PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelersdossier: Bas Dost

Justin'
30/11/2011, 12:35
http://img442.imageshack.us/img442/7787/spelersdossier.png (http://imageshack.us/photo/my-images/442/spelersdossier.png/)

Algemene informatie
Bas Dost werd geboren op 31 Mei 1989 te Deventer. In Coevorden groeide Bas Dost op, waar hij begon te voetballen. Er natuurlijk niet bij te denken dat hij ooit op het hoogste niveau zal gaan acteren. Dost weet precies wat hij wil, heeft een eigen toekomst beeld voor zich. In zijn eerste jaar bij Heracles legde hij al uit hoe hij een van zijn eerste goals zal gaan maken voor Heracles. Nog in het stadion van FC Emmen legde hij uit hoe hij zal gaan scoren en bijgaand gaan juichen. Een aantal weken later, in het stadion van SC Heerenveen, maakte hij het waar. Hij scoorde exact zoals hij gezegd had, en juichend richting het uitvak liep.

http://img12.imageshack.us/img12/7562/screen1aj.png (http://imageshack.us/photo/my-images/12/screen1aj.png/)

Vorige Clubs
FC Emmen, is de eerste profclub waar Dost voor uit kwam. FC Emmen nam hem over van CVV Germanicus, waar Dost zijn jeugd jaren door bracht als voetballer. Bij FC Emmen liep hij een deel van de jeugdopleiding door om vooraf gaand van het seizoen 2007/2008 een contract te ondertekenen. Dat jaar zal het jaar van Bas Dost worden. Tegen Fortuna Sittard tekende Bas Dost aan voor zijn eerste goal, op Vrijdag 8 Februari 2008. Echter was zijn echte hoogtepunt waren de drie goals tegen aartsrivaal BV Veendam, door de goals van Dost ging die derby gewonnen met 3-2. In zijn eerste jaar als prof scoorde Dost 6 goals in 23 wedstrijden.

Dat seizoen was Heracles Almelo ook opgevallen. Voor 300.000 euro kwam de lange spits over van FC Emmen. Zijn eerste doelpunt in dienst van Heracles was de gelijkmaker tegen SC Heerenveen (2-2, red.). Het eerste seizoen op het hoogste niveau was vooral wennen maar Dost kwam wel tot 27 wedstrijden, daarin wist hij 5 keer het net te vinden. Een seizoen later, het seizoen 2009/2010, wist hij zich wel echt waar te maken. Een seizoen waarin Heracles als een trein draaide, een van de meest scorende ploegen was van de Eredivisie. Voor groot deel te danken aan de boom lange spits, die 15 keer wist te scoren in 34 duels.

In 2010 wekte Dost de interesse van vele clubs, waaronder Ajax maar dat werd echter nooit concreet. Dost trok naar SC Heerenveen, al ging het daar niet van zijn leiden dakje. Het was een moeilijk jaar voor Dost, hij lag vaak in de knoop met de trainer en het hele voetbal was anders voor hem. Toch wist hij in het seizoen 2010/2011 13 keer te scoren. In de winterstop kwamen Ajax en SC Heerenveen nog overeen over de transfer van Bas Dost, naar verluid voor een bedrag van 4.5 miljoen. Dost spande een arbitrage zaak aan, maar werd daar in het ongelijk gesteld. Hij was dus verplicht om zich gewoon bij Heerenveen te melden en te spelen. Dat seizoen speelde Dost veelal als invaller, tot verre ongenoegen van de spits. In het nieuwe seizoen (2011/2012) weet Dost zijn basisplaats weer te veroveren, in de tot zover gespeelde wedstrijden scoorde Dost 2 keer.

http://img263.imageshack.us/img263/2848/screen2ox.png (http://imageshack.us/photo/my-images/263/screen2ox.png/)

Positie & Kwaliteiten
Om optimaal gebruik te maken van Bas Dost, moet je in een 4-3-3 systeem spelen met twee snele vleugelspelers die een goede voorzet in huis hebben. Dost is een aanspeel punt voorin, maar ook met een goed positie spel kun je hem optimaal gebruiken, dat heeft hij wel bewezen in zijn tijd bij Heracles. Een van de specialiteiten van Dost is koppen, hij is erg sterk in de lucht. Voornamelijk als er een voorzet word gegeven, als maar lange ballen op hem spelen heeft geen zin, hij wil graag de bal in de voeten en vanuit daar voetballen richting de vleugels om zo een goede voorzet te ontvangen. Dan kan Dost goed koppen, maar niet alleen koppend is hij gevaarlijk in de zestien. Hij heeft meerdere malen bewezen dat hij ook met de voeten kan scoren. Dus mocht je een goed voetballend aanspeelpunt nodig hebben in je voorhoede, dan is Bas Dost een ware spits voor jouw team.

