db1512
03/01/2018, 15:55
Erg knappe prestatie dat je alsnog de finale hebt gehaald, Dortmund is natuurlijk wel een CL-waardige tegenstander dus je zal er je handen vol aan hebben. Succes in de finale!

Ryanajax
03/01/2018, 18:37

Voordat we in de finales moeten gaan aantreden spelen we eerst nog ons laatste competitie duel. Nummer twee, ST. Johnstone is de tegenstander.

https://www.mupload.nl/img/ktzwaa3gr5.jpg

Celtic-St-Johnstone 6-0
20min McGregor (Dembélé) 1-0
25min Dembélé (Strafschop) 2-0
30min Dembélé (McGregor) 3-0
38min Dembélé (McGregor) 4-0
49min Dembélé mist strafschop
50min Dembélé (McGregor) 5-0
76min Griffihts (Zinchenko) 6-0

In de volgende update wordt er vooruitgeblikt op de aankomende finales.

RobQua
03/01/2018, 22:40
Geweldig resultaat, proficiat met het behalen van de titel!

Daniël.
05/01/2018, 14:37
Geweldig dat je het seizoen op deze manier hebt weten af te sluiten. Hopelijk weet je dit topseizoen helemaal te bekronen door de twee aankomende finales te winnen. Succes!

Ryanajax
05/01/2018, 15:20

Met het oog op de aankomende finales wordt er eerst voorbeschouwd.

https://www.mupload.nl/img/k51jo3t8y.jpg

In de volgende update wordt de Europa League finale tegen Dortmund gespeeld.

Daniël.
05/01/2018, 15:57
Mooi stukje weer! Tegen Rangers geef ik je de meeste kans om te winnen, al gingen de andere competitiewedstrijden tegen de rivaal niet altijd even makkelijk. Dortmund is in de EL-finale natuurlijk dé favoriet, maar de bal is rond.

db1512
05/01/2018, 17:00
Twee mooie kansen om het seizoen nog meer glans te geven. De Europese campagne is nu al een succes te noemen doordat je Celtic weer echt op de Europese voetbalkaart hebt weten te zetten, maar nu je de finale hebt gehaald wil je die natuurlijk ook winnen. De bekerfinale is voor Rangers natuurlijk de ideale gelegenheid om de vervelende nasmaak van de eerdere Old Firms's weg te spoelen, ben benieuwd of je wederom van de grote rivaal kan winnen.

Begiristain
06/01/2018, 19:04
Poeh, beste potjes in het vooruitzicht. Dortmund gaat een enorme klus worden, maar Rangers zou dan weer goed te doen moeten zijn. Op zich zou verliezen van de Duitsers niet eens echt beschamend zijn.

Ryanajax
07/01/2018, 15:56
Bedankt voor al jullie reacties!

Dan is het nu eindelijk tijd voor de finale van de Europa League.
Lukt het ons om ook tegen Dortmund te stunten? Of revancheert Peter Bosz zich na zijn eerdere verloren finale?

Borussia Dortmund pakt Europa League en dankt Aubameyang

https://www.mupload.nl/img/d7bjwxpur0.jpg

Pierre-Emerick Aubameyang is de absolute held van Borussia Dortmund. In de finale van de UEFA Europa League wist de spits liefst drie keer te scoren en schonk zijn ploeg daarmee de Europese hoofdprijs. Tegenstander Celtic bleef verslagen achter na de pijnlijke 3-0 nederlaag.

Voorafgaand aan het duel waren de spitsen van Celtic en Dortmund al veel besproken. Zowel Aubameyang als Moussa Dembélé zouden het in zich hebben om hun team naar een prijs te schieten. Daarnaast zou ook het publiek een grootte rol kunnen spelen, waar de Schotse supporters eerder werden uitgeroepen tot beste supporters wilde de Duitsers er alles aan doen om zelf de beste supporters te worden, wat tot mooie sfeeracties leidde.

Vanaf de tribunes was het een groot feest en ook de openingsfase op het veld mocht er zijn. Allebei de teams wisten binnen tien minuten al wat gevaar te stichten, maar konden nog niet tot een goed uitgespeelde kans komen. Na een kwartier kwam daar echter verandering in, Sebastiaan Rode stak de bal dwars door de Celtic defensie heen en zette Aubameyang 1 op 1 met Craig Gordon. Laatst genoemde kwam als winnaar uit de situatie dankzij een prachtige reflex.

De Gabonese spits van Dortmund bleef ondanks zijn gemiste kans een grote plaag voor de verdediging. Jozo Simunovic en Erik Sviatchenko wisten nog redelijk vaak echte mogelijkheden te voorkomen waardoor het bij druk van de Duitsers bleef. Hoewel er goed werd verdedigd kwam Celtic eigenlijk geen moment echt in de wedstrijd. Iedere keer als er een uitbraak mogelijk leek, werd de bal verspeelt of onderschept.

Vlak voor rust viel de treffer waar Dortmund zolang naar op zoek was. Aubameyang kreeg de bal aangespeelt van Raphael Guerreiro en tikte de bal meteen richting doel. Gordon wist nog redding te bieden maar op de rebound was de doelman volkomen kansloos. Zo groot als de euforie bij de zwart gelen was, zo groot leek de verslagenheid bij Celtic. Ook trainer Brendan Rodgers keek zeer bezorgd toe en zag zijn team overklast worden.

Vrij verrassend was het ook dat beide teams ongewijzigd aan de tweede helft begonnen. Even als de spelers was ook het spelbeeld niet veranderd. Peter Bosz had duidelijk geleerd van zijn verloren finale van vorig jaar en stond nu aan de goede kant van het scorebord.

Om iets te forceren probeerde Celtic wat opportunistischer te spelen en ook Oleksandr Zinchenko kwam het veld in. De reden waarom dat spel niet eerder gespeeld werd, was twee minuten later pijnlijk duidelijk geworden. Aubameyang maakte zijn tweede van de avond en leek de overwinning in veilige haven te brengen. Opnieuw kreeg hij de bal aangespeeld van Guerreiro die ditmaal wel een assist op zijn naam zou krijgen.

Met alles wat het had besloot Celtic toch nog maar de aanval op te zoeken. Kieran Tierney moest het veld verlaten en Leigh Griffiths kwam het veld in. De wissel resulteerde echter in de 0-3 en een hattrick voor Aubameyang. De spits van de Dortmund werd weggestuurd door invaller Mahmoud Dahoud en faalde oog in oog met Gordon niet. Naar zijn derde treffer werd hij gewisseld door Bosz en kreeg vanzelfsprekend een staande ovatie van de Duitse fans.

Na de 3-0 kreeg Celtic nog twee kleine kansjes op een eretreffer maar zowel Griffiths als Patrick Roberts slaagde er niet in om Roman Burki te passeren. Tevergeefs was het allemaal voor de ploeg die al zo vaak stuntte.

Verslagen vielen alle spelers van Celtic neer toen de Italiaanse arbiter voor het eindsignaal floot. Rodgers had het moeilijk met de nederlaag zo vertelde hij. ‘’Ja, wat moet ik zeggen. We waren eigenlijk machteloos, vanaf het aller eerste moment grepen zo ons bij de keel en ze hebben niet meer los gelaten. Het klinkt nu allemaal zinloos maar we hebben in dit toernooi wel laten zien wie en wat we zijn, daar kunnen we zeker trots op zijn. Die beker had het hele verhaal compleet gemaakt. Op trainingen vergeleken we onszelf wel is met Ajax, helaas is die vergelijking nu compleet.’’ Aldus de Noord-Ier.

Bosz was de trainer van Ajax en ging kansloos ten onder tegen Manchester United, nu waren de rollen totaal omgedraaid. ‘’Dit is geweldig en volkomen terecht. We waren de betere vandaag en dat hebben we heel goed duidelijk gemaakt. In de rust was ik echter nog niet zeker, Celtic verdedigden sterk en iedereen weet hoe ze kunnen counteren maar dat hebben we prima onschadelijk gemaakt. Het gevoel wat zij nu hebben ken ik natuurlijk ook en dat is moeilijk maar op dit moment ben ik vooral heel erg trots op wat mijn team heeft gepresteerd.’’

