PDA

Bekijk Volledige Versie : [Blog] Patrick Pauw

Patrick
05/08/2010, 13:28
1
Het lidmaatschap.

Ik was denk ik een jaar of, wat zou het zijn, 9. Ik vroeg aan mij moeder of ik me mocht aanmelden bij me plaatselijke voetbalvereniging. Het was trouwens niet de eerste keer dat ik hierom vroeg. Want ik drong vaker aan. Maar omdat vv DBS wegging, wachtte mijn moeder. Ze wist namelijk niet waar de vereniging naar toe zou verhuizen. De ploeg bleek naar Meerhoven te verhuizen, een nieuwe gemeente naast Veldhoven. Mijn moeder wou dus niet continue naar Meerhoven toe, 3 km trouwens van huis gezien. Mijn ouders dachten als eerste aan DBS omdat mijn opa, die overleed toen ik 2 was, daar voetbalde, nou, niet alleen mijn opa. Mijn moeder, tante en oom voetbalde er. Het was dus een familie traditie om bij DBS te gaan voetballen. Ik verbrak dus deze traditie. Maar even terug, toen ik vroeg of ik mocht gaan voetballen. Mijn moeder zei uiteindelijk ja. We gingen naar rkvv Brabantia. De sportieve rivaal van DBS. Ze zaten namelijk voor de verhuizing van DBS, samen op sportpark De Hurk. Afijn, mijn moeder en ik gingen naar het jeugdbestuur, en ik kon me aanmelden, maar dan voor de wachtlijst. Dit deden we, want we stonden bovenaan. Na onze gegevens afgegeven te hebben, gingen we weer op huis aan.

http://www.marjonsplaza.com/VV%20Brabantia%20logo.jpg
http://www.voetbalmaten.nl/clublogos/424/voetbal_vereniging_VV_DBS_uit_Eindhoven.jpg

Inmiddels, 7 jaar later hebben we gewacht op het telefoontje van Brabantia dat ik ingedeeld was in een team. Maar die kwam maar niet. Dus vroeg ik opnieuw aan mijn moeder, of ik me opnieuw kon aanmelden. Dit vond ze goed, en we gingen opnieuw naar Brabantia toe. Ditmaal, hadden we geluk. Brabantia was net een nieuw team aan het opzetten, de A3. Natuurlijk ging ik hiervoor, en ik koos voor de positie als doelman, omdat mijn toenmalig idool, Gomes, bij PSV keepte. Aan het eind van het seizoen, tot aan de zomerstop, werden we tweede. Het volgende seizoen, kwam ik in de beloften (Brabantia 2) terecht. Ik besloot niet meer te gaan keepen. En werd een rechtsbuiten. Maar dat ging me in het begin nog goed af. Want de tweede wedstrijd van het winterseizoen, tegen DBS, kreeg ik de bal aan de zijlijn. Ik deed net of ik naar rechts ging, maar ging snel naar links. Die verdediger was ik kwijt. Toen de volgende, die was ik eenvoudiger kwijt, ik maakte een schaar en was los. Toen keek ik naar de goal, en zag dat de keeper 3 meter voor de lijn stond, bij de korte hoek. Op dat moment bedacht ik me geen moment, en krulde de bal met links, tevens me goede been, de verre kruising in. Ik dacht aan opa, en de tranen vloeide over me wang heen. Deze was voor opa.

Justin'
05/08/2010, 17:31
Ziet er tot nu toe goed uit hoor, Patrick. Al vind ik vele zinnen niet goed lopen. Ook zijn er hier en daar wat woorden die beter kunt weg laten of kunt vervangen door andere woorden waardoor het makkelijker en sneller weg te lezen valt. Dit komt met de tijd wel. Ga zo door.

Patrick
11/08/2010, 17:27
Dat vind ik het lastigste. Ik zelf lees het namelijk makkelijk en vlot door, en meteen mijn reactie daarop: Oh, dan kan iedereen het wel lezen. Maar ik probeer er de volgende keer op te letten.
ff tussen haakjes: 2 dagen voorlopig nog geen berichtje kwa MS. Dit omdat ik al 6 dagen logeer bij een vriend. En overmorgen pas thuis kom. En hier heb ik geen Word, of iets dergelijks.
Dus tot over 2 dagen met me volgende stukje ;)

Patrick
13/08/2010, 00:04
2
Het contract

5 jaar na de wedstrijd tegen DBS, speelde ik tegen PSV. Dit omdat ik inmiddels in Brabantia 1 voetbalde. Een oefenwedstrijd. Niet op sportpark De Hurk, maar op sportpark De Meern. PSV keurde de velden bij Brabantia niet goed, en dus weken we af naar sportpark De Meern. Ik begon in de basis als de linkshalf. Ik speelde goed, en gaf een assist in de 1e helft. De coach veranderde 10 spelers, behalve mij. Hij wou mij nog 15 minuten in actie zien. Omdat dit mij motiveerde, probeerde ik de 4-1 achterstand bij rust, een tikketje op te buigen. En dit lukte. Na een mooie aanval kwam de bal bij mij terecht. Ik draaide me om, en was Fransisco ‘maza’ Rodriquez in een keer kwijt, en haalde meteen uit. De bal kwam achter Cassió Ramos terecht. Dit betekende de 4-2. Omdat moment wist ik niet dat er 2 mensen het terrein verlieten, omdat ik gewisseld werd. Die 2 mensen waren scouts. Een daarvan was van Ajax, en de andere scout was afkomstig van Manchester United. Beide gingen terug naar de club om verslag uit te brengen. Dit wist ik op dat moment natuurlijk nog niet. In de 60e minuut werd ik dus gewisseld. Ik zei tegen Beerkens, de 25 jarige linkshalf, dat hij vooral langs Pieters moest, die was het zwakst in de verdediging. Hij zei dat het wel goed zou gaan komen. Na 90 minuten stond er een uitslag van 12-2 op het scorebord. Harde cijfers, maar wat wil je tegen een club als PSV?

http://www.psv.nl/upload/719ce64e-a62c-423a-909e-b8b6c9646540_BRAB%202.jpg

2 Dagen na de wedstrijd tegen PSV, kreeg ik een telefoontje. Ik nam op, en na namen gewisseld te hebben, kwam ik erachter dat het de technisch directeur was van Ajax. Hij vroeg of ik op gesprek kon komen, en ik antwoorden met ja. 1 dag later stond ik in het kantoor van de technisch directeur. Ik schudde hem een hand, en we bespraken over een misschien aankomende loopbaan bij Ajax. In mij achterhoofd hield ik constant het woord nee. Dit omdat ik een PSV supporter was, en in geen elk geval naar Ajax toe wou. Aan het eind van het gesprek vertelde ik dat ik er over zou nadenken. En na 3 dagen belde ik Ajax met het nieuws dat ik niet geďnteresseerd was. De scout, wie ik op dat moment aan de lijn had, was hoorbaar teleurgesteld. Het was zondag die dag, maar hoefde niet te spelen. Ik kreeg alweer telefoon. Ik nam op met Patrick, en hoorde een Engelsman praten, en verstond dat ik over 3 dagen ingevlogen werd naar Manchester, omdat er een contract klaar lag voor 3 jaar. Ik geloofde me oren niet, en vertelde dat ik verheugd was op dat moment. Blij vertelde ik het nieuws aan me ouders.