PDA

Bekijk Volledige Versie : AFC Ajax - Back to European Glory

Daniël.
23/09/2017, 17:34
Hallo allemaal. Allereerst is het goed om te zien dat er nu al zoveel stories zijn op dit forum. Ook ik zal dus een story beginnen met mijn cluppie Ajax. Ik kan pas echt met mijn carričre starten als ik de game ontvang op de 29e, dus tot dan zal ik kleine stukjes posten als inleiding van mijn carričre. Hier dus mijn eerste stukje, veel leesplezier.

https://i.imgur.com/hmDWD0M.png

Dit is de eerste keer dat ik een dergelijk nieuwsstukje heb geschreven, dus als jullie tips en/of opmerkingen hebben hoor ik het graag! :)

db1512
23/09/2017, 20:35
Leuk dat je ook een story begint. Sterk stuk ook wat tekstueel goed in elkaar zit, heb een paar kleine verbeterpuntjes/tips.
- ik zou de titel boven de datum zetten en ietsje groter (eventueel ook dikgedrukt) maken. De titel moet echt opvallen.
- ik zou voor de titel ook proberen andere woorden te gebruiken. Bijv. "Keizer ziet af van trainerschap Ajax" o.i.d. vind deze titel niet erg mooi. Deze titel is niet fout, maar ik denk dat je er een pakkendere titel van had kunnen maken.

Voor de rest ziet het er prima uit, succes met je carričre.

itsblurb
23/09/2017, 22:46
Leuk dat je met Ajax begint. Ik ben benieuwd wat je van het team gaat maken. Succes ermee!

Daniël.
23/09/2017, 22:57
@db1512 (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=23172)
Bedankt voor de tips! Ik zal er in het vervolg op letten.

@itsblurb (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=27515)
Thanks!

Schinvelder
24/09/2017, 04:37
Een carriere met Ajax, dat is altijd interessant. Ik ben benieuwd wie de nieuwe trainer wordt, heel veel succes!

Begiristain
24/09/2017, 12:27
Denk dat het meeste gezegd is, prima start van je MS. Benieuwd welke lijn je gaat volgen met de Amsterdamse club!

Daniël.
24/09/2017, 16:05
Bedankt voor de reacties allemaal! Bij deze mijn tweede stukje: De nieuwe trainer van Ajax!

https://i.imgur.com/Znu24dP.png

db1512
25/09/2017, 00:18
Erg mooi stuk, het ziet er goed uit en het is ook goed geschreven. Vind het ook wel mooi dat je niet ook voor Ten Hag kiest en er dus twee écht verschillende Ajax stories zijn op het forum. Of Van Gaal dan de man is die er met dit Ajax wat van kan maken weet ik niet, maar je geeft jezelf in elk geval de mogelijkheid om over prachtig mooie persconferenties te schrijven waarin Lowietje zich weer eens van zijn beste kant laat zien.

Ryanajax
25/09/2017, 16:01
Mooi dat Louis van Gaal terug keert. Hopelijk weet hij Ajax weer op de rit te krijgen.

JLAV
25/09/2017, 16:39
Leuk personage. Benieuwd wat Van Gaal kan presteren met Ajax. Hopelijk kan hij zich nog wel plaatsten met Ajax voor de CL.

Matthias~
25/09/2017, 19:05
Een story met Van Gaal is altijd leuk bij Ajax. Daar kun je wel een aantal toffe interviews mee doen.

Daniël.
26/09/2017, 12:23
Opnieuw bedankt voor alle reacties. Jullie kunnen zeker enkele leuke interviews verachten in de toekomst. Hier volgt mijn derde stukje!

http://i63.tinypic.com/308ed92.jpg

Zoals jullie kunnen zien vinden de transfers eerder plaats dan in het echt. Hier heb ik voor gekozen omdat ik de eerste transferwindow altijd uitzet en omdat ik de nieuwe aankopen van Ajax natuurlijk wil gebruiken in de voorbereiding. Jullie hoeven dus geen verdere aankopen te verwachten tot januari.

itsblurb
26/09/2017, 12:39
Siem de Jong is een prima aankoop voor de breedte en de ervaring in het team. Ik heb alleen een vraagje: wat ga je met Nouri doen?

Daniël.
26/09/2017, 13:40
Siem de Jong is een prima aankoop voor de breedte en de ervaring in het team. Ik heb alleen een vraagje: wat ga je met Nouri doen?
Bedankt voor je reactie. Nouri zal ik niet gebruiken in mijn carričre. Het zit me toch niet helemaal lekker om hem toch te gebruiken, terwijl hij helaas waarschijnlijk nooit meer op het veld zal staan. Ik zal er ook geen specifiek stukje over schrijven, maar misschien dat ik het wel even noem in stukjes over de voorbereiding.

Matthias~
26/09/2017, 18:02
Mooi dat je Siem terug hebt kunnen halen op het oude nest. Kan toch opnieuw een belangrijke speler worden voor dit Ajax, al is het denk ik meer bedoeld als breedteversterking. Dat is natuurlijk ook belangrijk.

JLAV
26/09/2017, 23:41
Ik zou na vorig seizoen niet blij zijn als ik Ajax fan was met een mogelijke komst van De Jong. Natuurlijk is hij voor de breedte en ervaring een leuke speler maar ik denk niet dat hij zijn oude niveau ooit nog zal halen.

Daniël.
27/09/2017, 15:53
Mooi dat je Siem terug hebt kunnen halen op het oude nest. Kan toch opnieuw een belangrijke speler worden voor dit Ajax, al is het denk ik meer bedoeld als breedteversterking. Dat is natuurlijk ook belangrijk.

Ik zou na vorig seizoen niet blij zijn als ik Ajax fan was met een mogelijke komst van De Jong. Natuurlijk is hij voor de breedte en ervaring een leuke speler maar ik denk niet dat hij zijn oude niveau ooit nog zal halen.

Ook jullie bedankt voor jullie reacties. De Jong is denk ik zeker een goede aankoop voor de breedte en bezit tevens over scorend vermogen, wat van pas kan komen als er iets geforceerd moet worden. Of hij zijn oude niveau kan halen is even afwachten.

Keizer liet zijn keuze vallen op Veltman als aanvoerder, maar Van Gaal kwam bij een andere speler uit. Wie hij heeft gekozen kunnen jullie hieronder lezen.

https://i.imgur.com/xnObWI2.png

Schinvelder
27/09/2017, 16:07
Leuk stukje! Ik ben benieuwd of Huntelaar de juiste aanvoerder is voor dit Ajax, het is naar mijn mening sowieso al een vooruitgang ten opzichte van Veltman.
Benieuwd hoe je opstelling eruit gaat zien en waar Dolberg terecht komt!

Ryanajax
27/09/2017, 17:44
Interssant hoe dit zich gaat ontwikkelen dan, een aanvoerder hoort toch te spelen zou je zeggen

Matthias~
28/09/2017, 01:40
Huntelaar is een goede aanvoerder voor Ajax. Iemand die de club kent, plus al de nodige ervaring heeft om aanvoerder te kunnen zijn. Benieuwd hoe hij de leider van de ploeg kan worden en zijn teamgenoten de weg kan wijzen.

Daniël.
04/10/2017, 19:16
Het heeft even geduurd, maar hier is mijn volgende stukje. Veel leesplezier!

https://i.imgur.com/opiIdOC.png

En hier nog even een overzicht van de wedstrijden.
Ajax 0-0 RB Leipzig

Opstelling Ajax: Benjamin van Leer; Joël Veltman (46' (substitute) Luis Orejuela), Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Frenkie de Jong (46' (substitute) Lasse Schöne), Donny van de Beek, Hakim Ziyech (70' (substitute) Siem de Jong); Ché Nunnely (46' (substitute) Dennis Johnsen), Klaas-Jan Huntelaar (70' (substitute) Kasper Dolberg), Justin Kluivert

Man of the Match: Donny van de Beek

Hamburger SV 1-2 Ajax
42' (goal) Lewis Holtby (1-0)
68' (goal) Donny van de Beek (1-1)
86' (goal) Kaj Sierhuis (1-2)

Opstelling Ajax: Kostas Lamprou; Luis Orejuela (87' (substitute) Deyovaisio Zeefuik), Joël Veltman, Maximilian Wöber, Mitchell Dijks; Lasse Schöne, Donny van de Beek, Daley Sinkgraven (64' (substitute) Siem de Jong); David Neres (76' (substitute) Kaj SIerhuis), Kasper Dolberg, Mateo Cassierra (46' (substitute) Vaclav Cerny)

Man of the Match: Vaclav Cerny

Ajax 3-1 Olympique Marseille
4' (goal) Hakim Ziyech (1-0)
45' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (2-0)
59' (goal) Frenkie de Jong (3-0)
74' (goal) Morgan Sanson (3-1)

Opstelling Ajax: Benjamin van Leer; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Luis Orejuela (64' (substitute) Deyovaisio Zeefuik); Carel Eiting, Frenkie de Jong, Hakim Ziyech (46' (substitute) Sebastian Pasquali); Vaclav Cerny (46' (substitute) Dennis Johnsen), Klaas-Jan Huntelaar (64' (substitute) Kaj Sierhuis), Justin Kluivert (64' (substitute) Ché Nunnely)

Man of the Match: Hakim Ziyech

Zoals jullie misschien hebben gezien, heb ik drie spelers in mijn selectie die niet in FIFA zitten. Dit zijn Ché Nunnely, Kaj Sierhuis en Sebastian Pasquali, die ik zelf heb gecreërd. Hun ratings zijn respectievelijk 62, 63 en 60. Het volgende stukje zal gaan over de knock-outfase van de European Continental Shield

Begiristain
04/10/2017, 20:02
Op zich prima resultaten natuurlijk. Ben benieuwd wat je met Van Gaal gaat doen. De combinatie van hem en Ajax klinkt als een nieuw project.

Schinvelder
05/10/2017, 06:44
Zeven punten halen tegen deze tegenstanders is natuurlijk prima, hopelijk kan je het toernooi op een goede manier afsluiten. Succes!

Matthias~
06/10/2017, 02:13
Netjes bezig, de resultaten mogen er zeker wezen. Ik hoop dat je dit toernooi tot een goed eind kunt brengen.

Ryanajax
06/10/2017, 18:36
Goede resultaten tot nu toe. Ga zo door zou ik zeggen!

Daniël.
06/10/2017, 20:23
Zeven punten halen tegen deze tegenstanders is natuurlijk prima, hopelijk kan je het toernooi op een goede manier afsluiten. Succes!

Netjes bezig, de resultaten mogen er zeker wezen. Ik hoop dat je dit toernooi tot een goed eind kunt brengen.

Goede resultaten tot nu toe. Ga zo door zou ik zeggen!

Op zich prima resultaten natuurlijk. Ben benieuwd wat je met Van Gaal gaat doen. De combinatie van hem en Ajax klinkt als een nieuw project.

Bedankt voor jullie reacties. Hier volgt het stukje over het restant van de European Continental Shield.

https://i.imgur.com/2h7ho9d.png

Groep A
1. Ajax 7 ptn
2. RB Leipzig 4 ptn
3. Olympique Marseille 4 ptn
4. Hamburger SV 1 pnt

Groep B
1. Swansea City 9 ptn
2. Watford 6 ptn
3. Las Palmas 3 ptn
4. West Bromwich Albion 0 ptn

Halve finales
Ajax 3-3 Watford (4-2 p.)
12' (goal) Donny van de Beek (1-0)
33' (injury) Kasper Dolberg
45+2' (goal) Donny van de Beek (2-0)
58' (goal) Mateo Cassierra (3-0)
64' (goal) Roberto Pereyra (3-1)
76' (goal) Andre Gray (3-2)
87' (goal) Stefano Okaka (3-3)

Man of the Match: Lasse Schöne

Opstelling Ajax: Benjamin van Leer; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Mitchell Dijks; Lasse Schöne (72' (substitute) Maximilian Wöber), Donny van de Beek, Hakim Ziyech (72' (substitute) Siem de Jong); David Neres (72' (substitute) Amin Younes), Kasper Dolberg (33' (substitute) Mateo Cassierra), Justin Kluivert

Swansea City 2-2 RB Leipzig (4-3 p.)

Finale
Ajax 4-1 Swansea City
9' (goal) David Neres (1-0)
16' (goal) Amin Younes (2-0)
29' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (3-0)
83' (goal) Mateo Cassierra (4-0)
86' (goal) Renato Sanches (4-1)

​Man of the Match: David Neres

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (66' (substitute) Frenkie de Jong), Donny van de Beek (66' (substitute) Siem de Jong), Hakim Ziyech; David Neres (66' (substitute) Vaclav Cerny), Klaas-Jan Huntelaar (66' (substitute) Mateo Cassierra), Amin Younes

Zoals jullie konden lezen zijn de eerstvolgende wedstrijden de CL-voorronde tegen OGC Nice. Voor ik de carričre begon heb ik op Aftrap twee duels gespeeld tegen Nice. Daarna heb ik nog twee duels gespeeld (tegen een voor jullie nog onbekende club) als play-offronde van de CL/EL. Die duels moesten dus de Europese voorrondes voorstellen.

itsblurb
06/10/2017, 20:33
Een goed resultaat tegen deze EPL-Teams. Hopelijk weet je tegen Nice net zo te spelen als tegen Swansea.

Schinvelder
07/10/2017, 05:34
Mooi dat je het toernooi als winnaar hebt weten af te sluiten. Hopelijk weet je team deze lijn door te trekken naar de Europese wedstrijden tegen Nice.

JLAV
07/10/2017, 14:51
Prima voorbereiding dus, doorzetten tijdens de start in de competitie.

Daniël.
08/10/2017, 16:30
Bedankt voor de reacties! Hier mijn stukje over het eerste duel met OGC Nice.

https://i.imgur.com/qSWha7T.png

OGC Nice 0-3 Ajax
38' (goal) David Neres (0-1)
52' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (0-2)
90' (goal) Justin Kluivert (0-3)

Man of the Match: Klaas-Jan Huntelaar

Opstelling OGC Nice: Yoan Cardinale; Arnaud Souquet, Dante, Maxime Le Marchand, Christophe Jallet; Allan Saint-Maximin, Vincent Koziello (58' (substitute) Rémi Walter), Jean Michaël Seri, Pierre Lees-Melou (75' (substitute) Arnaud Lusamba); Mario Balotelli, Alassane Pléa

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (71' (substitute) Frenkie de Jong), Donny van de Beek, Hakim Ziyech; David Neres (64' (substitute) Justin Kluivert), Klaas-Jan Huntelaar, Amin Younes (71' (substitute) Kasper Dolberg)

db1512
08/10/2017, 17:15
De volgende ronde moet je in elk geval wel halen. De effectiviteit die je hebt zou het huidige Ajax ook goed kunnen gebruiken.

Ryanajax
08/10/2017, 19:10
Was het irl maar zo gegaan ;). Mooi dat je zo goed als door bent en knap ook want Nice is geen verkeerde tegenstander.

Daniël.
09/10/2017, 22:59
De volgende ronde moet je in elk geval wel halen. De effectiviteit die je hebt zou het huidige Ajax ook goed kunnen gebruiken.
Goals maken is inderdaad een probleem voor het huidige Ajax. Gelukkig gaat het mij wat beter af qua goals.

Was het irl maar zo gegaan ;). Mooi dat je zo goed als door bent en knap ook want Nice is geen verkeerde tegenstander.
Inderdaad, ik baal er nog steeds van dat we de zege in Amsterdam zo weggaven.

https://i.imgur.com/glkTAnF.png

https://i.imgur.com/BzFqSRc.png

Ik heb als tegenstander in de play-offs dus voor Napoli gekozen, omdat zij in het echt de tegenstander van Nice waren.

Ajax 2-1 OGC Nice
4' (goal) Mario Balotelli (0-1)
10' (goal) Donny van de Beek (1-1)
20' (goal) Donny van de Beek (2-1)

Man of the Match: Donny van de Beek

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever (74' (substitute) Maximilian Wöber), Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (74' (substitute) Frenkie de Jong), Donny van de Beek (74' (substitute) Siem de Jong), Hakim Ziyech; David Neres, Klaas-Jan Huntelaar, Justin Kluivert

Opstelling OGC Nice: Yoan Cardinale; Arnaud Souquet, Dante, Maxime Le Marchand, Christophe Jallet; Allan Saint-Maximin, Vincent Koziello (65' (substitute)Rémi Walter), Jean Michaël Seri (74' (substitute) Nampalys Mendy), Pierre Lees-Melou; Mario Balotelli, Alassane Pléa

db1512
10/10/2017, 00:45
Erg pittig, op papier is Napoli de favoriet maar misschien kan je verrassen.