Het winnen van de Europa League is de enige prijs die de Duitsers die seizoen zullen pakken. In de competitie eindigde het tweede achter Bayern München, dat binnenkort in de Champions League finale aantreed tegen Sevilla. In de beker werd het in de kwartfinale uitgeschakeld door Schalke. Celtic pakte al de Schotse landstitel en kan ook de beker binnenslepen door rivaal Rangers te verslaan.

Celtic-Dortmund 0-3
42min Aubameyang (rebound) 0-1
68min Aubameyang (Guerreiro) 0-2
79min Aubameyang (Dahoud) 0-3

Er hoeft nu nog maar één wedstrijd gespeeld te worden en dat is de bekerfinale tegen Rangers.

Daniël.
07/01/2018, 16:30
Balen dat je de finale hebt verloren. Je was zo dichtbij, maar het is natuurlijk al geweldig dat je de finale überhaupt hebt gehaald. Hopelijk kun je de tweede finale tegen Rangers wel winnend afsluiten. Succes!

db1512
07/01/2018, 16:44
Jammer dat je de finale hebt verloren, al houdt dat de missie van deze carrière nog wel in stand: Europees succes. Hopelijk kan je nog wel de bekerfinale naar je toe trekken, zou het seizoen anders wat een zure nasmaak geven.
Overigens een erg prettig geschreven stuk waarbij me geen fouten zijn opgevallen, het leest erg lekker.

Ryanajax
10/01/2018, 18:00

De Europa League finale was vrij kansloos, maar lange tijd om daarvan te herstellen was er niet aangezien de bekerfinale tegen Rangers op het programma stond.

Celtic verslaat Rangers en pakt de Schotse dubbel

https://www.mupload.nl/img/r9p6melxf.jpg

Celtic heeft naast de competitie nu ook de beker in de wacht weten te slepen. Enkele dagen geleden kreeg de ploeg van Brendan Rodgers de kans om ook de Europa League te winnen maar dat lukte niet. In tegenstelling tot die wedstrijd was Celtic nu oppermachtig en is het een wonder dat het maar bij 3-1 bleef.

Met dezelfde tien veldspelers als tegen Dortmund en Doris de Vries in de goal begon de kampioen aan het duel. Rangers begon met de verwachte elf en startte meteen sterk aan de wedstrijd. Zoals wel vaker was Celtic nog niet helemaal bij de les in de openingsfase en daar wist de aartsrivaal dankbaar gebruik van te maken. Via Ryan Jack wist de Rangers op voorsprong te komen. Het was in alle opzichten een belangrijke treffer, vooral voor de verliezend Europa League finalist dat niet nog een keer wilde verliezen.

De 1-0 van Jack was het eerste en ook direct het laatste moment voor Rangers. Celtic kreeg de wake-up call die het nodig had en stoomde over de rivaal heen. Met vermakelijk voetbal en een aantal kansen zorgden ze er al snel voor dat de stand gelijk getrokken werd. Callum McGregor was de gelukkige nadat Wesley Foderingham eerst een inzet van Moussa Dembélé uit zijn doel hield.

Op een moordend tempo bleven The Celts ook na de gelijkmaker door voetballen. Eerst bleef het voornamelijk bij kleine kansjes of aanvallen waarvan de laatste pass net niet goed genoeg was. Met heel veel gepriegel kwam Dembélé dan toch ineens vrij voor de goal maar knalde de bal snoeihard op de lat en liet de uitgelezen kans op 2-1 liggen.

Via Patrick Roberts werd er echter alsnog met een voorsprong gerust door Celtic. Stuart Armstrong gaf de bal voor maar die werd in eerste instantie nog verwerkt. Scott Brown kon de bal er wel weer meteen terug in koppen en deed dit met zoveel precisie dat Roberts met een duikkopbal kon afronden.

Om aan alle onzekerheid een einde te maken, schoot Dembélé negen minuten na rust de 3-1 binnen. Met een knal van jewelste werd de eerdere misser goed gemaakt en de overwinning zo goed als veilig gesteld. Even later kon de Fransman ook zijn tweede maken maar zijn slimme stiftje werd doorzien. Ook invaller Oleksandr Zinchenko had nog minimaal één keer moeten scoren maar liet dat ook na.

Omdat Celtic te vaak te slordig werd vergat het een klein beetje om de aartsrivaal ultiem te vernederen en de score verder uit te bereiden. Voor de supporters maakte het allemaal niet zo heel veel meer uit, de laatste minuten was er enkel lofzang voor de spelers en de prestaties van het afgelopen seizoen. Met de angst dat er een aantal spelers zouden vertrekken in hun achterhoofd werd het laatste fluitsignaal uitbundig gevierd.

Voor Rodgers was het zijn tweede keer op rij dat hij de dubbel pakt met Celtic. ‘’Geweldige afsluiting van een geweldig seizoen. Ik zit hier nu twee seizoen en heb twee geweldige jaren gehad, vorig seizoen ongeslagen kampioen en nu de Europa League finale. Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor. Het is fantastisch wat we als club gepresteerd hebben zowel de spelers, staf als supporters’’ Dat waren zijn woorden na afloop van de finale. Volgens vele lijkt het erop alsof de Noord-Ier in zijn hoofd al afscheid heeft genomen.

Voor Rangers was het allemaal minder leuk. Vier van de vijf Old Firm’s gingen verloren, de beker finale werd verloren en er werd slechts een vierde plaats gehaald. De roep vanaf de kant om een nieuwe manager is groot waardoor het erop lijkt dat er veranderingen zullen gaan zijn in de Schotse competitie.

Rangers-Celtic 1-3
13min Jack (Herrera) 1-0
27min McGregor (Rebound) 1-1
45min Roberts (Brown) 1-2
54min Dembélé (McGregor) 1-3

Daniël.
11/01/2018, 11:35
Gefeliciteerd met de bekerwinst! Ik ben benieuwd of Rodgers volgend seizoen nog bij Celtic zal blijven. Je stukje is trouwens weer prima geschreven, dus ga zo door!

Begiristain
11/01/2018, 12:39
Puike prestaties! Zeer succesvol seizoen. Verliezen van Dortmund is geen schande en je hebt je na twee klappen weten te herstellen (Dortmund verlies, 0-1 achter tegen Rangers direct).

db1512
13/01/2018, 15:01
Goed dat je je na de verloren EL finale direct weet te herpakken! Het pakken van de dubbel is toch wel een meer dan prima prestatie! Blijf je bij Celtic na dit seizoen?

Ryanajax
14/01/2018, 21:38

Of Rodgers na dit seizoen nog trainer is van Celtic is een vraag waarop later antwoord zal komen.

Nu eerst een terugblik op het seizoen.

https://www.mupload.nl/img/q1yr0g24pq5d.jpg

Daarnaast ook nog een selectieoverzicht:

https://www.mupload.nl/img/2skns8vxusxq3.jpg

Daniël.
15/01/2018, 12:49
Goed stukje weer! Ik ben benieuwd of je Dembélé en McGregor kan behouden volgend seizoen, aangezien de interesse voor de twee waarschijnlijk erg groot zal zijn. Je selectie is trouwens ook goed gegroeid. Een nieuwe doelman en één à twee vleugelspelers zouden mij punten lijken waar je je kunt versterken, mocht je bij Celtic blijven.

Begiristain
15/01/2018, 16:52
Wat een cijfers, joh. 102 punten, 106 punten, 120 goals. Haha.

db1512
15/01/2018, 20:53
Die Dembéle zeg, de Schotse competitie duidelijk ontgroeid. Ben benieuwd wat voor veranderingen je selectie zal ondergaan tijdens de zomer, lijkt me dat er wel wat jongens gaan vertrekken.

