PDA

Bekijk Volledige Versie : AS Roma - Eusebio Di Francesco

Mikeyzwolle
21/06/2017, 20:43
Goedenavond Alle! Welkom bij mijn eerste Manager Story op dit Forum! De bedoeling was, om in het eerste verslag, gelijk de voorbereiding mee te nemen, maar deze wil ik pas in het 2e verslag gaan verwerken! Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast, als dat ik ben!
Di Franceso gaat met AS Roma voor de prijzen!

http://i64.tinypic.com/zmuft.jpg

AS Roma heeft een nieuwe hoofdcoach. De club uit Rome, brengt via de officielé kanalen naar buiten, dat Eusebio Di Francesco, per 1 Juli de nieuwe hoofdcoach van de Romeinen is. Di Franceso komt over van Sassuolo, Sassuolo, de oude club van Di Francesco, ontvangt een vergoeding van 2,5 miljoen euro van Roma. Nadat Di Francesco sinds 2012 met Sassuolo naadloos in de Serie A is gebleven, mag hij het nu in Rome gaan proberen. Aan Di Francesco de taak, om een einde te maken aan de hegemonie van Juventus in de Serie A!

Di Francesco heeft naar verluidt, bij technisch directeur Monchi, al een lijst met namen van versterkingen ingeleverd, volgens Italiaanse media, is een van die spelers, die op het lijstje van Di Francesco staat, Domenico Berardi. Of dit ook echt zo is, zullen we later in de zomer gaan zien!

Di Francesco kijkt heel erg uit naar zijn tijd in Rome. ''Het voelt goed om terug te zijn op bekend terrein, ik heb een geweldige tijd gehad bij Sassuolo, en ga met een goed gevoel beginnen, aan mijn periode, als hoofdcoach van AS Roma. De club streeft er na om binnen de top 3 te eindigen, en ver te komen in de Champions Cup, dit alles moet haalbaar zijn met deze selectie, Ik kijk er rijkhalzend naar uit! Ik kan niet wachten tot de voorbereiding begint!

RJ_MikiFan
21/06/2017, 20:58
Wederom een nieuwe MS, mooi. Succes!

Berardi lijkt mij een uitstekende aankoop, zeker als Salah gaat vertrekken.

Begiristain
21/06/2017, 22:13
Inderdaad, lijkt mij een prima versterking. Mooi dat je bent begonnen!
Kleine tip: let op je kommagebruik ;)

Matthias~
21/06/2017, 22:54
Hmm, wat leuk dat er nog iemand een novelle begint met een Italiaanse club. Veel succes met AS Roma.:)
Berardi zou een zeer mooie speler zijn, hopelijk kan je hem binnenhalen.

Jesse
22/06/2017, 01:23
Heel veel succes met deze MS. Berardi zou meteen al een heerlijke aankoop zijn, zeg. Ga je Salah dan laten gaan?

Daniël.
22/06/2017, 11:27
Leuk dat er meer manager stories komen. Veel succes. Ben je van plan om enkele spelers van Sassuolo, naast Berardi, mee te nemen naar Rome?

Lompekop.
22/06/2017, 13:13
Leuk begin. Ik denk dat je binnen twee seizoenen de aanval op Juventus wel kan openen. Zal lastig worden, maar met goeie inkopen kan het wel werkelijkheid worden.

Mikeyzwolle
22/06/2017, 18:53
Heel veel succes met deze MS. Berardi zou meteen al een heerlijke aankoop zijn, zeg. Ga je Salah dan laten gaan?

De bedoeling is om het zo realistisch mogelijk te houden, het is dus geen ondenkbare situatie! in het volgende verslag volgt meer! ;)

Leuk dat er meer manager stories komen. Veel succes. Ben je van plan om enkele spelers van Sassuolo, naast Berardi, mee te nemen naar Rome?

