PDA

Bekijk Volledige Versie : Manager Story - Atlético Madrid

Pagina's : [1] 2

db1512
17/09/2017, 23:13
Een nieuw seizoen, een nieuwe manager story. Dit keer met Atlético Madrid, de club die de afgelopen jaren FC Barcelona en Real Madrid uitdaagt in de Spaanse titelstrijd. Los Colchoneros doen het ook in de Champions League erg goed de laatste jaren, getuige twee finaleplekken. Beide finales gingen echter verloren, uitgerekend tegen stadgenoot Real Madrid. Gaat het Diego Simeone en zijn mannen in dit verhaal wel lukken om na drie verloren finales eindelijk een keer de Cup met Grote Oren omhoog te houden?

http://i65.tinypic.com/30jptsw.png

Ik wil proberen om de twee à drie dagen een nieuw stuk te posten. Voor deze story wil ik proberen grafisch stappen te maken ten opzichte van mijn stories van afgelopen jaar, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Begiristain
18/09/2017, 10:13
Leuke clubkeuze! Ben benieuwd hoe je de story gaat opzetten en hoe je jezelf gaat ontwikkelen. Succes!

Matthias~
18/09/2017, 14:25
Leuk team om een story mee te starten. Ik kijk al uit naar het verhaal dat je er om heen gaat bouwen. Veel succes met Simeone bij Altético Madrid.

RJ_MikiFan
18/09/2017, 15:40
Toffe clubkeuze, succes!

Ryanajax
18/09/2017, 16:01
Prachtige club. Veel succes met je story!

Lompekop.
19/09/2017, 12:34
Leuke clubkeuze! Ben benieuwd hoe het je af gaat de komende seizoenen. Verder is het een interessante competitie en ben ik ook wel nieuwsgierig naar de spelers die je nog gaat aantrekken aan het begin van het seizoen. Veel succes!

Daniël.
19/09/2017, 17:14
Mooie club. Hopelijk kun je Barcelona en Real nog moeilijker maken, aangezien Atlético nu toch nog een klasse minder is. Succes in ieder geval.

db1512
20/09/2017, 13:08
Bedankt voor de reacties allemaal! Goed om te zien dat al voor de release van Fifa 18 het Story gedeelte al goed in trek is.

Dan nu het tweede stuk, zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten had Atlético afgelopen zomer een transferverbod. Dit maakt het nog makkelijker om de eerste transferwindow uit te schakelen, hetgeen ik dus ook zal doen. Wellicht dat de selectie in januari versterkt gaat worden, het is momenteel natuurlijk ook nog even afwachten hoe het precies komt met ratings/potentieel van spelers dus veel is er nog niet over te zeggen. We hopen natuurlijk dat we Real Madrid en FC Barcelona het leven flink zuur kunnen gaan maken komend seizoen.

http://i68.tinypic.com/3509l53.jpg

Daniël.
20/09/2017, 14:21
Mooi dat deze twee toppers nog even in Madrid blijven. Heb je al spelers op het oog die je in januari wilt halen?

Lompekop.
20/09/2017, 18:47
Sterk geschreven. Het leest fijn en goed weg. Mooi dat beide spelers hebben aangegeven te blijven, want dat zijn wel bij uitstek de belangrijkste spelers van het team.

Matthias~
22/09/2017, 00:17
Knap geschreven, zoals we gewend zijn van jou. Goed dat zowel Griezmann en Oblak de club trouw zullen blijven, ookal is de zomer nog lang en kunnen er nog verscheidene zaken gebeuren. Maar ik hoop echt dat deze twee nog eventjes bij Atlético kunnen blijven, want daar bouwt deze ploeg momenteel op.

Het zou mooi zijn moest je Costa kunnen binnenhalen moest je de realiteit wat willen volgen, al gaat die natuurlijk wel redelijk wat kosten. Ik ben benieuwd wat we nog gaan zien voor de start van de competitie.

db1512
22/09/2017, 14:45
Bedankt voor de reacties! Diego Costa is een belangrijk target in januari, gezien het feit hij in het echt ook in januari in Madrid zal terugkeren. Wellicht dat er nog naar een talentvolle linksback gezocht wordt (suggesties zijn altijd welkom!), maar voor de rest acht ik de selectie vrij compleet. Ik zal in één van de komende updates aandacht besteden aan hoe de selectie er momenteel uit ziet inclusief ratings.

Nu eerst een stuk over enkele ''oefenwedstrijden'' die ik op de demo heb gespeeld. Prangende vraag was wie er met Griezmann in de aanval moet spelen.

http://i63.tinypic.com/29gohn5.jpg

Tip: even op de afbeelding klikken zodat deze beter leesbaar is.

JLAV
22/09/2017, 14:53
Kijk dit gaat interessant worden voor de fans. Nieuw stadion, een echte ambitie, en een top coach en speler die blijven. Ik volg je ! ;)

Ryanajax
22/09/2017, 17:15
Ziet er goed uit. Correa lijkt mij op papier de beste langs Griezmann en in het veld blijkbaar ook.

db1512
25/09/2017, 13:18
Correa lijkt me ook de beste optie, al zal ik wanneer de game uitkomt Vietto en Torres ook kansen gaan geven. Torres was in zijn Liverpooltijd één van mijn favoriete spelers, dus hij zal zeker nog aan spelen toe komen. Van Gameiro ben ik niet zo gecharmeerd, in de eerste winterse transferperiode zal er een poging worden gedaan Diego Costa terug te halen en dan mag de Fransman vertrekken.

Dan nu een stuk over het nieuwe stadion van Atlético, wat gelukkig ook in de game zit!

http://i64.tinypic.com/6fvbsx.png

itsblurb
25/09/2017, 13:37
Een prachtig stadion wat ze in Madrid hebben gebouwd afgelopen jaar. Ook knap dat de CL finale meteen in dit stadion wordt gespeeld!

Daniël.
25/09/2017, 13:41
Mooi stukje weer. Leuk dat je een stukje hebt geschreven over het nieuwe stadion. Hopelijk zal dit nieuwe stadion inderdaad voor de laatste stap naar de top zorgen.

Schinvelder
25/09/2017, 15:40
Heel goed en informatief stuk, het stadion ziet er werkelijk fantastisch uit!

Ryanajax
25/09/2017, 15:58
Prachtig stadion wat ik graag een keer zou bezoeken. Extra mooi voor jou natuurlijk dat hij in FIFA zit.

Matthias~
25/09/2017, 19:03
Een mooi, interessant stukje. Een zeer mooi en verzorgd stukje. Hopelijk kan dit een boost geven richting de absolute top zoals je aangeeft. Dat dit dan ook direct het strijdtoneel worden van de Champions League-finale is ook knap.

db1512
30/09/2017, 15:52
Bedankt voor de reacties allemaal! Heb Fifa 18 sinds gisteren binnen dus ik kan nu echt los. We beginnen met een voorbereidingstoernooi ver weg van het El Wanda Metropolitano.

http://i65.tinypic.com/23sepuh.png

Tijdens dit toernooi zal ik vooral proberen wat te wennen aan het spel, de resultaten zullen waarschijnlijk nog niet heel erg fantastisch zijn maar we gaan het meemaken.

Daniël.
30/09/2017, 23:13
Ziet er goes uit! In je poule zitten toch wel wat mooie affiches. Succes!

Schinvelder
01/10/2017, 07:06
Sterke deelnemende teams, je hebt tegenstanders van formaat en je kan op dit toernooi je team nog beter leren kennen. Heel veel succes!

JLAV
01/10/2017, 11:24
Succes, mooi en overzichtelijk stukje. Daar heb je er heel wat van nodig in een novelle ;).

Matthias~
01/10/2017, 14:22
Mooi en inderdaad ook een overzichtelijk stukje. Dat gaat een goede voorbereiding worden. Mooie ploegen en dat is dus een perfecte pre season voor Atlético.

Begiristain
01/10/2017, 19:26
Goede afwisseling qua 'opmaak/soort stukje'. Brengt goed wat diversiteit in je verhaal.

db1512
03/10/2017, 00:04
Bedankt voor de reacties! Heb net de groepsfase van het toernooi gespeeld en ik moet zeggen dat ik het spel wat pittiger geworden vind. Heb het idee tackles lastiger te timen zijn en passes harder verstuurd moeten worden om ervoor te zorgen dat ze daadwerkelijk aankomen. Hieronder mijn eerste wedstrijden in Fifa 18, tijdens de groepsfase van de Melbourne Pre-Season Cup.

http://i67.tinypic.com/2e5o3zk.png

En natuurlijk nog even de uitslagen met doelpuntenmakers.
Atlético Madrid - VfL Wolfsburg 4-4
(goal) 8' 1-0 Saúl (individuele actie)
(goal) 15' 1-1 Guilavogui
(goal) 58' 1-2 Camacho
(goal) 79' 2-2 Griezmann (Torres)
(goal) 83' 3-2 Griezmann (Gaitan)
(goal) 87' 4-2 Griezmann (Carrasco)
(goal) 90' 4-3 Didavi
(goal) 91' 4-4 Didavi

Atlético Madrid - Jeonbuk Hyundai 3-2
(goal) 11' 0-1 Shin Wook (blunder Moya)
(owngoal) 29' 0-2 Moya
(goal) 39' 1-2 Saúl (Koke)
(goal) 74' 2-2 Griezmann (Koke)
(goal) 86' 3-2 Griezmann (Vietto)

Liverpool - Atlético Madrid 3-1
(goal) 7' 0-1 Koke (individuele actie)
(goal) 49' 1-1 Lallana
(goal) 61' 2-1 Lallana
(goal) 71' 3-1 Mané (penalty)

Volgende keer het restant van het toernooi.

Schinvelder
03/10/2017, 06:28
Doelpuntrijke wedstrijden waarin Griezmann zijn waarde voor je team laat zien, toont aan hoe belangrijk het is dat je hem hebt weten te behouden. Succes in het restant van het toernooi!

Daniël.
03/10/2017, 12:57
Goed dat je door bent naar de halve finales, al ging het met pijn en moeite. Gelukkig dat Griezmann zich meteen laat zien. Verdedigen is inderdaad moeilijker geworden, maar langzamerhand houd ik steeds vaker de nul. Was gewoon even wennen voor mij.

Ryanajax
03/10/2017, 16:11
Lekker veel doelpunten zeg! Goed dat je door de poule heen bent en nu hopen op nog twee overwinningen.

db1512
04/10/2017, 00:02
Begin nu vooral te merken dat ik mijn passing-game beter uit kan voeren. Waar in de groepsfase veel mis ging in de opbouw kom ik nu tot meer uitgespeelde kansen. Verdedigend blijft het wennen, maar ik kan mijn verdedigers steeds beter positioneren.

Dan nu de afloop van onze trip Down Under.

http://i64.tinypic.com/33vnfjl.png

De volgende keer de eerste competitiewedstrijd, uit bij promovendus Girona.

Daniël.
04/10/2017, 14:34
Balen dat je uit het toernooi ligt en eigenlijk is het wel een schande dat dit gebeurt tegen een club als Melbourne City. Succes tegen Girona.

JLAV
04/10/2017, 16:02
Matig begin dus helaas. Benieuwd wat hoe je start in de competitie zal zijn.

Begiristain
04/10/2017, 20:04
Scherp stukje! Goede foto keuze en mooi verwerkt met je tekst. Zou mooi zijn als je team klaar is voor het echte werk.

db1512
05/10/2017, 13:50
Bedankt voor de reacties! Inderdaad een matig begin, hieronder kun je lezen of het tegen Girona beter ging.

http://i67.tinypic.com/15ge4r5.png

Girona FC - Atlético Madrid 2-2
(goal) 13' 1-0 Portu
(goal) 36' 1-1 Correa (Luís)
(goal) 45' 2-1 Timor
(goal) 62' 2-2 Griezmann (penalty)
(penaltymiss) 79' Stuani

Schinvelder
05/10/2017, 15:50
Erg zonde dat je team tegen Girona geen drie punten heeft weten te pakken, dat moeten normaal gesproken gewoon drie punten zijn. Het seizoen is echter pas één wedstrijd oud, dus dit betekent nog helemaal niets. Hopen op een overwinning de volgende match!

gunnerforlife
05/10/2017, 16:31
Spijtig van het puntenverlies, hopelijk kan dit snel worden rechtgetrokken! Ziet er goed uit trouwens!

JLAV
05/10/2017, 16:55
Matig resultaat, hopelijk kan Atletico zich herstellen. Wel positief dat Oblak een penalty pakt al is dat dan het enige positieve.

Daniël.
05/10/2017, 22:39
Jammer van het puntenverlies al zo vroeg in het seizoen. Hopelijk kun je de volgende wedstrijd wel in een winstpartij omzetten.

Matthias~
06/10/2017, 02:04
Spijtig van dit puntenverlies. Tegen zo een ploeg moet je gewoon winnen, en dat mag gerust met ruime cijfers zijn, zonder die kleine ploegjes te onderschatten natuurlijk. Hopelijk herpak je je in de volgende match en haal je daar wel gewoon de drie punten.

Over je vorige stukje: eigenlijk een beetje belachelijk voor Atlético zijnde om te verliezen tegen een ploeg als Melbourne City.

