PDA

Bekijk Volledige Versie : Bayer Leverkusen

Nilsverkley
18/07/2010, 12:54
Hallo allemaal, ik was even aan het googlen waar ik nog meer FIFA stories kon plaatsen en vond dit forum ;) Ik ga vanaf nu hier mijn manager story van Bayer Leverkusen posten. Ik speel fifa 10 op de ps3 met wereldklasse.

Ik heb voor Bayer Leverkusen gekozen omdat ik het wel een aardig teampje vind, en niet al te sterk.

Ik hoop dat mijn verhaal snel uitgroeit tot een van de grootste FIFA verhalen, heb er namelijk echt zin in!
Veel lees plezier! :D

http://i32.tinypic.com/28bdu9e.png

Freddy
18/07/2010, 13:09
Ziet er redelijk goed uit voor iemand die net begint, er zitten wel een aantal fouten in textueel.

- Er staat assistent traint, dat is natuurlijk assistent trainer.
- Als gemeld is al gemeld.
- Een van de doelsteling is, een van de doelstellingen is.
- CL. is Champions League. Altijd voluit daarna mag je een afkorting gebruiken.

Nilsverkley
18/07/2010, 13:14
Bedankt voor de tips ;) Zal er de volgende keer aan proberen te denken

Sam
18/07/2010, 13:17
Het ziet er inderdaad redelijk goed uit. Ben benieuwd

Nilsverkley
18/07/2010, 13:33
Bedankt voor de reacties/tips ! ;)

http://i28.tinypic.com/8x277l.png

Freddy
18/07/2010, 13:38
Een redelijk stukje. Je zou eens een andere PSD moeten gebruiken. Steeds dezelfde is saai.
Verders zaten er nog wat fouten in de tekst.

- Bij 4.7 Miljoen moet er nog Euro achter.
- Bij het tweede tussenkopje moet de 1 voluit.
- 1e = Eerste.

Kijk een hier http://www.fifabenelux.com/forum/forumdisplay.php?f=78 voor hulp, hints en tips.

Nilsverkley
18/07/2010, 13:41
Oké, ik heb nu nog 1 verhaaltje op voorraad met deze layout. De volgende keer probeer ik een andere ;) Ik wil namelijk ook niet te snel achter elkaar posten!

Zoals gezegd nu dus nog 1 stukje met Bild layout, hierna komt er een andere

http://i27.tinypic.com/288cqi9.png

Sam
18/07/2010, 14:10
Goed redelijk stukje. Maar ten eerste moet er een border om. Voor de rest is het handiger om getallen voluit te schrijven.
En dat Schalke verliest van Leverkusen, dat lijkt me onrealistisch.
Maar goed het is en blijft voetbal ;)
Het is denk ik ook een iets te groot lettertype voor een site.

Nilsverkley
18/07/2010, 14:22
Moet ik dan expres gaan verliezen van Schalke? :blink: En zo onlogisch vind ik het niet hoor. Voor de rest bedankt voor je tips!

Nilsverkley
18/07/2010, 14:24
http://i29.tinypic.com/35bbiih.png

Sam
18/07/2010, 14:25
Nee dat zeg ik niet, maar misschien moet je de wedstrijd van Schalke dan bijvoorbeeld op Wereldklasse of Legendarisch zetten?

Over update : Matig, schrijf nou eens getallen voluit. En het linker rijtje van nieuwtjes dat is niet belangrijk voor je story, zet dat dan er ook niet in.
Het rechter stukje is ook niet interressant dat hoeft er dan ook niet in dat is alleen maar ruimte. Hoe kleiner hoe meer practisch.Citaat: 'De meegereisde fans van Hoffenheim kregen slechts 1 doelpunt te zien in de slotminuten van de wedstrijd na een misverstand tussen de verdedigers van Leverkusen.
Let op komma gerbuik! En maak zinnen niet zo lang!

