PDA

Bekijk Volledige Versie : Chillmate & Maka - Schalke 04 Story

Chillmate
03/09/2010, 19:24
Ik heb besloten om weer een story te proberen. Ik heb helaas de komende tijd weinig ivm met school. Ik heb gekozen voor schalke 04 en ik begin de story met de definitive selectie van nou. Maar ik begin wel in speelronde 1. Hier is m'n eerste werkje. Ik heb geprobeerd een tijdschrift te maken. Het is m'n allereerste werk in indesign dus er kunnen best nog wat fouten inzitten.

http://img401.imageshack.us/img401/166/espnraulcover.png (http://img401.imageshack.us/i/espnraulcover.png/)

MaxII
03/09/2010, 19:43
Het ziet er allemaal goed uit! Veel succes.

Pascal
03/09/2010, 20:10
Sommige letters zijn een beetje onleesbaar, maar verder ziet het er goed uit. Succes.

Bob
03/09/2010, 20:52
Leuk dat jij ook weer begint, Eric. Het openingsstuk ziet er in ieder geval goed uit, succes! ;)

Casper
03/09/2010, 21:16
Aanhalingstekens vergeten bij quote van Fabregas. Verder ziet het er inderdaad leuk uit.

Chillmate
08/09/2010, 21:33
Ik heb een tijd geen vervolgpost gepost op deze story. Dit kwam doordat Maka van FV vroeg om samen een story te gaan doen. We hebben de details doorgesproken over wie wat doet en wat we met de story van plan zijn. Verder wil ik dat de topic titel verandert wordt in Chillmate & Maka - Schalke 04 Story.

http://i53.tinypic.com/1qg3k2.png

Note: Ik ga Chillmate (oftewel, Eric) assisteren met deze story. Vandaar dat we terug in de tijd gaan; n dag na de WK-finale. De transfers zullen gebaseerd zijn op de realiteit, met misschien eigen spelers. Dus het wordt op het begin denk ik veelal nieuws die jullie hoogstwaarschijnlijk ook in het dagelijks leven zijn tegengekomen. Maar zo kunnen we de voorbereiding optimaal benutten, hebben we tijd om een verhaal te bundelen en kunnen we tegelijkertijd met de release van FIFA 11 starten met de seizoensouverture.

Note 2: Grafisch werk is 90% van Eric.

Enjoy!

Max
08/09/2010, 21:43
Ziet er goed uit Eric:bigsmile:

Casper
08/09/2010, 22:17
Verder wil ik dat de topic titel verandert wordt in Chillmate & Maka - Schalke 04 Story.

Nou, omdat je het zo vriendelijk vraagt :suspicious:

Chillmate
09/09/2010, 22:54
Bedankt Casper! Hier is het volgende stukje alweer:
http://i56.tinypic.com/254ynig.png

Max
10/09/2010, 07:44
Grafisch ziet het er erg goed uit! Hoe heb je dat met Magath gedaan?

Textueel is het ook goed :)

Chillmate
10/09/2010, 08:36
Grafisch ziet het er erg goed uit! Hoe heb je dat met Magath gedaan?

Textueel is het ook goed :)

Ik heb een team dat tenue gegeven. Verder heb ik een mannetje gemaakt die op Magath lijkt en daar een screenshot van gemaakt. De screenshot heb ik dan weer verder bewerkt tot dit resultaat. ;)

Chillmate
10/09/2010, 16:26
Bedankt voor de reacties! Hier is ons nieuwe stukje:
http://i53.tinypic.com/25k38ld.png

Raindog
10/09/2010, 16:54
Niet zo'n goed stuk, en ook erg kort. Het leest absoluut niet vlot, en er staan enkele vreemde zinnen in.

Chillmate
10/09/2010, 16:59
Niet zo'n goed stuk, en ook erg kort. Het leest absoluut niet vlot, en er staan enkele vreemde zinnen in.

Bedankt voor de Reactie Raindog. Kun je misschien ook aangeven welke zinnen vreemd zijn zodat we er ook van kunnen leren?

Raindog
10/09/2010, 17:22
De intro klopt gewoon niet. Bij de eerste zin hoort nog een 'nog' bij, en zo'n zin mag je nooit als eerste zin gebruiken. Dat stuk van de technisch directeur is ook vrij vreemd voor een kort nieuwsbericht, en de zin 'Ook Schalke was bereid de international te laten gaan' slaat nergens op. Welke club was misschien nog bereid hem te laten gaan?

De volgorde van de alinea's is ook niet echt logisch, en inhoudelijk mankeert er ook nog wel wat. Westermann was kapitein bij Schalke, dus zijn vertrek zal wel niet zonder slag of stoot gegaan zijn. Daar had je iets over kunnen schrijven.

Maka
10/09/2010, 18:31
De intro klopt gewoon niet.Jawel.

