PDA

Bekijk Volledige Versie : Het algemene manager story vragen topic

Damian'
07/10/2011, 21:19
Aangezien het aantal manager story's op FIFA Benelux toeneemt, zullen er ook leden zijn die enkele vragen hebben over een Manager Story. Heb je een vraag over synoniem gebruik? Tekstuele vragen, of wat anders dat met een Manager Story te maken heeft? Post het dan hier!:)

Om het overzichtelijk te houden, gelieve de gestelde vraag te quoten bij een antwoord.

Damian'
08/10/2011, 08:46
Ik begin wel met de eerste vraag.

Ik heb enkele bijnamen nodig van Eljero Elia, maar kan ze niet vinden. Iemand wel?

Lars'
08/10/2011, 09:12
Ik begin wel met de eerste vraag.

Ik heb enkele bijnamen nodig van Eljero Elia, maar kan ze niet vinden. Iemand wel?

Elly, Dribbelkönig. (Gevonden op internet. ;))

Donatello
08/10/2011, 17:03
Daarnaast kan nog: de buitenspeler, de ..-jarige aanvaller, de Nederlander, vleugelflitser, ex-Nederlands talent van het jaar en ga zo maar door.

Faabjeh
16/10/2011, 16:19
Lijkt mij leuk om een story bij mijn carrieres te maken op fifa 12. Alleen weet ik niet zo goed hoe jullie dat doen? Met tekst bewerken op sites enzo. Kunnen jullie mij uitleggen hoe je zo''n site aanpakt door jouw tekst erin te zetten? alvast bedankt.

Casper
16/10/2011, 16:23
Photoshop. Er zijn een aantal tutorials daarover te vinden.

Tutorial 1 (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?t=8833)
Tutorial 2 (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?t=8897)
Tutorial 3 (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?t=9578)
Voorbeelden van PSD's (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?t=11638)
Algemene hints en tips (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?t=8388)

Archibald
16/10/2011, 16:27
Faabjeh: Kan je eigenlijk op verschillende manieren. Dit kan je doen met photoshop (zie tuts in fifa 11 story gedeelte) of via een code in je taakbalk te plaatsen, namelijk de deze:
javascript:document.body.contentEditable ='true'; document.designMode ='on'; void 0

Als je meer uitleg wilt, PM me dan maar even.;)

Noverca
23/10/2011, 16:43
Iemand synoniemen voor PSG? Graag geen opendeur-synoniemen als: de bespelers van het Parc des Princes, de gastheren/bezoekers, de Franse hoofdstedelingen, maar meer iets als wat Thom' ook voor Damian' noemde. (vleugelflitser voor Elia etc.)

Chavanel
23/10/2011, 16:46
Iets met de clubkleuren?

Joa
23/10/2011, 16:51
Noverca
Les Rouge-et-Bleu, Les Parisiens, de ploeg van coach..., tweevoudig kampioen van Frankrijk,

Casper
30/10/2011, 22:11
Ik denk dat dit het beste hierin past. Heel zeker ben ik er niet van, dus mocht verplaatsing nodig zijn: doe je ding.

http://img577.imageshack.us/img577/7812/46655431.png

Dat doe ik normaal al, nu help ik hem juist om die zeikleijers die jullie zijn is te laten ophouden. Het is gewoon een doodnormaal stukje en het word behandeld alsof hij de koningin in haar onderbroek tekent.
Kan je wel zo lekker bijdehand gaan doen van oh oh ik ben een mod, jullie zijn allemaal dom. Met een mooi stukje schiet je niks op. Nee klopt, maar het is wel positief. En dat is al meer dan jullie hier in al die stukjes geschreven hebben. Het is één blok negativiteit, ik ben echt benieuwd hoe jullie in je leven zijn, volgens mij allemaal pessimistisch 3 uur per dag op de pc.

Kan je hem ook tips geven, als er iemand is die dat doet ben ik het meestal wel. Bijdehandje. Dat zeg je ook alleen maar om maar iets te zeggen.

Trek je niks van dit aan Damian, gaat niet om jou.

Normaliter waardeer ik jouw reacties heel erg, maar hier sla je naar mijn mening de plank volledig mis. Het stukje was gewoon niet heel goed. Het idee erachter was origineel, maar de uitvoering was om te treuren. Dat is een feit, dus hebben mensen ook het recht om dat te zeggen. Jouw reactie tegen Thom' valt me ook tegen van je. Thom geeft gewoon een goede reactie en jij gaat hem nu afzeiken omdat hij toevallig een moderator is en volgens jouw overkomt als een betweter. Daarbij vind ik het schrijnend om te zien dat je iedereen die negatief reageert weg zet als pessimisten en computerverslaafden. Je geeft meestal zeer goede tips en complimenten, maar laat deze reacties voortaan achterwegen.

