PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelersdossier: Cristian Tello

Damian'
19/04/2012, 20:36
http://desmond.imageshack.us/Himg442/scaled.php?server=442&filename=spelersdossier.png&res=medium

Cristian Tello

Inleiding

Tello, die voluit Cristian Tello Herrera heet, werd op 19 augustus 1991 geboren te Sabadell, een Catalaans stadje en voorstad van Barcelona. Het Spaanse talent speelt momenteel bij topclub FC Barcelona, de huidige kampioen in de Liga BBVA.

http://i.imgur.com/oI7Ep.png

Vorige clubs

De momenteel pas twintigjarige Tello begon op zijn zesde te voetballen bij het kleine Spaanse voetbalclubje CF Can Romulo, later verliet hij deze vereniging om in 2002 in de jeugdopleiding van Barcelona te spelen. Een seizoen later maakte Tello zijn opwachting bij CF Damm, op huurbasis. Vijf jaar later vertrok de aanvaller naar het B-team van RCD Espanyol, om in 2010 terug te keren naar Barcelona, en er voor twee jaar in het tweede team uit te komen. In 2011 speelde Tello zijn eerste wedstrijd voor het eerste van Barcelona, in de strijd om de Copa Del Rey, tegen CE L'Hospitalet, waarin hij ook wist te scoren. Sindsdien heeft hij meer dan vijftien keer gespeeld in het basiselftal van Barcelona, onder andere tien keer in de competitie en twee keer in de Champions League. In La Liga wist hij tot nog toe drie maal tot scoren te komen, in het Kampioenenbal scoorde hij er twee in de met 7-1 gewonnen wedstrijd tegen Bayer Leverkusen.

Positie en sterke punten

Cristian Tello fungeert voornamelijk als vleugeraanvaller, maar begon bij Can Rull op de positie centraal in de aanval. De pijlsnelle Spanjaard kwam daar echter niet goed uit de voeten, waarna is gekozen om hem op de linkerflank te posteren. Het supertalent kan ook op de rechterflank aardig voetballen, maar voelt zich met een goed rechterbeen toch fijner aan de overzijde. Met zijn meter achtenzeventig is hij niet klein, maar ook niet uitzonderlijk groot, wat zijn positie als vleugelspeler ten goede komt.

Fysiek is hij goed in orde, op FIFA zijn al zijn fysieke statistieken boven de kaap van 70 geijkt, op zijn kracht na. Van zijn periode als diepe spits houdt hij nog een goed aanvallend inzicht over, en met zijn dribbelend vermogen heeft hij een sterke actie in de voet, zeker voor een speler van 68 algemeen.

http://i.imgur.com/fW5eX.png

Cristian Tello, 20 jaar oud
68 algemeen, piekt op 74
3* Zwakke Been, 3* Skill Moves

Sprintsnelheid (79)
Lenigheid (79)
Versnelling (78)
Reactievermogen (76)
Uithoudingsvermogen (76)
Curve (75)
Balans (73)
Dribbelen (72)
Springen (71)
Positie Aanval (70)

http://i.imgur.com/uoyIh.png

Toekomst

Tello gaat nog een mooie toekomst tegemoet. Nu al wordt hij door vele, weliswaar kleine clubs, begeerd, maar later zal deze Spanjaard hoogstwaarschijnlijk uitgroeien tot een vaste waarde in de equipe van Pep Guardiola. Daarom is het niet realistisch de speler meteen over te kopen van de Catalanen, het is een beter idee hem te lenen met een Spaanse subtopper of middenmoter.

-Lars-
19/04/2012, 20:47
Verrassend dat je het over Tello doet. :laugh:
Het is begrijpelijk dat je wat weining info geeft, maar kon je echt niet meer vinden?

Brosnan
19/04/2012, 20:58
Heb je nou de hele alinea "Vorige Clubs" die in het Dossierforum er wel bij stond, weggelaten? Is namelijk wel érg kort nu.

Noverca
19/04/2012, 21:21
:laugh: Zozo, wel ZEVEN regels aan informatie + nog wat statistieken. :P
Edit: nu wel wat meer, maar dit is natuurlijk veel te weinig. Zo krijg je niet echt een goed beeld van deze speler. ;)

Milano'99
19/04/2012, 21:24
Weer ontiegelijk weinig tekst. Er komen meer screens in de hele post voor dan regels. Vind overigens de screens zelf ook niet gekozen. Zo vind ik het wel erg vreemd dat er een screen van het stadion wordt gemaakt, terwijl Cristian Tello zelf niet op die afbeelding voorkomt. Bovendien vind ik Tello zelf op de tweede en de derde wel erg klein, maar dat terzijde.