Toekomst
Vele clubs, waaronder Ajax, hebben de laatste twee jaar interesse gehad in deze spits. Dost is klaar voor een stap hoger mocht hij dit seizoen weer een hoog aantal doelpunten maken. Echter is Dost nog niet klaar voor een stap naar het buitenland, hij moet zich eerst bewijzen in de top van Nederland. Mocht hij wel eerder naar het buitenland vertrekken, dan zal hij niet de eerste zijn die verguist op de bank.

Joa
30/11/2011, 17:13
Is dit het? Wat info ja, maar meer niet. Dit draait toch om Fifa? Had veel meer informatie verwacht.

Damian'
30/11/2011, 17:14
Niet echt goed dit. Wel leuk dat hij uit Deventer komt :).

Dit is natuurlijk geen dossier..

Noverca
30/11/2011, 18:41
Veel foutjes, met name in de interpunctie. Ook vind ik persoonlijk Bas Dost niet echt een interessant figuur. Het is naar mijn mening best kort voor een dossier en erg interessant vind ik het ook niet. Wel leuk dat je je hiervoor inzet, Justin.

Kingfvp
02/12/2011, 14:07
Ik mis info als:
-favo positie
-groei
-transferkosten
-etc.

Dit is gewoon een soort wikipedia ;)

Willem'
02/12/2011, 20:05
Om niet al te negatief te reageren:

Leuk bedacht & uitgewerkt.
Het kan inderdaad uitgebreider, maar ik vind het in ieder geval een super stuk om mee te beginnen.
Het kan alleen maar beter worden, aan jou de taak om te beslissen of je het nog uitbreiden.

Het leest in ieder geval lekker weg, ik zou zeggen ga zo door!;)

TheNiek
02/12/2011, 20:20
Ff over dat logo van Spelers dossier. Misschien is het mooi en een border er omheen te doen? En de geel achtige layer helemaal bovenop te plaatsen?

Menno
13/12/2011, 14:29
Uiteraard niet origineel bedacht, zoals sommigen hier beweren, aangezien dit idee van FIFAVoetbal komt. Voor degenen die dat niet geloven, klik hier (http://www.fifavoetbal.net/forum/index.php?showforum=192).

In alle eerlijkheid, vind ik dit een waardeloos dossier. Ik neem aan dat je er moeite voor hebt gedaan en wil je daarom ook niet te hard afkraken, maar het is gewoon slecht. Zoals anderen hebben gezegd; het is een soort Wikipedia-artikel en je geeft 0,0 % informatie over hetgeen waar een dossier om draait; informatie over een speler of club in FIFA 12.

Ondanks het feit dat de tekst niet over het juiste onderwerp gaat, kan een tekst nog wel goed geschreven zijn. Helaas is dat hier ook niet het geval: de tekst staat boordevol grammaticale fouten en zinsconstructies die het lezen bemoeilijken. Woorden die aaneen geschreven moeten worden (arbitragezaak) schrijf je los van elkaar, je behoort getallen onder de twintig voluit te schrijven (twee) en bovendien wissel je continu de tegenwoordige tijd en verleden tijd in je artikel af.

Daardoor kom ik tot de conclusie dat de tekst niet over het juiste onderwerp gaat, te kort is en ook nog eens bomvol fouten staat. Al met al dus een enorm slecht dossier. Hopelijk weet je het positieve uit deze post te halen en leer je van de fouten. Mocht je dit als keiharde kritiek zien en niet de moeite nemen om te verbeteren, schrijf dan alsjeblieft geen teksten meer.

Zeebaars
13/12/2011, 14:32
Kuch kuch, ooit van Managers United gehoord Menno?

Raindog
13/12/2011, 14:37
Inderdaad, 't Is nu niet bepaald een vondst die we zonder FV niet hadden kunnen bedenken. Dat jullie er eerst mee waren is ook de reden dat we nu pas beslist hebben om het ook te doen.

xCil
13/12/2011, 14:44
Inderdaad, 't Is nu niet bepaald een vondst die we zonder FV niet hadden kunnen bedenken. Dat jullie er eerst mee waren is ook de reden dat we nu pas beslist hebben om het ook te doen.