Ja eigenlijk wel, heb er twee op mijn lijstje staan! Om wie het gaat, laat ik aan jou over ;)

Mikeyzwolle
22/06/2017, 22:34
Voorbereiding Seizoen '16 / '17

Het team van nieuwbakken coach Di Francesco, is uitgevolgen naar de Verenigde Staten! Niet alleen om de club te promoten, en voor de sponsor, nee, ook om lekker te ballen! AS Roma strijdt in Amerika, om de American Challenge Cup! een oefentoernooi in Amerika. Een perfecte kans voor Di Francesco, om zijn favoriete elf samen te stellen, voor als het seizoen begint! Tijdens dit toernooi in Amerika, spelen de Romeinen tegen Liverpool, Everton en New York City FC! In de andere poule zitten onder andere Arsenal, Dortmund, Orlando City en Independiente.

Zondag 3 juli 2016. 20:00u

AS Roma - Liverpool FC

De eerste wedstrijd van AS Roma in Amerika, was tegen Liverpool FC. Op het CenturyLink Field trapten beide teams de poulefase van de American Challenge Cup af! Op papier was niet echt duidelijk wie de favoriet was voor deze wedstrijd, maar het was Roma, dat via El Shaarawy & Nainggolan de eerste kansen mocht afvuren, en met succes, in de 12e minuut schoot Nainggolan de 1-0 binnen. Net voor de thee, was het Henderson die Liverpool op gelijke hoogte bracht. Na de nodige wissels aan beide kanten, ging het spel op en neer. Met de Romeinen die aan het langste eind trokken, weer was het Nainggolan die zijn schot achter de keeper zag belanden, en zo de 2-1 op het scorebord deedt noteren. Liverpool wilde, maar op schoten van Mané na, lukte het niet bij de mannen van Klopp. Het was Strootman die in de blessuretijd voor de 3-1 mocht tekenen, hij schoot van buiten de zestien. in de kruising, en daarmee, was de wedstrijd gelijk afgelopen!

Woensdag 6 Juli 2016, 20:00u

AS Roma - New York City FC

Met een voltallige B-opstelling ging Roma het duel met New York City FC aan. Deze wedstrijd mag snel vergeten worden, hoewel beide ploegen om de beurt domineerde op het middenveld, bleef het na negentig minuten bij een brilstand. Hoewel Di Francesco tevreden is over het vertoonde spel, baalde hij er wel van, dat hij deze keuze heeft gemaakt. Op naar de laatste wedstrijd in de Groepsfase!

Zondag 10 Juli 2016, 14:30u

Everton - AS Roma
Het is min of meer al beslist in de poule, wel spelen koploper Everton & Runner-up AS Roma nog de beslissende wedstrijd, wie er als groepswinnaar doorgaat naar de knock outfase. De Romeinen begonnen voortvarend aan de wedstrijd, na drie minuten stondt de 0-1 al op het scorebord, El Shaarawy was de doelpuntenmaker. Voor rust breide Roma de stand verder uit, Nainggolan schoot 1 op 1 met de keeper, geheel op gevoel, de bal in het doel. Hiermee gingen beide teams rusten met een 0-2 tussenstand. Na de thee probeerde Everton nog een vuist te maken, maar het kwam niet verder dan een handvol kansen. Door deze 0-2 overwinning, gaat Roma als groepswinnaar door naar de Knock outfase van de American Challenge Cup. In de Halve Finale is Borussia Dortmund de tegenstander.

Woensdag 14 Juli 2016. 20:00u

AS Roma - Borussia Dortmund

De Halve Finale stondt op het programma, en wat voor een wedstrijd was dit! Beide ploegen leken dolgraag naar Finale te willen, en dat was te zien! Het spel gonsde op en neer, balverlies was dodelijk, het was zo zenuwslopend, maar Nainggolan was de eerste die zijn naam op het scoreformulier mocht noteren, hij ontving de bal van Strootman, dribbelde de 16 meter binnen, en schoot de bal achter Bürki. door deze voorsprong leek Roma teveel vertrouwen te hebben, Marco Reus strafte dit gelijk af, door net voor rust de 1-1 binnen te schieten, Di Francesco ging witheet de kleedkamer in! Na de thee tapten de Romeinen uit een ander vaatje, het speelde op de counter, en met succes. Een lange bal vanaf 30 meter, bereikte Salah, en hij schoot de 2-1 binnen. Na de 2-1, volgde snel de 3-1. Totti schoot hard de bal in het doel, en besliste zo de wedstrijd in Romeins voordeel. Di Francesco plaatste zich met AS Roma voor de Finale van de America Challenge Cup, waar Arsenal de tegenstander is.