Schinvelder
10/10/2017, 03:07
Mooi dat Van de Beek twee doelpunten maakt. De twee wedstrijden tegen Napoli worden erg zwaar, maar hopelijk weet je te verrassen, veel succes!

Daniël.
10/10/2017, 19:49
Erg pittig, op papier is Napoli de favoriet maar misschien kan je verrassen.

Mooi dat Van de Beek twee doelpunten maakt. De twee wedstrijden tegen Napoli worden erg zwaar, maar hopelijk weet je te verrassen, veel succes!

Bedankt voor jullie reacties! Napoli zal inderdaad lastig worden maar voor we naar Napels vertrekken, trappen we eerst het nieuwe Eredivisie-seizoen af in Almelo tegen Heracles. Verder geef ik nog een overzicht van mijn huidige selectie.

https://i.imgur.com/X2Im5sm.png

Heracles Almelo 0-3 Ajax
26' (goal) Hakim Ziyech (0-1)
73' (goal) Hakim Ziyech (0-2)
90+3' (goal) Kasper Dolberg (0-3)

Opstelling Heracles: Bram Castro; Tim Breukers, Dries Wuytens, Robin Pröpper, Bart van Hintum; Joey Pelupessy, Peter van Ooijen, Sebastian Jakubiak (46' (substitute) Jamiro Monteiro); Brandley Kuwas, Paul Gladon (63' (substitute) Vincent Vermeij), Kristoffer Peterson (53' (substitute) Brahim Darri)

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven (69' (substitute) Mitchell Dijks); Lasse Schöne, Donny van de Beek, Hakim Ziyech; David Neres (69' (substitute) Justin Kluivert), Klaas-Jan Huntelaar (69' (substitute) Kasper Dolberg), Amin Younes

https://i.imgur.com/td8xEBe.png

JLAV
10/10/2017, 22:42
Lekkere update en een geweldig begin van de competitie natuurlijk !

Schinvelder
11/10/2017, 02:14
Goed begin van de competitie! Hopelijk weet je de goede vorm mee te nemen naar Napels. Ook fijn dat je even een selectieoverzicht laat zien, altijd wel zo fijn.

Ryanajax
11/10/2017, 16:09
Goed begin! Hopelijk weet je te stunten tegen Napoli.

Matthias~
12/10/2017, 00:15
Goede start maak je daar. Veel succes tegen Napoli, misschien dat er wel wat mogelijk is. Daarnaast leuk om er je selectie eens bij te hebben ter informatie. Ga zo door!

Daniël.
14/10/2017, 22:44
Bedankt voor de reacties jongens! Dit stukje zal gaan over de eerste wedstrijd van het tweeluik tegen Napoli. Kan Ajax de goede vorm doortrekken en voor een stuntje zorgen?

https://i.imgur.com/0GhF6GB.png

Naast de wedstrijd tegen Napoli hebben we ook nog gespeeld tegen FC Groningen
Napoli 4-0 Ajax
16' (goal) José Callejón (1-0)
41' (goal) Lorenzo Insigne (2-0)
45+2' (goal) Marek Hamsik (3-0)
46' (injury) Matthijs de Ligt
71' (goal) Arkadiusz Milik (4-0)

Man of the Match: Lorenzo Insigne

Opstelling Napoli: José Reina; Elseid Hysaj, Raúl Albiol, Kalidou Koulibaly, Faouzi Ghoulam; Allan (53' (substitute) Piotr Zielinski), Jorginho, Marek Hamsik (53' (substitute) Marko Rog); José Callejón, Dries Mertens (53' (substitute) Arkadiusz Milik), Lorenzo Insigne

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt (46' (substitute) Luis Orejuela), Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (46' (substitute) Kasper Dolberg), Donny van de Beek, Hakim Ziyech; David Neres, Klaas-Jan Huntelaar, Amin Younes (71' (substitute) Siem de Jong)

Ajax 2-1 FC Groningen
38' (penaltymiss) Klaas-Jan Huntelaar
55' (goal) Hakim Ziyech (1-0)
69' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (2-0)
89' (goal) Mimoun Mahi (pen.) (2-1)

Man of the Match: David Neres

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (73' (substitute) Frenkie de Jong), Donny van de Beek, Hakim Ziyech (80' (substitute) Siem de Jong); David Neres (64' (substitute) Justin Kluivert), Klaas-Jan Huntelaar, Amin Younes

Opstelling FC Groningen: Sergio Padt; Todd Kane, Etiënne Reijnen, Kasper Larsen, Yoëll van Nieff; Jesper Drost (64' (substitute) Ritsu Doan), Django Warmerdam (80' (substitute) Juninho Bacuna), Ruben Yttergard Jenssen, Oussama Idrissi (60' (substitute) Uriel Antuna); Lars Veldwijk, Mimoun Mahi

Schinvelder
15/10/2017, 05:07
Erg jammer van de wedstrijd tegen Napoli. De Champions League is nu wel erg ver weg, al is het geen schande om eruit te vliegen tegen Napoli natuurlijk. Hopelijk kan je in Amsterdam nog je revanche nemen en met goede moed de Europa League ingaan, tenzij je natuurlijk nog vijf keer scoort. ;)
Gelukkig heb je je wel weten te herpakken tegen FC Groningen, prima overwinning!

Ryanajax
15/10/2017, 11:13
Pijnlijke nederlaag maar het is geen schande. Gewoon lekker de Europa League in en hem nu wel winnen ;).

JLAV
15/10/2017, 17:52
Oei dat is pijnlijk. Denk niet dat het nog mogelijk is al zijn de wonderen de wereld nog niet uit :P

Archibald
15/10/2017, 21:31
Een zeer aangenaam stukje.. Het leest heerlijk weg. Zeker een kanshebber voor story van de maand in mijn ogen.

gunnerforlife
16/10/2017, 14:01
Spijtig van de CL, maar verliezen tegen Napoli is zeker geen schande.
Lekker begin in de competitie, alles daarop zetten want al 3 jaar geen kampioen meer gespeeld. Proberen weer zo ver mogelijk in de EL te geraken.
Succes en doe zo verder!

Matthias~
16/10/2017, 14:06
Jammer dat je zo hard verloren hebt; Je moet al met 4-0 thuis gaan winnen wil je nog kansmaken om door te stoten, maar dat wordt een aartsmoeilijke opdracht Op de rand van de uitschakeling dus, het zal denk ik Europa League worden.
Goed begonnen in de Eredivisie. Dit moet het jaar worden dat Ajax weer kampioen speelt na een periode van drie jaar.

Keep it up!

Daniël.
16/10/2017, 19:27
Erg jammer van de wedstrijd tegen Napoli. De Champions League is nu wel erg ver weg, al is het geen schande om eruit te vliegen tegen Napoli natuurlijk. Hopelijk kan je in Amsterdam nog je revanche nemen en met goede moed de Europa League ingaan, tenzij je natuurlijk nog vijf keer scoort. ;)
Gelukkig heb je je wel weten te herpakken tegen FC Groningen, prima overwinning!
Bedankt, ik kan je verklappen dat er in ieder geval meer dan vijf keer is gescoord in de return.

Pijnlijke nederlaag maar het is geen schande. Gewoon lekker de Europa League in en hem nu wel winnen ;).
De Europa League winnen zou helemaal mooi zijn, maar misschien hebben we de CL wel alsnog gehaald. Je kunt het hieronder lezen.

Oei dat is pijnlijk. Denk niet dat het nog mogelijk is al zijn de wonderen de wereld nog niet uit :P
Inderdaad een pijnlijke nederlaag, maar zoals Van Gaal al zei: "We moeten zorgen voor ons eigen wonder."

Een zeer aangenaam stukje.. Het leest heerlijk weg. Zeker een kanshebber voor story van de maand in mijn ogen.
Bedankt! Goed om te horen!

Spijtig van de CL, maar verliezen tegen Napoli is zeker geen schande.
Lekker begin in de competitie, alles daarop zetten want al 3 jaar geen kampioen meer gespeeld. Proberen weer zo ver mogelijk in de EL te geraken.
Succes en doe zo verder!
Thanks. Het kampioenschap moet dit jaar zeker gepakt worden. Drie jaar zonder titel is gewoon drie jaar te veel.

Jammer dat je zo hard verloren hebt; Je moet al met 4-0 thuis gaan winnen wil je nog kansmaken om door te stoten, maar dat wordt een aartsmoeilijke opdracht Op de rand van de uitschakeling dus, het zal denk ik Europa League worden.
Goed begonnen in de Eredivisie. Dit moet het jaar worden dat Ajax weer kampioen speelt na een periode van drie jaar.

Keep it up!
Bedankt! Ik zal zeker door blijven zetten met deze stukjes.

Hier volgt het stukje over de return tegen Napoli. Zal het 'Wonder van Amsterdam' dan toch geschieden?

https://i.imgur.com/PvIIx5F.png

https://i.imgur.com/jqr6gXW.png

Ajax 4-2 Napoli
19' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (1-0)
36' (goal) Allan (1-1)
39' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (2-1)
43' (goal) Justin Kluivert (3-1)
55' (goal) Kasper Dolberg (4-1)
60' (goal) Dries Mertens (4-2)

Opstelling Ajax: André Onana; Luis Orejuela (76' (substitute) Maximilian Wöber), Joël Veltman, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Donny van de Beek, Frenkie de Jong (76' (substitute) Lasse Schöne), Hakim Ziyech; Justin Kluivert (70' (substitute) David Neres), Klaas-Jan Huntelaar, Kasper Dolberg

Opstelling Napoli: José Reina; Elseid Hysaj, Raúl Albiol, Kalidou Koulibaly, Faouzi Ghoulam; Allan (61' (substitute) Marko Rog), Jorginho (70' (substitute) Piotr Zielinski), Marek Hamsik (70' (substitute) Amadou Diawara); José Callejón, Dries Mertens, Lorenzo Insigne

JLAV
16/10/2017, 19:45
Extra zuur als je thuis gewoon vier keer weet te scoren. De loting in de EL is gunstig, ik ben benieuwd of je door kan gaan.

Schinvelder
17/10/2017, 01:49
Erg jammer, maar na de 4-0 in Napels had niemand verwacht dat je alsnog met 4-2 zou winnen in eigen huis, knappe prestatie. Je kunt nu met opgeheven hoofd richting de Europa League gaan, waar je toch wel een prima loting hebt en dus "gewoon" door zou moeten gaan. Veel succes!

Matthias~
17/10/2017, 13:02
Jammer dat het niet heeft mogen baten. Hard voor gevochten nog in de terugwedstrijd, maar het leek op voorhand al een onmogelijke missie om nog te halen. Al had je wel nog verlengingen gehad als Napoli niet meer gescoord had in Amsterdam. Ik vrees dat je vrede zult moeten nemen Europa League, ookal kan je niet echt teleurgesteld zijn als je weet doro welke tegenstander je bent uitgeschakeld. De loting in de Europa League lijkt goed mee te vallen. Er moeten wel dingen mogelijk zijn voor Ajax denk ik. Niet echt een bedreiging in je poule, de enige gelijkaardige tegenstander in je groep is Marseille.

Ryanajax
17/10/2017, 18:59
Zonde dat je niet voor een stunt hebt weten te zorgen maar het is geen schande. De groepsfase van de Europa League is gunstig dus dat zie ik wel goed komen.

Daniël.
18/10/2017, 16:20
Extra zuur als je thuis gewoon vier keer weet te scoren. De loting in de EL is gunstig, ik ben benieuwd of je door kan gaan.
Inderdaad ja. Ik baal dan ook erg van de gemiste kansen in het eerste duel.

Erg jammer, maar na de 4-0 in Napels had niemand verwacht dat je alsnog met 4-2 zou winnen in eigen huis, knappe prestatie. Je kunt nu met opgeheven hoofd richting de Europa League gaan, waar je toch wel een prima loting hebt en dus "gewoon" door zou moeten gaan. Veel succes!
Bedankt. Onze poule is op papier niet de lastigste, al moeten we onze tegenstanders niet onderschatten.

Zonde dat je niet voor een stunt hebt weten te zorgen maar het is geen schande. De groepsfase van de Europa League is gunstig dus dat zie ik wel goed komen.
Bedankt voor je reactie. In de Europa League moet wel wat mogelijk zijn ja.

Jammer dat het niet heeft mogen baten. Hard voor gevochten nog in de terugwedstrijd, maar het leek op voorhand al een onmogelijke missie om nog te halen. Al had je wel nog verlengingen gehad als Napoli niet meer gescoord had in Amsterdam. Ik vrees dat je vrede zult moeten nemen Europa League, ookal kan je niet echt teleurgesteld zijn als je weet doro welke tegenstander je bent uitgeschakeld. De loting in de Europa League lijkt goed mee te vallen. Er moeten wel dingen mogelijk zijn voor Ajax denk ik. Niet echt een bedreiging in je poule, de enige gelijkaardige tegenstander in je groep is Marseille.
Bedankt. Napoli viel in het tweede duel echt tegen, maar helaas waren zij effectief bij de kansen die ze kregen. Dan maar de Europa League winnen hč ;)

Ondanks de uitschakeling tegen Napoli hebben we toch goed gespeeld. Kunnen we deze zege een goed vervolg geven tegen VVV?

https://i.imgur.com/fomI95K.png

VVV-Venlo 0-2 Ajax
86' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (0-1)
90+3' (goal) Donny van de Beek (0-2)

Man of the Match: Daley Sinkgraven

Opstelling VVV: Lars Unnerstall; Moreno Rutten, Nils Röseler, Jerold Promes, Roel Janssen; Danny Post, Terry Antonis (58' (substitute) Johnatan Opoku), Clint Leemans; Vito van Crooij, Lennart Thy (82' (substitute) Ralf Seuntjens), Tarik Tissoudali
Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt (58' (substitute) Kasper Dolberg), Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (74' (substitute) Frenkie de Jong), Donny van de Beek, Hakim Ziyech; David Neres, Klaas-Jan Huntelaar, Amin Younes

db1512
18/10/2017, 17:32
Jammer dat je de groepsfase van de CL niet bereikt hebt, wel erg knap dat je van Napoli wint in de return maar het was na de eerste wedstrijd eigenlijk al wel klaar. In de EL moet je eigenlijk gewoon door gaan, al heeft Ajax de afgelopen jaren wel laten zien dat zij tegen de Moldes en Rosenborgs van deze wereld erg veel moeite heeft een resultaat te halen. Tegen VVV is het zeker niet denderend, maar toch weer drie punten. Huntelaar definitief de eerste spits van Van Gaal?

Matthias~
18/10/2017, 20:55
Tegen Venlo heb je het inderdaad matig gedaan, al zijn het wel de drie punten die je hebt en dat is het voornaamste. Goed verslagje.

Schinvelder
19/10/2017, 04:09
Fijn stukje om te lezen. Misschien niet de beste wedstrijd van je team, maar na een week als deze zijn de drie punten het enige dat telt. Op naar de volgende match!

Ryanajax
19/10/2017, 14:25
Als de resultaten er zijn komt het goede voetbal vanzelf wel denk ik. Weet je overigens al wat je met Viergever doet? In het echt gaat hij vertrekken maar zo te zien is hij bij jou basisspeler.

Daniël.
19/10/2017, 18:13
Jammer dat je de groepsfase van de CL niet bereikt hebt, wel erg knap dat je van Napoli wint in de return maar het was na de eerste wedstrijd eigenlijk al wel klaar. In de EL moet je eigenlijk gewoon door gaan, al heeft Ajax de afgelopen jaren wel laten zien dat zij tegen de Moldes en Rosenborgs van deze wereld erg veel moeite heeft een resultaat te halen. Tegen VVV is het zeker niet denderend, maar toch weer drie punten. Huntelaar definitief de eerste spits van Van Gaal?
Huntelaar is inderdaad de eerste spits. Aan het einde van mijn tiende stukje heb ik hier nog wat over geschreven.