Begiristain

Vic
31/10/2011, 11:11
Dit kun je dus gewoon via persoonlijk bericht doen...

Begiristain
31/10/2011, 13:59
Ja ik snap ook niet waarom dat tot twee keer toe op een algemeen iets gepost moet worden? Je hebt het toch tegen mij, niet over het onderwerp?

Casper
31/10/2011, 21:21
Ja ik snap ook niet waarom dat tot twee keer toe op een algemeen iets gepost moet worden? Je hebt het toch tegen mij, niet over het onderwerp?

Klopt, maar misschien hebben andere leden er ook wat aan. Mensen die dezelfde mening als jou hebben. En in plaats van deze reactie zou je ook gewoon mijn comment kunnen becommentariëren

Begiristain
01/11/2011, 12:09
Klopt, maar misschien hebben andere leden er ook wat aan. Mensen die dezelfde mening als jou hebben. En in plaats van deze reactie zou je ook gewoon mijn comment kunnen becommentariëren

Ja laten we het daar is over gaan hebben. Net of de leden hier wat aan hebben, echt 0,0.
Om te lachen dit.

Casper
01/11/2011, 14:43
Ja laten we het daar is over gaan hebben. Net of de leden hier wat aan hebben, echt 0,0.
Om te lachen dit.

Jazeker. Mensen die net als jou vinden dat je over het stuk moet gaan praten en niet over de fouten. Ik vind het ridicuul alle fouten te verwerpen, maar daar heb jij een andere kijk op. Jij kan dus de leden die alleen over het verhaal willen oordelen verdedigen, waardoor andere mensen er ook wat aan hebben ja.

Damian'
01/11/2011, 14:50
On-topic nu.

Chavanel
01/11/2011, 15:07
On-topic nu.

Lachwekkend dat juist jij hun erop moet wijzen dat ze On-Topic moeten.

Naudi
02/11/2011, 11:17
Hey mensen.
Wil met mijn nieuwe manager bij Sporting een story maken, maar vraag me af hoe jullie artikels maken met afbeeldingen van Sporza enzo, kan iemand mij dit uitleggen aub? Oja en nog iets:
wanneer ik een wedstrijd speel en ik wil een screenshot maken van een wuivende Van Wolfswinkel en ik plak die afbeelding dan in word, dan zie ik een grijs vakje, ik speel dus op de pc, weet iemand hoe dit komt? Thnx!

Archibald
02/11/2011, 11:20
Hier (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?t=14349) is een tut om zo'n stukje te maken.;) Als je meer uitleg nodig hebt, vraag het dan maar.

Noverca
02/11/2011, 12:35
Waar zijn die verkiezingen over de jury? Ik zie ze niet meer staan en nu weet ik dus niet of ik er inzit? :xd:

Archibald
02/11/2011, 12:41
De jury bestaat uit: Important, Thom' en Jelle. Het topic wordt in order gesteld en daarna zal het terug zichtbaar zijn voor jullie.;)

Noverca
05/11/2011, 10:28
Zijn er mensen die er baat bij hebben als ik een klein uitlegje over synoniemengebruik maak? Graag reacties.

Archibald
05/11/2011, 10:31
Lijkt me niet echt nodig.:xd: Je kan daar gewoon niet echt iets over zeggen.;) Toch bedankt voor je inzet Noverca.

Matthias~
05/11/2011, 10:32
Misschien kan het handig zijn om een klein topic te maken hoe je je stukjes kan verbeteren. Op FV hebben ze ook zoiets, dat lijkt me wel makkelijk. ;)

Noverca
05/11/2011, 10:35
Misschien kan het handg zijn om een klein topicje te maken hoe je je stukjes kan verbeteren. Op FV hebben ze ook zoiets, dat lijkt me wel makkelijk. ;)
Geef eens een linkje. In welke vorm bedoel je dat?

Jelle nou ik zie dat mensen toch niet altijd snappen wat de beste manier is om met synoniemen om te gaan.

