PDA

Bekijk Volledige Versie : Manager Story van de Maand - Juni

Begiristain
07/07/2017, 13:35
Eindelijk is dan het zo ver! De allereerste Manager Story van de Maand nominaties zijn bekend. Uit de twaalf actieve stories zijn de drie beste van de maand juni genomineerd. Het is de eerste editie van de MSvdM en alleen de updates uit de maand juni worden beoordeeld.

Nominatie 1
RJ_MikiFan: 'André Breitenreiter, een vijftienjarige rondreis over de voetbalwereld?' (https://fifabenelux.com/forum/showthread.php?20413-Andr%E9-Breitenreiter-een-vijftienjarige-rondreis-over-de-voetbalwereld&p=513080&viewfull=1#post513080)
In de carrière van André Breitenreiter gaat de Duitse trainer de voetbalwereld in om zijn visie en kwaliteiten te tonen. Tijdens zijn tocht komt hij langs clubs als Bielefeld, Valencia, Ajax en Juventus, maar wordt hij ook bondscoach. Op moment van schrijven zit Breitenreiter alweer in zijn elfde actieve seizoen als hoofdverantwoordelijke. Prestaties zijn geleverd, zijn naam is opgebouwd.
De storymaker heeft er voor gekozen om de lezer via periodieke updates te informeren over clubkeuzes, resultaten en transferpolitiek. Zijn stukken zijn gemaakt in een strakke lay-out, met goede teksten. Een toegewijd schrijver kan je hem noemen, kijkend naar de vele pagina's aan updates. Aan dit verhaal is een compleet eigen draai gegeven, met verrassende wendingen en keuzes. Verbeterpunten kunnen voornamelijk gevonden worden in variatie. Te denken aan soorten updates en lay-out. Al met al is RJ_MikiFan een zeer sterke uitdager voor de MSvdM!

Nominatie 2
Matthias~: 'Inter Milan - Luciano Spalletti (https://fifabenelux.com/forum/showthread.php?20515-Inter-Milan-Luciano-Spalletti)'
F.C. Internazionale Milano is één van de meest onrustige voetbalclubs ter wereld. Trainers komen en gaan en ook vele spelers zijn hun plek niet zeker. De laatste seizoenen is Inter een gevallen grootmacht te noemen. Na de succesvolle periodes onder Mourinho en Sneijder strijdt de ploeg nu niet meer voor de titel. In deze managerstory neemt de ervaren manager Spalletti het roer in handen en lijkt Inter een evenwichtigere koers te gaan varen. De grote selectie wordt aangepakt en transferblunders maken plaats voor gericht investeren in kwalitatieve spelers. Is dit genoeg voor de ommekeer?
Een verhaal waar de schrijver inspeelt op zijn publiek. Op dit moment ligt de focus op het doorselecteren van de huidige spelersgroep van de Italiaanse grootmacht, maar dit wordt niet in een sneltreinvaart gedaan. Waar achter de aan- en verkopen een gedachte zit, zit dat ook achter de verhaallijn. Geruchten, wel of niet definitieve transfers en duidelijke wedstrijdverslagen, aan alles is gedacht. Dit is ook meteen de kracht van deze managerstory. Daarnaast zijn de teksten goed geschreven en geeft de schrijver zijn eigen draai aan het geheel. De lay-out zou beter kunnen worden, waar deze nu vooral heel basic is. Daar vallen zeker winstpunten te behalen. Al met al een jonge story, met veel potentie.