Zaterdag 17 Juli 2016. 20:00u

AS Roma - Arsenal

Vandaag is het D-day! Roma speelt tegen Arsenal in de Finale van American Challenge Cup! Alles geven was het motto, en strijdend ten onder gaan! En wat een wedstrijd, Arsenal werdt overlopen, binnen 10 minuten schoot Peres de bal in het doel. Net voor de thee, deedt ook Strootman een duidt in het zakje, door de 2-0 binnen te schieten, Di Francesco werdt helemaal gek van enthousiasme en verbazing, was dit het Roma wat hij zo graag wil zien? na de thee was het Xhaka die de 2-1 deedt noteren, maar de winst kwam niet meer in gevaar voor de Romeinen, Di Francesco heeft zijn eerste prijs te pakken dit seizoen. AS Roma is klaar voor het seizoen!

Groepsfase Champions League

1.AS Roma
2.AS Monaco
3.Arsenal
4.BMG

TIM CUP:

Later dit seizoen, zal bekend worden tegen wie we spelen in de beker. Meer informatie volgt!

Calcio A:

In de Calcio A is het de bedoeling om bij de top-3 te eindigen, om een plek in de Champions Cup te mogen krijgen voor volgend seizoen. In het volgende verslag zullen we zien of we een voortvarend begin mee maken, of wordt het vechten voor de top-3? we gaan het zien!

Transfers:

UIT:

Federico Fazio --> Chelsea 22,5 Miljoen
Diego Perotti --> Athletic Bilbao 18,0 Miljoen
Mohamed Salah --> Liverpool FC 40,0 Miljoen

IN

Rick Karsdorp --> 14,3 Miljoen
Jean Michaél Seri --> 29,0 Miljoen
Domenico Berardi --> 24,5 Miljoen
Lorenzo Pellegrini 13,0 Miljoen

Bedankt voor het lezen van dit tweede verslag, wat een toernooi! Wat een hectische transferperiode, maar we hebben ons prima versterkt! Di Francesco is klaar voor het komende seizoen! In het volgende verslag, volgen de wedstrijden tegen Udinese en Fiorentina als uitschieter. Ook trappen we de Champions Cup af tegen AS Monaco thuis!

Matthias~
22/06/2017, 23:52
Je hebt er een leuke en een succesvolle voorbereiding opzitten door het toernooi te winnen.

Je verslag is niet slecht, eventjes doorlopen.

Ik mis een belangrijke vermelding. Ik neem aan dat de halve finale tegen Dortmund gespeeld werd omdat ik Reus zie staan? Daarbij zie ik echter nergens in terug wie de tegenstander was die je trof in de halve finale.
Probeer ook overal je lettertypestijlen gelijk door te trekken. Zo zie ik dat de finale wel cursief staat, maar niet bold. Terwijl dat bij de rest wel zo is gedaan.
Op de eerste lijn van het stukje tegen Liverpool: trapte --> trapten
Gebruik meer synoniemen. Bijvoorbeeld AS Roma, Roma, de Romeinen, de club van Nainggolan, ...
Mohamed Sarah --> Mohamed Salah

Zo, ik hoop dat je iets met deze tips bent.

Veel succes in de competitie. Je bent er klaar voor denk ik. Ook een paar mooie aankopen gedaan, zoals Berardi en Pellegrini, ook Karsdorp vind ik een leuke. Misschien dat je in de spits nog een extratje kunt gebruiken, een gepaste concurrent voor Dzeko bijvoorbeeld. :)

db1512
22/06/2017, 23:57
Prima voorbereiding en opzicht ook prima aankopen. Had zelf Seri of Pellegrini gehaald omdat je al een redelijk sterk middenveld hebt. Of ga je met 4 middenvelders spelen? Heb je het eerste seizoen gesimuleerd trouwens?

