PDA

Bekijk Volledige Versie : Clubdossier: Everton FC

TheNiek
02/11/2012, 22:25
http://img703.imageshack.us/img703/675/clubdossierv3.png

Everton FC

Inleiding

Bij de vraag hoe de club uit Liverpool heet die al veelvoudig landskampioen is geweest, dan denkt men vooral aan het grote Liverpool FC, maar een echt voetbalkenner weet dat ook Everton Football Club, kortweg Everton, beantwoordt aan dat criterium. The Toffees mochten al negen keer aanspraak maken op de zeer begeerde cup. Het kleine broertje van The Reds is eigenlijk zo slecht nog niet en staat momenteel zelfs boven The Reds. Reden genoeg voor mij om dit dossier in een nieuw jasje te steken.

Historie

Everton, dat opgericht is in 1878 beleefde vooral voor de 21ste eeuw haar beste tijden. Alle 24 prijzen die de ploeg sinds de oprichting won - negen keer landskampioen, vijf keer de FA Cup, negen keer de Charity Shield en zelfs één keer de toenmalig Europacup II - waren in de periode tussen 1890 en 1995.
Van alle Engelse ploegen is Everton de ploeg die het vaakst in de hoogste divisie van Engeland, de Premier Leaque, uitkomt: maar liefst 113 seizoenen begonnen ze in de hoogste Engelse divisie. Desondanks zien de meeste mensen Everton toch als het kleine broertje van Liverpool FC, de andere ploeg uit de noordwest gelegen stad Liverpool.
De grootste speler aller tijden in het blauwe shirt van Everton was zonder enige twijfel Dixie Dean. De inmiddels overleden Dean speelde maar liefst 431 wedstrijden waarin hij 377 keer mocht scoren. Dean overleed op Goodison Park tijdens de Merseyside Derby.

Stadion

Vroeger was Anfield Road, dat nu in bezit is van Liverpool, de thuisbasis van Everton. Door een conflict in het bestuur verhuisde Everton naar een nieuw stadion, Goodison Park genaamd. Goodison Park, dat met The Grand Old Lady een eigen bijnaam is toegewezen, heeft een capaciteit van ongeveer 40.000 zitjes.
In 1966 was Goodison een van de speelsites voor het wereldkampioenschap, zo werd er een van de halve finales afgewerkt.

In de late jaren negentig en eerste jaren van het nieuwe millennium wilde Everton een nieuw en groter stadion bouwen, er was sprake van een capaciteit tussen de 55.000 en 60.000 toeschouwers. Deze plannen werden echter afgevoerd omwille van het hoge kostplaatje. De supporters moesten ook al helemaal niks weten van een verhuis, voor hen is Goodison de echte thuisbasis.

http://static.afbeeldinguploaden.nl/1211/21690/Vhv.png

Rivaliteit

Op het veld is de rivaliteit tussen Everton en Liverpool enorm, ze strijden om de eer en om de stad Liverpool zelf. Ook het conflict rond Anfield Road speelt nog altijd onderhuids een rol in de rivaliteit. Hoe geladen de wedstrijden ook zijn, de supporters van de beide clans kunnen steeds op een vriendelijke en humane manier met elkaar omgaan. Hoewel in de Merseyside Derby het grootste aantal rode kaarten gegeven is, vergeleken met andere Engelse derby’s, kunnen de supporters bijvoorbeeld voor en na de wedstrijd rustig samen iets gaan drinken. Voor Everton is het wel zuur, aangezien hun laatste prijs al van zeventien jaar terug dateert, om elke keer geconfronteerd te worden met het feit dat Liverpool over het algemeen succesvoller is. De laatste gespeelde Merseyside derby eindigde in een gecontesteerd 2-2 gelijkspel, aangezien er in de laatste minuut een goal van erfvijand Luis Suarez onterecht werd afgekeurd.

Financiën
Niveau – Transferbuget (€) – Salarisbudget (€)
Amateur – 15,5 miljoen – 1.081.250
Semi-prof – 13,5 miljoen – 996.250
Professioneel – 11 miljoen – 926.250
Wereldklasse – 9 miljoen – 846.250
Legendarisch – 6,5 miljoen – 781.250

Everton moet het niet hebben van de miljoenenaankopen. Er is wel genoeg geld voor een redelijke scout en een paar talentjes, maar wil je een echte topper aantrekken, dan zal je eerst een prijs moeten winnen, tenzij er natuurlijk een rijke sjeik langskomt!

