PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelerdossier: Michy Batshuayi

Sycofant
09/05/2012, 18:56
http://img210.imageshack.us/img210/8392/spelerdossier.png

Michy Batshuayi

Inleidende woorden

Vorige week werd het eerste deel van een driedelige reeks rond drie jonge Belgische talenten uitgebracht. Michy Batshuayi is de tweede speler die ik met deze serie in de spotlights zet.

Wie is Michy Batshuayi?

Batshuayi is een Belgisch voetballer met Congolese roots, zijn herkomst verklaart zijn ietwat opmerkelijke naam. Hij komt momenteel uit voor het Waalse Standard de Liège, waar hij als spits speelt. Eind oktober 2011 ondertekende hij een langdurig contract bij zijn club, de overeenkomst verbindt Batshuayi tot 2016 aan Les Rouges. Ook bij de jonge Rode Duivels pikte hij al zijn goaltjes mee.

http://i.imgur.com/RrFkl.png

Vorige clubs

In tegenstelling tot Benito Raman heeft Michy Batshuayi niet zowat zijn hele jeugd bij één jeugdclub doorgebracht. Op zijn twaalfde begon hij bij FC Brussels te spelen, na één jaar verhuisde hij echter naar de jeugdopleiding van Anderlecht. Hij kon er niet aarden en keerde na één jaar terug naar Brussels. Opnieuw verliet hij de club na amper één jaargang. Ditmaal trok hij naar de jeugd van Standard, dit was in 2008. In 2011 maakte hij dan uiteindelijk de overstap naar de hoofdmacht van Standard, waar hij in zijn eerste seizoen imponeerde. Samen met Tchite en Cyriac vormt hij nu een te duchten aanvalslinie bij de Luikenaars. Hij scoorde zelf tegen Kopenhagen in de groepsronde van de Europa League, wat Standard de volle buit opleverde. Eind april 2012 kwam Michy wat negatiever in beeld, hij werd vier speeldagen geschorst voor een zware overtreding.

Positie en kwaliteiten

Michy is een zeer complete aanvaller: hij is redelijk snel en behendig, is een vrij goede afwerker en heeft een vrij sterk postuur. Hij kan diep in de spits spelen, of genieten van de ruimte die een spits voor hem creëert. Hij kan ook vlotjes dribbels uit de voeten schudden, maar de skillmoves om zijn balkunsten mee te uiten blijven op FIFA12 jammer genoeg uit.

Ter illustratie: de voornaamste eigenschappen van Batshuayi op FIFA 12:

Michy Batshuayi, 17 jaar oud
66 algemeen, piekt op 80
3* Zwak Been, 2* Dribbels

http://i.imgur.com/KSPhr.png

Behendigheid (81)
Sprintsnelheid (74)
Versnelling (74)
Balans (73)
Kracht (73)
Springen (72)
Schotkracht (71)
Afwerken (69)
Dribbel (67)
Afstandsschoten (65)
Koppen (61)
Positiespel (61)

Voor zijn bescheiden algemene rating, heeft hij toch zeer sterke eigenschappen voor een spits. Zijn kop- en positiespel kunnen zeker nog beter, maar dat zal sowieso gebeuren, aangezien hij nog veertien punten groeit.

Toekomst

Er zijn talloze topclubs die een zekere vorm van interesse in Batshuayi tonen, zo zijn er biedingen van Chelsea en Liverpool geweest en heeft zelfs het grote Barcelona scouts naar België gestuurd. Hoe dan ook, het is sowieso beter voor een jonge kerel als Batshuayi nog even in België te laten groeien, of om hem naar een subtopper te halen in Europa. Zijn vaardigheid en kracht staan hem toe zowat overal te kunnen aarden. Ook een (sub)topper uit Nederland kan overwegen Batshuayi aan te trekken, door zijn postuur en torinstinct zal hij er zeker weten te aarden.

Luuk'
09/05/2012, 19:03
En weer een fantastisch dossier!

