PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelerdossier: Ramires

Matthias~
04/06/2012, 19:45
Ramires Santos do Nascimento

http://desmond.imageshack.us/Himg442/scaled.php?server=442&filename=spelersdossier.png&res=medium

Voorwoord

Ramires Santos do Nascimento, kortweg Ramires, kwam ter wereld op 24 Maart 1987 te Barra do Piraí, een gemeente van Rio de Janeiro. Hij begon zijn juniorencarrière door bij Royal Sport Club te voetballen. Later verhuisde hij naar de jeugdopleiding van Joinville, die hem zijn eerste profcontract aanbood. Momenteel komt de Zuid-Amerikaan uit voor Chelsea, dat hem op 4 Augustus 2010 naar Stamford Bridge haalde om het vertrek van Michael Ballack op te vangen. De Braziliaanse middenvelder was onder coach André Villas-Boas vaak een vaste waarde en was dat ook in het voorlopige tijdperk van Roberto di Matteo.

Vorige Clubs

Joinville is de eerste profclub waar Ramires voor uitkwam. Het haalde hem als jeugdspeler al op bij de jeugdopleiding van Royal Sport Club. In 2006 ondertekende hij er een eerste profcontract. In 2007 verkaste Ramires al naar eersteklasser Cruzeiro, waarvoor hij drie seizoenen voetbalde. Op die tijd werden er door de 24-jarige speler 99 wedstrijden gespeeld, 21 goals gemaakt en gaf hij vijf assists. Met de Braziliaanse club won hij twee keer de Campeonato Mineiro.

Zijn goede prestaties gingen niet onopgemerkt voorbij, want SL Benfica, dat Ramires’ carrière in Europa lanceerde, stond te wachten om hem binnen te hengelen. Voor een bedrag van 7,5 miljoen euro werd de ster van Cruzeiro naar Portugal gelokt. Het eerste seizoen in de SuperLiga was vooral wennen, maar de Braziliaan wist er relatief snel zijn draai te vinden en scoorde tegen Setubal zijn eerste treffer in dienst van As Águiras. Hij kwam tot 43 wedstrijden, daarin wist hij vijf keer het doel te treffen, met Benfica won hij dat seizoen de Taça da Liga en de Portugese landstitel.

http://i1165.photobucket.com/albums/q589/MatthiasClaeys/Ramiresscreen2.jpg

In 2010 wekte Ramires onder andere de belangstelling van Internazionale en Chelsea. De Braziliaan trok uiteindelijk naar de Londenaren, die zichzelf het voorafgaande seizoen ook kroonden tot winnaar van de landstitel. Met de transfer was 22 miljoen euro gemoeid, Ramires kreeg het rugnummer 7 (waarmee topspits Andriy Shevchenko speelde) toegekend.

Het was een mooi eerste seizoen voor de middenvelder, hij speelde 41 wedstrijden en had dus vaak een basisplek. Zijn club behaalde dat seizoen de tweede plaats, alleen Manchester United was beter dan de club uit West-Londen. Diezelfde ploeg uit Manchester trapte Chelsea in april uit de Champions League, in de return pakte hij echter een rode kaart.

Ook dit seizoen stond Ramires vaak in de basiself van The Blues, die dit maal echter op de zesde plek strandden, dit zijn we zeker en vast niet gewoon van de Londense topploeg. Wel won hij met zijn team de FA Cup van Liverpool. De Braziliaan scoorde in totaal twaalf doelpunten. In de finale van de Champions League tegen Bayern, waarin de middenvelder niet meespeelde, werd er alsnog gewonnen met strafschoppen.

http://i1165.photobucket.com/albums/q589/MatthiasClaeys/Ramiresscreen4.jpg

Positie & Kwaliteiten

Ramires kan zowat overal op het middenveld postvatten, dat zie je ook aan zijn statistieken. Hij is relatief snel, heeft een gigantisch uithoudingsvermogen en is zowel opbouwend als in de actie relatief sterk. Met zijn driesterren skillmoves heb je enkele eenvoudige dribbels in voorraad, zoals de roulette. Hoewel de Braziliaan op de rechterflank ook kan depanneren, past hij toch beter op het centrale middenveld, zijn eigenlijke positie.

Ramires, 25 jaar
79 algemeen, piekt op 83
Hoofdpositie: CM
Subpostitie(s): CVM/CAM/RM/RAM/RV
3 Zwakke been, 3 Star-skiller
(Motor)

Uithoudingsvermogen 92
Sprintsnelheid 86
Versnelling 85
Korte pass 83
Dribbelen 82
Reactie 82
Balbeheersing 82
Springen 80
Lenigheid 80
Agressie 79

Toekomst

Real Madrid liet in in mei weten bij Chelsea te willen winkelen, namelijk voor Ramires. De sterke middenvelder gaf echter aan nog lang bij de Champions League-winnaar te willen blijven. Ook als speler bij de nationale ploeg van Brazilië heeft hij meestal een basisplek en kan hij voor het volgende WK in eigen land een grote rol gaan spelen bij de nationale ploeg.