Nominatie 3
db1512: 'Manager Story AC Milan (https://fifabenelux.com/forum/showthread.php?20404-Manager-Story-AC-Milan&p=513159&viewfull=1#post513159)'
Een story waar AC Milan onder leiding van clublegendes en een talentvolle trainer de weg omhoog heeft gevonden. Na een overname zijn onder andere Ruud Gullit en Paolo Maldini terugkeert naar San Siro, om met André Villas-Boas een nieuw beleid te voeren. Een beleid dat zijn vruchten lijkt af te werpen, na al een aantal successen. Ondertussen is AC Milan weer een gevreesd tegenstander, waar serieus rekening mee wordt gehouden. Waar gaat dit toe leiden?
Diversiteit is een kernpunt voor dit verhaal. Verschillende updates over veel verschillende onderwerpen maken dit een heel complete manager story. De schrijver is toegewijd en origineel in zijn stukken. Veel randzaken passeren de revue en trekken de lezer in het verhaal. De lay-outs die gebruikt worden lijken met de week beter te zijn en geven realisme aan het verhaal. Op momenten dat het nodig is om een meer zakelijke schrijfstijl aan te houden, kan dit nog worden verbeterd. Op die manier kan een formele bron nog serieuzer overkomen. Toch is deze manager story een zeer geduchte nominatie voor de MSvdM.

Zoals te lezen is in het Manager Story van de Maand (https://fifabenelux.com/forum/showthread.php?20534-Manager-Story-van-de-Maand) topic, is het mogelijk om je stem uit te brengen. Dit kan door binnen zeven dagen een top-3 te plaatsen op de volgende manier:
Nummer ..
Naam storymaker:
Onderbouwing:

De stemming wordt gesloten op: 00:00 uur, 14-07-2017.

Alle genomineerden, goed werk geleverd en veel succes in de komende week!

Wil jij komende maand ook kans maken op een nominatie? Na de maand juli zal de volgende ronde van start gaan.

Juventino
07/07/2017, 15:45
1. db1512, ik vind vooral zijn stukjes altijd leuk om te lezen, hij schrijft altijd over verschillende dingen en zijn carriere opzich is al een mooie.
2. RJ_MikiFan Zijn carriere is gewoon gweldig alleen vind ik de manier hoe de story word uitgewerkt iets minder leuk daarom voor mij op de tweede plek.
3. Matthias~ Een erg leuke story maar omdat de andere twee al erg lang bezif zijn en al verder zijn vind ik dit de minste van de drie.

Ryanajax
08/07/2017, 17:09
Nummer 3 @Matthias~ (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=13833) met Inter
toelichting: Een verdiende derde plaats maar toch een beetje 'best of the rest' (wat wel zeer verdiend is) aangezien de andere twee in een veel verder stadium zijn. Wat ik goed vind aan deze story is dat er genoeg afwisseling in zit en dat er orgineele aankopen zijn gedaan.

Nummer 2 @db1512 (https://fifabenelux.com/forum/member.php?u=23172) met AC Milan
toelichting: Het was een moeilijke keuze maar heb besloten om deze op de tweede plaats te zetten. De story zelf vind ik geweldig om te lezen en ook de prestaties zijn zeer goed. Alle stukjes zijn ook goed geschreven en zien er zeer mooi uit.

Nummer 1 RJ_MikiFan met André Breitenreiter
toelichting: Ook deze story is al een lange tijd onderweg maar is nog steeds interessant. Hoewel de updates vaak wat simpeler zijn vind ik het juist knap dat het boeiend blijft. Ook een pluspunt vind ik dat er iedere keer naar een andere uitdaging gezocht wordt en daarom kies ik voor deze story op de eerste plaats.

db1512
10/07/2017, 18:18
1. RJ_MikiFan Het verhaal is al vrij lang, maar nog altijd ontzettend leuk om te volgen. De spanning rondom transfers en volgende clubs wordt leuk opgevoerd door RJ en de clubkeuzes zijn vaak verrassend. Het is erg leuk om te zien hoe een Duitse trainer van een Duitse tweedeklasser zich op weet te werken tot een trainer van wereldformaat. Eigenlijk overal is Breitenreiter succesvol geweest, maar doordat het niet allemaal florisant is verlopen (denk aan het niet kwalificeren met Zwitserland) blijft het leuker om te volgen. Voor mij geen hele moeilijke keuze om deze story op één te zetten.