Ryanajax
06/10/2017, 18:35
Toch wel twee pijnlijke wedstrijden, in de voorbereiding verliezen kan altijd maar het eerste duel tegen de promovendus gelijk spelen zullen de supporters wat minder waarderen. Maar ach er is nog tijd zat natuurlijk.

db1512
07/10/2017, 01:00
Inderdaad vervelend puntverlies, hopelijk gaat het in het volgende duel op bezoek bij Las Palmas beter. Nu eerst aandacht voor de loting van de Champions League.

http://i63.tinypic.com/if1nnt.png

Begiristain
07/10/2017, 11:13
Zo, pittige loting. Al zou je op papier van iedereen kunnen winnen (en is het ook niet gek als je het niet doet..). Goed dat je nieuws brengt vanuit een ander perspectief dan je eigen club.

Daniël.
07/10/2017, 12:36
Leuk dat je voor de clubs hebt gekozen die Atlético ook in het echt als tegenstander heeft, al is Kopenhagen er in plaats van Qarabag. Het is een moeilijke poule, maar ik zie Atlético wel doorgaan.

JLAV
07/10/2017, 14:38
Enorm zware loting. Derde plaats pakken en mee doen om een finaleplaats in de Europa League.

db1512
08/10/2017, 17:25
Inderdaad een erg pittige loting, al zullen de andere teams er exact zo over denken. Derde plaats pakken en voor de EL meestrijden klinkt zo gek nog niet, maar in de aller eerste post van het verhaal hebben we toch een andere doelstelling voor deze carrière bepaald ;)

Dan nu het volgende stuk, over onze eerste overwinning van het La Liga seizoen.

http://i66.tinypic.com/2zi92s3.png

Dan nog even de uitslagen van de gespeelde wedstrijden.

Las Palmas - Atlético Madrid 0-0

Valencia - Atlético Madrid 1-2
(goal) 4' 1-0 Rodrigo
(goal) 28' 1-1 Gameiro (Luís)
(goal) 80' 1-2 Saúl (individuele actie)

Daniël.
08/10/2017, 17:38
Mooi dat je na twee gelijke spelen eindelijk de drie punten hebt weten te pakken. Hopelijk is dit het begin van een reeks overwinningen.

Ryanajax
08/10/2017, 19:09
Lastige Champions League poule maar ik zie je toch wel overwinteren samen met Chelsea. Mooi dat de eerste overwinning binnen is, het begin van iets moois?

db1512
10/10/2017, 00:54
In deze update de eerste wedstrijd van de Champions League tegen Kopenhagen en het allereerste duel in het vonkelnieuwe El Wanda Metropolitano.

http://i64.tinypic.com/z7trt.png

CL: FC Kopenhagen - Atlético Madrid 1-1
(goal) 40' 0-1 Koke (Carrasco)
(goal) 48' 1-1 Santander

Atlético Madrid - Malaga 3-2
(goal) 19' 1-0 Griezmann (Oblak)
(goal) 20' 2-0 Griezmann (Correa)
(goal) 23' 3-0 Griezmann (Koke)
(goal) 43' 3-1 Rolán
(goal) 71' 3-2 Rolán

Schinvelder
10/10/2017, 04:12
Je stuk leest heel erg fijn. Een hattrick binnen vier minuten, wat een prestatie. Eindelijk een paar overwinningen, alleen jammer van het gelijke spel tegen Kopenhagen.

Daniël.
10/10/2017, 10:12
Mooi dat Griezmann binnen vier minuten tijd een hattrick maakt bij de opening van het nieuwe stadion. Wel jammer van het gelijke spel tegen Kopenhagen, dat was toch wel een wedstrijd die je moest winnen in een poule met Chelsea en Roma.

Ryanajax
11/10/2017, 16:19
Mooi dat je de eerste wedstrijd in het nieuwe stadion wint. Het gelijkspel tegen Kopenhagen lijkt echter een flinke tegenvaller, al heb je alles nog in eigen hand natuurlijk.

Matthias~
12/10/2017, 00:09
Griezmann is gewoon een fantastische spits. Erg knap dat hij binnen zo een korte tijd al een hattrick weet te scoren, en dat in de eerste wedstrijd in het nieuwe stadion. Spijtig dat je niet hebt weten te winnen tegen Kopenhagen, nog thans op papier de makkelijkste tegenstander in je poule. Chelsea en AS Roma zijn andere koek natuurlijk, al moeten de wedstrijden altijd gespeeld worden. Beloven allesins twee mooie affiches te worden voor Atlético.

db1512
12/10/2017, 17:09
Er zal nu inderdaad tegen Roma en Chelsea gepresteerd moeten worden, in eigen huis moeten we in elk geval punten gaan halen.
Doordat er nu ook buiten de transferperiode om kan worden onderhandeld heb ik mijn eerste aankoop voor januari al gecontracteerd. Voor velen zal deze transfer niet als een verrassing komen.

http://i63.tinypic.com/xe0s3l.png

Ryanajax
12/10/2017, 18:41
Geen verrassing inderdaad maar wel mooi dat hij terug is.

Daniël.
12/10/2017, 19:19
Mooi dat je Costa hebt teruggehaald. Zo heb je toch wel een geweldige voorhoede met Griezmann en Costa. Ik ben wel benieuwd wat dit voor de andere spitsen gaat betekenen. Succes verder!

Begiristain
12/10/2017, 20:38
Goede transfer, natuurlijk. Zal de aandacht wat van Griezmann halen, wat hem alleen maar goed doet denk ik. Je stukje is mooi strak opgemaakt, dikke prima!

Matthias~
12/10/2017, 21:20
Welcome back Diego Costa! Realistische transfer, altijd een goede spits voor Atlético geweest trouwens vooraleer hij naar Chelsea trok en sindsdien is zijn scorend vermogen er absoluut niet op achteruit gegaan. Topvoorhoede: Griezmann-Costa, en als je een van hen of beiden eens rust wil geven kan je nog altijd kiezen tussen Correa, Fernando Torres en Gameiro als alternatieven.

Weer mooi gedaan op grafisch gebied. Ga zo door!

JLAV
13/10/2017, 10:06
Geen grote verassing maar wel een hele grote aankoop ! Ben benieuwd in welke formatie je gaat spelen met de komst van Costa.

db1512
18/10/2017, 01:03
Er zal waarschijnlijk met een spitsenduo Costa-Griezmann worden gespeeld, waardoor er eigenlijk niet zo heel veel veranderd. Al zal Costa ons moeten helpen met het maken van doelpunten, want dat gaat momenteel erg moeizaam.

http://i68.tinypic.com/iw5c2x.png

Naast het duel met AS Roma zijn we ook op bezoek geweest bij Athletic Bilbao.

Athletic Bilbao - Atlético Madrid 0-1
(goal) 55' 0-1 Saúl (afstandschot na individuele actie)

CL: Atlético Madrid - AS Roma 1-2
(goal) 4' 1-0 Gameiro (Torres)
(goal) 26' 1-1 Gonalons
(goal) 58' 1-2 Dzeko

We spelen straks tegen Leganes, waarna een interlandbreak volgt. Na de interlands treden we aan tegen Barcelona, een wedstrijd die erg belangrijk is voor de stand bovenin.

Schinvelder
18/10/2017, 01:52
Ai, pijnlijke nederlaag in eigen huis. Als je echter van Chelsea weet te winnen ben je weer helemaal terug in de race voor overwintering in de CL, dus geen reden tot paniek. De match tegen Barcelona wordt ook een hele belangrijke, hopelijk weet je in die wedstrijd de drie punten te pakken.

Daniël.
18/10/2017, 10:01
Oei, toch wel een pijnlijke nederlaag. Je moet ee volgende wedstrijd tegen Chelsea dus eigenlijk wel winnen. Tegen Barcelona zal het ook lastig worden, naar hopelijk weet je die ook te winnen

db1512
18/10/2017, 17:39
De wedstrijd tegen Chelsea wordt inderdaad cruciaal voor onze Europese ambities. Hieronder lees je hoe de wedstrijden tegen Leganes en Barcelona zijn verlopen. Na de topper tegen Barça treden we doordeweeks direct aan tegen Chelsea.

http://i65.tinypic.com/2cxasqs.png

CD Leganés - Atlético Madrid 0-4
(goal) 41' 0-1 Gimenez (Koke)
(goal) 58' 0-2 Gabi (prachtig afstandschot)
(goal) 61' 0-3 Correa (Gabi)
(goal) 70' 0-4 Griezmann (scrimmage)

Atlético Madrid - FC Barcelona 2-2
(goal) 23' 1-0 Saúl (scrimmage)
(goal) 52' 1-1 Roberto (Suárez)
(goal) 55' 2-1 Griezmann (Gabi)
(goal) 60' 2-2 Dembélé (scrimmage)

Daniël.
18/10/2017, 19:00
Knap dat je met Barcelona hebt gelijkgespeeld. Een zege was natuurlijk nog mooier geweest, maar een gelijkspel is ook prima. Je houdt daarnaast nog de drie punten voorsprong, wat erg mooi is. Ook mooi dat je de andere wedstrijd tegen Leganes hebt gewonnen. Ga zo door en hopelijk kun je die koppositie vasthouden.

Begiristain
18/10/2017, 20:35
Strak stuk! Goed wedstrijdverslag en leuk dat je de rest van de site hebt gebruikt om je stuk volledig te maken. Normaal zou je zeggen: knip het eraf, niet nodig, alleen nu past het goed.

Matthias~
18/10/2017, 20:47
Lekker, informatief en tekstueel goed geschreven stukje, zoals we van jou gewend zijn. Een gelijkspel tegen Barcelona is knap gedaan. Ook sta je, zoals hierboven al gezegd nog altijd drie punten voor op je dichtste concurrent. Ook goed dat je tegen Leganes gewonnen hebt.

Ryanajax
19/10/2017, 14:37
Ik vind het plaatje er zeer mooi uitzien met al die statistieken erbij. Het resultaat is ook prima tegen Barca. De nederlaag tegen AS Roma is pijnlijk maar je hebt alles nog in eigenhand maar dan is de wedstrijd tegen Chelsea wel echt cruciaal.

db1512
19/10/2017, 16:18
Bedankt voor de reacties! Dan nu het cruciale CL duel tegen Chelsea op Stamford Bridge.

http://i68.tinypic.com/1r6j37.png

Chelsea - Atlético Madrid 1-2
(goal) 16' 0-1 Griezmann (Saúl)
(goal) 44' 1-1 Kanté
(goal) 45' 1-2 Correa (scrimmage)

Hierna staan duels met Celta (uit), Cultural (Copa, thuis) en Villareal (thuis) op het programma.

Daniël.
19/10/2017, 17:02
Mooi dat je de cruciale wedstrijd tegen Chelsea hebt gewonnen, en dat nog op Stamford Bridge. Oblak is wel steeds heel belangrijk voor je, dus hopelijk weet je hem nog lang te behouden. Ga zo door!

gunnerforlife
19/10/2017, 17:25
Cruciale zege in en tegen Chelsea, Oblak is een topper!
Ook mooi dat je eerste staat in de competitie!
Doe zo verder!

JLAV
19/10/2017, 18:18
Heerlijk resultaat en prima stukje. Benieuwd of je deze vorm kan vasthouden, daarnaast ben ik benieuwd hoelang Oblak nog in dienst van Atletico blijft. Blijkt dat hij een van de beste spelers is.

Een dingetje: Ik wil natuurlijk niet mierenneuken want ik vind het grafisch er prima uit zien alleen is de foto ongelukkig gekozen. Vanaf deze camera-positie kan nooit een cameraman staan natuurlijk, of hij heeft een enorme zoom, laten we daar dan maar van uit gaan. ;p

Ga zo door !

Schinvelder
20/10/2017, 03:55
Hele goede overwinning, die had je ook écht nodig! Griezmann en Oblak laten toch weer zien hoe belangrijk het is dat je ze in het begin hebt weten te behouden, beide zijn in topvorm.

Matthias~
20/10/2017, 12:14
Knappe overwinning tegen Chelsea. Oblak is gewoon een topkeeper, staat al in de belangstelling van veel Europese grootmachten IRL, hopelijk kun je deze man er lang bij houden..Voor Griezmann hetzelfde, zou erg zonde zijn moest je die kwijtraken.

Ryanajax
20/10/2017, 20:30
Mooi dat je bij Chelsea hebt weten te winnen. Hopelijk kun je overwinteren in de Champions League maar als Oblak zo in vorm blijft gaat dat wel goed komen.

Begiristain
21/10/2017, 10:52
Prima stukje! Op een korte manier toch krachtig een nieuw update. Vette foto keuze (JLAV begrijp ik ook :p).

db1512
22/10/2017, 17:00
Bedankt voor de reacties allemaal! Betreft de foto: inderdaad geen hele realistische keuze maar vond het zoals Begiristain al zegt gewoon een erg mooi plaatje. Begrijp je punt echter volledig JLAV. Nu een stuk over één van onze sterkhouders en tevens aanvoerder. Niet de man die altijd in de spotlights staat maar wel erg belangrijk.

http://i66.tinypic.com/2e49a9v.png

De wedstrijd tegen Celta de Vigo is ook gespeeld.

Celta de Vigo - Atlético Madrid 1-3
(goal) 31' 1-0 Aspas
(goal) 37' 1-1 Griezmann (Koke)
(goal) 77' 1-2 Griezmann (Carrasco)
(goal) 80' 1-3 Carrasco (Griezmann)

Zoals in het stuk ook al naar voren komt gaat Simeone opzoek naar een opvolger voor Gabi na dit seizoen. Ik heb bewust mijn eigen ideeën nog niet in het stuk verwerkt daar ik nieuwsgierig ben wat jullie goede opties vinden voor de rol van (controlerende) centrale middenvelder. Ik wil binnenkort een stuk maken met mijn eigen ideeën, maar ook jullie ideeën erin verwerken zodat Simeone een wel overwogen keuze kan maken.