Spelersgroep

Sterkst mogelijke opstelling:
http://img507.imageshack.us/img507/6100/evertonopstelling.png

http://static.afbeeldinguploaden.nl/1211/21695/NzyHQp.png

Opstelling
4-4-1-1

Maak spel
Snelheid :56 (Gebalanceerd)
Pasen :56 (Afwisselend)
Positionering :Georganiseerd

Kansen creëren
Pasen :48 (Veilig)
Voorzetten :59 (Normaal)
Schieten :48 (Een beetje)
Positionering:Georganiseerd

Verdedigen
Druk :36 (Diep)
Agressie :38 (Bevatten)
Team breedte :60 (Normaal)
Verdedegings lijn :Dekking

Aanvoerder: T.Howard
Vrijetrappen nemer: L. Baines
Rechtercorner nemer: S. Pienaar
Strafschopnemer: N. Jelavić
Verre vrijetrap nemer: S.Coleman
Linkercorner nemer: L. Osman

Complete selectie

Positie: Naam (leeftijd bij aanvang carrière) (algemene beoordeling/potentie)
DM: T.Howard (33) (81/81)
DM: J.Mucha (31) (69/76)
DM: M.Springthorpe (19) (54/65)
RB: T.Hibbert (32) (74/74)
RB: P.Neville (36) (74/74)
RB: T.Browning (19) (49/65)
CV: P.Jagielka (31) (79/80)
CV: S.Distin (36) (76/76)
CV: J.Heitinga (30) (79/81)
CV: S.Duffy (21) (66/72)
CV: J.Hammar (19) (57/70)
LB: L.Baines (29) (80/82)
LB: B.Oviedo (21) (61/73)
LB: L.Garbutt (20) (63/72)
RM: S.Coleman (25) (74/79)
RM: M.Kennedy (19) (54/70)
CM: M.Fellaini (26) (81/85)
CM: D.Gibson (26) (75/78)
LM: S.Pienaar (31) (78/78)
LM: M.Gueye (23) (73/82)
CAM: L.Osman (32) (78/78)
CAM: R.Barkley (20) (70/84)
CA: S.Naismith (27) (76/80)
SP: K. Mirallas (26) (78/82)
SP: N.Jelavic (28) (77/81)
SP: V. Anichebe (25) (73/80)
SP: C. McAleny (21) (61/65)
SP: H.Hope (19) (60/76)
SP: C.McAleny (20) (58/76)
SP: A.Forrester (19) (58/69)

Doelman

Onder de lat bij Everton staat normaliter Tim Howard. De 33-jarige doelman speelt al sinds 2007 bij Everton en heeft ook al 207 wedstrijden achter zijn naam staan waarin hij één keer (op fraaie wijze) als doelman het net wist te vinden. Verder heb je nog twee opties: Mucha (69 ALG) en Springthorpe (54 ALG).
i4SbJpQPA40

http://static.afbeeldinguploaden.nl/1211/21691/ZCWSuVqM.png

Verdediging

De ervaren verdediging van Everton is toch wel een garantie op weinig tegendoelpunten. Met Jagielka heb je een prima centrale verdediger, naast hem kan je kiezen voor Heitinga of Distin. Als je kijkt naar de leeftijd en potentie is Heitinga een betere optie dan Distin. Op de linksback heb je met Baines een schitterende speler, de Engelse international staat keurig zijn mannetje en schuift ook regelmatig door om een prima voorzet af te leveren.. Voor de rechtsback heb je meerdere opties, maar een echt ‘topper’ zit er niet tussen. De keuze tussen Hibert, Neville of eventueel Coleman is aan jou.

Middenveld

Het middenveld is in mijn ogen ook de beste linie van Everton. Met Fellaini, Coleman, Pienaar en Gibson heb je een prima middenveld, dat ook nog wel een aantal jaartjes mee kan. Ook kan Kevin Mirallas, die deze zomer werd overgenomen van Olympiakos, prima op de RM-positie. Wanneer je een druk programma hebt, kan je alsnog een degelijk middenveld voortbrengen. Met spelers als Gueye en Osman heb je een paar sterke back-ups. Daarnaast is Barkley ook een potentiële topper in de huidige selectie, het is een rasechte nummer tien, die van 70 algemeen tot maar liefst 84 algemeen kan doorgroeien.

Aanval

Doordat je over zo veel goede middenvelders beschikt, speel je normaal gesproken maar met één aanvaller. Je hebt met Jelavic een je reinste goaltjesdief. De inmiddels zevenentwintigjarige Kroaat, die afgelopen winter overgekomen is van het Schotse Glasgow Rangers groeit ondanks zijn leeftijd ook nog redelijk goed door, van 77 tot 81. Ook heb je nog Kevin Mirallas, een snelle behendige spits die ook altijd wel zijn goaltje mee prikt, maar persoonlijk zou ik de Belg op het middenveld zetten. Naast de Kroaat heb je nog de vrije bekwame Anichebe (73) en ook Naismith (77) kan zo nu en dan in de punt van de aanval.

Grootste talenten
Het allergrootste talent van The Toffees is toch wel Ross Barkley. De ‘nummer 10’ groeit maarliefst 14 (!) punten naar een gemiddelde van 84 algemeen. Verder heb je natuurlijk nog Fellaini, Mirallas en Gueye die nog mooi een aantal punten groeien.

http://static.afbeeldinguploaden.nl/1211/21693/2bL.png

Scouting

Als je kijkt naar de jeugdspelers van The Tofees kun je zien dat vrijwel elke jeugdspeler uit Groot-Brittannië komt. Je kan daarom ook het beste scouten in Engeland, Schotland of Ierland. Ook zitten er een aantal Nigerianen in de selectie, dus zo nu en dan een aantal maandjes in Afrika scouten is ook een optie. De jeugdopleiding van de club uit Liverpool is over het algemeen prima, spelers als Rooney en Rodwell hebben hun jeugd doorgebracht bij Everton.