Freddy
18/07/2010, 14:32
Sam ik weet niet, maar dat hoort bij een PSD. Het moet eruit zien alsof het net een site is. En bij een site staan die dingetjes aan de zijkant.

Nilsverkley
18/07/2010, 14:33
Nee dat zeg ik niet, maar misschien moet je de wedstrijd van Schalke dan bijvoorbeeld op Wereldklasse of Legendarisch zetten?

Over update : Matig, schrijf nou eens getallen voluit. En het linker rijtje van nieuwtjes dat is niet belangrijk voor je story, zet dat dan er ook niet in.
Het rechter stukje is ook niet interressant dat hoeft er dan ook niet in dat is alleen maar ruimte. Hoe kleiner hoe meer practisch.

Ik speel al op wereldklasse, maar ik zal de moeilijke wedstrijden wel is op Legedarisch proberen! Wederom bedankt voor de tips. En ja indd getallen voluit schrijven schoot er ff bij in, ookal was het maar 1 foutje ;)

Sam
18/07/2010, 14:37
Sam ik weet niet, maar dat hoort bij een PSD. Het moet eruit zien alsof het net een site is. En bij een site staan die dingetjes aan de zijkant.

Ja dat kan maar het hoeft niet. Het belangrijkste is de titel van de site en de menu balk, voor de rest kan je nieuwtjes er bij zetten die met je story te maken hebben. Of andere storys die actief zijn nu dat is ook leuk. En overbodige reclame kan je wegglaten. Maar ja dit is wat ik vind.

Freddy
18/07/2010, 14:40
Ja dat kan maar het hoeft niet. Het belangrijkste is de titel van de site en de menu balk, voor de rest kan je nieuwtjes er bij zetten die met je story te maken hebben. Of andere storys die actief zijn nu dat is ook leuk. En overbodige reclame kan je wegglaten. Maar ja dit is wat ik vind.Als je het wel doet ziet het er realistischer uit. Verders moet je niet beginnen over zijn komma gebruik als je zelf net nog zonder interpunctie schreef.

Sam
18/07/2010, 14:42
Ik let niet echt op kommagebruik in reacties, als het maar overkomt op die gene. Met stukjes is het anders ;)

Freddy
18/07/2010, 14:47
Ik let niet echt op kommagebruik in reacties, als het maar overkomt op die gene. Met stukjes is het anders ;)Nee, je moet het ook in reacties gebruiken. Want zo kan je soms niks van je posts volgen. Dus gebruik altijd interpunctie. Btw het is Ajacied niet Ajaxsid. Nu weer ontopic.

Casper
18/07/2010, 15:34
Oke rustig kinders.

Over het stukje. Meeste is al gezegt. Getallen volluit schrijven is een must. Ook kon de PSD een stukje kleiner. Bijvoorbeeld zo:

http://img401.imageshack.us/img401/7711/stuk4wedstrijdverslagwi.png (http://img401.imageshack.us/i/stuk4wedstrijdverslagwi.png/)

Nilsverkley
18/07/2010, 15:41
Bedankt voor al jullie tips, ik probeer elke keer te verbeteren!

http://i28.tinypic.com/209ka6q.png

Sam
18/07/2010, 15:49
Verbetering zie ik al. Als je in het begin een naam voluit hebt geschreven dan hoef je dat niet meer daarna te doen. Dus niet steeds Borrusia Dortmund maar je kan ook gewoon Dortmund doen. Of een bijnaam. Die kan je vinden bij wikipedia. Maar de bijnaam moet altijd schuin gedrukt zijn.

Casper
18/07/2010, 15:58
Site ziet er goed uit! Wel kan het tekstueel nog voorruit. Voor het woord 'en' nóóit een komma. Verder zijn er nog een paar zinnen die niet lekker lopen. Onder aan de site is nog een groot wit vlak. Dat kan je beter weg doen want dat staat niet mooi. (seite drucken enz wat naar boven plaatsen en onderin afknippen). En nog altijd mis ik een border (rand) om je stukje. Dat maakt het mooier en dus ook prettiger lezen. Succes. Kijk uit naar je volgende stukje.

