PDA

Bekijk Volledige Versie : Atalanta Bergamo - Filippo Inzaghi

Daniël.
07/06/2017, 15:43
Filippo Inzaghi tekent bij Atalanta

http://e1.365dm.com/14/09/16-9/20/Filippo-Inzaghi_3206179.jpg?20150114121407

Atalanta Bergamo heeft de opvolger van Edoardo Reja binnen met Filippo Inzaghi. Inzaghi zat na zijn ontslag als trainer van AC Milan in 2015 zonder club, maar heeft besloten om zijn trainersloopbaan toch weer een vervolg te geven. De voormalig profvoetballer is geen onbekende voor Atalanta. Inzaghi speelde in het seizoen 1996/97 voor La Dea, waar hij 24 doelpunten maakte in 33 wedstrijden. Serie C-club Venezia FC zat naar verluid ook achter de 42-jarige Italiaan aan, maar Super Pippo gaf toch de voorkeur aan een Serie A-ploeg. Inzaghi tekende overigens een contract voor drie jaar.

Voorbereiding

Atalanta is ingegaan op de uitnodiging om mee te doen aan de European International Cup 2016, een voorbereidingstoernooi dat dit jaar plaatsvindt in Duitsland. Atalanta zit in groep B waar het Hamburger SV (DUI), Saint-Étienne (FRA) en Racing Genk (BEL) treft. De andere groep bestaat uit CD Leganés (SPA), SC Freiburg (DUI), 1. FC Köln (DUI) en West Ham United (ENG).

http://i.imgur.com/fGu0iUW.png

Atalanta wint eerste duel onder Inzaghi
Inzaghi heeft zijn eerste wedstrijd als Atalanta-coach winnend afgesloten. Het Duitse Hamburger SV werd met 2-0 verslagen dankzij twee late goals van Zukanovic en Kessié.

http://i.imgur.com/A98xqYj.png

Gómez gidst Atalanta langs Saint-Étienne
Atalanta heeft een knappe overwinning geboekt op de nummer zes van Frankrijk, Saint-Étienne. Na 53 minuten opende Alejandro Gómez de score en in de 68e minuut verdubbelde hij deze na een mooie individuele actie.

http://i.imgur.com/WPzFung.png

Atalanta wint eenvoudig en gaat als groepswinnaar door
Atalanta had geen kind aan Racing Genk, dat met gemak met 3-0 aan de kant werd gezet. De grote man bij de Italianen was Alberto Paloschi, die als invaller de laatste twee doelpunten maakte. In de halve finales treft La Dea het Duitse SC Freiburg. De andere halve finale-wedstrijd wordt gespeeld tussen een andere Duitse ploeg, Hamburger SV, en het Spaanse CD Leganés.

http://i.imgur.com/NgiQc4i.png

Atalanta naar finale na geflatteerde zege
Filippo Inzaghi kan na nog geen drie weken als coach van Atalanta al zijn eerste prijs pakken. In een spannende halve finale werd Freiburg verslagen, al deed de score dit niet vermoeden. Freiburg was enkele keren erg gevaarlijk, maar de Italianen bleken dodelijker voor het doel. Paloschi trok zijn goede vorm door, door twee van de vier doelpunten op zijn naam te schrijven. In de finale is Hamburger SV de tegenstander. De Duitsers versloegen CD Leganés na strafschoppen. Atalanta kan wel met vertrouwen naar de finale kijken, aangezien het eerdere duel met HSV in de groepsfase met 2-0 werd gewonnen.

Transfernieuws 14 juli 2016:
Atalanta heeft afscheid genomen van een tweetal spelers. Salvatore Molina vertrekt voor €500.000 naar Ternana Calcio uit de Serie B. Ook Giulio Migliaccio vertrekt. De 34-jarige middenvelder vertrekt voor €650.000 naar Empoli.

http://i.imgur.com/5K46Xht.png

Late treffer van Gómez bezorgt Atalanta de European Champions Cup
Filippo Inzaghi heeft zijn eerste prijs met Atalanta te pakken. In een bloedstollende finale werd Hamburger SV nipt met 0-1 verslagen. Alejandro Gómez was de gevierde man door vier minuten voor tijd, op aangeven van Anthony Mounier, de winnende te maken. Gómez werd door deze goal tevens topscorer van het toernooi met vijf doelpunten.

Transfernieuws 21 juli 2016:
Marco Sportiello en Roberto Gagliardini keren per direct terug van hun uitleenbeurten aan respectievelijk Fiorentina en Internazionale. Voor de aanstelling van Inzaghi kregen beide spelers te horen dat ze op huurbasis mochten vertrekken, maar Inzaghi heeft besloten dat hij beide spelers toch nodig heeft voor het aankomende seizoen.

Transfernieuws 28 juli 2016:
Atalanta heeft zijn eerste aankoop binnen. Heraclied Robin Gosens komt over voor zo'n €1,3 miljoen.

Dit was het eerste verslag van mijn Atalanta-carrière. Ik heb besloten om Inzaghi als trainer te nemen, omdat het me leuker leek om te schrijven over een bekende speler/coach. Ik ben van plan om ongeveer drie jaar bij Atalanta te blijven, om vervolgens over te stappen naar grotere clubs (hopelijk AC Milan). Ik probeer zoveel mogelijk realistische transfers te doen, dus vandaar dat ik Gosens haalde. Ik wilde ook Cornelius van FC Kopenhagen halen, maar helaas is hij al vertrokken naar Olympique Marseille. Ik zal dus proberen om hem te huren. Na de transferperiode geef ik een weergave van mijn selectie, zodat jullie ook de nieuwe spelers kunnen zien.

Lompekop.
07/06/2017, 17:17
Ziet er goed uit! Geen doelpunten tegen in de voorbereiding, doe je goed. Het realistische in het verhaal vind ik zeker een pluspunt. Hopelijk kan je een mooi team bouwen in de komende drie seizoenen en wie weet kom je dan wel bij AC Milan. Veel succes!

NiekGunst1
07/06/2017, 19:11
Ziet er leuk uit! Succes met je carrière!

RJ_MikiFan
07/06/2017, 20:07
Mooi begin met een prachtige club, veel succes!

Goed om te zien dat er weer wat Manager Story's bijkomen :)

Daniël.
07/06/2017, 21:05
Ziet er goed uit! Geen doelpunten tegen in de voorbereiding, doe je goed. Het realistische in het verhaal vind ik zeker een pluspunt. Hopelijk kan je een mooi team bouwen in de komende drie seizoenen en wie weet kom je dan wel bij AC Milan. Veel succes!
Bedankt. Verdedigend steekt het team goed in elkaar inderdaad. AC Milan over drie seizoenen zou mooi zijn, maar een andere (sub)topclub zal natuurlijk ook niet verkeerd zijn.

Ziet er leuk uit! Succes met je carrière!
Bedankt voor je reactie :)

Mooi begin met een prachtige club, veel succes!

Goed om te zien dat er weer wat Manager Story's bijkomen :)
Thanks. Viel me ook op dat er hier vrij weinig actieve stories waren. Hoe meer, hoe beter.

Begiristain
07/06/2017, 22:34
Originele trainers- en clubkeuze! Ben erg benieuwd geraakt. Je stukjes zien er strak uit.

Mooie versterkingen met de twee spelers die je terug hebt gehaald. Kunnen prima mee.

db1512
07/06/2017, 22:39
Leuke clubkeuze! Prima resultaten in de voorbereiding ook. Ben benieuwd of Gosens het niveau aan kan, twijfel alleen wel aan het realisme van de terugkeer van Sportiello en Gagliardini. Volgens mij hebben de clubs waaraan zij verhuurd zijn beide een optie op koop op hen, die ze waarschijnlijk wel gaan lichten.

Daniël.
08/06/2017, 12:53
Originele trainers- en clubkeuze! Ben erg benieuwd geraakt. Je stukjes zien er strak uit.

Mooie versterkingen met de twee spelers die je terug hebt gehaald. Kunnen prima mee.
Bedankt! Goed om te horen.

Leuke clubkeuze! Prima resultaten in de voorbereiding ook. Ben benieuwd of Gosens het niveau aan kan, twijfel alleen wel aan het realisme van de terugkeer van Sportiello en Gagliardini. Volgens mij hebben de clubs waaraan zij verhuurd zijn beide een optie op koop op hen, die ze waarschijnlijk wel gaan lichten.
Bedankt. Ik twijfelde zelf ook wel over Gosens, maar omdat hij in het echt ook naar Atalanta is vertrokken heb ik hem maar toch gehaald. Sportiello en Gagliardini heb ik teruggehaald, omdat mijn team niet echt breed was. Ik heb al wat wedstrijden gespeeld met beiden, maar Gagliardini heeft me nog niet echt kunnen overtuigen. En natuurlijk kan ik ze later alsnog verkopen, zodat ik wat extra transferbudget krijg.

