PDA

Bekijk Volledige Versie : FIFA 18 Demo Discussie Topic

Jordi
12/09/2017, 14:43
Vandaag kunnen we aan de slag met de demo van FIFA 18 (https://fifabenelux.com/fifa18/demo-fifa-18-verschijnt-12-september/). Discussieer in dit topic over de demo.

EagleFan
12/09/2017, 15:09
Volgens de geruchten komt de demo wereldwijd om 19:00 op alle consoles online, EA zelf bevestigd nog niets.

itsblurb
12/09/2017, 15:19
Echt rot dat het pas om 19.00 uitkomt. Heb ik vandaag 1/4, denk ik de hele middag FIFA te spelen, komt hij pas om 19.00 wanneer ik training heb...

Melvin030
12/09/2017, 15:49
Ik heb met EA Nederland gesproken en die gene zij tegen mij dat ze niet wisten hoelaat die kwam alleen wel veel speel plezier vandaag.

Dus denk rond 19:00 dat het spel te downloaden is.

HSP
12/09/2017, 16:09
Het zal rond 19:00 wel te downloaden zijn. Ik had de demo in de middag er al op geplaatst, de echte voetbalfans zullen voor de buis zitten vanavond.

Melvin030
12/09/2017, 16:16
Het zal rond 19:00 wel te downloaden zijn. Ik had de demo in de middag er al op geplaatst, de echte voetbalfans zullen voor de buis zitten vanavond.

Vanavond de Champions League topper FC Barcelona - Juventus en Morgen Feyenoord - Manchester City

Boskamp
12/09/2017, 16:20
Ach, vanavond net voordat ik ga trainen even de download starten en als ik terugkom is 'ie hopelijk klaar. En tijdens de Champions League inderdaad ook nog tijd zat om te downloaden. Uiteindelijk tijd zat om de Demo voor 29 september te spelen.

EagleFan
12/09/2017, 18:48
Gewoon CL op de laptop en dan FIFA 18 Demo op de PS4 :)

Countdown: https://www.timeanddate.com/countdown/soccer?iso=20170912T19&p0=16&msg=FIFA+18+Demo&ud=1&font=cursive&csz=1

- - - Dubbelpost automatisch samengevoegd - - -

Nog iets meer als 10 minuten tot de waarschijnlijke release, hopelijk gaat de PSN Store het redden...

Moha88
12/09/2017, 19:04
Demo staat op ps store. Downloaden gaat nog niet.

EagleFan
12/09/2017, 19:05
Demo staat op ps store. Downloaden gaat nog niet.

Klopt, kan nergens een downloadknop vinden.

Moha88
12/09/2017, 19:07
Klopt, kan nergens een downloadknop vinden.

Wellicht drukte of onderhoud omdat ze het nu pas uploaden naar de ps store.

Jordi
12/09/2017, 19:13
Probeer het eens via deze link https://store.playstation.com/#!/nl-nl/games/fifa-18-demo/cid=EP0006-CUSA08354_00-FIFA2018DEMOGAME ;)

Moha88
12/09/2017, 19:15
Mijne is al bezig. 7.3 gb.

EagleFan
12/09/2017, 19:17
Hij doet het nu wel :)
Server is wel erg traag, bekabeld nog 40 minuten te gaan.

Jordi
12/09/2017, 19:25
PC spelers die demo niet kunnen vinden op Origin: https://www.origin.com/nld/en-us/store/fifa/fifa-18/demo ;)

Markus2002
12/09/2017, 20:02
waar is de FIFA 18 demo te downloaden voor Xbox One?

Snuck
12/09/2017, 20:15
Gewoon via xbox live.
Ik probeerde het net even op mijn werk via de de website van Xbox.
Maar dat lukt helaas niet.
Waarschijnlijk is de server overbelast.

Robinjuuh
12/09/2017, 20:15

In de store op de Xbox One.
Echter krijg ik telkens de melding dat er een probleem is, wss overbelaste server of zoiets.

Snuck
12/09/2017, 20:37
Het is mij ondertussen gelukt via xbox.com.

Markus2002
12/09/2017, 20:39

Het is gelukt, downloaden is bezig, thanks.

Raindog
12/09/2017, 20:49
Net m'n eerste match gespeeld, en ik ben wel enthousiast! Ik vind dat het tegelijk trager en sneller aanvoelt: tempo is wat lager, wat goed is, en de reacties zijn opmerkelijk sneller. De animaties zien er veel beter uit, en dat heeft ook een positief effect op de gameplay. Ik merkte ook al op dat spelers beter lopen, en dat het niveau van de AI omhoog gegaan is.