Archibald
05/11/2011, 10:35
robinho127: Kan je gewoon iemand verwijzen naar een goede story he.;) Daarbij als je gewoon tegen iemand zeg:' Je moet meer synoniemen gebruiken', dan heeft ie het wel verstaan hoor.^^

Noverca: Nou, je kan moeilijk over elk klein dingetje een tutorial maken he.;) Het is de bedoeling dat ze zelf ook nog wat doen..

Lars'
05/11/2011, 16:56
Iemand die uit kan leggen hoe je een interview maakt? Want al de tuts die ik daarvan ken zijn de upgeloade plaatjes weg..

Matthias~
05/11/2011, 17:17
Lars': Ik noem even de stappen op voor het tekstuele:

- Zorg voor een passende en aansprekende titel.
- Je begint eerst met een inleidend tekstje over wie je een interview wil maken.
- Dan begin je met een goede openingszin/openingsvraag van de interviewer.
- De eerste keer dat je de geïnterviewde aan het woord komt, zet je zijn naam neer. De keren daarna kun je het gewoon zonder de naam ervoor schrijven.
- Zorg dat je makkelijk het verschil ziet tussen de tekst van de interviewer en de geïnterviewde.

Het grafische trek ik me niet aan, daar kan ik niks van. Iemand die het grafische ook even duidelijk maakt aan Lars' ?

Milano'99
23/11/2011, 17:36
Weet iemand hoe je de tekst moet uitvullen met Photoshop? Net als dit:

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/279039.png

Als ik erop klik gebeurt er niks:

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/279045.png

Iemand weet hoe dit moet?

Damian'
24/11/2011, 14:46
Matthijs

Op de manier zoals jij het nu hebt, doet hij het bij mij altijd. Bij het onderste plaatje moet je de meest linkse aanklikken, dan moet 'ie het doen.

Kan deze misschien worden gepinned?

Faabjeh
01/12/2011, 23:17
Kan iemand mij vertellen welke photoshop het makkelijkst is om mee te werken? Ik heb namelijk een van Adobe maar ik snap er geen ruk van hoe het werkt? ik weet niet eens hoe je een achtergrondkleur toepast?

Archibald
02/12/2011, 07:01
Faabjeh: Ik zou gewoon Adobe Photoshop CS5 Extended pakken.;)

Justin'
02/12/2011, 09:08
Faabjeh

Tussen CS5 en CS4 zit amper verschil. Grootste verschil is het digitaal schilderen, dat in CS5 nieuw is. Als je het programma niet snapt zal ik gewoon wat basis tutorials gaan doen.

Faabjeh
02/12/2011, 15:42
Jelle en Justin' Maar hoe maak je nou een stukje in photoshop want ik wil mij op grafisch aspect verder ontwikkelen. Zijn er filmpjes met uitleg daarvan?

Noverca
02/12/2011, 15:51
Jelle en Justin' Maar hoe maak je nou een stukje in photoshop want ik wil mij op grafisch aspect verder ontwikkelen. Zijn er filmpjes met uitleg daarvan?
Ik wil niet promoten oid, maar op FifaVoetbal (fifa11.nl) heb je een heel goede filmtutorial over hoe je een voetbalzone-stukje maakt. Ik denk dat dat wel kan helpen. ;)

Jordi
02/12/2011, 17:36
Waar zouden we toch zijn tussen de grootste websites ter wereld, Google en YouTube?
Beetje zoekwerk kan ook geen kwaad...

Faabjeh
02/12/2011, 18:06
Ik wil niet promoten oid, maar op FifaVoetbal (fifa11.nl) heb je een heel goede filmtutorial over hoe je een voetbalzone-stukje maakt. Ik denk dat dat wel kan helpen. ;)

Noverca heb je daar een link van? En ik bedoel niet een psd makrn maar een eigen creatie hoe je dat doet?

Noverca
02/12/2011, 18:14
Noverca heb je daar een link van? En ik bedoel niet een psd makrn maar een eigen creatie hoe je dat doet?
Een eigen creatie moet je gewoon een beetje zelf verzinnen, daar zijn niet echt tuts voor, voor zover ik weet. Gewoon wat spelen met titels, teksten en foto's etc. :amuse:

Faabjeh
02/12/2011, 18:16
Een eigen creatie moet je gewoon een beetje zelf verzinnen, daar zijn niet echt tuts voor, voor zover ik weet. Gewoon wat spelen met titels, teksten en foto's etc. :amuse:

Noverca ja ik heb al wat geprobeert met Gimp, maar ik weet niet hoe je met effecten werkt en hoe je een foto kan plaatsen bij mijn stukje ?