Daniël.
10/06/2017, 13:38
Augustus 2016

Transfernieuws 2 augustus 2016:
Atalanta heeft nul op het rekest gekregen van Olympique Marseille betreffende de huur van Andreas Cornelius. Eerder deze zomer probeerde Atalanta de Deen al binnen te halen, maar de spits, die toen nog van FC Kopenhagen was, koos echter voor de Fransen. Cornelius zou in Frankrijk echter geen vaste basisplaats krijgen, waarna de Italianen probeerden Cornelius te huren. Marseille wilde Cornelius echter behouden. Of Atalanta overschakelt naar een andere spits, is nog niet bekend.

Transfernieuws 10 augustus 2016:
Atalanta heeft de tweede aankoop van het seizoen binnen. Nicola Murru komt over van Cagliari voor €1 miljoen plus de diensten van Boukary Dramé. De linksback uit Senegal kwam dit seizoen niet in de plannen van Filippo Inzaghi voor en vertrekt zodoende naar Cagliari.

Transfernieuws 13 augustus 2016:
Emmanuel Latte Lath wordt voor één seizoen verhuurd aan Aberdeen. Het 17-jarige talent uit Ivoorkust had veel concurrentie dit seizoen en mag dus ervaring opdoen in Schotland.

http://i.imgur.com/WUaVdC1.png

Atalanta moeizaam verder tegen eerstedivisionist
Atalanta is door naar de derde ronde van de Coppa Italia. Trapani, uit de Serie B, werd moeizaam met 3-2 verslagen. In de volgende ronde treft Atalanta opnieuw een ploeg uit de Serie B, namelijk Perugia.

Transfernieuws 17 augustus 2016:
Atalanta heeft een grote slag geslagen op de transfermarkt door het Mexicaanse talent César Montes binnen te halen. De jonge centrale verdediger was ook gewild door de Europese top, maar koos uiteindelijk toch voor de club van trainer Filippo Inzaghi. Aan Montes' oude club CF Monterrey wordt ruim €6,5 miljoen betaald.

http://i.imgur.com/FXx7YZR.png

Inzaghi onderuit in eerste competitiewedstrijd
Het eerste competitieduel van Atalanta onder Filippo Inzaghi is geëindigd in een nederlaag. Thuis tegen Lazio waren de Romeinen met 0-1 te sterk. Atalanta begon vele malen sterker aan de wedstrijd dan de bezoekers, maar doelman Marchetti was een sta-in-de-weg. In de 21e minuut kreeg Lazio eindelijk zijn eerste kans en dit leverde meteen een doelpunt op. Immobile werd goed aangespeeld door Biglia en schoot vervolgens hard raak. Lazio heerste hierna, maar vergat dit uit te drukken in de score. Pas twintig minuten voor tijd begon Atalanta weer in het spel te komen en kreeg het enkele kansen om langszij te komen. Lazio wankelde, maar viel niet om. Ook een slotoffensief van de thuisploeg leverde niets op, waardoor La Dea met lege handen achterbleef.

Transfernieuws 25 augustus 2016:
Atalanta blijft maar actief op de transfermarkt en heeft een dubbelslag geslagen in Zuid-Amerika. De Colombiaan Kevin Balanta komt over van Deportivo Cali voor €1,6 miljoen en verdediger Benjamin Kuscevic uit Chili wordt gehaald van Universidad Católica voor €1,2 miljoen.

Clubnieuws 27 augustus 2016:
BREAKING: Marco Sportiello heeft Filippo Inzaghi en het bestuur laten weten te willen vertrekken uit Bergamo. De 24-jarige doelman wil naar verluidt een stap hogerop. Clubs als AS Roma en Fiorentina hebben al navraag gedaan over Sportiello. Sportiello werd eerder deze zomer teruggehaald door Filippo Inzaghi van een uitleenbeurt aan Fiorentina, maar was hier blijkbaar niet gelukkig mee. Het aankomende vertrek van Sportiello is wel goed nieuws voor Etrit Berisha. De Albanese doelman zat op de bank tegen Lazio, maar zal naar alle waarschijnlijkheid aan de aftrap mogen beginnen tegen Sampdoria.

http://i.imgur.com/dRd5UKf.png

Inzaghi pakt eerste drie punten ondanks late rode kaart
Filippo Inzaghi heeft zijn eerste officiële overwinning met Atalanta geboekt. Sampdoria werd in eigen huis met 1-2 verslagen door de ploeg uit Bergamo. Na een half uur opende Alejandro Gómez vanaf de stip de score. De Argentijn werd een minuut eerder neergelegd in het strafschop gebied en verzilverde de strafschop dus zelf. De beslissing leek te vallen in de 71e minuut. Na een hoekschop van Gómez bleef de bal te lang hangen in het strafschopgebied, waarna César Montes zijn voet tegen de bal zette en scoorde. Vier minuten voor tijd moest Atalanta ineens verder met tien man. Conti legde de doorgebroken Quagliarella neer in de zestien en de ervaren spits benutte de gegeven penalty zelf. Atalanta kwam echter niet meer in gevaar en mocht zo de drie punten mee naar huis nemen.

Transfernieuws 30 augustus 2017:
Marco Sportiello is inderdaad vertrokken. Atalanta en AS Roma zijn een transfersom van €14 miljoen overeengekomen. In Rome zal Sportiello de concurrentie aan moeten gaan met Arsenal-huurling Wojciech Szczesny en kersverse aankoop Alisson.
Direct na het vertrek van Sportiello heeft Atalanta alweer een nieuwe aankoop bekend gemaakt. Stefano Sensi wordt opgehaald van Sassuolo voor een bedrag van €3,8 miljoen. De jonge controleur wilde vertrekken bij I Neroverdi, dus bood Atalanta hem een oplossing.

Transfernieuws 31 augustus 2017:
Op de sluitingsdag van de transfermarkt heeft Atalanta nog twee aankopen binnengehengeld. Lautaro Martínez komt over van Racing Club voor €5 miljoen. De jonge Argentijn was de tweede keus na Andreas Cornelius, die niet mocht vertrekken van zijn club Olympique Marseille. De tweede aankoop van La Dea is ook een Argentijn genaamd Germán Conti. De verdediger levert zijn oude club CA Colón zo'n €4,7 miljoen op. Verder verlaten er twee spelers de club. Bryan Cabezas vertrekt op huurbasis naar Novara en Andrea Masiello is verkocht aan Lazio, dat €3,8 miljoen betaalt voor de routinier.

Selectie:

http://i.imgur.com/yoLBXgu.png

Transferoverzicht:

http://i.imgur.com/qlfCKC7.png

db1512
10/06/2017, 15:24
Ziet er allemaal prima uit qua aankopen! Montes en Murru zijn wel redelijke bekenden voor een deel van het forum door de Career Mode Challenge die laatst met Cagliari is gehouden. Beide prima aankopen voor een club als Atalanta. Martínez kan denk ik naar grotere clubs, dus qua realisme twijfel ik over hem. Ben je ook al aan het scouten naar een nieuwe keeper voor na dit seizoen? Zijn aardig wat talentvolle doelmannen verhuurd in de Serie B, zoals bijvoorbeeld Bardi en Cragno.

RJ_MikiFan
10/06/2017, 16:12
Zo je hebt je flink geroerd op de transfermarkt! Flink wat concurrentie in de selectie zelf, lijkt mij alleen maar goed.

Daniël.
10/06/2017, 16:17
Ziet er allemaal prima uit qua aankopen! Montes en Murru zijn wel redelijke bekenden voor een deel van het forum door de Career Mode Challenge die laatst met Cagliari is gehouden. Beide prima aankopen voor een club als Atalanta. Martínez kan denk ik naar grotere clubs, dus qua realisme twijfel ik over hem. Ben je ook al aan het scouten naar een nieuwe keeper voor na dit seizoen? Zijn aardig wat talentvolle doelmannen verhuurd in de Serie B, zoals bijvoorbeeld Bardi en Cragno.
Bedankt. Het klopt dat Martínez wat minder realistisch is, maar hij was een speler die ik sowieso wilde halen in deze carrière. En vooralsnog presteert hij prima. Ik heb nog niet echt nagedacht over een keeper voor volgend seizoen, maar de spelers die je noemt zien er qua stats en potentie goed uit. Zelf zag ik op Sofifa Meret van Udinese staan. Zou hij voor volgend seizoen realistisch zijn?