Nilsverkley
18/07/2010, 16:00
Vanavond komt mn volgende stukje, wil het niet al te snel achter elkaar posten namelijk. Bedankt voor alle reacties :praise:

EDIT:
Ik maak vanaf nu alleen stukjes van belangrijke wedstrijden/gebeurtenissen.

Nilsverkley
18/07/2010, 17:50
http://i28.tinypic.com/24loi2a.png

'Max
18/07/2010, 18:43
Ziet er goed uit alleen het onderste gedeelte is weer wit en München gladbach moet Mönchengladbach worden volgens mij.

Nilsverkley
18/07/2010, 19:02
München Gladbach is Mönchengladbach was vergissing!

http://i28.tinypic.com/24mrzmw.jpg

'Max
18/07/2010, 19:07
Misschien kun je vaker bijnamen van Leverkusen nemen want nu staat er de hele tijd hetzelfde en wordt het eentonig ;)

Freddy
18/07/2010, 19:10
Goed stukje, al is het Kießling in plaats van Kiessling. Dat tekentje maak je door alt gr + s te doen. ;)
Verders, zou ik perfecte steekbal gegeven vervangen door een perfect gegeven steekbal. Keep it up.

'Max
18/07/2010, 19:12
Zijn naam kan ook als Kiessling worden opgevat. Wordt vaker zo geschreven, omdat de ringel-s op hetzelfde neerkomt als dubbel-s. Van origine is het natuurlijk waar wat je zegt. (Kan geen ringel-s maken omdat ik op een domme apple zit :P)

Nilsverkley
18/07/2010, 19:14
Bedankt voor de reacties jongens!

Sam
18/07/2010, 19:23
t zit redelijk goed in elkaar maar kom op we zeggen het steeds en je doet er nog steeds niks mee! Schrijf getallen nou eens voluit!

Zeebaars
18/07/2010, 19:32
Het ziet er redelijk uit, maar er zitten toch fouten in. Je gebruikt vaak het foute letter type, de foto's zien er vaak niet uit.

Als tip geef ik nog om niet zoveel te posten. Zeven stukjes op een dag is gewoon teveel. Ik snap niet dat dit de andere niet opmerking. Probeer 1 à 2 stukjes per dag te posten.

Freddy
18/07/2010, 19:32
Zijn naam kan ook als Kiessling worden opgevat. Wordt vaker zo geschreven, omdat de ringel-s op hetzelfde neerkomt als dubbel-s. Van origine is het natuurlijk waar wat je zegt. (Kan geen ringel-s maken omdat ik op een domme apple zit :P)Ja klopt, het is ook niet fout maar je kan beter ringel-s doen.;)

'Max
18/07/2010, 19:41
Het ziet er redelijk uit, maar er zitten toch fouten in. Je gebruikt vaak het foute letter type, de foto's zien er vaak niet uit.

Als tip geef ik nog om niet zoveel te posten. Zeven stukjes op een dag is gewoon teveel. Ik snap niet dat dit de andere niet opmerking. Probeer 1 à 2 stukjes per dag te posten.

Is toch juist leuk als je meerdere stukjes te lezen krijgt ?
Daarbij heeft hij vanmiddag gezegd, na al meerdere stukjes gepost te hebben, dat hij alleen nog maar belangrijke gebeurtenissen/wedstrijden zou gaan berichten. Hier blijkt dus uit dat hij het zelf ook een beetje veel vindt ;)

Zeebaars
18/07/2010, 19:43
Sorry maar heb jij meer story's gelezen. Zeven stukjes is gewoon te veel. Mensen hebben niet de tijd om ze rustig te lezen en beoordelen. 2 stukjes is het maximum.

