PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelerdossier: Celso Borges

Sycofant
15/02/2012, 22:13
First things first: dit dossier is mede geschreven door Thom' !

Celso Borges

Inleidende Woorden

Celso Borges is een Costa Ricaans voetballer die uitkomt voor het Noorse Frederikstad FK. Hij is geboren in San José, een stad gesitueerd in het midden van Costa Rica. Zijn leven heeft altijd al om voetbal gedraaid, zo was zijn vader ook voetballer en coach en zat hij zelf de hele middelbare school in het lokale voetbalteam. Op zijn achttiende maakte hij uiteindelijk zijn profdebuut voor Deportivo Saprissa.

http://img24.imageshack.us/img24/5867/celsoborgesc.png

Vorige clubs

Celso Borges speelde, zoals eerder vermeld, bij het schoolvoetbalteam van de Sistema Educativo Saint Clare Highschool. Daarnaast speelde hij in de jeugd van Saprissa, de club waarbij hij ook zijn debuut in het profvoetbal maakte. Bij deze club viel Borges vooral op door zijn goede schot, zo scoorde hij regelmatig met afstandsschoten, en zijn kracht. Na zijn tijd bij de Costa Ricaanse voetbalclub werd hij overgenomen door Frederikstad, voor een bedrag dat in de buurt van honderdduizend euro zou liggen. Onlangs heeft de Costa Ricaan te kennen gegeven na of gedurende het seizoen 2011-2012 te willen vertrekken.

Positie en kwaliteiten

Borges is een sterke, snelle speler met een goed schot. Het liefst staat hij dan ook als aanvallend ingestelde middenvelder op het veld. Doordat hij ook redelijk goed kan koppen, zou je hem ook zeker in de spits kunnen plaatsen. Eventueel zou je hem zelfs als een centrale middenvelder kunnen posteren, aangezien hij erg hard werkt en zijn man altijd oppakt, maar hij is gevaarlijker in een wat vrijere rol. Je zou hem in een 4-2-3-1 opstelling achter de spits kunnen zetten, ook kan je hem in een 4-3-3 opstelling als aanvallende middenvelder posteren of in een 4-4-2 als centrale aanvaller of lopende spits. Een groot voordeel van deze speler is, is dat hij erg veelzijdig is. Je kan hem op meerdere posities inbrengen en hij heeft vele kwaliteiten om daar goed tot zijn recht te komen.

http://img542.imageshack.us/img542/8476/celsoborges2.png

Persoonlijke kenmerken en sterkste eigenschappen

-Leeftijd: 23
-Algemeen: 75
-Piek: 83
-Springen 90
-Schotkracht 84
-Kracht 81
-Nauwkeurigheid kopbal 79
-Afstandsschoten 77
-Nauwkeurigheid vrije trap 77
-Balbeheersing 77

Toekomst

Zoals jullie gelezen hebben, staat Borges open voor een vertrek bij Frederikstad. Hij is geschikt voor de absolute top in de Eredivisie, middenmoters en subtoppers in de Premier League en Serie A. In de Spaanse Priméra Division zal hij minder tot zijn recht komen, aangezien het korte tikken niet zijn sterkste punt is. Hij zal niet open staan voor mindere ploegen in de Premier League of Serie A, gewoonweg omdat hij zichzelf te hoog inschat voor die clubs. De 23-jarige middenvelder is een uitstekende versterking voor elke Engelse of Italiaanse middenmoter, hij zit echter nog niet op zijn limieten, zijn groot potentieel sluit een doorstroming naar een grotere club niet uit.
Wanneer je overgaat tot het kopen van deze Costa Ricaan, moet je rekenen op een som rond de tien miljoen euro. In het begin van je carrière kost Borges om en bij de zes miljoen euro, de prijs loopt op tot voorbij vijftien miljoen, te lang wachten is dus niet goed voor de portemonnee!

Noverca
15/02/2012, 22:17
Tekstueel leest het lekker, maar ik vind het net als het vorige dossier een beetje kort. Je kan hier denk ik nog wel een stuk meer over vertellen. Toch goed gedaan. ;)

Edit: goed ge-edit. :)

Sycofant
15/02/2012, 22:20
Tekstueel leest het lekker, maar ik vind het net als het vorige dossier een beetje kort. Je kan hier denk ik nog wel een stuk meer over vertellen. Toch goed gedaan. ;)

Ik denk dat zo'n kort maar krachtig dossier wel inspirerend kan werken, maar inderdaad, 't is geen encyclopedie. Bedankt!

Raindog
16/02/2012, 12:36
Wat zou je dan nog meer willen weten, 'David? Hoe zijn hamster heet, of wat zijn zus haar lievelingskleur is? Voor mij is het zeker lang genoeg.

Noverca
16/02/2012, 16:45
Hij kon bijvoorbeeld nog wat bij dat rijtje statistieken schrijven. Extra info over zijn kenmerken. Daarnaast stond er eerst geen informatie over de transferkosten, wat ik hem dus al heb aanbevolen. Nu heeft hij het ge-edit met dat laatste stukje over de transferkosten. Dat dus. Raindog

Sycofant
16/02/2012, 16:45
Wat zou je dan nog meer willen weten, 'David? Hoe zijn hamster heet, of wat zijn zus haar lievelingskleur is? Voor mij is het zeker lang genoeg.

Hij heeft me via een pm een bruikbaar voorbeeld gegeven, marktprijs (en evolutie ervan) op FIFA. Er zullen nog wel Kleine hiaten zijn, die zal ik er uithalen wanneer ik ze tegenkom/inzie.