- - - Dubbelpost automatisch samengevoegd - - -

Zo je hebt je flink geroerd op de transfermarkt! Flink wat concurrentie in de selectie zelf, lijkt mij alleen maar goed.
Bedankt voor je reactie. Er waren naar mijn mening inderdaad wat versterkingen nodig, omdat het team al veel geleende spelers had (die volgend seizoen weer zouden vertrekken). Daarnaast ben ik van plan volgend seizoen veel spelers te verkopen die nu verhuurd zijn, zodat de selectie weer wat dunner wordt.

Daniël.
16/06/2017, 16:40
September 2016

http://i.imgur.com/FEwcRly.png

Atalanta met minimaal verschil langs Torino
Na een moeizaam duel heeft Atalanta de drie punten thuis gehouden. Torino werd met 1-0 verslagen door een doelpunt in de achttiende minuut van Alberto Paloschi. De spits dribbelde zich een weg langs twee verdedigers en schoot vervolgens hard raak in de verre hoek. Beide ploegen kregen hierna nog wel wat kansjes, maar het zou bij 1-0 blijven.

http://i66.tinypic.com/2iu8bh1.png

Late treffer Mounier laat Atalanta juichen
Filippo Inzaghi heeft zijn derde opeenvolgende overwinning geboekt als Atalanta-coach. Inzaghi had voor kersverse aankoop Stefano Sensi zijn eerste basisplek ingeruimd, maar de van Sassuolo overgekomen middenvelder kon zijn stempel nog niet echt drukken. Cagliari liet Atalanta enkele keren zweten met gedurfde aanvallen, maar Atalanta bleef wel de betere ploeg. Pas elf minuten voor tijd viel de eerste, en enige, goal van de wedstrijd. Invaller Anthony Mounier werd goed aangespeeld door Alejandro Gómez, waarna de Fransman oog in oog met doelman Gabriel keurig afrondde.

http://i.imgur.com/jdcC6fK.png

Atalanta verspeelt punten tegen dapper Palermo
Atalanta heeft voor de tweede keer dit seizoen punten laten liggen. Na de nederlaag tegen Lazio op de eerste speeldag, bleef La Dea nu in eigen huis steken op een 2-2 gelijkspel tegen Palermo. De thuisploeg begon geweldig aan de wedstrijd en dit leverde in de 21e minuut dan ook de openingstreffer op. Jasmin Kurtic rondde een vloeiende aanval van dichtbij goed af. In de 38e minuut stond het echter ineens gelijk toen Nestorovski een voorzet van Diamanti binnenkopte. Atalanta bleef na de goal echter beter en leek deze vorm na rust dan ook door te willen trekken. Vier minuten na rust stond het echter 1-2. Het was opnieuw Nestorovski, die dit keer op de rand van de zestien uit kon halen en dit uitstekend deed. Atalanta schoot wakker en kwam twaalf minuten later op gelijke hoogte. Paloschi schoot raak op aangeven van Gómez en was zodoende weer belangrijk voor zijn ploeg. De ploeg van Inzaghi zette vervolgens nog aan om de winnende te maken, maar de bezoekers hielden goed stand.

http://i.imgur.com/3ChSFtK.png

Reserves helpen Atalanta aan ruime overwinning tegen Crotone
Atalanta heeft het puntenverlies tegen Palermo goed van zich afgespeeld. Op bezoek bij Crotone werd er met 1-4 gewonnen, mede door twee goals van Andrea Petagna.
Filippo Inzaghi besloot deze wedstrijden wat reservespelers de kans te geven en dit vertrouwen betaalden zij goed uit. Atalanta heerste de eerste helft, maar kwam pas op slag van rust op voorsprong. De mee opgekomen Hateboer kreeg de bal toegespeeld van Mounier en schoof het leer beheerst in de verre hoek. Na rust kwam Crotone eigenlijk uit het niets op gelijke hoogte via invaller Trotta. Vier minuten later stond Atalanta echter alweer voor. Mounier werd neergelegd in de zestien, waarna Sensi de pingel benutte met een heerlijke panenka. De marge werd verdubbeld door Petagna, die de geblesseerde Lautaro Martínez na 36 minuten moest vervangen. De Italiaan kon een voorzet op maat van Robin Gosens binnen tikken. In de blessuretijd maakte Petagna nog zijn tweede door hard raak te schieten van zo'n twintig meter.

Blessurenieuws - 24 september 2016
Atalanta zal het de komende drie weken zonder Lautaro Martínez moeten doen. De Argentijnse spits heeft aan de wedstrijd tegen Crotone een verstuikte enkel overgehouden. De van Racing Club overgkomen Martínez speelde vooralsnog drie wedstrijden (waarvan één in de basis) voor Atalanta.

Tussenstand

http://i.imgur.com/gMwWcO1.png

In de volgende update behandelen we de lastige maand oktober, die we openen met een lastige thuiswedstrijd tegen Napoli. Vervolgens gaan we op bezoek bij Fiorentina en daarna komt Internazionale naar Bergamo. Op 26 oktober spelen we uit tegen Pescara en we sluiten de maand af op Halloween met een thuisduel tegen Genoa.

RJ_MikiFan
16/06/2017, 19:46
Complimenten, grafisch ziet het er top uit! Resultaten zijn ook uitstekend, al lijkt Juventus toch weer een klasse apart te zijn.

Goed ook dat je af en toe rouleert in je opstelling, dat scheelt vaak blessures als spelers vermoeid zijn, al speel ik zelf meestal zoveel mogelijk met dezelfde basiself.

Begiristain
16/06/2017, 21:26
Puike prestaties voor Atalanta! Grappig om zo'n opstelling te zien en dan ineens: Hans Hateboer, haha.

Daniël.
16/06/2017, 21:36
Complimenten, grafisch ziet het er top uit! Resultaten zijn ook uitstekend, al lijkt Juventus toch weer een klasse apart te zijn.

Goed ook dat je af en toe rouleert in je opstelling, dat scheelt vaak blessures als spelers vermoeid zijn, al speel ik zelf meestal zoveel mogelijk met dezelfde basiself.

Bedankt, leuk om te horen dit. Ik hou er sowieso altijd wel van om mijn team te rouleren, zodat iedereen een eerlijke kans krijgt om zich eventueel de basis in te spelen.

Puike prestaties voor Atalanta! Grappig om zo'n opstelling te zien en dan ineens: Hans Hateboer, haha.
Bedankt voor je reactie. Inderdaad opvallend om Hateboer tussen deze namen te zien spelen, maar hij doet het gewoon uitstekend als tweede rechtsback en hij wist zelfs nog tegen Crotone zijn goaltje mee te pikken zoals je kon lezen.

db1512
18/06/2017, 18:34
Ziet er allemaal prima uit Daniël! Resultaten zijn ook uitstekend, ben benieuwd of je dit een beetje vol kan houden en net als IRL Europees voetbal kan halen.

Jesse
19/06/2017, 12:22
Ziet er allemaal heel goed uit man! Goeie resultaten, hopen dat je ongeschonden door de maand heen komt!

Daniël.
19/06/2017, 15:53
db1512, bedankt. Mijn doel dit seizoen is om in ieder geval bij de eerste acht te eindigen, dus we zijn nu goed op weg. Als we net als in het echt 4e kunnen worden, teken ik daar natuurlijk ook maar al te graag voor.
Jesse, thanks. Helaas is deze maand niet alles helemaal soepel verlopen, maar dat kun je zo lezen.

Oktober 2016

Wedstrijden

http://i.imgur.com/Tbp8oFn.png

Napoli ontsnapt dankzij late goal Milik
Napoli heeft een belangrijke, maar gelukkige, zege geboekt op het Atalanta van Filippo Inzaghi. In Bergamo draaiden de bezoekers een 1-0 achterstand om in een 1-2 overwinning. Ex-Ajacied Arek Milik was de grote man door vlak voor tijd de winnende te maken.
Atalanta heerste de gehele wedstrijd en kreeg na ruim een half uur de eerste grote kans. Een voorzet van Gómez werd gemist door doelman Reina, waarna Paloschi bij de tweede paal vrij kon inkoppen. De spits raakte echter de paal. Ook na rust bleef Atalanta grote kansen krijgen, maar Reina wist met twee geweldige reflexen inzetten van Gómez en Gagliardini uit het doel te houden. In de 57e minuut viel dan toch de verdiende 1-0. Gómez werd neergehaald in het strafschopgebied en benutte het buitenkansje zelf met een heerlijke panenka. Napoli bleef echter afwachtend, maar kwam in de 73e minuut uit het niets op gelijke hoogte. Hamsik ontving de bal van Diawara en knalde de bal uit stand langs twee verdedigers in de verre hoek. Atalanta bleef hierna aanstalten maken om te scoren, maar het waren de Napolitanen die er met de zege vandoor zouden gaan. Na een goed balletje van Callejón rondde Milik keurig af.