JLAV
22/10/2017, 17:56
Moeilijke opgave lijkt mij.. Gelukkig heb je nog een jaar de tijd om deze geweldenaar te vervangen.

Ryanajax
22/10/2017, 22:02
Fijn dat zijn contract verlengd is. Een vervanger vinden zal lastig zijn, ik weet zo niemand te verzinnen.

Begiristain
22/10/2017, 23:50
Heel strak stuk! Heb een beetje gezocht naar wat spelers die qua statistieken vergelijkbaar zijn. Niet allen voldoen volledig, maar het is natuurlijk ook maar net wat je zoekt (en groeipotentie). Kijk eens naar Fred, Dendoncker, Romeu, Koziello, Tousart, Escalante, Rongier en Pasalic. Niet allen zullen helemaal vergelijkbaar zijn, zie ook niet elke naam vaak spelen.

Schinvelder
23/10/2017, 06:01
Je stuk ziet er erg goed uit! Erg moeilijk om voor deze man een vervanger te vinden. Misschien dat Pardo van Real Sociedad of Torres van FC Porto mooie opties zijn om hem te vervangen, zijn uiteraard ook Spanjaarden. Anders zou Dendoncker zeker niet misstaan. Ik ben benieuwd wie je zelf in gedachten hebt.

Daniël.
23/10/2017, 10:25
Mooi stuk! Erg goed en fijn geschreven. Gabi vervangen zal een moeilijke opgave worden, maar je hebt nog wel even. Dendoncker lijkt me inderdaad een goede vervanger voor Gabi, zoals hierboven al is aangegeven.

db1512
23/10/2017, 19:34
Bedankt voor de reacties wederom! De eerste wedstrijd van de Copa del Rey confrontatie met C.D. Leonesa is gespeeld en verliep teleurstellend. Over een maand kunnen we het in de uitwedstrijd hopelijk rechtzetten. In La Liga ontvingen we Villareal, dat voorafgaand aan het duel twee punten boven ons staat maar wel een duel extra heeft gespeeld. Hieronder hoe deze topper tussen de nummers 1 en 2 afliep.

http://i63.tinypic.com/6rmwhu.png

Atlético Madrid - C.D. Leonesa 0-1 (Copa del Rey)
(goal) 63' 0-1 Aridai

Atlético Madrid - Villareal CF 4-1
(goal) 5' 1-0 Gameiro (Carrasco)
(goal) 35' 2-0 Griezmann (Gameiro)
(goal) 39' 2-1 Bacca
(goal) 45' 3-1 Griezmann (Gameiro)
(goal) 80' 4-1 Torres (Koke)
Begiristain, @Daniël en Schinvelder bedankt voor het meedenken! Ik zal de namen die jullie aan hebben gedragen gaan scouten en dan naast mijn eigen opties leggen. In een latere update zal ik weer aandacht aan de opvolging van Gabi besteden.

Daniël.
23/10/2017, 23:24
Je hebt je prima hersteld van de bekerblamage. Ook mooi dat Gameiro zich laat zien. Dat wordt toch een hevige concurrentie voor de spitspositie als Costa eenmaal komt. Hopelijk kun je ook nog de bekernederlaag ongedaan maken.

Ryanajax
24/10/2017, 20:32
Fijn dat Gameiro zich zo kan bewijzen. De nederlaag in de beker is vrij pijnlijk natuurlijk maar je kunt je nog herstellen.

db1512
24/10/2017, 23:38
Gameiro begint steeds beter te spelen en dat mag ook wel nu er na Costa wederom een spits is aangetrokken die in januari aansluit. Deze transfer zagen sommigen van jullie wellicht ook al aankomen doordat hij naar verluid in het echt ook in januari aan zal sluiten.

http://i65.tinypic.com/2dsfzuw.png

De komst van weer een spits zal gevolgen hebben voor de al aanwezige aanvallers. Het is nu begin november dus over twee maanden gaat de markt open, dan zal er in elk geval één van de huidige aanvallers een nieuw onderkomen moeten zoeken.

In de tussentijd zijn het vierde CL duel (thuis tegen Kopenhagen) en het thuisduel met Sevilla ook gespeeld.

Atlético Madrid - Kopenhagen 2-2 (Champions League)
(goal) 17' 1-0 Griezmann (Gabi)
(goal) 22' 1-1 Paredes
(goal) 31' 2-1 Griezmann (Koke)
(goal) 71' 2-2 Paredes

AS Roma - Chelsea 0-2

De stand in groep C is nu als volgt.
1. Chelsea 4-7
2. AS Roma 4-6
3. Atlético 4-5
4. Kopenhagen 4-3

Atlético Madrid - Sevilla FC 1-0
(goal) 31' 1-0 Gameiro (Vrsaljko)

gunnerforlife
25/10/2017, 11:39
Lekker bezig in de competitie. Waar staan Barca en Real?
CL gaat het wat moeizamer maar zeker geen makkelijke groep, hopelijk kan je in de CL overwinteren.
Als opvolger van Gabi, zou ik kijken naar Danilo Pereira van Porto of William Carvalho van Sporting. Dendoncker presteert echt ondermaats dit seizoen bij Anderlecht.

JLAV
25/10/2017, 15:39
Gave afbeelding. Ik zou het stiekem toch wel jammer vinden als je niet door gaat in de CL.

Daniël.
25/10/2017, 15:41
Ai, opnieuw een gelijkspel tegen Kopenhagen. De overige wedstrijden tegen Chelsea en Roma moeten nu eigenlijk wel worden gewonnen. Lautaro Martínez is een goede aankoop en kan in de toekomst zeker uitgroeien tot een topper. Ik ben wel benieuwd welke spits nu plaats zal moeten maken. Ik gok op Vietto.

db1512
26/10/2017, 20:55
De Madrileense derby staat voor de deur! Hieronder een voorbeschouwing op deze kraker in het El Wanda. gunnerforlife in de voorbeschouwing komt ook de positie van Real en Barca ter sprake. JLAV Na het duel met Real ontvangen we Chelsea in eigen huis, een duel dat cruciaal is voor onze kansen in de Champions League. Een blik op de stand leert dat eigenlijk alleen twee overwinningen ons nog naar de volgende ronde kunnen brengen. Een pittige opgave maar zeker niet onmogelijk denk ik.

@Daniël Binnenkort zal er ook een stuk komen met daarin het vertrek van een van onze spitsen, wie het is zeg ik nog niet maar ik kan al wel verklappen dat deze speler in een ver gevorderd stadium is met Everton. Koeman had deze jongen er zeker bij kunnen hebben denk ik.

http://i67.tinypic.com/5xivzb.png

In de tussentijd gingen we ook nog op bezoek bij Deportivo la Coruña, dat het verrassend goed doet. Zij stonden voorafgaand aan het duel op slechts vier punten van ons en doen leuk mee bovenin La Liga.

Deportivo la Coruña - Atlético Madrid 2-2
(goal) 4' 0-1 Torres (Correa)
(goal) 22' 1-1 Cartabia
(goal) 34' 2-1 Andone
(goal) 90' 2-2 Gameiro (Oblak)

Na een vroege voorsprong werden we wat gemakzuchtig en stonden we ineens achter. Ondanks een aantal goede kansen slaagden we er lange tijd niet in op gelijke hoogte te komen. We dankten in de slotfase onze doelman Jan Oblak dat we na deze wedstrijd nog steeds ongeslagen zijn in de competitie, al was hij deze keer niet belangrijk met een knappe redding maar stond hij aan de basis van de gelijkmaker. Een verre uittrap van de Sloveen viel achter de verdediging waarvan Gameiro uiteindelijk kon profiteren en zo de eerste nederlaag wist te voorkomen

Daniël.
26/10/2017, 22:37
Mooi stukje weer. De wedstrijd tegen Real zal een lastige topper worden. Hopelijk weet je toch te winnen. Wel jammer dat je niet van Deportivo hebt kunnen winnen, maar blijkbaar zijn zij goed bezig aan het seizoen. Succes tegen Real!

DDR
27/10/2017, 10:43
Een gelijkspel op vreemde bodem bij de verassing van het seizoen is natuurlijk niet slecht. Je bent nog steeds ongeslagen in La Liga.

W.b.t. de opvolging van Gabi: Ander Herrera van ManU heeft een aflopend contract meen ik. Hem kun je in de winterse transferperiode gratis vastleggen voor volgend seizoen. Een andere goede optie is Jorginho van Napoli.

Ook Toussart en Dendoncker zijn opties natuurlijk. Nog niet op het niveau van die andere twee, maar hebben wel potentie. Denk anders eens aan Sergi Darder?

JLAV
27/10/2017, 12:14
Deportivo is de verassing tot dusver, hopelijk kan je een gat van 7 punten slaan met Real !

Ryanajax
27/10/2017, 20:08
Mooie voorbeschouwing op Real! Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, zowel tegen Real als in de Champions League.

db1512
28/10/2017, 21:01
Iedereen bedankt voor het meedenken voor een opvolger van Gabi. Zitten een aantal interessante namen tussen, al heb ik mijn eigen favoriet nog niet in jullie reacties terug gezien. Wellicht dat het dan ook een heel erg ambiteus doelwit is, binnenkort meer hierover.

Dan nu de Madrileense derby.

http://i65.tinypic.com/1z5kpyd.png

Atlético Madrid - Real Madrid 0-1
(goal) 65' 0-1 Bale (Modric)

Daniël.
29/10/2017, 01:08
Jammer van de nederlaag, al sta je nog wel bovenaan. Hopelijk weet je je gauw te herpakken in de volgende wedstrijd.

Schinvelder
29/10/2017, 06:42
Pijnlijke nederlaag in eigen huis tegen je rivaal. Je staat gelukkig nog bovenaan, al is het gat nu nog maar één punt. Zorgen dat je de volgende match de drie punten mee naar huis neemt!

DDR
29/10/2017, 10:04
Mooi stukje! Goed geschreven, het leest lekker weg. Kritisch op je eigen spel ook (in de vorm van Ronaldo), dat mag ik wel. Zonde van de nederlaag in de Derby, maar als ik het zo lees maakte je ook geen aanspraak op de overwinning. Niet langer ongeslagen, maar nog steeds bovenaan dus een prima verloop van het seizoen tot nu toe.

Ik ben benieuwd wie je zelf op het oog hebt als vervanger. Atletico heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een topclub (toch twee CL finales), dus je mag best hoog inzetten.

gunnerforlife
30/10/2017, 10:58
Spijtig van de eerste nederlaag in de stadsderby, hopelijk herpak je je snel.
Sterk stukje met de commentaar van Ronaldo, heel realistisch :xd:

Ryanajax
30/10/2017, 15:28
Jammer van het resultaat. Van Real verliezen is geen schande maar wel zonde dat je de ongeslagen status daardoor bent verloren

db1512
31/10/2017, 11:44
De eerste verliespartij moest er inderdaad een keer aankomen, jammer dat het dan tegen Real gebeuren moest. Heb Ronaldo in de wedstrijd wel een aantal keer gemeen aangepakt dus z'n commentaar was wel enigszins terecht.

Dan nu de wedstrijd tegen Chelsea. In eigen huis moest gewonnen worden om het CL avontuur in leven te houden.

http://i64.tinypic.com/awriuo.png

Atlético Madrid - Chelsea FC 1-1
(goal) 17' 0-1 Hazard
(goal) 45' 1-1 Correa (Koke)

FC Kopenhagen - AS Roma 2-1

Stand:
1. Chelsea 5-8
2. AS Roma 5-6
3. Atlético 5-6
4. Kopenhagen 5-6

laatste speelronde
AS Roma - Atlético Madrid
Chelsea - Kopenhagen

De merkwaardige situatie doet zich nu voor dat alle vier de teams zich nog kunnen plaatsen voor de volgende ronde van de CL. Dat zij ook allen van eigen kracht uit kunnen gaan maakt het nog aparter. Chelsea is als enige zeker van Europees voetbal na de winterstop, al moet het minimaal gelijk spelen om er zeker van te zijn dat ze in de CL overwinteren. Roma staat op basis van het onderlinge resultaat boven ons dus de opdracht in Rome is simpel: winnen.

Daniël.
31/10/2017, 20:42
Jammer dat je thuis ook niet van Chelsea hebt kunnen winnen. Het is wel spannend zo dat alles aankomt op de laatste speeldag. Hopelijk weet je Roma te verslaan. Succes!

Ryanajax
01/11/2017, 20:18
Dat wordt spannend in de laatste speelronde. Het is echter wel fijn dat je weet dat je moet winnen en dan gegarandeerd door bent en niet afhankelijk van het andere resultaat.

DDR
01/11/2017, 20:46
Je mag Kopenhagen dankbaar zijn voor de winst. Bij een overwinning in Rome kun je nu alsnog door naar de volgende ronde. Alleen heb je in de laatste vier wedstrijden niet meer weten te winnen, dus ik hoop voor je dat je snel je vorm herpakt.

db1512
01/11/2017, 23:49
Het gaat inderdaad erg spannend worden in de CL, al hebben we het gelukkig wel in eigen hand. In navolging van JLAV kom ook ik met een stuk waarin de tactiek van het elftal onder de loep wordt genomen.

http://i63.tinypic.com/2njy9tx.png

Begiristain
02/11/2017, 10:28
Heel goed stuk! Denk dat dit ook juist het interessante punt van Atletico is: het doorvoeren van wijzigingen. Zowel op tactisch gebied, omdat je misschien wat meer aan voetballen wilt toekomen ipv het ouderwetse strijden van een tijdje terug. Maar ook met in passen van andere systemen. Op selectiegebied krijg je voorin veel concurrentie, wordt er aan je sterspelers getrokken en zal je achterin en centraal op het middenveld keuzes moeten maken. Zowel qua kwaliteit als qua leeftijden in de komende seizoenen.

gunnerforlife
02/11/2017, 12:26
Sterk stukje over de tactiek van Atleti en ook veel succes in de laatste groepswedstrijd tegen Roma!