Bij de eerste zin hoort nog een 'nog' bij,Kan. Eric heeft er voor gekozen om het niet te doen; tekstueel niets mis mee.

en zo'n zin mag je nooit als eerste zin gebruiken.En dat bepaal jij? Dat bepaalt nog altijd de schrijver.. Dat jij het er niet mee eens bent, dat kan. Maar het kan prima, dus dat je dat nooit mag doen is overdreven en zo bombardeer je jouw mening tot een feit.

Dat stuk van de technisch directeur is ook vrij vreemd voor een kort nieuwsbericht,Als je de grap er niet uit kunt halen, reageer er dan niet op.. Kort nieuwsbericht? Haha, er staat gewoon alles in wat je moet weten.

en de zin 'Ook Schalke was bereid de international te laten gaan' slaat nergens op. Welke club was misschien nog bereid hem te laten gaan? Schalke was k bereid om Westermann te laten gaan, het was niet alleen de wens van HSV en de speler. Je interpreteert het verkeerd.

De volgorde van de alinea's is ook niet echt logisch,Want?

en inhoudelijk mankeert er ook nog wel wat. Westermann was kapitein bij Schalke, dus zijn vertrek zal wel niet zonder slag of stoot gegaan zijn. Het ging zonder slag of stoot, aangezien wij - Schalke 04 - keurig medewerking verleende aan de transfer van Heiko Westermann naar Hamburger SV. In eerdere alinea kun je dat lezen, of lees jij alles kris kras door elkaar? (Wordt meteen duidelijk waarom de alinea's volgens jou niet logisch zijn).

Daar had je iets over kunnen schrijven.Kan. Eric heeft er voor gekozen om het niet te doen; niets mis mee. Hij had ook nog kunnen zeggen dat de fans, de clubleiding en de kantinejuffrouw hem gaan missen in Gelsenkirchen, heeft hij ook niet gedaan; niets mis mee.

Zo, normaal reageer ik nooit op comments.. Maar kon het nu niet laten.

Raindog
10/09/2010, 18:47
1) Het is erg knullig om met de zin 'alleen een medische keuring staat de overgang in de weg' te beginnen.

2) Tekstueel inderdaad niets mis mee, maar je merkt toch zelf dat dat geen vlotte zin is?

3) Je doet uiteraard maar wat je zelf wil, maar mijn kritiek is dat dat een slechte eerste zin is. Normaal wordt er verteld dat er al een akkoord is, wat de transfersom zal zijn en dan nog wat details over de speler of over beide teams. 'Alleen een medische keuring staat een overgang nog in de weg' is dan een goede afsluiter (eventueel van de alinea), maar nogmaals, het komt erg knullig over om daarmee te starten.

4) 'Kort nieuwsbericht' is een journalistieke term.

5) Ik interpreteer het niet foutief; de zin klopt gewoon niet. Jij bedoelt 'Ook was Schalke bereid ...'

6) Want in een 'kort nieuwsbericht' schrijf je eerst de harde feiten neer, en kom je pas daarna met details en quotes.

7) Westermann was kapitein van Schalke. 't Is natuurlijk jullie manager-story, maar ik zou een kapitein nooit zomaar laten vertrekken. Ook de laatste zin van het stuk is vrij vreemd, net omdat Heiko zowat de belangrijkste speler in het team was.

8) Zie 7.

Ik hoop dat je ook op deze comment nog zult reageren. Op zich vind ik jullie story vrij goed, alleen moet je nog een beetje met kritiek leren omgaan.

Max
10/09/2010, 19:07
Van welke site is deze PSD als ik vragen mag? Want het lijkt op een veroudere voetbalprimeur versie.

Maka
10/09/2010, 21:55
1) Het is erg knullig om met de zin 'alleen een medische keuring staat de overgang in de weg' te beginnen.

2) Tekstueel inderdaad niets mis mee, maar je merkt toch zelf dat dat geen vlotte zin is?

3) Je doet uiteraard maar wat je zelf wil, maar mijn kritiek is dat dat een slechte eerste zin is. Normaal wordt er verteld dat er al een akkoord is, wat de transfersom zal zijn en dan nog wat details over de speler of over beide teams. 'Alleen een medische keuring staat een overgang nog in de weg' is dan een goede afsluiter (eventueel van de alinea), maar nogmaals, het komt erg knullig over om daarmee te starten.

4) 'Kort nieuwsbericht' is een journalistieke term.

5) Ik interpreteer het niet foutief; de zin klopt gewoon niet. Jij bedoelt 'Ook was Schalke bereid ...'

6) Want in een 'kort nieuwsbericht' schrijf je eerst de harde feiten neer, en kom je pas daarna met details en quotes.

7) Westermann was kapitein van Schalke. 't Is natuurlijk jullie manager-story, maar ik zou een kapitein nooit zomaar laten vertrekken. Ook de laatste zin van het stuk is vrij vreemd, net omdat Heiko zowat de belangrijkste speler in het team was.

8) Zie 7.

