PDA

Bekijk Volledige Versie : Losse stukjes

Brosnan
11/11/2012, 11:31
Speciaal voor Joa

Post hier al jou losse stukjes, zodat je niet voor elk afzonderlijk een nieuwe Manager Story hoeft te openen!

Joa
11/11/2012, 12:50
Graag grafische reacties gevraagd:
http://static.afbeeldinguploaden.nl/1211/22161/xnVb.png

Noverca
05/01/2013, 13:19
Was een tijdje geleden van plan hier een novelle van te maken. Toch maar besloten er gewoon één verhaaltje van te maken. Veel leesplezier!

GUUS GELUK, DE SCHAKER MET EEN ZWAK VOOR SALAMI

Jankend zat ik op mijn kamer. Een drukke, met boeken, sperma, afgelebberde stukjes salami (één van mijn vele, vreselijke verslavingen), tijdschriften en balletjes bezaaide kamer, waarin ik ook nog eens mijn nachten zou moeten doorbrengen. Alleen welteverstaan, altijd alleen. Mijn slaapkamer staat symbool voor de eenzaamheid, die mijn leven kenmerkt. Vrienden heb ik niet, hoewel, échte vrienden heb ik niet. Jongens, die mij enkel belachelijk maken om er zelf beter van te worden, noem ik geen vrienden. Vanuit dat perspectief ben ik ook vriendloos. Ik heet trouwens Guus. Dat vonden mijn ouders, jammer genoeg, een leuke naam voor een zielig, lelijk kind als ik ben. Ironisch genoeg ben ik totaal het tegenovergestelde van Guus Geluk; in die zin hadden mijn ouders me beter Donald kunnen noemen. Het enige wat mij bezighoudt in mijn vrije tijd is het spelen van schaak. Schaken, daar leef ik voor. Daarnaast vind ik het leuk om af en toe wat te lezen. Ik ben er echter niet zo goed in, want ik bleef op de basisschool steken bij AVI 5. Toch is lezen één van mijn twee hobby’s. Om trouwens die balletjes, die overal op mijn kamer met een geheel toevallig wit vloerkleed te vinden zijn, te verklaren: ik knijp altijd in van die knijpballetjes, zodat ik mijn vaak hoogoplopende agressie in bedwang kan houden. Dat had een contactpersoon op school mij aangeraden en het helpt nog ook! Die uitgerangeerde psycholoog had ik overigens daarvoor nog nooit gesproken, niet dat ik een nerd ben ofzo.Wél ben ik eenzaam en daar zat ik over in. Vroeg me af, hoe dit te veranderen was. Ik kwam tot de conclusie dat alles fout was gegaan bij mijn entree op het Alexander Gymnasium, waar ik inmiddels al in het vierde jaar zit. Ik had gedacht dat het leuk was om met een piratenpak naar school te komen, een tip van mijn neef. Later bleek dat hij het niet serieus gemeend had, maar dat had ik natuurlijk niet kunnen weten. Tot eind vorig jaar bleven ze mij maar ‘Kapitein Haak’ noemen, maar dat vond ik nog niet zo heel vervelend, want eigenlijk vond ik hem best wel cool. Wel had ik er steeds een beetje last van, als ze mij met mijn oerlelijke puistenkop in een prullenbak douwden. Vooral die kauwgom bleef dan zo kleven. Verder zat ik bij elke les vooraan aan het bureau van de leraar, moederziel alleen. Het leek wel alsof ze mij niet zo mochten, mijn klasgenoten, maar mijn moeder zei dat ik mij dat enkel verbeeldde. De vrouw, die er door haar vagina te openen voor gezorgd heeft dat ik in deze gedrochtenwereld terecht ben gekomen, is op dat vlak altijd wel aardig tegen mij. Helaas wil ze wel nooit nieuwe kleding voor mij kopen, terwijl de kinderen op mijn school wel altijd met nieuwe, van Tommy Hilfiger en Abercrombie & Fitch afkomstige, kledij aankomen. Tevens noemt ze me altijd ‘dikzak’, ofschoon je bij mij de ribben kan tellen en je zelfs makkelijk met je hele hand onder mijn ribben kan komen, als je een beetje een dunne hand hebt. Mijn vader is nog minder lief voor mij. Hij zegt immers telkens dat hij mij nog een keer in een bos zou gaan droppen, wat me toevalligerwijs doet denken aan Hans en Grietje, hoewel die dan nog wat pepernootjes mogen meenemen, en ik niet.Ik kijk uit het raam, dat een beetje beslagen is door mijn snelle adem. Schokkend bekijk ik de hangjongeren, nutteloos zittend op het bankje tegenover ons rijtjeshuis, die desalniettemin wel vrienden hebben. De schokken worden steeds heviger, maar wel fijner. Net een aardbeving, die zich op een aangename manier verplaatst naar beneden. En dan komt het hoogtepunt. Hoger dan de eikenbomen, eveneens tegenover mijn huis, die met hun bladerdek een gevoel van rust uitstralen. Het drupt nog even na. Klaar. Het vloerkleed is weer bijgewerkt en de hangjongeren zijn achter een waas verdwenen, verleden tijd. De tijd is gekomen.

Joa
05/01/2013, 15:34
Whahaha, heldig stuk tekst. Heb dit met erg veel plezier verwerkt. :)

flitter9
28/02/2013, 17:03
Hoi, ik zit eraan te denken om een MS te starten met AS Monaco. Ik wil eerst een stukje laten zien zodat ik de reacties kan afwachten en beslissen of dat ik er een begin of niet.