Daniël.
02/11/2017, 16:42
Sterk stuk inderdaad. Vietto is dan toch de spits die Atlético gaat verlaten. Hopelijk zal hij bij Everton wel aan spelen toekomen. Opvallend trouwens dat de problemen bij de defensie liggen, terwijl Atlético de afgelopen seizoenen juist bekend stond om hun sterke verdediging. Hopelijk kan Simeone dit gauw oplossen en anders zou je je in januari nog kunnen versterken met een extra verdediger.

db1512
02/11/2017, 18:36
Bedankt voor de reacties wederom! Ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat lopen. De competitieduels met Levante en Real Sociedad zijn gespeeld en ook de return van de bekerwedstrijd tegen Cultural Leonesa stond op het programma. Een van onze spelers bereikte tegen Levante een bijzondere mijlpaal in zijn carrière.

http://i64.tinypic.com/6771ow.png

Dan nog even de uitslagen van de hierboven genoemde wedstrijden.

Levante - Atlético Madrid 2-4
(goal) 21' 0-1 Torres (Carrasco)
(goal) 39' 1-1 Doukouré
(goal) 41' 1-2 Carrasco (Griezmann)
(goal) 49' 1-3 Gabi (schitterend afstandschot)
(goal) 67' 1-4 Griezmann (Koke)
(goal) 85' 2-4 Postigo

Cultural Leonesa - Atlético Madrid 1-2 (Copa del Rey) eerste wedstrijd ging met 1-0 verloren
(goal) 18' 0-1 Thomas (afstandschot)
(goal) 36' 1-1 Rodri
(goal) 84' 1-2 Saúl (Griezmann)

Atlético Madrid - Real Sociedad 2-2
(goal) 28' 0-1 Zurutuza
(goal) 71' 1-1 Griezmann (Gabi)
(goal)79' 1-2 Willian José
(goal) 89' 2-2 Griezmann (Carrasco)

Het volgende duel dat gespeeld gaat worden is het alles beslissende CL duel met AS Roma. Bij een overwinning bereiken we de laatste 16 van de CL, maar bij een gelijkspel of nederlaag kan het ook zomaar eens zo zijn dat we zelfs de EL niet in mogen.

JLAV
02/11/2017, 18:48
Prima stukje weer hoor ! Grafisch ziet het er allemaal ook weer goed uit ;) !

Daniël.
03/11/2017, 17:34
Leuk dat je een instagrampost als stukje gebruikt. Mooi voor Torres dat hij alweer zijn 100e goal voor Atlético heeft gemaakt en ook goed dat je alsnog door bent in de beker. Succes tegen Roma!

Ryanajax
03/11/2017, 23:03
Leuk stukje! Mooi dat je door bent in de beker al hebben ze het nog redelijk lastig gemaakt blijkbaar.

db1512
05/11/2017, 00:09
De groepsfase van de CL zit erop.

http://i66.tinypic.com/24b43k0.png

Ook het duel met Real Betis is gespeeld.

AS Roma - Atlético Madrid 2-2
(goal) 29' 1-0 Peres
(goal) 51' 1-1 Griezmann (Koke)
(goal) 75' 2-1 Dzeko
(penaltymiss) 87' Dzeko
(goal) 87' 2-2 Griezmann (Thomas)

Real Betis - Atlético Madrid 1-1
(goal) 14' 1-0 Sergio Leon
(goal) 51' 1-1 Correa (Griezmann)

In 2017 staan de thuiswedstrijd tegen Alaves en het bezoek aan Espanyol nog op het programma. Op 1 januari sluiten Diego Costa en Lautaro Martinez aan en nemen we afscheid van Luciano Vietto.

DDR
05/11/2017, 08:39
Balen dat je uit de Champions League ligt. Een gelijkspel op bezoek bij Roma is geen slecht resultaat (al zeg ik het zelf).

Je zat ook in een poule waarin het alle kanten op kon, zonde dat je dan net tekort komt. Dan maar de EL winnen!

Heb je ook nog een verdedigende versterking op het oog? Ik meende dat het contract van Gimenez afliep.

db1512
05/11/2017, 23:36
DDR bedankt voor je reactie! In de EL behoren we denk ik wel tot één van de favorieten samen met o.a. Arsenal, Spurs, Lyon en Sevilla. Verdedigend weet ik niet echt wat ik moet doen, met Godin, Gimenez, Savic en Lucas heb ik al vier erg goede centrale verdedigers. Lucas en Gimenez hebben ook nog eens de potentie uit te groeien tot wereldtoppers dus kwalitatief betere en realistische aankopen zie ik niet echt. Het contract van Gimenez heb ik overigens verlengd (3 jaar erbij), Torres en Juanfran tekenen voor 1 jaar bij.

Januari is bereikt, een korte terugblik op de eerste seizoenshelft.

http://i63.tinypic.com/53p9ib.png

Atlético Madrid - Deportivo Alavés 5-1
(goal) 16' 1-0 Griezmann (Correa)
(goal) 52' 1-1 Burgui
(goal) 68' 2-1 Correa (Saúl)
(goal) 75' 3-1 Griezmann (Koke)
(goal) 76' 4-1 Griezmann (Torres)
(goal) 90' 5-1 Gameiro (Carrasco)

RCD Espanyol - Atlético Madrid 2-2
(goal) 10' 1-0 Piatti
(goal) 27' 1-1 Koke (Griezmann)
(goal) 76' 1-2 Griezmann (Torres)
(goal) 80' 2-2 Darder

Vitolo, Costa en Martinez hebben hun entree gemaakt in de selectie, Vietto is vertrokken. Mochten jullie nog transfersuggesties hebben dan zijn die natuurlijk altijd welkom!

Schinvelder
06/11/2017, 02:59
Je stukken zien er erg goed uit. Verdedigend heb je geen nieuwe namen meer nodig, daar zit het de komende tijd wel goed. Knap dat je twee keer weet terug te komen tegen AS Roma, maar helaas was het niet genoeg. Erg veel kanshebbers voor de EL, sterke deelnemers! In de competitie gaat het wel uitstekend, dus vooralsnog ben je prima bezig.

gunnerforlife
06/11/2017, 09:37
Heel spijtig van de uitschakeling in de CL. Proberen de EL te winnen maar dat zal zeker niet makkelijk worden.
In de competitie sta je er goed voor!
Ook 3 sterke en realistische aankopen, doe zo verder!

Ryanajax
06/11/2017, 15:32
Zonde dat je niet door bent in de Champions League al was je poule ook enorm sterk natuurlijk. In de competitie loopt het ook nog niet geweldig zo te zien maar zolang de concurrentie niet presteert kom je ermee weg. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe je aankopen het gaan doen en dan met name Diego Costa.

Daniël.
06/11/2017, 20:45
Mooie stukken weer. Jammer dat je niet door bent in de CL, maar in de EL liggen natuurlijk ook veel mogelijkheden. ÖStersunds moet in ieder geval te doen zijn. Ik ben benieuwd hoe je aankopen het gaan doen. Ik verwacht met name veel van het duo Costa en Griezmann.

DDR
06/11/2017, 22:10
Mooie update weer! Dit soort verslagen met achtergrond informatie lees ik graag en maken je story erg interessant.

Ook goed gebruik gemaakt van de web-layout van Atletico. Enige puntje dat ik zou kunnen aandragen is het gebruik van Engels en Nederlands door elkaar, hoewel ik weet hoe lastig het is om alle kopjes aan te passen.

Hou dit hoge niveau vol!
.

Begiristain
07/11/2017, 10:22
Heel sterk stukje! De nieuwe spelers kunnen je ploeg een goede boost geven denk ik.

db1512
07/11/2017, 14:02
Bedankt voor de reacties! Costa speelde het eerste duel tegen Barcelona direct mee en maakte een sterke indruk. Helaas raakte hij een dag later op de training geblesseerd en moet hij drie weken toekijken.
Waar ik al voor vreesde komt nu uit, de interesse van topteams in mijn beste spelers begint op gang te komen.

http://i67.tinypic.com/k3j0o.png

FC Barcelona - Atlético Madrid 2-2
(goal) 18' 0-1 Saúl (Costa)
(goal) 21' 1-1 Messi
(goal) 38' 2-1 Suárez
(goal) 74' 2-2 Griezmann (rebound)

In de volgende update de return in het eigen El Wanda Metropolitano.

Daniël.
07/11/2017, 14:13
Wat een bedrag voor Koke zeg. Knap dat je zo'n bod hebt afgewezen. Hopelijk verlengt Koke gauw, want hij is toch wel een steunpilaar geworden van je team en hij is een kind van de club. Verder heb je een mooie uitgangspositie tegen Barcelona in de beker. Hopelijk weet je het thuis af te maken. Succes verder!

Begiristain
08/11/2017, 10:37
Strak stukje! Netjes geschreven. Ik verwacht dat Koke wel gaat verlengen en mocht dat niet zo zijn, dan zal ik hem niet in de winterperiode verkopen.

Ryanajax
08/11/2017, 19:51
Hopelijk weet je Koke langer vast te leggen. Naar Manchester City vertrekken is natuurlijk mooi maar bij Atletico zou hij bepalender zijn en zelfs aanvoerder worden dus ik denk dat hij voorlopig nog in Madrid te bewonderen is.

DDR
09/11/2017, 07:02
Zonde dat Costa na een goed optreden er direct drie weken uit ligt. Lijkt mij een perfect spitsenkoppel met Griezmann.

W.b.t. Koke ben ik het met Begiristain eens. Zelfs als hij zijn contract niet wil verlengen, nooit een steunpilaar van je elftal in de winter van de hand doen.

db1512
09/11/2017, 12:11
Ik ga inderdaad proberen met Koke te verlengen, ik zie in hem een sleutelspeler voor de komende jaren.
De return tegen Barcelona is gespeeld.

http://i64.tinypic.com/30cwv1w.png

Ook de competitiewedstrijd tegen Getafe is achter de rug.

Atlético Madrid - Getafe 1-1
(goal) 17' 1-0 Torres (Saúl)
(goal) 37' 1-1 Portillo

Atlético Madrid - FC Barcelona 1-1 Copa del Rey leg 2
(penaltymiss) 16' Suárez
(goal) 51' 1-0 Griezmann (Gameiro)
(goal) 61' 1-1 Iniesta

Schinvelder
09/11/2017, 13:02
Heel leuk om te zien dat je een stuk hebt gemaakt vanuit het perspectief van Barcelona, ziet er erg goed uit en het leest ook fijn weg. Gelukkig ben je door in de beker, alleen jammer van het gelijke spel thuis tegen Getafe. En wat Koke betreft, zeker weten verlengen als het lukt, is ondertussen onmisbaar op het middenveld!

Begiristain
09/11/2017, 14:33
https://fifabenelux.com/wp-content/uploads/2017/09/msvdm.jpg

Deze Manager Story is verkozen tot de beste van de maand oktober door de leden van FIFABenelux.

Van harte gefeliciteerd!

Ryanajax
10/11/2017, 15:06
Knap dat je Barcelona hebt uitgeschakeld. Dat je niet van ze gewonnen hebt is dan ook niet belangrijk, dat je niet van Getafe wint is dan wel weer jammer.

db1512
11/11/2017, 16:49
Bedankt voor de reacties en de uitverkiezing tot MSvdM. Het puntverlies tegen Getafe is inderdaad erg jammer, al doen we nog wel bovenin mee. Het competitieduel tegen Eibar en de eerste kwartfinale tegen Leganés zijn gespeeld, ook de interesse in mijn spelers komt echt op gang.

http://i63.tinypic.com/vq2znm.png

SD Eibar - Atlético Madrid 1-4
(goal) 23' 0-1 Torres (Lucas)
(goal) 45' 1-1 Charles
(goal) 45' 1-2 Thomas (afstandschot)
(goal) 53' 1-3 Saúl (afstandschot)
(goal) 90' 1-4 Gameiro (Correa)

Atlético Madrid - CD Leganés 2-1 (1st leg Copa del Rey 1/4 finales)
(goal) 11' 1-0 Martínez (Carrasco)
(goal) 17' 1-1 Gabriel
(goal) 30' 2-1 Martínez (Luís)

Wat is jullie mening over Carrasco, laten gaan of niet? Suggesties voor eventuele opvolging zijn uiteraard ook altijd welkom.

Schinvelder
11/11/2017, 17:52
Twee prima overwinningen geboekt, vooral uit bij Eibar is nooit makkelijk. Mooi ook dat Martinez zijn basisplaats gelijk uitbetaalt met twee doelpunten. Wat betreft Carrasco, €85 miljoen is natuurlijk al veel geld, maar op de markt van tegenwoordig kan je nog meer voor hem krijgen denk ik. Een tegenbod van minimaal €110 miljoen, als ze daar niet mee akkoord zouden gaan kan je hem natuurlijk gewoon nog houden, aangezien hij niet weg hoeft.