Tegen Venlo heb je het inderdaad matig gedaan, al zijn het wel de drie punten die je hebt en dat is het voornaamste. Goed verslagje.
Bedankt, VVV was inderdaad stugger dan gedacht, maar gelukkig is het goed gekomen.

Fijn stukje om te lezen. Misschien niet de beste wedstrijd van je team, maar na een week als deze zijn de drie punten het enige dat telt. Op naar de volgende match!
Thanks. Het ging wat moeizaam, maar de drie punten zijn binnen!

Als de resultaten er zijn komt het goede voetbal vanzelf wel denk ik. Weet je overigens al wat je met Viergever doet? In het echt gaat hij vertrekken maar zo te zien is hij bij jou basisspeler.
Viergever zal bij mij (hopelijk) gewoon bijtekenen. Ik moet hem in-game nog een contract aanbieden, maar in principe blijft hij gewoon. Ik zal er denk ik nog wel een stukje over schrijven rond de winterstop.

In deze update zijn er drie wedstrijden gespeeld tegen PEC Zwolle, CS Marítmo (Europa League) en ADO Den Haag. Over het duel met de eerstgenoemde club is een stukje geschreven. Veel leesplezier!

https://i.imgur.com/5ZNMEp4.png

Eredivisie - Speelronde 4
Ajax 5-1 PEC Zwolle
9' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (1-0)
21' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (2-0)
45' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (3-0)
55' (goal) Hakim Ziyech (4-0)
71' (goal) Mustafa Saymak (4-1)
77' (goal) Hakim Ziyech (5-1)

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (66' (substitute) Frenkie de Jong), Donny van de Beek, Hakim Ziyech (77' (substitute) Maximilian Wöber); Vaclav Cerny, Klaas-Jan Huntelaar (66' (substitute) Mateo Cassierra), Kasper Dolberg
Opstelling PEC Zwolle: Diederik Boer; Bram van Polen, Nicolás Freire, Dirk Marcellis, Dico Koppers; Erik Bakker (60' (substitute) Rick Dekker), Ryan Thomas; Younes Namli, Mustafa Saymak (82' (substitute) Stefan Nijland), Youness Mokhtar; Piotr Parzyszek

UEFA Europa League - Wedstrijd 1
CS Marítimo 0-4 Ajax
25' (goal) Siem de Jong (0-1)
32' (goal) Hakim Ziyech (0-2)
45+2' (goal) Kasper Dolberg (0-3)
90+2' (goal) Kasper Dolberg (0-4)
Man of the Match: Kasper Dolberg

Opstelling CS Marítimo: Eduardo Gottardi; Pedro Coronas, Diney, Zainadine Júnior, Luís Martins; Fábio Pacheco, Erdem Sen, Éber Bessa (82' (substitute) Gevorg Ghazaryan); Edgar Costa, Rodrigo Pinho (64' (substitute) Amido Baldé), Ricardo Valente (72' (substitute) Piqueti)
Opstelling Ajax: André Onana; Luis Orejuela, Joël Veltman (72' (substitute) Deyovaisio Zeefuik), Maximilian Wöber, Mitchell Dijks; Frenkie de Jong, Siem de Jong, Hakim Ziyech (46' (substitute) Carel Eiting); Justin Kluivert, Kasper Dolberg, Amin Younes

Eredivisie - Speelronde 5
ADO Den Haag 0-3 Ajax
4' (goal) Klaas-Jan Huntelaar (0-1)
34' (goal) Lasse Schöne (0-2)
45+2 (goal) David Neres (0-3)
Man of the Match: Lasse Schöne

Opstelling ADO: Robert Zwinkels; Tyronne Ebuehi, Tom Beugelsdijk, WIlfried Kanon, Aaron Meijers; Lex Immers, Danny Bakker (64' (substitute) Abdenasser El Khayati), Erik Falkenburg; Sheraldo Becker, Björn Maas Johnsen, Ricardo Kishna
Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne, Donny van de Beek, Hakim Ziyech; David Neres, Klaas-Jan Huntelaar (78' (substitute) Kasper Dolberg), Vaclav Cerny (78' (substitute) Amin Younes)

JLAV
19/10/2017, 18:14
Prima uitslagen, benieuwd of Hunterlaar nu wel een belletje gaat krijgen van de bondscoach.

Schinvelder
20/10/2017, 03:52
Dat zijn stuk voor stuk uitstekende uitslagen, goed om te zien dat Huntelaar het vertrouwen dat hij van Van Gaal krijgt uitbetaalt met goals. Ook een fijn begin in de EL, ga zo door!

Matthias~
20/10/2017, 12:16
Een hattrick van Huntelaar tegen PEC, dat is mooi. Allemaal goede uitslagen zo te zien. Hou dit vast, je bent sterk bezig.

Ryanajax
20/10/2017, 20:32
Het vertrouwen in Huntelaar betaalt zich dus uit. Hopelijk weet hij deze vorm vast te houden.

Begiristain
21/10/2017, 10:50
Lekker stukje! Prima resultaat en belangrijk dat Huntelaar zijn doelpunten mee pakt. Goed je verslag opgebouwd, niet te lang, niet te kort.

Daniël.
25/10/2017, 16:39
Bedankt voor de reacties. Huntelaar doet het inderdaad prima, dus vooralsnog is Van Gaals keuze om hem te starten gerechtvaardigd. Dolberg klopt echter ook aardig op de deur in de wedstrijden die hij mag spelen. Hier volgt alweer mijn zestiende stukje over het thuisduel met Vitesse.

https://i.imgur.com/zBDFOPW.png

Eredivisie - Speelronde 6
Ajax 1-0 Vitesse
86' (goal) Hakim Ziyech (1-0)

Opstelling Ajax: André Onana; Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Daley Sinkgraven; Lasse Schöne (66' (substitute) Frenkie de Jong), Donny van de Beek, Hakim Ziyech; David Neres (86' (substitute) Justin Kluivert), Klaas-Jan Huntelaar, Amin Younes (86' (substitute) Kasper Dolberg)
Opstelling Vitesse: Remko Pasveer; Fankaty Dabo, Arnold Kruiswijk, Guram Kashia, Alexander Büttner; Navarone Foor, Thomas Bruns, Thulani Serero; Milot Rashica, Luc Castaignos, Bryan Linssen

Europa League - Wedstrijd 2
Ajax 3-1 FC Lugano
23' (goal) Siem de Jong (1-0)
31' (goal) Frenkie de Jong (2-0)
75' (goal) Kasper Dolberg (3-0)
84' (goal) Mattia Bottani (3-1)
Man of the Match: Frenkie de Jong

Opstelling Ajax: André Onana; Luis Orejuela, Joël Veltman, Maximilian Wöber, Mitchell Dijks (66' (substitute) Nick Viergever); Donny van de Beek (66' (substitute) Lasse Schöne), Frenkie de Jong, Siem de Jong; Amin Younes, Kasper Dolberg, Vaclav Cerny (66' (substitute) Dennis Johnsen)
Opstelling Lugano: David Da Costa; Fulvio Sulmoni (90' (substitute) Marco Padalino), Vladimir Golemic, Eloge Yao Guy; Davide Mariani; Antonini Culina, Mario Piccinocchi (66' (substitute) Bálint Vécsei), Cristian Ledesma, Fabio Daprelŕ (70' (substitute) Mattia Bottani); Younes Bnou-Marzouk, Alexander Gerndt

Olympique Marseille 3-0 Vitória Guimarăes

Tussenstand:
1. Ajax 6 ptn
2. Marseille 6 ptn
3. Lugano 0 ptn
4. Guimarăes 0 ptn

Schinvelder
26/10/2017, 08:28
Lekkere overwinning op Vitesse met zo'n late goal, en ook in de EL gaat het lekker. Je stuk ziet er weer goed uit, keep it up!

db1512
26/10/2017, 20:27
Mooie late overwinning op Vitesse, is toch een team waar Ajax in het echt punten tegen heeft laten liggen. Ook in de EL gaat het erg lekker, hopelijk kan je weer wat moois in Europa laten zien dit seizoen.

Ryanajax
27/10/2017, 20:14
Fijn dat je Vitesse toch nog verslaat. Overwintering in Europa lijkt al dichtbij al is het nog wat vroeg natuurlijk.

Daniël.
31/10/2017, 21:16
Lekkere overwinning op Vitesse met zo'n late goal, en ook in de EL gaat het lekker. Je stuk ziet er weer goed uit, keep it up!

Mooie late overwinning op Vitesse, is toch een team waar Ajax in het echt punten tegen heeft laten liggen. Ook in de EL gaat het erg lekker, hopelijk kan je weer wat moois in Europa laten zien dit seizoen.

Fijn dat je Vitesse toch nog verslaat. Overwintering in Europa lijkt al dichtbij al is het nog wat vroeg natuurlijk.

Bedankt voor jullie reacties. Momenteel heb ik het even druk met mijn studie, maar ik heb toch nog de tijd gevonden om dit kleine stukje in elkaar te zetten. Na dit weekend is de drukke periode weer eventjes voorbij, dus dan kunnen jullie weer grote wedstrijdverslagen, etc. verwachten.

https://i.imgur.com/n5WIjrx.png

Rick'
01/11/2017, 12:32
Geweldig bezig kerel! Groot gelijk om het contract van Viergever alsnog te verlengen, ik verwacht stiekem dat dit in real life ook nog wel gaat gebeuren (hoop ik tenminste :(). Verder al bezig om de contracten van bijvoorbeeld Frenkie de Jong en Justin Kluivert (beide 2019) te verlengen?

Ryanajax
01/11/2017, 20:09
Mooi dat je Viergever hebt kunnen laten verlengen. Toch een belangrijke waarde in het team.

Begiristain
02/11/2017, 10:13
Denk een prima degelijke speler voor je selectie. Goed stukje gemaakt!

Daniël.
07/11/2017, 16:07
Geweldig bezig kerel! Groot gelijk om het contract van Viergever alsnog te verlengen, ik verwacht stiekem dat dit in real life ook nog wel gaat gebeuren (hoop ik tenminste :(). Verder al bezig om de contracten van bijvoorbeeld Frenkie de Jong en Justin Kluivert (beide 2019) te verlengen?
De Jong en Kluivert heb ik inmiddels ook al langer vastgelegd. Beiden hebben voor vier jaar bijgetekend.

Mooi dat je Viergever hebt kunnen laten verlengen. Toch een belangrijke waarde in het team.

&

Denk een prima degelijke speler voor je selectie. Goed stukje gemaakt!
Bedankt, Viergever is zeker een belangrijke kracht geworden voor Ajax en ik wilde hem dan ook graag behouden.

De drukke periode van mijn studie zit er eindelijk op, dus ik verwacht nu meer stukjes te kunnen maken. Tot nu toe waren we foutloos in de competitie (en de EL), maar helaas zijn we tegen ons eerste puntverlies aangelopen.

https://i.imgur.com/znxFG54.png

Eredivisie - Speelronde 7
sc Heerenveen 4-3 Ajax
11' (goal) Schaars (1-0)
14' (goal) Veltman (1-1)
17' (goal) Vlap (2-1)
38' (goal) Ödegaard (3-1)
54' (goal) Huntelaar (3-2)
59' (goal) Ghoochannejhad (4-2)
90+2' (goal) Dolberg (4-3)
Man of the Match: Schaars

Opstelling Heerenveen: Hahn; Dumfries, Hřegh, Nćss, Woudenberg; Kobayashi, Schaars, Vlap (71' (substitute) Thorsby); Ödegaard, Ghoochannejhad, Zeneli (74' (substitute) Rojas)
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne, Van de Beek (71' (substitute) S. De Jong), Ziyech; Kluivert (46' (substitute) Dolberg), Huntelaar, Neres (71' (substitute) Younes)

Eredivisie - Speelronde 8
Ajax 2-0 Sparta Rotterdam
26' (goal) Huntelaar (1-0)
74' (goal) S. De Jong (2-0)
Man of the Match: Veltman

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven (67' (substitute) Dijks); Schöne (67' (substitute) F. De Jong), Van de Beek, Ziyech; Neres, Huntelaar (67' (substitute) S. De Jong), Kluivert
Opstelling Sparta: Kortsmit; Holst, Fischer, Vriends, Floranus; Bambock, Dougall (46' (substitute) Sanusi), Van Moorsel (79' (substitute) Brogno); Alhaft, Ache (58' (substitute) Proschwitz), Goodwin

Schinvelder
07/11/2017, 16:28
Fijn stuk om te lezen, ook goed om te zien dat je talenten als De Jong en Kluivert langer aan je hebt weten te binden. Jammer van je eerste puntenverlies in een doelpuntrijke match tegen Heerenveen, maar gelukkig sta je alsnog bovenaan. De volgende match de drie punten in eigen huis houden!

Begiristain
08/11/2017, 10:35
Blijft een lastige ploeg, dat Heerenveen. Je hebt in ieder geval wel genoeg krediet opgebouwd. Goed dat je Van Gaal zijn manier van praten er een beetje in hebt verwerkt, haha.

Ryanajax
08/11/2017, 19:53
Jammer van de nederlaag tegen Heerenveen maar je kunt natuurlijk niet ongeslagen blijven. Daarnaast ziet het stukje er weer goed uit!

Daniël.
14/11/2017, 00:21
Fijn stuk om te lezen, ook goed om te zien dat je talenten als De Jong en Kluivert langer aan je hebt weten te binden. Jammer van je eerste puntenverlies in een doelpuntrijke match tegen Heerenveen, maar gelukkig sta je alsnog bovenaan. De volgende match de drie punten in eigen huis houden!

Blijft een lastige ploeg, dat Heerenveen. Je hebt in ieder geval wel genoeg krediet opgebouwd. Goed dat je Van Gaal zijn manier van praten er een beetje in hebt verwerkt, haha.

Jammer van de nederlaag tegen Heerenveen maar je kunt natuurlijk niet ongeslagen blijven. Daarnaast ziet het stukje er weer goed uit!

Bedankt voor de reacties!

Het heeft even geduurd tot de volgende update, dus sorry daarvoor. Hier volgen twee (kleine) stukjes over de Europa League-wedstrijd tegen Marseille en een bod op een van onze spelers.

https://i.imgur.com/ABeHnC7.png

Opstelling Marseille: Mandanda; Sakai, Abdennour, Rami, Evra (84' (substitute) Ocampos); Luiz Gustavo, Zambo Anguissa, Sertic (46' (substitute) Sanson); Thauvin, Mitroglu, Payet
Opstelling Ajax: Onana; Orejuela, Veltman (73' (substitute) De Ligt), Wöber, Viergever; F. de Jong, Van de Beek, Ziyech (73' (substitute) S. de Jong); Neres (73' (substitute) Cerny), Dolberg, Younes

https://i.imgur.com/QhOOUDY.png

Schinvelder
14/11/2017, 02:30
Een gelijkspel uit bij Marseille is niet slecht, al is het jammer dat je de 1-3 voorsprong uit handen hebt gegeven. Je gaat echter nog aan kop, dus dat is prima. Dijks behouden is een prima zet, tegen de meer fysieke tegenstanders is hij zeker geen overbodige luxe als linksachter.

itsblurb
14/11/2017, 07:19
Een gelijkspel uit bij Marseille is zeker niet slecht. Wel is het jammer dat je zo'n grote voorsprong weggeeft. Dijks zou ik behouden. Hij is natuurlijk niet de droom kandidaat voor de basis, maar als tweede linksback is hij zeker degelijk.

db1512
14/11/2017, 15:29
Beetje gemengde gevoelens over het verlengen van Dijks. Aan de ene kant een prima back-up, maar voor de basis komt hij natuurlijk zwaar te kort. Jammer dat je je voorsprong tegen Marseille weg hebt gegeven, al is een gelijkspel tegen zo'n ploeg natuurlijk nog altijd een prima resultaat.

Ryanajax
14/11/2017, 18:32
Een gelijkspel tegen Marseille is geen slecht resultaat, zeker niet als je de rest van de groep ziet. DIjks kan nuttig zijn al back-up maar als dat betekent dat Sinkgraven de komende jaren eerste linksback moet worden had ik een andere keus gemaakt denk ik. Al kan hij natuurlijk ook op het middenveld en een potentiele aankoop eerste linksback worden.