'Met zijn een meter achtenzeventig is hij niet klein'

jurkouters
19/04/2012, 21:26
Het is wel een beetje kort want voor hoeveel kan je hem bijvoorbeeld kopen in fifa?en het lijkt me nou me niet dat hij een vaste waarde woord bij barca of je bedoelt in RL? Wat 74 is toch vrij weinig als piek

Zeebaars
19/04/2012, 21:32
Sorry maar moet ik dit serieus nemen? Slechtste dossier dat ik ooit heb gezien. De spelerkeuze slaat nergens op, lage potentie, te grote club om naar kleinere te laten verkopen (als je naar irl prestatie kijk), etc. Ik hoop dat de dossierbeheerder deze over het hoofd heeft gezien want hier heb je niks aan.

Edit: de screens zijn trouwens ook niet geweldig. Daarnaast is het knap om in dit stukje tekst nog een fout te maken in de vorm van: 'Met zijn meter achtenzeventig'.

Damian'
20/04/2012, 08:35
Heb je nou de hele alinea "Vorige Clubs" die in het Dossierforum er wel bij stond, weggelaten? Is namelijk wel érg kort nu.

Ik kan niet in het Dossierforum, Thomas ;).

Vic
20/04/2012, 10:06
Je had kunnen noemen met welke clubs je Tello zou kunnen kopen/huren en in wat voor opstellingen hij het best tot zijn recht komt.

Er is misschien weinig informatie over hem te vinden, maar ja... Is het dan wel nuttig om een dossier over hem te maken?

Begiristain
20/04/2012, 10:19
Korte tekst inderdaad, maar wel een leuk onderwerp. Tevens erg mooie screens.
Wat idioot trouwens dat hij maar piekt op 74, ongelooflijk.

Bokkie
20/04/2012, 10:36
Da's amper tekst, zo iets schrijf ik op een kwartiertje.

Zeebaars
20/04/2012, 12:03
Ik denk dat hier niet is gekeken naar want andere er aan hebben, maar wat de schrijver zelf een leuke speler vond.

Milano'99
20/04/2012, 15:02
Korte tekst inderdaad, maar wel een leuk onderwerp. Tevens erg mooie screens.
Wat idioot trouwens dat hij maar piekt op 74, ongelooflijk.
Snap niet dat je dit mooie screens kan noemen, maar goed.

Da's amper tekst, zo iets schrijf ik op een kwartiertje.
Eens. Zo kon ik ook wel dossierschrijver blijven en tien dossiers per maand uit de hoge hoed toveren.

Ben overigens ook wel benieuwd naar het dossier van Matthias. Verwacht veel van hem.

Sycofant
20/04/2012, 17:05
Kijk, 't is makkelijk te bashen, suggesties iets vriendelijker aan de man brengen is misschien wat sympathieker. Niets verhindert Damian' ook om verder dingen toe te voegen die hier geopperd worden. Het is kort, maar 't is ook een speler met een al bij al korte carrière en eenzijdige speelstijl.

Overigens vind ik je manier van handelen betreurenswaardig, Matthijs.

Wat betreft de screenshots, ze geven Tello weer in zijn specialiteit, mensen ambeteren met dribbeltjes. Ik vind het systeem dat we tot nog toe hanteren, die screenshots verre van perfect, verre van goed zelfs, maar we brainstormen nog volop hoe we het beter kunnen aanpakken.

Milano'99
20/04/2012, 17:21
Maar dit is toch niet het niveau waarnaar gestreefd wordt? Ja, het is aardig geschreven. Maar zo weinig tekst? Overigens vreemd dat je zegt dat betreurenswaardig handel. Ik geef enkel m'n mening op de spelersdossiers die de laatste tijd gepubliceerd worden. Ik kan inderdaad het inderdaad vriendelijker overbrengen, daar geef ik je gelijk in. Excuses.

EDIT: Maar...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Damian' zegt:
Niet echt goed dit. Dit is natuurlijk geen dossier..

Sycofant.

Zeebaars
21/04/2012, 00:07
We kunnen ook gaan liegen en zeggen dat het oke is. Ik ben liever eerlijk.

Valtix
22/04/2012, 21:19
Lekker makkelijk, gewoon mensen afbreken.

Even tussen haakjes: wat is hier nu zo slecht aan? Ik heb het net eens doorgenomen en vraag mij af wat dit dossier nu zo enorm slecht maakt zoals iedereen beweert.

En een beetje respect is niet verboden he...

Milano'99
22/04/2012, 21:24
Het is slecht, omdat het zo ontiegelijk kort is. En om die andere vraag te beantwoorden: zie Zeebaars.

Valtix
22/04/2012, 21:27
Ah zo...

Even ter vergelijking:
3 Dossiers Syco: 14 regels, 15 regels en 13 regels
Dossier Damian: 16 regels tekst

Ik heb helemaal niets tegen Sycofant he, dit is gewoon om even te vergelijken.