Wannabe FV? Kom eens met je eigen ideeën en voer ze zelf uit ipv klakkeloos over te nemen van andere sites. Je moet origineel zijn, je kunnen onderscheiden van de rest. Dat is wat dit forum op dit moment nog tegenwerkt.

Le BA
13/12/2011, 14:45

Ja, jammer dat Managers United het totaal anders doet dan op deze manier en niet te vergelijken is. Heel toevallig is het wel te vergelijken met FV.

TheNiek
13/12/2011, 14:48
Man, mensen van FV ga alsjeblieft niet zeuren enzo... Dan wordt het weer zo'n strijd tussen FB en FV...

xCil
13/12/2011, 14:50
Man, mensen van FV ga alsjeblieft niet zeuren enzo... Dan wordt het weer zo'n strijd tussen FB en FV...

Als FB nou eens niet overneemt, dan is er ook geen gezeur. ;) Copyright en dergelijke heet zoiets, en ook eigen ideeën. Dat men er op FV heel moe van wordt dat dit over wordt genomen, kan ik me heel goed indenken.

Menno
13/12/2011, 14:52

Jullie reacties zijn een beetje geďrriteerd. Ik leg alleen uit aan de leden, en aan _Willem_ in het bijzonder, dat dit niet origineel is en dat het ook al op FIFAVoetbal bestaat. Dat jullie als crewleden daar meteen over vallen, geeft toch wel aan dat er een kern van waarheid in zit. Waar rook is, is vuur, beste crewleden van FIFABenelux.

Ik wil hier totaal niet een negatief beeld schetsen over FIFABenelux, ik geef enkel aan dat dit dossier op meerdere manieren slecht is en dat het niet origineel is, aangezien het op FIFAVoetbal ook al bestaat. Waarom er dan wordt verwezen naar Managers United, begrijp ik niet helemaal. Het lijkt erop dat je wilt aangeven dat FIFABenelux dit idee gekopieerd heeft van Managers United, Kim.

Hoe dan ook, aangezien Kim aangeeft inspiratie via Managers United te hebben opgedaan en Raindog dat aangeeft over FIFAVoetbal, kan ik concluderen dat dit niet origineel meer is. Verder geef ik in mijn vorige post enkel aan dat de uitwerking van deze op FIFABenelux nieuwe feature een stuk beter kan. Daarom ben ik een beetje verbaasd dat ik hier meteen door twee crewleden wordt belaagd, na een post..

TheNiek
13/12/2011, 14:53
xCil :En wie was er eerder met MS van de maand? Bij jullie trouwens ''Carričre van de maand'' dacht ik? Nee, dat is heel normaal om over te nemen... Man wees blij dat we er allebei zijn, zo maken we elkaar alleen maar beter.

Raindog
13/12/2011, 14:54
Ach, jongens, alsof FV nooit iets heeft overgenomen van FB. We zijn beide FIFA-fora, dus opzich zijn we gewoon hetzelfde. Iets algemeens als een spelersdossier kan iedereen wel verzinnen, dus copyright is hier niet aan de orde. Ik stel voor dat we nu weer ontopic gaan, en dat mensen die FV beter vinden dan FB gewoon gezellig op FV blijven. Ieder z'n ding, er is geen reden om een oorlogje te creëren.

Jullie reacties zijn een beetje geďrriteerd. Ik leg alleen uit aan de leden, en aan _Willem_ in het bijzonder, dat dit niet origineel is en dat het ook al op FIFAVoetbal bestaat. Dat jullie als crewleden daar meteen over vallen, geeft toch wel aan dat er een kern van waarheid in zit. Waar rook is, is vuur, beste crewleden van FIFABenelux.

Ik wil hier totaal niet een negatief beeld schetsen over FIFABenelux, ik geef enkel aan dat dit dossier op meerdere manieren slecht is en dat het niet origineel is, aangezien het op FIFAVoetbal ook al bestaat. Waarom er dan wordt verwezen naar Managers United, begrijp ik niet helemaal. Het lijkt erop dat je wilt aangeven dat FIFABenelux dit idee gekopieerd heeft van Managers United, Kim.

Hoe dan ook, aangezien Kim aangeeft inspiratie via Managers United te hebben opgedaan en Raindog dat aangeeft over FIFAVoetbal, kan ik concluderen dat dit niet origineel meer is. Verder geef ik in mijn vorige post enkel aan dat de uitwerking van deze op FIFABenelux nieuwe feature een stuk beter kan. Daarom ben ik een beetje verbaasd dat ik hier meteen door twee crewleden wordt belaagd, na een post..