Begiristain
15/11/2017, 19:42
Op zich ook wel logisch dat Dijks verder gaat kijken. Blijft elke keer in onzekerheid.

Daniël.
19/11/2017, 00:01
Een gelijkspel uit bij Marseille is niet slecht, al is het jammer dat je de 1-3 voorsprong uit handen hebt gegeven. Je gaat echter nog aan kop, dus dat is prima. Dijks behouden is een prima zet, tegen de meer fysieke tegenstanders is hij zeker geen overbodige luxe als linksachter.

Een gelijkspel uit bij Marseille is zeker niet slecht. Wel is het jammer dat je zo'n grote voorsprong weggeeft. Dijks zou ik behouden. Hij is natuurlijk niet de droom kandidaat voor de basis, maar als tweede linksback is hij zeker degelijk.

Beetje gemengde gevoelens over het verlengen van Dijks. Aan de ene kant een prima back-up, maar voor de basis komt hij natuurlijk zwaar te kort. Jammer dat je je voorsprong tegen Marseille weg hebt gegeven, al is een gelijkspel tegen zo'n ploeg natuurlijk nog altijd een prima resultaat.

Een gelijkspel tegen Marseille is geen slecht resultaat, zeker niet als je de rest van de groep ziet. DIjks kan nuttig zijn al back-up maar als dat betekent dat Sinkgraven de komende jaren eerste linksback moet worden had ik een andere keus gemaakt denk ik. Al kan hij natuurlijk ook op het middenveld en een potentiele aankoop eerste linksback worden.

Op zich ook wel logisch dat Dijks verder gaat kijken. Blijft elke keer in onzekerheid.

Bedankt voor de reacties. Ik zie dat de reacties een beetje verdeeld zijn over Dijks. In het echt ben ik ook geen fan van hem, maar op FIFA is Dijks altijd een prima speler. Daarnaast speelt Sinkgraven voor mij verrassend goed op linksback en haalt altijd wel een 8 of hoger. Dijks is voor mij dan een prima back-up voor Sinkgraven.

De volgende wedstrijd is de Klassieker in De Kuip. Hier volgt een stukje dat dient als preview van de wedstrijd.

https://i.imgur.com/JJcG37s.png

Het volgende stukje zal logischerwijs gaan over de wedstrijd tegen Feyenoord!

Schinvelder
19/11/2017, 12:02
Je stuk ziet er erg goed uit, goede voorbeschouwing op de klassieker. Ik verwacht gezien de vorm waarin beide teams steken toch wel een overwinning voor jou en Ajax. Heel veel succes in ieder geval!

Begiristain
19/11/2017, 13:46
Belangrijke pot! Bij winst op zeven punten komen is ideaal, een verlies zou betekenen dat je jezelf weer compleet terug in de strijd met Feyenoord gooit.

Goed stukje geschreven overigens!

Ryanajax
19/11/2017, 19:43
Goed stukje! Een resultaat zoals in het echt zou natuurlijk mooi zijn al verwacht ik dat het iets lastiger zal gaan worden.

Daniël.
21/11/2017, 17:11
Je stuk ziet er erg goed uit, goede voorbeschouwing op de klassieker. Ik verwacht gezien de vorm waarin beide teams steken toch wel een overwinning voor jou en Ajax. Heel veel succes in ieder geval!

Belangrijke pot! Bij winst op zeven punten komen is ideaal, een verlies zou betekenen dat je jezelf weer compleet terug in de strijd met Feyenoord gooit.

Goed stukje geschreven overigens!

Goed stukje! Een resultaat zoals in het echt zou natuurlijk mooi zijn al verwacht ik dat het iets lastiger zal gaan worden.

Bedankt voor jullie reacties! Hier het wedstrijdverslag van De Klassieker!

https://i.imgur.com/RWmjBwQ.png

Eredvisie - Speelronde 9
Feyenoord 1-3 Ajax
5' (goal) Ziyech (0-1)
14' (goal) Huntelaar (0-2)
28' (goal) Van de Beek (0-3)
36' (goal) Larsson (1-3)
Man of the Match: Ziyech

Opstelling Feyenoord: Vermeer; Diks, Van der Heijden, Botteghin, Haps; El Ahmadi, Vilhena, Toornstra (81' (substitute) Amrabat); Berghuis (70' (substitute) Boëtius), Jörgensen, Larsson
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (70' (substitute) Wöber), Van de Beek, Ziyech; Neres, Huntelaar (70' (substitute) Dolberg), Kluivert (70' (substitute) Younes)

itsblurb
21/11/2017, 17:14
Mooi dat je de Klassieker hebt weten te winnen. Zo te zien was het niet heel lastig, maar het blijft een knappe prestatie om in Rotterdam te winnen. De voorsprong op Feyenoord is nu heel groot, waardoor je toch wel titelkandidaat nummer één genoemd mag worden. Hopelijk weet je de voorsprong vast te houden.

Ryanajax
21/11/2017, 19:35
Goede overwinning op Feyenoord. Wel jammer dat de uitslag niet groter is uitgevallen, ofja dat vind ik als Ajacied vooral jammer ;)

db1512
21/11/2017, 23:33
Toch wel een grote tik als je zo snel al op 0-3 komt, Ajax blijkt prima in vorm te zijn.

Schinvelder
22/11/2017, 02:25
Uitstekende overwinning in De Kuip, je resultaten zijn vooralsnog naar behoren, goed bezig!

Daniël.
23/11/2017, 19:01
Mooi dat je de Klassieker hebt weten te winnen. Zo te zien was het niet heel lastig, maar het blijft een knappe prestatie om in Rotterdam te winnen. De voorsprong op Feyenoord is nu heel groot, waardoor je toch wel titelkandidaat nummer één genoemd mag worden. Hopelijk weet je de voorsprong vast te houden.

Goede overwinning op Feyenoord. Wel jammer dat de uitslag niet groter is uitgevallen, ofja dat vind ik als Ajacied vooral jammer ;)

Toch wel een grote tik als je zo snel al op 0-3 komt, Ajax blijkt prima in vorm te zijn.

Uitstekende overwinning in De Kuip, je resultaten zijn vooralsnog naar behoren, goed bezig!

Bedankt weer voor de reacties! De overwinning op Feyenoord was inderdaad mooi, maar hebben we deze zege een goed vervolg kunnen geven in de volgende wedstrijden?

https://i.imgur.com/VmvHNSv.png

Eredivisie - Speelronde 10
Willem II 1-2 Ajax
28' (goal) S. De Jong (0-1)
45+2' (goal) Lieftink (1-1)
52' (goal) Dolberg (1-2)
Man of the Match: F. de Jong

Opstelling Willem II: Wellenreuther; Lewis, Van der Linden, Peters, Tsimikas; Lieftink (77' (substitute) Ogbeche), Chirivella; Croux, Crowley (58' (substitute) Rienstra), El Hankouri (63' (substitute) Coulibaly); Sol
Opstelling Ajax: Onana; Orejuela, Veltman, Wöber, Dijks; F. de Jong, Van de Beek (59' (substitute) Schöne), S. de Jong; Kluivert, Dolberg (70' (substitute) Cassierra), Younes (70' (substitute) Johnsen)

Europa League - Speelronde 4
FC Lugano 0-4 Ajax
36' (goal) Johnsen (0-1)
45+2' (redcard) Younes
48' (goal) Johnsen (0-2)
74' (goal) Eiting (0-3)
90' (goal) Sierhuis (0-4)
Man of the Match: Johnsen

Opstelling FC Lugano: Da Costa; Sulmoni, Golemic, Yao Guy; Mariani (79' (substitute) Bottani); Culina, Piccinocchi (67' (substitute) Vecsei), Ledesma, Daprela; Bnou-Marzouk, Gerndt
Opstelling Ajax: Van Leer; Orejuela, Veltman, Wöber, Dijks; F. de Jong, S. de Jong, Ziyech (67' (substitute) Eiting); Johnsen (67' (substitute) Cerny), Cassierra (67' (substitute) Sierhuis), Younes

Tussenstand Eredivisie na 10 speelronden
1. Ajax 27 ptn
2. PSV 19 ptn
3. sc Heerenveen 19 ptn
4. Feyenoord 18 ptn
5. FC Utrecht 18 ptn
6. AZ 16 ptn
7. ADO Den Haag 15 ptn
8. Vitesse 14 ptn
9. FC Twente 14 ptn
10. FC Groningen 13 ptn
11. VVV-Venlo 13 ptn
12. Heracles Almelo 13 ptn
13. PEC Zwolle 13 ptn
14. Sparta Rotterdam 12 ptn
15. Excelsior 10 ptn
16. NAC Breda 7 ptn
17. Willem II 5 ptn
18. Roda JC 4 ptn

Een dag na de wedstrijd tegen FC Lugano gaf Kaj Sierhuis een interview betreffende zijn officiële debuut in Ajax 1.

https://i.imgur.com/YldSj8l.png

Zoals je misschien hebt kunnen lezen is Klaas-Jan Huntelaar geblesseerd geraakt. Hij heeft tijdens de training een verrekte dijbeenspier opgelopen en ligt er voor ongeveer drie weken uit. Hierdoor zal Huntelaar sowieso de wedstrijden tegen FC Utrecht en NAC Breda aan zich voorbij moeten laten gaan.

itsblurb
23/11/2017, 19:16
Twee prima overwinningen op FC Lugano en Willem 2. Mooi dat Kaj Sierhuis zijn debuut in Ajax 1 heeft gemaakt. Ben benieuwd of hij kan doorgroeien tot basisspeler bij je in het team. Ook een prima interview. Ga zo door!

Schinvelder
24/11/2017, 00:14
Uitstekende overwinningen geboekt, al waren het niet de moeilijkste tegenstanders natuurlijk. Leuk dat interview met Sierhuis, die jongen heeft potentie. Je hebt in de Eredivisie nu al een gat van acht punten geslagen, ben benieuwd of de concurrentie nog weet in te lopen.

Ryanajax
24/11/2017, 19:03
Leuk interview! Sierhuis is er echt eentje voor de toekomst dus hopelijk weet hij goed te presteren. De competitie lijkt wel heel simpel op deze manier, voordeel is dat de focus dan op de Europa League kan natuurlijk.

Daniël.
26/11/2017, 14:51
Twee prima overwinningen op FC Lugano en Willem 2. Mooi dat Kaj Sierhuis zijn debuut in Ajax 1 heeft gemaakt. Ben benieuwd of hij kan doorgroeien tot basisspeler bij je in het team. Ook een prima interview. Ga zo door!

Uitstekende overwinningen geboekt, al waren het niet de moeilijkste tegenstanders natuurlijk. Leuk dat interview met Sierhuis, die jongen heeft potentie. Je hebt in de Eredivisie nu al een gat van acht punten geslagen, ben benieuwd of de concurrentie nog weet in te lopen.

Leuk interview! Sierhuis is er echt eentje voor de toekomst dus hopelijk weet hij goed te presteren. De competitie lijkt wel heel simpel op deze manier, voordeel is dat de focus dan op de Europa League kan natuurlijk.

Bedankt voor jullie reacties heren! Sierhuis is er zeker eentje voor de toekomst en zal dit seizoen zeker vaker mogen spelen. Door de blessure van Huntelaar moesten we het tegen FC Utrecht, NAC Breda en CS Marítimo helaas zonder onze topscorer doen. Hieronder kun je zien hoe dat ging, met onder meer een uitgebreid wedstrijdverslag van de wedstrijd tegen NAC.

https://i.imgur.com/ItpfbM4.png

Eredivisie - Speelronde 11
Ajax 2-0 FC Utrecht
28' (goal) Dolberg (1-0)
80' (goal) Neres (2-0)
Man of the Match: Neres

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (66' (substitute) Wöber), Van de Beek, Ziyech; Neres, Dolberg, Kluivert (66' (substitute) Cerny)
Opstelling FC Utrecht: Jensen; Klaiber, Dumic, Janssen, Braafheid; Strieder; Leeuwin (46' (substitute) Emanuelson), Ayoub; Labyad (52' (substitute) Van de Streek); Dessers (79' (substitute) Makienok), Kerk

Eredivisie - Speelronde 12
NAC Breda 1-1 Ajax
26' (goal) Dolberg (0-1)
57' (goal) Agyepong (1-1)
Man of the Match: Stans

Opstelling NAC: Birighitti; Horsfield, Mets, Marí, Angelińo; Sporkslede, Verschueren; Fernandes (66' (substitute) Korte), Stans (78' (substitute) Vloet), Agyepong (84' (substitute) García); Enevoldsen
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (68' (substitute) S. de Jong), Van de Beek, Ziyech; Neres, Dolberg, Younes (68' (substitute) Cassierra)

Europa League - Speelronde 5
Ajax 3-1 CS Marítimo
7' (goal) Schöne (VT) (1-0)
35' (goal) Pacheco (1-1)
51' (goal) Cerny (2-1)
77' (goal) Ziyech (3-1)
Man of the Match: S. de Jong

Opstelling Ajax: Van Leer; Orejuela, Veltman, Wöber, Dijks; F. de Jong, Schöne (66' (substitute) Ziyech), S. de Jong; Kluivert (77' (substitute) Johnsen), Dolberg (66' (substitute) Cassierra), Cerny
Opstelling Marítimo: Gottardi, Coronas, Diney, Zainadine, Martins; Pacheco (54' (substitute) Ghazaryan), Sen, Bessa; Costa, Pinho, Valente (85' (substitute) Piqueti)

Door de overwinning op Marítimo zijn we door naar de volgende ronde én zijn we zeker van groepswinst. De volgende wedstrijd tegen Marseille, dat ook al zeker is van de volgende ronde, gaat dus nergens meer om.

Begiristain
26/11/2017, 15:32
Matig resultaat, jammer. Heb je het idee dat je mogelijkheden mist om wedstrijden open te breken?

Zoals altijd is je verslag weer dik in orde. Net geschreven en geen fouten.

Ryanajax
26/11/2017, 19:49
Jammer van de puntendeling tegen NAC. Het missen van Huntelaar kost je blijkbaar dus punten al scoort Dolberg wel gewoon tegen zowel NAC als Utrecht.

Schinvelder
27/11/2017, 01:19
Dat is toch een ander resultaat dan de 0-8 IRL, haha. Huntelaar wordt toch gemist in de punt van de aanval. Je resultaten tegen FC Utrecht en in de Europa League zijn natuurlijk wel prima. Ook het verslag ziet er prima uit!

Daniël.
27/11/2017, 23:37
Matig resultaat, jammer. Heb je het idee dat je mogelijkheden mist om wedstrijden open te breken?

Zoals altijd is je verslag weer dik in orde. Net geschreven en geen fouten.
Bedankt! Normaal heb ik geen problemen om het net te vinden. Deze wedstrijd zat helaas een beetje tegen.

Jammer van de puntendeling tegen NAC. Het missen van Huntelaar kost je blijkbaar dus punten al scoort Dolberg wel gewoon tegen zowel NAC als Utrecht.
Dolberg laat zich inderdaad goed zien bij Huntelaars afwezigheid. Toch blijft Huntelaar (voorlopig) zijn basisplaats houden, omdat hij voor zijn blessure zo goed bezig was.

Dat is toch een ander resultaat dan de 0-8 IRL, haha. Huntelaar wordt toch gemist in de punt van de aanval. Je resultaten tegen FC Utrecht en in de Europa League zijn natuurlijk wel prima. Ook het verslag ziet er prima uit!
Ik had liever ook voor een 0-8 getekend, haha. Maar helaas speelde NAC een goede pot.

