PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn visie, mijn verhaal - Jordi

Jordi
03/08/2010, 21:51
Dit is geen Story, maar een soort column / blog waarin ik mijn mening over actuele voetbal bezigheden vertel. De PSDs zet ik erbij om het iets aantrekkelijker te maken om te lezen, maar zijn niet van grote waarde.http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/03/1280854397-790.png

Heb het maar na de subtoppers afgekapt omdat het anders wel erg lang zou worden, wellicht volgende keer over de middenmoters en degradatiekandidaten.

cassana
03/08/2010, 22:06
Goed stukje, leuk om te lezen. Ga zo door:)

Sjoerd
04/08/2010, 01:03
Wel een goed stukje, alleen raar dat je begin Augustus al gaat concluderen dat Ruiz en Affelay blijven bij hun clubs. Want de transfermarkt is nog niet dicht. Grafisch ziet er ook wel netjes uit.

Bob
04/08/2010, 08:13
Ziet er leuk uit Jordi! Ik nog wel wat verbeteringen gevonden.

tweede alinea: ...van vorig jaar ajax raakte... = ...van vorig jaar, Ajax, raakte en ...kwijt, en... = ... kwijt en... en verhoogt = verhoogd.

Derde: Je begint met dezelde zin als in de vorige alinea, ik zou het zo doen: 'De ploeg die vorig jaar als vierde eindigde, Feyenoord, zag...' en ... ...
Rotterdammers niet omdat... = ...Rotterdammers niet, omdat...

Vierde: Vebreek = Verbeek

Vijfde: ...gezet, en... =gezet en...

Laatste: Ten eerste begint een zin nooit met 'En'. Ten tweede gebruik je bij de laatste zin ook geen vraagteken.

Zie dit als positieve kritiek, succes met je volgende stuk! ;)

Justin'
04/08/2010, 10:19
Goed stukje om te lezen hoor, ga zo door. Al vind ik lappen tekst mooier in een ander soort lay-out. Kijk eens in de VI en op internet voor column blogs.

Bob
04/08/2010, 10:38
Op VI staat het gewoon zo als hier, hoor. ;)

Zeebaars
04/08/2010, 14:06
Lekker door te lezen en het ziet het mooi uit. Alleen klopt het stukje van Stoch niet. Stoch is naar Fenerbahce en niet bij Chelsea gebleven.

Ga zo door zou ik zeggen.

Jordi
04/08/2010, 22:06
Ik zeg ook niet dat hij bij Chelsea is gebleven, maar dat hij werd terug gehaald:P
Morgen verwacht ik met een nieuw stukje te komen:)

Patrick
05/08/2010, 13:39
Had je er dan ook niet bij kunnen melden dat hij van daaruit naar Turkije vertrokken is?

Jordi
05/08/2010, 17:33
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/05/1281011635-60.png

Justin'
05/08/2010, 18:58
Ziet er weer goed uit, leest lekker weg. Al vind ik dat je wel wat meer je eigen mening mag laten spreken. Nu vind ik het niet echt een column. Boven aan staat : Columns / Jordi, waarom staat hier je achternaam niet bij? Dit maakt het weer een klein stukje echter. Ga zo door.

Jordi
13/08/2010, 16:24
Omdat het stuk erg groot was, paste er een PSD niet echt bij...ook is het stuk niet helemaal compleet maar heb ik het expres aan de ''korte'' kant gehouden omdat het anders niet meer lekker leest;)
Afgelopen zondag heb ik met veel ergernis naar de eerste helft van mijn Feyenoord tegen FC Utrecht zitten kijken, allemaal spelers waaraan Feyenoord haast niks heeft betaald. Dat is het verhaal van het transferbeleid van de afgelopen jaren bij de club. Hoewel ik de tweede helft zeer goed vond wil ik het toch even hebben over de transfers die Feyenoord financieel tot deze status hebben gebracht.

In het succesvolle seizoen 2001-2002 werd Michel Bastos transfervrij aangetrokken, ook kwamen spits Pierre van Hooijdonk, keeper Edwin Zoetebier en verdediger Pieter Collen voor een bedrag van twee-en-een-half miljoen euro per speler, Shinji Ono werd zelfs €12.500.00 voor betaald. Jerzy Dudek wordt voor een bedrag verkocht van ruim zeven-en-een-half miljoen euro aan Liverpool. Na nog een aantal onbekendere aankopen werd de balans nog negatief. Enkele seizoenen later bleek dit zich veelvoudig te herhalen. In de zomer van 2003 werd veel aandacht besteed aan de aankoop van groot talent Danko Lazovic. Lazovic, Collen en Bastos konden nooit laten zien waarvoor zij gehaald waren, en werden dus transfervrij van de hand gedaan. Ook Pierre van Hooijdonk vertrok voor een aanzienlijk lager bedrag dan hij voor gekomen was. Net als Pi-air kende Ono zijn waarde voor Feyenoord door bij te dragen aan de UEFA Cup winst in 2002, maar Ono kende veel blessureleed waardoor ook hij uiteindelijk voor een bedrag van niks de Kuip verliet.

Feyenoord dacht meermaals talenten te strikken, die het uiteindelijk niet konden maken in de Kuip. Zo waren Gerson Magro, Santi Kolk, Ivan Bandalovski en Gill Swerts zelden te bewonderen in de Kuip. Toen in de zomer van 2006 bekend werd dat Patrick Paauwe, Salomon Kalou en Dirk Kuyt zag vetrekken sloeg het noodlot toe bij de Feyenoord directie. Wanhoop aankopen werden aan het altijd trouwe Legioen voorgesteld, dat met namen als Joonas Kolkka, Stijn Huysegems, Danny Buijs, Theo Lucius, Karim Sadi niet verwend werd. Als klapper op de vuurpijl werd de afgeschreven spits Angelos Charisteas bij ,de grote rivaal uit Amsterdam, Ajax weggehaald. De resultaten vielen erg tegen, en Feyenoord eindigde op een zevende plaats. Reden voor de directie om al het geld dat Feyenoord bezat uit te geven aan grote namen. Zo kwamen Giovanni van Bronckhorst, Roy Makaay, Tim de Cler, Kevin Hofland, Denny Landzaat en Michael Mols gehaald. Gesproken werd over een kampioenen team dat de salarissen wel waard zou wezen. Echter eindigde Feyenoord opnieuw buiten de top 5 en werd de schade enigszins beperkt door de beker te winnen.

Nu een aantal seizoenen later weten we dat de aankopen toen geen titel hebben opgeleverd, geen grote prestaties in Europa en dus alleen maar geld hebben gekost. Zoals Johan Cruijff ooit zei heeft elk nadeel z’n voordeel. Zo krijgt tegenwoordig de eigen jeugd bij Feyenoord een kans, wat zeker niet slecht uitpakt. Zo zijn spelers als Salomon Kalou en Robin van Persie groot geworden bij Feyenoord, en ook de huidige lichting is er n van grote waarden. Zo laten spelers als Wijnaldum, Fer en de Vrij zien waarom zij door Feyenoord gescout zijn. Nu maar hopen dat deze spelers Feyenoord weer financieel gezond kan krijgen.

Voorlopig geen columns aangezien ik zondag op vakantie ga;)