Ruben
04/06/2012, 20:49
Eveneens een prima dossier. Erg leuke speler die optimaal gebruikt kan worden als diepgaande middenvelder. Enige minpuntje is dat deze speler redelijk bekend is, verder prima!

Kingsls
04/06/2012, 20:53
Goed dossier! Ben het wel met Ruben eens dat het jammer is dat deze speler al vrij bekend is. Toch heb ik nog wat geleerd, dus ga zo door!

Zeebaars
05/06/2012, 00:56
Jammer genoeg een erg slecht dossier. Je vertelt alleen maar informatie over zijn carriere. Niet hoe hij speelt, welke positie, uitgebreide beschrijving over sterke en zwakke punten etc. De informatie die er nu staat kan ik binnen 5 seconden ook op wikipedia vinden. Heeft de dossier-begeleider dit ook gezien? Is al de 2e keer dat er een erg slecht spelers-dossier online verschijnt.

Noverca
05/06/2012, 07:59
Inderdaad. De punten die Zeebaars opnoemt zijn voor een FIFA-speler veel belangrijker. Daar had je dieper op in kunnen gaan, Matthias.

Matthias~
05/06/2012, 17:35
Sycofant heeft dit dossier wel degeljk gezien en hij heeft gezegd dat het opnieuw goed gedaan was. Oké, ik had er wat meer bij kunnen vermelden, maar ik zal er mij deze week nog eens mee bezighouden en er binnenkort nog wat extra info aan toevoegen. ;)

Joa
05/06/2012, 19:06
Is er een vaste leidraad om een dossier te maken, wat er allemaal in moet? Zoja, moet die zeker uitgebreid worden, want dit is eigenlijk onvoldoende info. Spijtig, want bij je clubdossiers is er wel degelijk info voldoende. Even bezinnen dus.

Marius
05/06/2012, 22:11
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers :). Op zich een goed leesbaar dossier, maar mist veel belangrijke informatie. Neem deze punten mee in de samenstelling van je volgende dossier.

Bruno
06/06/2012, 12:32
Matthias~ Je schrijfstijl is wel erg vlot, maar je geeft gewoon te weinig info. Jammer, want er had denk ik meer ingezeten.

Damian'
07/06/2012, 14:35
Even doorgelezen. Prima dossier op zich (al helemaal vergeleken met mijn Tello dossier :P), maar het is ook niet te kort, alleen, je gaat te veel op het verleden van de speler in, en niet op zijn kwaliteiten in FIFA. Verwerk dat er nog even in, en het is een goed dossier!

Frank'
07/06/2012, 15:55
goed dossier, maar wel al een erg bekende speler

Ik weet niet wie hier allemaal dossiers schrijven maar misschien een ideetje voor de volgende om . Thorgan Hazard te doen

rutger-aerox
07/06/2012, 16:07

Ik weet niet wie hier allemaal dossiers schrijven maar misschien een ideetje voor de volgende om . Thorgan Hazard te doen

mee eens.

Brosnan
07/06/2012, 16:10

Je vindt het dus een minpunt dat met Ramires een erg bekende speler is gekozen, en dan wil je een dossier over Hazard? Is die dan niet erg bekend?

Frank'
07/06/2012, 16:17
Je vindt het dus een minpunt dat met Ramires een erg bekende speler is gekozen, en dan wil je een dossier over Hazard? Is die dan niet erg bekend?

Thorgan hazard is niet bekend Thomas,Jij raakt in de war met Eden

Joa
07/06/2012, 19:02
Even een kanttekening, jongens. Zoals het subforum zegt: spelerdossiers. Dit gaat dus over alle voetballers, niet enkel over talenten. ;)

Frank'
07/06/2012, 19:04
Even een kanttekening, jongens. Zoals het subforum zegt: spelerdossiers. Dit gaat dus over alle voetballers, niet enkel over talenten. ;)

Ja,dat snappen we wel alleen denk dat het leuker is als je het me talenten of onbekende spelers doet.

Damian'
07/06/2012, 20:00
Ja,dat snappen we wel alleen denk dat het leuker is als je het me talenten of onbekende spelers doet.

Idd, als je een dossier doet over bijvoorbeeld Di Maria of Pedro is de lol er gauw af, denk ik.

Joa
08/06/2012, 18:48
Ik vind een dossier over elke speler interessant tot lezen. Of het een talent is of een oude rot, maakt me niet uit. Als het aangenaam lezen is en mij nieuwe dingen leert over een speler, is het voor mij goed. En denk dat dat de essentie is van de dossiers: nieuwe dingen aanbrengen over alle spelers in FIFA.