Ik hoop dat je ook op deze comment nog zult reageren. Op zich vind ik jullie story vrij goed, alleen moet je nog een beetje met kritiek leren omgaan.Ja, je maakt je echt belachelijk. Eric en ik weten wel waarom. Verder maak ik geen woorden meer aan je vuil; je interpretie raakt kant noch wel, begrijpend lezen is niet iets waar je in uitblinkt. Dit stukje, oftewel in FB-termen, deze update is journalistiek correct. Zowel tekstueel als in opbouw qua alinea's.

En Westermann vertrok in real-life ook naar Hamburger SV en wij willen een story die nauw aansluit op de realiteit.

Maar we gaan verder..

Aangezien het even raar is gelopen met mijn komst, even alle zaakjes in de voetbalwereld de revue laten passeren. Zo hebben we de mogelijkheid om er een verhaal van te maken; en kan ik ook inkomen met weer teksten te schrijven. Excuses als het verveeld (want het is veelal nieuws wat bekend is). Eigen inbreng volgt spoedig.
http://i56.tinypic.com/2v3gd50.png

Raindog
11/09/2010, 01:21
Laat duidelijk zijn dat het absoluut niet mijn bedoeling is jullie story af te kraken. Als jij echter denkt dat dat stuk journalistiek correct was, laat ik je graag in je waan. Je staat duidelijk niet open voor kritiek. Deze werd nochtans uitdrukkelijk gevraagd door Chillmate.

En uiteraard vertrok Westermann in real-life ook naar HSV, maar jullie gaan toch niet gewoon het recente verleden van Schalke kopiren, mag ik hopen? Straks verliezen jullie nog van Hoffenheim door doelpunten van Vorsah en Neuer (own)...

Op dit tweede stuk valt niets aan te merken, maar het is dan ook erg kort. Voor Rafinha (en zowat elke andere speler van Schalke) zijn er trouwens goede faces te downloaden, makkelijk te vinden op fifakorea of fifaevolution.

Goed trouwens dat je niet opgeeft, na dat mindere stuk. Blijven proberen, experientia docet stultos.

Maka
11/09/2010, 16:47
Laat duidelijk zijn dat het absoluut niet mijn bedoeling is jullie story af te kraken.Maar toch doe je het bij Eric.

Als jij echter denkt dat dat stuk journalistiek correct was, laat ik je graag in je waan. Je staat duidelijk niet open voor kritiek. Deze werd nochtans uitdrukkelijk gevraagd door Chillmate.Ik sta wel degelijk open voor kritiek, Eric ook. Maar dat moet dan wel gegrond zijn; en dat was in dit geval absoluut niet zo in mijn ogen. Daar mag ik iets van zeggen, net zoals jij kritiek mag geven. Maar je hoort Eric niet af te kraken op dat stukje, want zowel tekstueel als grafisch steekt het goed in elkaar.

En uiteraard vertrok Westermann in real-life ook naar HSV, maar jullie gaan toch niet gewoon het recente verleden van Schalke kopiren, mag ik hopen?Vooralsnog wel. Zo kunnen we er rustig aan ons eigen verhaal van maken. Dat is even vervelend, maar FIFA 11 is nog niet uit. Vandaar.

Straks verliezen jullie nog van Hoffenheim door doelpunten van Vorsah en Neuer (own)...Nee.

Op dit tweede stuk valt niets aan te merken, maar het is dan ook erg kort. Voor Rafinha (en zowat elke andere speler van Schalke) zijn er trouwens goede faces te downloaden, makkelijk te vinden op fifakorea of fifaevolution. Dankje, inderdaad kort. Maar wel duidelijk. En voor de faces moet je bij Eric zijn.

Goed trouwens dat je niet opgeeft, na dat mindere stuk. Blijven proberen, experientia docet stultos.Ha ha. Om dit kan ik alleen maar lachen.. Je hebt duidelijk geen idee wie ik ben.. Maar maakt ook niets uit.

Genoeg hier over en we gaan verder met deze story. Of het je nou bevalt, of niet.

Raindog
11/09/2010, 17:58
Je noemt wat ik deed dus afkraken? Nu, dat kan ik ook doen, en wel op simpele aanvraag. Wat ik deed, was goedbedoelde kritiek geven. Chillmate vroeg me wat er volgens mij mis was met het stuk, waarop ik mijn mening uit de doeken deed. En volgens mij was die kritiek wel degelijk gegrond. U denkt daar duidelijk anders over, so let's agree to disagree. Over de grafische kant spreek ik me trouwens niet uit, omdat ik daar een leek in ben.

Ook ben ik blij dat je kan lachen, al is het dan niet met het flauwe grapje omtrent de wedstrijd tegen Hoffenheim. Ben ook best benieuwd naar wie je dan wel zou zijn, en als je dit niet met het forum wilt delen, mag je mij altijd een PM sturen. Ik hoop echter dat je me niet teleurstelt, want met jouw geweldig journalistiek en tekstueel inzicht, n je bescheiden Latijns citaat, verwacht ik niet het minste. Ignoti nulla cupido.

Casper
11/09/2010, 18:34
Oke heren, zo is het wel genoeg. Klaar nu met deze discussie