Net als in je eerste stuk valt je kommagebruik wel weer op. Je maakt vaak erg lange zinnen waar je vaak beter een punt kan gebruiken. Ik houd zelf eigenlijk bijna altijd aan dat ik maximaal één komma in een zin gebruik, tenzij een korte bijzin iets verteld over een woord.

Mikeyzwolle
23/06/2017, 01:45
Je hebt er een leuke en een succesvolle voorbereiding opzitten door het toernooi te winnen.

Je verslag is niet slecht, eventjes doorlopen.

Ik mis een belangrijke vermelding. Ik neem aan dat de halve finale tegen Dortmund gespeeld werd omdat ik Reus zie staan? Daarbij zie ik echter nergens in terug wie de tegenstander was die je trof in de halve finale.
Probeer ook overal je lettertypestijlen gelijk door te trekken. Zo zie ik dat de finale wel cursief staat, maar niet bold. Terwijl dat bij de rest wel zo is gedaan.
Op de eerste lijn van het stukje tegen Liverpool: trapte --> trapten
Gebruik meer synoniemen. Bijvoorbeeld AS Roma, Roma, de Romeinen, de club van Nainggolan, ...
Mohamed Sarah --> Mohamed Salah

Zo, ik hoop dat je iets met deze tips bent.

Veel succes in de competitie. Je bent er klaar voor denk ik. Ook een paar mooie aankopen gedaan, zoals Berardi en Pellegrini, ook Karsdorp vind ik een leuke. Misschien dat je in de spits nog een extratje kunt gebruiken, een gepaste concurrent voor Dzeko bijvoorbeeld. :)

Heb het nogmaals even terug gelezen, zag het inderdaad nu zelf ook! Waarschijnlijk uit enthousiasme, te snel gepost :unsure:

Prima voorbereiding en opzicht ook prima aankopen. Had zelf Seri of Pellegrini gehaald omdat je al een redelijk sterk middenveld hebt. Of ga je met 4 middenvelders spelen? Heb je het eerste seizoen gesimuleerd trouwens?

Net als in je eerste stuk valt je kommagebruik wel weer op. Je maakt vaak erg lange zinnen waar je vaak beter een punt kan gebruiken. Ik houd zelf eigenlijk bijna altijd aan dat ik maximaal één komma in een zin gebruik, tenzij een korte bijzin iets verteld over een woord.

Dank! Heb je er misschien overheen gelezen? ik heb Seri en Pellegrini namelijk beide gehaald. Of lees ik het verkeerd? ik ben nog een beetje zoekende met wat voor formatie ik wil spelen haha! Alles op zijn tijd. Nee, ik begin gewoon vanaf de start van het seizoen '16 / '17 dan maar wat eerder beginnen!

Jesse
23/06/2017, 08:58
Lekker toernooi gespeeld hoor. Niet de minste (L'pool, Dortmund). Goed voor het zelfvertrouwen.

Lastige Champions League poule overigens.. In deze poule kan je eerste worden, maar als het tegenzit zou je ook laatste kunnen worden.

RJ_MikiFan
23/06/2017, 10:29
Die CL loting, wow! Ik denk persoonlijk dat Arsenal wel eens het slachtoffer kan worden van de kwaliteiten van Monaco en Roma...

Daniël.
23/06/2017, 11:37
Prima voorbereiding en ook goede aankopen. Grappig dat je Salah aan Liverpool verkoopt. Heb je dit bewust gedaan? Je CL poule is een lastige, maar ook weer een hele mooie. Succes verder!

db1512
23/06/2017, 14:31
Mikeyzwolle ik bedoel dat ik één van beide zou hebben gehaald ipv beide. Je hebt namelijk ook Naingolan, De Rossi, Strootman en Paredes nog in je selectie zitten.

Begiristain
23/06/2017, 15:25
Misschien vertrekken er nog namen, wat wij nog niet weten.

Spoon0612
23/06/2017, 17:24
Seri is echt een beest. Ben eens overgestapt naar Villarreal en toen speelde hij daar al, complete middenvelder. Benieuwd wie je gaat passeren. Karsdorp is een leuke aanwinst en zal je zeker gaan bevallen met zijn aanvallende instelling.