Ryanajax
17/01/2018, 17:54

Als ervoor gekozen wordt om Celtic achter te laten na dit geweldige seizoen, lijkt een toekomst in de Premier League in het verschiet te liggen. Er zijn daar volop mogelijkheden namelijk.

Trainerscarrousel in top Premier League?

https://www.mupload.nl/img/d25mu13.jpg

Zoals iedere zomer zijn er geruchten over spelers die van de ene club naar de andere kunnen vertrekken voor een belachelijk hoog bedrag. Tot nu toe zijn het echter de trainers van verschillende teams die een overstap kunnen maken of bang moeten zijn voor ontslag. Bij deze de meest terugkomende geruchten.

Paris Saint Germain wil José Mourinho
Na opnieuw het kampioenschap aan Monaco gelaten te hebben en een nieuwe Europese teleurstelling is de maat vol bij de leiding van PSG. Afgelopen transferzomer werd er met miljoenen gesmeten voor Neymar en Kylian Mbappé maar dat kende niet het gewenste resultaat. Unai Emery wordt als schuldige gezien. José Mourinho is de ideale opvolger in Parijs maar is hij bereid Manchester te verlaten zonder Premier League titel? Mocht het tot een vertrek komen weet de Portugees zelf wel wie hem kunnen opvolgen. ‘’Marco Silva of Brendan Rodgers. Beide heren ken ik goed, Marco heeft vaak raad van mij gehad en Brendan heb ik bij mijn Chelsea tijd de jeugd laten trainen. Ze hebben de kwaliteiten om dit team te leiden als ik in de toekomst ooit vertrek.’’

Eindigen op je hoogtepunt?
Iemand die juist op zijn hoogtepunt lijkt te moeten afsluiten is Arsène Wenger. De Fransman leidde Arsenal die seizoen verassend naar de titel. Na een aantal magere jaren stond hij dan ook vaak ter discussie. Ontslagen werd hij echter nooit en daarom lijkt het kampioenschap de mogelijkheid om op het hoogtepunt af te zwaaien. Wenger kwam enkel vaak als koppig over waardoor het erop lijkt alsof hij niet aan een vertrek moet denken. Echte opties als opvolger hebben zich nog niet echt aangediend. Lucien Farve wordt af en toe genoemd maar of dat een serieuze optie is, is de vraag.

Mislopen Champions League reden voor ontslag?
Tottenham en Liverpool zijn de twee topteams die dit seizoen naast een Champions League ticket grepen en daardoor staan Maricio Pochenttino en Jurgen Klopp onder druk. Hoewel beide trainers genoeg krediet lijken te hebben wordt er toch stilletjes gespeculeerd over een opvolger. Mocht het tot een trainerswissel komen dan lijkt Eddie Howeeen mogelijke opvolger. Allebei de teams zouden namelijk interesse hebben in de Engelsman.

Chelsea’s zoektocht
Antonio Conte werd afgelopen week ontslagen wegens tegenvallende resultaten. Er werd slechts een vierde plaats bereikt in de competitie en Europese overwintering werd niet behaald. Daarnaast boterde het al langer niet tussen de Italiaan en de staf van Chelsea. Er worden heel wat namen genoemd die naar London zouden kunnen komen. Diego Simeone (Atletico Madrid), Thomas Tuchel en Luis Enrique (Beide werkeloos) zijn de namen die het meest realistisch lijken.

Overige geruchten
Southampton zet vrolijk het trainerskerkhof door. Nadat Koeman steeds Europees voetbal behaalde met Southampton lijkt dat ook hun nieuwe maatstaaf. Vorig seizoen wist Claude Puel daar niet aan te voldoen en ook Maricio Pellegrino slaagde niet in die opdracht. De vraag is dan ook niet wie de nieuwe coach wordt maar wie wil nog de nieuwe coach worden? De lat ligt hoog en voor vele waarschijnlijk te hoog.
Crystal Palace ontsnapte ternauwernood aan degradatie en wil daarom ook een nieuwe start maken. Sean Dyche eindigde achttiende met Burnley maar hoeft niet mee te degraderen. Naast Palace hebben ook West Brom en Stoke City interesse in zijn diensten.

De teams lijken wel haast te moeten gaan maken, het duurt niet heel lang meer voordat de transferperiode opent. Zonder trainer zo’n periode in gaan lijkt niet verstandig waardoor er nog voor 1 juli wat vuurwerk op het programma staat.

In de volgende update zal de beslissing volgen

Daniël.
17/01/2018, 21:18
Leuk stukje! Het zou jammer zijn voor Celtic als Rodgers inderdaad zou vertrekken, maar ik snap best dat Rodgers misschien weer hogerop wil. Ik vraag me wel af of Manchester United de juiste stap zou zijn, aangezien hij het bij Liverpool ook niet geweldig deed. Ik ben benieuwd naar wat er uiteindelijk zal gaan gebeuren.

Begiristain
17/01/2018, 22:13
Ben ik het mee eens. Zie hem gewoon niet in de absolute top werken. Club eronder zou mooi wezen. Misschien Spurs?

db1512
18/01/2018, 10:44
Ook ik zie hem niet snel naar Manchester gaan, een herkansing bij Liverpool zou ik wel leuk vinden ook voor je story. De terugkeer van Rodgers op Anfield zou toch een leuke wending aan het verhaal geven.

Ryanajax
20/01/2018, 16:41

Gezien de reacties op eventueel vertrek naar Manchester United is het maar goed dat het een gerucht is. Een vertrek naar Manchester is niet aan de orde, maar is er überhaupt wel sprake van een vertrek?

https://www.mupload.nl/img/xs77dw.jpg

Hoewel ik lang getwijfeld heb, heb ik er toch voor gekozen om nog één jaar bij Celtic te blijven. De uitdaging lijkt aankomend seizoen vooral te liggen op de selectie op orde krijgen en hopen op een stunt in de Champions League. Aangezien de competitie stukken minder interessant lijkt (ook de reden dat ik twijfelde), zal hier iets minder aandacht aan besteed worden.
Om het leuk te houden is een vertrek volgend seizoen wel een optie. Hierboven werden al wat suggesties genoemd voor een nieuwe club maar als iemand nog een andere leuke club weet waar Rodgers naar toe zou kunnen hoor ik het graag!

In de volgende update wordt het nieuwe seizoen afgetrapt!

Begiristain
20/01/2018, 19:50
Lijkt mij prima. Je hebt ruimte om nog wat te sleutelen en stel dat het Europese succes niet goed loopt, dan kan je altijd nog tussentijds een stap zetten. Om bijvoorbeeld een Liverpool of een andere ploeg te helpen die het moeilijk heeft, bijvoorbeeld.

db1512
20/01/2018, 22:01
Er ligt natuurlijk wel een uitdaging in Glasgow komend seizoen. Eigenlijk wil je het (vooral in de CL) beter doen dan afgelopen jaar, maar je zal je elftal waarschijnlijk grondig moeten renoveren. Ben benieuwd wie er allemaal vertrekken, heb je al een shortlist met mogelijke aankopen?

Daniël.
21/01/2018, 10:35
Goed stuk. Mooi dat je nog een seizoen bij Celtic blijft. Kampioen worden zou geen probleem meer moeten zijn, maar hopelijk weet je het nu wel beter te doen in de Champions Leaghe (met hopelijk een gunstige loting). Succes!

Larsenal
21/01/2018, 16:36
Mooi stukje. Hopelijk kun je stunten in de Champions League en de selectie een beetje op orde krijgen. Succes!

Ryanajax
23/01/2018, 18:13

Na het succesvolle vorige seizoen staat er met de transferperiode een drukke periode voor de deur. Aangezien wij onze targets klaar hebben en er veel spelers een stap hogerop zouden kunnen, beloofd het een spannende periode te worden.