Blessurenieuws - 15 oktober 2016:
Lautaro Martínez is volledig hersteld van zijn verstuikte enkel.

http://i.imgur.com/N1s94Z2.png

Inzaghi lijdt tweede nederlaag op rij na zwak optreden in Florence
Na de nederlaag tegen Napoli heeft Atalanta opnieuw nul punten overgehouden aan een competitiewedstrijd. Fiorentina was in eigen huis La Dea met 2-0 de baas. Atalanta had al vanaf het begin niets in te brengen tegen de thuisploeg en het was wachten op 1-0. Deze viel in de 67e minuut. Federico Bernardeschi begon aan een indrukwekkende solo en rondde deze zelf af met een schot in de korte hoek. De beslissing viel acht minuten later toen diezelfde Bernardeschi zijn tweede goal van de middag maakte via een rake kopbal.

http://i.imgur.com/trBIgbl.png

Gewijzigd Atalanta maakt gehakt van Internazionale
Atalanta heeft de zure nasmaak van de twee nederlagen tegen Napoli en Fiorentina van zich af gespeeld op fenomenale wijze. In eigen huis werd Internazionale met maar liefst 6-0 afgedroogd. Al in de zevende minuut konden de supporters van Atalanta al juichen toen Alejandro Gómez vanuit een moeilijke hoek het net liet bollen. Vlak voor rust verdubbelde Petagna, die de voorkeur kreeg boven Paloschi, de score door een geweldige voorzet van Leonardo Spinazzola, die de voorkeur kreeg boven Murru, raak te koppen. Vlak na rust werd de wedstrijd definitief beslist door Andrea Conti. De mee opgekomen rechtsback ontving de bal van Petagna en wist het leer beheerst langs doelman Handanovic te schuiven. Atalanta was echter nog niet klaar en kwam in de 63e minuut zelfs op 4-0. Sensi kwam na goed veldwerk oog in oog te staan met Handanovic en faalde niet. Zeven minuten later viel de mooiste goal van de avond. Alejandro Gómez dribbelde zich een weg langs de Milaanse defensie en rondde heerlijk af. In de 81e minuut bepaalde Petagna de eindstand op 6-0 door een hoekschop van Gómez hard raak te koppen.

http://i.imgur.com/CoeIAUX.png

Atalanta moeizaam langs stug Pescara
Atalanta heeft de monsterzege op Inter een goed vervolg gegeven door Pescara buitenshuis te verslaan. Atalanta had de betere kansen, maar kwam maar niet door de verdediging van Pescara. Dit gebeurde pas in de 66e minuut toen Freuler de tijd en ruimte kreeg om uit te halen en dit voortreffeliijk deed. Vier minuten later besliste Paloschi de wedstrijd met een hard, maar zuiver, schot in de hoek.

http://i.imgur.com/3y5lptH.png

Gómez neemt Atalanta met hattrick bij de hand tegen Genoa
Atalanta heeft ook de laatste wedstrijd van de maand oktober winnend afgesloten. In Bergamo werd Genoa met 4-0 verslagen. Aanvoerder Gómez was de grote man met drie doelpunten. Het andere doelpunt werd gemaakt door Roberto Gagliardini. Smet op de overwinning was het uitvallen van Germán Conti. De Argentijnse verdediger moest zich na een half uur laten vervangen door César Montes.

Blessurenieuws - 31 oktober 2016
Atalanta moet zich een maand zonder Germán Conti zien te redden. De van CA Colón overgekomen verdediger liep in de gewonnen thuiswedstrijd tegen Genoa een verstuikte enkel op. Vooral voor Conti zelf komt deze blessure op een slecht moment, aangezien hij zich sinds drie wedstrijden eindelijk in de basis had gespeeld.

Tussenstand en statistieken

http://i.imgur.com/SbLocjB.png

http://i.imgur.com/9XAq8ek.png

Het volgende verslag gaat over de maand november, die slechts drie wedstrijden bevat. We beginnen met een uitduel tegen Sassuolo. Daarna spelen we thuis tegen de nummer drie, AS Roma. Ten slotte gaan we op bezoek bij het goed presterende Bologna.

RJ_MikiFan
19/06/2017, 21:00
Wow heerlijke overwinning tegen Inter! Verliezen tegen Napoli en Fiorentina kan gebeuren, zeker als je ziet wie de doelpunten maken.

Opvallend dat Udinese en Sampdoria in de problemen zitten...

Begiristain
19/06/2017, 21:36
Huh, wat een overwinning op Inter, joh. Na een matig begin erg goed hersteld. Tweede in de competitie is natuurlijk meer dan je had durven dromen. Niet gek!

db1512
21/06/2017, 00:06
Heb vaak ook als ik tegen Inter speel dat ze er echt helemaal niks van kunnen. Met Cagliari won ik ook eens dik van ze en met Milan ben ik vaak ook de dominante partij. Toch wel gek, omdat ze best een goed elftal hebben.

Daniël.
25/06/2017, 14:55
Wow heerlijke overwinning tegen Inter! Verliezen tegen Napoli en Fiorentina kan gebeuren, zeker als je ziet wie de doelpunten maken.

Opvallend dat Udinese en Sampdoria in de problemen zitten...
Tegen Inter ging het inderdaad erg lekker. Bijna alles lukte. Tegen Napoli was het pech dat zij hun kansen wel afmaakten, maar Fiorentina was wel gewoon een maatje te groot.

Huh, wat een overwinning op Inter, joh. Na een matig begin erg goed hersteld. Tweede in de competitie is natuurlijk meer dan je had durven dromen. Niet gek!
Bedankt. Na de wedstrijd tegen Fiorentina besloot ik om Petagna, Spinazzola en Germán Conti in de basis te zetten en vooralsnog heeft dat zijn vruchten afgeworpen. Petagna staat altijd wel op de goede plek, Spinazzola is aan de bal toch iets beter dan Murru en Conti vind ik verdedigend sterker dan Montes.

Heb vaak ook als ik tegen Inter speel dat ze er echt helemaal niks van kunnen. Met Cagliari won ik ook eens dik van ze en met Milan ben ik vaak ook de dominante partij. Toch wel gek, omdat ze best een goed elftal hebben.
Bedankt voor je reactie. Tegen Inter viel alles gewoon op zijn plaats en als je dan 3-0 voor staat, krijg je genoeg kansen uit counters om de score te vergroten.

November 2016

Wedstrijden

http://i.imgur.com/izMxivX.png

Sassuolo en Atalanta delen de punten na enerverend duel
Atalanta heeft aan het uitduel tegen Sassuolo een punt overgehouden. In een enerverend duel werd met 2-2 gelijkgespeeld.De ploeg van trainer Filippo Inzaghi wist dat het voor een lastige kluif zou staan tegen Sassuolo. Dit bleek ook na een kwartier toen Mazzitelli vrij raak kon schieten op aangeven van Ricci. Atalanta schoot wakker en rechtte tien minuten later de rug. Uit een vrije trap van Spinazzola kon de vrijstaande Caldara de gelijkmaker binnentikken. In de 61e minuut kwam La Dea zelfs op voorsprong via Gómez. De Argentijn werd door Spinazzola tegenover Pegolo gezet, waarna de aanvoerder van Atalanta niet faalde in de afronding. Een paar minuten later stond het echter alweer gelijk. Vanuit de aftrap begon Duncan aan een indrukwekkende solo die de Ghanees zelf beheerst afrondde.

http://i.imgur.com/YYSW6OI.png

Atalanta en Roma in balans na doelpuntrijke topper
De topper tussen de nummer twee en drie van de Serie A is geëindigd in een remise. Atalanta kwam drie keer op voorsprong, maar de Romeinen wisten deze ook drie keer weg te poetsen.
Atalanta kwam voortvarend uit de startblokken toen Petagna al na vier minuten een voorzet van Gómez binnen knikte. Roma was echter niet van slag en kwam in de 25e minuut op gelijke hoogte via Perotti, die na een slim balletje van De Rossi Berisha verschalkte. Atalanta kwam weer op voorsprong in de 35e minuut via Kessié. De Ivoriaan wist met een uiterste krachtinspanning de bal langs Szczesny te tikken na een scherpe steekpass van Petagna. Zo leek 2-1 de ruststand te gaan worden, maar vlak voor het rustsignaal bepaalde Salah anders. De Egyptenaar dribbelde naar binnen en haalde vervolgens verwoestend uit. Na rust waren de ploegen nog steeds aan elkaar gewaagd, maar na een uur spelen kwam Atalanta voor de derde keer deze middag op voorsprong. Opnieuw was het Petagna met het hoofd, dit keer uit een hoekschop van Gómez. Atalanta hoopte de voorsprong nu wel vast te houden, maar dit zou weer niet lukken. In de 68e minuut begon Salah aan een rush vanaf de eigen helft. De buitenspeler was niet bij te houden, dribbelde naar binnen en schoot raak in de korte hoek waarmee hij tevens de eindstand bepaalde op 3-3.