In deze update hebben we gespeeld tegen hekkensluiter Roda JC, FC Twente, en Marseille in de Europa League. Het stukje dat ik heb geschreven gaat over de prestaties van Nederlandse clubs in Europa dit seizoen. Veel leesplezier!

https://i.imgur.com/UjS8oM2.png

Opstelling Ajax: Van Leer; Orejuela, De Ligt, Wöber, Dijks; Eiting (70' (substitute) Van de Beek), F. de Jong, S. de Jong; Kluivert, Dolberg (70' (substitute) Cassierra), Cerny (70' (substitute) Johnsen)
Opstelling Marseille: Mandanda; Fanni, Abdennour, Rami, Evra (88' (substitute) Ocampos); Luiz Gustavo, Zambo Anguissa (70' (substitute) Sanson), Sertic; Thauvin, Mitroglu, Payet

Eredivisie - Speelronde 13
Ajax 2-1 Roda JC
23' (goal) Gustafson (pen) (0-1)
24' (owngoal) Kum (ED) (1-1)
53' (goal) Ziyech (2-1)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (81' (substitute) Wöber), Van de Beek (81' (substitute) F. de Jong), Ziyech; Neres, Huntelaar, Younes
Opstelling Roda: Jurjus; Götz, Kum, Anannou, Van Peppen; Gnjatic, Auassar (56' (substitute) El Makrini); Engels, Gustafson, Paulissen (56' (substitute) Van Velsen); Schahin

Eredivisie - Speelronde 14
FC Twente 0-2 Ajax
16' (goal) Neres (0-1)
58' (goal) Van de Beek (0-2)
Man of the Match: Van de Beek

Opstelling Twente: Drommel; Ter Avest, Lam, Thesker, Cuevas (75' (substitute) Van der Lely); Van der Heyden, Holla; Slagveer, Liendl (67' (substitute) Jensen), Assaidi (67' (substitute) Tighadouini); Boere
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (67' (substitute) F. de Jong), Van de Beek (75' (substitute) S. de Jong), Ziyech; Neres, Huntelaar, Younes (75' (substitute) Cerny)

https://i.imgur.com/rY5Jxpv.png

https://i.imgur.com/WO1oBzZ.png

Schinvelder
28/11/2017, 00:29
Uitstekende resultaten behaalt, goed om te zien dat je met maar liefst zestien punten groepswinnaar bent geworden. Konyaspor lijkt op papier een makkelijke loting, maar je moet ze niet onderschatten natuurlijk. Iets wat vaker fout is gegaan de afgelopen jaren lijkt het. Erg knap van Feyenoord dat het door is gekomen in de CL, al is AS Roma wel een erg sterke tegenstander en denk ik dat het doek voor ze gaat vallen tegen hen.

db1512
28/11/2017, 08:49
Mooi stuk over de resultaten van de Nederlandse clubsin Europa. Als je naar de loting krijgt tref je een van de minst aansprekende namen, al heeft Ajax het vaak juist tegen zulke tegenstanders erg lastig.

Ryanajax
28/11/2017, 16:56
Leuk stukje over de prestaties van de Nederlandse clubs. Zelf moet je nog wel een rondje door moeten kunnen komen al weet je dat natuurlijk nooit zeker bij Ajax.

Begiristain
29/11/2017, 11:09
Opvallend dat je met veel jonge spelers zo'n resultaat tegen Marseille boekt. De loting is op zich niet gek, maar wat db1512 al terecht aangeeft: juist dan kan Ajax het lastig krijgen. Maar dit lijkt mij toch wel te doen.

Goede samenvatting van de stand van zaken Europees gezien voor de Nederlandse clubs. Opvallend dat Feyenoord een zege heeft weten te boeken op PSG. En hoeveel geluk ze hebben dat ze overwinteren in de CL.

Daniël.
30/11/2017, 18:10
Uitstekende resultaten behaalt, goed om te zien dat je met maar liefst zestien punten groepswinnaar bent geworden. Konyaspor lijkt op papier een makkelijke loting, maar je moet ze niet onderschatten natuurlijk. Iets wat vaker fout is gegaan de afgelopen jaren lijkt het. Erg knap van Feyenoord dat het door is gekomen in de CL, al is AS Roma wel een erg sterke tegenstander en denk ik dat het doek voor ze gaat vallen tegen hen.

Mooi stuk over de resultaten van de Nederlandse clubsin Europa. Als je naar de loting krijgt tref je een van de minst aansprekende namen, al heeft Ajax het vaak juist tegen zulke tegenstanders erg lastig.

Leuk stukje over de prestaties van de Nederlandse clubs. Zelf moet je nog wel een rondje door moeten kunnen komen al weet je dat natuurlijk nooit zeker bij Ajax.

Opvallend dat je met veel jonge spelers zo'n resultaat tegen Marseille boekt. De loting is op zich niet gek, maar wat db1512 al terecht aangeeft: juist dan kan Ajax het lastig krijgen. Maar dit lijkt mij toch wel te doen.

Goede samenvatting van de stand van zaken Europees gezien voor de Nederlandse clubs. Opvallend dat Feyenoord een zege heeft weten te boeken op PSG. En hoeveel geluk ze hebben dat ze overwinteren in de CL.

Bedankt voor de reacties. Met Konyaspor treffen we in mijn ogen een makkelijkere tegenstander, al moeten we zeker waken voor onderschatting. Het is inderdaad erg knap dat Feyenoord de achtste finales heeft gehaald. Met slechts 7 punten haal je het normaal gesproken namelijk niet. Feyenoord speelt trouwens tegen Atlético Madrid hoor, Schinvelder. ;) Het stukje van vandaag gaat over de thuiswedstrijd tegen PSV. Voorafgaand aan de wedstrijd stonden we zes punten voor op de Eindhovenaren. Hoe de wedstrijd is verlopen kunnen jullie hieronder lezen.

https://i.imgur.com/uns8Bsy.png
Eredivisie - Speelronde 15
Ajax 1-0 PSV
35' (goal) Ziyech (1-0)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven (69' (substitute) Wöber); Schöne (69' (substitute) F. de Jong), Van de Beek, Ziyech; Neres, Huntelaar (79' (substitute) Dolberg), Younes
Opstelling PSV: Zoet; Arias, Luckassen, Isimat-Mirin, Brenet; Van Ginkel (63' (substitute) Ramselaar), Hendrix (69' (substitute) Maher), Pereiro; Bergwijn, Locadia (90' (substitute) L. de Jong), Lozano

Ryanajax
30/11/2017, 20:20
Heerlijke overwinning! Mooi dat Ziyech op deze manier belangrijk kan zijn. Hij is natuurlijk ook een van de dragende krachten en gelukkig bewijst hij dat bij jou.

Schinvelder
01/12/2017, 00:24
Mijn excuses, verkeerd gelezen! :) Hele goede overwinning op PSV, wat het gat nu vergroot naar negen punten. Je bent goed op weg naar de titel, hopelijk weet je deze vorm de komende tijd nog vast te houden. Ziyech bewijst weer eens zijn waarde voor jou, hopelijk weet je hem te behouden na dit seizoen.

db1512
01/12/2017, 17:00
Prima overwinning op een directe concurrent waarmee je PSV voorlopig uit lijkt te schakelen in de titelstrijd.

Daniël.
02/12/2017, 13:15
Heerlijke overwinning! Mooi dat Ziyech op deze manier belangrijk kan zijn. Hij is natuurlijk ook een van de dragende krachten en gelukkig bewijst hij dat bij jou.

Mijn excuses, verkeerd gelezen! :) Hele goede overwinning op PSV, wat het gat nu vergroot naar negen punten. Je bent goed op weg naar de titel, hopelijk weet je deze vorm de komende tijd nog vast te houden. Ziyech bewijst weer eens zijn waarde voor jou, hopelijk weet je hem te behouden na dit seizoen.

Prima overwinning op een directe concurrent waarmee je PSV voorlopig uit lijkt te schakelen in de titelstrijd.

Bedankt voor de reacties! Ziyech is inderdaad uitstekend bezig dit seizoen. Ik ben bang dat hij niet lang meer te houden zal zijn, al wil ik hem in ieder geval behouden tot het einde van het seizoen. Maar goed, hier volgt de volgende update!

https://i.imgur.com/PYArk0j.png

KNVB Beker - Achtste finales
Ajax 7-0 Sparta Rotterdam
4' (goal) Johnsen (1-0)
14' (goal) S. de Jong (2-0)
26' (goal) Cassierra (3-0)
29' (goal) S. de Jong (4-0)
48' (goal) S. de Jong (5-0)
55' (goal) F. de Jong (6-0)
64' (goal) Johnsen (7-0)

Opstelling Ajax: Lamprou; Orejuela, Zeefuik, Wöber, Dijks; Eiting, F. de Jong (72' (substitute) Sinkgraven), S. de Jong; Kluivert, Cassierra (72' (substitute) Sierhuis), Johnsen (72' (substitute) Cerny)
Opstelling Sparta: Nienhuis; Saksela, Fischer, Vriends, Floranus; Dougall (82' (substitute) Sanusi), Bambock, Mühren; Alhaft, Ache (88' (substitute) Volas), Brogno (82' (substitute) Goodwin)

Eredivisie - Speelronde 16
AZ 1-2 Ajax
22' (goal) Huntelaar (0-1)
34' (goal) Sinkgraven (0-2)
69' (goal) Midtsjö (1-2)

Opstelling AZ: Bizot; Svensson, Wuytens, Vlaar, Ouwejan; Vejinovic, Midtsjö, Van Overeem; Jahanbakhsh, Weghorst, Dos Santos
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (77' (substitute) S. de Jong), Van de Beek, Ziyech; Neres, Huntelaar (77' (substitute) Dolberg), Younes

https://i.imgur.com/JkVKGI7.png

Opmerking:
Ik heb erg lang getwijfeld of ik het bod gewoon moest accepteren. Younes had voor dit bod immers nog geen enkele keer gescoord, maar uiteindelijk vond ik het bod te laag en heb ik besloten Younes te behouden. Ik kan alvast verklappen dat ik de juiste keuze heb gemaakt. In de tweede helft van het seizoen pikt Younes nu regelmatig zijn doelpunten mee en speelt stukken beter dan in de eerste helft van het seizoen.

Schinvelder
02/12/2017, 16:50
Weer twee prima zeges geboekt, mooi voor De Jong dat die een hattrick weet te maken, nu proberen Feyenoord uit te schakelen in de volgende ronde. Wat betreft Younes, dat zou toch wat zijn geweest. Echter is zijn kans op speeltijd bij Bayern natuurlijk wel erg klein. Zo te lezen doet hij het na de winterstop al stukken beter en heb je achteraf gezien een prima beslissing genomen. Ik ben benieuwd of er in de zomer een mooie club voor hem komt dat wél het juiste bedrag wil bieden voor hem.

db1512
02/12/2017, 18:32
Denk dat bijna de hele Bundesliga baalt van het feit dat Younes niet naar Bayern is gegaan, desondanks wel goed dat Ajax de baas is betreft haar eigen spelers. Denk overigens dat je een vertrek van Younes wel prima op had kunnen vangen, mocht er nog een beter bod in januari komen zou ik hem ook gewoon laten gaan.

Ryanajax
03/12/2017, 13:53
Goede overwinningen! Younes is en blijft een aparte speler. Qua dribbelen en in de kleine ruimtes is hij geniaal maar zijn rendement is veel te laag. Als hij wel zijn doelpunten weet te maken in de tweede seizoenshelft heb je de perfecte keuze gemaakt want dan kan hij goud waard zijn.

Begiristain
04/12/2017, 18:05
Sluit ik me bij aan. Persoonlijk zie ik veel liever Neres en Kluivert op de flanken spelen dan hij.

DDR
04/12/2017, 21:44
Het blijft goed lopen in de competitie. Hoeveel punten sta je nu los na de zege op AZ? Ben wel benieuwd welk bedrag Bayern voor Younes heeft geboden.

Daniël.
05/12/2017, 16:40
Weer twee prima zeges geboekt, mooi voor De Jong dat die een hattrick weet te maken, nu proberen Feyenoord uit te schakelen in de volgende ronde. Wat betreft Younes, dat zou toch wat zijn geweest. Echter is zijn kans op speeltijd bij Bayern natuurlijk wel erg klein. Zo te lezen doet hij het na de winterstop al stukken beter en heb je achteraf gezien een prima beslissing genomen. Ik ben benieuwd of er in de zomer een mooie club voor hem komt dat wél het juiste bedrag wil bieden voor hem.
Bedankt. De Jong is wel een aparte speler. Als hij speelt, valt hij niet echt op maar weet hij toch steeds zijn doelpuntjes mee te pikken. Een beetje zoals IRL dus.

Denk dat bijna de hele Bundesliga baalt van het feit dat Younes niet naar Bayern is gegaan, desondanks wel goed dat Ajax de baas is betreft haar eigen spelers. Denk overigens dat je een vertrek van Younes wel prima op had kunnen vangen, mocht er nog een beter bod in januari komen zou ik hem ook gewoon laten gaan.
Bedankt voor je reactie. Ik ben in-game al voorbij de transferwindow en Younes zal gewoon blijven. Hij scoort nu in de tweede seizoenshelft wel veel meer. In het echt ben ik echter een stuk minder fan van hem.

Goede overwinningen! Younes is en blijft een aparte speler. Qua dribbelen en in de kleine ruimtes is hij geniaal maar zijn rendement is veel te laag. Als hij wel zijn doelpunten weet te maken in de tweede seizoenshelft heb je de perfecte keuze gemaakt want dan kan hij goud waard zijn.
Thanks. Younes is in de tweede seizoenshelft zeker af en toe goud waard geweest.

Sluit ik me bij aan. Persoonlijk zie ik veel liever Neres en Kluivert op de flanken spelen dan hij.
Ik heb Younes dit seizoen al eens gebankt ten gunste van Kluivert, maar ook hij maakte niet echt het verschil. Toen ik Younes weer gebruikte, was hij elke wedstrijd wel gevaarlijk. Dit was echter (nog) niet te zien aan zijn rendement. In de tweede seizoenshelft doet hij het echter stukken beter.

Het blijft goed lopen in de competitie. Hoeveel punten sta je nu los na de zege op AZ? Ben wel benieuwd welk bedrag Bayern voor Younes heeft geboden.
Bayern wilde volgens mij niet verder gaan dan €13 miljoen, terwijl Younes €15 miljoen waard was. Ik vond dat dan ook te weinig en geloofde dat ik meer voor hem zou kunnen krijgen als hij een goede tweede seizoenshelft zou draaien. Ik sta na de zege op AZ nog steeds negen punten los van de nummer twee PSV.

In deze update hebben we de laatste twee wedstrijden gespeeld voor de winterstop. Eén van onze basisspelers heeft echter slecht nieuws gekregen zo vlak voor de feestdagen...

https://i.imgur.com/dcXxAAp.png

Speelronde 17
Ajax 3-0 Willem II
34' (goal) Younes (1-0)
42' (injury) Huntelaar
53' (goal) Schöne (2-0)
90+3' (goal) Younes (3-0)
Man of the Match: Younes

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne, Van de Beek (71' (substitute) F. de Jong), Ziyech; Neres (71' (substitute) Kluivert), Huntelaar (42' (substitute) Dolberg), Younes
Opstelling Willem II: Wellenreuther; Heerkens, Van der Linden (76' (substitute) Van Dijk), Peters, Tsimikas; Lieftink (82' (substitute) Ogbeche), Chirivella; Coulibaly, Crowley (58' (substitute) Rienstra), El Hankouri; Sol

Younes heeft na de stukgelopen transfer naar Bayer München zijn voeten laten spreken en zijn eerste twee doelpunten van het seizoen gemaakt. De Duitser opende de score door naar binnen te dribbelen en de verre hoek te vinden en in de slotminuut tekende hij voor de 3-0 doordat Ziyech hem een niet te missen kans bood. Tussendoor scoorde Schöne nog na een mooie aanval.

Speelronde 18
Ajax 5-2 Excelsior
9' (goal) Neres (1-0)
24' (goal) Neres (2-0)
53' (owngoal) De Ligt (ed.) (2-1)
74' (goal) Ziyech (3-1)
84' (goal) Kluivert (4-1)
86' (goal) Dolberg (5-1)
90' (goal) Faik (5-2)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (59' (substitute) F. de Jong), Van de Beek, Ziyech (74' (substitute) S. de Jong); Neres, Dolberg, Younes (59' (substitute) Kluivert)
Opstelling Excelsior: Damen; Karami, O'Neill, De Wijs, Burnet; Fortes (63' (substitute) Faik), Koolwijk; Elbers, Vermeulen (63' (substitute) Haspolat), Bruins; Van Duinen

In de eerste wedstrijd van de twee maanden zonder aanvoerder Huntelaar werd er ruim gewonnen van Excelsior. Met name Neres, Kluivert en Dolberg vielen in positieve zin op. Neres werd benoemd tot "man of the match" en scoorde twee goals, Kluivert scoorde zes minuten voor tijd zijn eerste Eredivisiegoal en Dolberg liet zien in staat te zijn Huntelaar te kunnen vervangen door te zorgen voor een doelpunt en een assist.

https://i.imgur.com/FriGmGn.png

Ryanajax
05/12/2017, 19:36
Jammer van de nieuwe blessure van Huntelaar. Desondanks heb je wel twee goede overwinningen weten te boeken. Elf punten voorsprong op Feyenoord is wel een groot gat wat je eigenlijk niet meer weg kan/mag geven. De rest van de stand ziet er weer geweldig uit trouwens, Nac achtste, Vitesse vijftiende en AZ twaalfde. Typisch de eredivisie eigenlijk ;).

