PDA

Bekijk Volledige Versie : Het MS-Topic, Laat zien wat je in huis hebt!

Damian'
29/08/2011, 16:25
Dit topic is bedoelt voor mensen, die geen Manager Story willen maken. Maar wel willen verbeteren in hun grafische/tekstuele stijl. Andere FB'ers zullen je commenten. Misschien wil je, als je volledig perfectioneerd bent, wel een hele goede Manager Story beginnen!

Onthoud:
Deze mensen proberen ook een poging te doen.
Geef dus opbouwende kritiek.
En niet van: Goed Stukje, Slecht Stukje etc.
Het is bedoeld om mensen te helpen!

Hopen dat er een aantal grote Story-makers op FB bijkomen!

Zeebaars
29/08/2011, 16:27
Ik heb het topic even Belangrijk gemaakt. Zo blijft het bovenaan staan ;).

Damian'
29/08/2011, 17:25
Ik zal proberen zo veel mogelijk het tekstuele, en deels het grafische op te noemen.

Jordi
29/08/2011, 18:17
In de meeste gevallen hoort er geen komma voor "en":unsure:

Joa
29/08/2011, 19:14
Nu, mijn eerste probeersel.:xd:
Met een tutorial gemaakt (Foto is wel LQ denk ik...)
Comment please

v.danda
29/08/2011, 20:13
jonasri allereerst: upload je stukjes via plaatjesupload, tinypic, of een andere uploadsite. Nu is je stuk vrij klein van stuk en het is gewoon fijner. Ok, dan over je stukje, op het eerste oog ziet het er goed uit, toch zijn er een paar fouten qua grafisch:
- waarschijnlijk wil je die foto subtiel over laten lopen, onder dat graffitiding zit alleen nog een stukje van je foto, ziet er vrij slordig uit. Ook aan de linker kan is het rond, ziet er ook niet echt mooi uit.
- Centreer je tekst niet, leest niet echt fijn en het ziet er simpelweg strakker uit als je dat niet doet.
- Tekst kan je beter niet schuingedrukt doen, leest niet echt zo fijn.

Tekstueel is het redelijk, je gebruikt alleen nog teveel kinderachtige zinnen. Dit kan je verhelpen door heel veel te lezen van sites als VI en Voetbalzone. Ga ook bij iedere zin na of je die kan tegenkomen op een site of in een krant.

Hopelijk heb je hier iets aan, nog iets oefenen en dan zou je naar mijn inzien opzich een ms kunnen openen.

Damian'
29/08/2011, 20:54
Leuk stukje! Ik zal het weer volgens mijn vaste manier doen:

Grafisch:
Foto is idd LQ.
Uiteraard, is het grafisch niet echt denderend, wat ook wel goed is!

Tekstueel:

Eerste Alinea:
Het is geen krant, of website, dus "Brugge" is overbodig (eerste woord.)
'In de derby' In de derby van wat? Het Noorden? Oosten? Van Belgie? Wees daarin duidelijker.
De jongens, is erg kinderachtig. Het is niet de C1 van Cercle. Dus mannen past beter.

Tweede Alinea:
Een foutje, werk niet met afkortingen. ;)
Bovendien is de alinea maar twee zinnen, en hoort het bij de inleiding, dus moest het bij de eerste alinea.

Derde Alinea:
Diep, de Ier, die zin leest niet lekker.
Je gebruit twee keer Kristof D'Haene (Ofzo iets.) D'Haene was al goed geweest, je moet synoniemen gebruiken.
Ook gebruik je twee keer 'Cercle.'

Vierde Alinea:
Probeer geen dubbele punten te gebruiken.

Vijfde Alinea:
In de tweede helft weer van hetzelfde. Is verkeerd, wat is hetzelfde. Maak dit ervan: In de tweede helft gaat het spel van "Synoniem" weer verder, waar het in de eerste helft gebleven was.

Goed stukje, voor de eerste keer.

Probeer echter:
Synoniemen te gebruiken.
Volwassener te schrijven.

Naudi
31/10/2011, 12:17
Hey mensen.
Graag zou ik eens een manager story willen maken van mijn coach bij Sporting maar ik ben hier echt een noob in :p kan iemand mij helpen? De basis uitleggen, tips geven enzo.

Thnx guys

Chavanel
31/10/2011, 16:21
LNickyL

Hier kan je vinden wat zo'n beetje de bedoeling er van is. Link - Klik (http://www.fifabenelux.com/forum/showthread.php?t=8388)

Voor meer informatie moet je gewoon in het Fifa 12 Manager Story- gedeelte kijken.