Hier is ie:

Ranieri naar de top met AS Monaco!

http://www.portalkbr.com/bola/internasional/__icsFiles/afieldfile/2012/12/18/ranieri.jpg

Claudio Ranieri is de naam. De Italiaanse oud-voetballer is trainer van AS Monaco dat uitkomt in de tweede klasse van Frankrijk. Vandaag meldde Ranieri dat hij terug naar de top wil met Monaco en een Europese topper te worden. De Russische voorzitter was ook aanwezig en meldde het volgende: "We zien het helemaal zitten in Ranieri en hebben veel vertrouwen in hem. Hij heeft nu al een goede ploeg tot zijn beschikking en ik zal mijn uiterste best doen om de selectie alleen maar te versterken. Dit seizoen willen we tot het uiterste gaan en verplichten we Ranieri om te promoveren naar de Ligue 1. Binnen twee seizoenen moeten we mee kunnen doen om strijd van het het kampioenschap. We hebben nog een lange weg te gaan, maar geloof is aanwezig."

Ranirie heeft aan het begin van het eerste seiozen een transferbudget van 12.000.000 euro tot zijn beschikking. Hierover zei hij het volgende: "Mijn grootste prioriteit is om minimaal één vedette naar de club te halen, maar wie het is dat hou ik voor me. Met het overige budget willen we fanatiek gaan scouten als de mogelijkheid er is. De aankopen die we als club willen verrichten maak ik later bekend."

In de persconferentie van vanmiddag vroegen we ook nog over de toekomst van onze Nederlander Nacer Barazite (uitgeleend aan Austria Wien). Het oordeel van Ranieri leuidt als volgt: "Nacer heeft een goede potentie om een belangrijke speler van de club te worden, maar eerst mag hij ervaring opdoen bij Austria Wien. We zullen hem beoordelen op zijn spel en dan kijken we of hij van meerwaarde is voor de club."

Bij de volgende persconferentie zal Ranieri meer ingaan op de spelers die hij wil terughalen en welke hij wil verkopen.

28 februari 2013 17:01

Ik hoop zo snel mogelijk op reacties en alvast bedankt voor het lezen!

Alex
19/05/2013, 16:58
Zomaar eens wat geschreven over de wedstrijd AC Milan - Juventus in m'n carrière met Milan.
http://www1.picturepush.com/photo/a/13107484/img/13107484.png
Tips? Misschien dat ik binnenkort wat meer ga posten, weet alleen niet of ik daar de motivatie voor kan opbrengen. Foto is hier wat LQ geloof ik, maar op m'n PC is 'ie wel HQ..

Brosnan
19/05/2013, 17:09
Leest best lekker weg. Wel een paar opmerkingen:

In plaats van De rood-zwarten had je beter iets anders kunnen schrijven in de tweede alinea, gezien Rossoneri exact hetzelfde is, maar dan op z'n Italiaans. Sowieso zou het daar beter lezen als je gewoon Milan zou zeggen ipv een bijnaam. In alinea twee mist voor Buffon nog 'langs' of 'achter' o.i.d. Lees je stukjes altijd goed door, dan haal je zo'n fout er direct uit.

In alinea nummer drie moet het zijn 'slaagden', want 'beide ploegen' is meervoud.

Je gebruikt ook erg vaak 'doelpunt'. Goal, treffer, etc. kan ook allemaal. Zoek daar eens wat synoniemen voor. Net als 'na' trouwens. Je ziet eigenlijk net te vaak 'hierna', 'daarna'. Probeer dat eens te vervangen. In de laatste alinea kan je bijvoorbeeld ook 'door' zetten.

'Paste' moet 'passte' zijn, het komt van het Engelse passen. Ook voor Montolivo mis je een woord, iets als 'op' of 'naar'.

Begiristain
19/05/2013, 17:11
Grafisch
Ziet er goed uit, foto staat alleen te dicht op het tekstkader.

Tekstueel
Op zich leest het fijn weg. Alleen zijn er een paar verbeterpuntjes:
- De eerste alinea verteld eigenlijk al wat er in je titel staat. Ook zou ik hem iets langer maken en iets meer een inleiding van je stukje. De nummer één en twee van de Serie A. Maar om welke wedstrijd gaat het dan? Wie speelt er thuis? Wie is dan de nummer één?
- mooi combinatiespel kán op zich wel.. alleen is goed een betere oplossing.
- De aanval werd opgezet door Mattia De Sciglio, waarna Stephan El Shaarawy de bal op aangeven van Mario Balotelli Gianlugi Buffon schoot. Hier moet natuurlijk 'achter' bij.
- Beide ploegen slaagden er niet in om te scoren. Toch wist De Oude Dame te gelijkmaker te scoren. -> beter is: Tot de 53 minuut..
- Wederom - wederom. Te snel achter elkaar. Synoniem gebruiken.
- passte Montolivo -> gaf een pass op Montolivo
- Iets uitgebreidere informatie dan alleen de doelpunten zou nog een leuke toevoeging zijn. Verder een goed stukje Alex

TomFsoccer
12/07/2013, 23:03
Een probeersel van mijn kant, eens zien of jullie iets in mij zien :P

http://i43.tinypic.com/2z889on.png

Justinn.
12/07/2013, 23:26
Het ziet er wel goed uit! Alleen het is iets te gedetailleerd. Verder zie ik er wel een toekomst in voor jou. Vooral een MS over FC Kopenhagen zou leuk zijn.

Frederico
12/07/2013, 23:53
TomFsoccer Veelbelovend eerste stukje, al zijn er wel wat spelfouten :)

TomFsoccer
13/07/2013, 00:03
Bedankt mannen! Justinn.: Kopenhagen is al 2-3 seizoenen ver, beetje moeilijk om nog een MS over te beginnen.

Frederico: Echt? Heb het eerst in Word gemaakt en heb al de aangeduide er uitgehaalt haha :P