Schinvelder
06/12/2017, 03:30
Prima update van de huidige stand van zaken in de Eredivisie. Je staat er echt geweldig voor, zo halverwege het seizoen. Hopelijk weet je dit vast te houden. Erg jammer van de blessure van Huntelaar, maar vooralsnog wordt hij goed vervangen door Dolberg. Keep it up!

db1512
07/12/2017, 16:15
Opzicht is dit natuurlijk wel een van de redenen om twee goede spitsen in je selectie te hebben, raakt er eigenlijk altijd wel een van de twee geblesseerd. Je staat er prima voor in de Eredivisie, al is alle spanning nu al wel aardig weg. Ook in de individuele statistieken scoor je uitstekend, het kampioenschap moet je wel binnen kunnen halen lijkt mij.

Daniël.
21/12/2017, 19:38
Bedankt voor alle reacties! Het heeft i.v.m. tentamens even geduurd, maar hier is het volgende stukje van mijn story.

https://i.imgur.com/b6SiDGb.png

Naudi
21/12/2017, 20:12
Mooie aankoop. Zal zeker renderen in je team!

Ryanajax
23/12/2017, 15:32
Goede aankoop! Zeker een aanwinst voor je team.

Begiristain
24/12/2017, 14:00
Sterke aankoop! Heerlijke speler. Vraag me echter wel af waar je hem neer gaat zetten. In potentie de allerbeste aanvaller in je selectie, maar volgens mij het beste vanaf rechts. Daar staat dan een andere heel dure aankoop: Neres. Hoe ga je dat doen?

db1512
24/12/2017, 15:49
Heerlijke speler! Heb hem bij Atlético ook op mijn scoutlijst staan, ben benieuwd hoe hij het voor je gaat doen.

Daniël.
05/01/2018, 16:08
Mooie aankoop. Zal zeker renderen in je team!

Goede aankoop! Zeker een aanwinst voor je team.

Sterke aankoop! Heerlijke speler. Vraag me echter wel af waar je hem neer gaat zetten. In potentie de allerbeste aanvaller in je selectie, maar volgens mij het beste vanaf rechts. Daar staat dan een andere heel dure aankoop: Neres. Hoe ga je dat doen?

Heerlijke speler! Heb hem bij Atlético ook op mijn scoutlijst staan, ben benieuwd hoe hij het voor je gaat doen.

Bedankt voor jullie reacties! Begiristain, Pavón speelt inderdaad het beste vanaf rechts, maar daar staat Neres natuurlijk. Het plan was om hem vanaf links te laten starten, maar zoals ik eerder al eens heb verklapt is Younes dit kalenderjaar ineens begonnen met scoren waardoor ik hem niet kon laten banken. Vooralsnog moet Pavón het dus doen met invalbeurten. Het is de bedoeling om Younes volgend seizoen voor een mooi bedrag te verkopen en dat Pavón en Kluivert dan zullen moeten uitmaken wie de nieuwe linksbuiten wordt.

Allereerst wens ik iedereen de beste wensen voor 2018! Het heeft even geduurd, maar hier is mijn volgende stukje. We hebben twee nieuwe aankopen gedaan, maar er vertrekt ook een speler.

https://i.imgur.com/EmxGz5u.png

Ik ben in mijn carričre al verder dan deze transferperiode, waardoor ik spelers die Ajax IRL heeft gehaald (Bandé en Tagliafico) niet meer kan halen. Deze spelers zal ik (mits ik genoeg geld heb) volgend seizoen aantrekken.

Ryanajax
05/01/2018, 16:35
Goed stukje! Leuk dat je veelal doorgaat op de Zuid-Amerikaanse toer aangezien dit in het echt ook lijkt te gebeuren. Het vertrek van Dijks komt voor mij allerminst verassend. ;)

db1512
05/01/2018, 16:57
Goede aankopen en een fantastisch bedrag voor Dijks ontvangen. Tagliafico zou wel echt een fantastische aankoop zijn doordat hij als linksback en linker centrale verdediger uit de voeten kan en ook nog eens een goede rating heeft.

Begiristain
06/01/2018, 18:55
Die zou er inderdaad ook goed in je verhaal passen. Desalniettemin lijken me het goede aankopen. Je selectie groeit kwalitatief.

Daniël.
09/01/2018, 18:53
Goed stukje! Leuk dat je veelal doorgaat op de Zuid-Amerikaanse toer aangezien dit in het echt ook lijkt te gebeuren. Het vertrek van Dijks komt voor mij allerminst verassend. ;)

Goede aankopen en een fantastisch bedrag voor Dijks ontvangen. Tagliafico zou wel echt een fantastische aankoop zijn doordat hij als linksback en linker centrale verdediger uit de voeten kan en ook nog eens een goede rating heeft.

Die zou er inderdaad ook goed in je verhaal passen. Desalniettemin lijken me het goede aankopen. Je selectie groeit kwalitatief.

Bedankt voor jullie reacties! Deze update bevat onze eerste wedstrijd van het nieuwe jaar tegen FC Utrecht.

https://i.imgur.com/tErmpfz.png

Eredivisie - Speelronde 19
FC Utrecht 1-1 Ajax
55' (goal) Van de Beek (0-1)
65' (goal) Kerk (1-1)

Opstelling Utrecht: Jensen; Troupée, Leeuwin, Janssen, Braafheid; Strieder, Van de Streek (71' (substitute) Emanuelson), Ayoub; Labyad; Kerk , Bahebeck (63' (substitute) Dessers)
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; Schöne (60' (substitute) F. de Jong), Van de Beek (71' (substitute) S. de Jong), Ziyech; Neres, Dolberg, Younes (60' (substitute) Pavón)

db1512
10/01/2018, 12:21
Utrecht is altijd een lastige tegenstander voor Ajax, een puntje uit tegen hen lijkt mij een prima resultaat!

Ryanajax
10/01/2018, 17:09
Altijd weer dat Utrecht hé. Jammer dat je niet hebt weten te winnen maar gezien de tegenstander en voorsprong is het geen heel groot probleem.

RobQua
10/01/2018, 17:36
Utrecht op verplaatsing is geen lachtertje, je hebt gelukkig nog wat marge !

Begiristain
11/01/2018, 12:41
Sterk verslag. Utrecht blijft toch altijd een soort angstgegner van Ajax, apart.

Daniël.
14/01/2018, 19:12
Utrecht is altijd een lastige tegenstander voor Ajax, een puntje uit tegen hen lijkt mij een prima resultaat!

Altijd weer dat Utrecht hé. Jammer dat je niet hebt weten te winnen maar gezien de tegenstander en voorsprong is het geen heel groot probleem.

Utrecht op verplaatsing is geen lachtertje, je hebt gelukkig nog wat marge !

Sterk verslag. Utrecht blijft toch altijd een soort angstgegner van Ajax, apart.

Bedankt voor jullie reacties! Opvallend inderdaad dat Utrecht traditiegetrouw zo'n lastige ploeg is voor Ajax. In dit stukje wordt alweer de vierde, en tevens de laatste, aankoop van deze transferperiode gepresenteerd.

https://i.imgur.com/sZgVxLe.png

Begiristain
14/01/2018, 20:44
https://fifabenelux.com/wp-content/uploads/2017/09/msvdm.jpg

Deze Manager Story is verkozen tot de beste van de maand december door de leden van FIFABenelux.

Van harte gefeliciteerd!

Ryanajax
14/01/2018, 21:11
Gefeliciteerd met je Manager story van de maand! Daarnaast ben ik benieuwd wat de nieuwe aankoop kan brengen.

Daniël.
16/01/2018, 19:38
In deze update speelden we maar liefst twee Klassiekers: een in de competitie en een in de beker. Hieronder kun je lezen hoe dat is verlopen.

https://i.imgur.com/vPZjGMj.jpg

Eredivisie - Speelronde 20
Ajax 1-0 Feyenoord
25' (goal) Neres (1-0)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven (74' (substitute) Aguilar); Schöne, Van de Beek, Ziyech; Neres (74'(substitute) Pavón), Dolberg, Kluivert (74' (substitute) Younes)
Opstelling Feyenoord: Vermeer; Diks, Van der Heijden, Botteghin, Haps; El Ahmadi (89' (substitute) Amrabat), Vilhena, Toornstra; Berghuis, Jörgensen, Larsson

KNVB Beker - Kwartfinales
Feyenoord 0-2 Ajax
34' (goal) Dolberg (0-1)
89' (goal) Van de Beek (0-2)

Opstelling Feyenoord: Vermeer; Diks, Van der Heijden, Botteghin, Haps; El Ahmadi, Vilhena (85' (substitute) Tapia), Toornstra (70' (substitute) Amrabat); Berghuis, Jörgensen, Larsson
Opstelling Ajax: Van Leer; Veltman, Aguilar (75' (substitute) Orejuela), Wöber, Fabra; F. de Jong, Van de Beek, Ziyech; Pavón, Dolberg (75' (substitute) Cassierra), Kluivert (75' (substitute) Cerny)

https://i.imgur.com/ntdZKVF.png

Spoon0612
16/01/2018, 20:56
Ze winnen nooit van de Joden! Haha heerlijke resultaten en op zich best gunstig geloot. Hopen op een finale plaats tegen PSV maar niet te vroeg juichen.

db1512
16/01/2018, 21:35
Twee mooie overwinningen op de aartsrivaal en grafisch een erg mooi stuk! Qua loting is het denk ik vooral lekker dat je PSV nog ontloopt, zie Heerenveen nog wel stunten tegen PSV.

Ryanajax
17/01/2018, 16:58
Heerlijke overwinningen op Feyenoord! Verder denk ik dat alle vier de teams die nog in de beker zitten de KNVB beker kunnen winnen, al hoop ik natuurlijk dat jij hem pakt.

Begiristain
17/01/2018, 22:14
Sterk stukje en natuurlijk een prima resultaat. Mooi de tekst in de foto verwerkt!

Daniël.
27/01/2018, 22:29
Ze winnen nooit van de Joden! Haha heerlijke resultaten en op zich best gunstig geloot. Hopen op een finale plaats tegen PSV maar niet te vroeg juichen.

Twee mooie overwinningen op de aartsrivaal en grafisch een erg mooi stuk! Qua loting is het denk ik vooral lekker dat je PSV nog ontloopt, zie Heerenveen nog wel stunten tegen PSV.

Heerlijke overwinningen op Feyenoord! Verder denk ik dat alle vier de teams die nog in de beker zitten de KNVB beker kunnen winnen, al hoop ik natuurlijk dat jij hem pakt.

Sterk stukje en natuurlijk een prima resultaat. Mooi de tekst in de foto verwerkt!

Bedankt voor de reacties! Met Berge hadden we in principe al onze laatste aankoop gehaald, maar er is ook iemand transfervrij aangetrokken. Hij zal echter pas in de winter van volgend seizoen in Amsterdam arriveren vanwege de glitch die in FIFA bestond.

https://i.imgur.com/7sCA74h.png

https://i.imgur.com/QoXxJXF.png

https://i.imgur.com/Mzdfokk.png

Top 5 transfers:
1. Gelson Martins - PSG - €55 miljoen
2. Riyad Mahrez - Arsenal - €43,1 miljoen
3. Xherdan Shaqiri - AS Roma - €41,7 miljoen
4. Virgil van Dijk - FC Barcelona - €41,2 miljoen
5. Pedro - Atlético Madrid - €39,7 miljoen

Ryanajax
28/01/2018, 10:58
Ayoub lijkt mij een prima versterking voor je team. Verder denk ik dat je goed hebt ingekocht en één sterke selectie hebt.

Daniël.
29/01/2018, 14:06
Ayoub lijkt mij een prima versterking voor je team. Verder denk ik dat je goed hebt ingekocht en één sterke selectie hebt.
Bedankt voor je reactie, Ryan!

Hier volgt het volgende stukje. Veel leesplezier!

https://i.imgur.com/jPmnF5J.png

Eredivisie - Speelronde 21
Ajax 2-0 NAC Breda
1-0 | 3' (goal) Dolberg (Younes)
2-0 | 54' (goal) Dolberg (Younes)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven (76' (substitute) Aguilar); F. de Jong (76' (substitute) Berge), Van de Beek, Ziyech; Neres, Dolberg, Younes (76' (substitute) Pávon)
Opstelling NAC: Birighitti; Horsfield, Marí, Mets, Angelińo; Nijholt, Sporkslede; Agyepong, Stans (76' (substitute) Vloet), García (59' (substitute) Korte); Ambrose (83' (substitute) Enevoldsen)

Eredivisie - Speelronde 22
Roda JC 1-2 Ajax
0-1 | 50' (goal) Pavón (Kluivert)
0-2 | 73' (goal) Johnsen (Sierhuis)
1-2 | 90+3' (goal) Gustafson
Man of the Match: Pavón

Opstelling Roda JC: Jurjus; Götz, Kum, Ananou, Vansteenkisten; Auassar, El Makrini; Rosheuvel (62' (substitute) Van Velzen), Gustafson, Paulissen; Schahin
Opstelling Ajax: Onana; Orejuela, Aguilar, Wöber, Fabra; Berge, S. de Jong, Pavón; Cerny (68' (substitute) Johnsen), Cassierra (68' (substitute) Sierhuis), Kluivert

db1512
29/01/2018, 14:38
Ayoub lijkt mij een uitstekende versterking, al zal je na de zomer dan wel wat ruimte op je middenveld moeten gaan maken denk ik. Mooi om te zien dat Dolberg in jouw carričre wél in vorm is en dat ook Pavón laat zien waarvoor je hem gehaald hebt. Jammer van de blessure van Schöne, al geeft dit ook weer kansen voor anderen om speeltijd te krijgen. De titel Ajacieden van de week komt heel positief over, beetje cru om Schöne met zo'n nare blessure dan een Ajacied van de week te noemen trouwens.

Daniël.
29/01/2018, 15:08
Ayoub lijkt mij een uitstekende versterking, al zal je na de zomer dan wel wat ruimte op je middenveld moeten gaan maken denk ik. Mooi om te zien dat Dolberg in jouw carričre wél in vorm is en dat ook Pavón laat zien waarvoor je hem gehaald hebt. Jammer van de blessure van Schöne, al geeft dit ook weer kansen voor anderen om speeltijd te krijgen. De titel Ajacieden van de week komt heel positief over, beetje cru om Schöne met zo'n nare blessure dan een Ajacied van de week te noemen trouwens.
Bedankt voor je reactie! Ik verwacht dat Ziyech volgend seizoen zal vertrekken, waardoor Ayoub waarschijnlijk zijn plaats zal innemen. Het verkiezen van Schöne als een van de Ajacieden van de week was meer bedoeld als soort van steun voor zijn herstel, al snap ik waar je op doelt.

Ryanajax
31/01/2018, 12:54
Leuk stukje! Verder ben ik het er wel mee eens dat het in t geval van Schöne wat apart overkomt, al begrijp ik jou standpunt ook wel weer.