Ryanajax
12/11/2017, 17:05
Goede overwinningen! 85 miljoen voor Carrasco is enorm veel geld natuurlijk maar zolang je hem niet hoeft te verkopen zou ik vooral kijken of je hem kan missen en een goede/betere vervanger weet binnen te halen.

DDR
12/11/2017, 17:55
Goede overwinningen tegen Eibar en Leganes. W.b.t. Carrasco sluit ik me bij Ryanajax aan. Is hij onbetwist basisspeler, of kan hij (zeker gezien de komst van Costa) gemist worden? In het laatste geval is een openingsbod van 85 miljoen niet slecht en kun je er zelfs meer uithalen. Er zijn vast vergelijkbare spelers voor minder te krijgen.

db1512
12/11/2017, 23:42
Bedankt voor het meedenken betreft Carrasco. Carrasco speelt in principe altijd, al zit hij IRL steeds vaker op de bank doordat hij onenigheid met Simeone zou hebben. Carrasco kwam als talentvolle vleugelspeler van Monaco en heeft zich ontwikkeld tot een topspeler, al past hij niet helemaal in het profiel wat Simeone schets van een vleugelspeler waardoor het IRL dus niet botert tussen de twee. Hoe het in het verhaal verder gaat lees je hieronder.

http://i66.tinypic.com/15o8a9y.png

Las Palmas bracht ondertussen ook een bezoek aan het El Wanda en de return in de kwartfinale tegen Leganés is gespeeld. Hieronder kan je zien of een 2-1 overwinning in eigen huis voldoende is voor een plek in de halve finales.

CD Leganés - Atlético Madrid 2-2
(goal) 31' 1-0 Javier Eraso
(goal) 69' 1-1 Gameiro (Vitolo) prachtige halve omhaal
(goal) 71' 2-1 Gabriel
(goal) 77' 2-2 Saúl (afstandschot)

Uiteindelijk gaan we terecht door, ondanks dat we een groot deel van de wedstrijd op achterstand stonden heb ik nooit het idee gehad dat het doelpunt niet zou vallen.
We loten Sevilla in de halve finales. Op 7 februari is de eerste wedstrijd in Madrid, op 28 februari gaan we naar het Ramón Sánchez Pizjuán. Real Madrid speelt de andere halve finale tegen Malaga.

Atlético Madrid - Las Palmas 3-1
(goal) 20' 0-1 Castellano
(goal) 32' 1-1 Griezmann (Costa)
(goal) 51' 2-1 Koke (Griezmann)
(goal) 90' 3-1 Torres (Oblak)

Schinvelder
13/11/2017, 04:31
Gezien de onenigheid met de coach, begrijpelijk dat je hem verkocht hebt. €85 miljoen is natuurlijk genoeg geld om een waardige vervanger te halen. Heb je al een vervanger op het oog?

Daniël.
13/11/2017, 20:22
Ik heb net even al je stukjes teruggelezen. Jammer dat Carrasco weggaat, maar €85 miljoen is gewoon niet te weigeren. Ik denk dat Castillejo inderdaad een goede vervanger kan zijn. Van Bailey weet ik niet zeker of hij het niveau wel aankan. Naast Castillejo zou je kunnen denken aan spelers als Lemar, Di María, Mahrez of Suso. Ook mooi dat het zo goed gaat in de beker. Nu nog Sevilla verslaan en je staat in die finale.

db1512
13/11/2017, 22:48
Ik heb inderdaad voldoende budget om een vervanger te halen, hieronder lees je wie het geworden is.

http://i64.tinypic.com/11id08l.png

De transfermarkt duurt nog één dag, dus wellicht dat er nog wat gaat gebeuren. Ook spelen we tegen Girona op transferdeadlineday.

Daniël.
14/11/2017, 00:00
Viera lijkt me een goede aankoop, maar hij is geen vleugelspeler zoals Carrasco was. Ik ben benieuwd hoe je dit gaat invullen in je opstelling. Ik ben ook benieuwd of je nog een aankoop gaat doen, want geld heb je nu genoeg.

Schinvelder
14/11/2017, 02:09
Geen verkeerde aankoop, denk dat hij wel kan uitgroeien tot een belangrijke speler voor je team. Je hebt inderdaad nog geld genoeg, dus het zal me niks verbazen als je nog een aankoop zou doen.

Naudi
14/11/2017, 16:12
Jammer dat je Carrasco moest laten gaan . Die 85 miljoen kan je dan wel weer goed investeren. Kijk misschien eens naar de Mexicaan Hrving Lozano? Schitterende speler en zal zeer goed liggen in je systeem.

Ryanajax
14/11/2017, 18:24
85 miljoen voor Carrasco is heel wat geld en met Viera heb je het vertrek al redelijk opgevangen. Daarnaast zou een topaankoop ook nog altijd mogelijk zijn natuurlijk.

db1512
14/11/2017, 23:13
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben het eens met het punt dat Viera geen vleugelspeler is, al wordt de positie van vleugelmiddenvelder bij Atlético juist vaak ingevuld door hardwerkende aanvallende middenvelders. De ruzie tussen Simeone en Carrasco IRL schijnt hier ook mee te maken te hebben, daar de Belg meer vrijheid in de voorhoede wil en vrijstelling van verdedigende taken. In beide duels met Las Palmas viel mijn oog dan ook op Viera, die hier op de linkerflank speelde. Scoort uitstekend op dribbling (88), short passing (85), vision (87) en is redelijk snel (ss 76/acc 86). Dit in combinatie met zijn hoge aanvallende workrates lijkt hij ideaal om in mijn 4-4-2 te spelen. De volgende aankoop lijkt qua spel wel een beetje op Viera en heeft het in zich om één van de besten ter wereld te worden. Wilde voordat ik met deze carrière begon graag een keer samen met hem en Lautaro Martínez spelen en Atlético lijkt me daar de geschikte club voor. Twee Argentijnse toptalenten die onder de vleugels van Simeone uitgroeien tot wereldtoppers.

http://i65.tinypic.com/2j5e5hf.png

31 januari duurt nog een paar uur dus ik verwacht geen transfers meer, in de volgende update zal ik de activiteit van de overige clubs op de transfermarkt ook toe lichten. Daarna is het ook hoog tijd voor een update van de selectie zodat jullie kunnen zien hoe de huidige selectie eruit ziet.

Naudi
14/11/2017, 23:21
Mooie jeugdige versterking! Hoeveel algemeen heeft hij?

Schinvelder
15/11/2017, 02:07
Je hebt je uitstekend versterkt de afgelopen transferperiode. De talenten die je hebt aangetrokken hebben allemaal de potentie om wereldtoppers te worden.

itsblurb
15/11/2017, 07:46
Barco is denk ik een goede aankoop. Kan samen met Martinez uitgroeien tot de absolute wereldtop. Ik ben het wat betreft Viera wel met je eens. Ik denk dat hij perfect is voor de links midden positie in een 4-4-2 systeem. Echter denk ik dat hij niet past in een ander systeem met echte vleugelspelers, zoals een 4-3-3. Maar het lijkt me niet dat je die formatie voorlopig gaat gebruiken met Costa en Griezmann in je selectie.

Daniël.
15/11/2017, 13:06
Mooi dat je Barco hebt binnengehaald. Is volgens mij toch een aardig talentje. Ga zo door!

db1512
15/11/2017, 23:50
Bedankt voor de reacties. Met het huidige materiaal ligt een systeem met drie spitsen niet echt voor de hand, 4-4-2 is de formatie die veelal gehanteerd wordt. De nieuwe jongens moet ik nog wat aan wennen, met name Costa, maar hopelijk begint het vlot te lopen.

Dan nu een stuk over de andere tranfers die er in La Liga te noteren vielen.
http://i63.tinypic.com/20pothk.png

De wedstrijden tegen Girona en Valencia in de competitie zijn gespeeld.

Atlético Madrid - Girona 0-0

Atlético Madrid - Valencia 3-1
(goal) 10' 1-0 Griezmann (Koke)
(goal) 28' 2-0 Griezmann (Juanfran)
(goal) 45' 2-1 Guedes
(goal) 89' 3-1 Gabi (Griezmann)

In de volgende update de selectie met ratings en de basisopsteling. Naudi daarin is ook te zien hoe goed Barco momenteel is ;)

Schinvelder
16/11/2017, 04:10
Zo te lezen is jouw team er als enige echt op vooruit gegaan, ondanks het verlies van Carrasco. Wat betreft de resultaten, jammer dat je geen drie punten hebt weten te pakken tegen het stugge Girona, maar de overwinning op Valencia is natuurlijk prima.

Ryanajax
17/11/2017, 18:29
Opvallend dat de andere topteams redelijk rustig zijn gebleven. Dat de subtopclubs van hun beste spelers worden beroofd is niet geheel verassend maar zorgt er wel voor dat jij veruit de beste periode achter de rug hebt.

Begiristain
18/11/2017, 11:50
Inderdaad winnaar van de periode. Goede versterkingen, met name aanvallend. Atletico heeft ook wel een team waar wat verandering mogelijk is.

db1512
18/11/2017, 15:06
Ik ben ook wel aardig tevreden over de transferperiode, zoals in onderstaand selectieoverzicht te zien valt hebben we een redelijk oude selectie. Met name in de laatste linie zal de komende seizoenen doorgeselecteerd moeten worden.

http://i63.tinypic.com/zy7cj4.png

Zoals te zien is heeft mijn selectie vijf Non-Eu spelers, waar er in Spanje maar drie zijn toegestaan. Dit kan echter door de Kolpak regel. Deze regel stelt dat spelers uit landen die het associatie verdrag met de EU hebben ondertekend onder dezelfde regelgeving vallen als EU-inwoners. Savic en Partey vallen onder deze regelgeving waardoor alleen Correa, Martínez en Barco als Non-Eu spelers worden gezien door de Spaanse bond. Ik wil proberen deze regels ook echt toe te passen in mijn carrière.

Ook het eerste duel met Sevilla in de halve finales van de Copa is gespeeld.

Atlético Madrid - Sevilla 1-0
(goal) 70' 1-0 Costa (Griezmann)

Real Madrid - Malaga 5-2

Begiristain
18/11/2017, 16:48
Prima selectie. Volgens mij heb je Moya en Oblak op een aantal punten door elkaar gehaald. Denk dat er in de aanval wel één á twee spelers weg kunnen en een extra linksachter is ook niet verkeerd (ondanks Hernandez).

Daniël.
18/11/2017, 19:46
Goede selectie en leuk dat je de Non-EU regelgeving ook toepast in je carrière. Dat maakt het realistischer en leuker om naar geschikte aankopen te zoeken. Zoals Begiristain al aangaf heb je Moya en Oblak door elkaar gehaald en daarnaast is Oblak een Sloveen en niet Slowaaks. Verder mooi dat je Sevilla heb weten te verslaan. Hopelijk weet je de finale van de Copa te halen.

DDR
19/11/2017, 12:18
Sterke selectie heb je weten op te bouwen! Een goede mix tussen talent en ervaring. Zo oud vind ik je selectie niet. Rond een jaartje of 27-30 zijn spelers doorgaans op hun top.

De verandering van speelsysteem rechtvaardigt ook de verkoop van Carrasco en de komst en Viera. Daar heb je goede zaken gedaan!

Tof dat je de regelgeving rondom non-EU spelers verwerkt in je story. Zelf heb ik in de transferperiode met AS Roma wel rekening gehouden met Financial Fairplay, maar niet met de afkomst van mijn aankopen. Ben me ook niet volledig bewust van de regelgeving in Italië, enig idee waar ik hier misschien meer over zou kunnen vinden?

Tot slot: goede overwinningen tegen zowel Valencia als Sevilla. Hopelijk weet je door te dringen tot de finale van de Copa del Rey.

Ryanajax
19/11/2017, 19:47
Je hebt inderdaad een goed uitgebalanceerde selectie. Ook leuk dat je je aan de Non-EU regel houdt. Daarnaast ook een goede overwinning op Sevilla. Het lijkt erop dat het een finale tussen de twee teams uit Madrid wordt.

db1512
20/11/2017, 21:13
Begiristain en Daniël. scherp! Heb Moya en Oblak inderdaad qua rating door elkaar gehaald. Een extra linksachter is inderdaad één van de prioriteiten voor komende zomer, suggesties zijn uiteraard welkom! DDR http://www.golden-goals.com/content/rules-for-non-eu-players hier staat wel wat over de Serie A regelgeving, al is het wel wat vaag omschreven.

Het eerste EL duel is gespeeld.

http://i63.tinypic.com/2lvz891.png

Malaga - Atlético Madrid 0-3
(goal) 34' 0-1 Costa (Griezmann)
(goal) 51' 0-2 Costa (Vitolo)
(goal) 80' 0-3 Griezmann (Koke)

Östersunds FK - Atlético Madrid 0-2
(goal) 45' 0-1 Torres (rebound)
(goal) 47' 0-2 Gameiro (Torres)

Atlético Madrid - Athletic Club Bilbao 2-0
(goal) 3' 1-0 Koke (Costa)
(goal) 16' 2-0 Costa (Griezmann)

Schinvelder
21/11/2017, 02:30
Je hebt jezelf van een goede uitgangspositie voorzien door de uitwedstrijd in Zweden te winnen. Ook in La Liga heb je weer twee uitstekende overwinningen geboekt, je resultaten zijn prima.

