PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelerdossier: Liedson

Sycofant
04/04/2012, 15:17
http://desmond.imageshack.us/Himg442/scaled.php?server=442&filename=spelersdossier.png&res=medium

Liedson

Inleidende woorden

De oorspronkelijk Braziliaanse, inmiddels tot Portugees genaturaliseerde profvoetballer Liedson, die voluit Liedson da Silva Muniz heet, werd geboren op 17 december 1977, dat maakt hem bij aanvang van een carrière op FIFA 12 tweeëndertig jaar oud.
Met zijn één meter vijfenzeventig en drieënzestig kilogram heeft Liedson een op zijn minst tenger te noemen lichaamsbouw, zijn bijnaam Levezinho, de lichte, is dan ook gauw verklaard. Liedson staat bekend als een koele afmaker, in zijn carrière scoorde hij meer dan 250 keer in ongeveer 450 wedstrijden.

http://img685.imageshack.us/img685/6229/liedsonii.png

Vorige clubs

Nadat Liedson de jeugd had doorlopen bij Poçoes tussen 1996 en 1999, liep het allemaal zeer snel voor de jonge Braziliaan: na een jaartje Prudentopolis, verkaste hij alweer naar Coritiba, waar hij door Flamengo werd opgepikt. Na twee seizoenen vertrok hij alweer naar de topclub Corinthians, dat hem na één seizoen alweer moest laten vertrekken naar de Portugese titelkandidaat Sporting CP. Hij bleef meer dan 8 jaar in Lissabon, tot hij er in 2011 op de laatste dag van het winterse transferseizoen vertrok, wegens een handgemeen met technisch directeur Sa Pinto verliet hij zijn grote liefde voor zijn oude, Corinthians. Een constante in de carrière van Liedson is zoals eerder vermeld zijn niet aflatend scorend vermogen, hij scoorde steeds in meer dan de helft van zijn wedstrijden, dat voor iedere club wiens kleuren hij verdedigde.

Posities en kwaliteiten

Liedson is dus een echte spits, het is dan ook geen goed idee hem op een andere manier in te zetten. Hij kan zowel over de grond als in de lucht worden aangespeeld, met zijn uitstekend spring- en kopvermogen. Zijn dribbel maakt hem levensgevaarlijk, al bij al is hij een zeer complete en explosieve aanvaller, een constante gesel voor de defensie.

Ter illustratie: de beste eigenschappen van Liedson op FIFA 12:

Liedson, 32 jaar oud
81 algemeen, piekt niet meer
4* Zwakke voet, 4* Skill Moves
(Acrobaat)

Springen (91)
Behendigheid (91)
Versnelling (85)
Reacties (85)
Afmaken (84)
Volleys (84)
Aanvallend positiespel (84)
Balans (82)
Balcontrole (82)
Sprintsnelheid (81)
Nauwkeurigheid kopballen (80)

http://img840.imageshack.us/img840/6945/liedson.png

Toekomst

Liedson is geen jong blaadje meer, zo veel moge duidelijk zijn, maar voor een interessant project zou het nog mogelijk moeten zijn hem naar het Europese continent te lokken, zoals dat met onder andere Roberto Carlos ook al gebeurd is.

Milano'99
04/04/2012, 16:10
Sorry, maar ik vind dit wel heel weinig hoor.:wondering: Zo kan je het eventueel groter maken door Ter Illustratie uit te leggen, i.pv. Zo'n rijtje. Ook vind ik er te weinig 'FIFA' inzitten. Je hebt laten zien dat je het kan, maar dit is in mijn opinie toch wat magertjes.

Sycofant
04/04/2012, 16:46
Sorry, maar ik vind dit wel heel weinig hoor.:wondering: Zo kan je het eventueel groter maken door Ter Illustratie uit te leggen, i.pv. Zo'n rijtje. Ook vind ik er te weinig 'FIFA' inzitten. Je hebt laten zien dat je het kan, maar dit is in mijn opinie toch wat magertjes.

Ik vind het dan maar raar dat je daar helemaal niks op gezegd hebt toen het dossier 2 maanden lang in een topic stond waar alleen jij en nog een handje vol mensen het konden lezen, soit.

Ik denk ook dat de meeste van de eigenschappen daadwerkelijk vernoemd worden in de tekst, heb alleen nog een zinnetje toegevoegd rond zijn dribbel. 't Is geen encyclopedie, da's waar.

Bruno
04/04/2012, 16:52
Ik vind het nog best goed. Leuke schrijfwijze en doordat er compact geschreven is blijft het aantrekkelijk om te lezen. Ook is het een vaardigheid om de benodigde informatie in zo'n stukje te 'proppen'. Bedankt Syco, misschien haal ik hem nog eens naar een club in Europa.

Sycofant
04/04/2012, 16:56
Bedankt, 'Bruno. Het was inderdaad niet de bedoeling een heel epistel te schrijven, eerder een aanmaning ("Hé, deze jongen is er ook nog!") om eens iemand anders te kopen op FIFA.

-Lars-
04/04/2012, 17:05
Ik vind dat er juist genoeg informatie staat.
Het lijkt mij, nadat ik dit gelezen heb, een leuke speler om te kopen.