Thabigben
13/09/2017, 09:20
WAUW, ben onder de indruk van de demo, speelt erg goed.

Alleen ben ik van mening dat de demo altijd super speelt de afgelopen jaren en dan de volledige versie toch iets langzamer en stroever speelt

Martkrc
13/09/2017, 11:58
Hoe zit het met de graphics en nieuwe faces? Hebben bijvoorbeeld de nieuwe spelers zoals Bernardo Silva van City een eigen face? Of lopen we daar weer op achter zoals elk jaar?

falonso
13/09/2017, 13:05
Echt joh, ik zie van die leuke, positieve reacties en dan denk ik "waarom kan dat bij mij niet?". Ik speel met Vissel Kobe tegen Man Utd, op wereldklasse. Ik heb zelf de nodige moeite met het creëren van kansen (dat is een vooruitgang ten opzichte van FIFA 17, waar ik kans op kans had), maar United komt er ook niet door. Wanneer ik een fout maak in de opbouw is United echter weg, Rashford wordt in de loop aangespeeld en ik kan alleen maar kansloos toekijken hoe hij op mijn goal af sprint. En wat gebeurt er? Hij schiet vanaf ongeveer de penaltystip naast. Niet eens op doel, dat de keeper hem desnoods nog heeft. Nee, naast. Op wereldklasse.

Vorig jaar had ik moeite op de demo, écht moeite. Ik kon met United niet winnen van de Japanse club die er toen op zat, Osaka geloof ik. Toen de game kwam, kon ik al slapend op elk niveau winnen omdat het zo makkelijk was. Ik hoop echt dat het dit jaar niet weer zo is, want dan win ik slapend nog met 10-0 straks.

Ik weet het, het is slechts een demo en slechts één moment wat ik noem, maar gezien mijn ervaringen met FIFA 17 is al het enthousiasme wel weg.

FloydLandis
13/09/2017, 13:49
Speel altijd op legendarisch en wat mij bij Fifa 17 erg tegenviel was, dat wanneer de CPU in een kansrijke positie kwam ze rond bleven tikken of juist weer terug kapte en het moment voorbij liet gaan.. Merk nu bij de demo dat zodra ze kans krijgen ze meteen afdrukken!

De speelstijl van clubs herken ik ook in de potjes die ik tot dusver gespeeld heb .
Ateltico speelt met het mes tussen de tanden.
Daarna speelde ik met Chelsea tegen City, begon erg sterk maar werd 3 keer volledig weg gecounterd en stond na 25 minuten speeltijd al met 0-3 achter.

Als dit het niveau van de echt game is ben ik tevreden, eindelijk weer tegenstand in carriere!!

Moha88
13/09/2017, 19:44
Ik heb de demo nu een pot of 10 bespeeld. Paar dingen die mij toch opvallen.

1) draaien en kappen is erg onhandig. Of aannemen als aanspeelpunt en wegdaaien is haast niet te doen.

2) de netten van de goals zijn erg stijf. De bal rolt in de goal en eruit veels te hard. Moet meer gevoel in imo.

3) Grafisch iets gepolijster.

4) Lay out menu en commentaar is exact 17.

Aron1997
13/09/2017, 20:38
Ik vind dat de goals heel onduidelijk zijn. Ik bedoel als je scoort zie ii het vaak pas als ze beginne te juichen. En ik zie pas met de herhaling van ooh zo ging die er dus in.

Joostvans
13/09/2017, 21:13
Mijn eerste ervaring met de DEMO is absoluut positief. Hoewel ze zonder twijfel iets moeten doen aan de stijve netten en het speltempo denk ik dat de game intrinsiek goed in elkaar zit. Met spelers als Paulo Dybala draai je ontzettend snel weg, terwijl de minder capabele spelers als Casemiro de draaicirkel van een stadsbus hebben. Realistisch en tegelijkertijd handig wanneer je graag hoog druk zet op de tegenstander. Verder is de manier van tackelen ook prettiger, je 'range' met een slide tackle is groter geworden naar mijn gevoel en dus kan je makkelijker met een 'hoge lijn' achterin spelen.