2. Matthias~ Een priller verhaal en kan daarom in mijn ogen niet tippen aan RJ, ondanks dat het verhaal tot nu toe erg leuk is om te volgen. De transfers zijn realistisch en vaak ook erg origineel. De stukken zien er ook erg goed uit. Matthias is erin geslaagd een leuke selectie neer te zetten die hopelijk weer eens successen naar Inter kan halen.

Ik ga over mijn eigen story geen oordeel vellen, vandaar dat ik maar een top twee indien.

itsblurb
10/07/2017, 19:47
Ik kan even geen lange onderbouwing geven omdat ik op telefoon zit maar wil wel de top 3 sturen.

3. Mathias. Best schrijvende maar nog niet ver. Potentiële nummer 1.

2. Db1512. Goede carrière maar misschien eentonig Door dezelfde club.

1. Miki_fan Blijft interessant Door manager transfers

Begiristain
12/07/2017, 10:57
Het is nog maar twee dagen mogelijk om je stem uit te brengen!

Daniël.
12/07/2017, 13:33
1. db1512 Moeilijke keuze, maar ik heb toch besloten om deze op nummer één te zetten. Zijn stukjes zien er altijd mooi en professioneel uit en zijn aantrekkelijk om te lezen. Ik vind het ook mooi dat hij AC Milan helemaal vanuit een dal weer de beste van Europa heeft gemaakt.
2. RJ_MikiFan Ook een geweldige carrière, die hij al erg lang weet vol te houden. Toch blijft het altijd wel interessant. Daarnaast weet hij de spanning omtrent transfers of clubkeuzes er altijd wel in te houden.
3. Matthias~ Een verhaal dat minder lang aan de gang is dan de andere twee verhalen, waardoor ik deze op plek drie heb gezet. Desondanks is Matthias bezig om er een geweldige story van te maken met zijn goede updates. Daarnaast is het leuk om te zien dat hij stukjes schrijft over al zijn transfers en zelfs transfergeruchten. In de toekomst zal deze story zeker kans maken om Story van de Maand te worden.

RJ_MikiFan
12/07/2017, 15:00
1. db1512 Langstlopende story op dit forum. Kwalitatief hoogstaande stukjes waarbij het erg interessant is om te zien hoe AC Milan uit de sleur is getrokken. Wat mij betreft de verdiende winnaar.
2. Matthias~ In korte tijd heeft hij Internazionale al flink weten te transformeren, wat het erg interessant maakt. Mocht dit een langlopende story worden dan wordt het een kanshebber voor de komende maanden!

Ook ik ga mijn eigen story niet beoordelen, dus bij deze mijn top twee.
Bedankt voor de stemmen!

Spoon0612
12/07/2017, 22:34
1. db1512 Leuke updates, nieuws koppen, interviews en wedstrijd verslagen.

2. RJ_MikiFan Overzichtelijke updates, aantrekkelijke story ivm. opbouw van zijn carriere en wisselende clubs

3. Matthias~ Goede carriere maar grafisch het minst vind ik.

Matthias~
13/07/2017, 01:26
db1512 Niet gemakkelijk, maar vind deze toch nog net iets meer hebben dan de story van RJ_MikiFan. De langste story van het forum zonder twijfel, waar ik enorm respect en bewondering voor heb hoe lang je het uithoudt. Zeer mooie stukjes telkens, zowel tekstueel als grafisch plaatjes die hij er van maakt. Ook heeft hij Milan weer terug gebracht naar de absolute top, wat zeker een pluim verdient.
RJ_MikiFan Zeker ook een heel mooie story. Telkens zeer overzichtelijke, fraaie updates, ook iedere keer binnen een vast stramien waar binnen er gewerkt wordt, wat ook zeker zijn charmes heeft. Het blijft een erg interessant verhaal en het concept is anderzijds erg leuk, plus de manier hoe hij zich als coach geëvolueerd heeft is ook erg tof.

In deze twee mannen moet ik dus absoluut mijn meerdere erkennen. Ik ben zeker niet teleurgesteld, want deze twee story's lopen al een hele tijd langer dan de mijne, plus grafisch ga ik meer uit mijn 'kot' moeten komen.