Voordat het transfergeweld van start gaat konden we gelukkig eerst in alle rust onze voorbereiding afronden.

https://www.mupload.nl/img/lxifrrurmk.jpg

De komende tijd zal in het teken staan van transfers en geruchten. Ik heb daarnaast besloten om alle competitie wedstrijd in een maand samen te vatten. Wedstrijden uit de Champions League en losse dingen zullen wel gewoon apart zijn.

Ryanajax
25/01/2018, 20:45
De voorbereiding zit er nog maar net op of de eerste aankoop is al binnen!

https://www.mupload.nl/img/yzcirnmf58y.png

Ben benieuwd wat jullie van deze aankoop vinden! In de volgende update zullen we helaas afscheid nemen van één speler.

db1512
26/01/2018, 11:51
Opzicht geen hele rare opvolger voor Lustig, al zal je hiermee in mijn ogen nooit echt een stap kunnen zetten naar een hoger niveau. Een wat talentvollere rechtsback zou mij niet verkeerd lijken, al kan je die misschien zelf opleiden.

Begiristain
27/01/2018, 13:31
Lijkt mij inderdaad een prima stap. Heeft het niet waar gemaakt, maar er is nog tijd om zich te ontwikkelen.

Ryanajax
28/01/2018, 12:00
Bedankt voor jullie reacties! Later zal er nog een stukje komen met het verslag van de transfermarkt en is de bedoeling achter deze aankoop wat duidelijker.

Helaas heeft succes een keerzijde en is één van onze spelers vertrokken.

https://www.mupload.nl/img/lvc3ilrnf.png

Naast het vertrek van Tierney is Chris Cadden, een rechtermiddenvelder, overgenomen van Motherwell.

In de volgende update wordt de vervanger van Tierney gepresenteerd.

Daniël.
28/01/2018, 12:20
Jammer dat Tierney is vertrokken, maar 18 miljoen is voor Celtic-begrippen natuurlijk een niet te weigeren bedrag. Ik ben benieuwd wie zijn vervanger wordt. Shaw zou een goede vervanger zijn (misschien zelfs een verbetering), maar of hij daadwerkelijk komt is wat anders.

Begiristain
28/01/2018, 12:44
Zat er natuurlijk wel aan te komen. Heeft een goede toekomst voor zich.

db1512
28/01/2018, 13:29
Toch een mooie stap voor die jongen, past denk ik goed bij Spurs. Shaw vind ik niet echt een hele realistische optie, al zou hij natuurlijk wel een topversterking zijn.

Ryanajax
31/01/2018, 12:59

We hebben een nieuwe linksback aan weten te trekken. Zelf vind ik het wel een mooie en leuke aankoop, ondanks dat het niet de meest realistische is.

https://www.mupload.nl/img/4k69i4i.jpg

Ik ben zeer benieuwd wat jullie van de aankoop vinden!

Daniël.
31/01/2018, 13:13
Verrassende aankoop! Ik ben benieuwd wat Warmerdam kan brengen. Het is inderdaad hopen op een Van Dijk-scenario. Ga zo door!

Begiristain
31/01/2018, 18:40
Opvallend! Ben benieuwd of hij de kwaliteiten heeft om door te groeien. Ken hem niet goed genoeg om daar over te oordelen.

Aron1997
31/01/2018, 21:28
Leuke aankopen met Jenkinson en Warmerdam.
Hoeveel alg zijn beide heren op dit moment? Is Jenkinson sneller geworden in het eerste seizoen, ik stoor me meestal aan trage backs al was lustig nog trager dan Jenkinson.

Ben benieuwd of je Musonda ook gaat binnenhalen aangezien ze hem in real life voor anderhalf jaar huren.

db1512
01/02/2018, 17:53
Warmerdam is inderdaad een verrassende naam, ben benieuwd of hij het niveau aan kan. Musonda huren lijkt me inderdaad ook een mooie versterking!

Ryanajax
01/02/2018, 18:48
Bedankt voor jullie reacties! Aron1997 Jenkinson en Warmerdam waren uit mijn hoofd beide 74 algemeen toen ze aankwamen. Ondertussen ben ik al wat verder in mijn carrière, vandaar dat ik het ook niet exact weet. Om die reden kan ik ook alvast verklappen dat Musonda deze transferperiode in iederegeval niet komt. Ironisch genoeg stond hij wel op mijn verlanglijst maar twijfelde ik aan het realisme... Wie weet komt hij in de toekomst alsnog.

Daarnaast is er weer één van onze sterspelers naar de Premier League vertrokken.

https://www.mupload.nl/img/j3bek8x94.jpg

In de volgende update volgt er een maandverslag, hierin zullen de competitie wedstrijden van de maand besproken worden. Dit betekent echter niet dat de maand al voorbij is, er staat op het gebied van transfers nog wel iets op het programma namelijk ;).

Daniël.
02/02/2018, 10:20
Jammer dat McGregor is vertrokken. Hij was toch een van je bekangrijkste spelerd vorig seizoen. Ik ben benieuwd wat er nog op de transfermarkt gaat gebeuren. Succes verder!

db1512
02/02/2018, 15:41
Wel begrijpelijk dat McGregor een transfer maakt, Stoke lijkt me ook een prima club voor die jongen. Ben benieuwd of je Dembélé nu kan houden en wie je vervanger voor McGregor wordt.

Ryanajax
04/02/2018, 12:07

Alle wedstrijden in de maand augustus zijn gespeeld!

Maandverslag augustus: Celtic kent vliegende start tijdens transferperikelen

https://www.mupload.nl/img/bhq5lm3fk93g.jpg

Celtic is alweer los. Slechts vier speelronde zijn er tot nu toe gespeeld in de Schotse competitie, maar Celtic loopt alweer warm voor het vijftigste kampioenschap uit de historie. Met twaalf punten uit vier duels en een doelsaldo van plus dertien lijkt er opnieuw geen maat te staan op de ploeg van Brendan Rodgers

De competitie begon allerminst eenvoudig. Er moest meteen drie keer gevoetbald worden in één week tijd. De eerste wedstrijd van die periode was op papier de moeilijkste. St. Johnstone, nummer twee van het afgelopen seizoen, was in eigenhuis de tegenstander. De wedstrijd was heel speciaal voor Django Warmerdam en Carl Jenkinson. Beide spelers debuteerde en speelde een prima wedstrijd. Ook Chris Cadden viel nog in en maakte zijn debuut. Celtic overklaste Johnstone de gehele wedstrijd en won zeer verdiend met 0-2 door treffers van Tom Rogic en Scott Sinclair.

Enkele dagen later stond het doordeweekse treffen met Hibernian op het programma. Na een snelle openingstreffer van Moussa Dembélé, vocht Hibernian zich knap terug in het duel. John McGinn passeerde op fraaie wijze Craig Gordon en zette zijn team op gelijke hoogte. Tien minuten later was het Dembélé die uit een corner scoorde om vervolgens weer tien minuten later zijn hattrick te completeren. Zo ging Hibernian met een 3-1 achterstand de rust in. Via Stuart Armstrong en Sinclair liepen The Celts uit naar 5-1 en daarmee bleven de bezoekers eigenlijk nog gespaard.

De derde wedstrijd van de week was op bezoek bij Hamilton. Rodgers besloot on veel spelers rust te geven en ander kansen te gunnen. Met een 0-5 eindresultaat kan je gerust stellen dat dit een goede keuze beek. Leigh Griffiths, James Forrest, Malcolm Robertson, Erik Sviatchenko en Jonny Hayes scoorde achtereenvolgens en speelde Hamilton helemaal zoek. Dankzij een doelpunt en twee assists werd Robertson gekroond tot Man of the Match.