Verder gebruik ik de DEMO eigenlijk alleen om wat potentiële doelwitten voor mijn carrière met Barcelona te scouten. Gezien de drukte met mijn studie heb ik simpelweg niet de tijd om veel te spelen. Dus speel m'n potjes voornamelijk met Atletico Madrid (Saúl, Lucas Hernández en Antoine Griezmann), Bayern München (Thiago en David Alaba), Manchester City (Kevin de Bruyne, David Silva, Gabriel Jesus, Brahim Díaz, Bernardo Silva en Leroy Sané), Juventus (Paulo Dybala en Alex Sandro) en Chelsea (Eden Hazard, Andreas Christensen en Pedro). Kan niet wachten tot de volledige game uitkomt! Ben vooral benieuwd naar Barcelona B, de rest kan je namelijk wel redelijk inschatten.

Raindog
14/09/2017, 21:47
Vandaag eindelijk nog eens wat tijd gehad voor de demo. Buiten de rare netten en de foute kleuren in de radar vind ik het echt top.
Alles voelt beter aan, zowel dribbelen als passen en schieten. Op manueel heb ik wel de indruk dat kort passen moeilijker is geworden, en ik moet nog enorm wennen aan het langer inhouden van de knop. De trainer met enkel een richtingwijzer helpt wel. Ook het wisselen van no touch dribbling van lb naar rb zorgt soms nog voor frustratie.
Ik ben vooral ook zeer te spreken over de cpu. Er zit veel meer variatie in hun voetbal, ze doen nu zelfs skillmoves. Vaak combineren ze ook heel mooi, ik heb al prachtdoelpunten tegen gekregen. Dat verdedigen moeilijker geworden is vind ik ook positief.

Kingfvp
15/09/2017, 10:02
Na 5 potjes te hebben gespeeld zijn dit mijn +/- punten:

Positief:
-Medespelers lopen beter vrij.
-Het spel is nu meer rond paasen dan kick en rush gevoel.
-Voorzetten zijn weer normaal, vorige 2 spellen was 1x vierkantje een schot naar de andere cornervlag.
-Snel wisselen, ook al heb je niet wissels klaar gezet geeft de comp zelf aan welke je kan wisselen ivm moeiheid.
-Penalty beetje veranderd maar helpt heel erg.
-Je merkt het verschil als je tegen een mindere tegenstander speel.
-Het automatisch glijden dat je medespelers doen als ze er bijna bij kunnen komen.

Negatief:
-Het gevoel dat het Fifa 17 is. Bij voorgaande spellen minder gehad dan nu.
-Geplaatst schot is OP.
-Verdedigen is nu nog moeilijker. (of het lig aan mij)

-

Boskamp
15/09/2017, 10:28
De demo heeft me echt positief verrast, zeg. Mijn grootste (offline) ergernis aan FIFA 17 was toch wel dat de CPU alleen maar de bal rondtikte, er geen echte variatie in zat, etc. Zoals meerdere ook al eerder zeiden; de CPU is nu echt verrassend, voetballend goed en divers en doen zelfs skillmoves. Dat is alleen maar positief voor de Carriére modus en voor de tegenstand.

Verder voelt alles ook een stuk beter aan. De passing, het dribbelen, de voorzetten en ook de snelheid van het spel is beter gebalanceerd. Ook voel je nu veel beter het verschil dat je met een Verratti wegdraait en passt of een Krychowiak.

Tot slot vind ik de La Liga presentatie echt geweldig, wat het spelen met Spaanse ploegen (voor mij in elk geval) veel toffer maakt. En aangezien het een demo is, kan het in principe alleen nog maar (net) beter worden. Nog twee weken!

Raindog
15/09/2017, 11:10
Daar sluit ik me volledig bij aan!

Na 5 potjes te hebben gespeeld zijn dit mijn +/- punten:

Positief:
-Medespelers lopen beter vrij.
-Het spel is nu meer rond paasen dan kick en rush gevoel.
-Voorzetten zijn weer normaal, vorige 2 spellen was 1x vierkantje een schot naar de andere cornervlag.
-Snel wisselen, ook al heb je niet wissels klaar gezet geeft de comp zelf aan welke je kan wisselen ivm moeiheid.
-Penalty beetje veranderd maar helpt heel erg.
-Je merkt het verschil als je tegen een mindere tegenstander speel.
-Het automatisch glijden dat je medespelers doen als ze er bijna bij kunnen komen.