Daniël.
21/11/2017, 11:30
Mooi dat je de eerste wedstrijd tegen Österdsunds hebt gewonnen. De achtste finales moet je nu gewoon behalen. Ook goede resultaten in de andere wedstrijden tegen Málaga en Bilbao. Wat bedoel je eigenlijk in je titel met Torres die zijn laatste club aankondigt? Dat kan ik namelijk niet echt uit de tekst halen.

DDR
21/11/2017, 13:50
Mijn dank is groot!

Prima overwinning overwinning op Östersunds, maar gezien de individuele kwaliteitsverschillen wordt ook niet anders verwacht. Ik snap de titel van je stukje m.b.t. Torres alleen niet?

De overwinningen op Malaga en Bilbao zijn erg knap. Costa en Griezmann lijken inderdaad snel gewend aan elkaar.

Ryanajax
21/11/2017, 19:40
Zoals ook hierboven benoemd snap ik de titel in verband met Torres niet. Daarnaast is het natuurlijk een uitstekend resultaat. Ook de uitslagen in de competitie zijn uitstekend!

db1512
21/11/2017, 23:39
Ik zie dat ik de laatste alinea per ongeluk eraf heb geknipt. Het komt erop neer dat Torres zijn carrière af gaat sluiten in Madrid, ondanks de aanwezigheid van de andere aanvallers. Torres is altijd een van mijn favoriete spelers geweest en ik wil hem zijn loopbaan dan ook af laten sluiten bij de club waar het allemaal begon, binnenkort een interview met El Niño.

Dan nu een voorbeschouwing op de return tegen Sevilla en met wie kunnen we dit beter doen dan met.....Sierd de Vos.

http://i65.tinypic.com/31338tc.png

Atlético Madrid - Östersunds FK 0-0

Sevilla - Atlético Madrid 1-0
(goal) 87' 1-0 Krohn Dehli (penalty)

Schinvelder
22/11/2017, 02:29
Goed om te zien dat je Torres gaat behouden totdat hij ermee stopt, was op zijn periode bij Chelsea na toch altijd wel een topspits. Jammer van de nederlaag uit bij Sevilla. Was het, zoals El Sierd voorspelde, een "heet potje"? ;)

itsblurb
22/11/2017, 07:30
Mooi om te zien dat Torres zijn carrière afsluit bij Atletico. Jammer dat je gelijk speelt tegen Österunds, maar je bent toch door. Leuk ook dat interview met Sierd. Ga zo door!

Daniël.
22/11/2017, 13:12
Mooi dat Torres tot het einde van zijn carrière bij Atlético blijft. Je interview is ook goed geschreven. Ik vind het ook leuk om te zien dat je de manier van praten van Sierd er in hebt verwerkt. Jammer dat je niet hebt kunnen winnen van Östersunds en Sevilla. In de EL ben je desondanks alsnog door en tegen Sevilla zie ik het wel goed komen in de return. Succes!

DDR
23/11/2017, 06:56
Dit is overduidelijk El Sierd, haha! Goed gedaan. Een verlies uit bij Sevilla kan iedere topploeg overkomen, dus geen nood aan de man. Nu alleen zorgen dat je in de Copa niet tegen een nederlaag aanloopt.
Dat Torres zijn carrière afsluit bij Atlético is mooi, dan blijft de cirkel rond. Zou zonde zijn geweest als hij weer had vertrokken.

db1512
23/11/2017, 13:39
Bedankt voor de reacties! In de EL zijn we inderdaad door, ondanks het doelpuntloze gelijkspel tegen Östersunds. Hoewel de uitslag het niet doet vermoeden was het een prima wedstrijd van onze kant maar zat het niet echt mee. Ballen op de paal, lat en een uitstekende Zweedse keeper, gelukkig hadden we in Zweden al een goede basis gelegd. In de volgende ronde treffen we Girondins de Bordeaux.

De Copa return tegen Sevilla is ondertussen gespeeld en het was zoals Sierd al voorspelde een enerverend treffen waar van alles gebeurde.

http://i67.tinypic.com/2z99o4n.png

Sevilla FC - Atlético Madrid 1-2 n.v.
(goal) 41' 1-0 N'Zonzi
(goal) 93' 1-1 Griezmann
(goal) 102' 1-2 Griezmann (Vrsaljko)

Schinvelder
23/11/2017, 14:10
Prima stuk, goed om te lezen dat je door bent naar de finale, al ging het niet vanzelf. Griezmann is toch wel een fenomeen, ook nu zorgt hij ervoor dat je naar de finale toe gaat. Wat een speler, hoop dat je hem nog lang kan weten te behouden.

Daniël.
23/11/2017, 16:15
Goed stuk! Mooi dat je de bekerfinale hebt gehaald. Griezmann blijft belangrijk voor je team. Ik vraag me af of hij volgend seizoen te houden is.

itsblurb
23/11/2017, 16:23
Mooi dat je door bent naar de finale van de Copa del Rey. Misschien kan je dit seizoen zelfs wel de treble halen (alhoewel de Europese prijs dan de EL is...). Griezmann is toch wel de belangrijkste speler uit je team. Hij redt je keer op keer.

Ryanajax
24/11/2017, 19:06
Mooi dat de bekerfinale behaald is. Dat Real Madrid de tegenstander is zal nog een extra motivatie zijn kan ik me voorstellen.
Dat stukje van Sierd vind ik echt geweldig gedaan! Ik las het stukje al met zijn stem in me hoofd ;).

DDR
26/11/2017, 11:16
Wat itsblurb al zei: een trebble is mogelijk. Bordeaux is normaal gesproken toch een maatje te klein voor Atlético en voor een finale tegen Real is geen extra motivatie nodig.
Ben benieuwd of je in de competitie tot het einde vol kunt houden.

db1512
26/11/2017, 23:34
Hoewel we de finale van de Copa hebben gehaald, in de competitie nog meedoen om de titel en Bordeaux een te nemen horde is in de EL schat ik de 'treble' in als onhaalbaar. De weg is echter nog lang en wie weet valt alles onze kant op. Schinvelder Griezmann is inderdaad uitermate belangrijk, maar ik denk er juist sterk over na om hem in de zomer sowieso van de hand te doen. Het lijkt mij juist een fantastische uitdaging om een goede opvolger voor Griezy te vinden en op die manier een nieuwe twist aan het verhaal te geven.

Een tijdje terug vroeg ik om jullie mening betreft een opvolger voor Gabi, hieronder kun je lezen welke namen in de race zijn. Een aanta van de door jullie genoemde opties heb ik er ook in verwerkt, al werd mijn persoonlijke favoriet (waar qua realisme gok ik ook de meeste discussie over zal zijn) niet genoemd.

http://i67.tinypic.com/rc32u0.png

De volgende keer het wedstrijdverslag van ons bezoek aan Camp Nou. Ik ben uiteraard erg benieuwd wat jullie van de namen in het stuk hierboven vinden, zowel qua haalbaarheid als wat ze toe zouden kunnen voegen.

Schinvelder
27/11/2017, 02:13
Wat betreft Griezmann begrijp ik je redenering, het gaat geen gemakkelijke opgave worden om hem te vervangen. Dit is voor jou echter wel een uitdaging en ik zie hem IRL niet de rest van zijn carrière bij Atletico blijven.

Wat betreft Gabi, ook dat is een moeilijke keuze. Vidal is een prachtige speler en past erg goed bij Atletico in mijn optiek. Hij is tegen de tijd dat je hem overneemt wel alweer 31, wat betekent dat je na één of twee seizoenen alweer voor een vervanger moet gaan kijken.
De Portugese middenvelders zijn beide een stuk verdedigender ingesteld dan Vidal en lijken niet zoveel op Gabi, ik denk echter wel dat beide het niveau aankunnen.
Rongier ken ik niet echt, dus daar durf ik niks over te zeggen. Wel is Dendoncker natuurlijk een mooie optie nog, alleen is Atletico een ander verhaal dan Anderlecht. Hij is echter nog jong en het is een jongen met veel potentie, het is een gok die je moet durven te nemen. Ik ben benieuwd wie jouw voorkeur heeft.

Daniël.
27/11/2017, 11:39
Goed stuk weer. Dat zijn allemaal goede namen die je opnoemt. Vidal zou natuurlijk de topkandidaat ziin , maar ik vraag me af of hij Bayern wel in wil ruilen voor Atlético. Dendoncker en Rongier zouden mij verrassende aankopen lijken met veel potentie, zoals Lautaro Martínez en Barco. Ik denk alleen niet dat ze er meteen zullen staan. Danilo en Carvalho zullen er wel meteen staan, maar zijn in mijn ogen andere soort spelers dan Gabi. Ik ben benieuwd wie je keuze gaat worden.

DDR
27/11/2017, 21:59
Deze naam had ik inderdaad niet verwacht. Ik ken Vidal als een box-to-box speler en zie hem niet echt als controleur. Met zijn agressieve speelstijl zou hij wel prima bij Atlético passen. Ik zie hem daar IRL nog wel spelen.

Vidal is enigszins vergelijkbaar met een van mijn favoriete spelers: Radja Nainggolan. Ook hij zou bij Atético passen. En om dan toch bij Roma te blijven: Kevin Strootman speelt daar als loper op het middenveld, maar heeft ook de kwaliteiten om als controleur te spelen.

Griezmann verkopen snap ik wel, houdt de story ook wat spannend. Ik zie hem, zoals Schinvelder al aangaf, ook niet zijn hele leven voor Atlético spelen.

Ryanajax
28/11/2017, 17:00
Vidal zou een prachtige aankoop zijn. Ik dacht dat hij momenteel ook minder speeltijd kreeg en hij is wel een typische speler voor Atletico Madrid dus qua realisme vind ik het zeker kunnen. Enige nadeel is zijn leeftijd. Bij Dendoncker en Rongier zit je met de leeftijd wel goed al betwijfel ik of dat de types zijn die je zoek. Rongier had ik vorig jaar in mijn story ook gehaald en mij beviel die toen wel heel erg dus wie weet kan hij ook bij jou belangrijk zijn.

Begiristain
29/11/2017, 11:14
Wat betreft Griezmann begrijp ik je volledig. Je kan je ploeg een andere dynamiek geven als je sterspeler vertrekt.

Vind je stukje erg netjes. Geen fouten en grafisch prima. Vidal is inderdaad een opvallende naam, al vind ik het wel kunnen. Enige nadeel is zijn leeftijd, dan schiet je er misschien minder mee op. Sanches zou dan wel mooi zijn (als Vidal dan ook blijft), weet alleen niet hoe happig Bayern zou zijn om hem van de hand te doen.

JLAV
29/11/2017, 18:41
Vidal bij Atletico, dat zou ik heel graag willen zien. Sanches zou voor de breedte ook een heerlijke aankoop zijn.

db1512
29/11/2017, 20:34
Vidal is de gedroomde kandidaat, ondanks zijn leeftijd. Hoewel hij inderdaad al in de 30 is mocht hij deze zomer de overstap maken kan hij nog prima 2 à 3 seizoenen en dat geeft mij de tijd om zelf een opvolger van Gabi op te leiden. Ga in elk geval m'n best doen om Vidal aan te trekken deze zomer.

We brachten een bezoek aan Camp Nou, hoe dat afliep lees je hieronder.

http://i68.tinypic.com/20r0i8i.png

FC Barcelona - Atlético Madrid 2-5
(goal) 31' 0-1 Griezmann
(goal) 44' 1-1 Messi
(goal) 45' 1-2 Gabi
(goal) 54' 1-3 Costa (Griezmann)
(goal) 64' 1-4 Saúl (Koke)
(goal) 78' 2-4 Suárez
(goal) 89' 2-5 Torres

Atlético Madrid - Girondens Bordeaux 1-1
(goal) 22' 0-1 De Préville
(goal) 45' 1-1 Barco (Gameiro)

Atlético Madrid - Celta da Vigo 3-0
(goal) 18' 1-0 Vitolo (Saúl)
(goal) 59' 2-0 Griezmann (Saúl)
(goal) 88' 3-0 Griezmann (Correa)

DDR
30/11/2017, 07:10
Heerlijk om Barca in een rechtstreeks duel uit de titelrace te knikkeren, hoewel het gat in punten voor hen ook groot had geweest bij een overwinning.

He hebt drie kwart van het seizoen erop zitten en Real nog in het vizier. Dat is een prestatie op zich. Nu kijken of je in de Madrileense derby de achterstand in punten goed kunt maken. Tegen Barca en Celta heb je in ieder geval goed aan je doelsaldo gewerkt.

Vidal zou een topaanoop zijn, indien haalbaar. Die blijft ondanks zijn leeftijd de komende jaren nog wel van wereldklasse.

Daniël.
30/11/2017, 15:31
Geweldig resultaat tegen Barcelona. De titelstrijd gaat spannend worden. Hopelijk weet je Real nog te achterhalen. Jammer van het gelijke spel tegen Bordeaux. De return zal hierdoor spannend worden, maar hopelijk beker je gewoon door.

Ryanajax
30/11/2017, 20:12
Lekkere overwinning bij Barca. Hopelijk weet je Real Madrid nog te achterhalen. Tegen Bordeaux zal het ook lastig worden maar absoluut niet onmogelijk.

db1512
01/12/2017, 17:16
Nieuws rondom één van onze sterspelers.

http://i65.tinypic.com/2hmg9x3.png

Ook werd de return tegen Bordeaux gespeeld.
Girondens Bordeaux - Atlético Madrid 0-2
(goal) 16' 0-1 Gameiro (Luís)
(goal) 81' 0-2 Correa (Oblak)

Kwartfinales
Arsenal - AS Monaco
Lazio Roma - Olympique Marseille
Tottenham Hotspur - Zenit Sint Petersburg
Atlético Madrid - Galatasaray

Daniël.
01/12/2017, 18:27
Goed interview! Mooi dat je Koke langer hebt kunnen vastleggen. Een uitstekende speler die zeker een clubicoon kan worden. Ook mooi dat je Bordeaux alsnog hebt weten te verslaan. Galatasaray lijkt me ook wel een tegenstander die je kunt verslaan, al zul je moeten waken voor onderschatting.