Blessurenieuws - 27 november 2016
Germán Conti heeft van de medische staf groen licht gekregen voor de aankomende wedstrijd tegen Bologna. De Argentijn liep vorige maand een verstuikte enkel op, maar blijkt toch op tijd fit om te starten tegen Bologna. Conti mocht vorige week al weer eventjes meedoen tegen AS Roma. Hij speelde toen het laatste kwartier mee.

http://i.imgur.com/j7ftLay.png

Martínez belangrijk met eerste goal tegen sterk Bologna
Atalanta heeft voor de derde keer deze maand gelijkgespeeld. Tegen een sterk Bologna leek La Dea op een 1-0 nederlaag af te stevenen, maar drie minuten voor tijd bepaalde invaller Lautaro Martínez anders met zijn eerste Atalanta-goal.
Atalanta was de favoriet deze wedstrijd, maar tegenstander Bologna bleek taaier dan verwacht. De thuisploeg kreeg enkele grote kansen, maar doelman Berisha wist zich enkele keren te onderscheiden. Atalanta had het moeilijk en ook het inbrengen van extra aanvallers Anthony Mounier en Lautaro Martínez leidde niet tot grote kansen. Twaalf minuten voor tijd kon de thuisploeg zelfs juichen toen Krejci Berisha verraste met een schot in de korte hoek. Zo leek Atalanta te gaan verliezen, maar Lautaro Martínez kon deze nederlaag toch nog voorkomen. De Argentijnse invaller kopte goed raak na een hoopvolle voorzet van Gómez en was dus met zijn eerste doelpunt goud waard.

http://i.imgur.com/oyr2TST.png

http://i.imgur.com/09NE4Ql.png

Volgende maand beginnen we met een topper. Juventus, dat nog geen punt heeft verspeeld, ontvangt ons in het Juventus Stadium. Hierna spelen we thuis tegen hekkensluiter Udinese. Vervolgens wacht de laatste 32 van de Coppa Italia, waarin we spelen tegen Perugia. AC Milan is de volgende tegenstander in het San Siro. We sluiten de maand af met een thuiswedstrijd tegen Empoli

Lompekop.
25/06/2017, 15:05
Een mindere maand achter de rug, maar je staat er nog steeds prima voor. Juventus zal lastig worden, maar misschien kan je een stuntje uithalen. Succes!

db1512
25/06/2017, 15:44
Juventus met kerst alweer kampioen zo te zien, ben bang dat je een hele zware dobber aan hen gaat beleven. Een gelijkspel uit bij Sassuolo en Bologna is niet verkeerd en in eigen huis Roma op 3-3 houden is ook gewoon een knap resultaat.

RJ_MikiFan
25/06/2017, 21:41
Spektakel voetbal, mooie uitslagen! Juventus niet te kloppen dus, althans tot nu toe :) Internazionale opvallend laag, al staat het dicht bij elkaar.

Succes tegen de oude dame...

Matthias~
26/06/2017, 00:03
Mooie verslagen. De resultaten zijn niet al te super geweest deze maand zie ik, al gaat het in het algemeen wel uitstekend. Hopelijk wordt het een stuntje (winst?) tegen Juventus, wat goed zou zijn voor de titelstrijd. En 3-3 gelijkspelen tegen Roma is anders ook wel chique, hoor. Chapeau dat je het zo goed doet met Atalanta.

Begiristain
06/07/2017, 10:29
Hoe gaat het met je story Daniël.?

Daniël.
06/07/2017, 10:55
Hoe gaat het met je story Daniël.?

Ik heb al een aantal wedstrijden gespeeld, maar ik had de laatste tijd niet veel tijd om er verslagen van te posten. Ik zal proberen om deze week nog het verslag van de maand december te maken en te posten.

Daniël.
09/07/2017, 15:15
Bedankt voor de reacties op het vorige verslag. Het heeft even geduurd, maar hier is dan toch het verslag van de maand december 2016. Veel leesplezier!

December 2016

Wedstrijden

http://i.imgur.com/iikXWO3.png

Atalanta stunt en bezorgt Juventus eerste puntenverlies van het seizoen
Atalanta heeft het gat met Juventus verkleint naar veertien punten. Juventus, dat voor deze wedstrijd alles nog had gewonnen, ging in eigen huis verrassend met 0-2 onderuit tegen La Dea.
Trainer Filippo Inzaghi wist dat zijn ploeg voor de grootste uitdaging tot nu toe zou staan en liet zijn ploeg daarom wat behoudender spelen dan normaal. Hierdoor kreeg Juventus de ruimte om aan te vallen en kreeg de Oude Dame een aantal kansjes via Mandzukic en Dybala. Hun schoten waren echter een makkelijke prooi voor doelman Berisha. In de 22e minuut kreeg Atalanta eindelijk haar eerste kans, wat meteen een doelpunt opleverde. Het was uitgerekend Juventus-huurling Mattia Caldara die de score opende. De centrale verdediger werd na een vrije trap van Gómez helemaal vrijgelaten en kon hierdoor de bal simpel langs Buffon tikken. Juventus zette vervolgens aan om de gelijkmaker te forceren, maar Atalantas defensie stond goed en La Dea wachtte rustig op een countermoment. Dat kwam er in de 41e minuut. Na balverlies van Cuadrado wist Gómez met een geweldig steekballetje Gagliardini te bereiken, waarna de Italiaanse middenvelder het leer hard in het dak van het doel wist te schieten. In de tweede helft probeerde Juventus het nog wel, maar wist het zich niet een weg door de blauw-zwarte muur te voetballen.

http://i.imgur.com/8QHWluq.png
Juventus-huurling Mattia Caldara zet Atalanta
op voorsprong tegen zijn oude ploeg

http://i.imgur.com/MvQP7pm.png

Atalanta simpel langs hekkensluiter
Atalanta heeft de zege op Juventus een goed vervolg gegeven. In eigen huis was La Dea met 3-1 te sterk voor hekkensluiter Udinese. In de twintigste minuut zette Andrea Petagna de thuisploeg op voorsprong. De spits ontving de bal van Kessié, waarna hij uit stand de bal in de hoek wist te plaatsen. Atalanta bleef hierna veel beter, maar de tweede goal viel pas diep in de tweede helft. Na een goede één-twee met Petagna kwam ook aanvoerder Alejandro Gómez op het scorebord te staan. Nog geen tien minuten later besliste invaller Lautaro Martínez de wedstrijd definitief na een fantastische solo. In de blessuretijd maakte Faraoni namens Udinese nog de eretreffer.

http://i.imgur.com/4rePfXR.png

Stralende Martínez laat Atalanta verder bekeren
Atalanta heeft de achtste finales van de Coppa Italia gehaald. In de derde ronde stond de ploeg van Filippo Inzaghi tegen over Serie B-team Perugia, waar met 3-1 van werd gewonnen. Lautaro Martínez zette zijn goede vorm van de laatste tijd door, door twee van de drie Atalanta-goals op zijn naam te schrijven. Daarvoor had collegaspits Alberto Paloschi Atalanta al op voorsprong gezet. In de 81e minuut redde Samuel Di Carmine nog de eer.
In de volgende ronde wacht een bekende tegenstander voor Filippo Inzaghi. De tegenstander is dan AC Milan, waar Inzaghi van 2001 tot en met 2012 speler was en in het seizoen 2014/15 trainer was.