Ik vind het een beetje jammer dat je op FB op deze manier reclame gaat maken voor FV. Een topforum als FV heeft dat toch niet nodig?

Nu graag terug ontopic.

xCil
13/12/2011, 14:57
xCil :En wie was er eerder met MS van de maand? Bij jullie trouwens ''Carričre van de maand'' dacht ik? Nee, dat is heel normaal om over te nemen... Man wees blij dat we er allebei zijn, zo maken we elkaar alleen maar beter.

Juni 2009. En hier dan? :)

Maar goed, het schiet niet op om zo te discussiëren. Beide fora moeten hun eigen ding doen in mijn ogen. En het blijft natuurlijk zoals men zegt; liever goed gejat dan slecht bedacht. Neemt niet weg dat het voor beide partijen jammer kan zijn dat dingen van elkaar worden overgenomen zonder het te vragen. Dat is toch wel het minste wat we voor elkaar kunnen betekenen. ;)

Damian'
13/12/2011, 15:04
Er zit geen copyright op dit soort dingen. Ga naar het gemeentehuis en vraag het aan of zo.

Menno
13/12/2011, 15:05
Pff, er wordt hier wel enorm zwaar aan mijn woorden getild. Ik heb maar twee dingen aangegeven, namelijk;

1) Spelers- en clubdossiers zijn niet origineel.
2) De uitwerking van de dossiers kan beter.

Ik wil helemaal niet een FIFABenelux - FIFAVoetbal kwestie beginnen. Ik snap dat sommige mensen het zo interpreteren, aangezien in het verleden vaak zulke discussies gevoerd zijn. Ik probeer hier er enkel voor te zorgen dat de leden van FIFABenelux een goed beeld hebben van de feature en dat crewleden van FIFABenelux inzien dat de uitvoering een stuk beter kan.

Intussen merk ik behoorlijk wat weerstand van de crewleden die hier gereageerd hebben en lijkt mijn opbouwende kritiek niet gewenst. Jammer, want met de ervaren crewleden van FIFABenelux heb ik een prima verstandhouding. Ik weet zeker dat zij dit ook als nuttige kritiek zouden ervaren en niet als simpelweg FIFAVoetbal promoten en FIFABenelux afkraken. Jammer dus dat hier zo oppervlakkig naar wordt gekeken, maar om geen hetze te veroorzaken, zal ik hier geen advies meer over geven.

Damian'
13/12/2011, 15:08
Ga terug naar FV. Wij mogen geen commentaar op jullie hebben, dan jullie ook niet hier. Wees blij dat er eens wat ondernomen wordt. Voor het eerste dossier lijkt me dit vrij normaal.

H-wijk
13/12/2011, 15:09
Dan alsnog. Het idee is duidelijk van FV. Jullie konden ook gewoon iets anders bij zo'n dossier toevoegen, dat FV niet heeft. Ik zie hier zowat alles van de dossiers van FV. Had dan eens een grafisch wondertje gemaakt met de potentiele en huidige ratings worden vergeleken. Want dit is gewoon gekopieerd.

Damian'
13/12/2011, 15:11
Voor het eerste dossier lijkt me dit vrij normaal.

;)

Raindog
13/12/2011, 15:12
Pff, er wordt hier wel enorm zwaar aan mijn woorden getild. Ik heb maar twee dingen aangegeven, namelijk;

1) Spelers- en clubdossiers zijn niet origineel.
2) De uitwerking van de dossiers kan beter.

Ik wil helemaal niet een FIFABenelux - FIFAVoetbal kwestie beginnen. Ik snap dat sommige mensen het zo interpreteren, aangezien in het verleden vaak zulke discussies gevoerd zijn. Ik probeer hier er enkel voor te zorgen dat de leden van FIFABenelux een goed beeld hebben van de feature en dat crewleden van FIFABenelux inzien dat de uitvoering een stuk beter kan.

Intussen merk ik behoorlijk wat weerstand van de crewleden die hier gereageerd hebben en lijkt mijn opbouwende kritiek niet gewenst. Jammer, want met de ervaren crewleden van FIFABenelux heb ik een prima verstandhouding. Ik weet zeker dat zij dit ook als nuttige kritiek zouden ervaren en niet als simpelweg FIFAVoetbal promoten en FIFABenelux afkraken. Jammer dus dat hier zo oppervlakkig naar wordt gekeken, maar om geen hetze te veroorzaken, zal ik hier geen advies meer over geven.