Negatief:
-Het gevoel dat het Fifa 17 is. Bij voorgaande spellen minder gehad dan nu.
-Geplaatst schot is OP.
-Verdedigen is nu nog moeilijker. (of het lig aan mij)

-

Ik ben het helemaal met je eens, behalve dan dat deze demo als FIFA17 aanvoelt. Ik vind hem net heel anders aanvoelen, vooral door de nieuwe animaties die volgens mij ook een grote (positieve) impact hebben op de gameplay.

Het valt me op dat het bij FIFA 17 echt wachten was tot de bal op de juiste plek voor de animatie was voor de speler daadwerkelijk tot een pas of (hierbij was het het meest duidelijk) een volley over ging. Nu kan je op eender welke moment op je knop drukken en de speler vindt wel een manier om op de moment die jij aangeeft de bal te raken. Je moet ook eens proberen met je back je flankspeler hoog aan te spelen en dan niet te koppen, maar met de rechterstick de diepte in te gaan: vroeger ging de flankspeler dan altijd de bal met de voet over zijn eigen hoofd proberen te spelen, nu kan het ook zijn dat hij de bal met het hoofd controleert en en zo de man in zijn rug meteen voorbij is. Een klein detail, maar zo zijn er veel en samen hebben die een grote impact.

alex1987
15/09/2017, 11:44
Ik heb em maar niet gedownload.
Zat gisteren naar de stream van Castro1021 te kijken waarin hij de demo speelde.
Hij gaf aan dat de gameplay in de versie die zij bij Capture gespeeld hebben heel anders aan voelde. In ieder geval een stuk sneller.
Hij vond de Capture event versie ook een stuk lekker spelen, dat wordt ook de versie die wij over een kleine 2 weken op de deurmat hebben.

db1512
17/09/2017, 12:27
Vind de demo erg positief! Heb het idee dat teams herkenbaarder voetballen en meer de speelstijl hanteren die ze IRL ook hanteren. Moet wel zeggen dat ik het wel een aanfluiting vind dat een speler als Carrasco geen gameface heeft en ook echt totaal niet te herkennen is, als zo'n speler al geen face heeft dan ben ik bang dat er nog meer redelijk grote spelers niet te herkennen zullen zijn in het spel.

Aron1997
17/09/2017, 14:42
Ik hoop en denk dat dit enkel in de demo nog zo is. De city aankopen Mendy, Bernardo Silva en ederson hebben het ook niet kan toch niet? Casemiro en Asensio ook nog geen face dus moet wel zijn dat het enkel in de demo nog niet zit.

Raindog
17/09/2017, 14:44
Ik word ook echt ingemaakt soms, en krijg de knapste goals tegen. Afstandsschoten, binnentikkers na brilliante combinaties, een spits die een verdediger met een skillmove voorbij gaat en dan afwerkt, ... Met één van de toppers tegen een kleine ploeg kan ik meestal wel winnen, en soms eindigen topmatchen ook in mijn voordeel, maar even vaak krijg ik een 0-4 of een 1-5 om de oren. Misschien moet ik toch maar een niveau lager gaan spelen, full manual op legendarisch is er wat over denk ik.

db1512
17/09/2017, 15:19
Als Mendy, Bernardo Silva en co nog geen face hebben zou het best zo kunnen zijn dat er inderdaad nog faces aan de teams van de demo worden toegevoegd. Met de PL deal lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat deze belangrijke spelers van City geen face zouden krijgen. Hoop er wel op dat er t.o.v. Fifa 17 een stuk meer spelers een gameface hebben of i.i.g. op zichzelf lijken. Afgelopen jaar was een topspeler als Naingolan gewoon niet te herkennen op Fifa en het lijkt me dat ze dat heel makkelijk (ook tijdens het seizoen) aan kunnen passen.

Aron1997
17/09/2017, 16:34
Ja precies! Zal wel inorde komen denk ik. Ben al blij dat dit jaar Musonda en Fosu-Mensah wel een real face hebben.

alex1987
20/09/2017, 13:44
Ik zal je maar uit de droom halen.
Deze spelers zullen geen facescan hebben. Misschien met een latere update zoals het in FIFA 17 bij een aantal spelers deed.

db1512
20/09/2017, 14:01
alex1987 zou heel jammer zijn als de hierboven besproken spelers geen face hebben. Ben overigens wel erg benieuwd hoe je aan deze informatie komt.

Aron1997
20/09/2017, 14:27
Zou toch wel erg zijn dat basisspelers van Real Madrid, Barca en andere grootheden uit de premier league geen real face hebben