Noverca
02/12/2011, 18:19
Noverca ja ik heb al wat geprobeert met Gimp, maar ik weet niet hoe je met effecten werkt en hoe je een foto kan plaatsen bij mijn stukje ?
Met Gimp kan ik je niet helpen. Ik gebruik heel simpel Paint. :)

Dolfjeuh
11/12/2011, 01:21
Moet je hier gewoon net zo als op MU een seizoen omschrijven, of is dit weer op een andere manier?

Noverca
11/12/2011, 08:29
Hier kun je gewoon een verhaal schrijven, inderdaad. Je mag dacht ik zelf weten hoe je dat invult, maar als je het op de manier van MU doet, lijkt mij dat prima. ;)

Dolfjeuh
11/12/2011, 11:03
Oke, maar hier moet je wel steeds een andere lay-out gebruiken toch? Van internetsites?

Milano'99
11/12/2011, 11:12
Idd Dolfjeuh.:)

Kijk maar eens in story's van andere hier op FB, dan kan je zien hoe hun het doen.

TheNiek
11/12/2011, 11:37
Het hoeft niet, hoor. Maar het trekt wel lezers. ;)

TheNiek
11/01/2012, 21:45
DP..

Is Newcastle een vrouwelijke of mannelijke naam? Bijvoorbeeld: Newcastle haar voorzitter of Newcastle zijn voorzitter? :P

Noverca
11/01/2012, 22:02
Volgens mij is dat bij voetbalclubs 'haar'.

Casper
11/01/2012, 23:18
Voetbalclubs zijn inderdaad vrouwlijk. 'Haar' is hier goed.

Faabjeh
30/01/2012, 19:22
Als ik een pattern(Patroon) in mijn stuk zet en daarop een tekst wil typen is de tekst slecht te lezen! weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Noverca
30/01/2012, 19:24
Pattern op lagere opacity?

Faabjeh
31/01/2012, 15:19
Kan iemand mij de lettertypes en grotes van de teksten van bekende voetbalsite's vertellen?

Alvast bedankt

TikiTaka
31/01/2012, 16:06
Kan iemand mij de lettertypes en grotes van de teksten van bekende voetbalsite's vertellen?

Alvast bedankt

Daar heb ik ook last van als ik het kopieer krijg ik new times roman.

Vic
31/01/2012, 16:08
Als je iets in word plakt, kun je instellen dat hij de oude opmaak hersteld. Er komt een klein tekentje in beeld, al durf ik niet te zeggen hoe dat er uit ziet.
Bij je instellingen kun je volgens mij ook instellen dat hij dit automatisch doet.

Vervolgens heb je wel het juiste lettertype, ik denk dat dit het probleem is.

TikiTaka
31/01/2012, 16:44
Lukt niet ?

Vic
31/01/2012, 16:45
TikiTaka
Welke word heb je?

TikiTaka
31/01/2012, 16:47
2007

Vic
31/01/2012, 16:57
De meeste sites gebruiken Arial.

Het probleem is dat Arial in Photoshop niet hetzelfde is als de Arial op webpagina's.
Voor zover ik weet is hier niks aan te doen. Word kan dit ook niet en daarom maakt deze er het standaard lettertype van.

In twijfel of paint wel het lettertype gebruikt, misschien kan het hier mee.

En anders moet je gewoon de Arial in photoshop gebruiken, het ziet er alleen iets anders uit.

Thom' en ik hadden ooit hetzelfde probleem, misschien weet hij wel wat de beste oplossing is.

Bram
31/01/2012, 17:12
javascript:document.body.contentEditable ='true'; document.designMode ='on'; void 0
Plak deze code in je adresbalk en je zal de mogelijkheid hebben om de tekst op een website te bewerken. Hierna hoef je alleen nog een printscreen te maken, uit te knippen, border er omheen en een foto erbij. Het kan zijn dat dit niet werkt bij je browser, bij mij werkt het alleen met Opera.

Noverca
31/01/2012, 17:30
In Firefox werkt dat dacht ik ook.

Vic
31/01/2012, 17:36
Bij mij niet in Firefox, wel in Internet Explorer.

Voor Firefox geldt toch een andere code?

