FIFA 12

Gameplay sliders in FIFA 12

FIFA 12
Jordi
@fifabenelux

Jordi Dekker is sinds 2008 onder andere verantwoordelijk voor het publiceren van artikelen op FIFA Benelux. Doordat Jordi geen enkele FIFA-editie gemist heeft sinds FIFA 1999, geïnteresseerd is in nieuws van aankomende edities en het bezoeken van evenementen, heeft hij inmiddels veel expertise van de FIFA-serie. Met deze kennis probeert hij zo goed mogelijk naar bezoekers en leden van FIFA Benelux te communiceren.

Altijd al de gameplay-ervaring naar eigen wensen willen aanpassen in FIFA? Met de introductie van de nieuwe gameplay sliders wordt het mogelijk in FIFA 12. De speler kan de gameplay aanpassen door een aantal opties te veranderen, waaronder de sprintsnelheid, schot snelheid  en de positionering van de spelers op het veld. Echter om online wedstrijden zo eerlijk mogelijk te laten verlopen hebben de sliders alleen nut in offline wedstrijden in FIFA 12. Wij willen onze vrienden van FIFASoccerBlog bedanken voor de lijst.


Gameplay sliders in FIFA 12:

Sprint Speed
Modifies the maximum sprint speed a team can reach.

Acceleration
Modifies the time it takes for a teams player to reach their maximum speed.

Shot Error
Increases/Reduces the amount of error applied to a teams normal shots. This doesn’t affect other types of shots (i.e finesse).

Pass Error
Increases/Reduces the amount of error applied to a teams ground passes. This does not affect other types of passes.

Shot Speed
Increases/reduces the amount of speed applied to a teams normal shots. This doesn’t affect other types of shots (i.e finesse).

Pass Speed
Increases/reduces the amount of speed applied to a teams ground passes. This doesn’t affect other types of passes.

Injury Frequency
Increases/reduces the frequency that injuries occur within a team.

Injury Severity
When a player from a team gets an injury, this will increase/reduce the severity.

Goalkeeper Ability
Increases/reduces the saving ability of the goalkeeper.

Positioning: Marking
Increases/decreases how tightly the defenders mark their opponents.

Positioning: Run frequency
Increases/decreases the number of runs teammates will make.

Positioning: Line height
Specifies how high/low the defensive line will positions themselves for a team.

Positioning: Line Length
Specifies how stretched or compact the team will try to keep their line for the pitch.

Positioning: Line width
Specifies how stretched or compact the team will try to keep for the width of the pitch.

Positioning: Fullback Positioning
Increases/decreases how far the teams fullbacks will push forward.

Power bar
Modifies how quickly/slowly the power bar fills up when you request any type of pass or shot.

Uiteraard kun je ook gewoon kiezen voor de standaard instellingen.

Meer in FIFA 12

Tweede facepack Marius voor FIFA 12

Marius15 september 2012

International Facepack Vol. 1 by Marius

Marius10 september 2012

PS3 toernooi Amsterdam 16 september

Chris28 augustus 2012