De maand werd afgesloten tegen Dundee. Verassend genoeg was Dundee de enige ploeg die ook negen punten behaalde uit de eerste drie wedstrijden. Het leek er dus op alsof er een mooie kraker tussen de koplopers gespeeld ging worden. Niets bleek minder waar, Celtic had al snel de touwtjes in handen en zag Rogic zowel voor als na rust scoren. Die voorsprong kwam ze heel erg goed uit toen Cristain Gamboa het veld in kwam. De rechtsback had nog geen minuut gespeeld dit seizoen en ook in deze wedstrijd hield hij het geen minuut vol. Na enkele luttele seconde werd de man uit Costa Rica terecht het veld afgestuurd, nadat hij Josh Meekings een vrije doortocht na de goal belemmerde. Diezelfde Meeskings zou in de blessuretijd nog wel scoren. Veel zin had het niet omdat Dembélé zijn laatste doelpunt in het shirt van Celtic enkele minuten eerder had gemaakt.

‘’Geweldige start van het seizoen. De maand augustus is altijd lastig. Er zijn dan namelijk meer zaken dan enkel voetbal zoals de transfermarkt en Champions League loting. Wat mijn betreft hebben we zowel binnen als buiten het veld uitstekende prestaties geleverd en dat smaakt naar meer, veel meer.’’ Aldus Rodgers.

ST. Johnstone-Celtic 0-2
45min Rogic (Forrest) 0-1
63min Sinclair (Dembélé) 0-2

Celtic-Hibernian 5-1
9min Dembélé (Armstrong) 1-0
23min John McGinn 1-1
33min Dembélé (Armstrong) 2-1
43min Dembélé (Rogic) 3-1
63min Sinclair (Rogic) 4-1
89min Armstrong (Dembélé) 5-1

Hamilton-Celtic 0-5
9min Griffiths (Robertson)0-1
20min Forrest (Robertson) 0-2
71min Robertson (Griffiths)0-3
84min Sviatchenko (Hayes) 0-4
92min Hayes (Sinclair) 0-5

Celtic-Dundee 3-1
29min Rogic (Sinclair) 1-0
65min Rogic (Robertson) 2-0
83min Rood Gamboa,
87min Dembélé (Forrest) 3-0
91min Josh Meekings (Theisse)3-1

In de volgende update komt het lang verwachte nieuws eindelijk.

Daniël.
04/02/2018, 12:17
Mooi dat je het seizoen weer zo goed bent begonnen. De landstitel behalen zal waarschijnlijk wel goed komen. De echte uitdaging zal hem liggen in de Champions League. Ik ben benieuwd wat het lang verwachte nieuws is.

db1512
05/02/2018, 15:03
Uitstekend begin van het seizoen, zoals Daniël al zegt ligt de uitdaging wederom vooral in Europa schat ik zo in. Ben benieuwd in wat voor CL groep je terecht komt.

Ryanajax
06/02/2018, 10:06
Daniël. Het langverwachte nieuws waar ik het over had was iets wat vooral van mijn kant een tijdje geduurd heeft omdat ik het eerder verwacht had, misschien niet op de beste manier verwoord dus.

Na Callum McGregor en Kieran Tierney vertrekt de volgende topspeler uit Glasgow

https://www.mupload.nl/img/vcfmtd1re.jpg

In de volgende update volgt de Champions League loting!

Aron1997
06/02/2018, 10:31
Het lang verwachte is dan toch gebeurd. 40 miljoen is wel een mooie som. Ben van mening dat je toch een redelijke vervanger in huis moet halen anders zullen de ambities in Europa moeilijk waar te maken zijn met het verlies van je 3 beste spelers.

Heb je al een vervanger of kan ik helpen zoeken?

Daniël.
06/02/2018, 16:22
Jammer dat Dembélé is vertrokken, maar 40 miljoen is toch een behoorlijk bedrag. Met dat geld kun je zeker investeren in je selectie en natuurlijk een vervanger voor Dembélé halen. Je tekst is trouwens een beetje wazig (maar wel leesbaar), dus misschien dat je daar in het vervolg op kunt letten. Succes verder!

db1512
07/02/2018, 22:40
Een transfer die wel te verwachten viel, ben benieuwd of Leicester een beetje bij hem past. Zal nog een hele toer worden om het vertrek van Dembélé goed op te vangen.

Ryanajax
08/02/2018, 19:20
Aron1997 De vervanger van Dembélé heb ik al binnengehaald. Deze zal in de volgende update bekend worden.
Daniël. Het klopt inderdaad dat de foto wat waziger lijkt, heb zelf eigenlijk geen idee hoe dit komt. Toen ik het stukje aan het maken was zag ik er niets aan namelijk.
db1512 Het was inderdaad een hele zoektocht na een goede vervanger van Dembélé, maar ik heb uiteindelijk toch wat kunnen vinden.

Voordat de nieuwste speler bekend wordt gemaakt, hebben we eerst ander spannend nieuws. De Champions League loting is namelijk geweest.

https://www.mupload.nl/img/9yuax5s.jpg

Aron1997
08/02/2018, 22:53
Zo ik weet niet of deze loting voor jou gemakkelijker is als die van vorig seizoen. Misschien dat je kan verrassen tegen Monaco maar denk dat het toch vooral voor de 3e plaats spelen wordt. Voor een Europees seizoen als het vorige zou ik anders wel tekenen.

Ben benieuwd wie de nieuwe spits is geworden!

db1512
08/02/2018, 23:45
Erg pittige loting vanuit jouw oogpunt. Met Real heb je een, ondanks de huidige belabberde vorm, mogelijke eindwinnaar in je poule en stuntploeg Monaco zal ook een hele kluif worden. Schat dat je gelijkwaardig bent aan Fenerbahce, daar je Galatasaray volgens mij ook uitschakelde afgelopen jaar. Zware klus, maar wel een hele mooie!

Daniël.
09/02/2018, 21:31
Toch een lastige loting met Real Madrid natuurlijk als dé favoriet. Fenerbahçe zou je wel kunnen verslaan, aangezien je vorig jaar ook te sterk was voor Galatasaray. Monaco zou dan normaal gesproken de nummer twee van de poule worden, maar hopelijk kun je voor een stuntje zorgen tegen de Monegasken. Succes!

Begiristain
10/02/2018, 11:07
Enorm ongelukkige loting wat betreft je tegenstanders. Volle huizen, maar vrij moeilijke wedstrijden allemaal.

Ryanajax
11/02/2018, 15:39

Zelf baalde ik enorm bij het zien van de poule, had namelijk wel op iets makkelijkers gehoopt. Desondanks proberen we er gewoon het beste van te maken.

Ondertussen hebben we onze laatste aankoop gedaan.

https://www.mupload.nl/img/lc0894w.jpg

db1512
11/02/2018, 15:49
Ken hem niet, dus ben erg benieuwd. Heb hem even op Sofifa opgezocht en hij lijkt vrij compleet, hopelijk pakt deze transfer goed voor je uit.

Daniël.
11/02/2018, 22:04
Opvallende en originele aankoop. Ik ken de speler zelf totaal niet, maar volgens Sofifa heeft hij een goede potentie. Ik ben benieuwd wat hij voor je kan brengen.

Ryanajax
13/02/2018, 14:44

Kharbin is niet een aankoop die voor de hand lag, maar dat maakt het (voor mij) ook wel wat leuker.

De transferperiode zit erop, hierbij een overzicht van de transfers:

Vertrokken:
Cifici naar Bari voor 720.000 euro
Lustig naar QPR voor 1,9 miljoen
McGregor naar Stoke City voor 14 miljoen
Tierney naar Tottenham voor 18,5 miljoen
Dembélé naar Leicester City voor 40 miljoen
Roberts en Zinchenko naar Manchester City, einde leenperiode
Edouard naar Paris Saint Germain, einde leenperiode
Lindsay, contract niet verlengd

Aangetrokken:
Cadden van Motherwell voor 1,1 miljoen
Warmerdam van Groningen voor 4,8 miljoen
Jenkinson van Arsenal voor 6 miljoen
Kharbin van Al-Hilal voor 17 miljoen
Christie van Aberdeen, terug van uitlening
Allan van Hibernian, terug van uitlening

Daarnaast is Ali Crawford afgelopen winter al vastgelegd, omdat zijn contract afliep. Niet geheel verrassend is hij nog niet gekomen en zit dus niet in de selectie. Wie er wel bij onze selectie zitten zie je hieronder.

https://www.mupload.nl/img/mhx1aaftsp8.jpg

Dan is er ook nog een stukje over de ontwikkelingen op de transfermarkt

Celtic blijft zichzelf door mee te bewegen met de tijd

https://www.mupload.nl/img/ix3acs.jpg

De transferperiode zit er weer op. Met enkele spraakmakende transfers zoals Luka Modric naar Manchester City en Mauro Icardi naar Liverpool, en een dranglustig Juventus dat Miralem Pjanic naar Barcelona liet vertrekken om zelf Ilkay Gundogan binnen te halen. Daardoor werd het nieuwe geld smijten om de beste te zijn nog maar eens benadrukt.