Faabjeh
31/01/2012, 22:08
Ik heb een pattern(patroon) gemaakt met photoshop. Hierin heb ik een diagonale lijn aangegeven met vierkantjes. als ik dit pattern open op een leeg stuk naar gewenst formaat toevoeg zijn de diagonale strepen automatisch zwart, terwijl ik ze met wit heb ingekleurd bij de pattern maker. kan iemand mij vertellen hoe ik via mijn eigen pattern de diagonale strepen toch wit krijg?

Damian'
01/02/2012, 09:22
Ik zal vanmiddag eens een lijstje maken met de lettertypes ;).

Kan dit topic gepinned worden?

Faabjeh
01/02/2012, 15:57
Kan iemand op mijn laatste vraag reageren?

Justin'
01/02/2012, 16:16
Op de laag van je pattern misschien de kleur proberen te veranderen (CTRL+U). Anders even via google opzoeken.

Bram
01/02/2012, 18:18
Je kan de laag een color overlay geven Faabjeh ;)

JensArsenal
11/03/2012, 12:03
Even een paar vraagjes:

Wat is het lettertype van tweets op Twitter en welke grootte etc...?

Waarneer moeten er borders om een stukje heen en waarneer niet?

Zal ik een story beginnen met Adam Maher of Alex-Oxlade Chamberlain of iemand anders (vertel dan wie)?

Damian'
11/03/2012, 12:10
1) Ik dacht dat het Verdana was, puntgrootte 14 ofzow.

2) Als het een krant is, dan niet, een tafel niet, kaartje niet, flyer niet, affiche niet, maar 'gewone' stukjes, sites etc. wel.

3) Dat moet je zelf weten.

JensArsenal

Casper
27/03/2012, 18:49
Kan dit topic misschien gepinned worden Jordi Raindog Jeremy Thom'

Alvast bedankt.

EDIT: En wat Matthijs zegt, de hoofdletters uit de titel (op de eerste na natuurlijk).

Milano'99
27/03/2012, 18:52
En dan gelijk die hoofdletters eruit?

Jordi
27/03/2012, 18:57
Topic is vanaf heden sticky;) Voortaan aub maar 1 iemand een mention sturen, het liefst iemand die op dat moment online is.

Casper
27/03/2012, 19:10
Hoofdletters in de titel (A) Jordi

Milano'99
27/03/2012, 19:13
Vergeet mij niet!:xd:

EDIT: NinjaCasper.

Jordi
27/03/2012, 19:18
Zo beter? Wat kunnen jullie zeuren zeg:P

Bruno
04/04/2012, 20:29
Ik had even een vraag met betrekking tot mijn story. (althans die ik binnenkort start)

-Wanneer je een quote plaatst (zeg maar heel groot tussen de tekst.) moet daar dan een . (punt) in?

Jesse
04/04/2012, 20:52
Nee, dacht van niet.

FCGJoey
06/04/2012, 22:09
Hoe kan je een manager story op Gimp
(een soort photoshop) grafisch goed maken? Iemand een tutorial?

Casper
06/04/2012, 22:13
Hoe kan je een manager story op Gimp
(een soort photoshop) grafisch goed maken? Iemand een tutorial?

Met Gimp krijg je je stukjes nooit perfect. Er zijn dus ook geen tutorials - op deze site - voor te vinden. Tevens gebruiken de meeste mensen Photoshop, dus is het vanzelfsprekend dat men daarvoor de tuts creëert

Ik had even een vraag met betrekking tot mijn story. (althans die ik binnenkort start)

-Wanneer je een quote plaatst (zeg maar heel groot tussen de tekst.) moet daar dan een . (punt) in?

Hoe bedoel je dat. Als je mensen quote moet daar gewoon een punt in. Maar als je bepaalde quotes - bijvoorbeeld vergroot tussen je tekst zet - hoeft dit niet. Beetje zelfde principe als de titel. Het is zeker niet fout als je dit doet, maar het hoeft niet.

Noverca
07/04/2012, 08:15
Bruno was met die laatste vraag al geholpen (door mij!!!!!!!!!! :P). Het ging inderdaad om een vergrote quote.
FCGJoey, probeer zelf wat uit. Er zijn hier weinig mensen die ervaring hebben met Gimp. Ik gebruik ook gewoon paint voor mijn stukjes en dat gaat ook helemaal niet slecht (vind ik).

Casper
07/04/2012, 17:34
Een vraag van mijn kant. Ik heb een stukje geschreven waarin het blad Voetbal International voorkomt. Uiteraard moet dit schuin gedrukt, alleen laat het lettertype dit niet toe. Wat nu? Tussen aanhalingstekens zetten of gewoon zo laten staan?