http://i.imgur.com/gJUmPQk.png

Martínez in topvorm helpt Inzaghi aan zege tegen oude ploeg
Het eerste onderonsje tussen Inzaghi en zijn oude ploeg AC Milan is gewonnen door Inzaghi. Zijn ploeg Atalanta maakte een vroege 1-0 achterstand ongedaan door met 1-2 te winnen. Lautaro Martínez was opnieuw de grote man door als invaller voor een goal en een assist te zorgen.
Milan stak de laatste tijd niet in grote vorm, maar begon in het eigen San Siro een stuk feller aan de wedstrijd dan de tegenstander. Dit leverde na iets meer dan een kwartier dan ook de openingstreffer op. Leonardo Spinazzola leed knullig balverlies, waarna de voorzet van Suso die daarop volgde ook niet goed werd verwerkt door de defensie van Atalanta. Carlos Bacca maakte hier optimaal gebruik van en plaatste het leer op schitterende wijze met de hak in het doel. De thuisploeg bleef hierna beter, maar vooral dankzij doelman Berisha bleef Atalanta overeind. In de tweede helft werden de bezoekers iets beter, maar bleven grote kansen alsnog uit. Inzaghi besloot vervolgens Lautaro Martínez in te brengen als extra spits en dit bleek een gouden greep. De Argentijn stond pas twee minuten in het veld toen hij al de gelijkmaker maakte met zijn eerste balcontact. Op aangeven van zijn landgenoot Alejandro Gómez tikte de jonge spits de bal langs Marco Storari, wat alweer zijn vijfde goal in vier wedstrijden betekende. Atalanta rook bloed en werd alsmaar sterker. Toch bleef Milan ook gevaarlijk uit de counter, maar Berisha was een sta-in-de-weg. Zo leek de wedstrijd te gaan eindigen in een remise, maar drie minuten voor tijd wist Atalanta toch de drie punten mee naar huis te nemen. Na een goed balletje van Lautaro Martínez schoof Andrea Petagna het leer beheerst langs doelman Storari.

http://i.imgur.com/vplceLU.png

Atalanta zet zegereeks voort ondanks achterstand
Atalanta heeft ook de laatste wedstrijd van december winnen weten af te sluiten. Ondanks een achterstand aan het einde van de eerste helft, wist La Dea Empoli met 2-1 te verslaan. Empoli ging erg fel de duels in en stond er telkens bovenop. Atalanta had het erg lastig met her pressievoetbal van de bezoekers en dit liet zich in de 43e minuut ook zien in de score. Uit een voorzet van Pucciarelli kopte Fransérgio de 0-1 binnen. Lang kon Empoli echter niet genieten van deze voorsprong, want in de blessuretijd van de eerste helft tikte Petagna alweer de gelijkmaker binnen uit een voorzet van Gómez. In de tweede helft was Empoli geen schim meer van de ploeg die het was in de eerste 45 minuten en was het dus eigenlijk wachten op de 2-1. Die viel na een uur spelen. Het was opnieuw Martínez die toesloeg. De Argentijn mocht vanwege zijn goede spel de laatste tijd in de basis beginnen ten koste van Stefano Sensi en beschaamde het vertrouwen van zijn trainer niet door de bal van ruim twintig meter schitterend in de kruising de plaatsen.

Huidige opstelling
​5-2-1-2

http://i.imgur.com/azcFEhW.png

http://i.imgur.com/f1FTkq3.png

http://i.imgur.com/gszn0HN.png

Volgende maand staat in het teken van de wintertransferperiode. Momenteel staan er twee spelers op mijn verlanglijstje: Ciciretti van Benevento (contract loopt af) en Foket van AA Gent. Ik ben niet van plan om onwijs veel spelers te halen, omdat ik mijn selectie voor nu wel goed vind. Maar als jullie nog realistische spelers weten hoor ik het graag. Naast eventuele transfers moeten er ook nog wedstrijden worden gespeeld. De eerste wedstrijd wordt gespeeld tegen Chievo Verona. Vervolgens spelen we de achtste finales van de Coppa Italia tegen AC Milan. Vijf dagen later kunnen we ons revancheren voor onze eerdere nederlaag tegen Lazio. We sluiten de maand af met een lastige uitwedstrijd tegen Torino​.

Begiristain
09/07/2017, 19:51
Oké, oké. Zet even een paar resultaten neer. Wat een prima overwinningen op Juventus en AC Milan. En al helemaal omdat je zelf ook bovenin de ranglijst meedraait.

Matthias~
09/07/2017, 23:30
Dat is een prima maand, die je bekroont met de overwinningen tegen Milan en Juventus. Daarnaast blijf je lekker op die tweede plaats staan. Ookal is Juventus nog steeds leider met elf punten meer dan jou, de eerste plek is nog altijd mogelijk. Wie weet laat Juve nog wat belangrijke punten liggen.

Jesse
10/07/2017, 10:20
Mooie resultaten man! Zeker van Juventus. Laten we hopen dat die even flink geschrokken zijn en nog meer puntjes gaan laten liggen nu..

RJ_MikiFan
10/07/2017, 10:59
Het zou zeer knap zijn als je dit volhoudt en je kwalificeert voor CL deelname.

Strakke lay-out met veel informatie, daar hou ik persoonlijk wel van. Ga zo door!

Ryanajax
10/07/2017, 18:27
De tweede plaats met Atalanta is niet verkeerd. Je resultaten zijn ook goed dus als dat zo doorgaat denk ik dat je de Champions League wel zou kunnen halen.

db1512
10/07/2017, 18:30
Heerlijke resultaten zeg! Knappe tweede plaats bezet je momenteel en mocht je die kunnen behouden dan heb je gewoon een super seizoen gedraait! Ben benieuwd of er in januari nog transfers staan te gebeuren en of je de uitblinkers van je team kan behouden.

Daniël.
14/07/2017, 18:03
Bedankt voor de reacties! Goed om te zien dat het story-gedeelte zo actief is nu. Hier volgt het verslag van de maand januari met onder andere de wintertransferperiode. Veel leesplezier!

Januari 2017

5 januari 2016 - Sterspeler Benevento tekent voor vier jaar bij Atalanta
Atalanta heeft de strijd om Benevento-speler Amato Ciciretti gewonnen. De 23-jarige aanvallende middenvelder heeft een aflopend contract bij zijn huidige ploeg en zal Atalanta per 1 juli 2017 komen versterken. Ook AC Milan en AS Roma hadden naar verluidt interesse in de Italiaan, maar La Dea wist de strijd om Ciciretti te winnen.

http://i.imgur.com/XFXrJRc.png

Freuler schiet Atalanta naar late zege in Verona
Atalanta heeft een nipte zege geboekt op Chievo Verona. Het leek er lang naar uit te zien dat de ploegen de punten zouden gaan delen, maar vier minuten voor tijd bepaalde Remo Freuler anders.
Atalanta speelde geen goede wedstrijd en het was zelfs Chievo die de grootste kansen kreeg. Doelman Gollini verrichtte echter goede reddingen op inzetten van Birsa en Gakpé. Na rust werd Atalanta sterker, maar kon het maar geen opening vinden. In de 86e minuut mochten de fans van La Dea uiteindelijk toch nog juichen. Uit een kluts kreeg de Remo Freuler de bal gelukkig mee, waarna de Zwitser oog in oog met Sorrentino niet faalde.

7 januari 2017 - Paloschi voor drie weken aan de kant
Filippo Inzaghi kan de komende drie weken geen beroep doen op Alberto Paloschi. De spits liep in de wedstrijd tegen Chievo Verona een verstuikte enkel op en mist hierdoor de bekerwedstrijd tegen AC Milan en de competitiewedstrijd tegen Lazio.

9 januari 2017 - Atalanta wijst megabod op aanvoerder af
Atalanta heeft aangegeven dat aanvoerder Alejandro Gómez deze maand niet te koop is. Borussia Dortmund heeft naar verluidt een bod van maar liefst 31 miljoen euro neergelegd voor de Argentijn, maar dat bod is dus van de tafel geveegd. Gómez was dit seizoen al goed voor negen goals en evenveel assists.

http://i.imgur.com/aSstFRX.png

Atalanta zorgt voor nieuwe afdroging van Milanese club
Na de 6-0 overwinning op Internazionale in oktober heeft Atalanta opnieuw een ruime zege geboekt op een ploeg uit Milaan. Deze keer moest AC Milan het ontgelden. Atalanta was met maar liefst 0-5 te sterk.
Milan begon beter aan de wedstrijd en had het meeste balbezit, maar echte grote kansen werden er niet mee gecreëerd. Na ruim twintig minuten mocht Atalanta eindelijk komen en in de 29e minuut was het meteen raak. Na een mooie aanval gaf Gagliardini Petagna de gelegenheid om te scoren, wat de spits niet naliet. Vijf minuten later wist Kessié de score te verdubbelen. De Ivoriaan kopte goed raak uit een voorzet van Andrea Conti. Nog geen kwartier na dit doelpunt had Kessié zelfs zijn hattrick te pakken. In de 43e minuut maakte de middenvelder de 0-3 uit de rebound en vlak na rust maakte hij zijn derde na een goede voorzet van Leonardo Spinazzola. AC Milan was machteloos en kreeg in de blessuretijd zelfs nog de vijfde om de oren via Alejandro Gómez.
In de kwartfinales treft Atalanta opnieuw een lastige tegenstander: Napoli.