Lompekop.
24/06/2017, 14:11
Goede voorbereiding. Nainggolan speelde, zo te lezen, een wereldtoernooi. Strootman laat ook goed van zich horen. Verder mooie aankopen en een mooi bedrag voor Salah.

Mikeyzwolle
25/06/2017, 19:18
Welkom allen! in dit verslag lopen we door de eerste 5 wedstrijden in de Calcio A, en spelen we de thuiswedstrijd in de Champions Cup tegen AS Monaco! Hoe dit afloopt? Kijk maar snel verder!

Verslag Maand Augustus & September 2016

Zondag 21 Augustus 2016

http://i66.tinypic.com/2cr2c1z.png

Zondag 28 Augustus:
http://i65.tinypic.com/2w7k64j.jpg

September 2016:

Zondag 10 September:
http://i68.tinypic.com/2llezvo.jpg

September 2016:

Woensdag 14 September:
http://i67.tinypic.com/2vvqhc1.png

Woensdag 21 September:

http://i68.tinypic.com/35mgqde.jpg

Stand per 22/9:

http://i66.tinypic.com/2a5cetg.png

Wat een droomstart! We hebben laten zien, dat we de goede lijn vanuit de voorbereiding hebben weten door te trekken! Hoewel het soms lastig is in sommige wedstrijden, wisten we ze wel winnend af te sluiten! Ik ben hartstikke tevreden over het begin! Ook in de Champions Cup! In het volgende verslag volgen de wedstrijden tegen; Internazionale en Napoli! In de Champions Cup spelen we uit in Duitsland tegen Gladbach, en thuis ontvangen we Arsenal! Hopelijk weten we deze lijn door te trekken!

Excuus dat het zo lang geduurd heeft. Ik zit in de afrondende fase van mijn stage, ik ben 6 Juli klaar, en probeer eigenlijk zoveel mogelijk te uploaden. Maar het kan zijn dat er nog wel is wat dagen tussen zitten. Wel speel ik de wedstrijden vooruit, om er voor te zorgen dat ik nu alvast aan de slag kan, met de volgende 5! Bedankt voor jullie begrip! Trouwens, Sommige fouten in dit verslag, Lees: Geen doelpuntenmaker bij Udinese, ondanks 2-1 winst. En: Bij Sampdoria, die heb ik zelf ook ontdekt, Kleine foutjes dus, maar omdat dit een schermafbeelding is, en vanuit die afbeelding uploadt, kon ik hem niet meer aanpassen! Mijn Excuus!

RJ_MikiFan
25/06/2017, 21:45
Lekker begin hoor, trotse koploper!

De winst tegen Monaco ook erg belangrijk in zo'n zware poule. Ga zo door!

Lompekop.
25/06/2017, 22:06
Prima resultaten. Een spannende wedstrijd tegen Monaco, die je desondanks toch naar je toe hebt weten te trekken met een laat doelpunt. Ben benieuwd naar de komende zware wedstrijden. Succes!

Daniël.
25/06/2017, 22:10
Prima begin. Spannende wedstrijd tegen Monaco hoor, waar je toch nog als winnaar uit komt. Ook mooi om te zien dat clublegende Totti nog van waarde is met zijn doelpunten.

Matthias~
25/06/2017, 23:56
Het begin ziet er goed uit. Tegen Monaco is het spannend geweest, al ben je er wel uitgekomen als winnaar. Totti blijft het inderdaad maar doen voor jouw club. Hopelijk kan je zo blijven doorgaan. Je staat alvast knap aan kop in de Serie A. Hopelijk kan je die koppositie behouden, ookal is het nog zeer vroeg in het seizoen natuurlijk.

Mikeyzwolle
28/06/2017, 18:33
Zou deze apart gezet kunnen worden? het gaat mij niet lukken om mijn laatste dagen stage & mijn Story bij AS Roma te combineren. Hoop het zsm weer op te pakken! Excuus!

Begiristain
29/06/2017, 23:24
Ik zet hem in de 'gesloten' map. Mocht je er weer bij willen, stuur mij dan een bericht Mikeyzwolle.