Jordi
07/04/2012, 17:44
Casper, probeer een een tekst te typen en dan alles selecteren van de alinea en dan CTRL+T zodat je dit scherm krijgt:
http://webdesignfan.com/wp-content/uploads/2010/01/Create-a-Clean-Blue-Portfolio-Design-in-Photoshop-portfolio-text.jpg

En zoals je kan zien, kan je het dan wel cursief zetten;)

FCGJoey
07/04/2012, 18:56
Een vraag van mijn kant. Ik heb een stukje geschreven waarin het blad Voetbal International voorkomt. Uiteraard moet dit schuin gedrukt, alleen laat het lettertype dit niet toe. Wat nu? Tussen aanhalingstekens zetten of gewoon zo laten staan?

andere lettertype?

Casper
07/04/2012, 19:21
Casper, probeer een een tekst te typen en dan alles selecteren van de alinea en dan CTRL+T zodat je dit scherm krijgt:
http://webdesignfan.com/wp-content/uploads/2010/01/Create-a-Clean-Blue-Portfolio-Design-in-Photoshop-portfolio-text.jpg

En zoals je kan zien, kan je het dan wel cursief zetten;)

Zelfs op die manier lukt het niet. Jordi

Noverca
07/04/2012, 19:27
Gewoon tussen aanhalingstekens of een ander lettertype dan. ;)

Bruno
07/04/2012, 22:22
Hoe moet je uitlijnen in photoshop?

Matthijs'

Milano'99
07/04/2012, 22:29
1) Je selecteert de tekst-tool;
2) Je klikt met je muis op het begin waar je de tekst wilt beginnen (Hou deze ingedrukt);
3) Nu kan je een soort van tekstvak slepen;
4) Kies Paragraph -} Paragraph. Nu zie je daar zeven van die 'rare' teksten o.i.d..
5) Kies de vierde van links;
6) Nu heb je van beiden kanten uitgelijnd.
7) Typ nu in dat vak.

Snap je het?:P

Anders leg ik het wel even beter uit.;)

Bruno
08/04/2012, 10:00
thanks maar je kunt dus niet achteraf uitlijnen?

Matthijs

Milano'99
08/04/2012, 10:47
Nee, niet dat ik weet. Kopieer de tekst dan gewoon en plak het in dat veld.;)

TheNiek
08/04/2012, 10:57
Jawel dat kan wel. Je moet dan de tekst die je hebt getypt selecteren, op ctl+t drukken. Dan krijg je dat scherm een aantal posts hier boven van Jordi en dan moet je op zo'n vakje klikken die jij wil. ;) 'Bruno'

Casper
08/04/2012, 11:20
thanks maar je kunt dus niet achteraf uitlijnen?

Matthijs

Kan wel. De gehele tekst selecteren en dan op de uitlijn-knop drukken.

Bruno
08/04/2012, 16:58
op een of andere manier kan ik niet op het vierde vakje klikken Casper

Rick'
30/05/2012, 16:14
Ik ben zojuist een story gestart met Ajax, ik heb al een buffer opgebouwd. Maar als ik een reactie wil toevoegen (Stukje dus) dan lukt het niet. Als ik het als bijlage upload is het te groot, iemand tips?

Damian'
30/05/2012, 16:37
Je upload het plaatje naar bijvoorbeeld Tynipic, en dan plak je hier de afbeeldings-URL.

Jari
24/06/2012, 18:53
Sorry dat ik dit nieuwe onderwerp open, misschien had het ergens anders gemoeten mijn excuses daar voor maar ik vroeg me af welke lettertypes er worden gebruikt op de websites van:
Fcupdate.nl
voetbalkrant.com
voetbalzone.com
nos.nl
nusport.nl

Iemand enig idee?
Alvast bedankt!

Gr. Jari

Joa
24/06/2012, 18:56
Je kan element inspecteren doen, of via firebug achter het lettertype komen. ;)

Donatello
24/06/2012, 19:26
De meesten zijn overigens "gewoon" arial 12 pt.

MB45
28/08/2012, 14:48
Het lukt mij niet om bijv. in een post de letters vetgedrukt te maken ??

Brosnan
28/08/2012, 15:03
Gewoon die zwarte 'B', dan moet je tussen de B's die verschijnen typen. Of je selecteert het stuk dat je vet wil en klikt er dan op. Dan werkt het toch hoor.