Schinvelder
02/12/2017, 03:31
Een prima interview, goed geschreven. Erg fijn dat je sterspeler Koke toch weet te behouden. Ik ben benieuwd hoe de wedstrijden tegen Galatasaray je vergaan, toch geen walk-over. Het zijn overigens allemaal erg mooie affiches.

db1512
02/12/2017, 22:07
Het einde van de competitie nadert en de ontmoeting met Real Madrid staat voor de deur.

http://i63.tinypic.com/2q2j12p.png

Atlético Madrid - Leganés 1-1
(goal) 6' 0-1 Gabriel
(goal) 90' 1-1 Griezmann (Koke)

Atlético Madrid - Deportivo la Coruña 1-0
(goal) 34' 1-0 Griezmann (rebound)

Villarreal CF - Atlético Madrid 0-0

Daniël.
02/12/2017, 23:48
Jammer van de gelijke spelen tegen Leganés en Villarreal. Als je ze had gewonnen, was je nu koploper geweest. De wedstrijd tegen Real zal beslissend kunnen zijn, dus hopelijk weet je de drie punten te pakken. Succes!

Ryanajax
03/12/2017, 13:50
Inderdaad jammer dat je die wedstrijden niet hebt weten te winnen. De wedstrijd tegen Real is dus ook cruciaal maar ik denk dat je hem wel gaat winnen. Galatasaray is overigens ook geen makkelijke tegenstander en ik spreek uit ervaring ;). Succes in ieder geval!

db1512
07/12/2017, 16:38
De derby tegen Real is gespeeld en wat een vuurwerk kreeg het publiek in Bernabéu voorgeschoteld.

http://i63.tinypic.com/x0yb7r.jpg

Real Madrid - Atlético Madrid 4-5
(goal) 25' 1-0 Bale
(goal) 30' 2-0 Modric
(goal) 35' 2-1 Gabi
(goal) 55' 2-2 Costa (Griezmann)
(goal) 67' 3-2 Benzema (Modric)
(goal) 70' 3-3 Griezmann (Costa)
(goal) 88' 3-4 Koke (Griezmann)
(goal) 90' 3-5 Griezmann (Koke)
(goal) 90' 4-5 Ronaldo

De eerste wedstrijd in de kwartfinale van de CL tegen Galatasaray staat nu voor de deur.

Ryanajax
07/12/2017, 17:49
Volgens mij mist het laatste deel van het verslag. Verder ziet het stukje er wel ontzettend mooi uit en is het resultaat natuurlijk geweldig. Succes tegen Galatasaray!

Daniël.
08/12/2017, 13:27
Geweldige zege in een knotsgek duel. Het laatste deel van je stukje mist echter. Succes tegen Galatasaray.

db1512
17/12/2017, 14:31
Zie inderdaad dat de laatste alinea niet goed mee is gekomen.... Nu wel eindelijk weer het volgende stuk, heb het aardig druk gehad dus vandaar dat het even een weekje stil was. Ondertussen hebben we de halve finales van de EL gehaald en daarin treffen we...

http://i64.tinypic.com/t53fd2.png

Atlético Madrid - Galatasaray 0-0

Galatasaray - Atlético Madrid 0-1
(goal) 43' 0-1 Vitolo (Koke)

Bolasie7
17/12/2017, 17:46
Mooi dat je door bent naar de halve finales! Wel een zware loting als je kijkt naar wie de andere mogelijke tegenstanders waren. Tegen Tottenham zal het nog een lastige wedstrijd worden maar Atletico in vorm moet dat toch kunnen winnen. Succes!

Schinvelder
18/12/2017, 07:28
Leuk stuk over de Argentijnse trainers en goed om te zien dat je door bent, uit bij Galatasaray winnen is een knappe prestatie, dat is voor iedere club een lastige wedstrijd. Tegen Tottenham ga je twee zware wedstrijden krijgen, maar het moet zeker te doen zijn. Ik ben benieuwd, succes!

Ryanajax
18/12/2017, 17:06
Knappe overwinning bij Galatasaray. Met Tottenham heb je wel een pittige tegenstander geloot maar als Atletico Madrid ben je in mij ogen wel licht favoriet. Verder leuk dat je de vriendschap van Pochettino en Simeone in je stukje verwerkt!

db1512
19/12/2017, 20:27
De maand mei is aangebroken en hierin gaan de beslissingen vallen. Hieronder een korte vooruitblik op de maand mei.

http://i67.tinypic.com/o0a22w.png

Ook zijn er weer twee wedstrijden gespeeld

Real Sociedad - Atlético Madrid 0-3
(goal) 35' 0-1 Gabi
(goal) 40' 0-2 Costa (Viera)
(goal) 68' 0-3 Torres (Vrsaljko)

Alavés - Atlético Madrid 1-2
(goal) 34' 1-0 Bojan
(goal) 45' 1-1 Gameiro (Griezmann)
(goal) 73' 1-2 Griezmann (Thomas)

Begiristain
19/12/2017, 20:32
Ziet er zeer gunstig voor je uit, moet ik zeggen. Zowel qua programma als qua standen/gespeelde wedstrijden.
Je stukje ziet er als vanouds weer goed uit. Valt me nou pas op, maar heeft Griezmann daar nou een tattoo op z'n kop?

Weet je al hoe je het komend seizoen gaat doen met al je aanvallers? Zie dat je redelijk rouleert (tenminste, zo lijkt het). In de gespeelde wedstrijden staan alleen al Torres, Griezmann, Costa en Gameiro vermeld en dan heb je Martinez ook nog.

Naudi
20/12/2017, 15:17
De titel kan je niet meer ontglippen normaal gezien. Mooi duel ook tegen Tottenham in de Europa League .Zou mooi zijn om die ook te winnen!

Ryanajax
20/12/2017, 16:33
Het kampioenschap moet nu eigenlijk wel binnen gehaald worden als je zo naar de komende wedstrijden kijkt. Plus het feit dat je er nog twee te goed hebt natuurlijk. Bij de bekerfinale zullen de kansen denk ik 50/50 zijn. Als je Tottenham weet te verslaan geef ik je een goede kans op de treble, als is het dan wel met de Europa League.

Daniël.
21/12/2017, 19:08
Het kampioenschap heb je voor het grijpen, dus hopelijk zal het gewoon lukken. Tottenham is een lastige tegenstander in de Europa League, maar hopelijk weet je ze uit te schakelen en de finale te bereiken. Succes!

db1512
23/12/2017, 17:37
Begiristain ik heb wel een beetje in mijn hoofd hoe ik het volgend jaar zie met mijn aanvallers. Griezmann gaat waarschijnlijk de stap maken, Gameiro mag vertrekken en Martínez maakt aanspraak op een uitlening. Martínez maakt momenteel erg weinig minuten, wat aan de ene kant wel erg jammer is voor zo'n groot talent. Torres sluit zijn carrière af in Madrid en dan heb je nog Costa en Correa die volgend jaar ook deel uit maken van de selectie.

De eerste halve finale is gespeeld.
http://i67.tinypic.com/2w4jkli.png

Tottenham Hotspur - Atlético Madrid 0-2
(goal) 66' 0-1 Costa (Viera)
(goal) 88' 0-2 Costa (Griezmann)

Atlético Madrid - Espanyol 2-2
(goal) 21' 0-1 Baptistao
(goal) 56' 0-2 Gameiro (Correa)
(goal) 67' 1-2 Baptistao
(goal) 90' 2-2 Barco (Gameiro)

FC Barcelona - Real Madrid 1-1

Daniël.
23/12/2017, 18:39
Goede zege! Die finale is nu heel dichtbij, dus dit mag je niet meer weggeven. Ga zo door!

Begiristain
24/12/2017, 13:50
Kijk, prima resultaat! Je moet een goede kans maken op de winst. Strak verslag en scherpe screenshot!

db1512
24/12/2017, 17:04
De finale lijkt inderdaad binnen handbereik, maar eerst troffen we Real Betis in eigen huis. Een erg moeizame wedstrijd die we door een laat doelpunt wisten te winnen, hieronder een kort interview met matchwinner Jonathan Viera.

http://i66.tinypic.com/5xiobc.png

Atlético Madrid - Real Betis
(goal) 83' 1-0 Viera (Gameiro)

Daniël.
24/12/2017, 21:29
Goed om te zien dat Viera belangrijk voor je team aan het worden is. Hij en Carrasco zijn natuurlijk twee verschillende type spelers, maar mooi dat hij het vertrek van Carrasco tot dusver goed heeft kunnen opvangen. Het kampioenschap is ook al erg dichtbij, dus hopelijk geef je dit niet meer weg.

Ryanajax
27/12/2017, 13:17
Leuke stukjes weer! Hele fijne overwinning op Tottenham natuurlijk. De finale kan je bijna niet meer ontgaan nu. Verder fijn dat Viera redelijk in vorm aan het komen is.

Begiristain
28/12/2017, 15:03
Ziet er goed uit! Nette screen en lekker stukje. Viera is inderdaad wel een heel ander type. Mis je echte snelheid en acties op de vleugel? Zeker omdat Griezmann ook een beetje de spelverdelende rol op zich neemt.

Naudi
30/12/2017, 16:03
Mooi geschreven stukjes. Ben aangenaam verrast dat Vierra het zo goed doet momenteel. Probeer misschien meer plaats te laten tussen de vragen en antwoorden bij interviews.

db1512
03/01/2018, 16:03
Het heeft even geduurd maar hier is dan het volgende stuk: de return tegen Spurs! Begiristain het ontbreken van echte snelheid is wel een dingetje ja, al is Viera ook weer niet traag. Het spelconcept is een beetje dat Koke en Viera aan de zijkanten het spel ook kunnen verdelen en dat Griezmann zodra zij de bal hebben ook de diepte zoekt en gevaarlijk kan worden rondom Costa. Je zou het bijna als een soort 4-2-3-1 kunnen zien met Griezmann als centrale aanvaller, waarbij de snelheid vooral in de as ligt waarmee de ruimte achter de verdediging kan worden bespeeld.

http://i67.tinypic.com/2aeuwax.png

Atlético Madrid - Tottenham Hotspur 2-0
(goal) 15' 1-0 Griezmann (Oblak)
(goal) 86' 2-0 Thomas (Griezmann)

Ryanajax
03/01/2018, 18:30
Mooi dat je de finale hebt weten te bereiken! Apart eigenlijk dat Oblak ook al vijf assists op z'n naam heeft staan. Het is wel een mooi wapen om razendsnel te counteren natuurlijk. Ben benieuwd naar de finale, AS Monaco zal zeker niet makkelijk worden. Succes!

RobQua
04/01/2018, 12:49
2-0 winst, goed voor de finaleplaats, is een uitstekend resultaat!

Hopelijk kan je deze lijn doortrekken en de finale winnen!

Begiristain
04/01/2018, 14:33
Goede prestatie! Je stuk ziet er netjes uit. Apart dat de combinatie Oblak-Griezmann al viermaal succesvol is geweest, haha. Nog niet duidelijk wie de tegenstander wordt?

Daniël.
05/01/2018, 14:41
Mooi dat je de finale hebt bereikt. Oblak laat toch maar weer zien een topkeeper te zijn. Opvallend trouwens dat hij al vijf assists heeft gegeven. AS Monaco is een lastige, maar ook een mooie tegenstander voor in een finale. Toch schat ik jouw team hoger in. Veel succes voor de finale!

db1512
05/01/2018, 17:30
Ryanajax het is inderdaad heerlijk counteren als je met een lange bal al voor de keeper kan staan, mocht er ooit een opvolger voor Oblak moeten komen dan zal ik ook zeker naar diens uittrap kijken voordat ik iemand aantrek. Begiristain AS Monaco is de tegenstander in de EL finale!

We naderen het eind van de competitie en het gaat wat moeizamer dan eerst, waardoor de titelstrijd op de laatste speeldag beslist wordt.

http://i67.tinypic.com/102toya.png

Getafe - Atlético Madrid 2-0
(redcard) 51' Oblak
(goal) 52' 1-0 Shibasaki
(goal) 90' 2-0 Diedhiou

Atlético Madrid - UD Levante 2-1
(goal) 24' 0-1 Jason
(goal) 64' 1-1 Griezmann (Costa)
(goal) 90' 2-1 Costa (Moyà)

Daniël.
05/01/2018, 18:46
Oef, zo geef je het toch bijna weg. Nu 'gewoon' van Eibar winnen en je bent landskampioen. Het is toch nog spannend zo aan het einde van het seizoen. Je kunt nog drie prijzen winnen, maar ook zo met lege handen staan. Veel succes in de drie wedstrijden!

Begiristain
06/01/2018, 19:03
Kan een uiterst succesvol seizoen voor je gaan worden! AS Monaco is een lastige tegenstander, maar voor jouw ploeg zeker wel te pakken.