Freddy
18/07/2010, 19:46
Sorry maar heb jij meer story's gelezen. Zeven stukjes is gewoon te veel. Mensen hebben niet de tijd om ze rustig te lezen en beoordelen. 2 stukjes is het maximum.Twee is niet het maximum. Dat ligt gewoon aan de hoeveelheid die hij wilt maken. Denk er echter aan dat je het inderdaad beter kan verspreiden over de dagen. Zeven stukjes op een dag, daar zou je al een week mee kunnen vullen. ;)

'Max
18/07/2010, 19:48
Dat kun je hem echt niet kwalijk nemen. Hij is een enthousiaste beginneling ;)

Dewey
18/07/2010, 20:45
Leuk stukje, maar Borrusia Mönchengladbach komt niet aan München maar uit Gladbach ( Correct me if im wrong ).

Gr Dewey

Nilsverkley
19/07/2010, 11:39
Ja klopt, was een fout van mij.

Vanaf nu ga ik gewoon 2 verslagen per dag schrijven.

Welk lettertype stel jij dan voor? Ik heb niets aan die kritiek als je niet iets anders voorsteld. Plaatjes zien er niet uit? Sorry hoor maar wat is er slecht aan de plaatjes? Misschien een keertje LQ maar voor de rest is het toch redelijk lijkt me zo.

Nilsverkley
19/07/2010, 13:12
Vind het nog altijd lastig om een juist lettertype te vinden, iemand tips?

http://i26.tinypic.com/auiya.png

Zeebaars
19/07/2010, 13:20
Ja klopt, was een fout van mij.

Vanaf nu ga ik gewoon 2 verslagen per dag schrijven.

Welk lettertype stel jij dan voor? Ik heb niets aan die kritiek als je niet iets anders voorsteld. Plaatjes zien er niet uit? Sorry hoor maar wat is er slecht aan de plaatjes? Misschien een keertje LQ maar voor de rest is het toch redelijk lijkt me zo.

Ik heb weinig verstand van het juiste lettertype, dus ik kan alleen zeggen als het niet goed is. Verder zijn vaak de plaatjes of te klein of te groot.

Over je stukje: Grafisch goed. De tekst leest goed door. Ik heb alleen twee fouten kunnen ontdekken.

1. tussen één doelpunt, en zit een spatie teveel.
2. Bij dezelfde zin stop je te vroeg. Bij voor Leverkusen hoefde je de zin niet te stoppen. Je kon het ook zo doen: voor Lever- en dan op de volgende zin verder gaan. Zo ziet dat er niet gek uit.

Nilsverkley
19/07/2010, 13:23
Bedankt ;)

Nilsverkley
19/07/2010, 14:51
Mijn laatste stukje van vandaag!

http://i28.tinypic.com/2rom7gh.png

Casper
19/07/2010, 15:05
Haha, een typische van Gaal uitspraak :xd:. Was mooier geweest als je de titel had laten doorlopen. In de inleiding schrijf je twee keer 'kamp van'. Gebruik daar meer synoniemen voor. Gebruik voor de tweede alinea een extra alinea. Dat leest prettiger. Verder zijn er nog een aantal kinderachtige zinnen te vinden, die je moet mijden. Maar, je gaat vooruit. Blessure tijd = blessuretijd. Blij = content. Staat wat professioneler.

Zeebaars
19/07/2010, 15:16
Goed stukje. Het leest lekker door en grafisch is het oke. Ik heb nog 1 minpunt. Gebruik meer alinea's, dat is een stuk overzichtelijker en dan leest de tekst makkelijker.

Jan
19/07/2010, 18:13
Tips zijn al gegeven maar je zegt ergens in het begin niet te snel achter elkaar te posten en vervolgens heb je na 2 dagen al 5 pagina's en 9 stukjes :blink:

Nilsverkley
20/07/2010, 11:04
En als je wat verder kijkt zie je ook dat ik vanaf gisteren 2 stukjes per dag doe.