13 januari 2017 - Kurtic vertrekt verrassend naar Frankrijk
Atalanta heeft afscheid genomen van Jasmin Kurtic. De Sloveen kwam de laatste tijd niet meer zo vaak in de plannen van trainer Filippo Inzaghi voor en heeft derhalve gekozen voor een vertrek naar Girondins Bordeaux. Kurtic was in het begin van het seizoen nog basisspeler, maar kreeg gedurende het seizoen steeds minder zicht op speeltijd na het aantrekken van Stefano Sensi en de formatiewisseling. Met de transfer is zo'n zeven miljoen euro gemoeid.

http://i.imgur.com/7DPbPhl.png

Atalanta neemt revanche voor verloren openingsduel
Atalanta heeft zich gerevancheerd voor de 0-1 nederlaag die het in de eerste competitiewedstrijd leed tegen Lazio. Dit keer was La Dea in Rome met 0-2 te sterk.
Atalanta had net als in de eerste wedstrijd het betere van het spel, maar wist vandaag wel te scoren. De eerste goal viel in de 33e minuut toen Roberto Gagliardini de bal van afstand schitterend in de kruising plaatste. Doelman Marchetti kon er alleen maar naar kijken en stond aan de grond genageld. Zes minuten later bepaalde Alejandro Gómez de eindstand vanaf de stip, nadat Spinazzola werd gevloerd door Basta.

18 januari 2017 - Atalanta heeft tweede transfervrije aanwinst binnen
Atalanta heeft zich opnieuw voor het komende seizoen versterkt. Federico Barba zal overkomen van Empoli. Eerder deze maand liet La Dea al weten Amato Ciciretti per 1 juli 2017 binnen te halen.

21 januari 2017 - Overbodige D'Alessandro vertrekt naar laagvlieger
Marco D'Alessandro zal voor een bedrag van 1,9 miljoen euro vertrekken naar Crotone. D'Alessandro kwam in 2014 over van AS Roma, maar wist geen potten te breken. De 25-jarige buitenspeler kwam dit seizoen slechts in één duel in actie voor La Dea.

24 januari 2017 - Atalanta haalt Belgische vleugelspeler op bij AA Gent
Atalanta heeft haar eerste 'echte' aankoop gedaan. Thomas Foket komt over van het Belgische AA Gent voor 3,3 miljoen euro plus Abdoulay Konko. De 32-jarige Fransman verruilde deze zomer Lazio voor Atalanta, maar speelde nog geen minuut voor de huidige nummer twee van de Serie A. Toch was Foket niet Atalantas eerste keus. Dat was namelijk Timothy Castagne, die echter een avontuur bij Celta Vigo verkoos boven Atalanta. Trainer Filippo Inzaghi heeft aangegeven dat Andrea Conti nog steeds eerste keus blijft op de rechterflank. Het aantrekken van Foket betekent vooral slechts nieuws voor Nederlander Hans Hateboer, die tot dusver fungeerde als tweede rechtsback.

http://i.imgur.com/vIIrm6l.png

Wondergoal Insigne beëindigt bekeravontuur Atalanta
Napoli heeft zich bij de laatste vier van de Coppa Italia gemeld. In een spannend duel waren de Napolitanen met 1-0 te sterk voor Atalanta. Matchwinner werd Lorenzo Insigne, die na een uur de enige treffer maakte.
Na de geweldige overwinning op AC Milan heerste er zeker wel het geloof op een nieuwe stunt bij Atalanta. Napoli bleek echter een lastigere opponent. Beide ploegen gaven niet veel weg, waardoor de eerste helft eindigde zoals deze begon. De enige zeer grote kans was voor Atalanta-aanvoerder Gómez, die zijn inzet op de paal zag belanden. Ook na rust ging het gelijk op tot de zestigste minuut. Insigne ontving de bal, dribbelde naar binnen en haalde vervolgens verwoestend uit. De bal zeilde richting de kruising en Berisha was kansloos: 1-0. Na de openingstreffer zette Atalanta aan om de gelijkmaker te maken en werd het langzamerhand de betere ploeg. La Dea kreeg vele kansen via onder andere Gómez en Lautaro Martínez, maar het was aan doelman Reina te danken dat het 1-0 bleef.

Naast Napoli hebben ook Juventus, AS Roma en Fiorentina zich voor de halve finales geplaatst.

Loting halve finales:
Juventus - Fiorentina
Napoli - AS Roma

26 januari 2017 - Goed nieuws van de medische staf
Alberto Paloschi is weer hersteld van zijn verstuikte enkel. De Italiaanse spits moest hierdoor de wedstrijden tegen AC Milan en Lazio missen. Wel deed Paloschi al een klein halfuurtje mee in de verloren bekerwedstrijd tegen Napoli.

http://i.imgur.com/J6TrHex.png

Atalanta beslist wedstrijd tegen Torino na snelle achtereenvolgende goals
Ook de laatste wedstrijd van januari is door Atalanta winnend afgesloten. Dankzij twee snelle achtereenvolgende goals in de eerste helft werd er met 0-2 gewonnen in Turijn.
Het eerste doelpunt viel in de 38e minuut en hoe. Alejandro Gómez legde aan voor een vrije trap net buiten de zestien en schoot deze heerlijk in de kruising. Al twee minuten later viel de laatste goal van de avond toen Lautaro Martínez de verre hoek vond na een subtiel steekpassje van collegaspits Petagna.

31 januari 2017 - Asamoah verlaat Juventus na vijf jaar
Kwadwo Asamoah zal, net als Ciciretti en Barba, Atalanta komend seizoen versterken. Het contract van de Ghanees liep deze zomer af, waar Atalanta dus gebruik van maakte. Asamoah kwam in 2012 over van Udinese en speelde sindsdien al meer dan negentig officiële duels voor de Oude Dame. Atalanta speelt met deze transfer alvast in op mogelijke vertrekken van Franck Kessié en Roberto Gagliardini die in de nodige belangstelling staan van diverse clubs, maar hebben aangegeven dit seizoen nog niet te willen vertrekken uit Bergamo.

http://i.imgur.com/nJAJGgV.png
Asamoah zal Atalanta komen versterken voor het
volgende seizoen

http://i.imgur.com/YnK3PO5.png

http://i.imgur.com/mCVC07b.png

Transferoverzicht

http://i.imgur.com/hs1G7gB.png

Het volgende verslag is een selectie-verslag, waarin jullie de groei van mijn spelers kunnen zien. Dat kunnen jullie dit weekend wel verwachten.

NiekGunst1
14/07/2017, 18:56
Lekkere overwinning op Milan! Asamoah heb ik in mijn carrière met Juvebtus ook heel lang plezier van gehad.

Damian'
14/07/2017, 20:04
Je koopt goed in! Asamoah is inderdaad een goede speler om erbij te hebben. Verder wou ik even aangeven dat ik je lay-out om de wedstrijden te presenteren erg fijn vind ogen. Misschien een puntje om te kijken naar de scherpte, ik weet niet waar je mee werkt natuurlijk.

Weer een mooie update!

Daniël.
14/07/2017, 20:20
Lekkere overwinning op Milan! Asamoah heb ik in mijn carrière met Juvebtus ook heel lang plezier van gehad.
Bedankt. Ik kijk er dan ook naar uit om Asamoah te gebruiken volgend seizoen. Zeker ook omdat hij op meerdere posities inzetbaar is.

Je koopt goed in! Asamoah is inderdaad een goede speler om erbij te hebben. Verder wou ik even aangeven dat ik je lay-out om de wedstrijden te presenteren erg fijn vind ogen. Misschien een puntje om te kijken naar de scherpte, ik weet niet waar je mee werkt natuurlijk.

Weer een mooie update!
Bedankt, goed om te horen. Voor mijn stukjes gebruik ik Excel, Knipprogramma en Paint. Bij mij zien de plaatjes er wel gewoon scherp uit hoor. Zien anderen de plaatjes ook onscherp?

