PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelerdossier: Benito Raman

Jordi
02/05/2012, 10:09
http://desmond.imageshack.us/Himg442/scaled.php?server=442&filename=spelersdossier.png&res=medium
Benito Raman

Inleidende woorden

De komende drie weken zullen er drie jonge Belgische talenten aan bod komen, het zal telkens gaan over spelers met een algemeen tussen de 55 en 65, die een piek kennen boven de 80. Benito Raman bijt de spits af.

http://i.imgur.com/y9Zgi.png

Wie is Benito Raman?

Benito is een Belgische vleugelspeler met Spaanse roots, zijn herkomst verklaart zijn ietwat opmerkelijke naam. Momenteel komt hij uit voor AA Gent, ook al had dat zéér gemakkelijk een Europese subtopper of zelfs topclub kunnen zijn. Niet alleen clubs als Keulen, Aston Villa en Ajax stonden in de rij, zo ook het grote Bayern München. Intensieve gesprekken tussen het bestuur, de jeugdwerking van de club en de speler zelf leidden in november 2010 echter tot het ondertekenen van een driejarige overeenkomst. Ondertussen werd deze verbintenis nog verlengd tot 2014.

Vorige clubs

Benito begon met voetballen op zijn vierde en speelt al sinds zijn achtste bij AA Gent. De vier jaar van zijn prille carrière die hij niet bij La Gantoise doorbracht, waren er bij kleine clubs als KV Cercle Melle en SK Munkzwalm. Sindsdien speelde Raman voor de verschillende jeugdreeksen in Gent, waar hij meermaals tot speler van het jaar verkozen werd. Op het WK voor de U17 in Hongarije werd hij ook topschutter. In november ondertekende de net zestien geworden Raman een profcontract bij AA Gent.

Positie en kwaliteiten

Raman is een aanvallend ingestelde speler en verdedigen is dus ook niet zijn sterkste punt, al kan hij je met zijn snelheid nog van dienst zijn door bijvoorbeeld een doorgebroken speler bij te benen. Zeker in het begin van een carrière is het niet aangewezen om hem ergens anders dan op de flank te gebruiken, aangezien hij er nog niet de kwaliteiten voor heeft. Hoewel hij eigenlijk ook vaak in de spits staat, en het er ook goed doet, liggen zijn ratings daarvoor op FIFA nog te laag. Omwille van een schamele 35 voor zijn kopspel en een redelijk zwakke 61 voor afwerken, zal je nog wat geduld moeten uitoefenen alvorens hij ook in praktijk een goaltjesdief wordt.
Zijn score voor het geven van voorzetten ligt met 58 ook redelijk laag, waardoor je beter naar binnenkomt met een – niet al te ingewikkelde – dribbel om dan af te leggen. Bij AA Gent heb je met Thijs, Smolders en Jorgensen alvast een middenveld waarmee je een afstandsschot kan nemen.

http://i.imgur.com/KJflT.png

Ter illustratie: de voornaamste eigenschappen van Raman op FIFA 12:

Benito Raman, 16 jaar oud
63 algemeen, piekt op 80
2* Zwak Been, 3* Dribbels
(Snelheidsmaniak)

Versnelling (94)
Sprintsnelheid (91)
Balans (90)
Behendigheid 83)
Dribbelen (66)
Afmaken (61)
Voorzet (58)
Koppen (35)

Zijn statistieken zien er op het eerste zicht niet bijster indrukwekkend uit, op het fysieke aspect na. Je moet echter voor ogen houden dat hij nog zeventien punten kan groeien.

Toekomst

Het is duidelijk dat Raman veel hoger zal klimmen dan het al bij al kleine AA Gent, hij is echter verstandig genoeg om in te zien dat hij nog niet meteen te veel mag verwachten. Trond Sollied is hem momenteel met mondjesmaat in het eerste elftal aan het introduceren en Raman hoopt zelf eerst met Gent prijzen te winnen alvorens naar het buitenland te verkassen. Daarna kan hij worden opgevist door een Europese subtopper, of door een topper die hem eerst nog uitleent. Niks houdt je natuurlijk tegen om met de Buffalo’s te beginnen en Raman mee te nemen naar je volgende club.

___
Dit dossier is geschreven door Sycofant, maar omdat hij enkele dagen afwezig is heb ik deze gepost.

Begiristain
02/05/2012, 11:09
Erg leuke keuze. Ik ken vrij weinig van de Belgische competitie dus vindt het echt top om zoiets te lezen. Het leest lekker weg en ik merk geen grote fouten op. Wel zou ik het ietjes uitgebreider maken, omdat haast niemand hem kent denk ik.

Ik ga hem is proberen in ieder geval!

jessestrating
02/05/2012, 12:10
Erg leuke keuze. Ik ken vrij weinig van de Belgische competitie dus vindt het echt top om zoiets te lezen. Het leest lekker weg en ik merk geen grote fouten op. Wel zou ik het ietjes uitgebreider maken, omdat haast niemand hem kent denk ik.

Ik ga hem is proberen in ieder geval!

Ben ik het helemaal mee eens, ik kende hem nog niet.
Leuke keuze!

Archibald
02/05/2012, 20:18
Zeer leuke keuze natuurlijk. Kende dit leuk talentje natuurlijk wel al, maar velen hier nog niet. Zeer goed dossier lijkt me.

Casper
04/05/2012, 00:07
Nooit van gehoord, maar ik ga hem zeker eens testen. Leuk dossier!

Matthias~
04/05/2012, 09:59
Ik had er al eens van gehoord, maar doordat hij nog zo jong is nog niet veel aan het werk gezien. Maar hij spreekt me aan en ik ga hem als ik bij een subtopper zit wel eens naar mijn club halen denk ik. Goed dossier!

Damian'
04/05/2012, 10:34
Leuk dossier, met veel, en goede informatie. Prima weer!