FIFA 19

FIFA 19 – Gameplay veranderingen

FIFA 19
Jordi
@fifabenelux

Jordi Dekker is sinds 2008 onder andere verantwoordelijk voor het publiceren van artikelen op FIFA Benelux. Doordat Jordi geen enkele FIFA-editie gemist heeft sinds FIFA 1999, geïnteresseerd is in nieuws van aankomende edities en het bezoeken van evenementen, heeft hij inmiddels veel expertise van de FIFA-serie. Met deze kennis probeert hij zo goed mogelijk naar bezoekers en leden van FIFA Benelux te communiceren.

Na de aankondiging van de Champions League in de FIFA 19 Reveal Trailer, heeft EA Sports ons inmiddels ook meer inzicht gegeven in de gameplay veranderingen van FIFA 19. Door verschillende onderdelen in de gameplay aan te pakken hoopt EA het realisme niveau naar een hoger plan te tillen.

 

Active Touch System

De eerste wijziging aan de gameplay wordt door EA aangemerkt als een fundamentele verandering voor het aannemen van de bal. Afhankelijk van de kwaliteiten van de speler kan deze de bal sneller onder controle krijgen, dichterbij houden en de actie voortzetten in een vloeiende beweging. Hierbij kan ook meer flair gebruikt worden, waarbij de Neymar Trap en het opwippen van de bal als voorbeelden worden gegeven.

Dynamic Tactics

In FIFA 19 krijg je meer vrijheid over je tactische strijdplan, door gebruik te maken van de nieuwe instructies die je kan geven aan de spelers in je team. EA wilt dit gaan doen door je meer vrijheid hebt tijdens het instellen van tactieken voor de wedstrijd, maar ook om dit tijdens een wedstrijd beter te kunnen veranderen. Elke tactische beslissing zal van invloed zijn op formaties, mentaliteit van spelers en aanvallende- en verdedigende momenten gedurende de wedstrijd.

50/50 Battles

Het wordt voor jou als FIFA-speler nog belangrijker om tijdens fysieke duels rekening te houden met de eigenschappen van je spelers. Hierin gaan details beslissen of je bal wel of niet in bezit kan krijgen of houden. Je teamgenoten proberen met verbeterde intelligentie ondersteuning te bieden, zowel in aanvallend als verdedigend opzicht.

Timed Finishing

Met de introductie van Low Driven Shots in FIFA 17 kreeg je al meer vrijheid over de manier waarop je spelers de bal richting doel schieten. Met FIFA 19 wordt hier nog een stapje bovenop gedaan. Met het nieuwe Timed Finishing wordt het nog belangrijker om op het juiste moment de keuze te maken hoe je gaat schieten. Met de juiste precisie weet je een krachtig en goed geplaatst schot te produceren, terwijl je met een slechte timing de bal hopeloos naast zal schieten.

Real Player Motion Technology

In FIFA 18 maakte we kennis met de verbeterde animaties die door middel van motion capture tot stand kwamen. Hierdoor krijgen verschillende soorten spelers een andere manier van bewegen. Zo is bij bijvoorbeeld Cristiano Ronaldo zijn unieke manier van lopen goed terug te zien in de game. EA Sports zal voor FIFA 19 deze techniek nog meer gaan gebruiken om realistische animaties te krijgen. Zo zullen het afschermen van de bal, balanceren, bewegen en uitvechten van deze fysieke duels nog beter afgestemd worden op de eigenschappen van een speler.

Meer in FIFA 19

LaLiga in FIFA 19

Bastiaan17 augustus 2018

Alex Hunter gaat naar Real Madrid

Bastiaan6 augustus 2018

EA Sports introduceert FUT Division Rivals voor FIFA 19 Ultimate Team

Jordi4 augustus 2018