Ryanajax
07/01/2018, 15:57
Zoals er al wordt aangegeven zijn het inderdaad drie finales. Hopelijk weet je ze alle drie te winnen, veel succes in iedergeval!

db1512
13/01/2018, 15:05
De eerste finale is gespeeld: de laatste competitiewedstrijd tegen Eibar zit erop waardoor de landskampioen bekend is.

http://i64.tinypic.com/2iglksx.jpg

Atlético Madrid - SD Eibar 1-1
(goal) 26' 0-1 Charles
(goal) 68' 1-1 Barco (individuele actie)

Veel tijd om bij te komen van het competitieslot is er niet, drie dagen na de wedstrijd tegen Eibar staat de Europa League finale alweer voor de deur.

Larsenal
13/01/2018, 16:02
Dat is toch erg jammer, zeker omdat je het in eigen hand had. Hopelijk kun je de kater een beetje wegspoelen door de Europa League te winnen. Succes!

Daniël.
14/01/2018, 16:06
Ai, balen dat je het zo weggeeft. Doet me een beetje denken aan Ajax in 2016 :(. Hopelijk kun je de Europa League nog wel winnen. Succes!

Ryanajax
14/01/2018, 21:21
Oeh, zonde dat je de titel op deze manier verspeelt. Hopelijk kom je nu niet in een negatieve spiraal terecht en kun je je in de Europa League finale herstellen.

Begiristain
15/01/2018, 17:13
Auch, en dat tegen een redelijk gemakkelijke tegenstander. Pijnlijk. Goed stukje overigens!

db1512
15/01/2018, 21:05
Inderdaad erg jammer dat we het zo weggeven, kunnen we ons herstellen tegen Monaco?

http://i64.tinypic.com/fxqpgm.png

Europa League Finale
Atlético Madrid - AS Monaco 2-0
(goal) 45' 1-0 Costa (Griezmann)
(goal) 48' 2-0 Griezmann (Vitolo)

De laatste wedstrijd van het seizoen staat over vier dagen alweer op het programma, we sluiten onze week van finales af tegen Real Madrid in de strijd om de Copa del Rey. Uitgerekend onze aartsrivaal snoepte ons het kampioenschap af en biedt ons nu de ideale gelegenheid om écht revanche te nemen.

Daniël.
16/01/2018, 16:50
Gefeliciteerd met het winnen van de Europa League. Een Europese hoofdprijs is altijd lekker, al spoelt het misschien niet helemaal de zure nasmaak weg van het mislopen van de titel. Hopelijk kun je inderdaad revanche nemen op Real Madrid in de bekerfinale. Succes!

Begiristain
16/01/2018, 17:15
Lekker hoor. Op zich wel gewoon een hoofdprijs, natuurlijk. Ben benieuwd of je Franse sterspeler het nog ziet zitten om te blijven!

db1512
16/01/2018, 22:55
Ook de laatste finale van het seizoen is gespeeld.

http://i67.tinypic.com/znvl9k.png

Finale Copa del Rey
Atlético Madrid - Real Madrid 2-1
(goal) 59' 1-0 Saúl (Vrsaljko)
(goal) 66' 1-1 Kroos (Benzema)
(goal) 84' 2-1 Saúl (Viera)

Nu het seizoen erop zit is er straks tijd om terug te blikken en de statistieken van afgelopen jaar erbij te pakken. Suggesties voor een interview met een speler zijn uiteraard ook welkom, met wie zouden jullie graag een interview zien?

Daniël.
16/01/2018, 23:17
Goed stuk dat tekstueel ook weer goed in elkaar zit! Mooi dat je wraak hebt kunnen nemen op Real Madrid door de beker te winnen. Mij zou een interview met Oblak wel interessant lijken. Hij speelt immers al het gehele seizoen top en ik ben benieuwd of hij zichzelf klaar vindt voor een eventuele vervolgstap. Andere spelers die je zou kunnen interviewen zouden een van je aankopen kunnen zijn, zoals Barco of Lautaro Martínez.

Ryanajax
17/01/2018, 17:06
Gefeliciteerd met het winnen van de Europa League en de Spaande beker! Mooi dat je nog revanche hebt kunnen nemen op Real. Verder lijkt het mijn het mooist om een interview te doen met een speler die heel belangrijk is, maar niet de meest opvallende is. Aangezien die spelers vaak vergeten worden zou het leuk zijn om die eens in de spotlight te zetten.

Begiristain
17/01/2018, 22:15
Lekker hoor! Toch twee prijzen, ondanks het jammere verlies van de titel is het toch een schitterend seizoen geweest. Sterk stukje, mooi geschreven.

db1512
18/01/2018, 12:32
Bedankt voor de reacties! Ik zal me gaan beramen over het interview, een waterdrager zoals Ryanajax aandraagt is wel een interessante optie. @Daniël Barco vind ik ook een leuke optie, Martinez heeft nog niet heel veel gespeeld dus hem vind ik (nog) een wat mindere optie.

Ieder seizoen rijkt Marca een aantal prijzen uit, zo ook dit seizoen.

http://i64.tinypic.com/16gnpy.png

Dan is dit de eindstand van de competitie
http://i67.tinypic.com/35lf9tw.png

Dan nog even de individuele statistieken van onze spelers.

http://i68.tinypic.com/2qc2dlv.png

Larsenal
18/01/2018, 18:55
Toch nog een goede afsluiting van het seizoen. Barcelona verrassend 6de en Sociedad toch wel flink gestunt. Ben benieuwd naar je interview!

db1512
19/01/2018, 12:51
Aan het einde van het seizoen hebben we onze eerste transfer voor het nieuwe jaar afgerond.

http://i64.tinypic.com/2dh64oy.png

Ben benieuwd wat jullie van deze aanwinst vinden.

Spoon0612
19/01/2018, 21:24
Heerlijk, past wel bij Atletico vindt ik. Onderschatten voetballer irl

Ryanajax
20/01/2018, 16:20
Leuke aankoop! Denk dat hij een uitstekende versterking is.

Begiristain
20/01/2018, 19:48
Prima hoor. Enorme versterking voor je middenveld. Al zou hij misschien nu wat meer op de balans moeten letten ipv box-to-box, wat hij bij Bayern nog wel eens doet.

Daniël.
20/01/2018, 23:38
Uitstekende aankoop! Ik ben benieuwd hoe Vidal zal presteren. Is Goretzka trouwens echt in je carrière naar Bayern vertrokken? Dat zou namelijk erg toevallig zijn.

Larsenal
21/01/2018, 16:33
Fantastische aankoop en een waardige vervanger voor Gabi!

db1512
23/01/2018, 12:08
Goretzka is in mijn carrière niet echt naar Bayern gegaan maar dit is wel de reden dat Vidal IRL zou mogen vertrekken in de zomer. Dan nu het interview, waarbij ik gekozen heb voor een speler die afgelopen jaar weinig in de belangstelling stond maar wel erg belangrijk was.

http://i68.tinypic.com/2mxfo81.png

In de volgende update blikken we vooruit op de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Ryanajax
23/01/2018, 18:05
Zeer leuk interview! Mooi dat hij nog altijd basisspeler is. Zit er eigenlijk iemand in de selectie die hem op korte termijn af kan lossen of moet er iemand worden aangetrokken?

Naudi
24/01/2018, 13:20
Toch nog een mooi seizoenseinde met wee prijzen! Mooie slag ook geslaan op de transfermarkt met de aankoop van Vidal. Zal zeker een plaats kunnen veroveren in je elftal. Zou het niet iets zijn om halverwege het seizoen naar Barcelona te gaan? Aangezien ze zo zwak presteerden vorig jaar, of ga je eerst voor de titel gaan met Atléti?

db1512
24/01/2018, 19:48
Ryanajax Lucas Hernández zou ook op linksback uit de voeten kunnen, hij speelt hier IRL ook veel de laatste weken door de blessure van Luís. Mijn gedroomde toekomstige centrum bestaat echter uit Lucas-Giménez waardoor er uiteindelijk wel een opvolger voor Luís moet komen, ik hoop eigenlijk deze zelf op te kunnen leiden. Naudi de overstap naar Barcelona zie ik Simeone niet maken, ik ga dus in mijn verhaal die stap ook niet zetten. Wellicht dat ik in de toekomst nog eens een andere club onder mijn hoede neem in deze carrière maar dat zal dan een club buiten Spanje zijn.

We staan momenteel aan de vooravond van een nieuw seizoen, de voorbereiding gaat er als volgt uit zien.

http://i66.tinypic.com/24wa43r.png

Ik ben benieuw wat jullie van mijn mogelijke versterkingen vinden, wie zouden jullie halen?
Doelman:
Adrian - West Ham United - 31 jaar (gameface)
Roberto - Espanyol - 32 jaar (verleden in de jeugd)
Muslera - Galatasaray - 32 jaar

Verdediger:
Rojo - Manchester United - 28 jaar
Monreal - Arsenal - 32 jaar
Bernat - Bayern München - 25 jaar

Andere suggesties voor deze posities zijn natuurlijk ook welkom.

Naudi
25/01/2018, 15:00
Rojo en Bernat zijn wel leuke aankopen. Alleen snap ik niet waarom je zoveel doelmannen haalt? Drie keepers is toch voldoende? Zou je eens een print screen van je jeugdspelers kunnen tonen? Zo kunnen we zien hoe goed ze al zijn :) .Verder: succes in het Midden-Oosten.

itsblurb
25/01/2018, 17:31
Naudi, het is een verlanglijst voor de nieuwe tweede keeper. Het dus (nog) geen aankopen.

Ryanajax
25/01/2018, 20:36
Goed stukje! Mijn persoonlijke favorieten op je lijstje zijn Rojo en Roberto. De ander zouden ook leuke aankopen kunnen zijn overigens.

Begiristain
27/01/2018, 13:38
Als Roberto in de basis staat bij Espanyol, zou ik gaan voor Adrian. Prima keeper, maar op het tweede plan geraakt.
Achterin ben ik geen fan van Rojo en met Monreal schiet je weinig op qua leeftijd. Bernat is een goede optie, maar hem zie ik dan weer niet centraal spelen. Daar ligt zijn kracht niet.

Het ligt er heel erg aan wat je zoekt, denk ik. Een speler die het de basis moeilijk kan maken of een goede back-up. Een echte back of een speler die ook centraal kan spelen. Qua top kan je kijken bij Inigo Martinez en daaronder Merino. Op links inderdaad Bernat, maar ook een Lato of Aaron Martin.

db1512
28/01/2018, 14:27
Bedankt voor de reacties en het meedenken! Hieronder lees je welke twee spelers naar Madrid zijn gekomen.

http://i67.tinypic.com/28ryw4p.png

Roberto is bij Espanyol de derde doelman achter Diego López en Pau Lopéz. Roberto is eigenlijk zijn hele carrière tweede doelman geweest en kan nu in zijn geboortestad nog een paar jaar zijn prijzenkast aanvullen.
De keuze voor Lato was wat ingewikkelder, maar uiteindelijk toch maar direct voor een potentiële opvolger van Luís gekozen. Jammer genoeg vertrokken er veel andere Spaanse backs naar het buitenland (vooral de Bundesliga is in trek) waardoor er niet heel erg veel keuze in La Liga meer was.
Gaya vertrok in januari al naar Leverkusen, terwijl Grimaldo toen naar Leipzig vertrok.
Nu zijn Aaron Martin (Manchester City) en Jonny (Hoffenheim) ook vertrokken waardoor Lato de belangrijkste kandidaat was.

Joostvans
28/01/2018, 14:47
Eigenlijk ontzettend zonde dat La Liga beroofd wordt van de talentvolle linksbacks, daar zijn er namelijk wel een flink aantal van in Spanje. Denk dat je met Toni Lato een uitstekende aanvallende linksback hebt die je waarschijnlijk nog wel wat moet slijpen naar de speelstijl van Atletico Madrid. Ideaal dus om achter Filipe Luis te 'rijpen' en daarna zijn plaats over te nemen. Heb je het al in een profielbericht gezegd, maar denk dat je hier een heerlijke carrière hebt staan!

Daniël.
28/01/2018, 15:20
Mooi stukje weer en goede aankopen. Ik denk dat Lato in de toekomst zeker uit kan groeien tot een van de beste linksbacks van Spanje en Roberto is een prima back-up voor Oblak. Ik ben benieuwd of je nog andere aankopen gaat doen.

db1512
30/01/2018, 00:32
Bedankt voor de reacties! De selectie is nu aardig rond en ik verwacht eigenlijk alleen nog aankopen zodra er iemand vertrekt. De voorbereiding in Saoedi-Arabië is achter de rug, hieronder lees je hoe dat ging.

http://i68.tinypic.com/2uha4vr.png

Atlético Madrid - Bayern München 2-2
(goal) 19' 1-0 Martínez (Thomas)
(goal) 23' 2-0 Martínez (Thomas)
(goal) 40' 2-1 Lewandowski
(goal) 58' 2-2 Pantovic

Al Nassr - Atlético Madrid 0-2
(goal) 59' 0-1 Correa (Gabi)
(goal) 79' 0-2 Martínez (Viera)

Al Hilal - Atlético Madrid 0-0

Atlético Madrid - Chelsea 1-2
(goal) 70' 0-1 Piazon
(goal) 73' 1-1 Correa
(goal) 83' 1-2 Piazon

Daniël.
30/01/2018, 01:23
Jammer van de teleurstellende voorbereiding. Je hebt in ieder geval wel je bank-/jeugdspelers in actie kunnen zien. Zijn er nog andere spelers geweest, naast Martínez en Correa, die positief (of negatief) opvielen in de voorbereiding?