Ruben
22/04/2012, 21:35
Sycofant heeft het onlangs aangepast, hij is nu langer. Naar mijn mening is 't nu ook een prima dossier. Het gaat over één jonge speler, niet heel gek dat daar minder informatie over te vinden is dan over een club in zijn geheel.

Milano'99
22/04/2012, 21:42
Toen heb ik ook kritiek aan Syco gegeven, Valtix.

Zeebaars
22/04/2012, 21:56
Het gaat om de spelerskeuze Valtix. Deze speler is nagenoeg nergens bruikbaar dus is een dossier erover nagenoeg overbodig. Kijk als hij nou een grote potentie had of verrassende kwaliteiten dan is het een ander verhaal.

Noverca
23/04/2012, 11:48
Valtix, bij Sycofant werd ook gewoon kritiek gegeven, hoor. Daar werd echter voor een deel iets mee gedaan. Het is gewoon te weinig. Zo hebben mensen er niets aan en de spelerskeuze is i.m.o. ook dramatisch.

Valtix
24/04/2012, 19:13
Kunnen jullie oevdrijven zeg... :amuse:

Zeebaars
Dus als ik het goed versta is Tello een onbruikbare speler.
Ik snap gewoon niet echt wat jij zo onbruikbaar vindt aan dit Barça-talent.

Sorry dat ik wat lastig doe, maar ik heb gewoon het gevoel dat Damian in jullie ogen niets goed kan doen. Heel sympathiek, Matthijs, dat je ook kritiek op Sycofant geeft maar het zou nog net wat toffer geweest zijn, moest de kritiek hier ook wat beleefder en respectvoller geweest zijn, net als die bij Syco.
Ik ben nu misschien het heilige boontje, ja, maar ik vind dit helemaal niet zo dramatisch of het slechtste dossier ooit.

Zeebaars
24/04/2012, 19:31
Als je naar zijn irl prestaties kijkt zie je dat hij een groot talent is. Je kan 'm dus niet kopen met een mindere club. Ook is zijn eindpotentie erg laag en alleen goed voor de lagere clubs en helemaal voor Barça zelf. Ook is hij in FIFA bijna niet te kopen aangezien hij bij een grote club speelt.

Valtix
24/04/2012, 19:49
Puntjes zeggen niet zoveel. Ik speel nu weer eens bij Barça en hij krijgt de voorkeur al op Cuenca. :)

Luuk'
24/04/2012, 19:52
Ik vind dat zijn potentie minimaal 82 moet zijn.
Trouwens, jullie doen net alsof het helemaal fout is, doe een keer een beetje rustig aan, het is pas zijn eerste dossier.

Ruben
24/04/2012, 21:29
Zo, heb even 22 berichten verwijderd. C'mon mensen, houd het gezellig. Alles wat nu off-topic gaat wordt ook verwijderd.

Archibald
27/04/2012, 23:52
Laat ik eens reageren..

- Maanden schrijf je gewoon met een kleine letter.
- Sabadell is een stad en geen dorp. Groot verschil!
- 'FC Barcelona, de huidige kampioen van de Liga BBVA.' of 'FC Barcelona, die huidige kampioen is in de Liga BBVA.'
- De inhoud bij vorige clubs is fout trouwens.. Hij begon op zijn zesde en is op zijn 11de (in 2002 dus) naar FC Barcelona gegaan. Hij is in 2010 terug naar Barcelona gegaan, volgens jou in 2009 al.
- Het is nogal vrij kort. Misschien een idee om de speelstijl van een speler er ook bij te zetten?

jessestrating
28/04/2012, 11:57
Laat ik eens reageren..

- Maanden schrijf je gewoon met een kleine letter.
- Sabadell is een stad en geen dorp. Groot verschil!
- 'FC Barcelona, de huidige kampioen van de Liga BBVA.' of 'FC Barcelona, die huidige kampioen is in de Liga BBVA.'
- De inhoud bij vorige clubs is fout trouwens.. Hij begon op zijn zesde en is op zijn 11de (in 2002 dus) naar FC Barcelona gegaan. Hij is in 2010 terug naar Barcelona gegaan, volgens jou in 2009 al.
- Het is nogal vrij kort. Misschien een idee om de speelstijl van een speler er ook bij te zetten?

Foutjes worden gemaakt, het is pas z'n eerste dossier. Ik vind het wel een mooi dossier!

Archibald
28/04/2012, 12:34
Haha, grappig. Het zijn gewoon puntjes waarop ie moet letten. Als dat al niet meer mag. Ik vind dat hij het goed geschreven heeft, maar dat de inhoud minder is. Nu ja, zo heeft ieder een mening he.

jessestrating
29/04/2012, 10:45
Haha, grappig. Het zijn gewoon puntjes waarop ie moet letten. Als dat al niet meer mag. Ik vind dat hij het goed geschreven heeft, maar dat de inhoud minder is. Nu ja, zo heeft ieder een mening he.

Inderdaad