Niet alle teams hebben de financiële middelen om de grootste spelers aan te trekken en zullen creatief om moeten gaan met de beschikkingen die ze hebben. Het Schotse Celtic is hier een perfect voorbeeld van. Ondanks de leegloop van de selectie lijkt er een prima team te staan.

Kieran Tierney, Callum McGregor, Mikeal Lustig en Moussa Dembélé. Alle vier begonnen ze een jaar geleden steevast in de basis elf van Brendan Rodgers. Nu zitten ze niet meer bij de selectie omdat de grote prestaties tot veel interesse leidde. Tierney, Dembélé en McGregor vertrokken voor de hoofdprijs naar de Premier League, terwijl Lustig, na het verliezen van zijn basisplaats, via de achterdeur vertrok.

Het voordeel aan het vertrek van de spelers is natuurlijk het transferbedrag dat er aan werd overgehouden. Datgene gebeurden niet bij Patrick Roberts, Oleksandr Zinchenko en Odsonne Edouard. Alle drie de jongens werden geleend van respectievelijk Manchester City en Paris Saint Germain. Hoewel Edouard en Zinchenko het nooit tot een basisplaats wisten te schoppen, was het vertrek van Roberts wel heel zwaar. De rechtsbuiten was één van de grootste reden voor het Europese succes van Celtic.

Samen met McGregor en Dembélé vormden Roberts de spil van het elftal. Zonder deze drie zullen ze moeten werken aan een toekomst bij Celtic. Echter werden de meeste transfers met gemak opgevangen in de eigen selectie. Zo ontfermen Ton Rogic en James Forrest zich over de erfenis van McGregor en Roberts. Twee spelers die al een tijdje in de selectie rondlopen en zichzelf nu moeten bewijzen.

Naast dat er vervangers in de eigen selectie worden gezocht, roerde Celtic zich ook op de transfermarkt. Met Django Warmerdam werd een jonge en relatief goedkope vervanger voor Tierney binnen gehaald. Ook Chris Cadden werd overgenomen van Motherwell, een jong Schots talent dat zich in de schaduw van Forrest langzaam naar de basis toe moet werken. Het is het concept wat Celtic graag en met succes gebruikt.

Om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen moesten er wat ruwer opgetreden worden. Cristian Gamboa en Lustig bevielen beide niet als rechtsback en dus werd zonder pardon Carl Jenkinson aangetrokken. Geen jeugdige talent wat de tijd krijgt om te groeien maar een directe versterking omdat het beter zal moeten. Het zelfde gebeurden in de spits, Leigh Griffiths was nog de enige spits in de selectie. Verwacht werd dat hij de nieuwe eerste spits zou gaan worden en er een talentvolle back-up zou komen, niet was minder waar. Met Omar Kharbin werd er een Syrische verassing uit de hoge hoed getoverd. Meteen een directe concurrent erbij voor Griffiths, die alleen nog op basis van ervaring een streepje voor heeft.

Het is geen rigoureuze koerswijziging maar de beleidsbepalers lijken in te zien dat de selectie van dusdanige kwaliteit moet zijn om mee te doen in Europa. Dat er daarvoor geld uitgegeven moet worden is bijzaak geworden. Met de inkomsten van de uitgaande transfers (75 miljoen) is dat natuurlijk ook een stuk gemakkelijker. Met slechts een uitgaven van 29 miljoen hielden ze zich dan nog rustig.

Dat de focus niet alleen op het aankopen van versterkingen ligt, wordt wel duidelijk als je naar de jeugdopleiding kijkt. Malcolm Robertson is het grootste voorbeeld hiervan. Ondanks dat hij pas vorig seizoen bij het eerste elftal aansloot, zit hij nu al ongelofelijk dicht tegen een basisplaats aan. Op korte termijn zullen de spelers uit de jeugd het team extra opvulling moeten geven. Een doelman, een rechts en linksback en een extra middenvelder zijn de posities waar jeugdspelers verwacht worden gezien het aankooppatroon.

Celtic heeft ervoor gekozen om met trots de topclub van Schotland te zijn en als leider op te willen boksen tegen grotere competities. Dat veel spelers de Premier League of Primera Division de voorkeur geven boven een verblijf in de Schotse competitie is begrijpelijk. Door mee te veranderen met de tijd maar wel de eigen visie te behouden wil Celtic kostte wat het kost voorkomen dat het gat met de top steeds groter wordt, misschien tegen beter weten in, maar zeker het proberen waard.

Daniël.
13/02/2018, 23:21
Mooi stukje! Erg goed geschreven! Goed dat Celtic mee gaat net de huidige transfermarkt, maar toch ook wel de eigen identiteit blijft behouden door het doen van gerichte aankopen ipv het smijten met geld. Je selectie ziet er trouwens goed uit met enkele veelbelovende talenten. Een extra spits en een extra (jonge) doelman kunnen echter denk ik geen kwaad. Veel succes dit seizoen!

db1512
15/02/2018, 13:55
Goed stuk! Vooral het aantrekken van een nieuwe doelman lijkt mij erg belangrijk gezien de leeftijd van je twee keepers.

Ryanajax
17/02/2018, 11:08

Het aantrekken van een doelman is eigenlijk bewust nog niet gebeurd, Ik hoop namelijk dat er zich een keeper uit de jeugd aandient, al moet dat wel snel gaan gebeuren nu.

Onze Champions League campagne is van start gegaan. AS Monaco was de tegenstander.

AS Monaco kent droomstart Champions League met vierklapper bij Celtic

https://www.mupload.nl/img/qcutbeeyv608.jpg

Monaco heeft uitstekende zaken gedaan in de Champions League. De Franse ploeg zit samen met tegenstander Celtic ook nog in een poule met Real Madrid en Fenerbache. De Monegasken wisten dan ook dat er op Celtic Park gewonnen moest worden. De 0-4 einduitslag is een geweldig resultaat, maar mede dankzij een onterechte strafschop ook zwaar geflatteerd.

Brendan Rodgers verraste met zijn startopstelling. Celtic begon niet in de gebruikelijke 4-2-3-1 maar startte in een 4-4-2 opstelling. Omar Kharbin en Leigh Griffiths speelde samen in de spits terwijl Tom Rogic vanaf rechts moest komen.

Van een vliegende start was geen sprake, beide ploegen kregen geen echte kansen en leken het te moeten hebben van fouten van de ander. Celtic was de eerste ploeg die de fouten begon te maken. Julian Brandt raakte de paal nadat Craig Gordon een schot van Ramadel Falcao wist te keren. Even later bracht Carl Jenkinson zijn team in de problemen met de 0-1 tot gevolg. De rechtsback leverde de bal zomaar in bij zijn directe concurrent, Keita Baldé. Die wist vervolgens simpel Falcao te vinden en de Colombiaan ronde koelbloedig af.

Dat hun team al naar twintig minuten achter zou staan, was niet waar de thuissupporters op hadden gerekend. Celtic leek ook de touwtjes wat strakker in handen te nemen en werd via Kharbin dreigend. Gevaarlijker waren de uitbraken van Monaco, Falcao was tot tweemaal toe het eindstation maar faalde beide keren. Zo veranderde de stand niet meer voor rust en moest Rodgers snel wat nieuws bedenken.