Eventuele versterkingen

Door de oude verdediging van de club uit Liverpool is een jonge centrale verdediger geen overbodige luxe. Een jonge nieuwe keeper is met het oog op de toekomst ook nodig, Howard wordt al oud en een potentiële opvolger is er (nog) niet. Op het middenveld en aanval is normaal gesproken geen versterking nodig, maar als je écht mee wil doen om de titel moet er toch het een en ander uit worden gegeven en op termijn zal je ook rekening moeten houden met het vertrek van Fellaini.

Spelplezier

Als je met Everton een carrière begint heb je uitdaging genoeg. Je moet je selectie verjongen en juist die spelers kopen die over een aantal seizoen Everton naar de Engelse top kunnen spelen. Je beschikt daarvoor ook over een redelijk transferbudget. Kan jij de Manchesters, Chelsea, Arsenal en de buren van Liverpool FC de baas na een paar seizoenen?

http://static.afbeeldinguploaden.nl/1211/21694/uosBjDOe.png

Zeebaars
02/11/2012, 23:36
Sorry hoor maar wat is dit zwak. 90% van wat hier in staat is gewoon precies hetzelfde als in het dossier van vorig jaar. Alleen andere screens en de selectie veranderen, meer is het niet. Ik had echt meer verwacht hoor. Erg zwak dit.

TheNiek
03/11/2012, 09:50
Uh.... Dat was ook de bedoeling..

Alex
03/11/2012, 10:11
Je hebt wel een fout gemaakt bij de doelmannen. Je zegt dat je naast Howard nog drie opties hebt maar noemt er vervolgens maar twee. Die drie moet dus twee zijn ;) Ook staat er over Baines dat hij naar voren shuift, moet schuift zijn ;)

Kingsls
03/11/2012, 10:14
Tja, ik heb die van vorig jaar niet gelezen/onthouden, maar ik vind dit wel een sterk dossier. KIU! :)

Zeebaars
04/11/2012, 11:01
Uh.... Dat was ook de bedoeling..

Het gaat dus meer om de kwantiteit dan om de kwaliteit. En als dat de bedoeling is, wat ik nog steeds lui vind, zet dat er dan ook gewoon bij dat dit gekopieerd is.

Brosnan
04/11/2012, 11:08
De dossiers van vorig jaar worden slechts geüpdatet, Kim. Dat houdt in dat alle achtergrond-informatie enzo gewoon hetzelfde blijft, maar de delen omtrent de selectie aangepast worden.

Zeebaars
04/11/2012, 13:46
Vermeld dat dan gewoon de volgende keer, is veel duidelijker. Hopelijk is het volgende dossier van een club die nog niet is geweest.

Archibald
05/11/2012, 13:42
Bwa, lijkt me nogal onnodig om het erbij te plaatsen, boeit zowat niemand lijkt me.

Toch even voor de duidelijkheid... Lijkt me logisch dat we opzoek zijn naar een mooi evenwicht tussen kwantiteit en kwaliteit. Daarom hadden we besloten om enkel de kwalitatief zeer sterke dossiers van vorig seizoen te updaten. Voor de rest zullen er uiteraard weer verschillende nieuwe dossiers bijkomen. Ja, dit geldt ook voor de spelerdossiers.

Matthias~
05/11/2012, 18:14
Ai ai ai, niet goed bezig hoor. Dit had ik niet verwacht, er mocht meer aan bijgesleuteld worden, het kon veel en veel beter denk ik.

Brosnan
05/11/2012, 18:20
Matthias, dit dossier heeft voordat het gepost werd, al een aantal dagen in het crewgedeelte gestaan ter evaluatie. Waarom kom je er op dat moment niet mee, en dan nu ineens wel?

Matthias~
05/11/2012, 22:51
Mijn excuses, maar ik had toen het idee dat hij er nog wat aan ging veranderen, maar ik moest er inderdaad vroeger op ingegaan zijn. In het vervolg zal ik mijn mening wat sneller posten.

'Max
15/12/2012, 09:26
Beetje amateuristisch, Matthias, om die kritiek in dit topic te uiten.

Ik vond het wel een degelijk dossier, misschien beter door moeten lezen om de foutjes eruit te halen. Wel jammer dat het 'gekopieerd' is.

Tomrsca
25/05/2013, 07:08
vond ik ook niet zo goed, succes!

Noverca
25/05/2013, 09:02
Ik ook niet inderdaad, vrij teleurstellend, maarja.

Begiristain
25/05/2013, 16:06
Heeft het nog nut om vijf maanden na dato te gaan reageren?

Noverca
25/05/2013, 16:15
Heeft het nog nut om vijf maanden na dato te gaan reageren?
Ja. Waarom niet? Als het volgens jullie niet nuttig is om hierop nog reacties te laten komen, kun je er net zo goed een slotje op gooien. Zo'n dossier lijkt me toch iets dat gewoon als info geldt en dan mag er naar mijn weten gewoon altijd nog gereageerd worden.