Test

MB45
28/08/2012, 15:13
Ooh okee bedankt!

fifa12fan
23/09/2012, 23:13
Ik heb een managerstory van Johan de Kamp aangemaakt.
Ik zal graag willen weten wat jullie er tot nu toe van vinden.
Zouden jullie dat in een reactie (met evt. tips) willen plaatsen?

Alvast Bedankt!

Casper
13/10/2012, 15:02
Is het misschien een idee om een aantal topics te pinnen? Zoals kwalitatief goede tutorials en dergelijke?

mexicano
13/10/2012, 21:06
Is het toegestaan een Manager Story te beginnen met een club die al in gebruik is?

Jordi
13/10/2012, 21:13
Dat is toegestaan, maar probeer wel een beetje origineel te blijven zodat het leuk is voor de mensen die de stukjes willen lezen;)

Joa
11/11/2012, 11:19
Waar is het 'losse stukjes'-topic? Heb wel een stuk dat ik wil plaatsen en zinloos om een ms te openen met één stuk, neit? :P

Naudi
17/11/2012, 16:12
Hallo iedereen. Ik zou graag vandaag of morgen een vervolg schrijven aan mijn story met Werder Bremen. Het volgend stukje zou een persconferentie moeten zijn met nieuwbakken coach Van Marwijk wanneer Werder terug op Duitse bodem is na de oefenstage is Marbelle. Maar mijn probleem is dat dit mijn eerste 'personceferntie' is in een story en ik niet goed weet welke vragen ik zo zou kunnen stellen. Heeft iemand hier een idee van om mij te kunnen helpen?

RicardoQuaresma
12/12/2012, 22:34
Het is toch gewoon legaal om je story/novelle die je ook op een ander form plaatst ook hier te plaatsen?

Archibald
12/12/2012, 23:35
Zolang het je eigen creatie is, mag je dat hier inderdaad gewoon posten.

kevanovic99
04/01/2013, 18:43
Weet iemand hoe ik een header voor mn ms kan maken????

Archibald
04/01/2013, 18:53
Je kan photoshop gebruiken of gewoon aan iemand anders vragen hier.

Shimi
15/01/2013, 13:13
Ik heb de vraag voor jullie als jullie het leuk zou lijken als ik een manager story doe met feyenoord, het probleem/of juist leuk is dat ik volgen seizoen al in 2018 ben.
Ik weet niet als jullie dit een leuk idee lijkt vandaar de vraag naar jullie mening ( maar natuurlijk met een kleine samenvatting van de voorgaande jaren)
Groeten, shimi

Alex
15/01/2013, 13:32
Ligt eraan hoe je het gaat uitvoeren. Als je inderdaad maar een kleine samenvatting geeft van de vorige seizoenen, en daarna uitgebreid verder gaat, bestaat de kans dat de lezers niet goed begrijpen welke aankopen bijvoorbeeld zijn gedaan, hoe je team eruit ziet e.d.
Als je het wat uitgebreider doet, is het in ieder geval duidelijker voor de lezer wat er is gebeurd. Aan jou de keuze ;)

Xander
15/01/2013, 13:34
Gewoon doen en kijken hoeveel mensen zich er in interesseren. Ik zou wel een samenvatting maken van wat er in al die jaren is gebeurd. Belangrijke transfers, kampioenschappen of bekers gewonnen? Je kan ook naar de manager story van York City gaan kijken, aardig wat mensen vinden dat wel interessant en je kan wat dingen als voorbeeld nemen.

Begiristain
15/01/2013, 14:09
Worden hier goede voorbeelden gegeven. Ik denk zeker dat je het moet gaan doen, zulke story's blijven vaker boeien dan de standaard story's. Wat ik het mooie vindt aan bijvoorbeeld 2018, dat je zover bent, is dat je dan spelers hebt van bijvoorbeeld 89 en 23 jaar. Die je helemaal niet kent, zoals bij Casartelli.
Het verrassende en de nieuwe namen, zeker doen. Gewoon duidelijk aangeven hoe het gelopen is, wat de huidige situatie is en dan beginnen. Originele stukjes en variatie op een mooie manier beschreven. Mocht je er moeite mee hebben dan zijn hier genoeg mensen die je kunnen helpen en een aantal story's waar je inspiratie kan op doen!

Archibald
15/01/2013, 14:33
Sluit me aan bij m'n voorgangers. Leuk, maar geef een korte schets van de voorbije jaren.