Archibald
09/05/2012, 19:20
Bij je eerste zin bij 'toekomst' heb je tweemaal heeft (zie bij Barcelona). Voor de rest leest het wel goed. Vind het wel een beetje te kort, maar goed.

Urkievl0gs
09/05/2012, 19:20
Is hij realisitisch bij AZ of Heerenveen?

Joa
09/05/2012, 19:33
De inhoud is niet slecht, maar vind het toch wel wat beperkt. De screens mochten zeker ook wat groter, zodat die ongeveer gelijk zijn met de breedte van de tekst. Dit staat imo gewoon netter. De info over pieken etc kunnen misschien ook wat duidelijker worden weergegeven. Al bij al een goed dossier, maar de uitwerking mag even onder de loep genomen worden. KIU.

Sycofant
09/05/2012, 19:39
Bij je eerste zin bij 'toekomst' heb je tweemaal heeft (zie bij Barcelona). Voor de rest leest het wel goed. Vind het wel een beetje te kort, maar goed.

Thanks voor het foutje, en over de hoeveelheid: ik heb echt nog gezocht, maar 't wordt wat gevaarlijk om nog verder te gaan, aangezien er niet veel pertinente informatie meer rondfladdert over Batshuayi.

De inhoud is niet slecht, maar vind het toch wel wat beperkt. De screens mochten zeker ook wat groter, zodat die ongeveer gelijk zijn met de breedte van de tekst. Dit staat imo gewoon netter. De info over pieken etc kunnen misschien ook wat duidelijker worden weergegeven. Al bij al een goed dossier, maar de uitwerking mag even onder de loep genomen worden. KIU.

Over de lay-out heb je volledig gelijk. Daarover zijn nu allerhande ideeën gerezen, die worden nu bekeken en besproken.

Chavanel
09/05/2012, 19:40
Is dit niet vééls te kort? Vind de speler ook niet echt interessant, eerlijk gezegd. Je hebt 't dan wel netjes geschreven, maar het komt op mij over als 'nog niet af'.

EDIT: Je zegt dat er weinig informatie over hem was, naja oké, maar was/is het dan wel de moeite geweest om dit dossier te maken?

Joa
09/05/2012, 19:42
Is dit niet vééls te kort? Vind de speler ook niet echt interessant, eerlijk gezegd. Je hebt 't dan wel netjes geschreven, maar het komt op mij over als 'nog niet af'.
Ik vind de speler zeker interessant. Het is een van de veelbelovende jonge gasten op de Belgische velden. Tja, het moet niet altijd een dossier zijn van Narsingh, Dost of Fer, er mogen ook eens Belgen behandeld worden. Dat Nederlanders dit wat minder interessant vinden, kan best zijn.

Vic
09/05/2012, 20:27
Ook voor Nederlanders kan dit toch interessant zijn? Er spelen ook wel Belgische talentjes in Nederland. Dit soort spelertjes kun je met heel veel clubs halen.

Mooi en nuttig dossier, dit is toch een mooie serie, Sycofant.:)

Luuk,
09/05/2012, 20:40
Klasse, Syco. Ik kijk al uit naar je volgende dossier!

Ruben
10/05/2012, 17:09
Prima dossier, Syco. :)

Dat je het niet interessant vind is puur eigen mening, anderen kunnen het net zo goed wél interessant vinden.

Er mogen ook eens Belgen behandeld worden.
Laatste tijd wordt er juist over een tal Belgische talenten een dossier gemaakt, hoor.

CR7Fan07
11/05/2012, 10:34
Goed dossier, Syco en het leest ook lekker weg

jessestrating
11/05/2012, 13:30
Klasse, Syco. Ik kijk al uit naar je volgende dossier!

Mee eens!

Begiristain
11/05/2012, 17:43
Net als bij het vorige dossier ga ik deze eens uitproberen. Bedankt voor de tip.
Die Raman speelde in ieder geval erg lekker.