Dat de Noord-Ier daadwerkelijk iets verzonnen had bleek toen Malcolm Robertson direct na rust Rogic verving. De jonge Robertson pakte zijn teamgenoten bij de hand en leek ze naar de gelijkmaker te gaan leiden. Met goede voorzetten wist hij zowel Griffiths als Kharbin in stelling te zetten. Beide kopte echter op Daniel Subasic af. Ook Scott Brown kreeg een mogelijkheid maar zijn schot werd gesmoord.

Op het moment dat Celtic echt de veel betere was, ging het volledig mis voor de Schotten. Stuart Armstrong kwam zeer ongelukkig in botsing met Falcao. Waar het er meer op leek alsof de spits van Monaco de overtreding maakte, besloot de scheids na de stip te wijzen. Vol verbijstering keken de Celtic spelers hoe Stevan Jovetic het vonnis velde. De 0-2 was de genadeklap en ondanks verwoede pogingen kwam Celtic er niet meer uit.

Hoewel alles op alles gezet werd om te zoeken naar de aansluitingstreffer, kreeg Monaco kans na kans. Eerst was het Jovetic die de paal raakte. Vervolgens wist Falcao de 0-3 te maken dankzij een prachtige assists van Brandt. Diep in de blessuretijd maakte Joao Mouthino ook nog de 0-4. Hij hoefde de bal alleen maar in een leeg doel te schuiven aangezien Baldé de binnenkant van de paal had geraakt.

Matchwinner Falcao was tevreden over het optreden van zijn ploeg. ‘’Ik denk dat we meteen het juiste signaal hebben afgegeven met deze overwinning. Wij willen ver komen dit toernooi, dan is dit het perfecte begin.’’

Celtic coach Rodgers was minder enthousiast na de wedstrijd. ‘’0-4 geeft de wedstrijd niet goed weer. De wedstrijd wordt eigenlijk na een dik uur spelen beslist. Als wij gewoon de 1-1 maken loop je hier met één punt weg of misschien zelfs meer. Nu krijg je een strafschop tegen en wordt je afgedroogd, zo snel kan het gaan.’’

Naast Monaco wist ook Real Madrid met 4-0 te winnen. Fenerbache was kansloos en lijkt nu al samen met Celtic te moeten gaan strijden om de derde plaats. Dat lijkt het sombere vooruitzicht voor de twee teams die met zo veel hoop dit toernooi startte.

Celtic-AS Monaco 0-4
22min Falcao (Baldé) 0-1
68min Jovetic (Strafschop) 0-2
83min Falcao (Brandt) 0-3
94min Moutinho 0-4

In de volgende update volgt het maandverslag van september, met onder andere de Old Firm,

Begiristain
17/02/2018, 13:27
0-4 thuis verliezen, pittig. Aan de namen te zien heeft Monaco niet stil gezeten op de markt.

db1512
17/02/2018, 23:43
Toch niet de gehoopte start van het Champions League seizoen, lijkt me ook wel een flinke tik om in eigen huis zo dik te verliezen.

Daniël.
18/02/2018, 16:31
Balen van de flinke nederlaag tegen Monaco! Juist in deze thuiswedstrijd was het mooi geweest als je punten had gepakt met het oog op het behalen van de volgende ronde. Maar goed, er volgen nog vijf andere wedstrijden waarin je het goed kunt maken. Succes verder!

Ryanajax
19/02/2018, 17:06

In het vervolg van de maand september werd er alleen nog maar competitie voetbal gespeeld. Bij deze het overzicht van de afgelopen maand.

Maandverslag september: Celtic zakt finaal door ondergrens en zet titelrace open

https://www.mupload.nl/img/cl41pgeyzsn.jpg

Na de geweldige start van het seizoen (twaalf punten uit vier wedstrijden) heeft Celtic in september flink wat averij opgelopen. In de maand waar de Champions League tegen Monaco van start ging, werd er in de competitie gespeeld tegen Rangers, Hearts, Aberdeen en Kilmarnock.

Aartsrivaal Rangers was de eerste tegenstander en ontving Celtic in het eigen Ibrox Stadium. Bij de Celts begon de kersverse aankoop, Omar Kharbin, op de bank. Leigh Griffiths kreeg de voorkeur in de spits. Het was echter de spits van Rangers die de openingstreffer maakte. Alferdo Morelos scoorde in de tiende minuut de 1-0. Sprake van paniek was er echter totaal niet aan de kant van Brendan Rodgers en zijn manschappen.

Daar zou wel genoeg reden voor zijn geweest. De thuisploeg was veel en veel sterker en leek op weg om Rodgers zijn eerste nederlaag in een Old Firm toe te brengen. Vlak voor rust werd daar nog maar eens kracht bij gezet. Morelos maakte zijn tweede van de middag en liet Celtic met een enorme kater de rust in gaan. De tweede helft ging op dezelfde voet verder als dat de eerste geëindigd was. Het leverde Rangers uiteindelijk de 3-0 op. Na een flipperkast voor de goal van Craig Gordon scoorde Harry Forrester.

De maat was vol voor de Rodgers, hij bracht aankoop Kharbin en Malcolm Robertson in het veld, met succes. Binnen enkele minuten had de Syrische aanvaller zijn eerste treffer al gemaakt. Op aangeven van Robertson haalde de spits snoeihard uit. Dat zelfde recept werd in de 77ste minuut herhaald. Opnieuw waren de invallers ontzettend belangrijk en ontpopte Kharbin zich meteen tot een held van de supporters. Zijn twee doelpunten konden echter niet voorkomen dat Rangers als winnaar van het veld afstapte.

De pijnlijke nederlaag moest weggewerkt worden tegen Hearts. Ondanks een verkapt B-elftal won Celtic overtuigend. Dankzij twee goals van Griffiths, één van Scott Sinclair (met Django Warmerdam als aangever), Olivier Ntcham en Chris Cadden, die voor het eerst scoorde in dienst van Celtic, werd er met 5-1 gewonnen. Prince Buaben was de doelpuntenmaker aan de kant van Hearts.

Ook tegen Aberdeen werden de drie punten binnen gesleept, al was dit een stuk moeizamer. Celtic kende een geweldige eerste helft en kwam volkomen terecht op een 1-0 voorsprong door Tom Rogic. De Schot zette zijn team op mooie wijze vlak voor rust op de verdiende voorsprong en zag Griffiths vlak na rust de 2-0 maken. Er leek geen vuiltje aan de lucht maar Adam Rooney dacht daar anders over. Nadat hij de 2-1 had gemaakt zag hij de defensie klungelen en de 3-1 weggeven. Twee minuten later bracht hij het verschil wel direct terug naar één. Het leidde tot een spannende slotfase waarin het alles of niets was voor Aberdeen. Het werd tot spijt van Derek McInnes niets voor zijn elftal.

De laatste wedstrijd van de maand werd gespeeld tegen nummer elf Kilmarnock. Met enkele verrassende keuzes in de basis, Robertson startte als spits en de zestien jarige Patrick Strachan maakte zijn basisdebuut. Daarnaast werden er voornamelijk reservespelers ingezet. De keuzes van Rodgers pakte totaal verkeerd uit en de wedstrijd was een groot fiasco. Celtic wist helemaal niets te creëren en kon het centrale duo, Harry Souttar en Kristoffer Ajer, ontzettend dankbaar zijn. Tot in de laatste minuut zou Ajer man van de wedstrijd zijn geworden, maar de Noor kwam onhandig in op Kris Boyd. De scheids wees na de stip en zo mocht Boyd in blessure tijd aanleggen voor de winnende treffer. Gordon was kansloos en kon de blamage niet voorkomen.

Zo ging Celtic tweemaal onderuit, maar staat het desondanks nog steeds bovenaan. Met de kanttekening dat Aberdeen en Rangers in de nek hijgen van de regerend kampioen. De titelrace ligt weer open, maar stoot iemand Celtic daadwerkelijk van de troon of tonen de mannen van Rodgers aan dat het niets meer is dan een incident?