Alex: Kan je dit topic samenvoegen met het MS vraagtopic? Klikkerdeklik (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?14266-Het-algemene-manager-story-vragen-topic)

Alex
15/01/2013, 14:46
Gedaan, geloof ik :xd:

Begiristain
15/01/2013, 14:48
Goed geloofd :p het klopt.

Alex
15/01/2013, 14:51
AwAsome :xd:

Shimi
16/01/2013, 09:36
Heel erg bedankt voor de feedback zal vandaag seizoen afmaken em direct beginnen

Dani_Alves
12/06/2013, 16:52
Ik ben pas nieuw op dit forum maar mijn interesse ging meteen uit naar de zogenaamde manager-story topic. Ik kan goed verhaaltjes schrijven en beschik de Nederlandse taal goed. Allen lijkt het mij wel leuk om er een photoshop-aspect bij te voegen alleen is dat niet mijn beste vaardigheid. Is er iemand die mij daar bij zou willen helpen?

Begiristain
12/06/2013, 17:38
Weet zo niet of hier veel mensen nog photoshop gebruiken. Je kan ook beginnen met Paint bijvoorbeeld ;)

Joa
14/06/2013, 16:59
Ik wil je wel iets leren, kerel.

Brosnan
14/06/2013, 17:01
Bij deze een aanrader van een oud-leerling. :P

Dani_Alves
15/06/2013, 20:13
Iemand zin in een samenwerking? Ik heb namelijk iemand nodig die voor mij het grafische wil doen.

- - - Dubbelpost automatisch samengevoegd - - -

Weet zo niet of hier veel mensen nog photoshop gebruiken. Je kan ook beginnen met Paint bijvoorbeeld ;)

Ik ben al bezig met paint, maar ik wil het 100% goed hebben. Het nodigt mij eerlijk gezegd meer uit om een tekst met Voetbalzone.nl en plaatje te lezen dan 1 lap tekst

- - - Dubbelpost automatisch samengevoegd - - -

Ik wil je wel iets leren, kerel.

Ik kan het wel met paint maar niet 100%

Voorbeeld:
3174

db1512
01/02/2014, 15:46
Ik ben net een MS begonnen, ik krijg mijn stukjes die ik via Paint heb gemaakt niet in zo'n spoiler als ik ze post. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

TomFsoccer
01/02/2014, 16:02
Ik ben net een MS begonnen, ik krijg mijn stukjes die ik via Paint heb gemaakt niet in zo'n spoiler als ik ze post. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

(spoiler="naam stukje")...(/spoiler)

In plaats van deze haken '( en )' moet je de vierkante haken gebruiken. achter het gelijkaan teken schrijf je de naam van het stukje bijvoorbeeld of gewoon 'stukje'. Tussen de spoileraanduidingen plak je de forum-link die je krijgt wanneer je een afbeelding wilt invoegen. Je moet eerst je stukje uploaden op het internet, dit kan via tinypic (zonder account aanmaken) of imgur (moet je een account aanmaken) bijvoorbeeld

db1512
01/02/2014, 16:09
TomFsoccer bedankt! Het is gelukt, het eerste stukje staat online!

ThorFCB
15/02/2014, 13:42
Ik zou graag een club hebben waarvan mensen de story volgen? Wil iemand mij er een paar geven.

Scorso
18/02/2014, 11:54
Ik zou gewoon iets kiezen waarmee je een specifieke uitdaging voor hebt.
Kies dus niet voor Anderlecht, Standard, Genk, Club Brugge om kampioen te worden. Spelen voor bv. een kwartfinale in de Europaleague kan een doel zijn, maar in de tussentijd heb je een competitie, die minder interessant kan zijn.
Het is -vind ik- een balans tussen exotisch en niet té exotisch, een goede -maar niet té goed- ploeg...

Een ploeg waarmee het spannend kan zijn... Kies bv. een MS om Europees te spelen met FC Utrecht, Newcastle Utd, Genoa of Mainz...

Jesse
18/02/2014, 12:05
Ik zou ook je eerst goed informeren en inleven in de club.. Anders kom je er na 3 a 4 stukjes sachter dat je het eigenlijk helemaal niet leuk vind en dat is zonde.

Naudi
08/04/2014, 20:56
Wil iemand mij helpen met uit te leggen hoe ik PSD's kan maken? Wil er namelijk eens paar gebruiken voor men story met Bayer Leverkusen.