Qua opbouwende kritiek heb je volledig gelijk Menno, maar ik vond het jammer dat je, terwijl onze dossiers al een hele tijd online staan, het nu plots nodig vond om ons er plots op aan te vallen dat jullie er eerst mee waren. Een topic als FV heeft deze onsympathieke manier van reclame maken niet nodig, dacht ik zo. Laten we de zaak nu maar sluiten.

xCil
13/12/2011, 15:13
Ga terug naar FV. Wij mogen geen commentaar op jullie hebben, dan jullie ook niet hier. Wees blij dat er eens wat ondernomen wordt. Voor het eerste dossier lijkt me dit vrij normaal.

Ik wil niet vervelend zijn, maar hier ben ik het dus niet mee eens. Het lijkt me dat er wel mensen moeten schrijven die dat kunnen en dan iets anders doen dan de Wikipedia herschrijven. Nogmaals, dit is niet aanvallend, maar een leermomentje voor de schrijver. Uiteindelijk kom je dan sterker uit de bus. ;) Kwestie van veel lezen en oefenen, dan komt het helemaal goed.

Menno
13/12/2011, 15:19
Qua opbouwende kritiek heb je volledig gelijk Menno, maar ik vond het jammer dat je, terwijl onze dossiers al een hele tijd online staan, het nu plots nodig vond om ons er plots op aan te vallen dat jullie er eerst mee waren. Een topic als FV heeft deze onsympathieke manier van reclame maken niet nodig, dacht ik zo. Laten we de zaak nu maar sluiten.

Laten we hier inderdaad maar mee ophouden, ook al is het onderwerp van de discussie volkomen ontopic. De reden van mijn late reageren is simpelweg dat ik niet enorm vaak op FIFABenelux kijk. Ik herkende de feature, zag dat sommige leden van FIFABenelux het als origineel betitelden en wilde en voor zorgen dat deze leden geen verkeerd beeld van de situatie kregen, omdat bijvoorbeeld Managers United en FIFAVoetbal ook dossiers maken.

Dat je het als een aanval ziet, betreur ik. Ik constateer enkel het feit dat FIFABenelux het niet zelf bedacht heeft om dossiers te maken. Dat klopt toch? Daarnaast probeer ik Justin, schrijver van de tekst, te helpen om zowel de inhoud van zijn tekst als de grammaticale kant van zijn tekst te verbeteren. Dat andere leden die actief zijn op FIFAVoetbal hier ook ineens reageren, heeft niets met mij te maken. Hopelijk kun je dat afzonderlijk bekijken.

Veel succes met het ontwikkelen van deze feature. Ik denk dat jullie nog een lange weg te gaan hebben om net zo goed te worden als de fora die ik eerder benoemd heb, maar die uitdaging zullen jullie vast niet uit de weg gaan.

Raindog
13/12/2011, 15:20
Ik ben het zeker eens met de kritiek op de tekst, dit is zeker niet ons beste dossier.

Over je timing; als je niet op tijd kunt reageren vind ik dat je helemaal niet meer moet reageren. Ik zou nu ook plots op FV kunnen gaan zeggen dat jullie spelersdossiers wel erg lijken op die van ManagersUnited of whatever, maar dat is nu totaal irrelevant. Ik vind het dus een vorm van disrespect dat je daar nu nog mee afkomt.

Yanntje94
13/12/2011, 15:23
Ik kan je makkelijk een lijstje geven van dingen die FIFABenelux heeft overgenomen van FIFAVoetbal.

- Het systeem waarbij je begon in een soort 'kweekvijver' met je carričre en vervolgens kon promoveren naar het premium gedeelte
- De carričre coördinator, toen Rutger dat bij ons werd kwam FB ineens ook heel snel met iemand in die functie (toevallig was dat Menno)
- Goal of the Month-competitie
- De functie genaamd Supervisor
- Adviseurs

Er zijn nog meer dingen geweest, maar dit is wat er zo bij mij opkomt. Vind ik dit erg? Niet echt. Soms is het jammer, maar als jullie een idee overnemen geeft dat weer aan dat wij iets goeds hebben bedacht wat het overnemen waard is. Tevens is het een impuls om nieuwe dingen te bedenken. Namens de FV-crew, bedankt! Jullie zorgen er mede voor dat wij inventief moeten blijven.

Zeebaars
13/12/2011, 15:36
Aangezien dit topic niet meer over het dossiers zelf gaat, maar meer een discussie is tussen FV en FB sluit ik het maar.

(jammer van sommige mensen die hier alleen reageren om FV te verheerlijken. Ik bedoel niet jou Menno.)