FIFA Benelux

Jaaroverzicht 2005

FIFA Benelux
@fifabenelux

Het jaar 2005, zit er al weer bijna op, en zoals u van ons gewend bent kijken wij ook even terug naar het afgelopen jaar. Voetbalgames zijn nog altijd populair, en de toenemende concurrentie binnen dit genre zorgen voor steeds betere games. Dit jaar was er voor de FIFA fans veel te genieten doormiddel van releases van FIFA Street, Uefa Champions League 2004-2005 en FIFA 06. Tegenvallend was het aantal patches en de kwaliteit hiervan, de community was niet altijd even actief. Positief was het nieuwe FIFA talent in persoon van Rvk die zich bij de beste 16 wist te plaatsen. In het jaaroverzicht komen al deze speciale momenten nog een keer terug.

Januari
Naast de bekende FIFA Stars Benelux League starten we een replay competitie. Met gemengd succes, de replays worden massaal gedownload maar het aantal aanmeldingen bleef achter. Een onderdeel waarover we in 2006, nog met meer nieuws over op de proppen zullen komen. De FIFA street site ging live. De Uefa Champions League 2004-2005 demo werd uitgebracht. Hoogtepunt is het FIFA Benelux Tournament 2005 gewonnen door WallieP. De voorzet truc, (of-the ball) kon niet geëvenaard worden. Het Nederlandse InsideFIFA forum is na lange tijd weer online.

Februari
Een nieuwe versie van het creatie centrum lost een hoop problemen op.  We keken uitvoerig terug op ons FIFA Benelux Tournament we namen interviews af met winner WallieP. TMF was aanwezig en de opnames zijn vertoond in het programma Gamefacts. In het voetbalstadion van Groningen en in Papendrecht werden ook LANS georganiseerd. Vlak voor het verstrijken van de maand werd de Soundtrack van FIFA Street bekend gemaakt.

Maart
Gamer.nl publiceert een special over de lancering van FIFA Street. Boven op het Sheraton hotel kon de redactie genieten van een partijtje voetbal in een speciaal gebouwde straatvoetbal arena.  Op 10 maart ligt de release van FIFA Street geplant, en wij plaatsten een artikel over de rol van de Nederlandse straatvoetballers bij deze game. FIFA MRA heeft een mooie rooster update, waardoor de game weer geactualiseerd word.

April
Robertvkleef wint met overmacht de April periode van de FIFA Stars Benelux League.  Een belangrijke regel voor de World Cyber Games werd bekend gemaakt.  Of the ball controll mag niet langer meer gebruikt worden. Deze regel is direct in reglementen van onze competitie doorgevoerd.

Mei
We krijgen de eerste screenschots van FIFA 06 voor geschoten. In een persbericht geeft Electronic Arts aan dat meer informatie op een Launc Event  aankomende zomer in Europa vrij gegeven wordt. De eredivisie spelers ontvingen een gratis exemplaar van FIFA Football 2005 en FIFA Street voor de Play Station. Een ludieke promotie actie in een verder relatieve rustige maand.

Juni
Endemol en Ownage.nl hebben samen een televisie programma op poten gezet”Studio e-sports” waarin ook FIFA Street gespeeld gaat worden. Omnirocket en Chivu spelen de Playstation Portable FIFA.

Juli
Mooie patches geven deze maand kleur. Een strandvoetbal patch, staatvoetbalpatch leveren alternatief voetbal op.  De World League Patch is wereldwijd een succes, door het oog van detail voor de grote voetbalteams. Downloads in deze maand die een ieder wel weet te appreciëren. De Commentary Master 2005  van FIFA MRA geeft je de mogelijkheid om je eigen commentaar te creëren.

Augustus
Het regent multimedia bestanden over FIFA06. De promotie komt volledig tot leven in deze maand. Op FIFA Benelux worden over uren gemaakt om iedere nieuwsitem zo snel mogelijk door te geven. Verschillende chatsessies en interviews worden vertaald. De media aandacht eindigt uiteindelijk met de release van de demo. Door mirrors te plaatsen kan al snel iedereen de game zelf uit proberen.

September
Na de release van de FIFA 06 demo komen de nodige demo patches weer uit. Er waren verschillende chat sessies met de makers over o.a de gameplay. De Word Cyber Games kwalificatie in Almere wordt gewonnen door de tot dan toe nog vrij onbekende Rvk, in de finale is hij voor KnightS*vnX te sterk.

Oktober
FIFA Street wordt aangekondigd, de pc-gamer wordt niet meer in de kou gezet, want hij zal ook op de pc verschijnen. De officiële FIFA 06 patch komt uit, en lost het bekende probleem met USB toetsenborden op. In Eindhoven worden de eerste voorrondes gehouden voor de FIFA Interactive Worldcup.  naG|nAzAr3ne wint met minimaal verschil (1-0) van WallieP. Hiermee plaats naG|nAzAr3ne zich voor de Nederlandse finale die op 12 november gepland staat.

November
Een belangrijke maand voor de competitie spelers. MarcD wint de Nederlandse editie van de FIFA Interactive Worldcup. Maar er is nog belangrijker nieuws, hoe doet onze Nederlandse speler  mYm]RvK het op de WCG. In een moeilijke poule weet hij met kleine marges wint hij achtereen volgend van Evil  6-5,  PoPeC 4-3, skyline 7-4 en Chocoyote 6-3. De 2 overige wedstrijden gaan verloren, toch is dit voldoende resultaat om door te gaan naar de laatste 16. De rus x4Alexx is in de play-of strijd een maatje te groot, Rvk verliest met 6-2 en 7-3. In de finale weet Styla het toernooi tegen x4Alexx winnend af te sluiten.

December
Het einde van het jaar verloopt rustig in de FIFA scène. Een herstart van onze FIFA 06 league vindt plaats. Het nieuwe ‘Creatie Centrum’ de tool die het bewerken van FIFA 06 mogelijk maakt komt uit. Zal dit weer een mooie impuls gaan geven binnen de community?

Gelukkig Nieuwjaar
Namens de FIFA Benelux crew, de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Chris  Omnirocket  TomasVerver

Meer in FIFA Benelux

Prettige feestdagen & een gelukkig 2019!

Jordi25 december 2018

FIFA Benelux lanceert nieuwe forum

Jordi7 september 2018

Prettige kerstdagen & een gelukkig 2018!

Jordi25 december 2017