Damian'
14/07/2017, 20:23
Nee, dan ligt het gewoon aan het knipprogramma en paint. Heeft met resolutie te maken. Dan is het gewoon prima!

db1512
14/07/2017, 21:11
Daar neemt Pippo even goed wraak voor zijn ontslag een aantal seizoenen terug zeg! Goed dat je Papu Gomez hebt weten te behouden, ben benieuwd naar je selectieverslag.

RJ_MikiFan
14/07/2017, 22:35
Bij mij zien de plaatjes er wel scherp uit!

Zeer goede resultaten, complimenten. Uitgerekend Kessié dat Milan even vernederd, de club uit Milan zal ongetwijfeld één van de belangstellenden zijn voor hem? Helaas daarna wel uitschakeling tegen Napoli.

Prima bezig geweest ook op de transfermarkt. Mooi dat je rondkijkt in de Serie B, daar zit volgens mij best veel talent.

Daniël.
14/07/2017, 22:56
Daar neemt Pippo even goed wraak voor zijn ontslag een aantal seizoenen terug zeg! Goed dat je Papu Gomez hebt weten te behouden, ben benieuwd naar je selectieverslag.
Bedankt voor je reactie. Tegen Milan vind ik het op een of andere manier makkelijk voetballen. Gómez is verreweg mijn beste speler dit seizoen, dus ik wilde hem in ieder geval dit seizoen behouden.

Bij mij zien de plaatjes er wel scherp uit!

Zeer goede resultaten, complimenten. Uitgerekend Kessié dat Milan even vernederd, de club uit Milan zal ongetwijfeld één van de belangstellenden zijn voor hem? Helaas daarna wel uitschakeling tegen Napoli.

Prima bezig geweest ook op de transfermarkt. Mooi dat je rondkijkt in de Serie B, daar zit volgens mij best veel talent.
Thanks. Milan was inderdaad geïnteresseerd in Kessié, maar het kwam niet tot een bod. In de Serie B zit inderdaad wat talent verstopt. Zo loopt daar ook ene Carmine Setola rond, die ik in de gaten houd.

Daniël.
15/07/2017, 13:52
Selectieverslag - 1 februari 2017

http://i.imgur.com/TX5x3Cp.png

Doelman:
Etrit Berisha is mijn eerste doelman en keept ook redelijk stabiel. Toch ben ik niet van plan hem definitief aan te trekken volgend seizoen. Keepers waar ik onder andere naar kijk zijn Alex Meret, Francesco Bardi en Alessio Cragno. Pierluigi Gollini is mijn tweede doelman en keept af en toe, maar weet wel steeds de 'nul' te houden.

Vleugelverdedigers:
Mijn vleugelverdedigers zijn Andrea Conti en Leonardo Spinazzola. Conti is al vanaf het begin mijn rechtsback en vult dat ook uitstekend in. Zowel aanvallend als verdedigend staat hij zijn mannetje. Hans Hateboer en Thomas Foket vechten om de rol als tweede rechtsback. Spinazzola was eerst tweede linksback achter Nicola Murru, maar veroverde al gauw zijn basisplek. Verdedigend is hij dan wel minder dan Murru, maar dat maakt hij meer dan goed met zijn aanvallende werk.

http://i.imgur.com/cPyyLlk.png
Conti is dit seizoen vaste basisspeler, wat al voor
interesse van enkele grote clubs heeft gezorgd

Centrale verdediging:
De achterste drie bestaat uit Germán Conti, Rafael Tolói en Mattia Caldara. Conti heeft de plek van César Montes ingenomen, aangezien hij verdedigend toch iets sterker was. Alessandro Bastoni is er één om in de gaten te houden. De jonge verdediger is pas 17 jaar en staat nu al zijn mannetje. Bastoni zal zeker een basisplaats krijgen in de toekomst.

Centrale middenvelders:
Franck Kessié en Roberto Gagliardini vormen al vanaf het begin het blok op het middenveld. Beide spelers zijn zowel aanvallend als verdedigend erg sterk. Met name Gagliardini is toch vaak de missing link op het middenveld met zijn uitstekende passing. Kessié staat vooral bekend om zijn werklust. Stefano Sensi is de derde middenvelder en valt vaak in. Sensi was eerst basisspeler tot ik besloot om met een 'tien' te spelen. Sensi's passing is geweldig, maar fysiek kan het nodige verbeterd worden. Kevin Balanta werd deze zomer gehaald, maar wist tot nu toe geen potten te breken. Hopelijk kan de Colombiaan zich verbeteren tijdens de tweede helft van het seizoen. Een ander talentje van Atalanta is Filippo Melegoni. De naamgenoot van trainer Inzaghi pikt af en toe zijn minuten mee, maar is zeker een toekomstige basisspeler. Melegoni moet nog wel wat sterker worden, maar met zijn dribbels is vaak belangrijk op het middenveld.

Aanvallende middenvelders:
Sterspeler en aanvoerder Alejandro Gómez is onze aanvallende middenvelder. Papu begon dit seizoen als spits, maar zakte later terug naar de tien-positie zodat Lautaro Martínez een basisplaats kon krijgen. Zelfs als aanvallende middenvelder pikt Gómez echter nog zijn goals en assists mee (elf goals en negen assists). Een andere speler die als aanvallende middenvelder uit de voeten kan is Remo Freuler. De Zwitser staat genoteerd als een meer verdedigende middenvelder, maar afmaken kan hij zeker wel. Tegen Chievo Verona werd Freuler zelf nog matchwinner door laat het enige doelpunt van de wedstrijd te maken.

http://i.imgur.com/6Wca0hR.jpg
Gómez was dit seizoen al betrokken bij twintig goals
voor zijn club Atalanta

Spitsen:
Het koningskoppel voorin bestaat uit Lautaro Martínez en Andrea Petagna. Beide heren waren samen al goed voor veertien doelpunten (Martínez: 5, Petagna: 9). Toch begon Inazghi met een ander spitsenduo aan het seizoen: Alejandro Gómez en Alberto Paloschi. Beiden kenden een goede voorbereiding met respectievelijk vijf en vier goals, maar na de zinderende 6-0 zege op Inter kreeg Petagna al gauw de voorkeur boven Paloschi. Martínez kende een moeizame start bij zijn nieuwe club, maar verkeert nu in de vorm van zijn leven. Stefano Sensi werd hierdoor op de bank gezet en Gómez zakte terug naar het middenveld.

Volgende maand...
- Een basisspeler krijgt slecht nieuws te horen: hij ligt er voor de rest van het seizoen uit met een gebroken scheenbeen.
- De eerste wedstrijd van de maand wordt thuis gespeeld tegen Cagliari
- Drie dagen later wacht alweer de volgende wedstrijd tegen Sampdoria
- Vervolgens gaan we op bezoek bij Palermo
- Een week later treffen we degradatiekandidaat Crotone
- Februari wordt afgesloten met een topper: Napoli - Atalanta

Matthias~
16/07/2017, 04:05
Mooi selectieverslag, erg overzichtelijk gedaan op deze manier en ook tof om er de algemeens eens bij te halen, zodat we een beetje een beeld hebben van de groei van je spelers. Interessant om nog eens terug te kunnen zien wie je allemaal in je ploeg hebt en wat op die manier dus de mogelijkheden zijn.

RJ_MikiFan
16/07/2017, 15:16
Je hebt een paar heerlijke talenten in je team! De transferperiode in de zomer gaat een mooie uitdaging worden, veel spelers zijn geleend of uitgeleend en een aantal spelers zullen stap willen gaan maken. Het wordt interessant om te zien hoe je selectie er dan uit zal komen te zien!

Ryanajax
16/07/2017, 17:13
Goed dat je zoon duidelijk selectie verslag maakt aangezien ik niet zo veel van Atalanta weet is dit wel fijn. De transferperiode volgende zomer zal inderdaad interssant worden aangezien er ook wel wat spelers geleend zijn.

Begiristain
17/07/2017, 11:09
Leuk team man! Ga je de realiteit volgen wat betreft Conti en Kessie of volg je je eigen carrière?

Daniël.
17/07/2017, 14:13
Begiristain Als ik goede boden voor ze krijg, dan denk ik dat ik ze wel verkoop aangezien ze in het echt ook zijn vertrokken. Maar het is niet zo dat ik ze op de transferlijst ga zetten om ze maar te verkopen.

Begiristain
30/07/2017, 20:23
Hoe vordert je carrière Daniël.?

Begiristain
03/08/2017, 16:04
Wegens inactiviteit is deze story naar het gesloten manager story gedeelte (https://fifabenelux.com/forum/forumdisplay.php?201-Gesloten-Manager-Stories) verplaatst.
Mocht je verder willen gaan, PM de crew.

Daniël.