Jan
20/07/2010, 11:11
Sorry, daar heb ik per ongeluk overheen gelezen:embarrest: Toch ziet het er niet heel slecht uit voor (een van) je eerste stories ;)

Nilsverkley
20/07/2010, 11:56
Bedankt, dit is inderdaad mijn eerste story :) Hierbij meteen mijn volgende stukje:

http://i26.tinypic.com/2e31pvd.png

Jan
20/07/2010, 12:00
Ziet er goed uit alleen lijkt het lettertype wat wazig en de laatste zin vind ik niet echt lekker lopen, Ik had er dit van gemaakt:

Het contract van de jonge Duitse middenvelderloopt medio 2011 af, het is nog maar de vraag of hij zal verlengen.

Ik weet niet of dit wel goed is maar ik zou er zoiets van hebben gemaakt :P

Nilsverkley
20/07/2010, 12:01
Ik zie nu ook dat het lettertype wat wazig oogt. In photoshop leek het anders. Bedankt voor je tip

Jan
20/07/2010, 12:04
Dan moet je even kijken of je settings goed staan, voor de titel op smooth en anders op none ;)

Nilsverkley
20/07/2010, 13:13
Laatste stukje voor vandaag, had de instellingen van de tekst veranderd maar nog steeds redelijk wazig.

http://i26.tinypic.com/muttnn.png

Jan
20/07/2010, 13:31
Sommige zinnen lopen niet lekker, lettertype is al iets beter en een goede transfer voor jou maar totaal niet realistisch...

Casper
20/07/2010, 19:26
Je had beter de titel wat groter kunnen doen. Want nu trekt het te aandacht totaal niet. De inleiding moet dik en de rest gewoon normaal. Nu is het erg moeilijk te lezen. De inleiding ziet er ook vaag uit. Gerbuik meer synoniemen voor Toulalan. Zo gebruik je in twee zinnen, twee keer zijn naam.

fransman = Fransman
versterking = een versterking / versterkingen
..., hij = ... ,want hij was
op 1 = op de eerste plaats
slordig verlies op = slordig verlies van

Laatste alinea loopt totaal niet lekker. Stukje is matig. Je kan beter, daar ben ik van overtuigd.

Nilsverkley
22/07/2010, 21:06
Heb de laatste 2 dagen geen tijd gehad om stukjes te posten. Morgen komen ze weer!

Patrick
22/07/2010, 22:31
ik heb diepe respect voor jou (en de overige MS makers) om hieraan te beginnen. Lettertypes uitzoeken e.d.
Ik wil dolgraag ook een MS starten. Maar heb er geen PS e.d voor,
Nogmaals respect!
(Als iemand me kan helpen? PM me maar! Dan gaan we samen een MS maken?)

ONTOPIC:
Ziet er goed uit. Heb ff alles snel doorgelezen. Maar e verbeter punten zijn al genoemd.
Maar controleer spelling beter voordat je echt klaar bent. Nu word je erop gewezen, en kan je er niet veel meer aan doen. Mijn tip :amuse:

Nilsverkley
23/07/2010, 10:17
http://i28.tinypic.com/18iwia.png

Jan
23/07/2010, 10:52
Redelijk,

- Bayern München en niet Bayern Munchen (tot vier keer toe...)
- Voor 'maar' geen punt
- Niet VFB Wolfsburg maar VFL Wolfsburg
- Tweede alinea is erg vaag...
- En als laatste had ik nog een andere foto genomen.. Je zal dit nooit zien...

'Max
23/07/2010, 11:28
'Na 49 speelrondes mag Wolfsburg....'

Volgens mij moet het 23 speelrondes zijn ;)

Casper
23/07/2010, 14:27
Punten opgenoemt door Jan en soccerkid. Plaatje is het grootste minpunt. Doe dan de kampioensfoto van Bayern München ofzo. Daarbij is het lettertype én de lettergrootte niet goed.