Daniël.
31/01/2018, 13:09
Huntelaar is eindelijk weer hersteld van zijn blessure, maar in de tussentijd heeft Dolberg zijn klasse van vorig seizoen weer getoond. In dit stukje maakt Van Gaal duidelijk wie zijn (voorlopige) eerste spits is.

https://i.imgur.com/gcSqZ3C.jpg

Eredivisie - Speelronde 23
Ajax 5-0 FC Twente
1-0 | 4' (goal) Younes (Van de Beek)
2-0 | 55' (goal) Dolberg (Van de Beek)
3-0 | 81' (goal) Dolberg (Younes)
4-0 | 84' (goal) Dolberg (Pavón)
5-0 | 86' (goal) Dolberg
Man of the Match: Dolberg

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven (76' (substitute) Aguilar); F. de Jong (76' (substitute) S. de Jong), Van de Beek, Ziyech; Neres (76' (substitute) Pavón), Dolberg, Younes
Opstelling Twente: Alblas; Ter Avest, Lam, Thesker, Van der Lely; Van der Heyden, Holla; Slagveer (76' (substitute) Buckley-Ricketts), Liendl, Assaidi (54' (substitute) Tighadouini); Boere

UEFA Europa League - Laatste 32 (wedstrijd 1)
Konyaspor 0-2 Ajax
0-1 | 45' (goal) Dolberg (Neres)
0-2 | 51' (goal) Dolberg (Neres)

Opstelling Konyaspor: Kirintilli; Skubic, Filipovic, Ay, Albayrak (90' (substitute) Öztorun); Findikli, Camdali; Bora, Traoré (83' (substitute) Milosevic), Fofana; Ezekiel
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; F. de Jong (62' (substitute) Berge), Van de Beek, Ziyech (83' (substitute) Pavón); Neres, Dolberg, Younes (83' (substitute) Kluivert)

Eredivisie - Speelronde 24
PEC Zwolle 1-3 Ajax
0-1 | 13' (goal) Dolberg (Ziyech)
1-1 | 50' (goal) Mokhtar (Saymak)
1-2 | 52' (goal) Dolberg (Van de Beek)
1-3 | 83' (goal) S. de Jong (Kluivert)
Man of the Match: Dolberg

Opstelling PEC: Boer; Van Polen, Freire, Marcellis, Bruintjes; Bakker, Thomas (89' (substitute) Israelsson); Namli, Saymak, Mokhtar (68' (substitute) Ondaan); Parzyszek
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; F. de Jong, Van de Beek, Ziyech (50' (substitute) Pavón); Neres (63' (substitute) Kluivert), Dolberg (63' (substitute) S. de Jong), Younes

UEFA Europa League - Laatste 32 (wedstrijd 2)
Ajax 3-1 Konyaspor
1-0 | 30' (goal) Younes (Ziyech)
1-1 | 41' (goal) Ezekiel (Fofana)
2-1 | 49' (goal) Dolberg (Younes)
3-1 | 63' (goal) Ziyech (Dolberg)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman (66' (substitute) Orejuela), De Ligt, Viergever, Sinkgraven; F. de Jong (66' (substitute) Berge), Van de Beek, Ziyech; Neres, Dolberg (66' (substitute) Cassierra), Younes
Opstelling Konyaspor: Kirintilli; Skubic, Filipovic, Ay, Albayrak (82' (substitute) Öztorun); Findikli, Camdali; Bora, Traoré (72' (substitute) Milosevic), Fofana; Ezekiel

https://i.imgur.com/FrRMVgC.png

itsblurb
31/01/2018, 17:30
Dolberg is zo te zien nogal in vorm. Maar liefst negen doelpunten in zijn laatste vier wedstrijden. Mooi dat je door bent in de Europa League. Helaas heb je niet zo'n makkelijke loting gekregen, maar als ik kijk naar de andere teams waar je tegen had kunnen geloot worden is het toch een redelijke loting. Ben benieuwd of je door kan naar de volgende ronde.

Begiristain
31/01/2018, 18:40
Je updates zien er sterk uit! Denk dat de Spaanse ploeg wel een pittige tegenstander voor je gaat worden. Zeker omdat Spaans voetbal toch een aardig hoger niveau heeft. Echter, is het natuurlijk niet onmogelijk en is het wel een ploeg met enkele zwaktes.

Daniël.
03/02/2018, 22:53
Dolberg is zo te zien nogal in vorm. Maar liefst negen doelpunten in zijn laatste vier wedstrijden. Mooi dat je door bent in de Europa League. Helaas heb je niet zo'n makkelijke loting gekregen, maar als ik kijk naar de andere teams waar je tegen had kunnen geloot worden is het toch een redelijke loting. Ben benieuwd of je door kan naar de volgende ronde.

Je updates zien er sterk uit! Denk dat de Spaanse ploeg wel een pittige tegenstander voor je gaat worden. Zeker omdat Spaans voetbal toch een aardig hoger niveau heeft. Echter, is het natuurlijk niet onmogelijk en is het wel een ploeg met enkele zwaktes.

Dank voor jullie reacties! In dit stukje wordt bekendgemaakt wie zich hebben geplaatst voor de finale van de KNVB Beker. Veel leesplezier!

https://i.imgur.com/buYWa9h.png

Eredivisie - Speelronde 25
Ajax 4-0 ADO Den Haag
1-0 | 21' (goal) S. de Jong (rebound)
2-0 | 38' (goal) Dolberg (S. de Jong)
3-0 | 63' (goal) S. de Jong (Dolberg)
4-0 | 79' (goal) Pavón (Cerny)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, Aguilar (46' (substitute) Wöber), Viergever, Fabra; Berge, S. de Jong, Pavón; Kluivert, Dolberg (68' (substitute) Huntelaar), Johnsen (68' (substitute) Cerny)
Opstelling ADO: Zwinkels; Ebuehi, Meissner, Kanon, Meijers; Immers, Bakker (68' (substitute) Gunnarson), Falkenburg; Becker, Johnsen (76' (substitute) Ladan), Kishna (57' (substitute) Lorenzen)

KNVB Beker - Halve finales
Ajax 4-1 AZ
1-0 | 21' (goal) Ziyech (Cerny)
2-0 | 45+2' (goal) Ziyech (Cerny)
3-0 | 59' (goal) Van de Beek (Cerny)
4-0 | 72' (goal) Sierhuis (Cerny)
4-1 | 86' (goal) Weghorst (Garcia)
Man of the Match: Cerny

Opstelling Ajax: Van Leer; Orejuela, De Ligt, Wöber, Sinkgraven; F. de Jong, Van de Beek, Ziyech (61' (substitute) Eiting); Neres (61' (substitute) Nunnely), Huntelaar (61' (substitute) Sierhuis), Cerny
Opstelling AZ: Bizot; Van Rhijn, Vlaar, Wuytens, Ouwejan (58' (substitute) Van Eijden); Koopmeiners, Vejinovic (77' (substitute) Bel Hassani), Van Overeem; Jahanbakhsh, Weghorst, Dos Santos (77' (substitute) Garcia)

https://i.imgur.com/OXyAb6C.png

Ryanajax
04/02/2018, 11:57
Goede overwinningen! In de bekerfinale ben je nu de favoriet, maar Heerenveen is geen gemakkelijke tegenstander natuurlijk. Succes!

db1512
05/02/2018, 15:08
Mooi affiche voor in de finale! Denk dat je een zware tegenstander hebt aan Heerenveen, al zal je wel als favoriet de wedstrijd in gaan.

Daniël.
06/02/2018, 16:51
Goede overwinningen! In de bekerfinale ben je nu de favoriet, maar Heerenveen is geen gemakkelijke tegenstander natuurlijk. Succes!

Mooi affiche voor in de finale! Denk dat je een zware tegenstander hebt aan Heerenveen, al zal je wel als favoriet de wedstrijd in gaan.

Bedankt voor de reacties! Heerenveen moet zeker niet onderschat worden, aangezien toch maar PSV hebben weten uit te schakelen. Dit stukje gaat echter over een Europees bekertoernooi: de Europa League. Hieronder kun je lezen hoe het eerste duel van het tweeluik met Villarreal CF is verlopen.

https://i.imgur.com/4Md3Bo1.png

Eredivisie - Speelronde 26
Vitesse 1-1 Ajax
1-0 | 23' (goal) Castaignos (Serero)
1-1 | 54' (goal) Dolberg (Ziyech)

Opstelling Vitesse: Pasveer; Dabo (82' (substitute) Miazga), Van der Werff, Kashia, Büttner; Foor, Bruns, Serero (90' (substitute) Ali); Van Bergen, Castaignos (57' (substitute) Matavz), Linssen
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever (46' (substitute) F. de Jong), Sinkgraven; Van de Beek, S. de Jong, Ziyech; Neres, Dolberg (72' (substitute) Huntelaar), Younes (72' (substitute) Kluivert)

UEFA Europa League - Achtste finales (wedstrijd 1)
Ajax 2-0 Villarreal CF
1-0 | 10' (goal) Younes (Ziyech)
2-0 | 82' (goal) Dolberg
Man of the Match: Onana

Opstelling Ajax: Onana; F. de Jong (65' (substitute) Viergever), De Ligt, Veltman, Sinkgraven; Berge, Van de Beek, Ziyech (74' (substitute) Pavón); Neres (74' (substitute) Kluivert), Dolberg, Younes
Opstelling Villarreal: Asenjo; Gaspar, Semedo, Ruíz, Costa; Castillejo (90' (substitute) Fornals), Bruno, Trigueros, Soriano (63' (substitute) Cheryshev); Bacca, Bakambu

db1512
07/02/2018, 13:27
Goed resultaat! 2-0 is een mooie uitgangspositie, al bleek vorig jaar dat Ajax een ruime marge ook wel nodig had. Denk dat je dit in Spanje wel over de streep gaat trekken al zal het vooral zaak zijn om geen snelle tegentreffer te incaseren. Mocht je zelf een goal weten te maken lijkt het me gespeeld.

Ryanajax
08/02/2018, 18:59
Prima resultaat tegen Villarreal! Het is natuurlijk nog niet gespeeld, maar de kans dat je doorstroomt naar de kwartfinale is toch al een stuk aannemelijker.

Daniël.
09/02/2018, 22:15
Goed resultaat! 2-0 is een mooie uitgangspositie, al bleek vorig jaar dat Ajax een ruime marge ook wel nodig had. Denk dat je dit in Spanje wel over de streep gaat trekken al zal het vooral zaak zijn om geen snelle tegentreffer te incaseren. Mocht je zelf een goal weten te maken lijkt het me gespeeld.

Prima resultaat tegen Villarreal! Het is natuurlijk nog niet gespeeld, maar de kans dat je doorstroomt naar de kwartfinale is toch al een stuk aannemelijker.

Dank voor de reacties! Hier volgt de return tegen Villarreal.

https://i.imgur.com/kkq7NS6.png

https://i.imgur.com/yI6tdJk.png

Eredivisie - Speelronde 27
Ajax 4-0 sc Heerenveen
1-0 | 12' (goal) Kluivert
2-0 | 20' (goal) Ziyech (Van de Beek)
3-0 | 57' (goal) Dolberg (Pavón)
4-0 | 80' (goal) Huntelaar (Kluivert) (1e goal sinds terug van blessure)
Man of the Match: Pavón

Opstelling Ajax: Onana; Orejuela, Veltman, Viergever, Fabra; Van de Beek (66' (substitute) Eiting), S. de Jong, Ziyech (66' (substitute) Cerny); Pavón, Dolberg (66' (substitute) Huntelaar), Kluivert
Opstelling Heerenveen: Hahn; Dumfries (86' (substitute) Pierie), Höegh, Naess, Woudenberg; Throsby (46' (substitute) Bruijn), Schaars (77' (substitute) Kobayashi), Ödegaard; Rojas, Ghoochannejhad, Mihajlovic

UEFA Europa League - Achtste finales (wedstrijd 2)
Villarreal CF 2-2 Ajax
0-1 | 13' (goal) Dolberg (Younes)
1-1 | 21' (goal) Bacca (Bakambu)
2-1 | 59' (goal) Bacca (Bruno)
2-2 | 85' (goal) Younes (Neres)

Opstelling Villarreal: Asenjo; Gaspar, Semedo, Ruíz (injury) (9' (substitute) Álvaro), Costa; Castillejo (80' (substitute) Fornals), Bruno, Trigueros, Soriano; Bacca, Bakambu
Opstelling Ajax: Onana; F. de Jong, De Ligt, Veltman, Sinkgraven; Berge, Van de Beek (68' (substitute) Viergever), Ziyech (68' (substitute) S. de Jong); Neres, Dolberg (68' (substitute) Huntelaar), Younes

Eredivisie - Speelronde 28
Sparta Rotterdam 1-4 Ajax
0-1 | 22' (goal) Younes
0-2 | 34' (goal) Van de Beek (Berge)
0-3 | 73' (goal) Ziyech (Dolberg)
0-4 | 78' (goal) Dolberg
1-4 | 90+3' (goal) Alhaft

Opstelling Sparta: Kortsmit; Holst, Fischer, Vriends, Floranus; Dougall (53' (substitute) Sanusi), Bambock, Mühren; Alhaft, Proschwitz (63' (substitute) Ache), Brogno
Opstelling Ajax: Onana; F. de Jong (78' (substitute) Aguilar), De Ligt, Veltman, Sinkgraven; Berge, Van de Beek, Ziyech; Neres (78' (substitute) Kluivert), Dolberg, Younes

Zoals jullie misschien bij in de opstellingen hebben kunnen zien, heb ik Frenkie de Jong de laatste paar wedstrijden geposteerd als rechtsback. Tegen Vitesse stonden we met 1-0 achter en ik vond dat ik meer aanvallende impulsen nodig had op de backpositie. Ik besloot toen maar om De Jong op de rechtsbackpositie uit te proberen en hij gaf zowaar de voorassist bij de gelijkmaker van Dolberg. Sindsdien heeft hij al drie wedstrijden (tegen Villarreal (2x) en Sparta) gespeeld als rechtsachter en hij vervult die positie degelijk. In aanvallend opzicht is Frenkie zeker een verbetering ten opzichte van Veltman, maar af en toe staat hij toch wel totaal verkeerd gepositioneerd. Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van dit experiment

Begiristain
10/02/2018, 11:12
Super dat Villarreal verslagen is, toch een enorm lastige tegenstander. Ver komen in Europa is één van de belangrijkste stappen voor het Nederlandse voetbal. Snap op zich dat je De Jong hebt geprobeerd als back, beetje het Sinkgraven idee in balbezit. Echter, denk ik dat je dan wel zijn grootste kracht niet gebruikt. Het voetballende vermogen op je middenveld.

db1512
10/02/2018, 15:45
Wederom een erg knap resultaat. Opvallend dat er drie Engelse teams bij de laatste acht zitten. Denk dat Everton wel een tegenstander is die je kan hebben. Ben het wel met Begiristain eens dat je De Jong met zijn voetballende vermogen beter op het middenveld neer kan zetten.

Ryanajax
11/02/2018, 15:24
Mooie prestatie tegen Villarreal! Ook in de competitie loopt het goed, dus de titel zal wel goedkomen denk ik. Daarnaast ben ik het wat betreft De Jong eens met de andere, maar zolang het voor jou werkt zou ik het zo laten.

Daniël.
11/02/2018, 22:32
Super dat Villarreal verslagen is, toch een enorm lastige tegenstander. Ver komen in Europa is één van de belangrijkste stappen voor het Nederlandse voetbal. Snap op zich dat je De Jong hebt geprobeerd als back, beetje het Sinkgraven idee in balbezit. Echter, denk ik dat je dan wel zijn grootste kracht niet gebruikt. Het voetballende vermogen op je middenveld.

Wederom een erg knap resultaat. Opvallend dat er drie Engelse teams bij de laatste acht zitten. Denk dat Everton wel een tegenstander is die je kan hebben. Ben het wel met Begiristain eens dat je De Jong met zijn voetballende vermogen beter op het middenveld neer kan zetten.

Mooie prestatie tegen Villarreal! Ook in de competitie loopt het goed, dus de titel zal wel goedkomen denk ik. Daarnaast ben ik het wat betreft De Jong eens met de andere, maar zolang het voor jou werkt zou ik het zo laten.