Rangers-Celtic 3-2
10min Morelos (Candeias) 1-0
44min Morelos (Herrera) 2-0
62min Forrester 3-0
64min Kharbin (Robertson) 3-1
77min Kharbin (Robertson) 3-2

Celtic-Hearts 5-1
6min Griffiths (Robertson) 1-0
25min Ntcham (Griffiths) 2-0
34min Griffiths (strafschop) 3-0
49min Prince Buaben 3-1
75min Cadden (Sinclair) 4-1
88min Sinclair (Warmerdam) 5-1

Aberdeen-Celtic 2-3
43min Rogic (Griffiths) 0-1
47min Griffiths (Forrest) 0-2
53min Rooney 1-2
75min Griffiths (Kharbin) 1-3
77min Rooney 2-3

Celtic-Kilmarnock 0-1
92min Boyd (Strafschop) 0-1

Daniël.
19/02/2018, 20:50
Jammer van de twee nederlagen, maar gelukkig sta je nog bovenaan. De nederlaag tegen Rangers is wel pijnlijk, maar dat maak je dan ook weer goed met ene ruime zege op Hearts. Hopelijk kun weer wat afstand nemen van de achtervolgers in de komende wedstrijden.

db1512
20/02/2018, 18:21
Opzicht is er natuurlijk nog vrij weinig aan de hand, al is het wel jammer dat je dit seizoen al zo snel een nederlaag lijdt in de competitie. Denk dat je je in de competitie weinig zorgen hoeft te maken, de Champions League gaat het dit seizoen om!

Aron1997
21/02/2018, 10:31
Die 19 jarige Robertson op de CAM is dat ook een jeugdspeler? Ziet er een groot talent uit met zijn 73alg!

Ryanajax
21/02/2018, 18:44
Dank voor alle reacties!

Die 19 jarige Robertson op de CAM is dat ook een jeugdspeler? Ziet er een groot talent uit met zijn 73alg!

Robertson is inderdaad een jeugdspeler. Zijn positie is volgens FIFA CAM, maar bij mij speelt hij ook geregeld op een van de flanken. Ik denk ook dat hij voornamelijk is gegroeid omdat hij veel speelde. Zijn potentie weet ik zo niet maar een groot talent is hij zeker.

De clash met Real Madrid komt eraan. Het wordt een wedstrijd met één team in bloedvorm tegen een kwakkelende tegenstander.

https://www.mupload.nl/img/mduyfgs3pw248.jpg

Overigens zie ik net dat ik de bovenkant iets te ver heb afgesneden, al is dit verder niet hinderlijk.

db1512
22/02/2018, 15:47
Het zal heel lastig worden om een resultaat te halen tegen Real, al weet je het natuurlijk nooit in het voetbal. In elk geval succes!

Daniël.
23/02/2018, 18:23
Het zal inderdaad lastig worden tegen Real, maar de bal is rond. Hopelijk kun je voor een stunt zorgen. Veel succes!

Ryanajax
23/02/2018, 20:15

De wedstrijd tegen Real is gespeeld en of we voor een stunt hebben gezorgd lees je hieronder.

Magistraal Real Madrid verslaat dapper Celtic met moeite

https://www.mupload.nl/img/gcjdavw8u14.jpg

Real Madrid heeft ook de tweede wedstrijd in de Champions League winnend afgesloten. Nadat er eerder al Fenerbahce met 4-0 verslagen te hebben, werd nu Celtic met 1-3 verslagen. Dat ging echter niet zonder slag of stoot.

De Koninklijke begonnen met het sterrenelftal aan de wedstrijd en dat wierp direct de vruchten af. Gareth Bale scoorde al na drie minuten de openingstreffer. De Welshman schoot vanaf randje zestien snoeihard raak. Toni Kroos was met een mooie pass de aangever van de vroege openingstreffer.

Celtic werd totaal overdonderd door de Spaanse tegenstander en moest zichzelf direct herpakken. Verassend genoeg lukte dat vrij aardig, brutaal werd het initiatief overgenomen van Real en werd er gezocht naar de gelijkmaker. Keylor Navas voorkwam die gelijkmaker door het schot van Stuart Armstrong te pareren. Het missen van de kans bleek nog een extra motivatie om door te gaan en de ploeg van Brendan Rodgers bleef de eerste 25 minuten de betere.

Ondanks de voorsprong zag Zinedine Zidane er niet al te gelukkig uit. Na wat coaching vanaf de zijlijn kon hij uiteindelijk toch weer rustig gaan zitten. Real Madrid schakelde een tandje bij en werd het laatste kwartier voor rust de bovenliggende partij. Via Cristiano Ronaldo, Karim Benzema en Kroos bleven de bezoekers dreigend, tot een goal leidde alle mooie acties en trucjes echter niet.

Zo gesloten als dat de defensie van Celtic was na de tegentreffer, zo stroef liep de aanval direct na rust. De Schoten kwamen wel ijzersterk uit de rust, maar doordat er voorin slecht met het balbezit werd omgesprongen stond de 1-1 nog niet op het bord. Via wat geknok van Omar Kharbin, die de voorkeur kreeg boven Leigh Griffiths, en Scott Brown werd de gelijkmaker alsnog geforceerd. Aanvoerder Brown scoorde met een laag hard schot en liet het stadion ontploffen.

De feestvreugde was van korte duur, Real schakelde nog één keer bij en werd gedwongen om het beste uit zichzelf te halen. Iemand die dat als geen ander kan is natuurlijk Ronaldo. De Portugees maakte met een geweldige uithaal de 1-2. Enkele minuten later werd het ook 1-3, via een scrimmage voor de goal van Craig Gordon was het uiteindelijk Django Warmerdam die het laatst de bal raakte.

De twee nieuwe tegentreffers waren de genade klap voor Celtic. Tevergeefs werd de aanval nog wel gezocht maar van echte mogelijkheden was er geen sprake meer. De 12-voudig Champions League winnaar kreeg wel nog kansen. Marcelo raakte de lat terwijl Kroos en Bale, Gordon in de weg zagen staan.

Na afloop van het duel was er bij Zidane veel lof voor de opponent. ‘’Dat wij vandaag zo goed gespeeld hebben is de verdienste van Celtic. We werden iedere keer gepusht om beter te spelen, op basis van inzet hadden ze veel meer verdiend. Gelukkig hadden wij de kwaliteiten om op de juiste moment ons beste spel te vertonen.’’ Aldus de Fransman.

Dat de teleurstelling bij Celtic groot was bleek uit het feit dat het heel erg lang duurde voordat er iemand uit de kleedkamer kwam. Ook uit de interviews met doelpuntenmaker Brown en trainer Rodgers bleek de teleurstelling. ‘’Dit was misschien wel de beste wedstrijd die we onder mijn hoede hebben gespeeld. We hebben het Real Madrid ontzettend moeilijk gemaakt. Helaas voor ons was Real vandaag door niets of niemand te stoppen, dat doet best wel pijn.'' Zo sprak de trainer. Aanvoerder Brown keek vooral vooruit en hoopt dat zijn team het goede spel door kan treken.

Celtic-Real Madrid 1-3
3min Bale (Kroos) 0-1
56min Brown 1-1
63min Ronaldo (Benzema) 1-2
67min Warmerdam (eigen goal) 1-3

Daniël.
24/02/2018, 14:08
Jammer dat het goede spel niet wordt beloond. Je staat nu na 2 duels met lege handen in de CL, maar als je zo blijft spelen zou daar in de toekomst zeker verandering in kunnen komen. Succes verder!

JLAV
24/02/2018, 21:13
Realistische uitslagen, hopen dat je nog wel een mooie reeks kunt neerzetten.

Begiristain
25/02/2018, 11:37
Inderdaad realistische uitslagen, 3-1 verliezen van Real Madrid kan prima. Wel mooi dat je goed tegenstand hebt kunnen bieden.