Bedankt voor jullie reacties, mannen! In dit stukje hebben we de mogelijke kampioenswedstrijd gespeeld tegen FC Groningen. Hieronder kun je lezen hoe deze wedstrijd verliep.

https://i.imgur.com/Jc8x0Az.png

Eredivisie - Speelronde 29
FC Groningen 1-1 Ajax
0-1 | 17' (goal) Younes (Neres)
1-1 | 90' (goal) Kane

Opstelling Groningen: Padt; Kane, Reijnen, Larsen, Warmerdam; Drost (60' (substitute) Antuna), Bacuna, Jenssen, Doan (80' (substitute) Idrissi); Veldwijk (68' (substitute) Van Weert), Mahi
Opstelling Ajax: Onana; F. de Jong, De Ligt, Veltman, Sinkgraven; Berge, Van de Beek (71' (substitute) Viergever), Ziyech; Neres (71' (substitute) Pavón), Dolberg (71' (substitute) Huntelaar), Younes

Spoon0612
11/02/2018, 22:58
Jammer dat het kampioenschap nog even in de koelkast moet. Is het misschien een idee om Frenkie centraal te zetten en in balbezit 3-4-3 te spelen, zodat hij in kan schuiven. Veltman, De Ligt, Viergever/Wober als laatste linie en Frenkie dus als libro.

db1512
12/02/2018, 13:50
Achja kan gebeuren, de focus kan nu volledig op de beker finale en de Europa League want die laatste drie punten ga je wel pakken.

Ryanajax
13/02/2018, 14:50
Zonde dat je niet nu al kampioen bent. Een groot probleem is het gelukkig niet aangezien je nog genoeg wedstrijden te gaan hebt om de titel in de wacht te slepen.

Daniël.
10/03/2018, 19:53
Jammer dat het kampioenschap nog even in de koelkast moet. Is het misschien een idee om Frenkie centraal te zetten en in balbezit 3-4-3 te spelen, zodat hij in kan schuiven. Veltman, De Ligt, Viergever/Wober als laatste linie en Frenkie dus als libro.
Bedankt voor je suggestie. Zelf speel ik altijd het liefst met sterke verdedigers, maar misschien dat het ook zou kunnen werken om Frenkie centraal te zetten. Ik ga het een keer proberen.

Achja kan gebeuren, de focus kan nu volledig op de beker finale en de Europa League want die laatste drie punten ga je wel pakken.
Bedankt voor je reactie! Ik maak me inderdaad niet zoveel zorgen dat ik de titel mis zal lopen. De EL en de bekerfinale zijn prioriteit voor nu.

Zonde dat je niet nu al kampioen bent. Een groot probleem is het gelukkig niet aangezien je nog genoeg wedstrijden te gaan hebt om de titel in de wacht te slepen.
Bedankt voor je reactie! We hebben inderdaad een grote voorsprong die we eigenlijk niet meer uit handen mogen geven.

Het heeft even geduurd i.v.m. mijn studie, maar hier is eindelijk het volgende stukje. De vorige keer moesten we in de slotminuut het titelfeest uitstellen. Pakken we de titel nu tegen Heracles wel?

https://i.imgur.com/W9uLvBA.png

Eredivisie - Speelronde 30
Ajax 0-2 Heracles Almelo
0-1 | 45+2' (goal) Peterson (Kuwas)
0-2 | 89' (owngoal) Orejuela
Man of the Match: Peterson

Opstelling Ajax: Onana; F. de Jong, De Ligt, Veltman, Sinkgraven; Berge (46' (substitute) Orejuela), Van de Beek (64' (substitute) Dolberg), Ziyech; Neres, Huntelaar, Younes (64' (substitute) Kluivert)
Opstelling Heracles: Castro; Breukers, Wuytens, Pröpper, Van Hintum; Pelupessy, Monteiro, Jakubiak (35' (substitute) Droste); Kuwas, Gladon (64' (substitute) Vermeij), Peterson (76' (substitute) Navratil)

Het experiment Frenkie de Jong is teneinde en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hem toch liever op het middenveld zie spelen. Frenkie begon niet slecht als rechtsback, maar vooral tegen Groningen en Heracles viel hij toch wel door de mand. In het vervolg zal Veltman dus weer als rechtsback beginnen en krijgt Viergever zijn basisplek terug. Frenkie zal dan weer spelen als controleur, wat zal betekenen dat Berge (helaas) weer op de bank belandt.

itsblurb
10/03/2018, 20:48
Gefeliciteerd met het kampioenschap. Gelukkig ben je er deze keer wel in geslaagd, ondanks het zure verlies in eigen huis.

Ryanajax
12/03/2018, 16:34
Gefeliciteerd met de 34e landstitel. Opvallend wel dat het eigenlijk toch voor de tweede keer mis dreigt te gaan, al maakt dat natuurlijk niets meer uit nu.

Begiristain
13/03/2018, 17:36
Seizoen goed afgesloten! Stuk leest fijn weg.

Daniël.
13/03/2018, 19:38
Gefeliciteerd met het kampioenschap. Gelukkig ben je er deze keer wel in geslaagd, ondanks het zure verlies in eigen huis.

Gefeliciteerd met de 34e landstitel. Opvallend wel dat het eigenlijk toch voor de tweede keer mis dreigt te gaan, al maakt dat natuurlijk niets meer uit nu.

Seizoen goed afgesloten! Stuk leest fijn weg.

Bedankt voor de reacties! Gelukkig zijn we nu al kampioen, al ging het de laatste paar wedstrijden met pijn en moeite. Doordat we al kampioen zijn kunnen we ons volledig richten op de Europa League en de bekerfinale. Hier volgt de thuiswedstrijd van de Europa League-kwartfinale tegen Everton.

https://i.imgur.com/N0UB7pZ.png

UEFA Europa League - Kwartfinales (wedstrijd 1)
Ajax 4-2 Everton
1-0 | 8' (goal) Ziyech
1-1 | 34' (goal) Sandro (Sigurdsson)
2-1 | 60' (goal) Younes
2-2 | 78' (goal) Rondón
3-2 | 86' (goal) Huntelaar (Pavón)
4-2 | 90+3' (goal) Dolberg (Huntelaar)

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; F. de Jong (67' (substitute) Berge), Van de Beek, Ziyech (67' (substitute) Schöne); Pavón, Dolberg, Younes (79' (substitute) Huntelaar)
Opstelling Everton: Pickford; Martina (69' (substitute) Funes Mori), Jagielka, Williams, Keane, Garbutt (67' (substitute) Holgate); Gueye, Schneiderlin; Sigurdsson (74' (substitute) Klaassen); Sandro, Rondón

db1512
13/03/2018, 23:02
Lekker dat je alsnog het kampioenschap binnen hebt gehaald. Ook de wedstrijd tegen Everton moet vertrouwen geven om weer wat moois te bereiken in Europa, succes in de return!

itsblurb
14/03/2018, 15:56
Je hebt een mooie overwinning op Everton geboekt, waardoor je toch al met één been in de halve finale staat. Hopelijk weet je de Europa League te winnen. Zou een geweldige prestatie zijn. Succes in Liverpool!

Ryanajax
14/03/2018, 20:15
Knappe overwinning op Everton! De halve finale is natuurlijk nog geen zekerheid, maar dat je nu favoriet bent is wel duidelijk.

Begiristain
14/03/2018, 21:15
Heel netjes! Veel succes.

Jesse
17/03/2018, 09:57
Vanmorgen even je hele story doorgelezen (want ja, MSotM he ;) ) en je bent echt heel erg goed bezig. Maakt goede keuzes en bijvoorbeeld je experiment met Frenkie snap ik volkomen, jammer dat het niet goed uitpakte.

Gefeliciteerd met je kampioenschap ook, zo hoort het natuurlijk! :)

Maak me overigens wel veel zorgen om die twee uitgoals van Everton, thuis hebben ze aan een 2-0 genoeg nu..

Keep it up! Succes in de return!

Daniël.
17/03/2018, 15:08
Lekker dat je alsnog het kampioenschap binnen hebt gehaald. Ook de wedstrijd tegen Everton moet vertrouwen geven om weer wat moois te bereiken in Europa, succes in de return!

Je hebt een mooie overwinning op Everton geboekt, waardoor je toch al met één been in de halve finale staat. Hopelijk weet je de Europa League te winnen. Zou een geweldige prestatie zijn. Succes in Liverpool!

Knappe overwinning op Everton! De halve finale is natuurlijk nog geen zekerheid, maar dat je nu favoriet bent is wel duidelijk.

Heel netjes! Veel succes.

Vanmorgen even je hele story doorgelezen (want ja, MSotM he ;) ) en je bent echt heel erg goed bezig. Maakt goede keuzes en bijvoorbeeld je experiment met Frenkie snap ik volkomen, jammer dat het niet goed uitpakte.

Gefeliciteerd met je kampioenschap ook, zo hoort het natuurlijk! :)

Maak me overigens wel veel zorgen om die twee uitgoals van Everton, thuis hebben ze aan een 2-0 genoeg nu..

Keep it up! Succes in de return!

Opnieuw bedankt voor alle reacties! 4-2 tegen Everton is inderdaad een prima marge, maar zoals Jesse al aangaf heeft Everton aan een 2-0 zege al genoeg. In dit stukje behandel ik de uitwedstrijd tegen PSV en de return tegen Everton. Kunnen we deze lastige week goed door komen?

https://i.imgur.com/o7W9qaE.jpg

Eredivisie- Speelronde 31
PSV 0-5 Ajax
0-1 | 14' (goal) Huntelaar (Kluivert)
0-2 | 25' (goal) Schöne
29' (injury) Van de Beek
0-3 | 62' (goal) Ziyech
0-4 | 80' (goal) S. de Jong (Kluivert)
0-5 | 88' (goal) S. de Jong (Schöne)
Man of the Match: Schöne

Opstelling PSV: Zoet; Arias, Luckassen, Isimat-Mirin, Brenet; Van Ginkel, Hendrix, Ramselaar; Maher, Locadia, Lozano
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt (76' (substitute) Aguilar), Viergever, Fabra; Schöne, Van de Beek (29' (substitute) Berge), Ziyech (63' (substitute) S. de Jong); Neres, Huntelaar, Kluivert

UEFA Europa League - Kwartfinales (wedstrijd 2)
Everton 0-1 Ajax
0-1 | 50' (goal) Ziyech

Opstelling Everton: Pickford; Martina, Jagielka, Williams, Keane, Garbutt (90' (substitute) Funes Mori); Gueye, Schneiderlin, Sigurdsson; Sandro (69' (substitute) Calvert-Lewin), Rondón
Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven (46' (substitute) Wöber); Schöne (69' (substitute) Berge), F. de Jong, Ziyech; Neres (69' (substitute) Pavón), Dolberg, Younes

https://i.imgur.com/lWQ3EFt.png

itsblurb
17/03/2018, 17:28
Mooi dat je door bent naar de volgende ronde. Ook heb je een geweldige overwinning geboekt bij PSV. De loting in de volgende ronde is trouwens heel gunstig. Ik denk dat je met Sporting toch de minste van de drie hebt geloot, alhoewel het nog steeds een pittige wedstrijd zal worden.

db1512
17/03/2018, 17:38
Mooi dat je de halve finales hebt behaald. Qua loting is het denk ik vooral lekker dat je Liverpool nu nog ontloopt, is ondanks dat er vier sterke teams in de halve finales staan toch wel de favoriet in mijn ogen.

Ryanajax
19/03/2018, 13:52
Knap dat je in de halve finale staat. De loting lijkt natuurlijk ideaal, al kan dit nog altijd heel anders uitpakken. Succes in ieder geval.

Daniël.
21/03/2018, 20:54
Mooi dat je de halve finales hebt behaald. Qua loting is het denk ik vooral lekker dat je Liverpool nu nog ontloopt, is ondanks dat er vier sterke teams in de halve finales staan toch wel de favoriet in mijn ogen.

Knap dat je in de halve finale staat. De loting lijkt natuurlijk ideaal, al kan dit nog altijd heel anders uitpakken. Succes in ieder geval.

Bedankt voor jullie reacties. Voor het eerst sinds 2011 staat Ajax weer in de finale van de KNVB Beker. Onze tegenstander hierin is sc Heerenveen. Hieronder kun je lezen hoe deze finale is verlopen.

https://i.imgur.com/KGZdntb.png

KNVB Beker - Finale
Ajax 3-0 sc Heerenveen
1-0 | 3' (goal) Ziyech
2-0 | 42' (goal) Viergever
3-0 | 63' (goal) Van de Beek

Opstelling Ajax: Van Leer; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; F. de Jong (64' (substitute) Schöne), Van de Beek, Ziyech (64' (substitute) S. de Jong); Neres, Dolberg, Younes (68' (substitute) Pavón)
Opstelling Heerenveen: Hahn; Dumfries, Schmidt, Naess, Woudenberg; Thorsby, Schaars (54' (substitute) Kobayashi), Ödegaard (54' (substitute) Van Amersfoort); Rojas, Ghoochannejhad, Mihajlovic

db1512
22/03/2018, 12:03
Gefeliciteerd met de bekerwinst, al vind ik het persoonlijk jammer dat mijn favoriete club geen schijn van kans maakte ;). Met de halve finales van de Europ nog in het vooruitzicht kan dit weleens een heel erg mooi seizoen worden voor de Amsterdammers.

itsblurb
22/03/2018, 13:51
Gefeliciteerd met de KNVB Beker. Mooi dat je de dubbel hebt binnen gesleept. Hopelijk kan je het nog mooier maken en er een treble van maken, door middel van de EL.

Begiristain
24/03/2018, 13:13
Goede resultaten in de afgelopen tijd! Kan een uiterst mooi seizoen worden in Amsterdam. Je verslag leest overigens lekker weg.

Ryanajax
24/03/2018, 17:10
Gefeliciteerd met de beker! Hopelijk weet je nu ook de Europa League te winnen, dan zou het een prefect seizoen zijn.

Daniël.
25/03/2018, 19:50
Gefeliciteerd met de bekerwinst, al vind ik het persoonlijk jammer dat mijn favoriete club geen schijn van kans maakte ;). Met de halve finales van de Europ nog in het vooruitzicht kan dit weleens een heel erg mooi seizoen worden voor de Amsterdammers.

Gefeliciteerd met de KNVB Beker. Mooi dat je de dubbel hebt binnen gesleept. Hopelijk kan je het nog mooier maken en er een treble van maken, door middel van de EL.

Goede resultaten in de afgelopen tijd! Kan een uiterst mooi seizoen worden in Amsterdam. Je verslag leest overigens lekker weg.

Gefeliciteerd met de beker! Hopelijk weet je nu ook de Europa League te winnen, dan zou het een prefect seizoen zijn.

Dank jullie wel voor de reacties! Hieronder volgt opnieuw een fragment van Ajacieden van de Week, die betrekking heeft op de wedstrijden tegen VVV-Venlo en AZ.

https://i.imgur.com/JXGrBjC.png

Eredivisie - Speelronde 32
Ajax 2-0 VVV-Venlo
1-0 | 44' (goal) Nunnely (S. de Jong)
2-0 | 90' (goal) Sierhuis
Man of the Match: Eiting

Opstelling Ajax: Onana; Zeefuik, Aguilar, Wöber, Fabra; Eiting, S. de Jong, Sinkgraven (64' (substitute) Berge); Nunnely (77' (substitute) Cerny), Cassierra (77' (substitute) Sierhuis), Johnsen
Opstelling VVV: Unnerstall; Rutten, Röseler, Promes, Janssen; Post, Leemans, Antonis; Van Crooij, Thy (82' (substitute) Seuntjens), Tissoudali

Eredivisie - Speelronde 33
Ajax 3-1 AZ
0-1 | 19' (goal) Dos Santos (Jahanbakhsh)
1-1 | 43' (goal) Dolberg (pen.)
2-1 | 51' (goal) Van de Beek (F. de Jong)
3-1 | 82' (goal) Younes

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Viergever, Sinkgraven; F. de Jong (68' (substitute) Berge), Van de Beek, Ziyech (68' (substitute) Schöne); Neres (68' (substitute) Pavón), Dolberg, Younes
Opstelling AZ: Bizot; Svensson, Van Eijden, Vlaar, Ouwejan; Wuytens, Midtsjö (62' (substitute) Bel Hassani), Vejinovic (80' (substitute) Van Overeem); Jahanbakhsh, Weghorst, Dos Santos (59' (substitute) L. García)

Ryanajax
27/03/2018, 20:14
Leuk stukje! Mooi dat het vooral de jonge jongens zijn die goed presteren, zeker nu het in de competitie toch al gedaan is.

db1512
28/03/2018, 11:37
Mooi om te zien dat je je talenten kansen geeft, je stukje ziet er ook goed uit!

Begiristain
30/03/2018, 17:12
Zou mooi zijn als er weer wat jongens doorkomen.